Online

Pašreiz BMWPower skatās 213 viesi un 11 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Diskusijas par BMW modeļiem » BMW 3. sērija » E30 (1983-1991)

Tēma: Vēlos E30 aprōkot ar el. ventilatoru

AutorsZiņojums
JZ
10. Aug 2014, 00:02 #81

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

likt jaudas traņus (mosfet tai skaitā) paralēli un slēgāt ar pwm = uzprasīties uz nepatikšanām

p.s. tas ir vispārīgi, bez skatīšanās konkrētā mosfeta datasheetā un nezinot motora jaudu
Offline
Driver
10. Aug 2014, 00:10 #82

Kopš: 22. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 31536

Braucu ar: iepirkuma ratiem pa alko outletu


10 Aug 2014, 00:02:39 JZ rakstīja:
likt jaudas traņus (mosfet tai skaitā) paralēli un slēgāt ar pwm = uzprasīties uz nepatikšanām

p.s. tas ir vispārīgi, bez skatīšanās konkrētā mosfeta datasheetā un nezinot motora jaudu

nu man ir biki cits skatijums tada prasta kontroliera izveide, tur gan nebus prasts multivibrators, kaa ari papildus sensorus nevajadzes (uz auto jau tapat ir 2gab)

-----------------
diagnostika, elektronikas remonts & pretaizdzīšanas iekārtas.
Offline
kaadzis
10. Aug 2014, 00:21 #83

Kopš: 20. Oct 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 495

Braucu ar: 530da


10 Aug 2014, 00:10:52 Driver rakstīja:

10 Aug 2014, 00:02:39 JZ rakstīja:
likt jaudas traņus (mosfet tai skaitā) paralēli un slēgāt ar pwm = uzprasīties uz nepatikšanām

p.s. tas ir vispārīgi, bez skatīšanās konkrētā mosfeta datasheetā un nezinot motora jaudu

nu man ir biki cits skatijums tada prasta kontroliera izveide, tur gan nebus prasts multivibrators, kaa ari papildus sensorus nevajadzes (uz auto jau tapat ir 2gab)

ja vēlies pavisam gudri, tad e39 pakoriģējot dme kartes var sakorigēt pie kādas temperatūras cik procenti griežās kondiškas ventilātors. nezinu kā ir bendzīnam, bet dīzelim pie 98grādiem ir kādi 20% un pie 105 jau kādi 80% to visu var pavilkt uz leju,piemēram uz 90 grādiem 50% un 95 100. man diemžēl starp visām degvielas kartēm un pārējo neizdevās atrast šo karti, tur varbūt kaross var palīdzēt
Offline
Driver
10. Aug 2014, 00:24 #84

Kopš: 22. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 31536

Braucu ar: iepirkuma ratiem pa alko outletu


10 Aug 2014, 00:21:51 kaadzis rakstīja:

10 Aug 2014, 00:10:52 Driver rakstīja:

10 Aug 2014, 00:02:39 JZ rakstīja:
likt jaudas traņus (mosfet tai skaitā) paralēli un slēgāt ar pwm = uzprasīties uz nepatikšanām

p.s. tas ir vispārīgi, bez skatīšanās konkrētā mosfeta datasheetā un nezinot motora jaudu

nu man ir biki cits skatijums tada prasta kontroliera izveide, tur gan nebus prasts multivibrators, kaa ari papildus sensorus nevajadzes (uz auto jau tapat ir 2gab)

ja vēlies pavisam gudri, tad e39 pakoriģējot dme kartes var sakorigēt pie kādas temperatūras cik procenti griežās kondiškas ventilātors. nezinu kā ir bendzīnam, bet dīzelim pie 98grādiem ir kādi 20% un pie 105 jau kādi 80% to visu var pavilkt uz leju,piemēram uz 90 grādiem 50% un 95 100. man diemžēl starp visām degvielas kartēm un pārējo neizdevās atrast šo karti, tur varbūt kaross var palīdzēt

no taa visa ir jeega, ja tu nomaini ari termostatu (a kur tadu dabusi, a? ), ja mes runajam par m57

un ja mes ne tikai samainam termostatu, bet ari elektriskajam termostatam uz bezina motora samainam liiknei vertibas

-----------------
diagnostika, elektronikas remonts & pretaizdzīšanas iekārtas.
Offline
JZ
10. Aug 2014, 00:25 #85

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:


10 Aug 2014, 00:18:44 aarsts rakstīja:

10 Aug 2014, 00:02:39 JZ rakstīja:
likt jaudas traņus (mosfet tai skaitā) paralēli un slēgāt ar pwm = uzprasīties uz nepatikšanām

p.s. tas ir vispārīgi, bez skatīšanās konkrētā mosfeta datasheetā un nezinot motora jaudu






tie, kuri ir jaukuši bmw elektroniku zin, ka uz BMW blokiem ir paralēli samesti mosfeti viņi neņēma vērā tavus ieteikumus.

arī car audio ampos- tā diemžēl dara.


likt var tur, kur tos izmanto kā lēnus on/off slēdžus, bet pie pietiekami augsta pārslēgšanās ātruma būs zudumi siltumā, tas vienkārši nav elegants risinājums konkrētajai supervienkāršajai problēmai

un tas, ka kaut kur kāds tā dara, pat bmw, nebūt nenozīmē ka tā ir jādara, es tev varu kaudzi lietu par tieši bmw pastāstīt, kur bezmaz tīši ir uztaisīts sūdīgi, galvenais tik - lai noiet garantiju, un tad poh ka bukses šur tur ir jāmaina kā zeķes, plastasas detaļas dzesēšanas sistēmā noved pie tukstošos mērāmiem motoru remontiem (nav runa tik par e30), un citiem stulbiem tehniskiem risinājumiem viscaur

viss, kas tur ir vajadzīgs, ir attiecīgas temperatūras termoslēdzis radiātorā pa pāris eur, relejs un barošanu ņemt no pirms aizdedzes, tas ir viss, kas tur nepieciešams, ja šausmīgi gribās un sirds nemierīga, var uzlikt slēdzi kaut kur panelī ar ko overraidot to radiātora termoslēdzi un indikāciju panelī ka ventilātors darbojas, un indikācija iedegas tad, kad relejs nostrādā, bet tad, kad patiešām cauri motoram strāva plūst, visu to var, bet vai vajag...

p.s. aizmirsu piebilst par paralēlajiem traņiem, tādi pusvadītāju paralēlie slēgumi rūpnīcas izpildījumā, parasti, ir ar salāgotiem elementiem, tb tie nav no "miskastes" paņemti 2 vienādi mosfeti, un ar salāgotu es domāju nevis kaut kādas tur atgriezeniskās saites, bet, vienkārši, paši elementi ir pārmērīti un salasīti pāri ar praktiski identiskām raksturlīknēm, un dara to, parasti, tādēļ ka tā vienkārši ir lētāk, piemēram, kaut kādos jaudīgajos diožu tiltos ar bieži var redzēt 2 diodes paralēli, bet tas ir "matched pair" nevis vienk 2vas ar vienādu nominālu

[ Šo ziņu laboja JZ, 10 Aug 2014, 00:32:36 ]

Offline
kaadzis
10. Aug 2014, 00:38 #86

Kopš: 20. Oct 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 495

Braucu ar: 530da


10 Aug 2014, 00:25:43 JZ rakstīja:

10 Aug 2014, 00:18:44 aarsts rakstīja:

10 Aug 2014, 00:02:39 JZ rakstīja:
likt jaudas traņus (mosfet tai skaitā) paralēli un slēgāt ar pwm = uzprasīties uz nepatikšanām

p.s. tas ir vispārīgi, bez skatīšanās konkrētā mosfeta datasheetā un nezinot motora jaudu






tie, kuri ir jaukuši bmw elektroniku zin, ka uz BMW blokiem ir paralēli samesti mosfeti viņi neņēma vērā tavus ieteikumus.

arī car audio ampos- tā diemžēl dara.


likt var tur, kur tos izmanto kā lēnus on/off slēdžus, bet pie pietiekami augsta pārslēgšanās ātruma būs zudumi siltumā, tas vienkārši nav elegants risinājums konkrētajai supervienkāršajai problēmai

un tas, ka kaut kur kāds tā dara, pat bmw, nebūt nenozīmē ka tā ir jādara, es tev varu kaudzi lietu par tieši bmw pastāstīt, kur bezmaz tīši ir uztaisīts sūdīgi, galvenais tik - lai noiet garantiju, un tad poh ka bukses šur tur ir jāmaina kā zeķes, plastasas detaļas dzesēšanas sistēmā noved pie tukstošos mērāmiem motoru remontiem (nav runa tik par e30), un citiem stulbiem tehniskiem risinājumiem viscaur

viss, kas tur ir vajadzīgs, ir attiecīgas temperatūras termoslēdzis radiātorā pa pāris eur, relejs un barošanu ņemt no pirms aizdedzes, tas ir viss, kas tur nepieciešams, ja šausmīgi gribās un sirds nemierīga, var uzlikt slēdzi kaut kur panelī ar ko overraidot to radiātora termoslēdzi un indikāciju panelī ka ventilātors darbojas, un indikācija iedegas tad, kad relejs nostrādā, bet tad, kad patiešām cauri motoram strāva plūst, visu to var, bet vai vajag...

p.s. aizmirsu piebilst par paralēlajiem traņiem, tādi pusvadītāju paralēlie slēgumi rūpnīcas izpildījumā, parasti, ir ar salāgotiem elementiem, tb tie nav no "miskastes" paņemti 2 vienādi mosfeti, un ar salāgotu es domāju nevis kaut kādas tur atgriezeniskās saites, bet, vienkārši, paši elementi ir pārmērīti un salasīti pāri ar praktiski identiskām raksturlīknēm, un dara to, parasti, tādēļ ka tā vienkārši ir lētāk, piemēram, kaut kādos jaudīgajos diožu tiltos ar bieži var redzēt 2 diodes paralēli, bet tas ir "matched pair" nevis vienk 2vas ar vienādu nominālu

zudumi šādā ķēdē ir maximāli ap 20w siltumā. cita runa būtu ja ķēde tiktu palaista bez pulsācijām bet ar bāzes sprieguma maiņu, es jau iepriekš aprakstīju un arī citi ieminējās, kāpēc termoslēdzis un vienkāršs relejs nav tas labākais variants.
Offline
Driver
10. Aug 2014, 00:39 #87

Kopš: 22. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 31536

Braucu ar: iepirkuma ratiem pa alko outletu

mufta 100x vienkarshak!

-----------------
diagnostika, elektronikas remonts & pretaizdzīšanas iekārtas.
Offline
edzhaans
10. Aug 2014, 00:49 #88

Kopš: 15. Jan 2012

Ziņojumi: 7337

Braucu ar:

ei, jūs tur raķetes dzesējat ? Es to darīju ar jau esošu ventika sensoru apgriežot vadus ventilatoram, kas kondicionierim un aizņemoties sānu devēju radiatorā, kas principā ir gateris un tagad ir mufta, bet nu bļa jūs jau uz nobela prēmiju pretendējat

[ Šo ziņu laboja edzhaans, 10 Aug 2014, 00:50:19 ]

Offline
JZ
10. Aug 2014, 00:51 #89

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:


10 Aug 2014, 00:38:10 kaadzis rakstīja:

zudumi šādā ķēdē ir maximāli ap 20w siltumā. cita runa būtu ja ķēde tiktu palaista bez pulsācijām bet ar bāzes sprieguma maiņu, es jau iepriekš aprakstīju un arī citi ieminējās, kāpēc termoslēdzis un vienkāršs relejs nav tas labākais variants.


tās pulsācijas sauc - impulsa platuma modulācija (pulsi width modulation - pwm), es sapratu ko Tu uztaisiji, bet tur nebija nekā par frekvenci, ar kādu tie mosfeti tiek slēgāti, jo augstāka frekvence un cikls tuvāk 50/50, jo lielāki zudumi būs siltumā

tādēļ es teicu, nezinot specifiku, jaudas, par praksi kā tādu, pusvadītājus paralēli jaudas palielināšanai nav ieteicams likt, it sevišķi, kad runa ir par veikalā pirkatjiem, kas nav salāgotie pāri

Offline
Driver
10. Aug 2014, 00:53 #90

Kopš: 22. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 31536

Braucu ar: iepirkuma ratiem pa alko outletu


10 Aug 2014, 00:51:35 JZ rakstīja:

10 Aug 2014, 00:38:10 kaadzis rakstīja:

zudumi šādā ķēdē ir maximāli ap 20w siltumā. cita runa būtu ja ķēde tiktu palaista bez pulsācijām bet ar bāzes sprieguma maiņu, es jau iepriekš aprakstīju un arī citi ieminējās, kāpēc termoslēdzis un vienkāršs relejs nav tas labākais variants.


tās pulsācijas sauc - impulsa platuma modulācija (pulsi width modulation - pwm), es sapratu ko Tu uztaisiji, bet tur nebija nekā par frekvenci, ar kādu tie mosfeti tiek slēgāti, jo augstāka frekvence un cikls tuvāk 50/50, jo lielāki zudumi būs siltumā

tādēļ es teicu, nezinot specifiku, jaudas, par praksi kā tādu, pusvadītājus paralēli jaudas palielināšanai nav ieteicams likt, it sevišķi, kad runa ir par veikalā pirkatjiem, kas nav salāgotie pāri



tu laikam par to, ka katram mosfetam ir sava darba frkekvence jeb diapazons no lidz, bet visu darbu izdara ar impulsu attieciba

bet ar parastu multivibrikji jau mainas nevis impulsa attieciba, bet gan laiks

un tas jau ir tas zars

-----------------
diagnostika, elektronikas remonts & pretaizdzīšanas iekārtas.
Offline
Montana
10. Aug 2014, 00:53 #91

Kopš: 27. Jan 2008

Ziņojumi: 10705

Braucu ar: Šahs un mats !


08 Jun 2007, 18:07:00 Kasics rakstīja:
Savam bijušjam E30 biju uztaisījis.
Ventilātors tika ņemts no ’’reno14’’ jo tas ir paredzēts likšanai no ārpuses un ir pietiekoši kompakts tikai vajag dažus stiprinājumus uztaisīt.
Dačiku ieliku no audi. Darās ļoti vienkārši: pārgriežam gumijas cauruli kas iet no motora uz radiatoru un pa vidu ar hamutiem ieskrūvējam metāla cauruli kurā ieskrūvēts termo datčiks kurš ieslēdz un izslēdz ventilātoru. Dačiku nevajadzētu lik aukstajā trubā aiz radiatora jo, ja vārošs tosols ies atpakaļ uz motoru, būs par vēlu dzesēt.
Elekto shēma elementāra: Ventilātoram viens vads pie masas otrs caur datčiku iet uz plusu.



Ja rokas pareizi piekārtas tad darbs pus dienai. Darbojās prefekti un sastrēgumos stāvot nebija nekādu problēmu ar dzesēšanu.
te jau var izlasīt, ka rokas nav pareizi piekārtas, jo veņķiks jālaiž caur releju , ko atslēdz saslēdz temp dačiks nevis caur dačiku
Offline
edzhaans
10. Aug 2014, 00:55 #92

Kopš: 15. Jan 2012

Ziņojumi: 7337

Braucu ar:

Tas gājiens automātā ir sūdīgs, jo pārgriežot cauruli mēs ievietojam trejgabalu ar devēju. Vairāk detaļu, sarežģītāk, vairāk savienojumu vairāk galvassāpju.
Offline
Driver
10. Aug 2014, 00:55 #93

Kopš: 22. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 31536

Braucu ar: iepirkuma ratiem pa alko outletu


10 Aug 2014, 00:53:56 Donciks rakstīja:

08 Jun 2007, 18:07:00 Kasics rakstīja:
Savam bijušjam E30 biju uztaisījis.
Ventilātors tika ņemts no ’’reno14’’ jo tas ir paredzēts likšanai no ārpuses un ir pietiekoši kompakts tikai vajag dažus stiprinājumus uztaisīt.
Dačiku ieliku no audi. Darās ļoti vienkārši: pārgriežam gumijas cauruli kas iet no motora uz radiatoru un pa vidu ar hamutiem ieskrūvējam metāla cauruli kurā ieskrūvēts termo datčiks kurš ieslēdz un izslēdz ventilātoru. Dačiku nevajadzētu lik aukstajā trubā aiz radiatora jo, ja vārošs tosols ies atpakaļ uz motoru, būs par vēlu dzesēt.
Elekto shēma elementāra: Ventilātoram viens vads pie masas otrs caur datčiku iet uz plusu.



Ja rokas pareizi piekārtas tad darbs pus dienai. Darbojās prefekti un sastrēgumos stāvot nebija nekādu problēmu ar dzesēšanu.
te jau var izlasīt, ka rokas nav pareizi piekārtas, jo veņķiks jālaiž caur releju , ko atslēdz saslēdz temp dačiks nevis caur dačiku

tas bija tak sen...
ja njema deveju no kantinas paaudzes audi, golfa vai pasuuda, tad tam devejam tadi kontakti, ka hondas starteri var griezt un taja laika gaja pa taisno no deveja uz motoru "no rupnicas"

-----------------
diagnostika, elektronikas remonts & pretaizdzīšanas iekārtas.
Offline
martinssirants
10. Aug 2014, 00:57 #94

Kopš: 08. Aug 2013

Ziņojumi: 5097

Braucu ar: uz lohu mugurām

Donciks ar elektroventilatoru dirsaa ir karlsons.
Offline
JZ
10. Aug 2014, 01:03 #95

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:


10 Aug 2014, 00:53:52 Driver rakstīja:

10 Aug 2014, 00:51:35 JZ rakstīja:

10 Aug 2014, 00:38:10 kaadzis rakstīja:

zudumi šādā ķēdē ir maximāli ap 20w siltumā. cita runa būtu ja ķēde tiktu palaista bez pulsācijām bet ar bāzes sprieguma maiņu, es jau iepriekš aprakstīju un arī citi ieminējās, kāpēc termoslēdzis un vienkāršs relejs nav tas labākais variants.


tās pulsācijas sauc - impulsa platuma modulācija (pulsi width modulation - pwm), es sapratu ko Tu uztaisiji, bet tur nebija nekā par frekvenci, ar kādu tie mosfeti tiek slēgāti, jo augstāka frekvence un cikls tuvāk 50/50, jo lielāki zudumi būs siltumā

tādēļ es teicu, nezinot specifiku, jaudas, par praksi kā tādu, pusvadītājus paralēli jaudas palielināšanai nav ieteicams likt, it sevišķi, kad runa ir par veikalā pirkatjiem, kas nav salāgotie pāri



tu laikam par to, ka katram mosfetam ir sava darba frkekvence jeb diapazons no lidz, bet visu darbu izdara ar impulsu attieciba

bet ar parastu multivibrikji jau mainas nevis impulsa attieciba, bet gan laiks

un tas jau ir tas zars


jebkuram pusvadītājam ir kaut kāds pārslēgšanās ātrums, sliktiem tas ir lēns, labākiem - ātrāks, piemēram diodei, tu pakāpeniski cel spriegumu un vienā brīdī tā sāk vadīt strāvu, tas "pārslēgšanās" brīdis nav momentāls, tam ir laiks, un tajā brīdī rodas zudumi - izdalās siltums

jo biežāk tādu pusvadītāju pārslēgs no viena režīma otrā, jo vairāk siltuma izdalīsies kā zudumi
Offline
krishus_1
10. Aug 2014, 01:17 #96

Kopš: 13. Jan 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1042

Braucu ar: BMW e30, Volvo XC90, VW Caddy un visādas Scania's

Eu, ko jūs te mocās?
Tak sen jau ir pierādījies, ka iekš e30 el venķiks ir way to go, kamēr mufta sucks :āmen:

Un jā- muftu parasti visi nahrenizē- liek troksnis un lieka slodze motoram....

