No 22-26.janvārim sanāca pabaudīt ziemas priekus Norgē - Vienā šķiet, no nedaudzajiem slēpošanas kūrortiem Trysil. Esmu gatavs padalīties domām, novērojumiem un izjūtām par šiem priekiem.
Lidojām ar AirBaltic agri no rīta uz Oslo (Gardermoen lidosta). Dažas stundas nobumbulējuši lidostā ar starppilsētu autobusu devāmies uz galamērķi Trysil, kas atrodas ~170km uz ZA no lidostas.
Sīkāka informācija:
Autobusam šis maršruts aizņēma 3stundas. Braucām pārsvarā pa maziem ceļiem, kā arī tajā virzienā no lidostas tiek būvēta maģistrāle, kas šo pasākumu visu salēnināja. Pilsēta atrodas netālu no Zviedrijas robežas kaut kādā tur ielejā. Slēpojamais kalns ir salīdzinoši neaugsti. Augstākais punkts bija 1100m virs jūras līmeņa. Kopējais trašu garums 71km. Līdz paša kalna virsotnei nokļūt var tikai ar kājām. To arī daži snoweri/slēpmaņi izmantoja to vienu dienu, kad nesniga un nebija jāslēpo pa mākoņiem, kas lika visu laiku tīrīt ledu no brillēm. Salīdzinot ar riktīgiem kalniem nobrauciena ilgums vienā rāvienā aizņēma vien kādas 5min. Sākumā forši, pēcāk jau par īsu.
Tā kā šis bija mans pirmais nopietnais izbrauciens ar dēli, tad pirmo no trīs slēpošanas dienām pavadīju uzmanīgi, lai gan tas man neļāva izvairīties no viena (labi, ka vienīgā visā braucienā) smaga kritiena. Paldies, Troļļiem nekādas traumas neguvu. Tik daudz kā plecu un žokli pret plecu padauzīju.
Pārējās divas dienas pavadīju jau aktīvākā režīmā pārsvarā izmantojot tikai divas trases, kas manām prasmēm šķita vispiemērotākās un patīkamākās. Pēdējā dienā nepaslinkoju un biju jau uz kalna līdz ar atvēršanu. Tas ļāva izbaudīt svaigi uzartu trasi un nelielu nakts pūderīti. Teikšu, ka tas ir ko vērts! Turpmāk arī centīšos vairāk pievērsties rīta cēlienam, nevis izbraukātajam pēc pusdieniekam.
Savs dēlis netika ņemts līdzi, jo AB vēlējās 50Ls par šo pasākumu un galu galā par 3 dienu īri samaksāju ~47Ls. Kalna izmaksas, gan vairs nebija tik apetelīgas. Trīs dienas iešķiebās uz nepilniem 70Ls. 100 vietējās krōnas ir 7.5Ls.
Dzīvošana tika sarūpēt ~150m nopacēlāja - Dzīvokļu kompleksā, kur viens no šādiem speciāliem dzīvokļiem pieder LV uzņēmējam. Dzīvoklis sastāvēja no 4 guļam istabām, kur 3 no tām ir diezgan maziņas un aprīkotas ar 2stāvu gultām, kā arī vienu kopīgo dzīvojamo telpu ar virtuvi. Kopā var sagulēt 12 pīpļi, ja divi no tiem izvēlas gulēt uz neizvelkama dīvāna viesistabā. Vienam tā ar bija jādara. Nabadziņam bija pēdējam jāiet gulēt un pirmam jāceļas. Pa logu burvīgs skats uz pretējo kalnu pusi, ja nu pieriebies skatīties uz slēpojamo objektu.
Lūk šeit varat pačolēt dzīvokļa iekārtojumu:
Dzīvojām tieši virs pārtika bodes, tā ka problēmas ar rijamo un dzeramo nebija, lai gan lielākā daļa tika jau paņemta no LV, jo cenas tur ir oi oi oi. 0.5L alus ~2Ls. 1.5L Schwepveidīgais 1.70Ls. 0.5L Schwepes 1.2Ls. Maize ~3Ls, maltā gaļa ~7Ls utt. Krogā alus tikai 6Ls. :-) Nu koroče jasno. Dorogo i serdito. Bet nu tā kā dzīvoklī bija virtuve, tad "sagatavo, ko atvedi, apēd, ko sagatavoji" strādāja tīri labi. Slinķiem bija pat trauku mazgājamā mašīna.
Atpakaļ ceļā vienu dienu vēlējāmies Oslo pavadīt. No sākuma šķita ļoti daudz laika, bet pēc 40 min brauciena no lidostas, kur atstājām mantas glabāšanā līdz Oslo sanāca vien pāris stundas ātra skrējiena. Ļoti gribējās ēst tā, ka fōkuss vairāk bija noregulēts uz ēstuvēm, bet kaut kā galu galā sanāca paēst stacijas picērijā. Viena regular size pica + 1 0.6L vietējā Aldara komā izmaksāja nieka 19Ls. Pilsētā ēstuves it kā bija, bet vai nu tās bija kaut kādas krutās vai nu arī mazas ieskrietuves, kur apsēsties īsti nebija kur un turklāt noteikti tās bija pilnas ar ņigeriem un citiem melnajiem. Tā vien šķita, ka no mums galu galā sanāktu garšīgs Vīnes cīsiņš vai nu arī kebabs latviešu gaumē. Ja jau par melnajiem sāku runāt, tad Oslo ir pilns ar tādiem. Globalizācija ibio! Varat justies laimīgi, ka pie mums vēl tā nav un nekas pie mums neplaukst un nezeļ. Savādāk būtu kā pie viņiem.
