1948. gada 8. jūnijā gaismu ieraudzīja pirmais automobilis, kas nesa “Porsche” zīmi. Tas bija divdurvju rodsters ar aizmugurē novietotu boksertipa motoru. Jāsaka, ka liela daļa (motors, ātrumkārba un daudzas šasijas detaļas) tika paņemtas no “VW Beetle”. Pateicoties motora tūningam jaunais auto tika pie 35 zs stipra dzinēja (standarta “VW” motors attīstīja 24,5 zs jaudu), un, pateicoties mazajam svaram un lieliskai aerodinamikai, spēja attīstīt lielāku par 100 km/h ātrumu. Šis necilais auto tika uzbuvēts tikai vienā eksemplārā, bet toties iesāka vienas leģendāras automarkas vēsturi.
Viens no pirmajiem "Porsche 356" ar 40 zs
Pēc pirmā veiksmīgā mēģinājuma “Porsche” turpināja iesākto lietu un sāka būvet uzlabotas savas automašīnas versijas. Nākošais”356” modelis jau parādijās ar diviem virsbūves tipiem – kupeja un kabriolets. Jaunie auto tikai pie uzlabota dzinēja, kas attīstīja 40 zs, bija aprīkoti ar neatkarīgo piekari un virsbūves ārējās detaļas tika taisītas no alumīnija. Līdz 1950. gadam uzņēmums atradās Austrijas pilsētā Gmundē, kur automašīnas tika būvētas ar rokām.
Gmundē ražots kabriolets
1950. gadā “Porsche” pārvācas uz savu vēsturisko dzimteni – Štutgarti. Tur “Porsche” pārgāja uz masu ražošanu, dēļ kā nācās atteikties no alumīnija virsbūvēm. Toties “356” modeļu rindā parādījās jauni dzinēji. Tika uzlabots 1,1 litru kā arī parādījās jauni 1,3 un 1,5 litru darba tilpumu dzinēji. 1953. gadā parādās uzlabots 1,5 litru motors, kuru modeļa nosaukumā apzīmē ar burtu S (“Super”). Pateicoties lielākai kompresijai un nomainītam karburātoram, dzinējs sasniedz 70 zs. Šajā pašā gadā visa modeļu rinda saņem palielinātus bremžu cilindrus un sinhronizēto ātrumkārbu. 1954. gadā beidz ražot modeļus ar 1,1 litru dzinēju. Bet 1955. gadā parādās pēdējais pirmās paaudzes “356” modelis “Speedster”, kas ir ražots speciāli Amerikas tirgum un izceļas ar skopo aprīkojumu un zemāku cenu.
"Porsche 356 1500 Speedster"
1955. gadā parādās nākošā “356” modeļa paaudze, kur ir ieviestas pamatīgas izmaiņas, tai skaitā konstruktīvas – izmainīta virsbūves konstrukcija, hidrauliskā bremžu sistēma strādā ar četrām 280 mm trumuļ bremzēm, auto dizains un interjers. Šo “356” modeļa paaudzi apzīmēja ar “A” burtu tā nosaukumā. No iepriekšējās paaudzes tika pārmantoti abi 1,3 litru motori. Toties 1,5 litru dzinēju vietā nāk jauni ar darba tilpumu 1,6 litri gan parastajiem “356”, gan “Super” modifikācijām. Un sākot ar šo paaudzi tiek piedāvāts jauns virsbūves tips “Hardtop-Coupe”. 1959. gadā parādās arī “356 A Convertible” modelis, kas nomaina “356 A Speedster”. Lai gan šis auto vēl joprojām tiek pozicionēts kā lēts auto, tomēr salīdzinājumā ar “Speedster” šis auto ir nedaudz labāk aprīkots.
’59 gadā ražotas "356A Super" kupejas
1955. gadā parādās jauna modeļu sērija, kas, par godu uzvarai Meksikas trasē, pirmā tiek pie tagad jau leģendārā nosaukuma – “Carrera”. Tātad auto pilnais nosaukums ir “Porsche 356A 1500gs Carrera”. Modelis bija ļoti populārs. Tas izcēlās ar sportisku dinamiku, un “Carrera” bija pirmais “Porsche” modelis, kas spēja attīstīt 200 km/h lielu ātrumu. Pircējiem “Coupe” un “Cabriolet” virsbūvēm tika piedāvātas divas versijas. Sportiskāka, kas tika atzīmēta ar burtiem “GT”, kā arī komfortablāka “de Luxe”. “GT” versija bija nedaudz jaudīgāka, toties “de Luxe” versijas īpašniekiem bija pieejams salona sildītājs un sānu durvīm paceļami stikli. Bet “Speedster” modelim bija pieejams tikai “GT” izpildījums.
"Porsche 356A GS1500 Carrera GT"
Pēc kāda laika atklājās nepatīkams fakts. Automobilis pilsētas režīmos karsa, kas sliktākajā gadījumā beidzās ar dzinēja iziešanu no ierindas. Tādēļ sekoja uzlabojumi. Dzinējam palielināja tilpumu līdz 1,6 litri, jaudu nedaudz ziedoja darba temperatūras pazemināšanai. Tā 1958. gadā tirdzniecībā nonāca “Porsche 356A 1600gs Carrera”. Šeit modifikācija “GT” bija pieejama tikai ar “Coupe” virsbūvi. “De Luxe” tāpat kā iepriekš bija pieejama gan ar “Coupe”, gan “Cabriolet” virsbūvēm.
"Porsche 356A GS1600 Carrera GT"
1959. gada rudenī “356” modelis pārcieta kārtējo uzlabošanu. Dizains tika modernizēts – priekšējie lukturi tika pacelti augstāk, palielinājās aizmugurējais stikls, kā arī ieguva lielākus bamperus. Nomainījās nosaukums. Tagad to dēvēja par “Porsche 356B”. No iepriekšējās paaudzes tika paņemti tikai dzinēji ar 1,6 litru darba tilpumu. Līdz 1963. gadam ražaja trīs virbūves tipus ar iespējamiem trim 1,6 litru dzinējiem. “Coupe”, “Cabriolet” un “Hardtop-Coupe” tika piedāvāti ar parasto A paaudzes 1,6 dzinēju, kas attīstīja 60 zs, ar ”S” burtu apzīmēja arī jau iepriekšējā paaudzē pieejamo tāda paša tilpuma 75 zs dzinēju, bet ar “Super 90” apzīmēja “Porsche 356B” modeļus, kuros šis pats dzinējs attīstīja 90 zs. Līdz 1961. gadam šie paši dzinēji bija pieejami arī B paaudzes “Roadster” virsbūvei. Roadster bija sportiska tipa vaļējs automobilis, kas pateicoties vieglākajam svaram bija nedaudz dinamiskāks par analogajām kupejām, kabrioletiem.
"Porsche 356B 1600 Super 90"
1961. gadā tapa “Porsche 356B GS1600 Carrera GT Coupe”. Dzinējs tika aizgūts no pagājušās paaudzes “GS1600 Carrera” modeļa. Svara samazināšanai durvis un motora un bagāžas nodalījuma pārsegus taisīja no alumīnija. Un tad 1962. gadā parādījās pēdējais šīs paaudzes modelis ”Carrera2”. Šis auto ieguva jaunu 2 litru dzinēju, kas attīstīja 130 zs. “Coupe” virsbūvei bija “GT” versija, kas attīstīja 140 zs. Vēl “GT” versiju atšķīra alumīnija durvis un pārsegi, kā arī pleksiglās sānu un aizmugurējie logi. “Carrera2” bija pirmās “Porsche” automašīnas, kurām paātrinājums līdz 100 km/h prasīja mazāk kā 10 sekundēs (9 sekundes).
"Porsche 356B 2000 GS Carrera2"
Un tā 1964. gadā pienāca kārta “Porsche 356” modeļa kārtējai paaudžu maiņai (šoreiz pēdējai). Protams tika modernizēti gan interjers, gan eksterjers. Kā standarta dzinējs no iepriekšējās paaudzes tika mantots labi zināmais 1,6 litru 75 zs dzinējs. Auto bija pieejams ar “Coupe” un “Cabriolet” virsbūvēm. Bez šīm modifikācijām šai laikā ražoja arī “Sport Club” versijas. Auto bija nedaudz sportiskāks un tā 1,6 litru dzinējs attšitīja 95 zs. Šīs paaudzes topmodelis bija “Porsche 356C 2000 GS Carrera 2” “Coupe” un “Cabriolet” virsbūvēs. Tas tehniski bija identisks iepriekšējās paaudzes “Carrera2” modelim.
"Porsche 356C 1600 SC Cabriolet" (Sport Club)
1965. gadā “356” modelis beidza savu pastāvēšanu. Porsche jau bija izstrādājusi 356 modeļa pēcteci – “911” modeli, kas bija tehniski modernāks, labāks un ar lielākām perspektīvām (un kādām vēl perspektīvām!). Tomēr vienu nevar noliegt – tieši pateicoties “356” modelim ”Porsche” nostājās uz kājām, ieguva autoritāti un sportiska auto imidžu. Un tieši “Porsche 356” ir tas automobilis, kuru Ferdinands Porše vēl paspēja ieraudzīt, būdams dzīvs.