This is a true story of my second bee em double you eeehaaa thirty nine
Tātad 2006. gadā oktobrī no pazīstamajiem auto vilcējiem tika iegādāts šis te eksemplārs - stock 523i ar M52B25 dzinēju un 170hp, Aspen silver krāsā ar shadowline – auto reģistrācijas datums ir 28.12.1995. ... tā teikt visu e39 vecākais brālis. Auto bija tikko no Vācijas. Pēc vācu dokumentiem, tur viņam bij tik viens saimnieks, kas paņēma auto 96. gada sākumā.
Ticēt vai nē, bet odometra stāvoklis uz to brīdi bija:
Auto bija ļoti sterils – to apliecināja radinieka servisā, kur veicu diagnostiku un turpmākās apkopes/remontus. Hadene bija teicamā stāvoklī. Kad nopirku, uzreiz atstāju servisā, kur nomainīju tikai priekšējos ričagus, piļņikus, eļļu, visus filtrus. Servī teica, ka pēc kopējā auto stāvokļa, odometra rādītājs varētu atbilst patiesajam.
Auto manā rīcībā ir jau 3 gadus. Šajā laikā veiktas regulāras apkopes – divreiz gadā veicu hadenes diagnostiku un nepieciešamības gadījumā remontu. Tāpēc katru tehnisko apskati izeju pa 0.
Auto aprīkojums patukšs, bet uz to laiku, kaut ko pilnāku nespēju sev atļauties. Jau pieradu un sapratu , ka tās ekstras īpaši nav vajadzīgas, ja nu tikai zīmuļu bārstīšanai
Ar 2007.gada pavasari/vasaru sākās auto šķūnings
Upgrade Stage #1
Vispirms tika notonēti logi:
Veselu vasaru meklēju diskus, kas vislabāk piestāvēs e39. Vispirms domāju ņemt R17, bet sapratu, ka būs pa mazu un jāņem uz vasaru vismaz R18. Disku izvēle apstājās uz AC Schnitzer Type III Racing. Sāku meklēt tepat LV, bet bez rezultātiem. Tad piedalījos dažās izsolēs ebay – arī nekā. Uz kādu laiku šāda tipa diski izzuda no ebay, bet nenokāru degunu un turpināju ravēt internetu. Kādu vakaru uzdūros uz replikām, kuras piedāvāja Melga, taču tās bij uz 17. Tad apskatījos LT Melgas mājas lapu, kur atradu R18. Ar sievas tēva brāļa palīdzību, sazinājos pateišo ar LT melgas pārdošanas menedžeri. Sarunājām, ka aizbraukšu diskiem pakaļ uz Viļņu pats, pie reizes ar sievu nedaudz atpūsties . Pie tam no katra diska dabūju 50% off no pilnās cenas.
Ok, aizlaidos uz turieni, ieķēru tos diskus + riepas. Pa to laiku useris Schwins parūpējās man sagādāt priekšējo Hella optiku ar angel eyes. Milzīgs paldies viņam. Nomainīju rižos pavarotus uz kristālbaltiem, ieliku hrenonus gan tuvajās, gan miglās.
Tagad jau +/- ir pamanāms uz ceļa
Tagad R18 jau liekas par mazu... būs jāmeklē R19 tikai original.
Tad biku viss apstājās un tikai uz nākamo 2008.gada pavasari iegādajos arī aizmugurējās Hella led lampas. Rudenī nomainīju priekšējos amortizatorus uz dzeltenajiem Koni Sport.
Vācijā kāds bij aizmugurējās durvis nedaudz pamīcījis – atšķiras tonis
Tad tika iegādāta šāda astīte uz e39 grabažnieku un nomainīts numura apgaismojums.
Un nahrenizēta pēdējā hromētā detaļa – priekšējās restes
2009. gads pagāja bez imaiņām, bet plāns līdz galam vēl nav izpildīts...
Upgrade Stage #2
Uz 2009.gada ZS-iem savam auto zem eglītes sarūpēju šādas dāvanas:
1)M-pakas bamperi
2)AC Schnitzer spliteri priekšējam M-bamperim
3)Modificēta priekšējā bampera reste – uzstādīti gaisvadi bremžu sistēmas dzesēšanai
4)M-miglinieki
5)M-spoguļi un viss nepieciešamais, lai darbotos spoguļu folding funkcija
6)Jaunas melnās nāsis
Jaunais 2010. gads iesākās ar jaunām pārmaiņām šim auto – šo posmu var uzskatīt par otro nopietnāko upgrade šī auto vēsturē
Tā kā dažās vietās bij izspiedusies rūsa, tad bij nolemts savest visu kārtībā. Aizmugurējo durvju tonis jau atšķīrās no visa auto krāsas, tāpēc nokrāsojot tikai sabojātās detaļas, pastāvēja varbūtība, ka auto beigās varētu būt raibs , jo aspen silver metalic grūti piedzīt pareizo toni. Bet tas tomēr nebija galvenais arguments. Gribējās īstenot savus slapjos sapņus par e39, pārkrāsojot to Alpine white III krāsā.
08.01.2010. bumers tika nodots „master chief” Delerium gādīgajās rokās. Pie reizes tika nomainīts vecais sašvīkātais vējstikls un priekšējie sānu stikli pret jauniem. Te būs bildes no paša sagatavošanas- krāsošanas procesa.
White body – black roof
Svaigi nolakots
Kad ierados saņemt auto, smaids bija līdz ausīm
Vēlāk iepirku Magnaflow gala bunduli no usera JV, aizmugurējos KONI Sport amīšus un pasūtīju Eibach Pro Kit 30/25mm sēdinātās atsperes no ebay. Atnāca pavasaris, viss tika uzinstalēts un izvilktas vasaras ķedas no ziemas miega.
Atlika vēl dažādus sīkumus savest kārtībā. Nākamais nopietnais upgrade būs salons(melnie griesti, recaro beņķi utt). Kā arī, kaut kas būs jādomā ar engine – vai nu swapošu uz kādu nopietnāku, vai arī ... Bet tā kā uz doto brīdi prioritātes mainījās, tad šo posmu jāatliek uz vēlāku laiku...
Milzīgs Paldies visiem, kas palīdzēja man realizēt šo projetu. Man pašam jau nu ļoti patīk gala rezultāts. Auto tagad ir teicamā tehniskā un vizuālā stāvoklī un pārdots netiks
Skaļi nerājiet, ja nu kādam atņēmu daudz laika skatoties šo galeriju un lasot manus murgus!