Piektdien, 12.oktobrī, tika atklāts Bentley salons Rīgā, Krasta ielā 5. Salons pieder SIA „Luxury & Sports Car”, kā rīkotājdirektors ir rallists V.Spredzis. Gadā plānots pārdot 20-25 jaunu Bentley automobiļu. Pašlaik Latvijā kopumā reģistrēti 65 Bentley, tādejādi dīleris savu nodarbi rūpīgi koncentrēs uz to apkopi un remontu.
Tur tālāk, dibenplānā, ir serviss.
Izstādīts arī dārgākais Bentley sērijveida modelis – Bentley Azure kabriolets, kas Vācijā maksā no 336’105 eiro
Bentley Continental Flying Spur sedans – Vācijā no 178 tūkst. eiro
Bentley Continental GTC kabriolets – Vācijā no 198 tūkst. eiro
Salona back-door, kur pieparkojies kuteris
Onka pēta Bentley aksesuāru stendu
Te servisa telpa. Serviss tur būs normālā pačotā. Proti, ja vajadzēs vest Bentley uz apkopi, tad aizbrauks slēgts treileris pie tevis uz māju vēl ar diviem šoferiem, viens šoferis no treiļa izdzīs līdzīgas klases servisa auto, otrs iedzīs treilī uz servi vedamo klienta auto...
Šis auto man piedūra visvairāk – Bentley Arnage 450 Limousine Diemžēl tā cenu neizdevās internetā atrast, jo tas ir limitēts modelis, pagarināta Arnage versija. Standarta („īsais”) Arnage maksā no 270 tūkst. eiro
Ja sporcveidīgie līmē ķomku, tad aristokrāts vienkārši aizbīda aizkariņu
Paverot aizmugurējās durvis, acumirklī aizmirsti, ka ir tāds Daimler Super V8
Dalītā konsole, tāpat kā Daimler, visādas slēptās nišas u.tml. Niiice! [Borata izrunā]
Pasaulē kopumā ir tikai 20 šādi automobiļi, šis ir Nr.16 Niiice!
Iekāpju salonā, pavirinu visādas dabīgā koka aizdares – jā, tur barčiks, jā, šeit... OMFG, kas ir tas!? Standarta mafons, ko varat iebāzt savā bembelātā. Alpine DVA-9850R, tāds maksā ~350 LVL, bet analogs bez DVD funkcijas ap 180 LVL. Ārprāc! Pats auto noteikti sver kādu pusi citrona ēriku, bet nu nedrīkst afišēt tādā tik lētu mafonu, kaut gan nenoliedzami tas ir labs. Labāk būtu paslēpuši zem OEM saskarnes (tipa kā Bentley pašu izstrādāts), kā vadītāja gadījumā. Jāatzīmē, ka Daimler Super V8 arī ir Alpine stereo sistēma, kas, tiesa, ir implantēta kā OEM izpildījumus, kā tam būtu jābūt arī šeit.
Vadītāja vietā viss ir slikti. Proti, aristokrātu no proletārieša (šofera) šķir koka un stikla siena, tādejādi šofera beņķi nav kur atbīdīt, tas jau tā ir max pie pašas sienas un šoferim ceļi duras priekšējā panelī, bet ar kāju grūti tādā gadījumā spaidīt pedāļus. 183 cm garais Atvars demonstrē, kā tas izskatās dabā.
Tāpat Atvars norādīja uz vēl vienu ne visai elitāru lietu – virsbūves divtoņu krāsojuma salaiduma vietās uzlīmēta lenta.
Atklāšanas pasākumā bija divi stendi, kur Bentley rūpnīcas darbinieki demonstrēja automobiļu montāžas principus un izmantotos apdares materiālus, kas ir dabīgi (āda un koks)
Šeit Bentley Continental Flying Spur salons. Te var just, ka automobilis ir VW koncerna auglis. Ar kvalitāti viss, protams, kārtībā, bet nu dažādie sistēmu bloki kā VW un Audi topmodeļiem.
Pārnesumkārbas vadības sviras pamatne 1:1 kā VW/Audi. Ja iepriekšminēto gadījumā tā ir riktīgi plastmasīga, tad šeit tā pārklāta, šķiet, ar biezu lakas kārtu, tāpēc tas plastmasīgums nav tā uzreiz jūtams. Bet tik vai tā.... Bet, no otras puses, ko var gribēt, ja Continental (gan kupeja, gan sedans, gan kabriolets) maksā lētāk kā augstāk pozicionētie Arnage analogi, kamēr Continental modifikācijas īpaši dārgākas par MB analogiem nav.
Te bonusa foto. „Auto Bild” galvenais redaktors Ilmārs Līkums uz testu bija paņēmis Lexus LS 600hL un noparkojis pie pašas ieejas. Labi, ka nebraucu ar Daimler, jo to arī vienmēr un visur parkoju pie pašas ieejas, kā arī ierados ātrāk par Ilmāru, kas nozīmē, ka varēju būt viņa vietā. Kas te notika – ārā bija spēcīgs vējš un pie ieejas bija apgaismes prožektors un pelnu trauks, ko vējš pacēla un trieca pret Lexus sānu – cieta aizmugurējais spārns un priekšējais virsbūves statnis, kas tika nedaudz ielocīts (tas jau ir sliktāk par bojāto spārnu).
P.S. Otrdien būs Bentley izmēģinājuma braucieni (kopumā 5 auto), tad arī būs detalizētāka atskaite, kas rulz un kas nē