Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 122 viesi un 15 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Diskusijas par BMW modeļiem » BMW 5. sērija » F07(GT)/F10/F11 (2010-...)

Tēma: 528i LCI N20 ventilators strādā uz max

AutorsZiņojums
Doti
17. Dec 2024, 08:54 #1

Kopš: 30. Nov 2023

Ziņojumi: 16

Braucu ar:

Sveiki, varbūt kāds var padalīties ar kādu labu ideju un tamlīdzīgi.
Kādu laiku meklēju vainu savam n20 528i, kad auto uzsilis līdz normālai darba tempretūrai, parasti 104-110c (šiem dzinējiem, darba tempretūra), katru reizi apstājoties, ieslēdzas ventilātors uz max un atdzesē līdz 84c un tā visu laiku, augšā lejā. Nomainīts ūdens sūknis, termostats, temp. sensors, bačoka vāciņš, izskalota visa sistēma, jauns dzesēšanas šķidrums. Spiediens sistēmā ok, šķidrums nezūd un a/c sistēma arī ok. Doma varbūt "fan control module" jeb releju mainīt, bet tā palēnām visu var nomainīt.. ISTA neko nerāda, kļūdu arī nav. Vienīgo ko ievēroju "live data" DME dod signālu pirms normālas darba temp. ventilātoram, pakāpeniski līdz 25% un tad uzlec uz milisekundi uz 99% tad 30% un aiziet līdz 55-60%, bet ik palaikam mētā % uz ventilātoru. Notestējot citu N20 pie 105c ventilātors patstāvīgi stāvot uz vietas 13% un temp. nemainīga. Varbūt kādas idejas?
Offline
Elna
17. Dec 2024, 10:28 #2

Kopš: 09. Jan 2022

Ziņojumi: 93

Braucu ar:

Tas ir tas, kaa shiem dzineejiem ir jaauzvedaas. Shaads temaalais rezhiims tiek veidots, lai samazinaatu atgaazu izmeshus un nepieljautu pasha dzineeja paarkarshanu auto staavot, kad taa/dzineeja dzeseeshana ir apgruutinaata.
Luuk, viens no neskaitaamiem piemeeriem, kad 'ietaupot' uz diagnostiku, sanaak izteereet tuukstoshus pilniigi bezjeedziigi.
p.s. tas, ka cits dzineejs uzvedas savaadaak - iespeejami ntie iemesli. Saakot ar softa reliizi/citam tirgum/klimata zonai paredzeetu modeli, beidzot ar ko eksotiskaaku, piem., CO katu staavokli.

[ Šo ziņu laboja Elna, 17 Dec 2024, 10:31:08 ]

Offline
Doti
17. Dec 2024, 14:03 #3

Kopš: 30. Nov 2023

Ziņojumi: 16

Braucu ar:

Gaidīju jau "super gudru" atbildi, kas ietver visu ko sacīji. Ja tiešām nav "poņas" tad varbūt labāk vienkārši neatbildēt un izlasīt manis teikto vēl 3 reizes... Pat nemēģināšu skaidrot "kādēļ" tā NAV dzesēšanai jāstrādā.
Offline
uteo
17. Dec 2024, 14:49 #4

Kopš: 26. Jun 2010

No: Sigulda

Ziņojumi: 969

Braucu ar:

O, nākamais, kas pasūtīs Kaspiču dirst un pēc tam lūgsies, lai palīdz tomēr?

[ Šo ziņu laboja uteo, 17 Dec 2024, 14:49:39 ]

Offline
dsks
17. Dec 2024, 14:54 #5

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1166

Braucu ar:


17 Dec 2024, 14:49:06 @uteo rakstīja:
O, nākamais, kas pasūtīs Kaspiču dirst un pēc tam lūgsies, lai palīdz tomēr?


Ir jau to izdarījis, ja uzmanīgāk palasa ...
Offline
Doti
17. Dec 2024, 15:10 #6

Kopš: 30. Nov 2023

Ziņojumi: 16

Braucu ar:

Bieži vien cilvēki neiedziļinās detaļās, bet lasa virsrakstus un pa diagonāli tādēļ arī atbildes ir nekādas.
1. Esmu iepazinies ar N20 dzinēja darbību un parametriem uz dzesēšanu, kur jau pamatā tā "NAV" jābūt. Jā dzinējs ir paaugstinātas temp. darbības, bet dzinējam nav jāmet nost temp. no 105c uz 84c.
2. Tika veikts tests ar citu N20 dzinēju, kur tika apstiprināta "dzelžaini" šī teorija, praksē, tā N20 dzinējam "NAV" jādarbojas. N20 tur temp. uz 105c vidēji +- teh. stāvoklis ar 7.03% - 13% DME signāla datiem uz ventilātoru.
3. Šāds stāvoklis ir iespējams arī N20 dzinējam, bet "tikai" ja ir veikta vadības bloka pārprogrammēšana, kas "NAV" veikta!

