No 1983. līdz 1987. gadam ražotais “Toyota AE86”, pazīstams arī kā “Hachi-Roku” (astoņi-seši, tulkojumā no japaņu valodas hachi-astoņi un roku-seši), ir automobilis, kuru slavenu padarīja ļoti populārais anime seriāls “Initial D”.
Pirms tam tas bija populārs japāņu automobiļu cienītāju vidū, jo automobilis par relatīvi zemu cenu piedāvāja lielisku vadāmību un manevrēšanas spējas. Šo automobili tirgoja daudzās valstīs ar dažādiem nosaukumiem, dažādos variantos un dažādu aprīkojumu, ieskaitot divus unikālus priekšdaļas dizaina stilus. “Toyota Sprinter Trueno” tirgoja Japānā un tam bija paceļamās priekšējās lampas, ar šādu lampu dizainu automobilis Ziemeļamerikā tika tirgots kā “Corolla SR5” un “Corolla GT-S”. Versija ar nekustīgiem priekšējiem lukturiem Japānā tika tirgota ar “Corolla Levin” nosaukumu. Japāna gan “Sprinter Trueno” un “Corolla Levin” tika piedāvāti “AE86” un “AE85” versijās, “AE85” ieguva zemas jaudas, karburatora 1,5 litru darba tilpuma dzinēju (3A-U), bet “AE86” ieguva pirmo masveidā ražoto dzinēju ar četriem vārstiem uz cilindru, DOHC 1,6 litru dzinēju (4A-GEU). Bez tam “AE85” versijai, atšķirībā no “AE86”, aizmugurējam tiltam nepiedāvāja “LSD” (ierobežotas slīdes diferenciāli) un bija pieejams stipri ierobežots papildaprīkojuma klāsts. Arī Ziemeļamerikā piedāvāja divus dzinējus: ar karburatora (4A-C) un degvielas iesmidzināšanas (4A-GEC) barošanas sistēmām. Abi dzinēji bija ar 1,6 litru darba tilpumu.
Latvijā visbiežāk sastopamā Toyota Corolla GT Coupe, kas Japānā pazīstama kā Corolla Levin Coupe
“AE86 Sprinter Trueno” divdurvju kupeja un trīsdurvju hečbeks un to gandrīz identiskie “Corolla Levin” brāļi bija pēdējie aizmugurējo riteņu piedziņas (RWD) pārstāvji “Corolla” un “Sprinter” modeļu saimē (arī vieni no pēdējiem vieglsvara aizmugures piedziņas automobiļi). To dubultnieks “AE82 Corolla” sedans jau bija būvēts, kā priekšpiedziņas (FWD) automobilis. Aizmugures piedziņa kombinācijā ar “AE86” vieglo svaru (~1050 kg pašmasa), lielisko balansējumu un salīdzinoši jaudīgo (viegli modificējamu) “4A-GEU”/”4A-GEC” dzinēju šim auto nodrošināja popularitāti japāņu strītreiseru (street racer) vidū, no kuriem daudzi sacentās šaurajos kalnu ceļos, kā līkumi bija ļoti piemēroti “Trueno” automobiļiem, it sevišķi braucot lejā no kalna. Starp tiem, kas izmantoja šo apbrīnojamo automobili, bija arī Japānas sacīkšu leģenda Keiči Tsučija (Keiichi Tsuchiya) arīdzan pazīstams kā “Dori King” (drifta karalis). Tsučija palīdzēja popularizēt drifta sporta veidu t. i. caur līkumiem vadīt automobili virknē kontrolētu slīžu. “AE86” ar aizmugures piedziņas komponējumu bija piemērots šāda veida aktivitātēm, un līdz pat šai dienai automobilis ir viens no galvenajiem dalībniekiem drifta šovos un sacensībās.
klasiskā "white/black Panda" krāsa
“Hachi-Roku” nemirstīgu padarīja manga stila mākslinieks Šuiči Šigeno (Shuichi Shigeno) ar ļoti populāro manga/anime seriālu “Initial D”, kas vienā mirklī atdzīvināja plašākas publikas interesi par šo automobili. Šis “AE86 Trueno” popularitātes kāpums noveda pie pieaugoša pieprasījuma un sekojoša cenu kāpuma. Kas kādreiz bija automobilis, ko daudzi neievēroja (laikā, kad daudzi vairāk fokusējās uz jaudu un ceturtdaļjūdzes laiku, nevis balansu un veiktspēju līkumos), tagad ir “karsta prece” auto entuziastu vidū. Pēdējā laikā “AE86” automobilim savu uzmanību pievērsa pat Rietumu videospēļu izdevēji, tā šis autombilis tika iekļauts “Electronic Arts” autosacīkšu dator- un videospēlē “Need For Speed: Underground 2” (kaut arī ar amerikāņu nosaukumu “Corolla GTS”). Pieredzējušie “Gran Turismo” braucēji arīdzan zin, ka “Sprinter” dēļ ātruma un labām manevrēšanas spējām ir viens no labākajiem agrīnajiem automobiļiem ko iegādāties, kā arī “Gran Turismo” veidotāji izrādījuši cieņu “Initial D” seriālam, pievienojot “Trueno Shuichi Shigeno Edition” versiju ”Gran Turismo 3: A-Spec” un “Gran Turismo 4” spēlēs. “Trueno Shuichi Shigeno Edition” versija atšķiras ar to, ka tā dzinēja maksimālie apgriezieni ir 12 000 apgr./min., līdzīgi kā seriāla “AE86” automobilim pēc dzinēja nomaiņas “Initial D Stage 2”.
Initial D anime seriālā redzāmā Sprinter Trueno līdzinieks
Vairāk kā pusotru dekādi pēc pēdējā automobiļa noripošanas no konveijera, beidzot ir atzīta “AE86 Sprinter Trueno” īstā vērtība. Daudziem uzskatot to, kā vienu no Japānas labākajiem automobiļiem līkumu veikšanai, “Hachi-Roku” ir patiesa Japānas leģenda.