Vēl par cenām varu minēt, ka vilciena (lēnā) biļetes cena turpu atpakaļ (Lidosta - Oslo - Lidosta) maksāja 14Ls. Galvenais neizdarīt kā mums sanāca, ka atpakaļ ceļā iekāpām expresī. Aizjoņojām pa 20 nevis 40min līdz lidostai un tad bijām spiesti nopirkt dārgās biļetes, kas nu jau maksāja 12Ls vienā virzienā. Bet nu bija vareni ātri.
Kāds vārds arī par tēmu. Dranduļeti tur tādi nosacīti jauni, bet nu visādi krutie tur īpaši netika minēti. Kalnainās vidēs diezgan redzēti tika īsti Amīšu pikapi, netika smādēti arī Datsuņi. Veci, bet vismaz pilda savus pienākumus. Behas ļoti maz. Nu ļoti.
Labi, tagad kāda bilde (112gab.):
Gardermone lidosta. Ka tik tur nemēģina kaut kādu apgāztu vikingu laivu attēlot. Visā visumā smuki un izkāpjot Rīgā šķita, ka esi trāpījis kaut kādā šķūnī
Gaisa kapteinis aplūko kādu ūdens kapteinim piemērotu rotaļlietu.
Bērniem pašiem sava ļotene
Arī norģi krituši uz cūkām
Tā ar īsti nesapratu, kurā konteinerā jāmet Tērvetes alus pudele.
Šeit mani nelaida
Paspēs vai nepaspēs pacelties..
Vista, tu iesi dēt?
Veltījums tiem, kuriem vairs nestāv
Ye! Zima zima!
Tuneļa galā ir gaisma!
Kur tad lauzīsim kaklu? Btw viena trase bija atzīmēta ar 45grādu lielu lenķi..
Dārgi, dārgi, bet penšiem lētāk
Ķēdes tajā galā cieņā. Ko gan nevarētu teikt par pakaļ piedziņām
Kurš teica, ka šis nav ziemas auto!?
Pirmo reizi ieraudzīju Octavia ar pakaļējā loga slauķekli
Bode un mūsu apartamenti virs tās
Pagrabā katram dzīvoklītim savi slēpju apartamenti
Makaroni
Šādi dranduļeti arī laiku pa laikam gadījās
Tā kā kaut kas pieder arī latviešiem, tad Latvijas karogs norvēģu izpildījumā arī visu laiku plīvoja.
Pēdējais skats no malas
Starta laiks
Starta temperatūra
Foto par piemiņu
Arbeit macht frei!
Ļoti izplatīts iestādījums, bet nu arī sit pušu visas mūsu širpotreb picu iestādījumus
Sniega tur bija pat vairāk nekā dah**a. Sniga lēnā garā aptuveni 80% no tur pavadītā laika
Pa naktīm pilsētu regulāri iekaroja visādi traktori un citi šķūrētāji
Aplūkojām arī vietējos dzīvniekus. Šitais tiesa gan tāds mazkustīgs bija
Savukār šitam kaut kas ar piekari nebija kārtībā
Finiša temperatūra. Starp citu pa nakti turējās ap -10C bet pa dienu -3C -2C. Tā ka ļoti jauki.
Finiša laiks
Pēc trīs dienām esam lejā no kalna. Pēdējā dienā biju arī uz "nakts slēpošanu", bet nu ar dēli tur varēja tikai galu dabūt. Trasi pirms naktenieka neslēdz ciet un nesakopj, līdz ar to bija pampaks uz pampaka. Tiesa gan mogulisti varēja čurāt karstu.
Vieta kur dzīvojām
Pēdējie skati uz kaln pirms aizbraukšana
No sākuma šķita, ka lavīna nogājusi, bet beigu beigās izrādījās, ka Zaķīša pirtiņa otrā krastā tiek kurināta.
Trysilexpress
Ārzemnieki pakojas lūk šeit
Pārbaudam proķa dziļumu. Kā nekā nav nekāda joka lieta!
Visur daudz un dažādi tematiskie pieminekļi
Kā jau teicu, pakaļ piedziņa tur cieņā nebija.
Šitais HVZ kas arī nebija
Vietējā arhitektūra
Streč limo
Degvielas cenas. Vidēji kaut kādi 80santīmi par litru, bet nu tās varēja atšķirties pat par 20 santīmiem litrā vienas pilsēteles ietvaros.
B95 - 0.85Ls, DD - 0.84Ls
Māksla
Atkal māksla
B95 - 0.826Ls, DD - 0.826Ls
B95 - 0.838Ls, DD - 0.828Ls
Djošaks!
B95 - 0.705Ls, DD - 0.656Ls
Re no kurienes Rimi kājas aug. Interesanti Šleseram nebija kāds piemineklis veltīts?
B95 - 0.846Ls, DD - 0.836Ls
Ne vienmēr savējais ir tas lētākais, bet varbūt tomēr ir tas labākais!
B95 - 0.72Ls, DD - 0.668Ls
Lūk tādu es ar iedomājos Norvēģiju! Vajadzētu vasarā pa fjordiem pavazāties un apskatīt no malas.
Bija arī tuneļi
Te jau Oslo ar centrālo dzelzceļa staciju
Tālāk visāda māksla. Vecpilsēta sumuka, cik nu varējām apskatīt.
Šķiet, ka tālumā spīd parlamenta ēka
Pissoar
Vietējais
Šitie arī vietējie
Ņurkotāji
Šitais līdz pissoar netika
Nu tad beidzot!
Atšķirībā no lidojuma uz Tallinu mūsējā ļočene nekavējās par 4 stundām.
Sakiet ko gribat, bet Latvijā zaķi tomēr ir smukāki!