Online

Pašreiz BMWPower skatās 229 viesi un 13 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » FLEIMS

Tēma: Banānrepublika IV

AutorsZiņojums
RVR
31. Aug 2015, 08:39 #9121

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22291

Braucu ar: RVR


30 Aug 2015, 21:49:33 arizah rakstīja:

pats savām acīm redzēju Igaunijā 0.9XX uz tanka Dīzelim. Pagājušo svētdien. Atbraucot šeit, nekas tāds nebija ieraugāms. var jau būt pa nedēļu viss krietni mainījies un Igauņi arī pacēluši mūsu līmenī


Nez, tajā Trestā, kas uz Jūrmalas šosejas, tāds cipars dīzelim jau ir kādu laiku. Vienkārši katru dienu sanāk braukt garām, tāpēc pamanu

No normālajiem DUS tāds ir redzēts lētajās Nestēs (Dzirnavu/Satekles, Imantā).
Offline
ramex
31. Aug 2015, 09:35 #9122

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2403

Braucu ar: H6


30 Aug 2015, 21:49:33 arizah rakstīja:

30 Aug 2015, 20:50:30 hronists rakstīja:
nokomentēsi energy.eu datus?

Lithuania € 1.130
Estonia € 1.129
Latvia € 1.126

Bļac, mums ir ceturtā lētākā benža visā EU, vēl nav labi?


pats savām acīm redzēju Igaunijā 0.9XX uz tanka Dīzelim. Pagājušo svētdien. Atbraucot šeit, nekas tāds nebija ieraugāms. var jau būt pa nedēļu viss krietni mainījies un Igauņi arī pacēluši mūsu līmenī



varu regulāri sabildēt statoilu ar 1.08 un plakām plakātu ar -3 cent/l par Extrakarti
Offline
bum_bumz
31. Aug 2015, 11:28 #9123

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6750

Braucu ar: E34


30 Aug 2015, 22:56:57 higlander525 rakstīja:
nez kurš būtu tas ieguvējs, ja tagad pie degvielas cenas pieliktu ceļa nodokli? zinot kā pie mums rēķina šitādas visādas lietas, tad gan jau būtu kādi 10 centi litrā klāt. respektīvi, labāk lai paliek kā ir, jo ja ko mainītu tad manītu tikai uz slikto pusi :banānrepublika:

Es noteikti. Šobrīd maksāju solidāri ar taksistu, kaut nobraucu 12K/g.
Vairāk par +3 sant tirgus vienkārši nepieņems
Offline
markelis
31. Aug 2015, 11:41 #9124

Kopš: 28. Oct 2002

Ziņojumi: 12929

Braucu ar: eFku


30 Aug 2015, 23:03:32 PAPS1990 rakstīja:
Nez ko teiktu citu valstu iedzivotaji, ja degvielas cena litra sastaditu tik pat % no videjaas algas valsti gribu tikai pateikt, ka neapmierinatibai but ir pamats Un nevajag iedzilinaties tagad taja, kaa veidojas shii cena

Vispār jau tas neattiecās tikai uz degvielas cenu, bet uz ļoti daudz citām precēm un pakalpojumiem arī.


taatad ja maizes kukulja pashizmaksa ir 1 EUR, un vinju tirgo par 1,2 EUR, njemot vērā ka mums ir zemas alagas, vinju vajadzeetu itrgot pa 0,75 EUR.
Offline
viesulis
31. Aug 2015, 11:44 #9125

Kopš: 04. Mar 2007

Ziņojumi: 16792

Braucu ar: Volvo un Volvo

Manuprāt ļoti labi pateica Līvas grupas šefs, ka mums visa biznesa vide kā kovejera lente ir noregulēta uz 700eur, kamēr rietumos uz 2000eur.

Mums vajag visos līmeņos uzlabot efektivitāti. Uz to jau iet, bet tas prasa laiku.
Offline
AVI
31. Aug 2015, 11:51 #9126

Kopš: 09. Dec 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 10233

Braucu ar: Air baltic


31 Aug 2015, 11:44:54 viesulis rakstīja:
Manuprāt ļoti labi pateica Līvas grupas šefs, ka mums visa biznesa vide kā kovejera lente ir noregulēta uz 700eur, kamēr rietumos uz 2000eur.

Mums vajag visos līmeņos uzlabot efektivitāti. Uz to jau iet, bet tas prasa laiku.

Rādītājs kā "efektivitāte" ir interesanta mērvienība! Vienā no N pētījumiem atklājas, ka viena Somijas darbinieka efektivitāte ir pielīdzināma trīs letiņu darba apgriezieniem.

Kas ir tas ko ņem kā rādītājus, nezinu.

-----------------
Omega-3 Omega-6 best performance
RomboutsUNMalongo kafija
PM
Offline
viesulis
31. Aug 2015, 11:54 #9127

Kopš: 04. Mar 2007

Ziņojumi: 16792

Braucu ar: Volvo un Volvo

Te laikam tiek ņemts vērā viss cikls no a-z.
Kad kāds pālī ir neatvilcies uz darbu, kad kāds neuzmet vai nesanāk pist mozgus vidusposmā.

Esmu bijis gasterbaiters, zinu kā tas ir, kad rukā galvu nepacēlis un vari paspēt pa 15 min padirst aiziet
Offline
cipargalva
31. Aug 2015, 12:01 #9128

Kopš: 07. Jul 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 6623

Braucu ar: quattro

Es gan neteiktu, ka skandināvi ir baigi efektīvi vai operatīvi savā darbā. Piecu gadu laikā, esot saskarē ar viņiem, esmu saticis tikai vienu ātru skandināvu
Offline
RVR
31. Aug 2015, 12:03 #9129

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22291

Braucu ar: RVR


31 Aug 2015, 11:54:15 viesulis rakstīja:

Esmu bijis gasterbaiters, zinu kā tas ir, kad rukā galvu nepacēlis un vari paspēt pa 15 min padirst aiziet


Tas tāds "koks ar diviem galiem". Var jau plēst pakaļu nonstopā, ja zini, par ko.

90.-ajos pa vasarām gadījās strādāt vienā jautrā vietā, kur brīžiem gulējām pa 3 stundām diennaktī, bet tur paši bijām ieinteresēti, lai viss grieztos un cipari nāktu.
Offline
karlsonss
31. Aug 2015, 12:12 #9130

Kopš: 02. Feb 2009

No: Jelgava

Ziņojumi: 23038

Braucu ar:


31 Aug 2015, 11:51:06 AVI rakstīja:

31 Aug 2015, 11:44:54 viesulis rakstīja:
Manuprāt ļoti labi pateica Līvas grupas šefs, ka mums visa biznesa vide kā kovejera lente ir noregulēta uz 700eur, kamēr rietumos uz 2000eur.

Mums vajag visos līmeņos uzlabot efektivitāti. Uz to jau iet, bet tas prasa laiku.

Rādītājs kā "efektivitāte" ir interesanta mērvienība! Vienā no N pētījumiem atklājas, ka viena Somijas darbinieka efektivitāte ir pielīdzināma trīs letiņu darba apgriezieniem.

Kas ir tas ko ņem kā rādītājus, nezinu.


bet taa jau ir probleemu, kuru jaarisina DD nevis DN....

ja DD nespeej to izdariit, tad ko njaudeet?
Offline
Erx
31. Aug 2015, 12:27 #9131

Kopš: 12. Oct 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 2258

Braucu ar: Subaru Spec-B

Es domāju, ka mēra apgrozījumu uz darbinieku skaitu.

Nav jau runa, ka darbinieki pēkšņi skrietu divreiz ātrāk, vai mazāk sēdētu uz poda.
Vairāk ir runa par automatizācijas līmeni, iekārtām, instrumentiem utt. Tas ir kā salīdzināt baru cilvēku ar lāpstām un vienu ar ekskavātoru.

Ražošanas procesos LV vēl ar vien ir daudz roku darba. Ieguldījumus jaunās iekartās veic tikai tad, kad vairs nav varianti.
Offline
Laoshi
31. Aug 2015, 12:37 #9132

Kopš: 01. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 17948

Braucu ar:


31 Aug 2015, 12:27:01 Erx rakstīja:
Ražošanas procesos LV vēl ar vien ir daudz roku darba. Ieguldījumus jaunās iekartās veic tikai tad, kad vairs nav varianti.


Pagaidām daudz kur ir izdevīgāk izmantot kotlešu robotus, jo iekārtas sanāk dārgi un ir čakars iepirkt lietotas, uzreiz sanāk līzingi un kredīti, iekārtas nevar stāvēt, uzreiz zaudējums. Tas savukārt nozīmē, ka paplašināties daudz gadījumos nemaz nav izdevīgi, smadzeņu čakars pret pāris štuki to neatsver.
Offline
Janchux_g
31. Aug 2015, 12:39 #9133

Kopš: 24. Nov 2003

Ziņojumi: 627

Braucu ar: X5 4.6is


31 Aug 2015, 11:51:06 AVI rakstīja:
Rādītājs kā "efektivitāte" ir interesanta mērvienība! Vienā no N pētījumiem atklājas, ka viena Somijas darbinieka efektivitāte ir pielīdzināma trīs letiņu darba apgriezieniem.

Kas ir tas ko ņem kā rādītājus, nezinu.


Cik es saprotu, tad efektivitāti rēķina diezgan elementāri. Paņem visu IKP un izdala ar konkrētajā periodā nodarbinātajiem cilvēkiem. Attiecīgi iegūst cik katrs Latvijā nodarbinātais "saražo" no IKP.
Attiecīgi var būt sfēras un nozares, kur viens darbinieks vairākkārt pārstrādā šo vidējo un ir darbienieki, kuri pa vairākiem nespēj pat vienu vidējo sanest. Līdzīgi kā ar vidējo algu valstī.
Te gan vēl būtisku lomu nospēlē ēnu ekonomika, kura neparādās nekādos IKP. Kas praktiski nozīmē, ka Tu strādā pa minimālo, parādies statistikā kā darbinieks, bet visus savu darba laiku esi nostrādājis pie darba, kurš neparādās papīros (attiecīgi netiek maksāti nodokļi) un beigās viss tav darbs ir vējā un sabojā mūsu efektivitātes rādītāju.
Mans viedoklis
Offline
viesulis
31. Aug 2015, 12:40 #9134

Kopš: 04. Mar 2007

Ziņojumi: 16792

Braucu ar: Volvo un Volvo


31 Aug 2015, 12:37:47 Laoshi rakstīja:

kotlešu robotus...




Šis ir jāiekļaujs savā sarunvalodā

[ Šo ziņu laboja viesulis, 31 Aug 2015, 12:41:06 ]

Offline
Janchux_g
31. Aug 2015, 12:43 #9135

Kopš: 24. Nov 2003

Ziņojumi: 627

Braucu ar: X5 4.6is

Šobrīd man šķiet, ka uzņēmumi, kuri savu produkciju eksportē un konkurē ar citiem rietumu uzņēmumiem ir pietiekami efektīvi un daudzos gadījumos pat efektīvāki, kā daži labi rietumu līdzinieki.
Problēmas ir ar uzņēmumiem, kas strādā uz iekšējo tirgu un ar valsts pārvaldi.
Pēc visām statistikām Latvijā strādnieki strādā daudz vairāk nekā rietumos. Bet efektivitāte vēl joprojām ir zema. Acīmredzot ir kāds līmenis, kas mums visu šo mega strādāšanu ļoti "noēd". Kautvai tas pats iemesls, ko iepriekš minēja Laoshi, ka kotlešu robotus ir izdevīgāk uzturēt, nekā pirkt iekārtas.

[ Šo ziņu laboja Janchux_g, 31 Aug 2015, 12:43:52 ]

Offline
Fandulis
31. Aug 2015, 12:43 #9136

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13379

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Vnk kamēr soms .isinaasa viens no saakuma liidz galam gar to maala podu, kameer gatavs pa, nosaciitu summu 100, tad pie mums shajaa posmaa un amataa jau ir nomainiiti 3 metinaataaji, kuri neprot taisiit podus, bet toties nosaciitaa alga katram ir 20. Jo DD var ie.ist 40 naudinjas no maala poda. Jeb arii beigaas panjemt specu un veel paarmaksaat
Offline
Erx
31. Aug 2015, 12:51 #9137

Kopš: 12. Oct 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 2258

Braucu ar: Subaru Spec-B

Pēd User aizrādījuma šeit ir runa nevis par par effektivitāti, bet par pievienoto vērtību, ko rada uzņemums vai darbinieks (atkarībā ko mēra).

Latvijai ir diezgan nereāli pēkšņi atrast jaunus derīgos izrakteņus, kā arī dubultot iedzīvotāju skaitu vai teritotiju ir samērā utopiski. Attiecīgi atliek vien esošajiem procesiem celt lietderību, jeb palielināt pievienoto vērtību.

Vispārīgi ir divi ceļi ejami, lai palielinātu pievienoto vērtību - darīt lietas effektīvākā, inovatīvākā, tehnoloģiski attīstītākā veidā kā citi to dara, tādējādi samazinot vienības pašizmaksu, vai arī otrs veids pārdot esošās preces un pakalpojumus dārgāk.
Pirmais ceļš samērā pieklibo jau Laoshi aprakstīto problēmu dēļ - kā ražotājs nopērk iekārtas, tā viņs paliek par banku, klientu utt ķīlnieku.
Otrais ceļš ir mārketings, PR, prezentācija utt, māka iepakot to pašu štruntu labākā papīrītī. Šeit galvenā problēma ir, ka šo galu vēl ar vien daudzi uzskata par banānrepubliku, attiecīgi visam, kas nāk no šejienes, ir jābūt lētam.

Pēdējā desmitgadē uzlabojumi ir manāmi abos virzienos, tomēr vienmēr var censties vairāk.
Offline
subaru
31. Aug 2015, 13:13 #9138

Kopš: 17. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 10289

Braucu ar: rokām uz stūres

nu bet takš veidojas gandrīz noslēgts aplis.

Somijā Mikka gaterī no baļķa 10 minūtēs uzražo 1 dēli un saņemt par to 0.5 EUR (alga)

Tātad - dēļa pašizmaksa = Mikkas alga + telpu īre, iekārtas cena/apkalpošana
Piemēram dēļa pašizmaksa = 1.2 EUR

Latvijā Kārlis gaterī no baļķa 10 minūtēs uzražo 1 dēli un saņemt par to 0.1 EUR (alga)

Tātad - dēļa pašizmaksa = Kārļa alga + telpu īre, iekārtas cena/apkalpošana
Piemēram dēļa pašizmaksa = 0.5 EUR


Mikka un Kārlis savā būtībā ir vienlīdz efektīvi, jo vienā laikā padara vienādu darbu. Tas, ka vienam alga ir lielāka un infrastruktūra dārgāka, sadārdzina gala produktu un sanāk, ka Mikka ir "saražojis" vairāk naudas nekā Kārlis.

Attiecīgi tā dēļa cena iet iekšā visos pārējos aprēķinos un finālā Mikka Somijā arī to dēli pēc tam nopirks dārgāk nekā Kārlis Latvijā.
Online
Erx
31. Aug 2015, 13:39 #9139

Kopš: 12. Oct 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 2258

Braucu ar: Subaru Spec-B


31 Aug 2015, 13:13:42 subaru rakstīja:
nu bet takš veidojas gandrīz noslēgts aplis.

Somijā Mikka gaterī no baļķa 10 minūtēs uzražo 1 dēli un saņemt par to 0.5 EUR (alga)

Tātad - dēļa pašizmaksa = Mikkas alga + telpu īre, iekārtas cena/apkalpošana
Piemēram dēļa pašizmaksa = 1.2 EUR

Latvijā Kārlis gaterī no baļķa 10 minūtēs uzražo 1 dēli un saņemt par to 0.1 EUR (alga)

Tātad - dēļa pašizmaksa = Kārļa alga + telpu īre, iekārtas cena/apkalpošana
Piemēram dēļa pašizmaksa = 0.5 EUR


Mikka un Kārlis savā būtībā ir vienlīdz efektīvi, jo vienā laikā padara vienādu darbu. Tas, ka vienam alga ir lielāka un infrastruktūra dārgāka, sadārdzina gala produktu un sanāk, ka Mikka ir "saražojis" vairāk naudas nekā Kārlis.

Attiecīgi tā dēļa cena iet iekšā visos pārējos aprēķinos un finālā Mikka Somijā arī to dēli pēc tam nopirks dārgāk nekā Kārlis Latvijā.


Brīvā tirgus apstākļos Mikka pirks to dēli no Kārļa, un somu gateris aizies pa skuju taku.

Soms pret to nodrošināsies atlaižot Mikku no darba un nopērkot robotizētu zāģi, kas tādā paša laika vienībā mācēs sazāģēt trīsreiz vairāk koksnes. Talāk būs spiediens, ka Made in Finnland ir trīsreiz labāks par made in LV, jo viņam dēļa galā būs ļoti smuks zīmodziņš.

Tāpēc jā, tas savā ziņa ir aplis, no kura Latviešiem ir jāiemācās atrast izeju, savādāk progress būs lēns

Un arī, 1 Eur Somijā nav īsti tas pats kas 1 Eur Latvijā, tāpēc visa tā čīkstēšana ko te daži piekopj nav adekvāta. Priekš dažiem citur vienmēr ir zāle zaļāka un saule spožāka.

[ Šo ziņu laboja Erx, 31 Aug 2015, 13:40:49 ]

Offline
subaru
31. Aug 2015, 13:52 #9140

Kopš: 17. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 10289

Braucu ar: rokām uz stūres

bet tomēr:
http://www.numbeo.com/cost-of-living/compare_co...country2=Finland

Indices Difference Info
Consumer Prices in Finland are 56.73% higher than in Latvia
Consumer Prices Including Rent in Finland are 65.93% higher than in Latvia
Rent Prices in Finland are 102.52% higher than in Latvia
Restaurant Prices in Finland are 95.54% higher than in Latvia
Groceries Prices in Finland are 77.06% higher than in Latvia
Local Purchasing Power in Finland is 116.63% higher than in Latvia
Online

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4