Online
Pašreiz BMWPower skatās 100 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: E38 datora viltības I
Autors | Ziņojums |
Aivars750iE38 | | Kopš: 24. Jan 2004
Ziņojumi: 59
Braucu ar: 2003. gada 760Li un ’98. gada 750i
| Šoreiz pastāstīšu par sava BMW 750iL borta datoru. Tā kā mana mašīna ir ražota pirms 200. gada, tad tai ir mazais datora un navigācijas ekrāniņš. Autiņam ir arī CD atskaņotājs, kas 1998. gadā skaitījās milzu ekstra (citiem tad vēl bija kasetnieki) un navigācijas sistēma, kuras kvalitāte gan ir ārpus jebkuras kritikas. Ar šo sistēmu var ļoti viegli apmaldīties, jo tās atjaunošanas ātrums nav pietiekams, t. i., sistēma rāda, ka esmu pie viena krustojuma, kur jāgriežas pa labi, bet patiesībā esmu pie nākošā, kurā jāgriežas pa kreisi.
Par pašu borta datoru. Es šeit apskatīšu tikai pamatdarbības un dažas viltības. Visu man zināmo funkciju apraksts prasītu ļoti daudz laika un vietas, tāpēc, ja jums ir kādi jautājumi par konkrētu tematu, varat tos man uzdot forumā.
Pats dators ir divi mazi monohromatiski ekrāniņi: viens instrumentu panelī, otrs – viduskonsolē, starp navigācijas krāsaino ekrānu un klimata sistēmu. Sāksim ar ekrānu instrumentu panelī. Tas paredzēts, lai braucēju informētu par dažādām tehniskām problēmām. Ja kādas rodas vai ja nospiež pogu pie tahometra, kas sāk auto testu, un kādas problēmas tiek konstatētas, šajā ekrānā parādās paziņojums. Paziņojumi mēdz būt visdažādākie: no norautai parkbremzei līdz bojātām bremzēm vai dzinējam. Šī sistēma, manuprāt, ir diezgan ērta, vienīgi ziņojumi parasti ir visai saīsināti un nesaprotami. Nestāstīšu standarta lietas, kā izmantot autotestus vai ko tamlīdzīgu. Labāk parunāsim par borta datora „modificēšanu”. Standartā dažas funkcijas (testi), kas nav pieejami. Lai „uzhakotu” borta datoru, iesaku rīkoties šādi.
Ieslēdziet aizdedzi. Spidometram un tahometram katram blakus ir pa slēdzītim. Spidometram - kreisais, tahometram – labais. Nospiediet labo un turiet, kamēr izskrieniet cauri visām funkcijām. Līdzko parādās „TESTS NR. 01”, tad nospiediet kreiso slēdzi, un jūs ieraudzīsiet savas auto šasijas numura septiņus pēdējos ciparus. Saskaitiet šasijas numura pēdējos piecus ciparus. Spiediet labo slēdzīti tik ilgi, kamēr parādās „TESTS NR. 19”. Tad spiediet kreiso slēdzi tik ilgi, kamēr parādās šasijas numura pēdējo piecu ciparu summu. Beigās nospiediet labo slēdzi.
Tagad varat piekļūt sava E38 datora speciālajām funkcijām. Labākas funkcijas, kuras iesaku, ir 8. (parāda precīzu automašīnas kustības ātrumu datora displejā. Tas ievērojami atšķiras no spidometra rādījumiem), 10. (valodas maiņa. Lai dabūtu angļu, ievadiet 1), 12. (vidējais ātrums) un 2. (izgaismo visas lampiņas un uzstāda visus rādītājus uz maksimālo stāvokli). Neiesaku aiztikt 21. un 19. funkciju bez vajadzības.
Borta dators arī dublē odometru. Ja domājat auto pārdošana gadījuma sagrozīt odometra rādījumu, tad rēķinieties, ka datorā tas dublējas. Es, protams, arī zini, kā notīrīt datora odometru, bet to nerakstīšu, lai pasargātu potenciālos E38 pircējus.
| Offline | | |
edzulis | | Kopš: 13. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 56481
Braucu ar: S212, 911TT, 951, 635csi, NSX, Tillotson t4
| Sāku ticēt, ka aivariem ir 750.. Nē, bet paldies Jums Aivari par to, ka iepazīstināt mūsu lasītājus ar šādu infomāciju. Moš kādam e38 driverim noder | Offline | | |
parastais | | Kopš: 02. Jun 2002
Ziņojumi: 1560
Braucu ar: X
| Ble, te tur arii lien.
Seedi iauto. | Offline | | |
foobar | | Kopš: 04. Jun 2002
Ziņojumi: 6035
Braucu ar: M57TU2D30
| odometra raadiijumu un to ko raada taa kompjuutera funkcija var sasinhronizeet uz lielaako veertiibu. | Offline | | |
PERFS | | Kopš: 13. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 13654
Braucu ar: 21/43
|
2004-02-11 21:48, Aivars750iE38 rakstīja:
navigācijas sistēma, kuras kvalitāte gan ir ārpus jebkuras kritikas. Ar šo sistēmu var ļoti viegli apmaldīties, jo tās atjaunošanas ātrums nav pietiekams, t. i., sistēma rāda, ka esmu pie viena krustojuma, kur jāgriežas pa labi, bet patiesībā esmu pie nākošā, kurā jāgriežas pa kreisi.
Varbuut esmu neinformeets un atpalicis mazliet no laika, bet vai tad latvijaa darbojas shii navigaacijas iekaarta?
Par to, ka taa ir leendarbiiga, tas gan fakts. | Offline | | |
foobar | | Kopš: 04. Jun 2002
Ziņojumi: 6035
Braucu ar: M57TU2D30
| nu beidz... ja aivars raksta, tad darbojas... | Offline | | |
PERFS | | Kopš: 13. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 13654
Braucu ar: 21/43
| Un vispaar, lielaako dalju Tevis mineetaas OBC (On Board Computer) funkcijas BMW instrumentu panelis piedaavaa jau astonjdesmito gadu viduu . | Offline | | |
Aivars750iE38 | | Kopš: 24. Jan 2004
Ziņojumi: 59
Braucu ar: 2003. gada 760Li un ’98. gada 750i
|
2004-02-11 22:03, Prfctyon rakstīja:
2004-02-11 21:48, Aivars750iE38 rakstīja:
navigācijas sistēma, kuras kvalitāte gan ir ārpus jebkuras kritikas. Ar šo sistēmu var ļoti viegli apmaldīties, jo tās atjaunošanas ātrums nav pietiekams, t. i., sistēma rāda, ka esmu pie viena krustojuma, kur jāgriežas pa labi, bet patiesībā esmu pie nākošā, kurā jāgriežas pa kreisi.
Varbuut esmu neinformeets un atpalicis mazliet no laika, bet vai tad latvijaa darbojas shii navigaacijas iekaarta?
Par to, ka taa ir leendarbiiga, tas gan fakts.
Darboties darbojas, bet to neuzstādīja pie „autorizētajiem dīleriem”. Vienkārši puišiem bija programma. Piemēram, 760Li, ar kuru diemžēl vairāk nesanāk braukt, nav Latvijas GPS kartes. Nezinu, bet domāju, ka tā [E38 karte] ir iekļauta kādā no BMW karšu diskiem. Man uzstādīja kopiju. | Offline | | |
|
PERFS | | Kopš: 13. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 13654
Braucu ar: 21/43
| Ok.
Starp citu, Tev ir autonomaa apsilde Tavaa E38? Itkaa vajadzeetu buut. | Offline | | |
foobar | | Kopš: 04. Jun 2002
Ziņojumi: 6035
Braucu ar: M57TU2D30
| eee, kas tad notika ar 760Li? noshkjiilies? | Offline | | |
PERFS | | Kopš: 13. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 13654
Braucu ar: 21/43
| iDrive uzkaaraas un nevar atrast Ctrl+Alt+Delete . | Offline | | |
foobar | | Kopš: 04. Jun 2002
Ziņojumi: 6035
Braucu ar: M57TU2D30
| | Offline | | |
Aivars750iE38 | | Kopš: 24. Jan 2004
Ziņojumi: 59
Braucu ar: 2003. gada 760Li un ’98. gada 750i
| Autonomā apsilde? Pirmo reizi par tādu dzirdu! Autiņam ir klimatkontrole, bet par autonomo to jau nevar saukt. | Offline | | |
PERFS | | Kopš: 13. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 13654
Braucu ar: 21/43
| Ok ok, vienkaarshi te juuzerim Anders bija neskaidriibas ar to pechku (autonomaa apsilde ir sisteema, kuru var uzstaadiit, piemeram, lai auto no riita tikos un tikos iesilda salonu u.c.). | Offline | | |
Ginc | | Kopš: 11. Sep 2002
Ziņojumi: 2473
Braucu ar:
| Arii vinja darboja braukhanas laikaa.Aivars ir lo.. peec visa shii lasiitaa
----------------- enimaauto.lv | Offline | | |
Aivars750iE38 | | Kopš: 24. Jan 2004
Ziņojumi: 59
Braucu ar: 2003. gada 760Li un ’98. gada 750i
|
2004-02-11 22:21, Prfctyon rakstīja:
Ok ok, vienkaarshi te juuzerim Anders bija neskaidriibas ar to pechku (autonomaa apsilde ir sisteema, kuru var uzstaadiit, piemeram, lai auto no riita tikos un tikos iesilda salonu u.c.).
Ja tā saki, tad varbūt tā arī ir. Es par šādu funkciju E38 dzirdu pirmo reizi. Tad jau man nav no rītiem jāsilda mašīna? To es noteikti pārbaudīšu. | Offline | | |
|
Bismarck | | Kopš: 28. Mar 2003
Ziņojumi: 54
Braucu ar: Lielu japanu vagonu
| Holy shit... | Offline | | |
Ginc | | Kopš: 11. Sep 2002
Ziņojumi: 2473
Braucu ar:
| Tev tikai salons uzsils un tavi smirdiigie aadas benkji,nevis motors.Bljee
----------------- enimaauto.lv | Offline | | |
Ginc | | Kopš: 11. Sep 2002
Ziņojumi: 2473
Braucu ar:
| Tev tikai salons uzsils un tavi smirdiigie aadas benkji,nevis motors.Bljee
----------------- enimaauto.lv | Offline | | |
edzulis | | Kopš: 13. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 56481
Braucu ar: S212, 911TT, 951, 635csi, NSX, Tillotson t4
| eberspacer... | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, PERFS, SteelRat, kolhozs, linda, marihuans, noisex, smudo
|