Online
Pašreiz BMWPower skatās 189 viesi un 7 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Dienesta auto nodoklis
Autors | Ziņojums |
Guntijs | | Kopš: 02. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 204
Braucu ar: Midnight blue lidmašīna
| http://www.db.lv/2/autozinas/a/2009/12/28/Par_d...ta_auto_lietosha
"Noteikumi, kas regulē no dienesta automašīnas izmantošanas gūtā labuma aplikšanu ar nodokļiem neattieksies uz operatīvajiem transportlīdzekļiem, vieglajiem taksometriem, militārajiem transportlīdzekļiem, reprezentatīviem vieglajiem automobiļiem, zemnieku vai zvejnieku saimniecību automobiļiem un fizisko personu − saimnieciskās darbības veicēju − automobiļiem, kuru pamatlīdzekļu nolietojumu nosaka saskaņā ar likumu Par iedzīvotāju ienākuma nodokli."
Diez, ko nozīmē reprezentatīvais automobīlis?
Jauzlīmē www.sia.lv.. | Offline | | |
nick147 | | Kopš: 30. Jun 2005
Ziņojumi: 242
Braucu ar: auto
|
28 Dec 2009, 14:06:27 Belluuns rakstīja:
28 Dec 2009, 14:04:31 IELEJAM rakstīja:
28 Dec 2009, 14:01:17 nick147 rakstīja:
varētu kāds iemest template - kad firma patapina privātpersonai auto
labāk kaut kāds papīrs kabatā, nekā cept tēmu, ka esmu pirmais, ko noķēra VID
Bišku neiebraucu, kur ir points privātpersonai patapināt no juridiskas??? Jābūt taču otrādi, uzņēmums patapina no privātpersonas Līguma paraugs te.
lai soljkji norakstiitu, laikam, vai otraadi
nu ja man uz drauga uzņēmuma ir auto - vajag lai ir manā īpašumā un nevienam neko nemaksāju - pārrakstīt vēl 2 gadus nevar.
| Offline | | |
ROLEXX | | Kopš: 10. Aug 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 11581
Braucu ar: Cayenne S, B6 cabrio; Suzuki SV1000s
|
28 Dec 2009, 14:54:43 IELEJAM rakstīja:
ROLEX, pakomentē kā saprast šo:
Par darba devēja rīcībā esošu automobili uzskata arī tādu automobili, kura īpašnieks ir cita persona, bet tas atrodas darba devēja turējumā vai valdījumā, vai kuru nodrošina cita persona.
Ja es savu privāto auto patapinu savam SIA, vai mans auto tad ir "darba devēja rīcībā esošs"? Vai tas attiecas tikai uz gadījumiem kad auto pieder teiksim kunilīzingam un turētājs ir SIA?
Tas ir domāts ar mērķi, ka vairums auto tomēr īpašnieki ir kredītiestādes – bankas, līzinga devēji utt (ja auto ir līzingā, nevis kredītā pirkts), tad tehniskajā pasē raksta īpašnieks: SIA Svensonu privātā banka, turētājs: SIA Latviešu nīkuļojošais komersants. Tāpat tas ir domātas, lai apietu visādus citus variantus, kad darba devēji īrē, nomā, patapina auto no saviem darbiniekiem. Principā uz jebkuru auto, kurā lieto degvielu darba devējs vēlas „norakstīt”. Jebkurā gadījumā – ja izmanto komersants auto saimnieciskajā darbībā (iekļauj atskaitēs vidam) – nodoklis teorētiski ir jāmaksā.
----------------- Juridiskie pakalpojumi
| Offline | | |
raivisp | | Kopš: 22. Aug 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 8619
Braucu ar: to kas pagalmā mētājas
| tad tas nozīmē, ka pārrakstīšana uz sevi un patapināšana neko nedos vai kā? | Offline | | |
ROLEXX | | Kopš: 10. Aug 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 11581
Braucu ar: Cayenne S, B6 cabrio; Suzuki SV1000s
|
28 Dec 2009, 15:06:44 Guntijs rakstīja:
28 Dec 2009, 14:47:24 ROLEXX rakstīja:
28 Dec 2009, 14:43:45 Guntijs rakstīja:
Tad kā īsti rīkoties, ja šobrīd ir kariete līzingā uz SIA?
SIA patapina man?
Pārrakstīt nevar- tad jāmaksā PVN...
Jēga no tā kāda? Kā jau te minēja – SIA parasti patapina no privātpersonas, savādāk, ja sia patapinās privātpersonai – kā tiks norakstīta degviela?
Un ja tur īpašnieks ir līzings – tad vairumā gadījumu pēc līguma vispār neko nevar darīt – ne īrēt, ne nomāt, ne patapināt, bez līzinga piekrišanas
Kā arī - kāpēc lai līzings neļautu patapināt auto privātpersonai?
Jebkurā „standarta” līzinga, kredīta līgumā tiek minēts, ka auto turētājs/valdītājs nekādi nevar apgrūtināt līzinga/kredīta objektu – ne pārdot, ne neiet tehnisko apskati, ne īrēt, ne nomāt, ne patapināt, ne karināt neona gaismiņas, ja tās nevar noņemt bez līzinga/kredīta devēja piekrišanas. Doma tāda – vai tu, izīrējot savu auto čomam, gribētu, ka tas viņu bez tavas ziņas patapina kādam citam? Parasti par šādiem pārkāpumiem ir paredzētas bargas sankcijas – sākot ar līgumsodu piemērošanu, beidzot ar atteikumu auto izpirkt līzinga/kredīta perioda beigās. Tā kā – vajag lasīt savus līzinga/kredīta līgumus, pirms shēmojat visādas negantības
----------------- Juridiskie pakalpojumi
| Offline | | |
ROLEXX | | Kopš: 10. Aug 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 11581
Braucu ar: Cayenne S, B6 cabrio; Suzuki SV1000s
|
28 Dec 2009, 16:11:53 raivisp rakstīja:
tad tas nozīmē, ka pārrakstīšana uz sevi un patapināšana neko nedos vai kā?
Nu kā jau teicu – būtiskākais ir tas, ko komersants iesniedz atskaitēs vidam – lai „norakstītu” degvielu, ir jābūt pamatam – īres, nomas, patapinājuma līgumam, vai jābūt auto īpašniekam – es nesaprotu – kāda jēga ir patapināt auto privātpersonai? Patapināt uz laiku, kas nav darba laiks? Interesanti, ko par to teiktu VIDs? Darba devējs patapina sev piederošu auto savam darbiniekam (tas tik un tā ir labums, kas apliekas ar IIN)? Un interesanti – kā ar degvielu, kuru lies darbinieks ārpus darba laika – to tad nevarēs norakstīt?
----------------- Juridiskie pakalpojumi
| Offline | | |
raivisp | | Kopš: 22. Aug 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 8619
Braucu ar: to kas pagalmā mētājas
|
28 Dec 2009, 16:18:43 ROLEXX rakstīja:
Nu kā jau teicu – būtiskākais ir tas, ko komersants iesniedz atskaitēs vidam – lai „norakstītu” degvielu, ir jābūt pamatam – īres, nomas, patapinājuma līgumam, vai jābūt auto īpašniekam – es nesaprotu – kāda jēga ir patapināt auto privātpersonai? Patapināt uz laiku, kas nav darba laiks? Interesanti, ko par to teiktu VIDs? Darba devējs patapina sev piederošu auto savam darbiniekam (tas tik un tā ir labums, kas apliekas ar IIN)? Un interesanti – kā ar degvielu, kuru lies darbinieks ārpus darba laika – to tad nevarēs norakstīt?
sorry, es neiebraucu, ka Jūs runājat pa sia patapināšanau privātpers. viss skaidrs | Offline | | |
IELEJAM | | Kopš: 28. Jan 2008
Ziņojumi: 3207
Braucu ar: prieku
| Ko jūs te jaucat gaisu. Ir taču skaidrs, ka nav nekāda jēga kaut ko patapināt ja auto pieder SIA. Kaut kāda shēma pastāv tikai pretējā virzienā SIA lieto privātpersonai piederošu auto. Galvenais tagad "noslīpēt" visu tā, lai VIDa priekšā papīri tīri. Par sirdsapziņas šķīstumu, valsts priekšā, laikam nevajadzētu runāt, jo šī nav tā reize, kad valstij būtu morālas tiesības kaut ko iekasēt. Vispārējā noskaņa visos portālos un e-annālēs ir skaidra - MĒS ŠO NEMAKSĀSIM un jautājums ir tikai viens (nē divi), kāda ir ideālā shēma gadījumam ja auto pieder bāleliņam un kāda shēma ja tas pieder SIA. | Offline | | |
|
ROLEXX | | Kopš: 10. Aug 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 11581
Braucu ar: Cayenne S, B6 cabrio; Suzuki SV1000s
|
28 Dec 2009, 16:33:03 IELEJAM rakstīja:
Ko jūs te jaucat gaisu. Ir taču skaidrs, ka nav nekāda jēga kaut ko patapināt ja auto pieder SIA. Kaut kāda shēma pastāv tikai pretējā virzienā SIA lieto privātpersonai piederošu auto. Galvenais tagad "noslīpēt" visu tā, lai VIDa priekšā papīri tīri. Par sirdsapziņas šķīstumu, valsts priekšā, laikam nevajadzētu runāt, jo šī nav tā reize, kad valstij būtu morālas tiesības kaut ko iekasēt. Vispārējā noskaņa visos portālos un e-annālēs ir skaidra - MĒS ŠO NEMAKSĀSIM un jautājums ir tikai viens (nē divi), kāda ir ideālā shēma gadījumam ja auto pieder bāleliņam un kāda shēma ja tas pieder SIA.
pag - kāds sakars bāleliņam piederošajam auto ar dienesta auto nodokli?
----------------- Juridiskie pakalpojumi
| Offline | | |
Locis | | Kopš: 14. Aug 2008
No: Dobele
Ziņojumi: 11223
Braucu ar: X5 , Jeep, Tuareg, L200, Jumper,Master ,Transit, Stralis x2, Volvo FL, Atego, Deu
| Lai varētu,piemēram,degvielu u.c izdevumus norakstīt.
Edit: Tas ir, ja vienkāršāk apiet nodokli,pārakstot uz privātpersonu.[ Šo ziņu laboja Locis, 28 Dec 2009, 16:44:09 ] | Offline | | |
ROLEXX | | Kopš: 10. Aug 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 11581
Braucu ar: Cayenne S, B6 cabrio; Suzuki SV1000s
|
28 Dec 2009, 16:43:00 Locis rakstīja:
Lai varētu,piemēram,degvielu u.c izdevumus norakstīt.
Edit: Tas ir, ja vienkāršāk apiet nodokli,pārakstot uz privātpersonu.
Fak – jūs te visu putrojat. Teorētiski – jā, ja auto nav līzingā, tad var pārrakstīt uz privātpersonu visas firmas mašīnas (samaksājot PVN!!!!), ja kāds ir iedomājies, ka piemēram, šīs mašīnas varēs pārrakstīt uz sia īpašnieku un tas kā privātpersona patapinās mašīnas sia, lai norakstītu degvielu, bet ar tām braukās darbinieki, tad smagi maldās – jo patapināts, tas nozīmē – darba devēja rīcībā esošs auto. Cita lieta, ja uzņēmums pārraksta auto uz darbiniekiem, kuri ikdienā izmanto šīs mašīnas, bet – arī PVN maksa + kā noformē pārrakstīšanu – ar atliekošu maksājumu, daļēju samaksu pa mēnešiem – nu kā? SIA tak neies tā vienkārši atteikties no saviem auto. Ja nu kas, tad piedāvāju visus sia auto pārrakstīt uz mani! Apsolu, ka „sakrājot” kādus 100 auto es nekur ar viņiem nepazudīšu!
Tak padomājiet reāli – kuram sia ir nelīzingoti auto tagad, kurš uzticēsiet tādā mērā darbiniekiem, ka pārrakstīs auto, vai arī – kuri darbinieki gribēs slēgt kaut kādus mistiskus auto pirkuma līgumus, vai kurš būs gatavs atmaksāt PVN par auto?
----------------- Juridiskie pakalpojumi
| Offline | | |
Greidzha | | Kopš: 06. May 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 263
Braucu ar:
| http://www.delfi.lv/news/national/politics/vien...em.d?id=28941321
darba devējs būs tas, kas izlems, vai darbinieks ir izmantojis dienesta auto privātajām vajadzībām. Ja darba devējs jauno nodokli nemaksās un nekādas ziņas nesniegs, VID pieņems, ka darbinieki neizmantoja dienesta auto.
PEACE | Offline | | |
IELEJAM | | Kopš: 28. Jan 2008
Ziņojumi: 3207
Braucu ar: prieku
| ROLEXX, tev kā juristam vajadzētu rūpīgāk lasīt uzrakstīto Te visu laiku bija runa, ka uzņēmums patapina no privātpersonas
Ir pilna valsts ar maziem, privātiem uzņēmumiem, kuriem ir 1 vai 2 auto. Un šie uzņēmumi pastāv, lai veiktu saimniecisko darbību un tādējādi nodrošinātu savām ģimenēm iztikšanu (nejaukt ar valsts iztikšanu). Ar šī mazā uzņēmuma auto brauc tā vienīgais īpašnieks un ar šo pašu sava uzņēmuma auto viņš brauc uz laukiem, uz mājām, ved uz skolu bērnus un nodrošina citas ģimenes funkcijas. Tad pēkšņi valsts paska "huj vam", ja gribi vest bērnus uz skolu ar SAVA uzņēmuma vienīgo auto, tad atpogā mums 40;70 utt. ls mēnesī un esi brīvs.
Tā kā mana situācija ir apmēram tāda, kā augstāk aprakstītā, tad jūtu vēlmi par SAVA (esmu uzņēmuma īpašnieks un arī vienīgais darbinieks) auto izmantošanu nevienam NEKO nemaksāt un faktiski to patapināt pats sev (pats - es kā privātpersona, sev - mans SIA). Galu galā arī saimnieciskās darbības nodrošināšanai šis braucamais tiek izmantots.
Protams ir privāti uzņēmumi ar lieliem autoparkiem un tur šī shēma īsti nedarbotos. Usjok?
| Offline | | |
RaL | | Kopš: 23. Jul 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3571
Braucu ar: kruīzu
| iekopēju savu jautājumu no citas tēmas, kur neviens neatbildēja:
21 Dec 2009, 20:01:22 raivis88 rakstīja:
ja pareizi saprotu, tad no tās noteiktās summas rēķina IIN 26% un tikai tas ir jāmaksā?
piemēram, auto ar 2.3 motoru. no 70 ls 26% = 18.2 Ls
vai tomēr jāmaksā visi 70 ls?
rakstā: Par automašīnu izmantošanu līdz 1500 kubikcentimetriem (cm3) būs jāmaksā 40 lati mēnesī, no 1500 līdz 2500 cm3 - 70 lati, no 2500 līdz 3500 cm3 - 100 lati, virs 3500 cm3 - 150 lati. Tā ir summa, no kuras tiek rēķināts IIN 26% apmērā.
kā tad tur īsti ir? jāmaksā 70 ls vai 18,2 Ls katru mēnesi? | Offline | | |
mc | | Kopš: 11. Apr 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 48014
Braucu ar: lēnu žurciņu
| 70 + 18.2 [ Šo ziņu laboja mcgh, 28 Dec 2009, 17:33:13 ]
-----------------
| Offline | | |
RaL | | Kopš: 23. Jul 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3571
Braucu ar: kruīzu
|
28 Dec 2009, 17:32:59 mcgh rakstīja:
70 + 18.2
pamatojums? | Offline | | |
|
ROLEXX | | Kopš: 10. Aug 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 11581
Braucu ar: Cayenne S, B6 cabrio; Suzuki SV1000s
|
28 Dec 2009, 16:05:05 Guntijs rakstīja:
Diez, ko nozīmē reprezentatīvais automobīlis?
Jauzlīmē www.sia.lv..
Reprezentatīvs vieglais automobilis — vieglais automobilis, kura sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, nepārsniedz astoņas vietas, kura vērtība bez pievienotās vērtības nodokļa pārsniedz 25 424 latus un kurš nav operatīvais transportlīdzeklis vai speciālais vieglais automobilis (neatliekamā medicīniskā palīdzība, dzīvojamais automobilis vai katafalks), vai vieglais automobilis, kas speciāli aprīkots, lai pārvadātu riteņkrēslos sēdošos invalīdus, vai jauns vieglais automobilis, kas tiek izmantots kā pilnvarotā automobiļu tirgotāja demonstrācijas automobilis.
----------------- Juridiskie pakalpojumi
| Offline | | |
Ainars_Klavins | | Kopš: 28. Dec 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 4
Braucu ar: Lexus
|
28 Dec 2009, 17:34:08 raivis88 rakstīja:
28 Dec 2009, 17:32:59 mcgh rakstīja:
70 + 18.2
pamatojums?
Skaidrs, ka summa būs mazāka. Tie, cik noprotu, ir 34,09% nodoklis no šīs summas. Vai ir kāds grāmatvedis, kas uz šo jautājumu varētu atbildēt? | Offline | | |
kkas | | Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 9318
Braucu ar: Alfu
| imho es neredzu par ko stresot. ja to atskaiti neiesniedz, tad tik uzskatīts, ka auto netiek lietots privātām vajadzībām. kā var pierādīt, ka tiek? tagad taču tāpat neviens neraksta, ka brīdvienās brauc uz laukiem. saraksta feiko maršrutu un miers. | Offline | | |
ROLEXX | | Kopš: 10. Aug 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 11581
Braucu ar: Cayenne S, B6 cabrio; Suzuki SV1000s
|
28 Dec 2009, 17:27:48 IELEJAM rakstīja:
ROLEXX, tev kā juristam vajadzētu rūpīgāk lasīt uzrakstīto Te visu laiku bija runa, ka uzņēmums patapina no privātpersonas
Ir pilna valsts ar maziem, privātiem uzņēmumiem, kuriem ir 1 vai 2 auto. Un šie uzņēmumi pastāv, lai veiktu saimniecisko darbību un tādējādi nodrošinātu savām ģimenēm iztikšanu (nejaukt ar valsts iztikšanu). Ar šī mazā uzņēmuma auto brauc tā vienīgais īpašnieks un ar šo pašu sava uzņēmuma auto viņš brauc uz laukiem, uz mājām, ved uz skolu bērnus un nodrošina citas ģimenes funkcijas. Tad pēkšņi valsts paska "huj vam", ja gribi vest bērnus uz skolu ar SAVA uzņēmuma vienīgo auto, tad atpogā mums 40;70 utt. ls mēnesī un esi brīvs.
Tā kā mana situācija ir apmēram tāda, kā augstāk aprakstītā, tad jūtu vēlmi par SAVA (esmu uzņēmuma īpašnieks un arī vienīgais darbinieks) auto izmantošanu nevienam NEKO nemaksāt un faktiski to patapināt pats sev (pats - es kā privātpersona, sev - mans SIA). Galu galā arī saimnieciskās darbības nodrošināšanai šis braucamais tiek izmantots.
Protams ir privāti uzņēmumi ar lieliem autoparkiem un tur šī shēma īsti nedarbotos. Usjok?
Redz, man kā juristam lieliski ir saprotams no iepriekšējām lapām, ka daudzi nesaprot jēgu auto patapināšanai savam darba devējam un vairāki pat sāka jautāt par auto patapināšanu darba ņēmējam (kam nu gan nav jēga). Un beigās te sanāk liela putra
----------------- Juridiskie pakalpojumi
| Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|