Jau otro reizi LV notiek tāds pasākums kā Audi Sportscar Expierence, pagājušo reizi tika testēti RSx, šoreiz tīri visa uzmanība pievērsta R8.
Pagājušo reizi nebiju, tāpēc nevarēšu komentēt tās reizes notikumus, bet šoreiz viss ļoti stingri kontrolēts. Pasākuma dalībnieki, kas būs arī braucēji, tikai noteikti TIKAI 18, katrā no 9-ām mašīnām 2 piloti, kas mainījās braucienu laikā.
Automašīnas sadalītas 3 grupās, atiecīgi 3 R8 un priekšā vadošs RS4, kopā tādi attiecīgi 3gab - katrai grupai pa vienam, divi RS4 Avanti un viens RS4 sedans. Katru RS4 pilotēja savs prof reiseris (viens vācietis, viens brits un viens beļģis), kas apmācīja R8 gāzējus.
Kopā 3 komandas - viena Latviskā, viena Krieviskā un viena Angliskā.
Ar šito es krāmēju - izvēlējos vissmukāko, ar melnu salonu, melniem alkantara grieztiem, karbona apdari sānos un salonā Vajag vienkārši noskatīt auto un nagļakā līzt iekšā
Protams, pirms tam tika iziet vieglā iztrunkcija, kā sēdēt, kā stūrēt, kā uzvesties bla bla bla... dažbrīd šķita, ka stāsta kā priekš bērniem, bet laikam jau tā vajag!
Auto salīdzinoši dārgas klases, tādēļ gaidīju maksimālo "vācu kvalitātes" paraugdemostrējumu, jo ko gan saistīt ar vācu kvalitāti, ja ne Audi un BMW.
Testiem paredzēti bija R8 ar R-tronic pārnesumu kārbām - tjipa automāts ar tiptronic veida pārslēgšanas iespējām vai nu ar pašu ātrumkloķi, vai uz aiz stūres ar flappy-pedal svirām (ko arī 90% izmantoja).
Salons pārsteidzoši nostrādāts, VISPĀR nejūt plastmasīgumu, nekas nelec acīs, neuzbāžas... bet pie pogu novietojumu gan jāpiedomā. Braucot pagrūti regulēt kondiconiera temperatūru, jo kloķis mazliet pa zemu šķiet. Nepārdomātā vietā arī atrodas avārijas gaismu, ESP u.c pogas, kas aiz ātrumkloķa tuvāk beņķiem, jo netīšām var nospiest kādu no tām - man izdevās netīšām avārijas gaismu ieslēgt.
Cik var uzreiz noprast, tad auto mitinās tas pats dzinējs, kas Audi RS4 (varbūt arī tādēļ host-car bija tieši RS4), kas atrodas aizmugurē. Auto izsvarojums esot 44% uz priekšu un 56% uz aizmuguri. Tieši šim auto izveidota jauna Quattro fiška, ka 90% saņem aizmugurējie rati un tikai 10% priekšējo. Tad jauda uz priekšu vajadzības gadījumā tiek padota līdz pat 35%. Jaudas parametri - 420HP un 430Nm. Līdz 100kmh ieskrienas 4.6 sekundēs, maksimālais ātrums neierobežots 301kmh.
Kopā apmācības programma izdomāta ļoti interesanti No paša sākuma 2 apļi tīri lēnām, lai iesildītos, aprastu ar auto, gabarītiem, pedāļiem un citām lietām! Tad pēc pīppauzes trase tikai sadalīta trijās daļās, kur katrs braucējs 3 reizes izbrauca, katru reizi arvien paaugstinot ātrumu un bremzēšanas spēku. Izbraucam - dodamies uz nākamo treniņa zonu un atkal dreilējam līkumus, trajektorijas, klausamies pro drivera instrukcijas un galu galā pēc nepilnām divām stundām arī pametam trenniņu zonu, lai uzpīpētu, pačurātu un gatavotos pilnajam aplim nu jau ar pilnu spēku (lasīt gāzi).
Pilnie apļi katram draiverim paredzēti 6, es jau gudrs būdams, palaižu pirmajos sešos apļos lietuviešu co-driveru pie stūres, jo otrie 6 apļi jau būs ar karstākām asinīm.
Taisnība bija pilnībā Mani pilnie 6 apļi pēc treniņiem jau tiek kurināti konkrēti. Pēdējā aplī pa rāciju sarkanā RS4 vadītājam parprasu - "can i pass you?" un tik dzirdu vīpsnājošu atbildi - "try" Nu tad pēdējais aplis jau iet ārpus robežām, ātrums sasniedz 200kmh, standarta Pirelli riepas jau tā sakarsušas zaudē katrā līkumā saķeri, līdz saprotam, pietiek ākstīties... bet un ir jau arī finišs dienai
Foršas vakariņas, diplomi par "izietajiem kursiem", alumīnija R8 modelis pēc testiem Un dodos ar karstu dvēseli mājās