Online

Pašreiz BMWPower skatās 90 viesi un 16 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » FLEIMS

Tēma: Politika visā tās krāšņumā

AutorsZiņojums
Chepe
17. Jun 2024, 19:25 #9141

Kopš: 24. Apr 2019

Ziņojumi: 61

Braucu ar:

Bet, kuram tas vilciens būs vajadzīgs, pat, ja viņu uzbūvēs? Varēja taču taisīt bāni uz Aloju, Ērgļiem, Vencpili, lai pilsoņi tiek uz citadeli. Ir tik daudz pasažieru uz Tallinu un Viļņu? High speed 2 Ukejā maksāšot 106 miljardus, bet tur 67 miljoni maksātspējīgu purnu. Tā pat spānijā, kur ir high speed - tur ir tūristi miljoniem. Latvijas province nīkst ārā, jo ar bembi braukt katru dienu 200km ir nerentabli, tāpēc pāķi sadzīvo ar dzīvokli Mežciema devenē.
Offline
Mizx
17. Jun 2024, 19:26 #9142

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 5885

Braucu ar:


17 Jun 2024, 19:08:24 @shirminieks rakstīja:

17 Jun 2024, 19:04:40 @Samsasi rakstīja:
Vispār jau briskens RB ir bezmas no paša sākuma. Atskiribā no vitenburga...


Nu jā - un jau sen no RB-puses pievērsta uzmanība tam, ka projekta izmaksas un tvērums aug
Nē, viņš tikai aldziņu saņēma un viss. Tos, kas norādija uz problēmām, RB sen vairs tuvumā nelaiž.
Offline
shirminieks
17. Jun 2024, 19:44 #9143

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1545

Braucu ar: 81


17 Jun 2024, 19:25:57 @Chepe rakstīja:
Bet, kuram tas vilciens būs vajadzīgs, pat, ja viņu uzbūvēs? Varēja taču taisīt bāni uz Aloju, Ērgļiem, Vencpili, lai pilsoņi tiek uz citadeli. Ir tik daudz pasažieru uz Tallinu un Viļņu? High speed 2 Ukejā maksāšot 106 miljardus, bet tur 67 miljoni maksātspējīgu purnu. Tā pat spānijā, kur ir high speed - tur ir tūristi miljoniem. Latvijas province nīkst ārā, jo ar bembi braukt katru dienu 200km ir nerentabli, tāpēc pāķi sadzīvo ar dzīvokli Mežciema devenē.


Paskaties cik bieži kursē pilnie Lux-Express autobusi starp Baltijas galvaspilsētām + cik daudz ar privātajiem auto braukā, un cik lido ar AirBaltic - tur tos vilcienus diezgan vienkārši varētu piepildīt. Plus kravas auto noņemšana no ViaBaltica uz dzelzceļu.

Un ņemot vērā jau esošo dzelzceļa infrastruktūru Rietumu-Austrumu virzienā, nav vērts taisīt greenfield projektu lai paceltu maksimālo ātrumu no 130kmh uz 240kmh; reģionālās stacijas vidējo braukšanas ātruma pieaugumu padarīs nebūtisku. Attiecīgi jāinvestē ritošā sastāva atjaunošanā lai esošo infrastruktūru izmantotu maksimāli efektīvi.

RB mērķis jau ir izveidot modernu & ātru infrastruktūru Ziemeļu-Dienvidu virzienā (kas pašlaik faktiski neeksistē), jo tajos gabalos paceļot maksimālo ātrumu var būtiski palielināt vidējo ātrumu. Tāpēc arī Linkaita ideja par 17x reģionālajām stacijām ir, maigi izsakoties, stulba.
Offline
Chepe
17. Jun 2024, 20:09 #9144

Kopš: 24. Apr 2019

Ziņojumi: 61

Braucu ar:

Bet tas Lux express arī faktiski nodrošina to pasažieru plūsmu- būs viņu vairāk, palaidīs vairāk busu. Bet tur cena ir 19 - 25 eur. Tas nav reāli vilcienam. Paskaties, cik maksā biļete no London euston uz Manchester vai Edinborough! Eurostar to Paris. Ir airbaltic, ko subsidēt, tagad vēl ienu? Tā pat, no Tallinas tas vilciens līdz Viļņai vilksies savas 7 stundas, vismaz. Kurš grib nīkt tajā vilcienā, pat, ja sēdeklis ir ērts. Tas ir eiropas naudas apgūšanas projekts,labāk ātomstaciju uztaisīt.
Offline
shirminieks
17. Jun 2024, 20:17 #9145

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1545

Braucu ar: 81


17 Jun 2024, 20:09:05 @Chepe rakstīja:
Bet tas Lux express arī faktiski nodrošina to pasažieru plūsmu- būs viņu vairāk, palaidīs vairāk busu. Bet tur cena ir 19 - 25 eur. Tas nav reāli vilcienam. Paskaties, cik maksā biļete no London euston uz Manchester vai Edinborough! Eurostar to Paris. Ir airbaltic, ko subsidēt, tagad vēl ienu? Tā pat, no Tallinas tas vilciens līdz Viļņai vilksies savas 7 stundas, vismaz. Kurš grib nīkt tajā vilcienā, pat, ja sēdeklis ir ērts. Tas ir eiropas naudas apgūšanas projekts,labāk ātomstaciju uztaisīt.


Pašlak Riga-Viļņa/Tallina ir 4h brauciens (atobuss / auto) - ar RB tās būs 2h; pirmajā gadījumā no rīta aizbraukt uz Tallinu, būt sapulcē, un vakarā braukt mājās īsti nestradā - pie 2h brauciena tā ir normāla ikdiena. Tas būs milzīgs boost Baltijas galvaspilsētu integrācijai - to Tev pateiks jebkurš cilvēks, kas strādā starptautiskā organizācijā ar birojiem visās trīs Baltijas valstīs.
Offline
Chepe
17. Jun 2024, 20:36 #9146

Kopš: 24. Apr 2019

Ziņojumi: 61

Braucu ar:

Boostu vajag LV provincei, lai tajā Rīgā nepaliek tik datornūģi un geji. Tak noīrē sev viesnīcu tur Tallinā, kāpēc jābrauc? Konferenci tīklā nevar uztaisīt? Tas maksā miljardus...
Offline
Chepe
17. Jun 2024, 20:42 #9147

Kopš: 24. Apr 2019

Ziņojumi: 61

Braucu ar:

Tas uzbērums, faktiski, pārdalīs valsti uz pusēm. Kā tu ar savu kombainu nopļausi rapsi? Kā meža dzīvnieki tiks pāroties? Pohuj, galvenais, ka eu piķis nāk un gejiem ir praids. Es dzīvoju Rīgā, pērku ēst mego, in tajā lietuviešu projektā arī nosprāgšu!
Offline
Samsasi
17. Jun 2024, 20:53 #9148

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3846

Braucu ar:

Bezjēdzigi.... Te ir vieta tas progresīvo teksts parvtumsoņām.
Offline
atrabotka
17. Jun 2024, 20:55 #9149

Kopš: 01. Mar 2022

Ziņojumi: 94

Braucu ar:

@shirminieks ļoti naivs skatījums. Pirmkārt pasažieru biļetes visdrīzāk maksās vienlīdz dārgi, bet visticamāk dārgāk nekā avio, lai vispār izbrauktu pa nullēm. Tas viss būs mega subsidējams pasākums. Nu nav mums miljonu pilsētas, kur var runāt par kaut kādu rentabilitāti šādā līnijā. Tos pāris desmitu vai simts pasažierus dienā, kas kursē starp Baltijas valstu galvaspilsētām, mierīgi izvadā airbaltiks un autobusi. Vēl jo vairāk - vilcieni arī noraus daļu peļņu esošajiem transporta veidiem. Šajā ziņā nevar runāt par konkurenci - būs jāsubsidē gan vilciens, gan baltiks (pat pie prognozes, ja baltiks izdomā vairs nelidot uz šīm pilsētām).
Otrkārt - nekādus milzīgus kravas apjomus var nesagaidīt. Kravas vienmēr ir bijušas no/uz Krieviju vai citām austumu valstīm. Nebūs ko vest. Pārtiku un citas saimniecības preces no Polijas var savest ar fūrēm. Vest ko tādu ar vilcienu bez atbilstošas sakārtotas loģistikas būs murgs un vēl pa dārgo. Lēti ir vest kaut ko daudz un tālu - piemēram rūdas, ogles, naftu vai ko tamlīdzīgu. Kaut vai preces no Ķīnas
Treškārt vai Latvija ir parēķinājusi cik izmaksās vilcienu un visas infrastruktūras uzturēšana? Tas nav "uzcel un aizmirsti projekts" - tas prasīs simtiem miljonu gadā. Kur ņemt naudu nākotnē pie mūsu sarūkošās demogrāfijas?
Es nesaku, ka railbaltic projets ir slikts un pavisam nederīgs - tā nebūt nav. Tikai to, ka mēs nevaram ko tādu atļauties un nez vai jebkad varēsim. Peļņa tur nebūs nekāda, tikai zaudējumi - to es saku ar 100% garantiju.

[ Šo ziņu laboja atrabotka, 17 Jun 2024, 20:57:32 ]

Online
shirminieks
17. Jun 2024, 21:07 #9150

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1545

Braucu ar: 81

Jūs runājat par to, ka ir AirBaltic / LuxExpress, kas izvadā visus, bet vilciens (kas izbrauc/iebrauc centrā) ir nesalīdzināmi ērtāks pasažieriem. AirBaltic, visticamāk, arī iegūs, jo Rīgas hub’u varēs pildīt ar Viļņas / Tallinas pasažieriem.

Un par kravām - nu paskaitiet cik daudz fūres braukā pa Via-Baltica un parēķiniet cik ātri var piepildīt vienu 100-vagonu vilcienu (kaut vai tādu, kur fūre/piekabe vienkārši uzbrauc virsū), kuru pēc tam pārkrauj uz fūrēm kāda intermodālā mezglā.

Protams, ka uzturēšanas izmaksas būs, bet tieši tādas pašas ir esošajai dzelzceļa infrastruktūrai; atšķirība ir tā, ka RB būs gan kravu, gan pasažieru pieprasījums, bet esošā 1524mm infrastruktūra ir pilnībā jāuztur no reģionālajiem pasažieru pārvadājumiem.
Offline
RaL
17. Jun 2024, 21:10 #9151

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3431

Braucu ar: kruīzu

Kravas uz un no Eiropas ir, jautājums par cenām.

Uzbērums, kas sadalīs valsti?

Kā ar visām upēm? Tas sadaļā valstī daudz vairāk, jo ar tehniku pāri var tikai pa tiltiem
Offline
Chepe
17. Jun 2024, 21:12 #9152

Kopš: 24. Apr 2019

Ziņojumi: 61

Braucu ar:

Vai tad fūres lādēs uz vagoniem? Uz vagoniem lādē tankus no urāliem. Un ogles, kuras, nahuj nevienam nav vajadzīgas. Paskaties youtube Steve Marsh, kurš aizbrauca līdz Cirmai un gandrīz nosala. Eu, citur tā benotiek. Naudas pizģīšanas projekts, kas ir nogājis no sliedēm, in viss!
Offline
shirminieks
17. Jun 2024, 21:31 #9153

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1545

Braucu ar: 81



Rīgā šoferis uzsēdina kravas auto uz vilciena, tālāk Varšavā / Berlīnē cits šoferis nobrauc no tā paša vilciena. Vai var neuzbraukt visu fūri, bet tikai piekabi. Vai tikai konteineru.

