Online

Pašreiz BMWPower skatās 56 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Apkure, santehnika

AutorsZiņojums
Asch
05. Nov 2024, 12:23 #9341

Kopš: 29. Jan 2007

Ziņojumi: 4348

Braucu ar:

Tad ieprieks aprunata gadijuma, iespejams, jautajums ir regulatora iestatijumos. Nezinu, vai ziem kkadus PIDus var regulet vai ka savadak padarit “atraku”. Vienigi, atgriezoties pie pilnu loku skaita, var dabut envajadzigu “zagi” regulatora darbiba, tada veida paatrinot ta dzives beigas.
Offline
Mizx
05. Nov 2024, 15:08 #9342

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6699

Braucu ar:


05 Nov 2024, 09:40:20 @968-jk rakstīja:

05 Nov 2024, 00:32:15 @Mizx rakstīja:

04 Nov 2024, 21:48:41 @DiksIrseejs rakstīja:
Kā reiz te ir iepriekš minētā jaudas pa daudz problēma. Ir katram sūknim minimālā jauda. Zem tās palīst nav iespējams. Ja nav istabas termostata, bet tikai ārā temperatūras devējs, SS pumpē nevajadzīgi daudz iekšā kontūros. Jo mazāk nevar. Ar istabas termostatu var šo risināt, jo tad vienkārši biežāk atslēgsies.
Kas tad tas tāds par SS brīnumu, kuram jau ražotāja komplektācijā nav funkcijas atslēgties sasniedzot lietotājam vēlamos parametrus? Tādi eksistē?


Tev vienmēr patīk elementāras lietas maksimāli sarežģīt (lasīt Tavu iepriekšējo komentāru). Neko nezinu par Ralfika platībām, sūkņa jaudām bet Diksirsējs pareizi raksta, ja uzliec par lielu sūkni, tas "jūk prātā", jo pat ar mazāko jaudu patērētājs viņam nespēj atņemt saražoto. Sūknis knapi sāk strādāt bet viņam jau atpakaļ nāk tad pats kas iet turp un viņam pie ieslēgšanās cikla jau jāslēdzas laukā (tā pārspīlējot). Tā ir dzīves pieredze nevis wikipēdijā sagrābstīta info priekš konkrētā jautājuma. Protams, nezinot Ralfika parametrus (mājas, sūkņa) nav teikts, ka viņam ir šī problēma.
Palaidi garām, ka viņam lokos temperatura krītas par 5 grādiem. Ja nekristos tik izteikti, pilnīgi piekristu, ka SS par jaudīgu. Te situācija, kurā gāz iekšā cik gribi, bet tāpat ir par maz.
Offline
AigarsV
05. Nov 2024, 15:55 #9343

Kopš: 26. May 2003

Ziņojumi: 498

Braucu ar:

Es skatos, ka secinājumi tiek izdarīti bez jebkādas izpratnes.

1) Tu zini, cik liela ir plūsma katrā no lokiem litri minūtē un cik loki ir gari?
2) Tu zini, vai SS iestatījumos nav uzlikts uzturēt 5C starpību starp turpgaitu un atpakaļgaitu?

Es nezinu un es neizdaru secinājumus par to, ko es nezinu.

[ Šo ziņu laboja AigarsV, 05 Nov 2024, 15:57:03 ]

Offline
cmax
05. Nov 2024, 17:11 #9344

Kopš: 03. Jan 2013

Ziņojumi: 1093

Braucu ar:


05 Nov 2024, 15:08:11 @Mizx rakstīja:

05 Nov 2024, 09:40:20 @968-jk rakstīja:

05 Nov 2024, 00:32:15 @Mizx rakstīja:

04 Nov 2024, 21:48:41 @DiksIrseejs rakstīja:
Kā reiz te ir iepriekš minētā jaudas pa daudz problēma. Ir katram sūknim minimālā jauda. Zem tās palīst nav iespējams. Ja nav istabas termostata, bet tikai ārā temperatūras devējs, SS pumpē nevajadzīgi daudz iekšā kontūros. Jo mazāk nevar. Ar istabas termostatu var šo risināt, jo tad vienkārši biežāk atslēgsies.
Kas tad tas tāds par SS brīnumu, kuram jau ražotāja komplektācijā nav funkcijas atslēgties sasniedzot lietotājam vēlamos parametrus? Tādi eksistē?


Tev vienmēr patīk elementāras lietas maksimāli sarežģīt (lasīt Tavu iepriekšējo komentāru). Neko nezinu par Ralfika platībām, sūkņa jaudām bet Diksirsējs pareizi raksta, ja uzliec par lielu sūkni, tas "jūk prātā", jo pat ar mazāko jaudu patērētājs viņam nespēj atņemt saražoto. Sūknis knapi sāk strādāt bet viņam jau atpakaļ nāk tad pats kas iet turp un viņam pie ieslēgšanās cikla jau jāslēdzas laukā (tā pārspīlējot). Tā ir dzīves pieredze nevis wikipēdijā sagrābstīta info priekš konkrētā jautājuma. Protams, nezinot Ralfika parametrus (mājas, sūkņa) nav teikts, ka viņam ir šī problēma.
Palaidi garām, ka viņam lokos temperatura krītas par 5 grādiem. Ja nekristos tik izteikti, pilnīgi piekristu, ka SS par jaudīgu. Te situācija, kurā gāz iekšā cik gribi, bet tāpat ir par maz.

Liela temperatūras delta var būt arī pie maza plūsmas ātruma, sūkņa minimālā jauda pieņemsim 2kw, grīdā padodot 0,5 vai 1 kw, SS ir viegli pāršaut iestatīto max temperatūru-gāze jau tad sapumpēta un siltumam kautkur ir jāpaliek.
Offline
soulfreak
05. Nov 2024, 19:49 #9345

Kopš: 01. Oct 2004

No: Zilupe

Ziņojumi: 6631

Braucu ar: tīru sirdsapziņu

Jūs te tik gudri runājat par SS iestatījumiem, iedomājos, varbūt kāds var atbraukt un saregulēt pareizi SS, lai tas efektīvi strādātu?
Pats uzliku, pats palaidu, kaut kā divus gadus esmu nodzīvojis, bet pieļauju, ka var labāk saregulēt
Offline
Mizx
05. Nov 2024, 21:07 #9346

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6699

Braucu ar:


05 Nov 2024, 15:55:54 @AigarsV rakstīja:
Es skatos, ka secinājumi tiek izdarīti bez jebkādas izpratnes.

1) Tu zini, cik liela ir plūsma katrā no lokiem litri minūtē un cik loki ir gari?
2) Tu zini, vai SS iestatījumos nav uzlikts uzturēt 5C starpību starp turpgaitu un atpakaļgaitu?

Es nezinu un es neizdaru secinājumus par to, ko es nezinu.
Tieši par šo arī tiek uzdoti pretjautājumi. No kopējās diskusijas secinot pastāv iespējamība, ka kāds speciāli pajokojis un visu sakruķījis.
Offline
Mizx
05. Nov 2024, 21:40 #9347

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6699

Braucu ar:

Vēl par to silto grīdu problēmu. Tiešām vajag vairāk informācijas kas tur par brīnumiem notiek un vienkārši paskatīties konkrēto ražotāju instrukcijas internetā. Iemetu te ekrānšāviņu no Uponor silto grīdu instrukcijas. Viņi normālos apstākļos 5 grādu turp / atpakaļ atšķirību paredz kad ārā ir -30 C un iekšā laiž +35 C. Tātad Latvijai faktiski ārkārtas apstākļos. Tagad ārā nav -30 C un te jau diskusijas sākumā turpgaitas temperatūra pārsniedz minētos +35 C. Tāpēc jātiek skaidrībā kas par auzām ar visu.
Offline
Bosnija
06. Nov 2024, 11:02 #9348

Kopš: 14. May 2002

Ziņojumi: 13587

Braucu ar:

nu blin -30 un grīdās +35, tas laikam pie nosacījuma, ja ir superduperpuper energoefektīva māja A++++=++++
Offline
Lafter
06. Nov 2024, 12:44 #9349

Kopš: 23. Sep 2007

Ziņojumi: 28686

Braucu ar: wv


06 Nov 2024, 11:02:58 @Bosnija rakstīja:
nu blin -30 un grīdās +35, tas laikam pie nosacījuma, ja ir superduperpuper energoefektīva māja A++++=++++



Pie -30 vismaz norgē tur 22-23 grādus un nekādu problēmu. Ja tāda temperatūra jātur grīdās 30+ tad ir kaut kur milzīgs fail ar risinājumu. Normāli nav turèt 30 grādus

-----------------
Gribās pļūtīt? Nejūties novērtēts? Neviens nepievērš uzmanību?
Spied zemāk.
Spama topiks
Jā! Man jūk komati. Tas dēļ ilga perioda komunicējot citās valodās.
Offline
cipargalva
06. Nov 2024, 14:51 #9350

Kopš: 07. Jul 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 6665

Braucu ar: quattro

Uz grīdas var žāvēt ābolus un sīpolus.
Offline
Asch
06. Nov 2024, 15:32 #9351

Kopš: 29. Jan 2007

Ziņojumi: 4348

Braucu ar:


06 Nov 2024, 12:44:46 @Lafter rakstīja:

06 Nov 2024, 11:02:58 @Bosnija rakstīja:
nu blin -30 un grīdās +35, tas laikam pie nosacījuma, ja ir superduperpuper energoefektīva māja A++++=++++



Pie -30 vismaz norgē tur 22-23 grādus un nekādu problēmu. Ja tāda temperatūra jātur grīdās 30+ tad ir kaut kur milzīgs fail ar risinājumu. Normāli nav turèt 30 grādus


Te vienigi jautajums, vaio gridas tiek apsilditas pastavigi, vai tomer ir uzkurinasanas/atdzisanas posms.
Zinu, ka daudziem ar malas/brikesu katliem ir klasiski temperaturas staigasana. Pat ar visu akumulatoru, ta temperatura nav vienmeriga.
Offline
Lafter
06. Nov 2024, 15:37 #9352

Kopš: 23. Sep 2007

Ziņojumi: 28686

Braucu ar: wv


06 Nov 2024, 15:32:25 @Asch rakstīja:

06 Nov 2024, 12:44:46 @Lafter rakstīja:

06 Nov 2024, 11:02:58 @Bosnija rakstīja:
nu blin -30 un grīdās +35, tas laikam pie nosacījuma, ja ir superduperpuper energoefektīva māja A++++=++++



Pie -30 vismaz norgē tur 22-23 grādus un nekādu problēmu. Ja tāda temperatūra jātur grīdās 30+ tad ir kaut kur milzīgs fail ar risinājumu. Normāli nav turèt 30 grādus


Te vienigi jautajums, vaio gridas tiek apsilditas pastavigi, vai tomer ir uzkurinasanas/atdzisanas posms.
Zinu, ka daudziem ar malas/brikesu katliem ir klasiski temperaturas staigasana. Pat ar visu akumulatoru, ta temperatura nav vienmeriga.

Vasarās slēdz ārā protams. Es piełauju- problēma ir nepareizà grīdas pīrāga risinājumā. Paskaties jebkuram parketam, laminātam specifikāciju. Visur max ir 20-23 grādi pie apsildes, tālàk jau ir liela iespēja deformàcijai. Par katlu niansēm es nezinu. Respektīvi tur var staigāt temperatūra.

-----------------
Gribās pļūtīt? Nejūties novērtēts? Neviens nepievērš uzmanību?
Spied zemāk.
Spama topiks
Jā! Man jūk komati. Tas dēļ ilga perioda komunicējot citās valodās.
Offline
edw
06. Nov 2024, 16:45 #9353

Kopš: 29. May 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 598

Braucu ar: E70

Man gan temperatūra staigā no 24-32 grādiem, es neredzu variantu kā var uzsetot 22-23 grādus grīdām, ja iekšā vēlies 24 grādus

Bet runājot par temperatūru, man te vienu vasaru aizgāja pa pieskari viens relejs katlā, un jūnijā, kad ārā bija 30 grādi, ūdens sildīšanas laikā, grīdās vienā telpā iepūta 60 Par laimi flīzes neatleca, parkets nedeformējās

Es domāju savus 35 var laist bez problēmām, citādāk, jau vasarā saulei pa logu spīdot viss būtu slikti.
Offline
Endavers
09. Nov 2024, 19:50 #9354

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 351

Braucu ar:

Kāds ir pareizāks granulu katla darbs?
Vai tas ir normāli, ja diennaktī vidēji 8-10 reizes ieslēdzas?
Cikliski darbojas 60-80min līdz sasniedz istabas termostata iestatīto temperatūru (no rīta 3h un vakarā 8h - 24.5 grādi, pārējā laikā 23.6), histerēze 0.4. Katls silda arī boileri. Boilera temperatūra 55 grādi, histerēze 15 grādi.
Saprotu, katla iekurēšanās biežumu ietekmē kā lieto karsto ūdeni.

Granulu patēriņš apmierina. Kā jau vienmēr, manām paziņām tas ir krietni mazāks, no sērijas - 15kg diennaktī. Man vairāk, apmēram 20-30kg diennaktī.

Neiespringt vai tomēr vajag paspēlēties ar katla iestatījumu regulāciju?
Offline
MrBadman
09. Nov 2024, 20:32 #9355

Kopš: 12. Apr 2019

No: Ikšķile

Ziņojumi: 426

Braucu ar: Vecu MB, vecu BMW motociklu


09 Nov 2024, 19:50:41 @Endavers rakstīja:
Kāds ir pareizāks granulu katla darbs?
Vai tas ir normāli, ja diennaktī vidēji 8-10 reizes ieslēdzas?
Cikliski darbojas 60-80min līdz sasniedz istabas termostata iestatīto temperatūru (no rīta 3h un vakarā 8h - 24.5 grādi, pārējā laikā 23.6), histerēze 0.4. Katls silda arī boileri. Boilera temperatūra 55 grādi, histerēze 15 grādi.
Saprotu, katla iekurēšanās biežumu ietekmē kā lieto karsto ūdeni.

Granulu patēriņš apmierina. Kā jau vienmēr, manām paziņām tas ir krietni mazāks, no sērijas - 15kg diennaktī. Man vairāk, apmēram 20-30kg diennaktī.

Neiespringt vai tomēr vajag paspēlēties ar katla iestatījumu regulāciju?


Man savādāki iestatījumi: histerēze katlam 28 grādi (min 42, kad ieslēdzas), karstajam ūdenim - 7 grādi no iestatītā (dienā/naktī, ddienas/brīvdienas). Tagad apmēram 6x diennaktī ieslēdzas. Aukstākā laikā apmēram tik pat. Jaudas režīmus saregulēju optimālus. Vispār jau ražotājs nosaka ko var programmēt, ko ne. Pa padsmit gadiem funkcijas ir "izkoztas", tākā viss strādā optimāli.
Edit: istabas termometrs pilda tikai termometra funkciju, pieregulēju ar līkni.

[ Šo ziņu laboja MrBadman, 09 Nov 2024, 20:50:02 ]

Offline
Endavers
09. Nov 2024, 21:09 #9356

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 351

Braucu ar:

Katla uzkarsēšanas histerēzi meistars ielika 5 grādi. To neesmu vēl aizticis. Āra temperatūras termometrs katla vadības blokam pievienots ir. Ņemot vērā āra temperatūru, katls modulē x temperatūru "sevī" uzturēt un temperatūru kādu "palaist" uz radiatoriem. Šo +/- (kādu temp "palaist" radiatoros) saprotu, regulēšanas vadlīnijas pēc savām vēlmēm pārvaldu.
Ar jaudu, subjektīvi spriežot, iestatījumus pareizus ieliku. 17kw deglim granulu padeve apm 3.2 kg/h
Ņemot vērā visādus zudumus umtl, katlam reāli jauda varētu būt 13-14kw/h. Man jāpietiek, māja, kā jau ierasts ar krutajiem celtniekiem, siltināta diezgan slikti, apkurināmā platība 110kv/m.

Man ātrāk izpildās kritērijs ieslēgšanai - boileris vai nepietiekoša temperatūra istabā, kurā atrodas termostats.

Tev ātrāk atdziest katls nekā istabas vai boileris. Domu sapratu šādai katla histerēzei.
Offline
MrBadman
10. Nov 2024, 08:27 #9357

Kopš: 12. Apr 2019

No: Ikšķile

Ziņojumi: 426

Braucu ar: Vecu MB, vecu BMW motociklu


09 Nov 2024, 21:09:34 @Endavers rakstīja:
Katla uzkarsēšanas histerēzi meistars ielika 5 grādi. To neesmu vēl aizticis. Āra temperatūras termometrs katla vadības blokam pievienots ir. Ņemot vērā āra temperatūru, katls modulē x temperatūru "sevī" uzturēt un temperatūru kādu "palaist" uz radiatoriem. Šo +/- (kādu temp "palaist" radiatoros) saprotu, regulēšanas vadlīnijas pēc savām vēlmēm pārvaldu.
Ar jaudu, subjektīvi spriežot, iestatījumus pareizus ieliku. 17kw deglim granulu padeve apm 3.2 kg/h
Ņemot vērā visādus zudumus umtl, katlam reāli jauda varētu būt 13-14kw/h. Man jāpietiek, māja, kā jau ierasts ar krutajiem celtniekiem, siltināta diezgan slikti, apkurināmā platība 110kv/m.

Man ātrāk izpildās kritērijs ieslēgšanai - boileris vai nepietiekoša temperatūra istabā, kurā atrodas termostats.

Tev ātrāk atdziest katls nekā istabas vai boileris. Domu sapratu šādai katla histerēzei.


Man no āra temperatūras regulē mikseri, kas padod siltumu uz radiatoriem. Tagad pie +4 uz radžikiem iet 33 grādi.
Offline
subaru
10. Nov 2024, 21:50 #9358

Kopš: 17. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 10328

Braucu ar: rokām uz stūres

Tēma noteikti 100x malta, bet nu moš kādam jau ir padoms kabatā.

Lauku māja, tagad sildās kopumā kurinot 4 dažādas malkas krāsnis.

Tā kā malka itkā nav problēma, tad ir doma, ka vajadzētu iemest kaut kādu centrālo katlu un izvilkt caurules un salikt radiatorus.

Kurināmais varētu būt cietais - labāk lai ir granulas automātikai, bet iespēja arī pagales lādēt iekšā, ja vajag.

Pa lielam kaut kādi 140 m2 platība. Ja vilkt radiatorus, tad kādi 52m pa perimetru loks sanāktu.

Tad nu jautājums - ko var ielikt jēdzīgu? Cik tas setups aizņemtu vietu? Kaut kāda aptuvenā izmaksa?

Moš kādam ir kādas zināšanas vai komentāri?

Offline
cmax
10. Nov 2024, 22:39 #9359

Kopš: 03. Jan 2013

Ziņojumi: 1093

Braucu ar:


10 Nov 2024, 21:50:55 @subaru rakstīja:
Tēma noteikti 100x malta, bet nu moš kādam jau ir padoms kabatā.

Lauku māja, tagad sildās kopumā kurinot 4 dažādas malkas krāsnis.

Tā kā malka itkā nav problēma, tad ir doma, ka vajadzētu iemest kaut kādu centrālo katlu un izvilkt caurules un salikt radiatorus.

Kurināmais varētu būt cietais - labāk lai ir granulas automātikai, bet iespēja arī pagales lādēt iekšā, ja vajag.

Pa lielam kaut kādi 140 m2 platība. Ja vilkt radiatorus, tad kādi 52m pa perimetru loks sanāktu.

Tad nu jautājums - ko var ielikt jēdzīgu? Cik tas setups aizņemtu vietu? Kaut kāda aptuvenā izmaksa?

Moš kādam ir kādas zināšanas vai komentāri?



Pirmais jau būtu saprast siltuma zudumus.
Pēc tam cik gatavs maksāt par automatizāciju un cik daudz/bieži to vajag(nav iespējas kurināt).
Ja vieta atļauj tad noteikti malkas katls +akumulācijas tvertne, trūkstošo pievilkt ar granulām, gaiss-gaiss siltumsūkni vai varbūt pat gāzi ar balonu kasetēm.
Offline
Jujubokar
11. Nov 2024, 01:31 #9360

Kopš: 21. Aug 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 416

Braucu ar: pliku dibenu pa slapju zāli

Malkas katlā deglim būs shit efektivitāte, daudz tērēt. Granulu kombinētie katli atkal ar malku shit kurinās. Ja vieta ļauj, es liktu abus blakām, ar automātiku mūsdienās var slēgāt vārstus kā gribas.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo