Online
Pašreiz BMWPower skatās 218 viesi un 4 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļas izvēle
Autors | Ziņojums |
dainiiz | | Kopš: 18. Jun 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 5243
Braucu ar: 125mm
| netaisi jaunus topicus. Jautaa topicaa :Jautaajumi spechukiem.
Lej Risso cepjamo ellu. | Offline | | |
piradzinjsh | | Kopš: 29. Aug 2012
No: Liepāja
Ziņojumi: 2317
Braucu ar: vienu radzi
| Es izvēlos Iecavnieku | Offline | | |
HUBLOC | | Kopš: 02. Oct 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 4706
Braucu ar: Q7
| Tici man, tur vairs nav ko saaudzēt. Risso eļļa tiešām būtu labākais variants | Offline | | |
edzulis | | Kopš: 13. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 56481
Braucu ar: S212, 911TT, 951, 635csi, NSX, Tillotson t4
| Atgriežoties nedaudz pagātnē. Kāda eļļa jālej M30 motorā 1987? Cik netā lasīts 10w40, 15w40. Tā ir? 10w40 būtu ok?
Vēl runā, ka labāk liet pussintētiku tik vecam motoram [ Šo ziņu laboja edzulis, 19 Oct 2016, 17:46:53 ] | Offline | | |
krushh | | Kopš: 28. Feb 2014
Ziņojumi: 482
Braucu ar: 1313, 98
|
19 Oct 2016, 17:44:22 @edzulis rakstīja:
Atgriežoties nedaudz pagātnē. Kāda eļļa jālej M30 motorā 1987? Cik netā lasīts 10w40, 15w40. Tā ir? 10w40 būtu ok?
Vēl runā, ka labāk liet pussintētiku tik vecam motoram
Atkarībā kādā stāvoklī ir dzinējs. Ja tur ir visi saļņiki un blīves sakaltuši, un viss slikti, tad pussintētiku. Ja viss daudz maz dzīvs, tad sintētiku. Kolēģis brauc ar vecu volGo un lej iekšā sintētiku - nekādu problēmu. | Offline | | |
edzulis | | Kopš: 13. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 56481
Braucu ar: S212, 911TT, 951, 635csi, NSX, Tillotson t4
| Dzinējs labs ar mazu nobraukumu zem 100k. Eļļa nekur nelīst pagaidām. Par gumijām grūti spriest - laiks rādīs | Offline | | |
HiJaCKeR | | Kopš: 04. Aug 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 4699
Braucu ar: BMW E90 330i
| Es izmēģinātu kā ir ar 5W-40, katrā ziņa 92 gada auto (nākotnes klasika ) nekas netek ārā ar 300 kkm odometra rādījumu [ Šo ziņu laboja HiJaCKeR, 19 Oct 2016, 18:55:20 ] | Offline | | |
krushh | | Kopš: 28. Feb 2014
Ziņojumi: 482
Braucu ar: 1313, 98
|
19 Oct 2016, 17:56:21 @edzulis rakstīja:
Dzinējs labs ar mazu nobraukumu zem 100k. Eļļa nekur nelīst pagaidām. Par gumijām grūti spriest - laiks rādīs
Lietu sintētiku, jebkurā gadījumā - sliktāk nepaliks. | Offline | | |
|
howitzer | | Kopš: 09. Jun 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 1460
Braucu ar: auto
| Bļed, atkal tas sūda video.
Edžuli, M30 ir motors, kurš darbojas arī ar saulespuķu un masāžas eļļu - es tajā katlā lietu pussintētiku, ja negrasies baigi virināt. Šobrīd savā M20 ielēju pussintētiku, viss bumbās. Galvenais, manuprāt, labu ražotāju produkciju izmantot. Auto paredzēts ikdienai un nav absolūti nekādu problēmu. Neredzu nekādu jēgu gāzt sintētiku.[ Šo ziņu laboja howitzer, 19 Oct 2016, 18:08:37 ] | Offline | | |
howitzer | | Kopš: 09. Jun 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 1460
Braucu ar: auto
| Nē, lej Bardaļ, ko Davidičs garāžā ar skruģi pabakstījis un iztestējis, viss būs zbis - Subāram uzliksies spoileris, krāns pagarināsies par 15cm un auto īpašnieks varēs izpirst varavīksnīti! | Offline | | |
howitzer | | Kopš: 09. Jun 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 1460
Braucu ar: auto
| Es leju Motul un braucu. Vsjo. Nezinu, kāpēc Tu gribi bakstīt sūdu, iekams tas nav sācis smirdēt.
