Online
Pašreiz BMWPower skatās 229 viesi un 13 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Banānrepublika IV
Autors | Ziņojums |
RVR | 31. Aug 2015, 08:39 |
#9121
|
| Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22291
Braucu ar: RVR
|
30 Aug 2015, 21:49:33 arizah rakstīja:
pats savām acīm redzēju Igaunijā 0.9XX uz tanka Dīzelim. Pagājušo svētdien. Atbraucot šeit, nekas tāds nebija ieraugāms. var jau būt pa nedēļu viss krietni mainījies un Igauņi arī pacēluši mūsu līmenī
Nez, tajā Trestā, kas uz Jūrmalas šosejas, tāds cipars dīzelim jau ir kādu laiku. Vienkārši katru dienu sanāk braukt garām, tāpēc pamanu
No normālajiem DUS tāds ir redzēts lētajās Nestēs (Dzirnavu/Satekles, Imantā). | Offline | | |
ramex | 31. Aug 2015, 09:35 |
#9122
|
| Kopš: 08. Apr 2010
Ziņojumi: 2403
Braucu ar: H6
|
30 Aug 2015, 21:49:33 arizah rakstīja:
30 Aug 2015, 20:50:30 hronists rakstīja:
nokomentēsi energy.eu datus?
Lithuania € 1.130
Estonia € 1.129
Latvia € 1.126
Bļac, mums ir ceturtā lētākā benža visā EU, vēl nav labi?
pats savām acīm redzēju Igaunijā 0.9XX uz tanka Dīzelim. Pagājušo svētdien. Atbraucot šeit, nekas tāds nebija ieraugāms. var jau būt pa nedēļu viss krietni mainījies un Igauņi arī pacēluši mūsu līmenī
varu regulāri sabildēt statoilu ar 1.08 un plakām plakātu ar -3 cent/l par Extrakarti | Offline | | |
bum_bumz | 31. Aug 2015, 11:28 |
#9123
|
| Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 6750
Braucu ar: E34
|
30 Aug 2015, 22:56:57 higlander525 rakstīja:
nez kurš būtu tas ieguvējs, ja tagad pie degvielas cenas pieliktu ceļa nodokli? zinot kā pie mums rēķina šitādas visādas lietas, tad gan jau būtu kādi 10 centi litrā klāt. respektīvi, labāk lai paliek kā ir, jo ja ko mainītu tad manītu tikai uz slikto pusi :banānrepublika:
Es noteikti. Šobrīd maksāju solidāri ar taksistu, kaut nobraucu 12K/g.
Vairāk par +3 sant tirgus vienkārši nepieņems | Offline | | |
markelis | 31. Aug 2015, 11:41 |
#9124
|
| Kopš: 28. Oct 2002
Ziņojumi: 12929
Braucu ar: eFku
|
30 Aug 2015, 23:03:32 PAPS1990 rakstīja:
Nez ko teiktu citu valstu iedzivotaji, ja degvielas cena litra sastaditu tik pat % no videjaas algas valsti gribu tikai pateikt, ka neapmierinatibai but ir pamats Un nevajag iedzilinaties tagad taja, kaa veidojas shii cena
Vispār jau tas neattiecās tikai uz degvielas cenu, bet uz ļoti daudz citām precēm un pakalpojumiem arī.
taatad ja maizes kukulja pashizmaksa ir 1 EUR, un vinju tirgo par 1,2 EUR, njemot vērā ka mums ir zemas alagas, vinju vajadzeetu itrgot pa 0,75 EUR. | Offline | | |
viesulis | 31. Aug 2015, 11:44 |
#9125
|
| Kopš: 04. Mar 2007
Ziņojumi: 16792
Braucu ar: Volvo un Volvo
| Manuprāt ļoti labi pateica Līvas grupas šefs, ka mums visa biznesa vide kā kovejera lente ir noregulēta uz 700eur, kamēr rietumos uz 2000eur.
Mums vajag visos līmeņos uzlabot efektivitāti. Uz to jau iet, bet tas prasa laiku. | Offline | | |
AVI | 31. Aug 2015, 11:51 |
#9126
|
| Kopš: 09. Dec 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 10233
Braucu ar: Air baltic
|
31 Aug 2015, 11:44:54 viesulis rakstīja:
Manuprāt ļoti labi pateica Līvas grupas šefs, ka mums visa biznesa vide kā kovejera lente ir noregulēta uz 700eur, kamēr rietumos uz 2000eur.
Mums vajag visos līmeņos uzlabot efektivitāti. Uz to jau iet, bet tas prasa laiku.
Rādītājs kā "efektivitāte" ir interesanta mērvienība! Vienā no N pētījumiem atklājas, ka viena Somijas darbinieka efektivitāte ir pielīdzināma trīs letiņu darba apgriezieniem.
Kas ir tas ko ņem kā rādītājus, nezinu.
----------------- Omega-3 Omega-6 best performance
RomboutsUNMalongo kafija
PM | Offline | | |
viesulis | 31. Aug 2015, 11:54 |
#9127
|
| Kopš: 04. Mar 2007
Ziņojumi: 16792
Braucu ar: Volvo un Volvo
| Te laikam tiek ņemts vērā viss cikls no a-z.
Kad kāds pālī ir neatvilcies uz darbu, kad kāds neuzmet vai nesanāk pist mozgus vidusposmā.
Esmu bijis gasterbaiters, zinu kā tas ir, kad rukā galvu nepacēlis un vari paspēt pa 15 min padirst aiziet | Offline | | |
cipargalva | 31. Aug 2015, 12:01 |
#9128
|
| Kopš: 07. Jul 2009
No: Valmiera
Ziņojumi: 6623
Braucu ar: quattro
| Es gan neteiktu, ka skandināvi ir baigi efektīvi vai operatīvi savā darbā. Piecu gadu laikā, esot saskarē ar viņiem, esmu saticis tikai vienu ātru skandināvu | Offline | | |
|
RVR | 31. Aug 2015, 12:03 |
#9129
|
| Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22291
Braucu ar: RVR
|
31 Aug 2015, 11:54:15 viesulis rakstīja:
Esmu bijis gasterbaiters, zinu kā tas ir, kad rukā galvu nepacēlis un vari paspēt pa 15 min padirst aiziet
Tas tāds "koks ar diviem galiem". Var jau plēst pakaļu nonstopā, ja zini, par ko.
90.-ajos pa vasarām gadījās strādāt vienā jautrā vietā, kur brīžiem gulējām pa 3 stundām diennaktī, bet tur paši bijām ieinteresēti, lai viss grieztos un cipari nāktu. | Offline | | |
karlsonss | 31. Aug 2015, 12:12 |
#9130
|
| Kopš: 02. Feb 2009
No: Jelgava
Ziņojumi: 23038
Braucu ar:
|
31 Aug 2015, 11:51:06 AVI rakstīja:
31 Aug 2015, 11:44:54 viesulis rakstīja:
Manuprāt ļoti labi pateica Līvas grupas šefs, ka mums visa biznesa vide kā kovejera lente ir noregulēta uz 700eur, kamēr rietumos uz 2000eur.
Mums vajag visos līmeņos uzlabot efektivitāti. Uz to jau iet, bet tas prasa laiku.
Rādītājs kā "efektivitāte" ir interesanta mērvienība! Vienā no N pētījumiem atklājas, ka viena Somijas darbinieka efektivitāte ir pielīdzināma trīs letiņu darba apgriezieniem.
Kas ir tas ko ņem kā rādītājus, nezinu.
bet taa jau ir probleemu, kuru jaarisina DD nevis DN....
ja DD nespeej to izdariit, tad ko njaudeet? | Offline | | |
Erx | 31. Aug 2015, 12:27 |
#9131
|
| Kopš: 12. Oct 2005
No: Jūrmala
Ziņojumi: 2258
Braucu ar: Subaru Spec-B
| Es domāju, ka mēra apgrozījumu uz darbinieku skaitu.
Nav jau runa, ka darbinieki pēkšņi skrietu divreiz ātrāk, vai mazāk sēdētu uz poda.
Vairāk ir runa par automatizācijas līmeni, iekārtām, instrumentiem utt. Tas ir kā salīdzināt baru cilvēku ar lāpstām un vienu ar ekskavātoru.
Ražošanas procesos LV vēl ar vien ir daudz roku darba. Ieguldījumus jaunās iekartās veic tikai tad, kad vairs nav varianti. | Offline | | |
Laoshi | 31. Aug 2015, 12:37 |
#9132
|
| Kopš: 01. Aug 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 17948
Braucu ar:
|
31 Aug 2015, 12:27:01 Erx rakstīja:
Ražošanas procesos LV vēl ar vien ir daudz roku darba. Ieguldījumus jaunās iekartās veic tikai tad, kad vairs nav varianti.
Pagaidām daudz kur ir izdevīgāk izmantot kotlešu robotus, jo iekārtas sanāk dārgi un ir čakars iepirkt lietotas, uzreiz sanāk līzingi un kredīti, iekārtas nevar stāvēt, uzreiz zaudējums. Tas savukārt nozīmē, ka paplašināties daudz gadījumos nemaz nav izdevīgi, smadzeņu čakars pret pāris štuki to neatsver. | Offline | | |
Janchux_g | 31. Aug 2015, 12:39 |
#9133
|
| Kopš: 24. Nov 2003
Ziņojumi: 627
Braucu ar: X5 4.6is
|
31 Aug 2015, 11:51:06 AVI rakstīja:
Rādītājs kā "efektivitāte" ir interesanta mērvienība! Vienā no N pētījumiem atklājas, ka viena Somijas darbinieka efektivitāte ir pielīdzināma trīs letiņu darba apgriezieniem.
Kas ir tas ko ņem kā rādītājus, nezinu.
Cik es saprotu, tad efektivitāti rēķina diezgan elementāri. Paņem visu IKP un izdala ar konkrētajā periodā nodarbinātajiem cilvēkiem. Attiecīgi iegūst cik katrs Latvijā nodarbinātais "saražo" no IKP.
Attiecīgi var būt sfēras un nozares, kur viens darbinieks vairākkārt pārstrādā šo vidējo un ir darbienieki, kuri pa vairākiem nespēj pat vienu vidējo sanest. Līdzīgi kā ar vidējo algu valstī.
Te gan vēl būtisku lomu nospēlē ēnu ekonomika, kura neparādās nekādos IKP. Kas praktiski nozīmē, ka Tu strādā pa minimālo, parādies statistikā kā darbinieks, bet visus savu darba laiku esi nostrādājis pie darba, kurš neparādās papīros (attiecīgi netiek maksāti nodokļi) un beigās viss tav darbs ir vējā un sabojā mūsu efektivitātes rādītāju.
Mans viedoklis | Offline | | |
viesulis | 31. Aug 2015, 12:40 |
#9134
|
| Kopš: 04. Mar 2007
Ziņojumi: 16792
Braucu ar: Volvo un Volvo
|
31 Aug 2015, 12:37:47 Laoshi rakstīja:
kotlešu robotus...
Šis ir jāiekļaujs savā sarunvalodā [ Šo ziņu laboja viesulis, 31 Aug 2015, 12:41:06 ] | Offline | | |
Janchux_g | 31. Aug 2015, 12:43 |
#9135
|
| Kopš: 24. Nov 2003
Ziņojumi: 627
Braucu ar: X5 4.6is
| Šobrīd man šķiet, ka uzņēmumi, kuri savu produkciju eksportē un konkurē ar citiem rietumu uzņēmumiem ir pietiekami efektīvi un daudzos gadījumos pat efektīvāki, kā daži labi rietumu līdzinieki.
Problēmas ir ar uzņēmumiem, kas strādā uz iekšējo tirgu un ar valsts pārvaldi.
Pēc visām statistikām Latvijā strādnieki strādā daudz vairāk nekā rietumos. Bet efektivitāte vēl joprojām ir zema. Acīmredzot ir kāds līmenis, kas mums visu šo mega strādāšanu ļoti "noēd". Kautvai tas pats iemesls, ko iepriekš minēja Laoshi, ka kotlešu robotus ir izdevīgāk uzturēt, nekā pirkt iekārtas.[ Šo ziņu laboja Janchux_g, 31 Aug 2015, 12:43:52 ] | Offline | | |
Fandulis | 31. Aug 2015, 12:43 |
#9136
|
| Kopš: 29. Nov 2004
Ziņojumi: 13379
Braucu ar: sipisnīku pi vuškom
| Vnk kamēr soms .isinaasa viens no saakuma liidz galam gar to maala podu, kameer gatavs pa, nosaciitu summu 100, tad pie mums shajaa posmaa un amataa jau ir nomainiiti 3 metinaataaji, kuri neprot taisiit podus, bet toties nosaciitaa alga katram ir 20. Jo DD var ie.ist 40 naudinjas no maala poda. Jeb arii beigaas panjemt specu un veel paarmaksaat | Offline | | |
|
Erx | 31. Aug 2015, 12:51 |
#9137
|
| Kopš: 12. Oct 2005
No: Jūrmala
Ziņojumi: 2258
Braucu ar: Subaru Spec-B
| Pēd User aizrādījuma šeit ir runa nevis par par effektivitāti, bet par pievienoto vērtību, ko rada uzņemums vai darbinieks (atkarībā ko mēra).
Latvijai ir diezgan nereāli pēkšņi atrast jaunus derīgos izrakteņus, kā arī dubultot iedzīvotāju skaitu vai teritotiju ir samērā utopiski. Attiecīgi atliek vien esošajiem procesiem celt lietderību, jeb palielināt pievienoto vērtību.
Vispārīgi ir divi ceļi ejami, lai palielinātu pievienoto vērtību - darīt lietas effektīvākā, inovatīvākā, tehnoloģiski attīstītākā veidā kā citi to dara, tādējādi samazinot vienības pašizmaksu, vai arī otrs veids pārdot esošās preces un pakalpojumus dārgāk.
Pirmais ceļš samērā pieklibo jau Laoshi aprakstīto problēmu dēļ - kā ražotājs nopērk iekārtas, tā viņs paliek par banku, klientu utt ķīlnieku.
Otrais ceļš ir mārketings, PR, prezentācija utt, māka iepakot to pašu štruntu labākā papīrītī. Šeit galvenā problēma ir, ka šo galu vēl ar vien daudzi uzskata par banānrepubliku, attiecīgi visam, kas nāk no šejienes, ir jābūt lētam.
Pēdējā desmitgadē uzlabojumi ir manāmi abos virzienos, tomēr vienmēr var censties vairāk. | Offline | | |
subaru | 31. Aug 2015, 13:13 |
#9138
|
| Kopš: 17. Jun 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 10289
Braucu ar: rokām uz stūres
| nu bet takš veidojas gandrīz noslēgts aplis.
Somijā Mikka gaterī no baļķa 10 minūtēs uzražo 1 dēli un saņemt par to 0.5 EUR (alga)
Tātad - dēļa pašizmaksa = Mikkas alga + telpu īre, iekārtas cena/apkalpošana
Piemēram dēļa pašizmaksa = 1.2 EUR
Latvijā Kārlis gaterī no baļķa 10 minūtēs uzražo 1 dēli un saņemt par to 0.1 EUR (alga)
Tātad - dēļa pašizmaksa = Kārļa alga + telpu īre, iekārtas cena/apkalpošana
Piemēram dēļa pašizmaksa = 0.5 EUR
Mikka un Kārlis savā būtībā ir vienlīdz efektīvi, jo vienā laikā padara vienādu darbu. Tas, ka vienam alga ir lielāka un infrastruktūra dārgāka, sadārdzina gala produktu un sanāk, ka Mikka ir "saražojis" vairāk naudas nekā Kārlis.
Attiecīgi tā dēļa cena iet iekšā visos pārējos aprēķinos un finālā Mikka Somijā arī to dēli pēc tam nopirks dārgāk nekā Kārlis Latvijā. | Online | | |
Erx | 31. Aug 2015, 13:39 |
#9139
|
| Kopš: 12. Oct 2005
No: Jūrmala
Ziņojumi: 2258
Braucu ar: Subaru Spec-B
|
31 Aug 2015, 13:13:42 subaru rakstīja:
nu bet takš veidojas gandrīz noslēgts aplis.
Somijā Mikka gaterī no baļķa 10 minūtēs uzražo 1 dēli un saņemt par to 0.5 EUR (alga)
Tātad - dēļa pašizmaksa = Mikkas alga + telpu īre, iekārtas cena/apkalpošana
Piemēram dēļa pašizmaksa = 1.2 EUR
Latvijā Kārlis gaterī no baļķa 10 minūtēs uzražo 1 dēli un saņemt par to 0.1 EUR (alga)
Tātad - dēļa pašizmaksa = Kārļa alga + telpu īre, iekārtas cena/apkalpošana
Piemēram dēļa pašizmaksa = 0.5 EUR
Mikka un Kārlis savā būtībā ir vienlīdz efektīvi, jo vienā laikā padara vienādu darbu. Tas, ka vienam alga ir lielāka un infrastruktūra dārgāka, sadārdzina gala produktu un sanāk, ka Mikka ir "saražojis" vairāk naudas nekā Kārlis.
Attiecīgi tā dēļa cena iet iekšā visos pārējos aprēķinos un finālā Mikka Somijā arī to dēli pēc tam nopirks dārgāk nekā Kārlis Latvijā.
Brīvā tirgus apstākļos Mikka pirks to dēli no Kārļa, un somu gateris aizies pa skuju taku.
Soms pret to nodrošināsies atlaižot Mikku no darba un nopērkot robotizētu zāģi, kas tādā paša laika vienībā mācēs sazāģēt trīsreiz vairāk koksnes. Talāk būs spiediens, ka Made in Finnland ir trīsreiz labāks par made in LV, jo viņam dēļa galā būs ļoti smuks zīmodziņš.
Tāpēc jā, tas savā ziņa ir aplis, no kura Latviešiem ir jāiemācās atrast izeju, savādāk progress būs lēns
Un arī, 1 Eur Somijā nav īsti tas pats kas 1 Eur Latvijā, tāpēc visa tā čīkstēšana ko te daži piekopj nav adekvāta. Priekš dažiem citur vienmēr ir zāle zaļāka un saule spožāka.[ Šo ziņu laboja Erx, 31 Aug 2015, 13:40:49 ] | Offline | | |
subaru | 31. Aug 2015, 13:52 |
#9140
|
| Kopš: 17. Jun 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 10289
Braucu ar: rokām uz stūres
| bet tomēr:
http://www.numbeo.com/cost-of-living/compare_co...country2=Finland
Indices Difference Info
Consumer Prices in Finland are 56.73% higher than in Latvia
Consumer Prices Including Rent in Finland are 65.93% higher than in Latvia
Rent Prices in Finland are 102.52% higher than in Latvia
Restaurant Prices in Finland are 95.54% higher than in Latvia
Groceries Prices in Finland are 77.06% higher than in Latvia
Local Purchasing Power in Finland is 116.63% higher than in Latvia | Online | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4
|