Ilgi meklēju E21 ar 2.3i motoru, lūku, un vēlami sarkanā krāsā. Apzvanīju neskaitāmus sludinājumus, bet nebija 2.3, tikai nemotori vai ari 2.0 + nelabojami defekti!
Šito mazulīti es nogaidijos ilgi un pēc sludinājuma atradu vienā dubļainā pagalmā! Apskatiju un nolēmu - jāņem un jāuzceļ no miroņiem!
Sākotnējais skats bija bēdīgs: salons "piedirsts" , saplēsts griestu apšuvums,nav bremžu ,saplaisājis vējstikls , katrs ritenis savādāks, aizm. bamperis ar drāti piesiets un kuzavs krāsots ar rullīti.
Tā pamazām pa vaļasbrīžiem nomainiju vējstiklu, savedu bremzes kārtībā (jauni bremžu diski, kolodkas, trubiņas, vakumņiks, galv.bremžu cilindrs).
Ieguvu lietos diskus 13" ar Michelin 205/70. Uzliku Alpina MOMO stūri, ko laimīgā kārtā tā arī nepārdevu Edžulim!
Sakopts un iztīrīts, lai sievietei var rādīt
Tā kā benzina sūknim un filtram kopējais kronšteins bija sapuvis, uzcepu jaunu...
...jaunas benzina trubinjas, hamuti un :u:visas:/u: skrūvītes!
Tagad bumers ir noārdīts līdz dzelzim, lai kārtīgi varētu sametināt. Kamēr vinju metinās, plānoju pārlasīt dzinēju.
Beidzot pienāca pasūtītās Kolbenschmidt klaņu un pamatu šāles
un virzuļu gredzeni. Jāved motora bloks uz mazgāšanu, lai var pamazām likt kopā dzinēju! Kaltajiem virzuļiem nepietiek finanses, taču titāna vārstu atsperes ir realitāte. Vēl padomā iepirkt Schrick sadales vārpstu un HKS regulejamu atviegloto galvas zobratu, bet tam vēl nav pienācis īstais laiks (un $)!
08.04.04 Uz doto mirkli bundža ir sametināta. Sapirkts viss nepieciešamais virsbūves sagatavošanai un krāsošanai. Paralēli vizuālajiem darbiem notiek arī ritošās daļas apgreidi - iegādāts LSD reduktors (cik sapratu, tad nekas īpašs no viņa nav 3.45 diffs ar bloķi). Ienācies arī BMW Motorsport oriģinālais spoileris, kas nāk kopā ar bamperi! Tuvākie plāni - atvieglot spararatu, nedaudz pasēdināt galvu (kompresija lidz 10.0) un nokrāsot virsbūvi!
15.04.04 Šobrīd varu palielīties ar dažiem panākumiem pulēšanā un stailingā!
Pagaidaam jaasamierinas ar parastajiem izpludes kolektoriem un hroma imitaciju, varbut kaut kur ar laiku sameklešu zirnekli! Vēl viens dizaina elements, bez kura nu nekādi nevar iztikt!
18.05.04 Iegādājos Boge Turbo amortizatorus un trūkstošās blīves dzinējam!
20.05.04 Veiksmīgi nogādāts pie krāsotāja, kurš draudēja ar divu gadu sagatavošanas darbiem Izdaram vienu "pastum", lai var darbi saakties...
Iegādāts viens no abiem glušakiem. Ractive nemērā spārda dirsu (uzdiršu Remusiem)! ...Un, protams, konuss!
Labāku palīgu nevar pat vēlēties!!!
Pirmā kārta jau uzlikta!
Otrā kārta...
