Online

Pašreiz BMWPower skatās 199 viesi un 9 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Brošūra 'Velosipēdists satiksmē'

AutorsZiņojums
Lala
08. Apr 2013, 19:00 #1

Kopš: 16. Nov 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 3381

Braucu ar: Visādiem pedāļiem un Svensonu kasti.

Publikas saplosīšanai nododu, kopā ar Viesturu Silenieku rakstītu, un, ar Rīgas Domes Satiksmes Departamenta atbalstu publicētu brošūru "Velosipēdists satiksmē"!

http://rdsd.lv/box/files/velosipedistssatiksme.pdf

Izdevums rakstīts kā riteņbraucējiem, tā AUTOVADĪTĀJIEM. Gājējiem arī noderētu pašķirstīt.
Iespējams brošūra tiks arī nodrukāta, tāpēc, līdz tam laipni aicinu izķidāt, un atrast nepilnības un kļūdas.

Maz sastrēgumu un prātīgus riteņbraucējus vēlot,
Nauris Lārmanis

P.S. Mums bija arī atbalsts no CSN izstrādājošās organizācijas, tā kā rakstītais nav tikai mūsu iedomas.

[ Šo ziņu laboja Lala, 08 Apr 2013, 19:01:37 ]

Offline
protams
08. Apr 2013, 20:03 #2

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5647

Braucu ar: null ziiben

Pirmais, ko grbas saprast - velosipēdists (no krievu val.-Велосипедист) vai tomēr riteņbraucējs?

-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
Deivid
08. Apr 2013, 20:30 #3

Kopš: 02. Mar 2004

Ziņojumi: 40692

Braucu ar: E46 M3 / C5X

Nav slikti, nav slikti.

Vienīgi varēja būt vairāk uzsvērts, ka braukt pa ceļu ir bīstami un to labāk darīt tikai tad, kad situācija spiež (nav trotuāra, velo ceļiņa). Pats pārvietojos gan ar auto, gan riteni un labi zinu, ka riteņbraucēju var pamanīt tikai pēdēja brīdī un jebkurš transporta līdzeklis, kurš brauc ar zemāku ātrumu un neiekļaujas plūsmā - ir bīstams.

Pats ar velo pa Rīgas koplietošanas ceļiem tik pat kā nepārvietojos. Visas atrunas par to, ka vainīga ir satiksmes organizācija un velo ceļu trūkums var paturēt pie sevis - vajag plānot maršrutu un būs jau labi.

Šodien acu priekšā viens ar riteni nolikās uz Slokas ielas un viņa galvaskausu no auto riteņa paglāba tikai fakts, ka šoferis tur šupinājās pa bedrītēm.
Offline
yumbay
08. Apr 2013, 20:33 #4

Kopš: 30. Jun 2009

Ziņojumi: 35

Braucu ar:


08 Apr 2013, 20:03:51 protams rakstīja:
Pirmais, ko grbas saprast - velosipēdists (no krievu val.-Велосипедист) vai tomēr riteņbraucējs?


Parakājos:

1) Divritenis => dviratis => bicicleta => bicycle

2) Velocipede (pron.: /vəˈlɒsəpiːd/; Latin for "fast foot" is an umbrella term for any human-powered land vehicle with one or more wheels. The most common type of velocipede today is the bicycle.
Offline
Lala
08. Apr 2013, 22:55 #5

Kopš: 16. Nov 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 3381

Braucu ar: Visādiem pedāļiem un Svensonu kasti.


08 Apr 2013, 20:03:51 protams rakstīja:
Pirmais, ko grbas saprast - velosipēdists (no krievu val.-Велосипедист) vai tomēr riteņbraucējs?


Es arī kādreiz domāju, ka tas ir rusicisms.
Tomēr krievu valodā tas ir ienācis no franču valodas, kurā savukārt no latīņu (kā termins, jo latīņiem, protams divriteņu nebija).
Latviski pareizi būtu divritenis un riteņbraucēji.
Bet CSN lieto velosipēdistus...
Offline
Lala
08. Apr 2013, 22:57 #6

Kopš: 16. Nov 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 3381

Braucu ar: Visādiem pedāļiem un Svensonu kasti.


08 Apr 2013, 20:30:31 Deivid rakstīja:
Nav slikti, nav slikti.

Vienīgi varēja būt vairāk uzsvērts, ka braukt pa ceļu ir bīstami un to labāk darīt tikai tad, kad situācija spiež (nav trotuāra, velo ceļiņa). Pats pārvietojos gan ar auto, gan riteni un labi zinu, ka riteņbraucēju var pamanīt tikai pēdēja brīdī un jebkurš transporta līdzeklis, kurš brauc ar zemāku ātrumu un neiekļaujas plūsmā - ir bīstams.

Pats ar velo pa Rīgas koplietošanas ceļiem tik pat kā nepārvietojos. Visas atrunas par to, ka vainīga ir satiksmes organizācija un velo ceļu trūkums var paturēt pie sevis - vajag plānot maršrutu un būs jau labi.

Šodien acu priekšā viens ar riteni nolikās uz Slokas ielas un viņa galvaskausu no auto riteņa paglāba tikai fakts, ka šoferis tur šupinājās pa bedrītēm.


Nē, nē.
Tieši atrašanās uz ietves ir bīstamāka par braukšanu pa brauktuvi.
Autovadītājiem iesaku iemācīties distanci un intervālu, tad problēmām nevajadzētu rasties

Offline
shmurger
08. Apr 2013, 23:11 #7

Kopš: 15. Oct 2007

Ziņojumi: 12774

Braucu ar: xc40


08 Apr 2013, 20:03:51 protams rakstīja:
Pirmais, ko grbas saprast - velosipēdists (no krievu val.-Велосипедист) vai tomēr riteņbraucējs?
..galvenais ir ,kaut kur piepisties
Offline
sergis15
08. Apr 2013, 23:14 #8

Kopš: 05. Apr 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 12023

Braucu ar: pikapu


08 Apr 2013, 22:57:10 Lala rakstīja:

08 Apr 2013, 20:30:31 Deivid rakstīja:
Nav slikti, nav slikti.

Vienīgi varēja būt vairāk uzsvērts, ka braukt pa ceļu ir bīstami un to labāk darīt tikai tad, kad situācija spiež (nav trotuāra, velo ceļiņa). Pats pārvietojos gan ar auto, gan riteni un labi zinu, ka riteņbraucēju var pamanīt tikai pēdēja brīdī un jebkurš transporta līdzeklis, kurš brauc ar zemāku ātrumu un neiekļaujas plūsmā - ir bīstams.

Pats ar velo pa Rīgas koplietošanas ceļiem tik pat kā nepārvietojos. Visas atrunas par to, ka vainīga ir satiksmes organizācija un velo ceļu trūkums var paturēt pie sevis - vajag plānot maršrutu un būs jau labi.

Šodien acu priekšā viens ar riteni nolikās uz Slokas ielas un viņa galvaskausu no auto riteņa paglāba tikai fakts, ka šoferis tur šupinājās pa bedrītēm.


Nē, nē.
Tieši atrašanās uz ietves ir bīstamāka par braukšanu pa brauktuvi.
Autovadītājiem iesaku iemācīties distanci un intervālu, tad problēmām nevajadzētu rasties



bracu kur gribu, gan pa ietvi, gan pa ceļu, un ja kādam kkas nepatīk, pārsvarā uzmetu vidējo pirkstu

-----------------
Brīvības iela 117, Rīga.
GIANT/LIV, SCOTT velosipēdi, remonts un aksesuāri.
PM-Lūgums whatsapp vai 28610399
Offline
Deivid
08. Apr 2013, 23:16 #9

Kopš: 02. Mar 2004

Ziņojumi: 40692

Braucu ar: E46 M3 / C5X

Interesanti zināt, kā braukšana pa ietvi, kur apkārtējie var gūt tikai vieglas traumas var būt drošāka par braukšanu uz ceļa vienuviet ar automašīnām, kuras traucas 50-100km/h (minot šos skaitļus es domāju gan par pilsētām, gan ārpus)

Jebkurš transporta līdzēklis, kurš brauc -20km/h lēnāk par plūsmu jau izraisa virkni bīstāmu situāciju, vienīgi automobilis ir daudz maz pasargāts atšķīrība no riteņbraucēja, kuru nesargā nekas + neredz un par uzmanību nevajag - tā nekad un nevienam nevar un nebūs uz visiem 100.

Viestura nostāju šajā jautājumā zinu, bet kāmēr vien turpinās braukt pa ceļa malām, tikmēr baltos velosipēdus, diemžēl, var krāsot uz priekšdienām.

Par to, ka tā pārvietoties ir pareizi/droši, stāsta tikai tie riteņbraucēji, kuri vai nu:
a) ar mašīnu nebrauc, vai dara to ļoti reti.
b) nesaprot, ka automašīnas vadīšanas stili un paši automobiļi atsķirās. Viņi parasti mērā pēc sevis - es redzu, es varu - tātad citi var.
Offline
shmurger
08. Apr 2013, 23:27 #10

Kopš: 15. Oct 2007

Ziņojumi: 12774

Braucu ar: xc40

kamēr Latvijā autovadītāji pieiet braukšanai ar zināmu naidu, viņiem viss besī un visi traucē, tikmēr velosipēdistiem jābrauc pa ietvēm un grāvjiem.
Offline
protams
08. Apr 2013, 23:27 #11

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5647

Braucu ar: null ziiben


08 Apr 2013, 23:11:35 shmurger rakstīja:

08 Apr 2013, 20:03:51 protams rakstīja:
Pirmais, ko grbas saprast - velosipēdists (no krievu val.-Велосипедист) vai tomēr riteņbraucējs?
..galvenais ir ,kaut kur piepisties


08 Apr 2013, 19:00:21 Lala rakstīja:
Publikas saplosīšanai nododu, kopā ar Viesturu Silenieku rakstītu, un, ar Rīgas Domes Satiksmes Departamenta atbalstu publicētu brošūru "Velosipēdists satiksmē"!

http://rdsd.lv/box/files/velosipedistssatiksme.pdf
.... brošūra tiks arī nodrukāta, tāpēc, līdz tam laipni aicinu izķidāt, un atrast nepilnības un kļūdas.



kušiņu kušiņu
labprāt braucu arī ar riteni tikai ne Latvijā

-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
sergis15
08. Apr 2013, 23:34 #12

Kopš: 05. Apr 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 12023

Braucu ar: pikapu


08 Apr 2013, 23:27:17 shmurger rakstīja:
kamēr Latvijā autovadītāji pieiet braukšanai ar zināmu naidu, viņiem viss besī un visi traucē, tikmēr velosipēdistiem jābrauc pa ietvēm un grāvjiem.

a man vispār tas netraucē, ir jau protams pim*ji pie stūrēm, bet arī tie paši riteņbraucēji mēdz braukt kā pilnīgi čaiņiki.
es skatos pēc situācijas, ja ir iespēja maukt pa ietvi, maucu, ja satiksme nav liela vai ir 2 joslas, tad maucu pa ceļu!
bet nu, tā kā velosipēdi arvien vairāk paliek uz ielām, tad arī tas ietekmē, šoferus, jo ja man kāds paziņa kko uzdirš par riteņbraucējiem, tā nolieku viņu, ka mute paliek ciet!
a tādus kuri tīšām piemet priekšā, noķer pie pirmā sarkanā un ar kāju pa durvīm

-----------------
Brīvības iela 117, Rīga.
GIANT/LIV, SCOTT velosipēdi, remonts un aksesuāri.
PM-Lūgums whatsapp vai 28610399
Offline
Lala
08. Apr 2013, 23:34 #13

Kopš: 16. Nov 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 3381

Braucu ar: Visādiem pedāļiem un Svensonu kasti.


08 Apr 2013, 23:16:21 Deivid rakstīja:
Interesanti zināt, kā braukšana pa ietvi, kur apkārtējie var gūt tikai vieglas traumas var būt drošāka par braukšanu uz ceļa vienuviet ar automašīnām, kuras traucas 50-100km/h (minot šos skaitļus es domāju gan par pilsētām, gan ārpus)

Jebkurš transporta līdzēklis, kurš brauc -20km/h lēnāk par plūsmu jau izraisa virkni bīstāmu situāciju, vienīgi automobilis ir daudz maz pasargāts atšķīrība no riteņbraucēja, kuru nesargā nekas + neredz un par uzmanību nevajag - tā nekad un nevienam nevar un nebūs uz visiem 100.

Viestura nostāju šajā jautājumā zinu, bet kāmēr vien turpinās braukt pa ceļa malām, tikmēr baltos velosipēdus, diemžēl, var krāsot uz priekšdienām.

Par to, ka tā pārvietoties ir pareizi/droši, stāsta tikai tie riteņbraucēji, kuri vai nu:
a) ar mašīnu nebrauc, vai dara to ļoti reti.
b) nesaprot, ka automašīnas vadīšanas stili un paši automobiļi atsķirās. Viņi parasti mērā pēc sevis - es redzu, es varu - tātad citi var.


Par ārpilsētu diskusiju nav - tikai atsevišķa infrastruktūra.
Kamēr tādas nav - atbildība jāuzņemās vairāk autovadītājiem nekā riteņbraucējiem.
Jo ieroci vada autovadītājs, nevis riteņbraucējs.
Riteņbraucējam jāparūpējās par apgaismes ierīcēm, autovadītājam jābūt gatavam piebremzēt, un apdzīt, tad kad to var droši darīt, nevis ar spoguli sist pa elkoni.

Pilsētās primāri jānomierina satiksme.
Ja max ātrums ir 30 km/h, tad nav vajadzības nošķirt velo no auto.
Kur tas nav iespējāms ir jābūvē atsevišķa infrastruktūra.
Es pats esmu Kopenhāgenas risinājumu fans, bet katra vieta jāvērtē individuāli.

Braukšana pa ietvi ir bīstam krustojumos, nevis posmos.
Krustojumos (neregulētos) sadursmes iespēja ar auto pieaug līdz 11.9 reizēm salīdzinājumā ar braukšanu pa brauktuvi

Pilsētā auto vidējais ātrums ir ~35 km/h, tā traucējumi ir steidzīgu atovadītāju galvās, nevis satiksmē, kurā piedalās riteņbraucēji.

Un baltos divriteņus man nāksies izvietot, kamēr būs autovadītāji, kuri taisnā ceļa posmā ar ideālu segumu, gaišā dienā pamanīsies notriekt riteņbraucējus.
Diemžēl, lielākoties, riteņbraucēji tur "ņi pri čom".
Offline
Deivid
08. Apr 2013, 23:43 #14

Kopš: 02. Mar 2004

Ziņojumi: 40692

Braucu ar: E46 M3 / C5X


08 Apr 2013, 23:27:17 shmurger rakstīja:
kamēr Latvijā autovadītāji pieiet braukšanai ar zināmu naidu, viņiem viss besī un visi traucē, tikmēr velosipēdistiem jābrauc pa ietvēm un grāvjiem.


Jeb drīzāk, kāmēr latviešiem liekas, ka latvieši iekš visa ir īpaši un savādāki. Pie mums braukšanas kultūra ir ne sliktāka kā citur un es pat teiktu - ļoti laba. Izbrauc krustām šķērsām to pašu Ameriku un padzīvo tur kādu brīdi - būsi laimīgs atgriesties. Tad vēl to pašu Eiropu - pabraukā ilgāk vienu un to pašu maršrutu (padzīvo tajā vidē), un tad radīsies objektīvāks priekštats par ikdienu.

Pagaidām vienīgā vieta, kur esmu redzējis augstāku braukšanas kultūru ir Skandināvija, bet tai pat laikā ir grūti iedomāties garlaicīgākus cilvēkus par viņiem

Atgriežoties pie tēmas - uz vienas šauras ceļa strēmes nav vietas riteņbraucējam, kurš pārvietojas ar 20-30km/h un automašīnām, kuras to dara 2x-3x ātrāk. 1.5-2 tonnīga metāla lode un tik pat kā tikai cilvēka miesa nevar pārvietoties vienuviet ar 20-30cm atstarpi . Tas, pat mazam bērnam ir skaidrs, bet kāpēc tik daudz pieaugušie līdz tam neaizdomājas - man nav skaidrs. Laikam vajag paša acīm redzēt sekas un tad sapratīs. P.s Nenovēlo to redzēt.
Offline
Deivid
08. Apr 2013, 23:51 #15

Kopš: 02. Mar 2004

Ziņojumi: 40692

Braucu ar: E46 M3 / C5X


08 Apr 2013, 23:34:25 Lala rakstīja:
Kamēr tādas nav - atbildība jāuzņemās vairāk autovadītājiem nekā riteņbraucējiem.


Nav, to nevar izdarīt, auto nav vienādi, vadītāji nav vienādi un kopēja plūsma ir par ātru.


autovadītājam jābūt gatavam piebremzēt, un apdzīt


šāda piebremzēšana un apdzīšana rada ļoti bīstamas situācijas, nevajag to uztvert kā vienkārši izdarāmu lietu.