Varbūt Tu arī esi nopircis Džeka La Leina suluspiedi un Turbo Tiger maģisko putekļsūcēju no TV šopa? Stāsta taču, ka baigi labs!
Par to Bardaļu šeit jau iepriekš bija diskusija uz 100 un 1 lapas, pameklē.[ Šo ziņu laboja howitzer, 19 Oct 2016, 18:49:43 ] | Offline | | |
protams | | Kopš: 11. Nov 2005
Ziņojumi: 5725
Braucu ar: NS7
| STI normala eļļas maiņa ik pec 3 kkm, Bardahl būs par dargu
----------------- Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju! | Offline | | |
Bron | | Kopš: 30. Aug 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 15204
Braucu ar: Traktortehniku by Nissan
|
19 Oct 2016, 17:44:22 @edzulis rakstīja:
Atgriežoties nedaudz pagātnē. Kāda eļļa jālej M30 motorā 1987? Cik netā lasīts 10w40, 15w40. Tā ir? 10w40 būtu ok?
Vēl runā, ka labāk liet pussintētiku tik vecam motoram
Ir dzirdēts viedoklis ka vecajiem saļņikiem lielākas pielaides un tāpēc jālej pussintētika kurai molekulas lielākas un attiecīgi mazāk iespēja ka būs noplūdes. Ja saļņiki jauni vai vnk netek tad pofig - pussintētiku vai sintētiku. | Offline | | |
protams | | Kopš: 11. Nov 2005
Ziņojumi: 5725
Braucu ar: NS7
|
19 Oct 2016, 18:53:22 @bertons rakstīja:
lietu un brauktu tu arii saulespukju ellju. jautaajums bijapar konkreetu brendu un konkreetu video. ja ir kaut kas interesants piebilstams/oponeejams ja nee - nejuuties trauceets
Vienreiz uz maiņu ieleju to x60 vai ka tur saucas, nekadu atšķiribu ar tagadejo shell nejutu...tad jajauc motors.
----------------- Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju! | Offline | | |
howitzer | | Kopš: 09. Jun 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 1460
Braucu ar: auto
|
19 Oct 2016, 18:53:22 @bertons rakstīja:
lietu un brauktu tu arii saulespukju ellju. jautaajums bijapar konkreetu brendu un konkreetu video. ja ir kaut kas interesants piebilstams/oponeejams ja nee - nejuuties trauceets
Lūdzu, te būs. Komentāros vīri jau izpaudās.
http://www.bmwpower.lv/article.php?id=1179 | Offline | | |
RSAWorkshop | | Kopš: 13. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 7233
Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31
| es ielietu sintētiku 10w40 vai 10w50 vai 10w60
un jā 10w40 var būt gan sintētiskā, gan pussintētiskā eļļa
----------------- RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993 | Offline | | |
|
Bimmer | | Kopš: 13. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 24389
Braucu ar: Daimler Super V8, BMW 528iA, Audi A3 Sportback 2.0TFSI quattro
| 60. viskozitāte M30 motoram nav paredzēta. No rūpnīcas tas nāca ar 20w50 minerāli un vēlāk (80. gadu beigās) ar 10w40. "Šķidrākais", ko pēc GOSTiem tur var liet, ir 5w30.
Cik pats krustu šķērsu lasījos, populārākā M30 izvēle ir 10w40 pussintētika un tādēļ pats M30 motorā ielēju Liqui Moly 10w40 ar MoS2 piedevu:
http://www.ltam.lv/lv/interneta-veikals/motorel...r-mos2-10w-40-1l
Nākamgad gan plānoju M30 liet iekšā Liqui Moly 5w40 Molygen New Generation sintētiku:
http://www.ltam.lv/lv/interneta-veikals/motorel...neration-5w40-1l | Offline | | |
HiJaCKeR | | Kopš: 04. Aug 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 4699
Braucu ar: BMW E90 330i
|
19 Oct 2016, 21:49:18 @Bimmer rakstīja:
60. viskozitāte M30 motoram nav paredzēta. No rūpnīcas tas nāca ar 20w50 minerāli un vēlāk (80. gadu beigās) ar 10w40. "Šķidrākais", ko pēc GOSTiem tur var liet, ir 5w30.
Cik pats krustu šķērsu lasījos, populārākā M30 izvēle ir 10w40 pussintētika un tādēļ pats M30 motorā ielēju Liqui Moly 10w40 ar MoS2 piedevu:
http://www.ltam.lv/lv/interneta-veikals/motorel...r-mos2-10w-40-1l
Nākamgad gan plānoju M30 liet iekšā Liqui Moly 5w40 Molygen New Generation sintētiku:
http://www.ltam.lv/lv/interneta-veikals/motorel...neration-5w40-1l
tā molygen eļļa ir zaļā krāsā, ar ielietu savam auto, tikai laikam pēc specifikācijas neiet cauri | Offline | | |
Bimmer | | Kopš: 13. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 24389
Braucu ar: Daimler Super V8, BMW 528iA, Audi A3 Sportback 2.0TFSI quattro
| Pēc "specifikācijas" domā to BMW LL-01 vs. LL-04 standartu? Reāli tas ir po, īpaši ja runa par benzīna dzinēju [ Šo ziņu laboja Bimmer, 19 Oct 2016, 22:09:42 ] | Offline | | |
smudo | | Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3741
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
| Vispārīgā situācijā sintētiskā eļļa visos rādītājos būs labāka par minerāleļļu vai pussintētiku. Minerāleļļu vai pussintētiku var liet specifiskās situācijās. Viens no Latvijas apstākļos populāriem iemesliem ir zemāka cena un arī dzinējs, kam ir nelielas eļļas noplūdes. Eļļa būtībā sastāv no bāzes eļļas un piedevām. Katram pielietojumam ir savas piedevas. 99% eļļu tagad ir pamatā viena bāzes eļļa un tikai specializētās gatavo no 2 vai ļoti retos gadījumos trīs bāzes eļļām, kas palielina bāzes eļļas noturību pret kvalitātes zudumiem smagos lietošanas apstākļos. Izvēlēties eļļu tikai pēc viskozitātes nav pareizi, bet principā lielākajā daļā gadījumos vidējam lietotam ikdienas auto īstenībā ar to visdrīzāk arī pietiek. Un galvenais regulāŗi mainīt kopā ar eļļas filtru, plus ik pa laikam neaizmirst par gaisa filtru un sekot līdzi, lai karterī nenonāk degviela. Faktiski jo zemāka ir viskozitāte, jo sliktāk eļļa pasargā pret nodilumu, bet mūsdienu dzinēji ir būvēti priekš "škidrajām eļļām", kuras turklāt palīdz ietaupīt patēriņu un samazināt CO2 + labi ziemā un pie aukstajiem startiem. Vecam BMW īsti nav laba iemesla liet šādu eļļu, bet kā jau minēju, tad viskozitāte ir tikai puse no bildes. Otru pusi veido piedevas un šeit jau ir jāsaprot, kāds ir dzinējs, kā to lietos + vēl jāņem vērā, ka nav tik viegli iegūt info par piedevu proporcijām. Bet principā modernās eļļu piedevu proporcijas nav labas 80to gadu dzinējiem, kurus nebūvēja lai samazinātu CO2 un izturētu pagarināto garantijas laiku līdz 150k km (kopš 2000šo gadu sākuma dēļ ekoloģijas prasībām mainstream eļļām standarts paredzēja būtisku pretnodiluma piedevas samazinājumu, kas eļļās pirmo reizi parādijās WW2 un tagad ir pamats daudziem eļļu piedevu "brīnumlīdzekļiem", kaut pamatā 75 gadus veca piedeva). Eļļas netirgoju un kam interesē vairāk, meklējiet info specializētajos forumos ASV vai Krievijas lapās. Latviešu valodā būs grūti ko noderīgu atrast. | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, PERFS, SteelRat, kolhozs, linda, marihuans, noisex, smudo
|