Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 213 viesi un 17 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Velosipēdu topiks

AutorsZiņojums
jim-beam
29. Apr 2016, 09:50 #9201

Kopš: 29. Mar 2009

Ziņojumi: 11096

Braucu ar: veļasmašīnu ~300hp

Tā vakar sanāca pavizināties pa mitrumu. Šodien minot uz darbu protams sāka čīkstēt ķēde un sajūta tāda ka ir kaut kādi smilts graudiņi starp ķēdi un zobratiem. Ko iesakāt darīt? Saprotu ka būtu jāņem nost ķēde un jāmazgā tā, bet varbūt var kaut kā bez ķēdes noņemšanas to izdarīt?
Offline
Araajz
29. Apr 2016, 09:54 #9202

Kopš: 30. Aug 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 28266

Braucu ar: E39


29 Apr 2016, 09:50:24 @jim-beam rakstīja:
Tā vakar sanāca pavizināties pa mitrumu. Šodien minot uz darbu protams sāka čīkstēt ķēde un sajūta tāda ka ir kaut kādi smilts graudiņi starp ķēdi un zobratiem. Ko iesakāt darīt? Saprotu ka būtu jāņem nost ķēde un jāmazgā tā, bet varbūt var kaut kā bez ķēdes noņemšanas to izdarīt?

Iebrauc pašapkalpošanas moikā un nomauc ar karčeri pa ķēdi, eļļu pa virsu un mizo, pēc 5km vairs nešņirkstēs
Offline
markelis
29. Apr 2016, 09:59 #9203

Kopš: 28. Oct 2002

Ziņojumi: 12877

Braucu ar: eFku


29 Apr 2016, 09:50:24 @jim-beam rakstīja:
Tā vakar sanāca pavizināties pa mitrumu. Šodien minot uz darbu protams sāka čīkstēt ķēde un sajūta tāda ka ir kaut kādi smilts graudiņi starp ķēdi un zobratiem. Ko iesakāt darīt? Saprotu ka būtu jāņem nost ķēde un jāmazgā tā, bet varbūt var kaut kā bez ķēdes noņemšanas to izdarīt?


[ Šo ziņu laboja markelis, 29 Apr 2016, 10:00:21 ]

Offline
wheelie
29. Apr 2016, 10:11 #9204

Kopš: 21. Mar 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6795

Braucu ar: 1.6

es gan skeptiski skatos uz tām tīrīšanas ierīcēm.. nākamreiz uzliec powerlinku ātrai ķēdes noņemšanai. Kad ķēde netīra - k-kāds trauks ar aizskrūvējamo vāku, karsts ūdens,veļaspulveris, ķēdi iekšā un skalo reizes 2 pa 5 min. Lielākie netīrumi(ieskaitot smilti starp rullīšiem)būs nost. Tad vēl var paberzēt ar "skaidru" un birsti, izskalot un ķede būs kā jauna. Pec tam nepārcensties ar eļļas uzklāšanu, katram rullim pa pilienam

-----------------
8)
Offline
rainman
29. Apr 2016, 10:28 #9205

Kopš: 13. Mar 2004

Ziņojumi: 663

Braucu ar:

tik neliec pudelē ar šauru kakliņu, būs problēmas pēc tam ārā dabūt, kad ķēde sametīs cilpas.. var ņemt kautkādu Nestea pudeli vai ko citu ar plato kaklu.
Offline
Locis
29. Apr 2016, 10:29 #9206

Kopš: 14. Aug 2008

No: Dobele

Ziņojumi: 11142

Braucu ar: X5 , Jeep, Tuareg, L200, Jumper,Master ,Transit, Stralis x2, Volvo FL, Atego, Deu

es kaut kada piena pudele mazgaju. Benzina,pec tam kartigi saeeloju.
Offline
exciter
29. Apr 2016, 10:46 #9207

Kopš: 18. Jan 2006

Ziņojumi: 3707

Braucu ar:

Motobraucēji ar pieredzi parasti ķēdi mazgā petrolejā. Saudzīgāka par benzīnu. Pēc noslaucīšanas jāeļļo ar tam paradzētajām eļļām.
Offline
Arsmens
29. Apr 2016, 11:25 #9208

Kopš: 28. Jun 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 13306

Braucu ar: Trim durvīm


29 Apr 2016, 10:11:50 @wheelie rakstīja:
es gan skeptiski skatos uz tām tīrīšanas ierīcēm.. nākamreiz uzliec powerlinku ātrai ķēdes noņemšanai. Kad ķēde netīra - k-kāds trauks ar aizskrūvējamo vāku, karsts ūdens,veļaspulveris, ķēdi iekšā un skalo reizes 2 pa 5 min. Lielākie netīrumi(ieskaitot smilti starp rullīšiem)būs nost. Tad vēl var paberzēt ar "skaidru" un birsti, izskalot un ķede būs kā jauna. Pec tam nepārcensties ar eļļas uzklāšanu, katram rullim pa pilienam

Esmu jājies ar tām tīrīšanas mašīnītēm lētākām un dārgākām, nu i nafig Nekas tur baigi labāk kā ar lupatām vai pudeļu metodi nav, es pat teiktu netīrāk un čakarīgāk.

Galvenais jau uzreiz pēc dubļu brauciena ar lupatu vai birsti visu lielo šņagu novākt. Tie visi putekļi u.c. tautas slānis, kas smuki ar eļļu kopā sēž uz ķedes jau dzīvi nemaitā, varbūt skatu, ja tev dzeltena ķēde Nominos attiecīgus km un nomainu pašu ķēdi, tāpēc regulāri tīrīt, lai iet pārdesmit km ilgāk, negribu
Offline
toolis
29. Apr 2016, 12:10 #9209

Kopš: 13. Jan 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 1764

Braucu ar: xc90 / cbr1000rr

izklausās pēc baigā stulbumu šitā čakarēties ar ķēdes mazgāšanu.

es pirms mazgāšanas sapūšu bagātīgi ar wd 40, strādā kā eļļas šķīdinātājs, ar karcheri izpūšu, papildus ar birsti un šampūnu pāreju pār zobratiem un ķēdi. pēc tam izpūš ar kompresōru un uzklāj eļļu/vasku sausai ķēdei.

motokrosistus ar neesmu redzējis, ka mazgātu ķēdi ar petroleju, tie mož kādi ultra kapeikpisēji kas džinsos braukā.
Offline
XK220
29. Apr 2016, 12:24 #9210

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3261

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Atkarībā no tehnikas - zieminiekiem uz ķēdes eļļa pirms katra brauciena un mazgāts nekad tur nekas netiek.
Velo ar ko vienkārši vizinos apkārt ķēdi ar lupatu kārtīgi noslauku, saeļļoju un noslauku vēlreiz.
Sacensību velo pirms katras sacensības ķēde tiek izmazgāta līdz nullītei un saeļļot ar pašu šķidrāko eļļu(neatklāšu kādu!), tāpat tiek izmazgāti visi gultņi, kas nav no keramikas un tajos tiek iepilināta eļļa. Gultņos gumijas blīves netiek lietotas, būtībā pirms katras gonkas velo tiek pārjaukts.

Protams, ir nabagi, kuri brauc ar vienu velo un stāsta savu aplamo patiesību par to, kā jātīra ķēdi. Tās mazgāšanas mašīnītes ir labs variants kā vienmērīgi ismērēt sūdus starp rullīšiem.
Offline
Araajz
29. Apr 2016, 13:13 #9211

Kopš: 30. Aug 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 28266

Braucu ar: E39


29 Apr 2016, 12:24:13 @XK220 rakstīja:
Protams, ir nabagi, kuri brauc ar vienu velo un stāsta savu aplamo patiesību par to, kā jātīra ķēdi.

Te visi ir nabagi - Tu mums te tāds vienīgais PRO esi uzpeldējis

Varbūt kādam vēl ir mtb un šoseja, bet nu reti kurš pārjauc velo uz sačiem, lasi - tautas šoseju vai tautas mtb
Offline
NarchiX
29. Apr 2016, 13:15 #9212

Kopš: 25. Oct 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 119

Braucu ar: SiDrive, Scott Scale 900 RC World Cup, Foil Di2, SUB 10

Ķēde uz ikdienas velo ir lieka ekstra tiem kam daudz laika un patīk netīras rokas, bikses un čirkstoša skaņa

Ķēde ir tikai sacensību velo vajadzīga un eļļošanā galvenais ir neeļļot pirms paša brauciena. Ķēde ir jāeļļo iepriekšējā vakarā, jāizgriež kārtīgi, lai viss labi saeļļotos, tad atstāj uz nakti un tad noslauki lieko, vai, ja acīmredzami, ir par daudz, tad uzreiz noslauki lieko. Attiecīgi ķēde uz gonku jau ir sausa, bet saeļļota un ir klusa, sūdi klāt nelīp. Nofinišē ar karčeri izpūt, noslauki ar lupatu un noliec velo līdz nākamai gonkai/treniņam.

Es un vēl daudzi ko zinu eļļo ar Prolongu, pagaidām nekas efektīvāks nav redzēts, ķēdes arī kalpo kādus 20-30% ilgāk kā iepriekš. Nopirkt var ļoti daudzkur. Kāds teica, ka ZZK esot vēl kautkāds labāks Nano uuber brīnums pieejams, bet neesmu bijis notestēt.

Ja pats būtu mehs tad arī moš rumbas pārjaukti pirms/pēc katras gonkas (tāpat kā tie, kas pulē auto pirms katra brauciena uz veikalu), bet šobrīd DT rumbām pilnīgi pietiek ar pārjaukšanu 2x gadā, biežāk jēgu neredzu...
Offline
markelis
29. Apr 2016, 13:16 #9213

Kopš: 28. Oct 2002

Ziņojumi: 12877

Braucu ar: eFku


29 Apr 2016, 13:15:13 @NarchiX rakstīja:
Ķēde uz ikdienas velo ir lieka ekstra tiem kam daudz laika un patīk netīras rokas, bikses un čirkstoša skaņa

Ķēde ir tikai sacensību velo vajadzīga un eļļošanā galvenais ir neeļļot pirms paša brauciena. Ķēde ir jāeļļo iepriekšējā vakarā, jāizgriež kārtīgi, lai viss labi saeļļotos, tad atstāj uz nakti un tad noslauki lieko, vai, ja acīmredzami, ir par daudz, tad uzreiz noslauki lieko. Attiecīgi ķēde uz gonku jau ir sausa, bet saeļļota un ir klusa, sūdi klāt nelīp. Nofinišē ar karčeri izpūt, noslauki ar lupatu un noliec velo līdz nākamai gonkai/treniņam.

Es un vēl daudzi ko zinu eļļo ar Prolongu, pagaidām nekas efektīvāks nav redzēts, ķēdes arī kalpo kādus 20-30% ilgāk kā iepriekš. Nopirkt var ļoti daudzkur. Kāds teica, ka ZZK esot vēl kautkāds labāks Nano uuber brīnums pieejams, bet neesmu bijis notestēt.

Ja pats būtu mehs tad arī moš rumbas pārjaukti pirms/pēc katras gonkas (tāpat kā tie, kas pulē auto pirms katra brauciena uz veikalu), bet šobrīd DT rumbām pilnīgi pietiek ar pārjaukšanu 2x gadā, biežāk jēgu neredzu...


tu esi nabags
Offline
exciter
29. Apr 2016, 13:17 #9214

Kopš: 18. Jan 2006

Ziņojumi: 3707

Braucu ar:


29 Apr 2016, 12:10:14 @toolis rakstīja:

motokrosistus ar neesmu redzējis, ka mazgātu ķēdi ar petroleju, tie mož kādi ultra kapeikpisēji kas džinsos braukā.

Krosiniekam es pats arī ķēdi atsevišķi nemazgāju, jo smiltis izdara savu darbu un visu lieko noberž nost. Ar Karcher tik nopūšu un viss. Šosejniekam gan pie ķēdes eļļas normālā kārtā putekļu šņaga uzaug. Bez ķīmijas nemaz tā nedabūsi nost.
Pieļauju, ka veļļukiem pēc pielietojuma varētu būt līdzīgi. Un tad jau katrs pēc savas gaumes rīkojas, pucē un rūpējas par inventāru, vai pohujā mauc.
Offline
NarchiX
29. Apr 2016, 13:26 #9215

Kopš: 25. Oct 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 119

Braucu ar: SiDrive, Scott Scale 900 RC World Cup, Foil Di2, SUB 10


29 Apr 2016, 13:16:49 @markelis rakstīja:

tu esi nabags


Tas ta skaidrs
Offline
sergis15
29. Apr 2016, 13:27 #9216

Kopš: 05. Apr 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 12013

Braucu ar: pikapu

velo pārjauc tie kas to māk vai nu tie, kuriem nav žēl par to samaksāt
pēc cēsu seba ņēmu nost rotorus, kaseti, visu sapucēji, atrāvu vaļā rumbas, tā kā tur viss bija smuki, saliku visu atpakaļ
un ričuks atkal kā jauns
lai nebūtu jāfisās ar to ķēdi, 1mais ko vajag izdarīt, rūpnīcas eļļu max dabūt laukā, un tad smuki ar 3pilieniem pilināt, labāk maukt ar sausu, nekā ar traktora stadiju
eļļas ir daudz un dažādas, izmantoju parasto minerāleļļu, vispar speciālās man besī, maksā daudz, līp tāpat viss klāt, paliek melnas un tt.

-----------------
Brīvības iela 117, Rīga.
GIANT/LIV, SCOTT velosipēdi, remonts un aksesuāri.
PM-Lūgums whatsapp vai 28610399
Offline
AF
29. Apr 2016, 14:17 #9217

Kopš: 06. Nov 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 4157

Braucu ar: stūri rokās!

Biežāk tīri, mazāk dilst
Offline
XK220
29. Apr 2016, 14:27 #9218

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3261

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Nu tas viss ir sūds, ģēla ir tad, kad līme no aplokiem ar acetonu jātīra nost. 3-4h uz aploku mierīgi paiet, ja līme veca, labums tikai tāds, ka to var darīt skatoties tv.

Jebkurā gadījumā, velo ir jākopj biežāk un rūpīgāk nekā auto. Ja auto būs 10% jaudas zudums, pokuj, ja velo būs 10% jaudas zudums, tad vairāk svīdīsi un lēnāk brauksi. Galu galā ja tiek izmantota cilvēka enerģija, galvenais ir to max efektīvi pārvērst kustībā uz priekšu nevis pazaudēt salipušā ķēdē, sakaltušās nepiepumpētās riepās un mīkstos ratos/rāmī/klanī, etc.
Offline
daugstinsh
29. Apr 2016, 15:04 #9219

Kopš: 17. Mar 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 468

Braucu ar: e36 Pele

Kad braucu ar velosipēdu, ķēdi tīrīt nebija diez ko grūti:
Tīreklis
Plastmasas pudele,
Ķēdei POWER Link

Ataisi POWER Link noņem ķēdi;
Ieliec pudelē un nedaudz apmēram 50ml pielej Cleaner;
Aiztaisi pudeli un rādi bārmeņa prasmes;
Pēc visa pielej ūdeni lai izskalotu ķēdi, kamēr apnīk;
Atgriez pudeli un nosusini ar ķēdi no ūdens, kamēr sausā un spīdīga;
Liec atpakaļ un saello.
Offline
VMR
29. Apr 2016, 15:20 #9220

Kopš: 07. May 2006

Ziņojumi: 10301

Braucu ar: sporta variantu


29 Apr 2016, 12:27:08 @adolfs rakstīja:

29 Apr 2016, 12:24:13 @XK220 rakstīja:
(neatklāšu kādu!)




Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo