Online

Pašreiz BMWPower skatās 140 viesi un 17 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Automobiļu sacensības

Tēma: Autošoseja 2018

AutorsZiņojums
gt99
07. Feb 2017, 22:33 #1

Kopš: 14. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 7181

Braucu ar: autobusu, reizēm ITR&CTR

Izskatās šogad Lemānas skatīšanās būs īpaša, jo tajā startēs sportists no Latvijas - Konstantīns Calko

-----------------
Any fool can drive fast enough to be dangerous!
Offline
Fruktists
08. Feb 2017, 01:03 #2

Kopš: 27. Jan 2013

Ziņojumi: 1614

Braucu ar:


07 Feb 2017, 22:33:32 @gt99 rakstīja:
Izskatās šogad Lemānas skatīšanās būs īpaša, jo tajā startēs sportists no Latvijas - Konstantīns Calko


Tagad ir iemesls beidzot apmeklēt šo leģendāro pasākumu
Offline
geits
26. Feb 2017, 08:47 #3

Kopš: 20. May 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 1675

Braucu ar: BMW


Cik maksā uzbūvēt ātrāko Nacionālās klases automašīnu?
Artūrs Virbulis 17.02.2012 - 17:30 Cik maksā uzbūvēt ātrāko Nacionālās klases automašīnu?
Vanka auto iegādes brīdī 2011. gadā. Foto no personīgā arhīva

Nacionālā klase Latvijas autošosejā tiek uzskatīta par tautas klasi, kas par salīdzinoši nelielām naudām paver iespējas uz lielo autosportu. Vairāku gadu garumā ir bijušas diskusijas par to, cik lēti vai dārgi izmaksā Nacionālā klase, tādēļ „Go4speed" nolēma noskaidrot, kā tad īsti ir. Sazinājāmies ar 2011. gada ātrākās automašīnas īpašnieku Jāni Vanku, lai uzzinātu, cik izmaksājusi viņa Opel Astra sporta auto būvniecība.

Aizvadītās sezonas, Nacionālās klases, lielākais pārsteigums bija Jāņa Vanka ātrums, atgriežoties trasē pēc ilgākas pauzes. Pēdējos divos posmos viņš bija pārliecinoši ātrākais, taču uzvarēt izdevās tikai vienā no braucieniem, izstājoties pārējos tehnisku iemeslu dēļ. Viņš trasē devās ar G paaudzes Opel Astra hečbeku, kam uzstādīts 2,0 litru 8 vārstu benzīna dzinējs. Sarunā ar „Go4speed" viņš atklāja galvenās, konkrētā auto, būvniecības izmaksas, kā arī to, vai lētāk ir būvēt pašam vai nopirkt jau gatavu sporta auto.

Virsbūve. Jāsāk, protams, ar automašīnas vai virsbūves iegādi, kas Vanka gadījumā izdevās ļoti veiksmīgi. Viņš to ieguva savā īpašumā jau sagatavotu un brauktu autošosejā. Auto jau bija atvieglināts, aprīkots ar drošības karkasu, balstiekārtu un visu pārējo. Teorētiski bija viss bez dzinēja, ātrumkārbas, stūres, krēsla un siksnām. Tomēr var teikt, ka būvējot šādu virsbūvi izmantojot ielas auto, Opel Astra G gadījumā - virsbūve ar sagatavošanu un drošības karkasu izmaksās aptuveni 1900 latus.

Balstiekārta. Jāņa automašīnai uzstādīts Bilstein amortizatoru un H&R atsperu komplekts, cietās bukses, kā arī veikta balstiekārtas pārbūve tehnisko noteikumu noteiktajās robežās, tai skaitā aizmugurējā tilta pielāgošana plašākai savirzes regulēšanas iespējai, kā arī citi nepieciešamie darbi. Balstiekārtas pozīcija, izmantojot iepriekš uzskaitītās daļas, izmaksā aptuveni 1200 latus, bet viss atkarīgs no tā, kāds amortizatoru un atsperu komplekts tiek uzstādīts. To cenas var svārstīties no dažiem simtiem līdz pat vairākiem tūkstošiem latu.


Dzinējs būvniecības procesā. Foto no personīgā arhīva

Dzinējs. Apskatītajā auto uzstādīts no jauna uzbūvēts 2,0 litru 8 vārstu Opel dzinējs. Dzinējs sakombinēts no vairākiem Opel dzinējiem, līdz ar to izmaksu pozīcijas saistās ar daudzām un dažādām pozīcijām. To starpā ir bloka sagatavošana, jaunas šāles, piemeklēti virzuļi, standarta klaņi, ieplūdes un izplūdes kolektori u.c., bet visdārgākais un būtiskais ir dzinēja galvas sagatavošana. Kopējās izmaksas, kurās ietilpst samaksa meistaram par darbu, kā arī dzinēja ielikšana, un regulēšana uz jaudas stenda, ir aptuveni 2000 lati. Dzinēja izmaksas pietiekami zemā līmenī notur Nacionālās klases tehniskie noteikumi, kuri nosaka, ka lielākajai daļai dzinēja detaļu ir jābūt standarta.

Elektrība. Ar šo sadaļu saistās dzinēja vadības bloka un pašas elektroinstalācijas, jeb vadu savilkšanas, izmaksas. Konkrētajam auto uzstādīts dzinēja vadības bloks „Janvar", kas šobrīd maksā aptuveni 350 latus, bet mūsdienīgāks risinājums ir „VEMS" ražojums par 500 latiem. Vadu savilkšana izmaksā aptuveni 150 latus, līdz ar to kopējās izmaksas šai pozīcijai ir ap 500 lati.

Transmisija. Svarīgākais elements, protams, ir pārnesumkārba. Galvenais ir atrast pareizo attiecību no standarta ražojumiem, jo tehniskais reglaments paredz tikai standarta ātrumkārbu izmantošanu, kas bieži vien ir sarežģītākais uzdevums. Vanks savas ātrumkārbas uzbūvēšanai izmantojis vairākas dažādu modeļu Opel standarta kārbas. Kopā ar darbu pārnesumkārba izmaksājusi aptuveni 250 latus. Pusasis un pārējie transmisijas elementi ir standarta un cenas var svārstīties lielos diapazonos, jo ir iespēja izmantot lietotus agregātus, vai iegādāties jaunus, labu firmu ražojumus.

Bremzes. Bremžu sistēma ir standarta, un tās cena principā ierēķināma pie virsbūves izdevumiem. Jauns standartu bremžu diski un bremžu uzliku komplekts izmaksās ap 100 latiem, bet vairāk sportam piemēroti risinājumi maksās nedaudz vairāk.

Salons. Salona izmaksās ietilpst sporta stūre, sporta krēsls, sporta drošības jostas, drošības siets, ugunsdzēšamais un citi sīkumi. Tas konkrētajā gadījumā izmaksājis 430 latus. Tomēr iespējams tikt cauri arī lētāk, pērkot lietotas vai lētākas, bet autosportam derīgas lietas. Vanka automašīnai uzstādīts arī „Stack" instrumentu panelis par 1200 latiem, kā arī pedāļu grupa kas izmaksā aptuveni 200 latus, tomēr tā kā šīs detaļas ietekmē tikai pilota ērtību, nevis ātrumu un bez tām var iztikt.


Automašīnas askētiskais salons. Foto no personīgā arhīva

Krāsošana. Vēl viena lieta, kas ātrumu nepalielina, bet ir nepieciešama civilizētam sporta automobilim, ir automašīnas krāsošana un aplīmēšana. Tas izmaksās ap 600 latiem atkarībā no vēlmēm un vajadzībām.

Kopējās izmaksas. Ja saskaita visus konkrētā auto būvniecības elementus kopā, tad sanāk, ka uzbūvēt ātrāko Nacionālās klases automašīnu, izmantojot Opel Astra G virsbūvi, izmaksās aptuveni 6800 latus. Konkrēti Jāņa Vanka Opel Astra G izmaksājusi vēl vismaz pāris tūkstošus vairāk, jo pie izceltās summas jāpieskaita 1200 latus dārgais instrumentu panelis un 200 latu pedāļu grupa, kā arī citi neuzskaitītie, taču samērā dārgie risinājumi pilota ērtībai.

Tomēr ar būvēšanu viss vien nebeidzas, jo startēšanai nepieciešami arī diski, riepas, degviela un sporta apģērbs, kā arī klāt nāk LAF licences, dalības maksas u.t.t. Šie elementi kopā veido arī būtisku izmaksu sadaļu, tomēr tā ir atsevišķa tematika.

Interesanta ir šīs automašīnas vēsture. Sākotnēji (2002.gadā) tā tika būvēta kā „Super 1600" klases automašīna. Ieliekot tajā visu sirdi un dvēseli, to uzbūvēja Māris un Lauris Vīganti, un Lauris veiksmīgi ar to startēja ausošosejas sacensībās. Pēc tam automašīna nonāca Hugo Jurševska apgādībā, kas to uz 2006. gada sezonu sagatavoja priekš Jāņa Vanka, pielāgojot to Nacionālās klases noteikumiem, izmantojot Opel 1.6 16V EcoTec dzinēju.


Vanks 2011. gada pēdējā autošosejas posmā. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

2006. un 2007. gadā Vanks, īrējot šo auto, startēja Nacionālajā klasē, bet pēc tam auto tika pamests novārtā un netika izmantots. Līdz 2011. gadā to Vanks pārņēma savā valdījumā un no jauna atjaunoja startēšanai Nacionālajā klasē. Stāsta galā Jānis secina, ka lētāk, protams, ir nopirkt gatavu automašīnu, tomēr, uzbūvējot savu auto un sasniedzot ar to labus rezultātus, gandarījums ir daudz lielāks.

Atliek vien piebilst, ka konkrētās izmaksas ir tieši saistītas ar Jāņa Vanka automašīnas būvēšanu. Summas pa pozīcijām var mainīties, tās ietekmē ļoti daudzi faktori, gan tas, cik pašam īpašniekam ir iespējas un vēlēšanās piedalīties būvniecībā, tādējādi mazinot izdevumus nemaksājot par darbu citiem, gan no kādām sastāvdaļām un cik nopietni ir vēlēšanās to visu paveikt. Nacionālās klases noteikumiem atbilstošu automašīnu var uzbūvēt arī par kādiem 3000 latiem, tomēr, vai ar to izdosies uzvarēt sacensībās?



-----------------
AUTOTRANSPORTĒŠANA,labas cenas,labs serviss, tel. 26633311,29991999

www.autosos24.lv
Offline
geits
06. Mar 2017, 08:12 #4

Kopš: 20. May 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 1675

Braucu ar: BMW

Auto uz pārdošanu:http://www.bmwpower.lv/member_gallery.php?gal_id=9464

-----------------
AUTOTRANSPORTĒŠANA,labas cenas,labs serviss, tel. 26633311,29991999

www.autosos24.lv
Offline
radari.lv
23. May 2017, 22:00 #5

Kopš: 12. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 403

Braucu ar: interesantiem auto

Kada situacija ir autososejas trenninos Bikernieku trase, vai tur var piedalities/trenneties ar labi sagatvotu ielas auto?

-----------------
== Kesel Motorsport ==

brauc ātrāk - www.radari.lv
Offline
mazmotors
24. May 2017, 07:32 #6

Kopš: 17. Jun 2007

Ziņojumi: 1065

Braucu ar:

http://bksb.lv/index.php/2014-01-03-13-49-44/mo...dar/2017/05/24/-
Offline
gt99
15. Jun 2017, 00:30 #7

Kopš: 14. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 7181

Braucu ar: autobusu, reizēm ITR&CTR

Tikko Calko rādīja pa Eurosport jo Lemānas 24 stundu sacenes kvalī izlidoja no trase un palika trases malā.

[ Šo ziņu laboja gt99, 15 Jun 2017, 00:30:27 ]



-----------------
Any fool can drive fast enough to be dangerous!
Offline
gt99
18. Jun 2017, 12:28 #8

Kopš: 14. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 7181

Braucu ar: autobusu, reizēm ITR&CTR

KAS pa Lemānas sacīksti!!!!! PAšlaik vadībā lmp2 klases auto, kurš var uzvarēt. Bet vienīgajam LMP1 Porsche tagad jāskrien kā nekad, ir iespēja uzvarēt. Un jācer ka nepiemeklēs visu pārējo LMP1 auto liktenis...

WOW WOW WOW!!!!

-----------------
Any fool can drive fast enough to be dangerous!
Offline
Jurchixx
18. Jun 2017, 12:30 #9

Kopš: 19. Apr 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 8263

Braucu ar: F32 M Performance, Yamaha R1

un kā tad Calko iet?
Offline
gt99
18. Jun 2017, 12:43 #10

Kopš: 14. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 7181

Braucu ar: autobusu, reizēm ITR&CTR

Sākumā komandai bija tehniskas problēmas ar ģenerātoru, ~ tas pašas kas kvalifikācijā. Tad kādu brīdi brauca, bet pa rezultātu lejusgalu, tad komandas īpašnieks izbrauca no trases, bet turpināja braukt pēc nelielas apkopes. Tad atkal tehniskas problēmas. Tad Calko braucu labu brīdi. Tad Calko naktī Porsche līkumos izslīdēja, bet paveicās (tur sienas tuvas) un vienkārši palika ieracies grantī. Bet nu turpina braukt komanda. #49 pašlaik 49 vietā, bet nu 52 vieta ir izstājusies. Toties kaut kāda cīņa viņiem ir, jo 30 sek aiz viņiem cits tās klases auto.