Pat nezinu, cik maksā, bet minu, ka jauna mufta šīs paaudzes mašīnām (lietotu, labu neatrast)varētu izmaksāt tik, cik 3 e30 aprīkot ar elektroventilatoriem
Offline
PASSATizhi
10. Aug 2014, 01:20 #97

Kopš: 25. Jun 2009

No: Jūrmala

Ziņojumi: 8681

Braucu ar: 686hp


09 Aug 2014, 23:22:47 edzhaans rakstīja:
Prasts relejs, šrotā ņemts devējs. Pārējais savākts no miskastes. Var vispār par nulli iemočīt, atslēdz termoslēdzi kurš ir domāts kondicioniera ventilatoram, sānos radiatoram (kā E39) un palaid uz tā, bet tas ir pilnīgs lauku gājiens.
ar šo dabūnam milzīgas starta strāvas, īss releja resurs, liela sprieguma lēkāšana starta brīdī. tas viss ir jau redzets, gan lauku ķūnā, gan oem izpildijumā.
Offline
Driver
10. Aug 2014, 01:21 #98

Kopš: 22. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 31536

Braucu ar: iepirkuma ratiem pa alko outletu


10 Aug 2014, 01:20:16 PASSATizhi rakstīja:

09 Aug 2014, 23:22:47 edzhaans rakstīja:
Prasts relejs, šrotā ņemts devējs. Pārējais savākts no miskastes. Var vispār par nulli iemočīt, atslēdz termoslēdzi kurš ir domāts kondicioniera ventilatoram, sānos radiatoram (kā E39) un palaid uz tā, bet tas ir pilnīgs lauku gājiens.
ar šo dabūnam milzīgas starta strāvas, īss releja resurs, liela sprieguma lēkāšana starta brīdī. tas viss ir jau redzets, gan lauku ķūnā, gan oem izpildijumā.

dazi motori, kas ir "slimi" taja bridi pat noslapst, ne tikai apgiezieni nopeld

-----------------
diagnostika, elektronikas remonts & pretaizdzīšanas iekārtas.
Offline
edzhaans
10. Aug 2014, 01:23 #99

Kopš: 15. Jan 2012

Ziņojumi: 7337

Braucu ar:


10 Aug 2014, 01:17:16 krishus_1 rakstīja:
Eu, ko jūs te mocās?
Tak sen jau ir pierādījies, ka iekš e30 el venķiks ir way to go, kamēr mufta sucks :āmen:

Un jā- muftu parasti visi nahrenizē- liek troksnis un lieka slodze motoram....

Pat nezinu, cik maksā, bet minu, ka jauna mufta šīs paaudzes mašīnām (lietotu, labu neatrast)varētu izmaksāt tik, cik 3 e30 aprīkot ar elektroventilatoriem

neticu, ka aftermarkets neder, kas tur vītne cita ?
Offline
krishus_1
10. Aug 2014, 01:27 #100

Kopš: 13. Jan 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1042

Braucu ar: BMW e30, Volvo XC90, VW Caddy un visādas Scania's


10 Aug 2014, 01:23:58 edzhaans rakstīja:

10 Aug 2014, 01:17:16 krishus_1 rakstīja:
Eu, ko jūs te mocās?
Tak sen jau ir pierādījies, ka iekš e30 el venķiks ir way to go, kamēr mufta sucks :āmen:

Un jā- muftu parasti visi nahrenizē- liek troksnis un lieka slodze motoram....

Pat nezinu, cik maksā, bet minu, ka jauna mufta šīs paaudzes mašīnām (lietotu, labu neatrast)varētu izmaksāt tik, cik 3 e30 aprīkot ar elektroventilatoriem

neticu, ka aftermarkets neder, kas tur vītne cita ?

Zini kā ir ar lēto desu?
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, DoubleD, GirtzB, Lafter, PERFS, SteelRat, linda, marihuans, noisex, smudo