[ Šo ziņu laboja shirminieks, 17 Jun 2024, 21:35:33 ]

Offline
atrabotka
17. Jun 2024, 21:32 #9154

Kopš: 01. Mar 2022

Ziņojumi: 94

Braucu ar:


17 Jun 2024, 21:07:43 @shirminieks rakstīja:
Jūs runājat par to, ka ir AirBaltic / LuxExpress, kas izvadā visus, bet vilciens (kas izbrauc/iebrauc centrā) ir nesalīdzināmi ērtāks pasažieriem. AirBaltic, visticamāk, arī iegūs, jo Rīgas hub’u varēs pildīt ar Viļņas / Tallinas pasažieriem.

Un par kravām - nu paskaitiet cik daudz fūres braukā pa Via-Baltica un parēķiniet cik ātri var piepildīt vienu 100-vagonu vilcienu (kaut vai tādu, kur fūre/piekabe vienkārši uzbrauc virsū), kuru pēc tam pārkrauj uz fūrēm kāda intermodālā mezglā.

Protams, ka uzturēšanas izmaksas būs, bet tieši tādas pašas ir esošajai dzelzceļa infrastruktūrai; atšķirība ir tā, ka RB būs gan kravu, gan pasažieru pieprasījums, bet esošā 1524mm infrastruktūra ir pilnībā jāuztur no reģionālajiem pasažieru pārvadājumiem.


Ķipa no Viļņas un Tallinas uz Rīgu brauks ar vilcienu, lai pārsēstos citā transportā, tiktu līdz lidostai un tālāk lidotu? Un tas būs lētāk, nekā aizlidot pataisno no Viļņas vai Tallinas? Tā ir utopija! Un nemaksās vilciena biļete 15 eur, bet minimums kādus 70-80! Kur tur sanāk kāds izdevīgums pasažierim, es nezinu. + nav to pasažieru tik daudz.

Par kravām - lai tur kaut kas atmaksātos, gala izmaksām jābūt zemākām nekā šobrīd pa šoseju. Vari tikai minēt vai tā būs. Neviens tur ar labdarību nenodarbosies. Iedomājamies lai uzturētu visu to mega infrastruktūru viena konteinera aizvešana (+pārkraušana) maksās 3x dārgāk nekā vest ar fūri. Ātrāk varbūt sanāks, bet vai tas ir svarīgi un atmaksājas? Tu būtu ar mieru par preci maksāt 3x dārgāk?

Par uzturēšanu - tas taču būs ātrvilciens, vai ne tā? Manuprāt tur ir citas uzturēšanas izmaksas salīdzinot ar padomju laiku infrastruktūru. Kāds gudrāks varētu šo pakomentēt. Hvz cik mēs tērējam vecās infrastruktūras uzturēšanai, bet te būs n-reizes vairāk.
Online
Chepe
17. Jun 2024, 21:38 #9155

Kopš: 24. Apr 2019

Ziņojumi: 61

Braucu ar:

Linkaits no jkp tur sludināja, ka dzc būs mugurkauls, stacijas upgradošot. Nekā nav, gadi ir gājuši, citizeni no UK ir atbraukuši, vīlušies. Ir kaut kāda betona huiņa stacijā un origo narkomāni. Tās teslas in bembji dzimst no šejienes...
Offline
shirminieks
17. Jun 2024, 21:48 #9156

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1545

Braucu ar: 81


17 Jun 2024, 21:32:00 @atrabotka rakstīja:

17 Jun 2024, 21:07:43 @shirminieks rakstīja:
Jūs runājat par to, ka ir AirBaltic / LuxExpress, kas izvadā visus, bet vilciens (kas izbrauc/iebrauc centrā) ir nesalīdzināmi ērtāks pasažieriem. AirBaltic, visticamāk, arī iegūs, jo Rīgas hub’u varēs pildīt ar Viļņas / Tallinas pasažieriem.

Un par kravām - nu paskaitiet cik daudz fūres braukā pa Via-Baltica un parēķiniet cik ātri var piepildīt vienu 100-vagonu vilcienu (kaut vai tādu, kur fūre/piekabe vienkārši uzbrauc virsū), kuru pēc tam pārkrauj uz fūrēm kāda intermodālā mezglā.

Protams, ka uzturēšanas izmaksas būs, bet tieši tādas pašas ir esošajai dzelzceļa infrastruktūrai; atšķirība ir tā, ka RB būs gan kravu, gan pasažieru pieprasījums, bet esošā 1524mm infrastruktūra ir pilnībā jāuztur no reģionālajiem pasažieru pārvadājumiem.


Ķipa no Viļņas un Tallinas uz Rīgu brauks ar vilcienu, lai pārsēstos citā transportā, tiktu līdz lidostai un tālāk lidotu? Un tas būs lētāk, nekā aizlidot pataisno no Viļņas vai Tallinas? Tā ir utopija! Un nemaksās vilciena biļete 15 eur, bet minimums kādus 70-80! Kur tur sanāk kāds izdevīgums pasažierim, es nezinu. + nav to pasažieru tik daudz.

Par kravām - lai tur kaut kas atmaksātos, gala izmaksām jābūt zemākām nekā šobrīd pa šoseju. Vari tikai minēt vai tā būs. Neviens tur ar labdarību nenodarbosies. Iedomājamies lai uzturētu visu to mega infrastruktūru viena konteinera aizvešana (+pārkraušana) maksās 3x dārgāk nekā vest ar fūri. Ātrāk varbūt sanāks, bet vai tas ir svarīgi un atmaksājas? Tu būtu ar mieru par preci maksāt 3x dārgāk?

Par uzturēšanu - tas taču būs ātrvilciens, vai ne tā? Manuprāt tur ir citas uzturēšanas izmaksas salīdzinot ar padomju laiku infrastruktūru. Kāds gudrāks varētu šo pakomentēt. Hvz cik mēs tērējam vecās infrastruktūras uzturēšanai, bet te būs n-reizes vairāk.


Cilvēki jau tagad no LT/EE brauc ar auto uz Rigas lidostu un maksā par longterm stāvvietām - paskaties tos auto stāvvietās. Domā ar vilcienu, kas 2h laikā Tevi aizvedīs no pilsētas centra uz lidostu neviens to neizmantos?

Īsajiem (Riga - Viļņa) un reģionālajiem kravu pārvadājumiem kravas auto būs lētāki, bet vidējā un garajās distancēs vilciens ir lētāks - primāri tāpēc, ka vajag nevis 60x vadītājus, bet 2x mašīnistus. Un ātrāks.
Offline
Samsasi
17. Jun 2024, 21:51 #9157

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3846

Braucu ar:

interesanti - vāciem un poļiem autobāņi atmaksājas? ātrvilcieni atmaksājas? vai mums Milda atmaksājas?
Offline
Chepe
17. Jun 2024, 21:58 #9158

Kopš: 24. Apr 2019

Ziņojumi: 61

Braucu ar:

Tos konteinerus vajag kādam nokrāmēt, tad vajag fūri, kas aizvedīs uz adresi...Kāpēc ir pieticis naudas strūklakām, kultūras mamiem, bet ne reģionālajai satiksmei? Kam ir vajadzīgi inbredi? Es kakāt eju ar 80 gadu autobusu sarakstu. Kur tur tik nevarēja aizbraukt. Tagad, jāpiš vietējā produkcija
Offline
shirminieks
17. Jun 2024, 22:00 #9159

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1545

Braucu ar: 81

Piemērs par Vācijas cenām un laikiem - vilciens no Berlines uz Hanoveri maksā 40-60€ un brauc 1:40h; ar auto tos 300km nobraukt prasa virs 3h pat ar visiem Vācijas bāņiem.

Pie tādām cenām, protams, būs tie, kas izmantos simple-express un vecos ecolines, bet biznesa ceļotāji pārkāps uz vilcienu ērtuma un ātruma dēļ.
Offline
RolandsK
17. Jun 2024, 22:14 #9160

Kopš: 06. Sep 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3502

Braucu ar: ᴑᴑ un Zaļo Briesmoni

Ir jau vēl viens aspekts, ko vateņi bļaustās, ka Railbaltic tiek būvēts tieši armijas vajadzībām. Bet tas tieši ideāli, papildus privātajiem un biznesam varēs arī ātri militāro tehniku atgādāt, ja vajadzēs
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4