04.06.04 Galva arī drīz būs salikta.
06.06.04 Paveikti nelieli iekšdarbi!
01.07.04 Nopūsta lūka, haube un bagāžnieka vāks no iekšpuses un priekšējais spoileris! Motortelpai uzvilkta otrā kārta.
02.07.04 Nogruntētas visas "klapes" - durvis, bagāžnieka vāks un haube no virspuses, abi :u:jaunie:/u: spārni un bākas vāciņš! Palikusi pēdējā bundža ar grunteni, viena tūbiņa ar poliuretāna šuvotāju un viens bundulītis grubuļmasas. Krāsa gan pa īsu, būs jāiepērk vēl 2 litri! Es esmu sausā, bet tas ir standarts!
06.07.04 Nokrāsots ir VISS!!! Beidzot! Bet... radās doma - visu papildus nopūst ar laku, lai spīdums būtu vēl efektīgāks un noturīgāks pret dažādiem mehāniskiem sadzīves bojājumiem.
08.07.04. Lūdzu, te būs arī kuzavs, bet bez lakas! Taču laka jau ir nopirkta un gaida saulainu laiciņu.
11.07.04. Tā, kuzavs ir nolakots, kompresora šļaukas satītas, krāsojamā pistole iztīrīta un iepakota, jo pēc tās vairs nebūs vajadzības!
Ņēmu kārtīgi inspicēt dzinēju, kas jau labu laiku stāvēja izjaukts boksa stūrī. Liku lietā mikrometru un šķupus, lai pēc papīriem varētu salīdzināt parametrus. Va vellos, katrs cilindrs augšpusē ir pamatīgi izdilis, tomēr simetriski apaļš, bet apakšpusē vispār ovāls. Te varētu vienīgi līdzēt kārtīga bloka slīpēšana un otrā remonta virzuļi. Tika izlemts atvest no Vācijas ideālu dzinēju sborā. Te nu viņš ir...
...diemžēl nevarēšu paturēt superizcilo kloķeni, jo tā ir 2.0 - vietā likšu savu 2.3 kloķvārpstu un, jau tā lieliskās šāles, nomainīšu pret pilnīgi jaunām.
15.07.04. Motoriņš sagatavots ielikšanai...
...un LSD reduktors arī!
Pieskrūvēju lampas un tagad pavisam cits skats!
19.07.04. Cienījamie lasītāji un godātie līdzjutēji! Piecietiet vēl nedaudz neērtības, ko sagādā šīs apjomīgās lapas ielāde! Otrā stāsta daļa tiks veltīta pirmajiem testa braucieniem un ar to saistītiem notikumiem. Trešā daļa plānota par auto tālāko jaudas un vizuālo tūningu.
Tātad, dzinēja daļas gaidot un rokas atpūtinot, tapa paneļa apdare.
P.S. pārāk augstās jpg kompresijas dēļ, sarkanā krāsa izskatās izplūdusi.
20.07.04 Pateicoties atbalstītāju Rage un Whazaaa-jr- saziedotajiem līdzekļiem, bija iespējams pasūtīt trūkstošās daļas un ievietot dzinēju tur, kur tam jābūt! Arī WickeD paldies par piedāvāto atbalstu!
22.07.04. Uzstādīts ieplūdes kolektors, starteris, termostats uc. sīkumi.
05.08.04 Biju paņēmis brīvdienas, jo man no tās mašīnas jau rēgojās zilas pelītes. Totāls spēku izsīkums, nervu sabrukums, finansiāls krahs... (turpināt?)
Izstūmu saulītē un pafočēju dienas gaismā.
Problēmas: ieslēdzot aizdedzi, nenostrādā el. degvielas sūknis. Aizdomas krita uz sūkņa releju (SHO 6064), taču uzliekot to uz cita 323i tas strādā! Kur problēma?
Vispār elektrība sajukusi prātā: nav dzirksteles, ne pie dzirksteles sadalītāja, ne pie indukcijas spoles. Komutatoru arī izmēģināju uz cita 323i un viss strādā...ir kādas idejas?
16.08.04. Šī diena, iespējams, šogad ir mana laimīgākā! Elektrība nu ir sataisīta!
>>>Pēc, gandrīz, gada klusēšanas un smaga darba .... ES VIŅU ŠODIEN PIELAIDU!
31.09.04. Heee, daudz laika pagaajis, kopsh pedejaa ieraksta shajaa savdabigajaa dienasgramataa! Shodien atbraucu no servisa, kur veica dazhaadas reguleshanas aizdedzei, shpricei un CO/CH. Priecigi izgaseju pa rajonu bez nummuriem un dokumentiem. Atgriezos savaa boksaa un darbojos taalaak. Servisa puishi man ieteica iztiiriit baakas un pludinja sietu, bet kad meginaju pec tam pielaist... nospraaga suuknis! Nekur tadu nedabuju, jo vajadzigs ir suknis no mehaniskaas shprices, pec skata vinsh ne ar ko neatshkjiras no elekroniskaas shprices suknja, bet meh. spr. suknis rada lielaaku spiedienu. Reku ir ljaundaris -
Ja kaadam tads ir un nav vairs vajadzigs, LUUUDZU dodiet zinju - 9788692
GATAVS, MEITINJ, APSEDZIES! Suukni sataisiija stundas laikaa un 6.2 atm vietaa tagad raada 9.4! Suuknis bija noklemmeejis, jo saraava suudus no baakas, tagad ar gudru zinju iemonteju papildus filtru pirms suuknja!
10.09.04. Jau nedeelja pagaajusi, kopsh saakusies skola, kas nopietni bremzee darba gaitu! Tachu pashlaik visa uzmaniba tiek veltita vizualajai daljai - ShadowLine (driz bus ari bildes)! Nakoshais solis bus akumulatora relokaacija uz bagaazhas nodalijumu. Shai idejai ir vairaaki nopietni iemesli: droshiiba, masas sadalijums & dinamika un, protams, briivaa vieta, kas tiks atveltiita gaisa filtram. No praktiskaas puses, akumulators tiks nostiprinaats iipashaa raamii, kas pildiis gan akja stiprinajuma lomu, gan aizmugurejo amortizatoru glaazhu atsaites uzdevumu, pie kam shii konstrukcija speej izsleegt jebkaadas virsnominaalas svaarstiibu deformaacijas un uzlabot vadaamiibu par 40% asos liikumos.
Pabeidzu taisiit shadow line vienai pusei! Luudzu, te buus!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
16.12.04.
Skaitos it kā atvaļinājumā (prom no sava E21), tāpēc tāds vaakums un nekas nenotiek. Mašīna ieziemota un gaida pavasari. Tiek meklētas daļas jaunajai degvielas padeves sistēmai - Motronic. Tas daudziem tagad topā.
Bet visi te sāk rosīties gar saviem E21... Nu tad es arī kādu bildi ielikšu, kas nu ir padarīts! Akumulators nu jau mājo bagāžniekā, vēl tikai tas stiprinājums jāuztaisa. Problēmas vairāk sagādāja megaresna vada meklēšana, nekā tā instalēšana. Ja kādam plānota šada veida pārbūve, tad SPORTECH tirgo piemērota šķērsgriezuma vadu ar labu izolāciju (tur var nopirkt arī superīgas aķa klemmes)!
K-JETRONIC --> MOTRONIC
BOSCH Motronic v1.3 ECU
Ieplūdes kolektors šoreiz būs melns, citādi pārāk sarkans man tur zem haubes )
Luudzu, ja kaadam ir sekojošas detaļas no E30 vai E34 ar 2.0 Motronic inžektoru, atsūtiet man PM, lai varu sazināties un atpirkt:
1) ieplūdes gumijas gofra
2) gaisa mērītājs
3) visa motora provodka ar marķētiem štepseļiem
4) visas inžektora gumijas trubas un trubiņas
5) brīvgaitas regulātors ........................................OK
6) indukcijas spole................................................OK
7) dzirksteles sadalītājmehānisma daļas
motora releji (3gb)
9) lambda zonde...................................................OK