Online
Pašreiz BMWPower skatās 238 viesi un 9 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: BMW gudrinieki palīdziet!
Autors | Ziņojums |
wiesturs85 | | Kopš: 30. Jan 2010
Ziņojumi: 2
Braucu ar:
| Braukāju ar Fordu četrus gadus, tagad mani pārņēmusi doma iekāpt BMW, vai jūs mani fordistu varat apgaismot un paskaidrot, ko jums nozīmē tie vanosi, plītis,is, e36 un citi līdzīgi cipariņi? . Savādāk sludinājumus skatos un brīnos kādi Jums tur tik teksti nerakstās!Paldies! | Offline | | |
GR8 | | Kopš: 20. Feb 2005
Ziņojumi: 2348
Braucu ar: dēli
| | Offline | | |
Piparss | | Kopš: 29. Aug 2009
No: Baloži
Ziņojumi: 2295
Braucu ar: VOLVO D5
| kādu gribi lielu , mazu ? ar lielu motoru vai mazu ? | Offline | | |
Vienpatis | | Kopš: 27. Oct 2009
No: Jelgava
Ziņojumi: 443
Braucu ar: BMW 535xd (f10)
| Manuprat, autors grib, lai apgaismo pa terminiem | Offline | | |
Piparss | | Kopš: 29. Aug 2009
No: Baloži
Ziņojumi: 2295
Braucu ar: VOLVO D5
| es pats neiznu ko tas vanos dod
ja ir vanos tatad krutaak ja ir 2vi tad esi vecis un lidz ar to vairak zigi ?
parasti liktu norauties podaa bet sodien esmu labs
par ciparinjiem varu pastastiit taa taad
piem.
Bmw 320 - 1.mais cipars noziime modeli tatad 3er , un alikushie divi ir motora tiplums tatad sim ir 2.0 motors
[ Šo ziņu laboja Piparss, 30 Jan 2010, 21:46:00 ] | Offline | | |
Vienpatis | | Kopš: 27. Oct 2009
No: Jelgava
Ziņojumi: 443
Braucu ar: BMW 535xd (f10)
|
30 Jan 2010, 21:40:12 Piparss rakstīja:
es pats neiznu ko tas vanos dod
ja ir vanos tatad krutaak ja ir 2vi tad esi vecis un lidz ar to vairak zigi ?
parasti liktu norauties podaa bet sodien esmu labs
par ciparinjiem varu pastastiit taa taad
piem.
Bmw 320 - 1.mais cipars noziime modeli tatad 3er , un alikushie divi ir motora tiplums tatad sim ir 2.0 motors
nav teikt motoram M54b22 ir 2.2 litru motors, bet vinus montee 320!!! | Offline | | |
Piparss | | Kopš: 29. Aug 2009
No: Baloži
Ziņojumi: 2295
Braucu ar: VOLVO D5
| nu apmeram ieskatam tas derees [ Šo ziņu laboja Piparss, 30 Jan 2010, 21:55:08 ] | Offline | | |
ATB | | Kopš: 21. Sep 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 5259
Braucu ar: ♛ ♛
| Ja nekļūdos tad tie e30;e36 utt. ir šasijas modelis ? | Offline | | |
|
marux | | Kopš: 22. Mar 2009
Ziņojumi: 75
Braucu ar: V6
|
30 Jan 2010, 21:58:34 ATB rakstīja:
Ja nekļūdos tad tie e30;e36 utt. ir šasijas modelis ?
Virsbūves modeļa kods | Offline | | |
walder | | Kopš: 18. Apr 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 8562
Braucu ar: 7 seat MPV
| Te vari apskatīt kā izskatās konkrētais modeliz pēc virsbūves koda
Links | Offline | | |
SCHNITZEL | | Kopš: 26. Jun 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 3387
Braucu ar: dyzelinas
|
30 Jan 2010, 21:25:53 wiesturs85 rakstīja:
Braukāju ar Fordu četrus gadus, tagad mani pārņēmusi doma iekāpt BMW, vai jūs mani fordistu varat apgaismot un paskaidrot, ko jums nozīmē tie vanosi, plītis,is, e36 un citi līdzīgi cipariņi? . Savādāk sludinājumus skatos un brīnos kādi Jums tur tik teksti nerakstās!Paldies!
Varu apgaismot.
BMW principā iedala 5 klasēs (neskaitot Z un 8er) - 1er (tie paši mazākie, ko ražo tikai kopš 2004.g), 3er (kompaktklase) tautā saukā visādi (par trojkām piemēram), 5er (vidējā klase) tautā saukā par piecīšiem un 7er (limuzīnu jeb pārstāvnieciskā klase) sauc par semeriem, semakiem, septītajiem, semjorkām utt. un vēl ir X (iksi) kas ir tipa parketnieki džipi.
Visas klases sīkāk iedala paaudzēs no vecākās uz jaunāko.
1er:
E81/E87 modelis
Ražo kopš 2004.g līdz mūsdienām. E87 ir ar piecām durvīm un E81 ar trim.
E82/E88 modelis
Ražo sākot ar 2007.gadu. Pieejams kā kupeja vai kā kabriolets.
3er:
Viss sākās ar E21
Ražoja no 1975 līdz 1983
un tad pārgāja uz E30 (tautā dēvē par huligāniem)
ko ražoja no 1983 līdz 1994.gadam (pēdējos 3 gadus tikai universāļus, jo pārējām virsbūvēm jau tirgū bija E36 modelis). E30 nomainija E36 jeb tautā sauktā žurka Šo modeli ražoja no 1991.g līdz 1999(reāli Eiropā laikam līdz 199, kad to nomainija E46 un 2006.gadā BMW sāka ražot šobrīdējo trešās klases modeli E90 un ar pēdējo ir tāpat kā ar pirmo sēriju - katrai virsbūvei cits kods un feisliftam arī savs virsbūves kods. Īsāk sakot pirmos gadus bija E90 un universāļi bija E91, pēc tam iznāca feislifts E92 (universāļiem E93). Jaunāka vēl nav.
5er:
Pirmais piecīts E12 (1972-1981)
Pēc tam E28 (1982-198
E34 (1988-1996)
E39 (1995-2003)
E60 (2003-2010) Universālis E61
Un tagad BMW pārgāja no E uz F, un pirmais 5er ir F10 kas arī ir aktuālais modelis.
7er:
E23 (1977–1986)
E32 (1986 - 1994)
E38 (1994–2001)
E65 (2004-200 Feisliftiem kodi E66/E67/E68
F01 un F02 (2009- )
X:
X3 - (2003– )
X5 - E53 (1999–2006)
X5 - E70 (2006- )
X6 - (2008- )
Gandrīz visām klasēm un virsbūves kodiem ir M versijas kā arī M paketes. M paketi var uzlikt piemēram savam 2.0 litru BMW un tas no malas izskatīsies kā M3, kam nav 2.0 litri, bet 3.2.
Modelis šifrējas sekojoši.
XYY - kur X ir sērija, YY ir dzinēja tilpums.
Piemēram 325 un 525 abi divi ir 2.5 litru, tikai viens ir trešā sērija, bet otrs ir piektā. Tāpat var būt 325, 325i, 325ci, 325ix, 320d, 325td, 325tds, 325iA, kur tie burtiņi šifrējas apmēram tā:
i - degvielas iešprice (injection) (pareizi?)
ci - kupeja (coupe) (vecajiem modeļiem nav, bet E46 jau ir)
ix - pilnpiedziņa (4x4)
td - turbodīzelis (pie kam vecā tipa)
tds - turbodīzelis (kaut kāda atšķirība no td, nezinu kāda)
d - turbodīzelis ar common rail sistēmu (piemēram E39 var būt tds un var būt d)
A - automātiska pārnesumkārba.
Runājot par VANOS. Tā ir sistēma, kas groza sadalenes vai kaut ko tādu dara un tādā veidā pie mazākas noslodzes ekonomē degvielu, bet pie došanas ručkā jaudu. Var būt single vanos, bet var būt double vanos, kad vanosam nav tikai 2 fiksētas pozīcijas, bet tas visu laiku mainās atkarībā no slodzes. Tāpat tur bija kaut kas tāds, ka tipa single vanos regulē tikai ieplūdes vārstus, bet double vanoss arī izplūdes vārstus.
Par dzinējiem ir tā, ka dzinēji BMW dalās paaudzēs un mirstīgajiem BMW dzinēja kods sākas ar burtu M, bet M-sērijas dzinējiem ar S. Tad seko paaudze 10,20,30,40,50,60,70 un tad B un kaut kāds skaitlis - kas nosaka tilpumu. Piemēram M50B25 ir M50 paaudzes 2.5 litru benzīna dzinējs, savukārt S50B32 ir M sērijas 3.2 litru dzinējs. Tāpat paaudzēm ir "upgreidi" un facelifti, un tas izpaužas kā nevis M50, bet jau M52 vai M54 vai nevis M60 bet M62 un par to visu tu vari palasīt internetā. Vienam un tam pašam modelim var būt diezgan daudz un dažādu dzinēju.
Teiksim E34 var būt gan M20 paaudzes dzinējs, gan M30, M50 un pat M60. E34 var būt arī dizeļdzinējs M51. Un piemēram vienam un tam pašam E34 525i var būt gan M20B25, gan M50B25, tā, ka jāskatās uzmanīgi. Var gadīties arī tā, ka tehniskajā pasē mašīnai ir 318 bet iekšā stāv 2.5 litru M50B25, tas nozīmē tikai vienu - tas dzinējs tur nav bijis visu laiku. PLĪTS ir M50 paaudzes dzinējs, tāda viņam nu ir tā iesauka. Tā ka ja tev kāds saka, ka viņam ir huļiganka ar plīti, tad tas nozīmē, ka cilvēks tev mēģina ieskaidrot, ka viņam ir E30 ar M50 dzinēju (kas E30 oriģināli nenāca (izņemot ļoti retu modeli))
Lai tu zinātu kā vizuāli atšķirt dzinējus, kad tev atver haubi,
Šis ir M20. Vai tas ir 2.0 (M20B20), 2.3 (M20B23), 2.5 (M20B25) vai 2.7 (M20B27) to var pateikt tikai sīkāk aplūkojot dzinēju un šķiet, ka pie rotora, kur nāk svečvadi, ir plāksnīte ar kodu. Bet varbūt kļūdos. Tāpat vizuāli var atšķirt dzinēja vadības (pēc rotora novietojuma) un vēl šo to (zinātāji pateiks)
Šis te ir M50 paaudzes motors jeb PLĪTS. Šeit pēc gofras, kas iet uz gaisa masas mērītāju, izmēra, var pateikt vai tas ir 2.0 vai 2.5, kā arī ir vēl nianses. Priekšā ir tāda kā pumpa (uz spīdīgās daļas) tas ir vanoss. Ja tādas pumpas nav, tad vanosa tam dzinējam nav. Ja mašīna ir 323i, tad tas nozīmē, ka motors ir M52B25 un šim motoram vairs nav čuguna bloks, bet gan alumīnija, kā arī lai arī tilpums ir 2.5, dzinējs ir deforsēts no 192 zirgspēkiem līdz 170. Tāpat dzinēja kods var mainīties atkarībā no vanosa esamības, no gada, no visādiem faktoriem. Teiksim pa vidu var būt burti TU (M50TUB25) kas nozīmē tehnisko upgreidu jeb to, ka tas ir tā teikt dzinēja feislifts.
Šādi izskatās TDS motors
Un šādi izskatās "d" motors (common rail) (M57D30)
Un šādi izskatās 1.8 motorīts
no M40 paaudzes. 1.8 mēdz būt arī no M10 un tas izskatās šādi
Bā.. kā man apnika drukāt, jezzus...
Ok, vēl varu pateikt, kas ir "is".
piemēram ir 318i un ir 318is, kur atšķirība ir tāda, ka "i" ir ~110 zirgspēki, bet is'am ir 140.
Zinu, ka daudz muļķības sarakstiju, bet ko darīt, neesmu nekāda staigājoša enciklopēdija. Palabojiet rupjās kļūdas.[ Šo ziņu laboja SCHNITZEL, 30 Jan 2010, 22:54:40 ]
-----------------
| Offline | | |
Piparss | | Kopš: 29. Aug 2009
No: Baloži
Ziņojumi: 2295
Braucu ar: VOLVO D5
| nefiga
kkādu referātu par to esi taisijis ? | Offline | | |
walder | | Kopš: 18. Apr 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 8562
Braucu ar: 7 seat MPV
| you sick bastard | Offline | | |
SCHNITZEL | | Kopš: 26. Jun 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 3387
Braucu ar: dyzelinas
| vienkārši nebija ko darīt
-----------------
| Offline | | |
GR8 | | Kopš: 20. Feb 2005
Ziņojumi: 2348
Braucu ar: dēli
| labaiss | Offline | | |
Artis_D | | Kopš: 22. Aug 2002
Ziņojumi: 13419
Braucu ar: BMW
| wiesturs85 tikai neperc e36 - tas ir sūds, un iekš bmwpower pa kosmosa cenu | Offline | | |
|
Vienpatis | | Kopš: 27. Oct 2009
No: Jelgava
Ziņojumi: 443
Braucu ar: BMW 535xd (f10)
| Viss ir baigi labi, bet gribu piebilst par tiem xyy, x= serijas modelis ir OK, bet yy nevienmer motora tilpums. 320 tresa serija, bet var but gan 2.0 gan 2.2 un taadas nianses veel sur tur ir. Man sievai ir 318 td, bet 320td ir tiesi taads pats 2.0l dizelis tikai ar citu programmu virsuu un lidz ar to jaudigaks!
Secinajums - nevienmer var pec pedejiem cipariem noteikt tilpumu! | Offline | | |
dog | | Kopš: 05. Dec 2008
Ziņojumi: 1142
Braucu ar: e-39,v70
| īstenībā,tiešām labs
jaatzīst ka es arī no forda uz bmw uzlecu | Offline | | |
egonspleeve | | Kopš: 15. Mar 2009
Ziņojumi: 4719
Braucu ar: 2 litrigo alu rokā
| ford viennozimigi ir labaks par E36, galvenais neieknabt suudaa un nesamainit komfortablo ford scorpio vai mondeo pret tadu drazu ka E36. | Offline | | |
Srakans | | Kopš: 07. Aug 2005
Ziņojumi: 27800
Braucu ar:
| Nu gan grāmata SCHNITZEL sanāca, bet viena zametka. 3er nekad nav bijis kompaktklase (ja nu vienīgi e36 kompots, bet tāpat viņš no rāmjiem līda ārā) | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|