Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 141 viesi un 7 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » FLEIMS

Tēma: Briesmu lietas XXXII

AutorsZiņojums
soulfreak
06. Feb 2024, 08:24 #9461

Kopš: 01. Oct 2004

No: Zilupe

Ziņojumi: 6597

Braucu ar: tīru sirdsapziņu

Nespēju līdz šim aptvert, cik daudz powerā te ir lattes sūceju un plānā galdiņa urbēju
Ja nespēj aptvert kopainu, tad labāk nerakstīt vispār, tastatūrai sāp!
Offline
RSAWorkshop
06. Feb 2024, 08:28 #9462

Kopš: 13. Dec 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 6856

Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31


06 Feb 2024, 08:03:18 @RaL rakstīja:

06 Feb 2024, 00:13:38 @mrCage rakstīja:
Kur tad ir tie protesti ?Pabraukāšana ar traktoru jau nav nekāds protests.

Vācijā ,Francijā - tur ir protesti ,kad zemnieki atbrauc ar sūdu mucām un nolej parlamentus (un mentus) tā ka no jumtiem tek .


Kas attiecas uz amarokiem ,mitsu utt ,tad kāda ir alternatīva? NU ok ,pirkt jaunāko RAM tas būtu greznība ,bet dusters jau arī nav risinājums .Ne tur kubu ar dīzeli ielikt ne ko citu.
Pirkt lietotu pikapu - nu tur arī savi riski .Lietots bet labs tāpat nebūs lēts un savi riski ,ka kaut kas noplīsīs.



Kā man patīk šie komentāri, ka zemniekam jāpērk auto par max 20k eur

tādām zemnieku saimniecībām, kam ir kādi 500ha zemes, kombains vai vairāki par 300k katrs, vairāki traktori par summām virs 100k katrs, visas citas traktoru uzkabes u.c., kas arī nav lētas un tad darba vajadzībām nevar pirkt pikapu pa 70k eur, jo izsaktās, ka šķiežas ar naudu

p.s. visi cipari stipri aptuveni.

Ar 500ha baigi neieskriesies, par īsu, bet jā vajag +/- 3-5 traktorus un 2 vai 3 kombainus, ir kombains kas maksā 300k un ir kas maksā 1,5mlj
Ak jā arkli, diskotāji blablabla, nu 20-100eur katrs un kalpo 2-3 sezonas un jāmet laukā savādāk sākas 2x dienā metināšanas detaļu sūtīšanas, gaidīšanas, dīkstāve utt. Sevišķi zajebis dīkstāve ir pie neprognozējamiem laikapstākļiem. Nolija lietus tā kārtīgi un +/- nedēļu lauku apstrādāt nevar

-----------------
RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993
Offline
968-jk
06. Feb 2024, 08:42 #9463

Kopš: 08. Dec 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 13574

Braucu ar: 30niekiem


06 Feb 2024, 08:16:07 @dsks rakstīja:

06 Feb 2024, 07:03:08 @Belluuns rakstīja:
Jūs vispār saprāt par ko tad ir tie protesti? Neviens tur nečīkst, ka trūktu nauda. Graudu imports un tranzīts, 5% pvn dārzeņiem, birokrātija un apdrošināsanas jautājumi. Kas jums liedza pirms 20 gadiem ielīst mega krītos, jāties ar belakiem un t150 10 gadus, kamer var pacelt galvu. Neviens zemnieks šodien uzsākot nebrauks ar kruzaku un jaunu dzondīru. Nezinu mevienu kam nebūtu parādu, nu vienīgi tie kuri ar rokām joprojām savas 5 govis saluc.


Izskatās, ka maz kas saprot ( iespējams tamdēļ, ka seko tikai vietējam mainstrīm un mūsējie tā paskopāk mauro ) ... starts ja nemaldos bija Nīderlande, kur masveidā sāka piegriezt fermas un panesās ... šobrīd ~ 12 valstīs jau protestē ... globāli WEF lēnām realizē savu 2030 gada nolikto programmu ... jau rakstīju, sapratīs tajā momentā, kad veikalā vienīgais produkts paliks sulas izstrādājumi un printētās karbonādes Faktiski tā arī ir proletariāta burvība, redzēt uz priekšu pāris gadus nevis pāris dekādes


Pāris pazīstamiem zemniekiem esmu jautājis par šī protesta iemeslu, bet neviens neminēja printētas karbonādes. Vismaz vidzemniekiem ir cits iemesls, ne plastmasas karbonādes kā Zemgalē.
Offline
DiksIrseejs
06. Feb 2024, 08:44 #9464

Kopš: 08. Oct 2020

No: Dobele

Ziņojumi: 1068

Braucu ar: Hibrīdu

Ja printētas karbonādes garša neatšķiras, tad pilnīgs pofig . Pēc 8h tāpat būs sūds.
Online
kkas
06. Feb 2024, 08:59 #9465

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9165

Braucu ar: zviedru ledusskapi

kā parasti viskaļākais viedoklis ir tiem, kuri ir vistālāk no nozares
tas ir pī. zemnieki dzīvojot par treknu, mežus cirst nedrīkst, rūpnīcas celt tikai ne te. man brīžiem ir prieks cik nabadzīgi dzīvojam, jo paši tak esam pelnījuši.
Offline
uldens1
06. Feb 2024, 09:08 #9466

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 16015

Braucu ar:


06 Feb 2024, 08:03:18 @RaL rakstīja:

06 Feb 2024, 00:13:38 @mrCage rakstīja:
Kur tad ir tie protesti ?Pabraukāšana ar traktoru jau nav nekāds protests.

Vācijā ,Francijā - tur ir protesti ,kad zemnieki atbrauc ar sūdu mucām un nolej parlamentus (un mentus) tā ka no jumtiem tek .


Kas attiecas uz amarokiem ,mitsu utt ,tad kāda ir alternatīva? NU ok ,pirkt jaunāko RAM tas būtu greznība ,bet dusters jau arī nav risinājums .Ne tur kubu ar dīzeli ielikt ne ko citu.
Pirkt lietotu pikapu - nu tur arī savi riski .Lietots bet labs tāpat nebūs lēts un savi riski ,ka kaut kas noplīsīs.



Kā man patīk šie komentāri, ka zemniekam jāpērk auto par max 20k eur

tādām zemnieku saimniecībām, kam ir kādi 500ha zemes, kombains vai vairāki par 300k katrs, vairāki traktori par summām virs 100k katrs, visas citas traktoru uzkabes u.c., kas arī nav lētas un tad darba vajadzībām nevar pirkt pikapu pa 70k eur, jo izsaktās, ka šķiežas ar naudu

p.s. visi cipari stipri aptuveni.
Un komabains ir tas ieguldījums,kas gadā strādā tikai mēnesi Kurā biznesā vēl jāpērk aparāts pa 300k lai 11 mēnešus stāvētu nekustināts
Offline
BE23
06. Feb 2024, 09:14 #9467

Kopš: 10. Sep 2013

Ziņojumi: 111

Braucu ar: tiguan un bmw

lo*i lauksaimnieki būtu labāk nesuši sabiedrībai pienesumu un ievilkuši poweristiem kādu baudāmu bembīti deviņdesmit pirmo ar reliņiem

[ Šo ziņu laboja BE23, 06 Feb 2024, 09:14:33 ]

Offline
Zalespljavejs
06. Feb 2024, 09:26 #9468

Kopš: 28. Jul 2015

Ziņojumi: 2436

Braucu ar: tautas auto


06 Feb 2024, 08:59:12 @kkas rakstīja:
kā parasti viskaļākais viedoklis ir tiem, kuri ir vistālāk no nozares
tas ir pī. zemnieki dzīvojot par treknu, mežus cirst nedrīkst, rūpnīcas celt tikai ne te. man brīžiem ir prieks cik nabadzīgi dzīvojam, jo paši tak esam pelnījuši.



No rūpnīcas būtu drusku lielāka atdeve, jo tā strādā 8 stundas dienā, 5 dienas nedēļā visu cauru gadu, nevis sezonāli un pie tam vēl esot subsidēta priekšā pakaļā.

Kāds te minēja cenas utt. Man jums jautājums - kāda velna pēc lai es, latvietis parastais, atbalstītu Latvijas zemnieku produkciju, ja:

1) tas ir 2x vai 3x dārgāks par lietuviešu?
2) Ja tāpat tas produkts tiek stumts uz priekšu atpakaļu caur loģistiku uz Lietuvu, tad atpakaļ, tad vēlreiz kkur un beigās lielveikalā nonāk kkur plauktā?
3) Paši ir tik slinki un nevīžīgi, ka vieglāk ir raudāt par subsīdijām, nodokļiem un veikalu karteli, nevis kaut ko darīt lietas labā?


Varu minēt, ka pats diezgan bieži iepērkos vietējos tirdziņos, pērku no mazajiem pašdarbniekiem un uzņēmumiem. Bet, man besī ka tas viss notiek pa "melno" - tikai skaidrā, bez čeka, bez termināļiem utt. Nafigam?
Offline
romizz
06. Feb 2024, 09:27 #9469

Kopš: 27. Jan 2008

No: Madona

Ziņojumi: 4276

Braucu ar: VAG

No tā arī rodas problēmas, ka nerēķina un pērk kombainu pa 300k uz 30-50ha zemes, tā vietā, lai nomātu/izmantotu pakalpojumu, jo gribas savu un jaudīgu, jaunu, ērtu, kult kad vajag, nevis, kad rinda pienāk.
Lauksaimniecība ir grūts darbs, arī bizness ne tas vieglākais, problēma, ka 70 % lauksaimnieku māk darbu, nemāk sarēķināt biznesu.
Tie paši gaļas lopi - lielākā daļa sāka, jo bija labas subsīdijas, viegla realizācija dzīvsvarā, tagad, kad tirgus spiež pašiem meklēt realizāciju gaļai, nemāk ne gaļu sagatavot, ne piegādes ķēdes nodrošināt.
Offline
shirminieks
06. Feb 2024, 09:27 #9470

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1667

Braucu ar: 81


05 Feb 2024, 23:58:08 @bum_bumz rakstīja:

05 Feb 2024, 21:10:07 @shirminieks rakstīja:

05 Feb 2024, 20:22:19 @bum_bumz rakstīja:

05 Feb 2024, 20:01:40 @shirminieks rakstīja:
Eiropas lauksaimnieki ir viena no izlutinātākajām sabiedrības daļām, kas grib lai valsts uztur viņu hobiju un aizraušanos; viņiem ir nepieciešams atbalsts par visu - atbalsts par to, ka kaut ko audzē, atbalsts par to, ka neaudzē. Vajag atbalstu, kad ir pārāk sauss gads vai pārāk daudz lietus. Nepieciešams atbalsts ja ziema pārāk auksta vai pārāk maz sniega. Nepieciešams valsts atbalsts pret lētākas lauksaimniecības produkcijas ievešanu no citām valstīm, un atbalstu, ja vairs nav pieejams lētais mēslojums no citām valstīm.


Laikam jau subsidē, lai tev paliktu vairāk un tu varētu līdz Hurgadai aizmaukt.
Esmu "par" 0 atbalstu jebkādai lauksaimniecības produkcijai ...
Nodokļu nomaksa = nodokļu saprātīgai izlietošanai.


Es ietu vēl tālāk:

Esmu "par" 0 atbalstu jebkādai produkcijai



Mierīgi Un tad mēs atgrieztos pie ...... teorijas jeb
kam nav ko ēst
tam nav ko dirst
kam nav ko dirst
tam jānomirst



"Nav ko ēst" un "palīdziet mani aizsargāt pret lēto produkciju no Ukrainas" vienā teikumā nelīmējas kopā

Ja nebūtu ES zemnieku subsīdijas, tad vienkārši pārtika būtu nedaudz dārgāka - visticamāk būtu lielāks pārtikas imports, daļa fokusētos uz augstākas pievienotās vērtības produkciju, bet ēst ko būtu.
Offline
abyss
06. Feb 2024, 09:28 #9471

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 8138

Braucu ar: e39 523


06 Feb 2024, 09:08:48 @uldens1 rakstīja:

06 Feb 2024, 08:03:18 @RaL rakstīja:

06 Feb 2024, 00:13:38 @mrCage rakstīja:
Kur tad ir tie protesti ?Pabraukāšana ar traktoru jau nav nekāds protests.

Vācijā ,Francijā - tur ir protesti ,kad zemnieki atbrauc ar sūdu mucām un nolej parlamentus (un mentus) tā ka no jumtiem tek .


Kas attiecas uz amarokiem ,mitsu utt ,tad kāda ir alternatīva? NU ok ,pirkt jaunāko RAM tas būtu greznība ,bet dusters jau arī nav risinājums .Ne tur kubu ar dīzeli ielikt ne ko citu.
Pirkt lietotu pikapu - nu tur arī savi riski .Lietots bet labs tāpat nebūs lēts un savi riski ,ka kaut kas noplīsīs.



Kā man patīk šie komentāri, ka zemniekam jāpērk auto par max 20k eur

tādām zemnieku saimniecībām, kam ir kādi 500ha zemes, kombains vai vairāki par 300k katrs, vairāki traktori par summām virs 100k katrs, visas citas traktoru uzkabes u.c., kas arī nav lētas un tad darba vajadzībām nevar pirkt pikapu pa 70k eur, jo izsaktās, ka šķiežas ar naudu

p.s. visi cipari stipri aptuveni.
Un komabains ir tas ieguldījums,kas gadā strādā tikai mēnesi Kurā biznesā vēl jāpērk aparāts pa 300k lai 11 mēnešus stāvētu nekustināts


Kāda starpība cik ilgi strādā, ja atpelna sevi 5 gados? Ir stulbi argumenti, powera argumenti un tad šis

Par hipotēku runājot. Subsīdija patiešām diemžēl sanāk un arī to es īsti neatbalstu. Bet starpība tāda, ka hipotēkai kredītu vergi saņem no banku peļņas. Šeit mēs sponsorējam zemniekus. 5% pvn arī ir subsīdija. Par birokrātiju nav ne jausmas, ko zemnieki sūdzās. Cik zinu laukos visi nodarbina vietējos labākajā gadījumā puslegāli. Cik daudz no savas peļņas nodokļus maksā .

Kamēr protesē labi, lai to dara. Bet, ja sāks bojāt sabiedrisko īpašumu, tad principa pēc nepirkšu vairs neko ko ražo LV zemnieki. Zbis sanāk, ka man vēl jāmaksā par to ko tie pidarasi izdemolē un paši tikmēr lielās,kā 'optimizē' nodokļus
Offline
shirminieks
06. Feb 2024, 09:28 #9472

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1667

Braucu ar: 81


06 Feb 2024, 07:03:08 @Belluuns rakstīja:
Jūs vispār saprāt par ko tad ir tie protesti? Neviens tur nečīkst, ka trūktu nauda. Graudu imports un tranzīts, 5% pvn dārzeņiem, birokrātija un apdrošināsanas jautājumi. Kas jums liedza pirms 20 gadiem ielīst mega krītos, jāties ar belakiem un t150 10 gadus, kamer var pacelt galvu. Neviens zemnieks šodien uzsākot nebrauks ar kruzaku un jaunu dzondīru. Nezinu mevienu kam nebūtu parādu, nu vienīgi tie kuri ar rokām joprojām savas 5 govis saluc.


Tieši tie, kas vēl joprojām paši slauc 5-govis ir bez parādiem (un sūdzās, ka ar lielajiem zemniekiem nav iespējams konkurēt) - lielākā daļa zemnieku ir banku ilgtermiņa klienti, kam gan traktori, gan iekārtas, gan ēku celtniecība ir finansēta no bankām / LAD'a.

Paskataties kas ir galvenās nozares / aktīvi, kas finasēti līzingā: līzinga dati

To pašu varat paskatīties banku gada pārskatos - lauksaimnieki ir viena no galvenajām nozarēm.

[ Šo ziņu laboja shirminieks, 06 Feb 2024, 09:38:44 ]

Offline
kkas
06. Feb 2024, 09:36 #9473

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9165

Braucu ar: zviedru ledusskapi


06 Feb 2024, 09:27:06 @romizz rakstīja:
tagad, kad tirgus spiež pašiem meklēt realizāciju gaļai, nemāk ne gaļu sagatavot, ne piegādes ķēdes nodrošināt.


viņiem tas nav jādara.
Offline
romizz
06. Feb 2024, 09:59 #9474

Kopš: 27. Jan 2008

No: Madona

Ziņojumi: 4276

Braucu ar: VAG


06 Feb 2024, 09:36:16 @kkas rakstīja:

06 Feb 2024, 09:27:06 @romizz rakstīja:
tagad, kad tirgus spiež pašiem meklēt realizāciju gaļai, nemāk ne gaļu sagatavot, ne piegādes ķēdes nodrošināt.


viņiem tas nav jādara.




Nu pat, ja gribi sadarboties ar gaļas ražotājiem ir jāspēj nodrošināt kaut kāds standarts ar to kā barots, kur barots utt, ja gribi max labu ciparu dabūt, kaut vai par to pašu dzīvsvaru..meklēt pašiem realizācijas ceļus Eiropā, ja ir apjoms, ar to arī nav tik viegli. LV lielākā daļai gaļinieku modelis - turēt lopus, saņemt subsīdijas izdevumu segšanai, sagaidīt jaunos, ātri notirgot jaunos un nobarošanu poļiem/turkiem. Tā arī visa peļņa, un pret apgorzījumu pat diezgan pieklājīga. Tagad, kad vairs nav tāds deficīts un jaunlopus grūti realizēt par normālu cenu, sāk cepties par to ka cenas nav, nevis domāt kā to lopu pašam izaudzēt ''līdz galam'' un tad atdot kvalitatīvai gaļai. Un tā visās nozarēs. Graudiem, dārzeņiem utt.. Tāpēc arī čīkst par to, ka visa peļņa paliek tirgotātājam. Bet tirgotājām parasti ir jānodrošina +/- kaut kādi kvalitātes standarti, konstantas piegādes un +/- stabila cena. Ja zemnieks pats iemācītos kaut daļu no kvalitātes/piegādes standartu uzturēšanas, tad arī tirgotājs viņam, visticamāk, maksātu vairāk, jo risku par to, ka produkts nebūs piegādāts, būs kvalitātē atbilsošs, būtu mazāk.
Offline
Corey
06. Feb 2024, 10:02 #9475

Kopš: 18. Aug 2008

Ziņojumi: 2386

Braucu ar: gc8 type-ra Honda crx

Jus tacu saprotiet,ka labiba jakul tad,kad jakul? Nevis,kad pienaks rinda arpakalpojumam. Kombainim ari janokul visa platiba,nevis pie pirma ha janospragst.
Offline
versatile
06. Feb 2024, 10:09 #9476

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1150

Braucu ar:


06 Feb 2024, 09:27:06 @romizz rakstīja:
No tā arī rodas problēmas, ka nerēķina un pērk kombainu pa 300k uz 30-50ha zemes, tā vietā, lai nomātu/izmantotu pakalpojumu, jo gribas savu un jaudīgu, jaunu, ērtu, kult kad vajag, nevis, kad rinda pienāk.

Jū, lai kādi 10-12 saimnieki sametas vienam kombainam un tad izmanto katrs solidāri mēnesi gadā. Viens janvārī, cits februārī, utt.
Tak tas tā nestrādā - vasarā, kad citreiz ir 2-5 labas dienas kulšanai, nekāda rinda nenotiek.
Par pārējo un zemas pievienotās vērtības produktiem jo īpaši - var piekrist no vienas puses. No otras, mēģināja Latvijas Piens kaut ko līdzīgu, nu, ar nav tā easy.
Un lielveikali ir kretīni kvadrātā, to jebkurš, kas pārtikas ražotājā pastrādājis saskarē ar viņiem, apliecinās.
Offline
RSAWorkshop
06. Feb 2024, 10:14 #9477

Kopš: 13. Dec 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 6856

Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31


06 Feb 2024, 10:02:23 @Corey rakstīja:
Jus tacu saprotiet,ka labiba jakul tad,kad jakul? Nevis,kad pienaks rinda arpakalpojumam. Kombainim ari janokul visa platiba,nevis pie pirma ha janospragst.

Nē tā visa ir diršana, kad pienāks rinda kulšanai, tad arī laikapstākļi tiks noorganizēti, lai var droši kult mierīgi un nesteidzoties

-----------------
RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993
Offline
Belluuns
06. Feb 2024, 10:15 #9478

Kopš: 16. Jun 2007

Ziņojumi: 9591

Braucu ar: quattro


06 Feb 2024, 09:59:01 @romizz rakstīja:

06 Feb 2024, 09:36:16 @kkas rakstīja:

06 Feb 2024, 09:27:06 @romizz rakstīja:
tagad, kad tirgus spiež pašiem meklēt realizāciju gaļai, nemāk ne gaļu sagatavot, ne piegādes ķēdes nodrošināt.


viņiem tas nav jādara.




Nu pat, ja gribi sadarboties ar gaļas ražotājiem ir jāspēj nodrošināt kaut kāds standarts ar to kā barots, kur barots utt, ja gribi max labu ciparu dabūt, kaut vai par to pašu dzīvsvaru..meklēt pašiem realizācijas ceļus Eiropā, ja ir apjoms, ar to arī nav tik viegli. LV lielākā daļai gaļinieku modelis - turēt lopus, saņemt subsīdijas izdevumu segšanai, sagaidīt jaunos, ātri notirgot jaunos un nobarošanu poļiem/turkiem. Tā arī visa peļņa, un pret apgorzījumu pat diezgan pieklājīga. Tagad, kad vairs nav tāds deficīts un jaunlopus grūti realizēt par normālu cenu, sāk cepties par to ka cenas nav, nevis domāt kā to lopu pašam izaudzēt ''līdz galam'' un tad atdot kvalitatīvai gaļai. Un tā visās nozarēs. Graudiem, dārzeņiem utt.. Tāpēc arī čīkst par to, ka visa peļņa paliek tirgotātājam. Bet tirgotājām parasti ir jānodrošina +/- kaut kādi kvalitātes standarti, konstantas piegādes un +/- stabila cena. Ja zemnieks pats iemācītos kaut daļu no kvalitātes/piegādes standartu uzturēšanas, tad arī tirgotājs viņam, visticamāk, maksātu vairāk, jo risku par to, ka produkts nebūs piegādāts, būs kvalitātē atbilsošs, būtu mazāk.


Smagi kautko jauc. Lopi it prom tā kā nekad nav gājuši. Izsolē pa vienu dienu izsola pāri 2000 lopus, nekad tā nav bijis. Pieprasijums uz lopiem ir liels. Un gaļinieki tā arī dara, jaunlopus prom uz izsoli, jo piebarot un kaut nav izdevīgi. Te tas tirgus ir smieklīgs. Paziņa mēginaja veidot bio gaļas biznesu, smagi tas viss gāja. Vieglāk jaunlopu aizdot prom. Par kombainu arī smieklīgi. Sēdi gaidi līdz septembrim kad atbrivosies kautkur kombains, tad jau vares ar laivu un sirpi vākt nost ražu un es jau to ari rakstiju, ka paradu nav tikai tiem kam 5 govis un ceška pagalmā.
Offline
ralfiks
06. Feb 2024, 10:25 #9479

Kopš: 01. Sep 2013

No: Daugavpils

Ziņojumi: 3088

Braucu ar: MB;f15;LC


06 Feb 2024, 10:15:04 @Belluuns rakstīja:

06 Feb 2024, 09:59:01 @romizz rakstīja:

06 Feb 2024, 09:36:16 @kkas rakstīja:

06 Feb 2024, 09:27:06 @romizz rakstīja:
tagad, kad tirgus spiež pašiem meklēt realizāciju gaļai, nemāk ne gaļu sagatavot, ne piegādes ķēdes nodrošināt.


viņiem tas nav jādara.




Nu pat, ja gribi sadarboties ar gaļas ražotājiem ir jāspēj nodrošināt kaut kāds standarts ar to kā barots, kur barots utt, ja gribi max labu ciparu dabūt, kaut vai par to pašu dzīvsvaru..meklēt pašiem realizācijas ceļus Eiropā, ja ir apjoms, ar to arī nav tik viegli. LV lielākā daļai gaļinieku modelis - turēt lopus, saņemt subsīdijas izdevumu segšanai, sagaidīt jaunos, ātri notirgot jaunos un nobarošanu poļiem/turkiem. Tā arī visa peļņa, un pret apgorzījumu pat diezgan pieklājīga. Tagad, kad vairs nav tāds deficīts un jaunlopus grūti realizēt par normālu cenu, sāk cepties par to ka cenas nav, nevis domāt kā to lopu pašam izaudzēt ''līdz galam'' un tad atdot kvalitatīvai gaļai. Un tā visās nozarēs. Graudiem, dārzeņiem utt.. Tāpēc arī čīkst par to, ka visa peļņa paliek tirgotātājam. Bet tirgotājām parasti ir jānodrošina +/- kaut kādi kvalitātes standarti, konstantas piegādes un +/- stabila cena. Ja zemnieks pats iemācītos kaut daļu no kvalitātes/piegādes standartu uzturēšanas, tad arī tirgotājs viņam, visticamāk, maksātu vairāk, jo risku par to, ka produkts nebūs piegādāts, būs kvalitātē atbilsošs, būtu mazāk.


Smagi kautko jauc. Lopi it prom tā kā nekad nav gājuši. Izsolē pa vienu dienu izsola pāri 2000 lopus, nekad tā nav bijis. Pieprasijums uz lopiem ir liels. Un gaļinieki tā arī dara, jaunlopus prom uz izsoli, jo piebarot un kaut nav izdevīgi. Te tas tirgus ir smieklīgs. Paziņa mēginaja veidot bio gaļas biznesu, smagi tas viss gāja. Vieglāk jaunlopu aizdot prom. Par kombainu arī smieklīgi. Sēdi gaidi līdz septembrim kad atbrivosies kautkur kombains, tad jau vares ar laivu un sirpi vākt nost ražu un es jau to ari rakstiju, ka paradu nav tikai tiem kam 5 govis un ceška pagalmā.


Pag,mēs taču saprotam,ka problēma nav tanī,vai izsoļu namā aiziet tie 2000 lopi vai bišķi mazāk.mans subjektīvais viedoklis ir ,ka sava veida kartelis /monopols poļiem,turkiem un vitiem kadriem.cik ir būts tur,tie paši purni apgrozās un pērk. Līdz ar to,ja pieņemam,ka pieprasījums nav būtiski krities,tad kāds cits iemesls ,ka cena nogāzās? Bet tās ir tikai manas domas no malas.Pašam nav gaļas lopu nodarbe.
Offline
cipargalva
06. Feb 2024, 10:38 #9480

Kopš: 07. Jul 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 6596

Braucu ar: quattro

Ir kāds legāls ražošanas bizness, kurā ir viegli?

[ Šo ziņu laboja cipargalva, 06 Feb 2024, 10:38:59 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4