2004.gada novembrī tika iegādāts mans otrs e21 šoreiz 323. Tika tas atrasts netīšām braucot pakaļ kaut kādām detaļām priekš mana e21 316.
Viss tas notikās akurāti pirms diviem gadiem, kad tā saimnieks zvērēja, ka tūlīt to sataisīs (problēmas ar mehānisko šprici) un tad tik braukāsies. Bet, protams, nekas tamlīdzīgs nenotikās un pat tagad negribēja viņš man to notirgot. Galu galā tika noslēgts deals, ka es viņam sagādāšu rokā Batchy, lai viņš viņam apstāsta GAZ un BMW mutāciju un viņš man par to notirgos šo 323. Viss notikās un nu šis auto ir pie manis. :-)
Tā kā auto bija tikai velkams vai transporējams, tad pirmais darbs, kas tika izdarīts - bija auto nomazgāšana. Riktīgi ar birsti nošrubēju un tas jau sāka pēc kaut kā izskatīties.
Ar piedzīvojumiem ar mentiem pa ceļam tas tika aizvilkts līdz garāžai un tajā pašā vakarā mēģināts iedarbināt.
Visādīgi mēģināju dabūt to pie dziesmas, un ar tādu lietiņu kā Starting Gas tas tika arī iedarbināts, bet ar konkrētu diagnozi - totāla degvielas pārliešana. Būtībā ar to Starting Gas jābūt uzmanīgam, jo vienā brīdī aizdegās gaisa filtrs kurā tika pūsta tā gāze... :-) labi ka tikai tas aizdegās..
Pēc kāda research laiciņa tika nolemts, ka nav ko ņemties ar to mehānisko šprici un ir laiks un lieliska iespēja uzstutēt visas tās padarīšanas vietā Motronic. Tā kā viss nepieciešamais man priekš tā bija (kā nekā stūrī gaidīja mans turbo motors no 527), tad visam šim procesam bija jānorit diezgan pludeni un bez liekas aizķeršanās. Inetā tika atrasta shēma kādi vadi no K-Jetronic ir jāsavieno ar kādiem Motronic vadiem, bet pārējais viss ir tikai skrūvēšana. Šajā sakarā gribēju piebilst, ka šis ir pirmais auto, kuram VISAS skrūves ir skrūvējušās ļoti labi vaļā. Tas nenozīmē, ka tās nav bijušas pieskrūvētas, bet to, ka pirms katras skrūves skrūvēšanas kāds bija iesmērējis tās ar grafītsmēri.
Kaut kad vēlāk sabildēšu papildus bildes un tad ar pielikšu detalizētāku aprakstu par pašu procesu.
Re ku būs dažas bildes pirms un pēc dzinēja vadu kārtošanas:
Pirms
Pēc (būtībā kārtošana nav pabeigta vēl):
Tā kā auto ir vecs un droši vien benzīna sūknis varētu būt tādā pašā vecumā, tad kā kontrolierīce pār to tika uzlikta degvielas spiediena mērierīce.
Virsbūves stāvoklis auto nav tas pac labākais, bet nav ar pārāk traģisks. Bet, ja salīdzina ar manu 316, tad 316 savos gados ir gluži kā "jauns".
Papildus līdzi tika iedots priekšējais BBS spoileris, Zender sliekšņi un pakaļējais apspoilerojums.
Stūres rats kā izskatās ir no M-Tech...
Un pac smukākais Alpina ātrumpārsēgkloķītis. :-)
Pašlaik tiek pamazām domāts par jaunā motora sagatavošanu un pēcāku implantāciju. Vasarā tika noprikts speciāla ierīcīte, kas atvieglo motora remontu. Motoru nostiprina kārbas pusē un tad to var grozīt pa riņķi bez problēmām piekļūstot gan galvai, gan kloķenei. Šādas un līdzīgas lietiņas meklējiet iekš www.hct.lv /slēptā reklāma/
Vasarā biju aizrāvies ar dzinēja krāsošanas darbiem un reku būs mans mākslas darbs drusku noputējis no stāvēšanas...
Kopā ar manu pirmo e21 tika iegādāta hidrauliskā stūres reika. Īsti nezinu kādā stāvoklī tā ir, bet vienozīmīgi tā būs jāremontē.
Tā kā jaunais motors būs turbo, tad būs jādomā kaut kas ar saspiestā gaisa dzesēšanu. Bet ir viena liela problēma - vietas trūkums, kur ielikt IC. Tika no Polaris iemainīts IC no 745, kas varbūt ar tiks izmantots, lai pārtaisītu to priekš Air to Water IC. Tas kas ar tām trubām ir IC, kas stāvēja uz 527i turbo un oriģināli nāk no Audi 5000.