-----------------
Any fool can drive fast enough to be dangerous!
Offline
gt99
18. Jun 2017, 12:58 #11

Kopš: 14. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 7181

Braucu ar: autobusu, reizēm ITR&CTR

Spied "Play", lai skatītos video!


-----------------
Any fool can drive fast enough to be dangerous!
Offline
KF
11. Aug 2017, 14:41 #12

Kopš: 16. May 2011

Ziņojumi: 1446

Braucu ar: 7

Ja kādam ir kādi kontakti, iespējas palīdzēt pieteikties ārpus limita Fastlap noslēguma sacensībām Kačerginē, tad padodat ziņu..

[ Šo ziņu laboja KF, 22 Dec 2018, 19:30:57 ]

Offline
gt99
20. Nov 2017, 15:06 #13

Kopš: 14. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 7181

Braucu ar: autobusu, reizēm ITR&CTR

MUST WATCH/OBLIGĀTI JĀNOSKATĀS visiem, kam kaut nedaudz interesē autosports
Spied "Play", lai skatītos video!


-----------------
Any fool can drive fast enough to be dangerous!
Offline
kars
20. Nov 2017, 15:23 #14

Kopš: 13. May 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 7661

Braucu ar: velo

Offline
MarC
20. Nov 2017, 15:37 #15

Kopš: 02. May 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 4396

Braucu ar: ar uguns dzēšamo aparātu


20 Nov 2017, 15:06:55 @gt99 rakstīja:
MUST WATCH/OBLIGĀTI JĀNOSKATĀS visiem, kam kaut nedaudz interesē autosports



šito arī

dārgākā GT avārija sacensību vēsturē

[ Šo ziņu laboja MarC, 20 Nov 2017, 15:38:09 ]

Offline
kurlis
20. Nov 2017, 15:42 #16

Kopš: 19. Dec 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 4149

Braucu ar: mexipoku.com


20 Nov 2017, 15:37:20 @MarC rakstīja:

20 Nov 2017, 15:06:55 @gt99 rakstīja:
MUST WATCH/OBLIGĀTI JĀNOSKATĀS visiem, kam kaut nedaudz interesē autosports



šito arī

dārgākā GT avārija sacensību vēsturē


https://www.youtube.com/watch?v=Y1n8F4uClUU

Laikam domāji šo (1:50)

[ Šo ziņu laboja kurlis, 20 Nov 2017, 15:42:46 ]

Offline
MarC
20. Nov 2017, 15:46 #17

Kopš: 02. May 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 4396

Braucu ar: ar uguns dzēšamo aparātu

tajā video ir visas šī gada avārijas, ieskaitot to ko minēju.
Offline
jjjjuris
20. Nov 2017, 17:27 #18

Kopš: 16. Dec 2008

No: Baldone

Ziņojumi: 2529

Braucu ar: vienu pirkstu

pailaps

[ Šo ziņu laboja jjjjuris, 20 Nov 2017, 17:27:44 ]

Offline
Archuks
15. May 2018, 11:22 #19

Kopš: 31. Dec 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7947

Braucu ar: EVO

Pārsaucam uz Autošoseja 2018 un liekam jaunu bildi iekšā. Ja palaists garām pagājušā w/e sezonas atklāšana, tad tev var noskatīties visus braucienus - http://straume.lmt.lv/lv/video-saraksts/dewalt-gp-2018

Īpaši jautri gāja Hankook Trophy (aka Nacionālā klase), uz nākamajām sacīkstēm solās būt vēl braucēji
Offline
Amish1984
22. Oct 2018, 19:14 #20

Kopš: 09. Sep 2018

Ziņojumi: 250

Braucu ar:

Nu ko, autosportisti, brauciet ātri uz Biķerniekiem pabraukāt vēl kādu reizīti, jo drīz šo trasi aizklapēs ciet tā pat kā Kandavu

https://pietiek.com/raksti/rengu_edejas,_pingvina_un_kazas_atbilde_latvijas_autosporta_federacijai_par_kaucosajam_vilku_izklaides_vietam/komentari

Tā vecā kaza ir baigi iegājusi azartā!

P.S. Mošk shiirs var viņu izdrebināt un tā paliks mierīgāka un pielaidīgāka
Offline

Moderatori: 6500, 968-jk, AV, BlackMagicWoman, DoubleD, GirtzB, Krauze, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo