Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 121 viesi un 21 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehniska rakstura diskusijas

Tēma: Ātrumkārbas (automāti)

AutorsZiņojums
Zolmanis
11. Jul 2008, 13:28 #1

Kopš: 11. Jul 2008

Ziņojumi: 1

Braucu ar:

Ir daudz piekritēju gan manuālām, gan automātiskām ātrumkārbām. Ne par visiem plusiem un mīnusiem gribu uzsākt bazaru, bet par vienu mazu niansi: pie noteiktiem dzinēja apgriezieniem un mašīnas kustības ātruma automāta kārba "izfīčo" pārslēgt pārnesumu - aprakstiet to procesu cik detalizēti vēlaties, bet princips paliks nemainīgs. Šķiet, ka lielākais automāta trūkums pašlaik Latvijā tiek uzskatīts NEekonomiskums degvielas patēriņa ziņā. Pabraucot ar automātu pirmais, kas "metīsies acē" būs fakts, ka dzinēja apgriezieni aizlido līdz 3000 un pat 4000. Ar manuālo tak sen jau būtu pārslēguši pārnesumu pieņemsim pie 2000.

Wot i jautājiens, kurš varētu interesēt daudzus braucējus, it īpaši iesācējus, nu vēl varbūt dažas dāmītes: vai var pārregulēt automātam tos nosacījumus, pie kuriem tiek pārslēgts pārnesums? Droši vien jau darbi saistīti ar elektroniku, bet interesē princips kā tāds.

Tipa tie, kas jūtās speci šajā sfērā tiek lūgti izteikties.
Offline
Didzis
11. Jul 2008, 13:32 #2

Kopš: 04. Dec 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 7247

Braucu ar: Prāmi B-)

atsevišķos gadījumos, kā mīnusu, droši var minēt kārbas lēndarbību.

-----------------
http://www.licessories.lv/
Offline
MatissC
11. Jul 2008, 13:32 #3

Kopš: 04. Jul 2008

No: Cēsis

Ziņojumi: 1304

Braucu ar:

es nejutos specs shajaa jomaa, bet zinu, ka vecaaki automaati lenaak domaa kaa sleegties pareizi, piemeram iespiezhot pedali peksni gridaa vins ilgak izdomaa ka vajag iemest zemaakaa, lielakam ravienam, nekaa piemeram braucot ar VW DSG kaarbu, kura domaa atri, vispar nevar salidzinat...
Offline
zinatnieks
11. Jul 2008, 13:33 #4

Kopš: 25. Aug 2007

Ziņojumi: 102

Braucu ar:

Nezinu vai maz tur kaut ko var saregulēt, bet nebūs tā, kad vajadzēs strauji paātrināties, tad nevarēsi ?
Offline
meidei
11. Jul 2008, 13:33 #5

Kopš: 12. Oct 2006

Ziņojumi: 17612

Braucu ar: 3er


11 Jul 2008, 13:28:13 Zolmanis rakstīja:
vai var pārregulēt automātam tos nosacījumus, pie kuriem tiek pārslēgts pārnesums?


To ļoti labi var izdarīt ar labās kājas kustību, t.i parslēgties kad gribi.
Offline
shibernieks
11. Jul 2008, 13:34 #6

Kopš: 12. Aug 2004

Ziņojumi: 5990

Braucu ar:

nav ne jausmas kā tas notiek bmw bet piemēram audi automātiskās kārbas (triptronic) pieskaņojas braukšanas stilam.
Offline
Valcha
11. Jul 2008, 13:35 #7

Kopš: 10. Dec 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 21282

Braucu ar: ar ar ar ..

Brauc ar triptronic
Offline
Sermulis
11. Jul 2008, 13:35 #8

Kopš: 24. Jul 2003

No: Saulkrasti

Ziņojumi: 169

Braucu ar: Nissan x-trail

pārprogramēt jau var visu. domāju ka tie dati, kurus var dabūt no papīriem konkrēti arī norāda pie kādiem apgriezieniem notiek pārslēgšanās. tātad jābūt iespējai tos dats pamainīt....
a kam un ko taisies mainīt?
Offline
FOCUS
11. Jul 2008, 13:40 #9

Kopš: 12. Jul 2004

No: Salacgrīva

Ziņojumi: 751

Braucu ar: MB E

jo vajak spied gazes pedali jo atrak vinjsh parslegsies...ari pie 2000apgr...novelc smago kerzu un viss bus bumbas...
Offline
patric
11. Jul 2008, 13:43 #10

Kopš: 22. Sep 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 3199

Braucu ar:


11 Jul 2008, 13:32:28 MatissC rakstīja:
es nejutos specs shajaa jomaa, bet zinu, ka vecaaki automaati lenaak domaa kaa sleegties pareizi, piemeram iespiezhot pedali peksni gridaa vins ilgak izdomaa ka vajag iemest zemaakaa, lielakam ravienam, nekaa piemeram braucot ar VW DSG kaarbu, kura domaa atri, vispar nevar salidzinat...


DSG nav klasiska automaatiskaa kaarba vinja ir pilniibaa mehaaniska ar diviem sajuugiem un divaam starpvaarpstaam un ar "gudru" elektronisku vadiibu - vinju netikai nevar saliidziinaat ar klasisku automaatu bet arii ar visiem smg un parastaam manuaalaam kaarbaam

bet lai tas automaats paarsleegtos pie mazaakiem apgriezieniem nevajag dot tik daudz gaazi virsuu
Offline
Neoo
11. Jul 2008, 13:46 #11

Kopš: 27. Nov 2004

Ziņojumi: 4950

Braucu ar: A4

DSG ir ekvivalents SMG, tikai cik esmu dzirdējis no pazinjaam tad DSG ir galvas tiesu paaraaks

-----------------

Offline
Murphy
11. Jul 2008, 13:49 #12

Kopš: 28. Nov 2003

No: Sigulda

Ziņojumi: 8479

Braucu ar: Arteon SB R line, F39 M sport


11 Jul 2008, 13:46:50 Neoo rakstīja:
DSG ir ekvivalents SMG, tikai cik esmu dzirdējis no pazinjaam tad DSG ir galvas tiesu paaraaks


Nav gan ekvivalents. DSG ir divsajūgu. A SMG šķiet ir parastā kārba ar robotizētu pārslēgšanu.
Offline
Zolmanis
11. Jul 2008, 13:49 #13

Kopš: 11. Jul 2008

Ziņojumi: 1

Braucu ar:


11 Jul 2008, 13:35:28 Sermulis rakstīja:
pārprogramēt jau var visu. domāju ka tie dati, kurus var dabūt no papīriem konkrēti arī norāda pie kādiem apgriezieniem notiek pārslēgšanās. tātad jābūt iespējai tos dats pamainīt....
a kam un ko taisies mainīt?



a ir iespēja nopirkt 99 gada 318-to ar automātu par baisi simpātisku cenu, tikai testa braucienā man nepatika dzinēja apgriezieni. Tipa ekonomiskais režīms (ne sports), uz 3 pārnesumu pārleca tikai pie 70kmh ar 3200 apgriezieniem (ar manuālo es jau sen 4-jā sēdētu), uz 4-to - pie 120kmh un 3800 apgriezieniem - un starp pārnesumiem apgriezieni zemāk par 2200 2300 nebija manāmi. Tā kā pašam ar automātiem saskarsme bij minimāla - tad arī sāku domāt cik tāda situācija ir normāla. Radās iespaids, ka mašīna riktīgi pārtērēs benžu pie tādiem uzstādījumiem.
Offline
Neoo
11. Jul 2008, 13:54 #14

Kopš: 27. Nov 2004

Ziņojumi: 4950

Braucu ar: A4


11 Jul 2008, 13:49:24 Murphy rakstīja:

11 Jul 2008, 13:46:50 Neoo rakstīja:
DSG ir ekvivalents SMG, tikai cik esmu dzirdējis no pazinjaam tad DSG ir galvas tiesu paaraaks


Nav gan ekvivalents. DSG ir divsajūgu. A SMG šķiet ir parastā kārba ar robotizētu pārslēgšanu.


Varbuut kaads specialists var apgaismot par atskjiriibu, nezinu tik siiki un tapeec nestriideeshos..

-----------------

Offline
rapido
11. Jul 2008, 13:56 #15

Kopš: 03. Apr 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 1679

Braucu ar:

kurā brīdī atmetīsi gāzi, tajā pārslēgsies pārnesums!
un tiptronic nav vecais automāts kas bija neekonomisks!!!
Offline
shibernieks
11. Jul 2008, 13:57 #16

Kopš: 12. Aug 2004

Ziņojumi: 5990

Braucu ar:

vienā no pēdējiem autobildiem bija skaisti izklāstīts par visu lielo autoražotāju DSG vai tamlīdzīga ekvivalenta kārbām
Offline
patric
11. Jul 2008, 13:57 #17

Kopš: 22. Sep 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 3199

Braucu ar:

reku no wikipeedias:

par smg: BMW also has a system simply called "SMG" (an abbreviation for sequential manual gearbox), but it is not a true sequential, just a modified H-pattern gearbox which uses separate electronically controlled actuators on each of the 3 selector rails.

par dsg bik augstaak jau rakstiju bet te ir aprkasts ieksh wikipedia: dsg
Offline
Neoo
11. Jul 2008, 13:58 #18

Kopš: 27. Nov 2004

Ziņojumi: 4950

Braucu ar: A4

The most famous application of a sequential transmission on road-cars would be their use in some Ferraris since the mid-nineties. Their system, the most current version of which is called "F1-Superfast," is designed to serve as a link to their Formula 1 efforts. This technology has also trickled down to the cars of their sister company, Maserati where it is known as "Cambiocorsa". Alfa Romeo's Selespeed was the first sequential transmission in a "normal" car. This transmission was derived from the Ferrari system. The Direct Shift Gearbox (DSG) found in some of the costlier Volkswagens and Audis is a sequential manual transmission of sorts. This transmission is actually 2 separate gearboxes each with its own clutch. One gearbox contains the ratios for 1st, 3rd & 5th, while the other has 2nd, 4th & 6th. Intelligent predictive electronic control pre-selects the next gear and when the driver requests the shift the drive is passed from one gearbox to the other by use of the two clutches. Volkswagen (parent owner of Lamborghini) has also recently introduced sequential transmission to the Lamborghini Gallardo. BMW also has a system simply called "SMG" (an abbreviation for sequential manual gearbox), but it is not a true sequential, just a modified H-pattern gearbox which uses separate electronically controlled actuators on each of the 3 selector rails. One should not confuse the Porsche Tiptronic transmission with sequential transmissions either. Tiptronic is an automatic transmission which allows the driver to select gears. The 3rd generation Toyota MR2 uses Toyota's version, known as the Sequential Manual Transmission or SMT. Although it does not perform as well as the European-designed transmissions, Toyota's is the cheapest system to manufacture, and the MR2 is the least expensive car to possess a true sequential gearbox. The majority of so-called sequential transmissions fitted to road cars offer little or no performance benefit because, in many cases, they are either conventional automatics with a torque converter or they retain syncro engagement if they are genuine manuals. The shift is invariably slow compared to a dog clutch gearbox and the electronic logic control will often override a shift request from the driver. This is often highly frustrating to the enthusiastic driver.

-----------------

Offline
Onka
11. Jul 2008, 14:10 #19

Kopš: 10. Feb 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 475

Braucu ar: 325 01’

318 ar automātu jau nemaz neizklausās nekas labs. bet tie pieminētie motora apgrizieni rada aizdomas ka automāts strādā kautkādā avārijas režīmā man 325 lēnām braucot pārslēdzas arī pie 2200 rpm
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, dust, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo