Pirms kādiem 3 gadiem iepirkās sievai brīvdienu auto un vienlaicīgi mans otrais projektauto. Dikti patīk šitās lūdes, tikai toreiz nezināju ka būs tik daudz rokas jāpieliek.
Konkrētais modelis 1990. Honda Prelude 2.0 DOHC (160Hp, 190Nm), pilna elektropakete, kondicionieris, mega sēdinājums utt, nav tikai 4WS sistēmas.
Atkal vecais stāsts cik slikti viss bija - izpūtējs pēc nedēļas nokrita, visas riepas cauras, bremzes kādi 30% strādā, dzinējs dūmo un ēd eļļu, buferis daļēji nokritis, viens miglinieks un viens pavarotņiks ieplīsis utt. Bojātās daļas pasūtīju no ASV, jo Latvijā šo modeļu nav daudz. Pārējo lēnām gādāju un krāju skapī līdz pagājušajai nedēļai, kad radās ļoti liela vajadzība pēc vēl viena pārvietotāja.
Pirmais darbiņš bija atgriest autiņam sliekšņus un arkas, jo tie bija kaut kur pazuduši
Otrais darbs bija izveidot jaunu 70mm izplūdes sistēmu no sākuma līdz beigām. Tāda arī uztapa no nerūsējošā tērauda rorēm un galā skaļa pulētas ņeržas sporta truba ar debešķīgu toni. Procesā atklājās, ka zem karstuma aizsarga atrodas rūpnīcas zirneklis.
Trešais darbs ir izjaukt, lai gatavotu krāsošanai
Ceturtais darbs pirms pašas krāsošanas ir izraut dzinēju, lai veiktu kapitālo remontu.
Baigais kaku lācis, viss eļļā un netīrumos. Nevaru sagaidīt brīdi, kad ķeršos klāt visu tīrīt!
Ātrumkaste tīra, blīvslēgi vēl stāv oriģinālie - obligāti jāmaina.
Jaucam ārā un visu pārbaudam.
Pa to laiku krāsotavā...
Mans čoms, Gatis pilnā sparā sācis gruntēšanas darbus. Viņš gan ir liels E30 fanāts, taču šitā gonda arī viņu paķēra.
Priekšā stāv detaļu kalns, kas ir jāatmazgā no kakām.
Pirms...
...un pēc (labāk vairs nevarēju).
Un granātas pie viena jaunas uzliku
Galva un ieplūdes kolektors ir izjaukti un atmazgāti no iekšpuses un ārpuses.
Sprauslas pārbaudītas, iztīrītas un uzstādītas atpakaļ ar visām jaunām sprauslu gumijām.
Pateicoties iepriekš sagādātajam megaXXL blīvju komplektam no USA, visas vecās cietās dzinēja gumijas un blīves var droši mest ārā un nomainīt pret svaigām.
Kolektors ir gatavs salikšanai
1 stunda un viss ir rūpīgi salikts pēc grāmatas
Kamēr dzinēja bloks un galva top pie meistara, bija laiks pakrāmēties gar citām svarīgām detaļām. Šādi lukturi bija kļuvuši no ilgās stāvēšanas.
Te jau viss ir satīrīts, rāmji un mehānismi iztīrīti, saeļļoti un uzstādīti lukturi ar perfektiem stikliem un reflektoriem.
Diezgan ilgu laiku meklēju nesalauztus dekoratīvos rāmīšus, vienu atradu pēc sludinājuma Rīgā, otru Valmierā. Viss samazgāts, gatavs uzstādīšanai
Virsbūvei grunts ir uzslīpēta, rīt cerams notiks krāsošana.
Pieķēros nepatīkamam darbiņam, bet nu tas ir paveikts - atmazgāts vesels spainis ar kronšteiniem utt. Vai kādam vācu autiņam ir tik daudz loriņu motoram pa riņķi?
Grunts saslīpēta, viss uzmatēts un gatavs krāsošanai!
Un beidzot virsbūve ir tikusi pie banditizētas krāsas! Piebilde aklajiem - tā ir melna matēta!
Darbi ne mirkli nav apstājušies. Sakarā ar atvaļinājuma beigām tieši pirms nedēļas, solīto 2 nedēļu deadline ir atcelts - tas tiešām vairs nav iespējams! Dzinēja darbi:
Galva noslīpēta
Vārsti sapulēti
Bloks
Svaigs honējums
Starteris satīrīts, nomainīts strāvas kabelis
Izmazgāju motortelpu.
Before
After
Šis un tas ir sadarīts krāsotavā. Sagatavoti, sagruntēti un nokrāsoti visi vāki.
Ledus sakustējies, trūkstošās daļas ir sadabūtas un darbi turpinās!
Bloks salikts.
Galva beidzot arī!
Brīvdienās Murjāņos tika apskrūvēta vēlviena 3šā lūde. Iegūts sarkanmelns salons ar tumšajām abšivkām, paneli un viduskonsoli, HONDA sporta stūre uc. plastmasi.
Te jau viss iestellēts un nomainīts.
Lai nebūtu dīkstāve, pārlasīju priekšējo hadeni. Bildē komplekts, kādu saņēma katra priekšējā puse.
Te viss vietās un funkcionē...
Bija jāmaina arī bremžu virzulīši...
Viss nokomplektēts!
Viss aizmugurējais tilts ar svirām un pārējiem loriņiem bija nosmilšots un nokrāsots. Bukses un šaras viss ir jauns!
Dzinēja darbi iekustējās! Virzuļi podos...
...un pauris pa virsu!
Jauns rīsu sajūgs
Te jau dzinējs nofinišēts.
Un guļ savā vietā
Un jauns vējstikls, lai bilde skaidra!
Uzstādīta arī jauna EageMaster signalizācija ar peidžeri, novērsti pēdējie trūkumi elektronikā (aukstā starta problēmas), nomainīti visi temp. devēji.
Šodien bija tāds īsts testdraivs uz vietējo servisu, kur saregulēja lampas un riteņu ģeometriju, kā arī pārbaudīja bremžu darbības efektivitāti.
UPDATE:
Honda ir izgājusi TA bez problēmām, noskrējusi dzinēja piestrādi (abkatku) un testēšanu uz kasjakiem. Ļoti uzticams braucamais, lec uz 1/2 apgrieziena, pilsētā tērē 5-6L/100km. Vienīgais kāsis, kas notika - nomira salona digitālais laikrādis, bet es sarunāju jau vietā ejošu!