Pilsētās primāri jānomierina satiksme.
Ja max ātrums ir 30 km/h, tad nav vajadzības nošķirt velo no auto.


Pilsētā standarta ātruma ierobežojums ir 50, 30 tomēr ir nestandarts.


Braukšana pa ietvi ir bīstam krustojumos, nevis posmos.
Krustojumos (neregulētos) sadursmes iespēja ar auto pieaug līdz 11.9 reizēm salīdzinājumā ar braukšanu pa brauktuvi


Piekrītu, bet tā ir velo vadītāju vaina, jo viņiem nav pieredzes ar auto un viņi domā, ka viņus redz. Vai nu ej kopā ar gājējiem, vai arī stumies pāri un gaidi kārtu (Es tā daru visu vasaru. Jā - lēni, bet patīk staigāt, nevis ratiņkrēslā braukt)


Pilsētā auto vidējais ātrums ir ~35 km/h


1. Vidējo ātrumu rēķina iekļaujot laiku uzņemot ātrumu, bremzējot un stāvot. Tas nozīmē, ka ir brīži, kad auto pilsētā vienuviet ar velo pārvietojas uz 60-70km/h. Tas ir par daudz.
2. Nevajag analizēt kāpēc kāds steidzās un ar kādu dzīvēs atrumu ir jādzīvo. Viens kūko, viens strādā trijos darbos.


Diemžēl, lielākoties, riteņbraucēji tur "ņi pri čom".


Piekrītu, šmiga utml, bet ne visi.

[ Šo ziņu laboja Deivid, 09 Apr 2013, 00:00:06 ]

Offline
Lala
09. Apr 2013, 00:02 #16

Kopš: 16. Nov 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 3381

Braucu ar: Visādiem pedāļiem un Svensonu kasti.


08 Apr 2013, 23:51:45 Deivid rakstīja:

08 Apr 2013, 23:34:25 Lala rakstīja:
Kamēr tādas nav - atbildība jāuzņemās vairāk autovadītājiem nekā riteņbraucējiem.


Nav, to nevar izdarīt, auto nav vienādi, vadītāji nav vienādi un kopēja plūsma ir par ātru.


autovadītājam jābūt gatavam piebremzēt, un apdzīt


šāda piebremzēšana un apdzīšana rada ļoti bīstamas situācijas, nevajag to uztvert kā vienkārši izdarāmu lietu.


Pilsētās primāri jānomierina satiksme.
Ja max ātrums ir 30 km/h, tad nav vajadzības nošķirt velo no auto.


Pilsētā standarta ātruma ierobežojums ir 50, 30 tomēr ir nestandarts.


Braukšana pa ietvi ir bīstam krustojumos, nevis posmos.
Krustojumos (neregulētos) sadursmes iespēja ar auto pieaug līdz 11.9 reizēm salīdzinājumā ar braukšanu pa brauktuvi


Piekrītu, bet tā ir velo vadītāju vaina, jo viņiem nav pieredzes ar auto un viņi domā, ka viņus redz. Vai nu ej kopā ar gājējiem, vai arī stumies pāri un gaidi kārtu (Es tā daru visu vasaru. Jā - lēni, bet patīk staigāt, nevis ratiņkrēslā braukt)


Pilsētā auto vidējais ātrums ir ~35 km/h


1. Vidējo ātrumu rēķina iekļaujot laiku bremzējot un stāvot. Tas nozīmē, ka ir brīži, kad auto pilsētā vienuviet ar velo pārvietojas uz 60-70km/h. Tas ir par daudz.
2. Nevajag analizēt kāpēc kāds steidzās un ar kādu dzīvēs atrumu ir jādzīvo. Viens kūko, viens strādā trijos darbos.


Diemžēl, lielākoties, riteņbraucēji tur "ņi pri čom".


Piekrītu, šmiga utml, bet ne visi.


Par ārpilsētu tikai viens vārds - DISTANCE. Un nekādas problēmas nebūs arī no 90 sabremzēties līdz 20.

Par tiem 30 es jau arī saku, ka auto ātrums pilsētās ir maksimāli jāspiež pie tiem 30, kas tāpat ir vidējais ātrums.
Prastākais un stulbākais variants ir guļošie.
Ir arī inteliģentāki un iedarbīgāki risinājumi.
Bet tā nav šīs tēmas diskusija.

Strādā cik darbos gribi - CSN nosaka, ka transporta līdzekļa vadītājam (šinī gadījumā - motorizēta) ir pienākums "darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji un velosipēdu vadītāji);"

Īsāk sakot - steidzies tā, lai citiem vakaru nesabojā.
Offline
Deivid
09. Apr 2013, 00:11 #17

Kopš: 02. Mar 2004

Ziņojumi: 40692

Braucu ar: E46 M3 / C5X


09 Apr 2013, 00:02:59 Lala rakstīja:
Par ārpilsētu tikai viens vārds - DISTANCE. Un nekādas problēmas nebūs arī no 90 sabremzēties līdz 20.


Distanci visi neievēros nekad. Stūrgalvīgi to ignorējot cietīs riteņbraucējs, nevis auto. Pie tam distanci ne vienmēr izdodas pareizi noteikt un nevajag aizmirst par auto defektiem - cik bieži ir gadījumi, kad auto avarē jo vadītājs nav ticis galā ar auto vadamību? - Bieži.


Par tiem 30 es jau arī saku, ka auto ātrums pilsētās ir maksimāli jāspiež pie tiem 30, kas tāpat ir vidējais ātrums.


Ja maksimālais ir 30, tad vidējais ir 10-15. Viņi nevar būt vienādi ja netiek pārsniegts maksimālais, jeb arī tiek nepareizi lietots šis termins.


Strādā cik darbos gribi - CSN nosaka, ka transporta līdzekļa vadītājam (šinī gadījumā - motorizēta) ir pienākums "darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji un velosipēdu vadītāji);"

Īsāk sakot - steidzies tā, lai citiem vakaru nesabojā.


To pašu derētu lietot arī visiem velo braucējiem - dari visu, lai neizraisītu negadījumu. Spītīgi nebraukt pa tukšu ietvi, bet izvēlēties ceļu, jo to DRĪKST ir vienkārši iepriekš teiktā ignorēšana.

Me viens vien velobraucējs labāk nobrauks īsāku, bet bīstamāku maršrutu un teiks - kāpēc es nevaru, man ir tiesības tur braukt, nevis apmetīs līkumu kur ir velo celš vai tukš trotuārs.

Esmu velobraucējs un braucu pēc ši principa. Nav problēmu un bīstamu situāciju nav bijis gadiem.

[ Šo ziņu laboja Deivid, 09 Apr 2013, 00:12:30 ]

Offline
Lala
09. Apr 2013, 00:17 #18

Kopš: 16. Nov 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 3381

Braucu ar: Visādiem pedāļiem un Svensonu kasti.

Braucu cik vien varu pa brauktuvi. Gadiem.
Uz haubes neesmu pabijis, kaut ko taču daru pareizi.

Bet atgriežamies pie tēmas - komentāri par pašu brošūru.
Offline
badmoon
09. Apr 2013, 00:20 #19

Kopš: 27. Jun 2005

Ziņojumi: 8441

Braucu ar: Braucu ar


09 Apr 2013, 00:02:59 Lala rakstīja:

Par tiem 30 es jau arī saku, ka auto ātrums pilsētās ir maksimāli jāspiež pie tiem 30, kas tāpat ir vidējais ātrums.
Prastākais un stulbākais variants ir guļošie.
Ir arī inteliģentāki un iedarbīgāki risinājumi.
Bet tā nav šīs tēmas diskusija.




Aizver acis, kad sapņo, vai pārcelies uz Amsterdamu
Offline
ozis9
09. Apr 2013, 07:27 #20

Kopš: 22. Jul 2008

No: Jelgava

Ziņojumi: 1385

Braucu ar: 730


08 Apr 2013, 20:03:51 protams rakstīja:
Pirmais, ko grbas saprast - velosipēdists (no krievu val.-Велосипедист) vai tomēr riteņbraucējs?

ja latviski pareizi ir velosipēds, nevis ritenis, ar ko varētu apzīmēt tikai velosipēda ratu, tad būtu arī jābūt velosipēdistam
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo