Šis lūk ir mans pirmais BMW un pirmais e34. Tika nopirkts no powera jūzera zem kļičkas JV. BMW slimība man no viņa. :-) Nopirkts šis drapaks tika diezgan apskādētā stāvoklī. Tobiš pēc trāpīšanas pilnā švunkā e32 sānos.
Pāris mēnešu laikā tika sataisīts līdz stāvoklim ka varēja sākt to lietot un vēl pēc pāris gadiem tika arī nokrāsots, lai arī izskatītos labi. Bet tad vienā jaukā dienā viens Golps no laukiem nonesa manam drapakam buferi. Wicked ātri sataisīja un pie reizes aiztaisīja ciet miglinieku lūkas.
Auto pirmsākumos bija vienkāršs 525i ar m20 motoru. Laikam ejot atradu Inetā informāciju, ka diezgan vienkāršiem līdzekļiem var šo aparātu pataisīt par turbo ļurbo. Saslimu arī ar šo slimību un vēl joprojām slimoju. Sacīc darīts!
Sāku pārbūvi:
Tika uzmetināts izplūdes kolektors, lai var turbu pieskrūvēt;
Nopirkta un salabota turbīna no BMW 524td (e28 );
Starpdzesētājs no TDS. Vēlāk tika nopirkts starpdzesētājs no Audi 5000;
un vēl visādas lietiņas.
Galu galā auto bija turbonizēts. Brauca diezgan labi. pa vidum tika vēl uzlikts ETA bloks, lai samazinātu kompresiju, kas savukārt ir labāk priekš turbo auto garāžas tjūningam. Un biju diezgan apmierināts ar visu pasākumu. Visvairāk fascinēja griezes momenta esamība sākot no kādiem 2.5K rpm. Tobiš braucot pa štrāsi ar ~100km/h priekš apdzīšanas bija tikai drusku jānospiež gāzes pedālis, lai auto bez jebkādām problēmām aiztrauktos garām. Bet savukārt bija problēmas, ja gribēja riktīgi atvilkt. Auto virs 4K rpm vairs īsti labi negāja un detonēja. Tika iesākts projektiņš ar Piggy back sistēmas ielikšanu, bet galu galā kaut kas tajā ECU signālu pārtveršanas kastītē īsti nestrādāja un pašlaik tā lietiņa ir nolikta malā.
Kaut kad no USA tika pasūtīti visādi devēji un salikti iekš autiņa, lai var kaut kādus procesus kontrolēt: Voltmetrs, Eļļas spiediens, Turbīnas spiediens un Eļļas temperatūras mērīklis. Kaut kur vēl mētājās izplūdes gāžu temperatūras mērīklis..
Kaut kad pa burzmai tika iepirkti Alpina diski uz R16, kas tagad ir atstāti priekš mana 524tdA. Lai gan vecie diski man ar ļoti patika.
Pagājušā gada sākumā tika izdomāts šim drapakam izņemt motoru un pārdot tikai virsbūvi ar pārējiem pričendāļiem. Veiksmīgi tas izdevās un tagad garāžā stāv jau pārvākts motors, kas gaida vēl pāris uzlabojumu un instalēšanu iekš e21 323.