Atkārtoti varu uzprasīt, vai kādam ir tehnisks un izsvērts viedoklis ar iespējamu risinājumu?
Offline
protams
17. Dec 2024, 15:18 #7

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5680

Braucu ar: NS7

Nepareizs termostats?

-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
Elna
17. Dec 2024, 15:24 #8

Kopš: 09. Jan 2022

Ziņojumi: 93

Braucu ar:


17 Dec 2024, 15:18:59 @protams rakstīja:
Nepareizs termostats?


tu pareizi dariiji, kad pirmo reizi sho ideju izdzeesi.
Teemas autoram - veiksmes. Shis forums sasniedz arvien auKstaakus auKstumus.
Offline
protams
17. Dec 2024, 15:27 #9

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5680

Braucu ar: NS7

Likās, ka neiešu jau blamēties jo redīsus tomēr nemāku

-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
Doti
17. Dec 2024, 15:27 #10

Kopš: 30. Nov 2023

Ziņojumi: 16

Braucu ar:

Oriģināls un uzlabojums bija pēc nomaiņas, pirms nomaiņas temp. bija 5-7c mazākas nu cik vispār temp. te var paspēt uzkāpt, kad jau ventilātors met nost, pilsētā redz pat kā eļļas temp. rādījums strauji nokrīt līdz ar dzesēšanas šķidruma temp. Kad brauc tad viss stabili, nav gan testēts 100km pa šoseju utml.
Te teorija bija, ka transmisijas eļļas sildītājs varētu ietekmēt, bet transmisijas eļļa ir stabila un normā, tādēļ atmesta doma.
Offline
Elna
17. Dec 2024, 15:29 #11

Kopš: 09. Jan 2022

Ziņojumi: 93

Braucu ar:

Jaa, ir iespeejami veel paaris eksotiski iemesli, bet, njemot veeraa topikstartera komunikaaciju - piedodiet, es attureeshos.
Offline
Doti
17. Dec 2024, 15:33 #12

Kopš: 30. Nov 2023

Ziņojumi: 16

Braucu ar:

Teiksim, kā ir "Elna", tāpat baigais palīgs no tevis nebija vai ne?
Offline
Elna
17. Dec 2024, 15:37 #13

Kopš: 09. Jan 2022

Ziņojumi: 93

Braucu ar:


17 Dec 2024, 15:33:40 @Doti rakstīja:
Teiksim, kā ir "Elna", tāpat baigais palīgs no tevis nebija vai ne?


zini, shii, taapat kaa daudzas citas reizes, shis keiss man saka - labi, ka pateicu mazaak [iz taa, ko zinu], nevis vairaak. Ibo, tupam, nepateiciigam mudakam - jo mazak paliidzi, jo labaak. Veiksmes.
Offline
Doti
17. Dec 2024, 15:49 #14

Kopš: 30. Nov 2023

Ziņojumi: 16

Braucu ar:

Eh šie dzīves neapmierinātie cilvēki. Žulti var likt sporta zālē, treniņā utml, ja dzīvē iet nepārāk, vainīgos nav jāmeklē.
Nekur nesteidzos, bet mēģinu apzināt idejas, lai var sakopot iespējamos variantus.
Offline
HiJaCKeR
17. Dec 2024, 15:54 #15

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4670

Braucu ar: BMW E90 330i


17 Dec 2024, 10:28:54 @Elna rakstīja:
Tas ir tas, kaa shiem dzineejiem ir jaauzvedaas. Shaads temaalais rezhiims tiek veidots, lai samazinaatu atgaazu izmeshus un nepieljautu pasha dzineeja paarkarshanu auto staavot, kad taa/dzineeja dzeseeshana ir apgruutinaata.
Luuk, viens no neskaitaamiem piemeeriem, kad 'ietaupot' uz diagnostiku, sanaak izteereet tuukstoshus pilniigi bezjeedziigi.
p.s. tas, ka cits dzineejs uzvedas savaadaak - iespeejami ntie iemesli. Saakot ar softa reliizi/citam tirgum/klimata zonai paredzeetu modeli, beidzot ar ko eksotiskaaku, piem., CO katu staavokli.

domāju te tā vaina. šķiet arī 528i nav eiropietis.

[ Šo ziņu laboja HiJaCKeR, 17 Dec 2024, 15:55:02 ]

Offline
Mikels
17. Dec 2024, 15:59 #16

Kopš: 28. Jan 2011

Ziņojumi: 4976

Braucu ar: cieņu


17 Dec 2024, 15:54:20 @HiJaCKeR rakstīja:

17 Dec 2024, 10:28:54 @Elna rakstīja:
Tas ir tas, kaa shiem dzineejiem ir jaauzvedaas. Shaads temaalais rezhiims tiek veidots, lai samazinaatu atgaazu izmeshus un nepieljautu pasha dzineeja paarkarshanu auto staavot, kad taa/dzineeja dzeseeshana ir apgruutinaata.
Luuk, viens no neskaitaamiem piemeeriem, kad 'ietaupot' uz diagnostiku, sanaak izteereet tuukstoshus pilniigi bezjeedziigi.
p.s. tas, ka cits dzineejs uzvedas savaadaak - iespeejami ntie iemesli. Saakot ar softa reliizi/citam tirgum/klimata zonai paredzeetu modeli, beidzot ar ko eksotiskaaku, piem., CO katu staavokli.

domāju te tā vaina. šķiet arī 528i nav eiropietis.

Kopš kura laika ? 528i un 328i ar N20 iekš EU tika tirgots, cits stāsts, ka tie auto ir salīdzinoši maz, ņemot vērā, ka tajā laikā dominēja dīzeļi.

[ Šo ziņu laboja Mikels, 17 Dec 2024, 16:00:54 ]

Offline
Doti
17. Dec 2024, 16:02 #17

Kopš: 30. Nov 2023

Ziņojumi: 16

Braucu ar:

Jā šāda ideja arī man bija, bet viņš jauns ir pirkts LV un pēc VIN pārbaudes, kā arī ISTA visur redzama Eiropas versija
Offline
Elna
17. Dec 2024, 16:04 #18

Kopš: 09. Jan 2022

Ziņojumi: 93

Braucu ar:

Atkaapei - piem., Bx8/EU nesleedz Mapped modi tuksgaitaa [arii ilgaak staavot], rezultaataa, piem., B58 gadiijumaa 5.,6.cilindru aizdedzes spolju temperatuura [uz korpusa meerot] sasniedz 100+oC [spoles iekspusee veel par 20+oC vairaak] un deelj to paarkarshanas misfires ir tikai laika jautaajums.
Offline
Elna
17. Dec 2024, 16:51 #19

Kopš: 09. Jan 2022

Ziņojumi: 93

Braucu ar:

Atkaapei 2.
Ja shis t kritums buutu 'nepatiikams' DME, ko dariitu DME?
DME SAMAZINAATU ventilatora jaudu. Lai peec iespeejas uztureetu vajadziigo t.
Ja DME PALIELINA ventilatora jaudu apstaakljos, kad t ir pazeminaata/turpina krist, taatad, DME APZINAATI SAMAZINA darba temperatuuru, paarsleedzas Mapped mode.
Attieciigi - nee, te vaina nav ne suuknii, ne termostataa [tas, aciimredzot, tiek piesildiits], ne dzeseeshanas skjidrumaa, ne kaarbas siltummainii.
Tiiri logjika, pat neiepaziistoties ar N20 darbiibu.
Offline
Doti
17. Dec 2024, 17:13 #20

Kopš: 30. Nov 2023

Ziņojumi: 16

Braucu ar:

Rakturīgākā N20 vaina ir elektrosūkņa nespēja veikt pilnu vienmērīgu cirkulāciju sistēmā un veidojas nevienmērīga temp. kā rezultātā tiek slēgts iekšā ventilators... šiem dzinējiem vai nu sūknis nomirst vai pirms miršanas, ļoti bieži tieši ventilātora ieslēgšanās ir pazīme uz tā bojāeju. Bet ja tiešām ir vēlme palīdzēt, nevis bezjēdzīgi diskutēt, kas ir loģiski, kas nav, tad var labāk padiskutēt, kas "loģiski" varētu tomēr ietekmēt šo. Skaidrs ir viens DME nav jādod haotisks signāls kurš mētā %.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, PERFS, SteelRat, kolhozs, linda, marihuans, noisex, smudo