Bija šodien šāds pasākums - jaunā Jaguar XF tā saucamā Sporting luxury prezentācija.
Pasākums norisinājās Baltic Beach Hotel no 12.00-21.00. Tākā ieradāmies ļoti laicīgi, tad cilvēki vēl nebija daudz sapulcējušies, varēja paložņāt, paknipsēt un galvenais - pagrauzt izliktos kārumus
Pasākums noritēja ļoti mierīgā lounge atmosfērā, vairāk spiests uz VIP publiku, nevis žurnālistiem. Pa kājām neviens nemaisījās, ložņāt netraucēja, tikai laiku pa laikam pastāstīja par auto īpatnībām. Bet nu tagad pievērsīsimies pašam apskates objektam.
Pat pašā sākumā ļoti nefotogrāfējot auto no ārpuses, gribas ielīst salonā, jo manuprāt tas ir viens no visvarīgākajiem Jaguar izteiksmes objektiem, kur kvalitātei ir ļoti liela nozīme.
Ko nu teikt - vismaz uz aci un tausti kā arī fotogrāfijās viss izskatās atbilstoši vārdam. Sēdekļu āda ir mīksta, panelis un viss pārējās nepieciešamās lietas ir apvilktas ar ādu. Protams krāsu/diegu salikumu var izvēlēties
Edzulis jau saskatījies savu iepriekšējo emku, moš šito spēs novērtēt
Ļoti smuki un praktiski bija izvietot pieejamās auto krāsas, salona apdares materiālus un krāsas stendos apskatei, kur var pataustīt un pat paostīt ja ir interese. Uzreiz gan tik vajag atcerēties, ka visas apdares un krāsas nav pieejamas visās versijās.
Salonam pieejama tikai koka apdare - divu veidu ķirškoks un ozols, kas manuprāt ir vispievilcīgākais.
Turpinot ložņāt pa salonu, pievēršam vairāk uzmanības nu jau detaļām.
Auto luxury pakā ir aprīkots ar keyless-go, bāzes komplektācijā tikai ar keyless-start. Nospiežot start pogu, Jaguar logo tiek izdaļots kur vien var
Lieki pieminēt, ka redzamais ekrāns ir 7 collu izmēra toucscreen.
Kā arī atveras ventilācijas šahtas, lai, auto atrodoties miera stāvoklī, nebojātu salona dizaina līnijas.
Izbīdas arī ātruma pārslēga manipulators, kas gan standartā izskatās pēc borta datora kontroliera.
Auto aprīkots ar Bower&Wilkins kevlāra materiāla 440w Dolby Pro Logic II surround skaņas sistēmu un
13 skaļruņiem + subwoofer.
Tā.. pietiek, jālien ārā no salona.
Pievēršoties jau tehniskajām pusēm, mazliet ir ko pastāstīt.
No dzinēju klāsta tiek piedāvāti 4 gab:
2.7 twin-turbo dīzelis (207hp 435nm)
3.0 benzīns (238hp)
4.2 benzīns (298hp)
4.2 kompresors (416hp 560nm), kur vismaz 86% no visas griezes tiek piegādāta no 2000rpm līdz pat redline.
Visi dzinēji aprīkoti ar 6-pakāpju automātisko ātrumkārbu.
Jaguāra SV8 versijās auto ir arī sastopama CATS sistēma, kas tulkojumā ir Computer Active Technology Suspension. Īsumā runājot elektriski vadāmi amartizatori, lai sniegtu maksimālu baudu gan pilsētas kruīzos, gan sportiskai braukšanai pa lielceļiem. Katrā XF ir arī Servotronic maināmās attiecības elektriskais stūres pastiprinātājs, kas atkarībā no ātruma regulējas, lai ērti noparkotos pilsētā un tajā pašā laikā lielā ātrumā būtu precīza un atsaucīga.
Ļoti kruta fīča manuprāt ir Pedestrian Contact sensing, kur pēc trieciena ar cilvēku, ar hidraulikas un airbagu lanžeronos palīdzību tiek izvirzīta haube leņķī, kad cilvēks neielido salonā, bet pāri auto. Ja ir bucis, tad tāpat ir dārgi
Īstenībā pietiek tehnisko pusi stāstīt, pie tā atgriezīsimies pēc kādas nedēļas, kad auto tiks dzīvē notestēts, tagad tā ir tikai vien tukša muldēšana.
Jaguar izstrādātāji ir mazliet noslinkojuši, auto nav aprīkots ar hidraulisko vai kā tur viņu sauca durvju aizvērēju, kas tas ir.. Jaguaram vajag
Interesanti arī ir tas, ka tikai Luxury paka ir aprīkota ar bi-xenonu un ceļa lasīšanas un regulācijas funkciju gan lēnā ātrumā kopējot stūres kustību, gan ātrumā līkumos. Bāzes versijā nav xenonu... hmz.. manuprāt normāla auto ikdienas prasība Kaut arī kurš gan Jaguar pērk bāzes versijā
Pasākums ļoti mierīgā gaisotnē apskatīts, tad arī laiks doties prom. Paldies userim Sebs par uzaicinājumu
Ārā jau stāv īstā versija SV8 un jau pievilcīgāki diski