Online

Pašreiz BMWPower skatās 129 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehniska rakstura diskusijas

Tēma: 0-100'000 km. Pieredze ar jauniem auto

AutorsZiņojums
marism
20. Dec 2024, 11:16 #7921

Kopš: 04. Jul 2005

Ziņojumi: 81

Braucu ar: k2

Personīgā pieredze
Jaunais Tiguan 1.5 plugin hibrīds ilgtermiņa patēriņš
Braucu pārsvarā Garkalne - Riga (pārdaugava) - Garkalne
pa laikam arī kur tālāk (piem Smiltene vai Liepāja)


Pēdējais brauciens šorīt (pārmaiņas pēc uz Siguldu un atpakaļ) tikai uz elektrību, pa šoseju uz simtiņu kruīzā, beigās rezervē palika vēl kādi 3km


Lādēju tikai mājās, no 11 kW wallbox.

P.S. HVZ kā tā bilžu likšana te strādā, bet ja uzklikšļina uz tām tipa salauztajām ikonām, tad atveras jaunā lodziņā.

P.P.S.
Ā un vēl, tas pēdējais Siguldas brauciens bija ar 80% uzlādi sākumā.

[ Šo ziņu laboja marism, 20 Dec 2024, 11:30:48 ]

Offline
DusmigsZirgs
20. Dec 2024, 11:24 #7922

Kopš: 05. Oct 2020

Ziņojumi: 196

Braucu ar:

Nu jau gadu vairāk braucu ar arteon plug inu. Ciparus detalizēti nerēķinu, jo pēc ekonomikas ar putām uz lūpām nedzenos. Bet patīk plug in priekšrocības. Piemēram fakts, ka Tev ir autonomā kura strādā super efektīvi, Rīgas korķos uz elektrību čilā. Ķipa 50km range, bet vnk braucot nedomājot kā ekonomēt tad vasarā gandrīz 40km var izvilkt, ziemā 30km. Rīgas ikdienas vajadzībām man pietiek un uzlāde mājās 1.50eiro +-.
Braucot kaut kur tālāk, braucu tikai GTE režīmā, visi 220zs pieejami un vidējais tagad aplikācija rāda long term ir gandrīz 8l. Neuzskatu, ka tas ir slikti, ir bendzīnieks, ir ērti, ir samērā jaudīgs tikai smirdīga priekšpiedziņa kura GTE režīmā pie mazākā slapjuma ir vnk kretīniska ar visu bloķi.
Mana pieredze un viedoklis, ikdienas rīgas korķos ļoti ērti un nav jāsatraucas par range.
Tupāks pirkums drīzāk ir 60kw elektro auto kur sola 400km, bet realitātē pat pie maziem mīnusiem normāli braucot 200km.

P.s. Arteonam ir vecā sistēma. Jauniem modeļiem jau viss ir efektīvāks. Mazāk ēd elektro utt.

[ Šo ziņu laboja DusmigsZirgs, 20 Dec 2024, 11:25:45 ]

Offline
shirminieks
20. Dec 2024, 11:30 #7923

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1715

Braucu ar: 81

Plug-in'i tāds pusrisinājums - vai nu brauc ar benzīnu un līdzi vadā nevienam nevajadzīgu bateriju un elektromotoru, vai braukā ar elektromotoru (un mazu bateriju) un vadā līdzi nevienam nevajadzīgu iekšdedzes dzinēju un kārbu

Tādā ziņā pat pirmie ID4 ar lielo bateriju, kam vasarā/ziemā ~450km/350km ir daudz loģiskāks variants.

Protams, ja ikdienā dzīvo Mārupē / strādā Rīgā ( katru dienu esi gatavs lādēt), bet reizi nedēļā jābrauc uz Varšavu, tad varētu būt labs risinājums - citādāk Latvijas lietotājam-vulgaris tas tāds nišas produkts.
Offline
RaL
20. Dec 2024, 11:59 #7924

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3608

Braucu ar: kruīzu

@marism un @DusmigsZirgs

jūs tos auto pa lielam arī lādējat katru dienu? Cik saprotu, ikdienas maršruts līdz 50km un baterijas range tad arī lielu daļu, ja ne visu ikdienas maršrutu nosedz...?

Cik ļoti ilgtermiņa vidējais patēriņš atbilst ražotāja norādītajam?

[ Šo ziņu laboja RaL, 20 Dec 2024, 11:59:23 ]

Offline
Domeniks
20. Dec 2024, 12:01 #7925

Kopš: 14. Jun 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 2959

Braucu ar: Toyota


20 Dec 2024, 11:30:26 @shirminieks rakstīja:
Plug-in'i tāds pusrisinājums - vai nu brauc ar benzīnu un līdzi vadā nevienam nevajadzīgu bateriju un elektromotoru, vai braukā ar elektromotoru (un mazu bateriju) un vadā līdzi nevienam nevajadzīgu iekšdedzes dzinēju un kārbu

Tādā ziņā pat pirmie ID4 ar lielo bateriju, kam vasarā/ziemā ~450km/350km ir daudz loģiskāks variants.

Protams, ja ikdienā dzīvo Mārupē / strādā Rīgā ( katru dienu esi gatavs lādēt), bet reizi nedēļā jābrauc uz Varšavu, tad varētu būt labs risinājums - citādāk Latvijas lietotājam-vulgaris tas tāds nišas produkts.

Zin, ja man iedod uz pluginn 6750 atlaidi, es varu arī pavadāt to bateriju līdzi. Un nodoklis ar 0 ir
Offline
DusmigsZirgs
20. Dec 2024, 12:01 #7926

Kopš: 05. Oct 2020

Ziņojumi: 196

Braucu ar:


20 Dec 2024, 11:59:04 @RaL rakstīja:
@marism un @DusmigsZirgs

jūs tos auto pa lielam arī lādējat katru dienu? Cik saprotu, ikdienas maršruts līdz 50km un baterijas range tad arī lielu daļu, ja ne visu ikdienas maršrutu nosedz...?

Cik ļoti ilgtermiņa vidējais patēriņš atbilst ražotāja norādītajam?


Es nē, jo šis auto ikdienā nebrauc. Bet baterija vienmēr ir 50%+. Jo kā minēju es nečakarējos, ja nesēžu stūķī tad braucu ar GTE un miers.
Par patēriņu nevarēšu atbildēt, neesmu nekad domājis pārbaudīt.
Offline
marism
20. Dec 2024, 12:15 #7927

Kopš: 04. Jul 2005

Ziņojumi: 81

Braucu ar: k2


20 Dec 2024, 11:59:04 @RaL rakstīja:
@marism un @DusmigsZirgs

jūs tos auto pa lielam arī lādējat katru dienu? Cik saprotu, ikdienas maršruts līdz 50km un baterijas range tad arī lielu daļu, ja ne visu ikdienas maršrutu nosedz...?

Cik ļoti ilgtermiņa vidējais patēriņš atbilst ražotāja norādītajam?


Jā, pārbraucot mājās katru reizi uzlieku lādēties (lidz rekomendētajiem 80%), ar to man pietiek (un vēl paliek nedaudz rezerve) ikdienas maršrutam. Ja paredzēts tālāks brauciens, lādēju līdz 100%

Manam auto ražotāja norādītais patēriņs WLTP kombinētajā ciklā
degviela: 0,4 l/100 km, reāli 2,4 l/100km
elektrība: 16,7 kWh/100 km, reali 15 kWh/100 km (tas droši vien tādēļ ka garajos braucienos pa ceļam nekur nelādēju)

[ Šo ziņu laboja marism, 20 Dec 2024, 12:15:32 ]

Offline
Gestus
20. Dec 2024, 12:26 #7928

Kopš: 07. Mar 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 1193

Braucu ar: Paseratti

man pieredze ar tīri elektrību 13kw passat baterijai... 22km, bet sēžot visu laiku korķos... un pie pirmajiem mīnusiem. Bet nu man ir uzlikts, ka zem 20% nekad bateriju nenolaiž.

Var jau būt ka man tai baterijai pizdohen.

Kolēģa pieredze ar skodu un 13kw bateriju...bija pilna uzlāde, bet brauca bez korķiem, pamatā ārpus pilsēta utt...nobrauca 16 km un noēda tikai 20% baterija...vakarā braucot tos pašus 16km, bet jau sēžot korķos pilsēta...mājas jau bija tukša.

Tā kā to range ietekmē ļoti daudz faktori, satiksme, luksafori, gaisa temp. utt...

Braucot uz hībrīdu jau ar nekas spožs nav...jo pirmos daļu pamatā rauj tikai uz elektrību un uz beigām slēdz vairāk motoru...līdz ar to atkal sastrēgumi utt 36km un degvielas aptēriņs ap 3l uz 100 km

Tā kā principā, nav viens tāds nobraukums...ir ļoti daudz blakus faktori.

Protams, ja gribi uzlikt lai uztur noteiktu baterijas daudzumu, tad attiecīgi bendzīns slēdzas visu laiku klāt un patēŗiņs attiecīgi ap 9l uz 100km pilsētā. Un tik un tā, principā, tā baterija 2 dienu laikā notērējas, kaut esi uzlicis lai notur līmeni max.

Ja jau liec, lai braucot lādē, tad patēŗiņš uzreiz ap 12l un 100km.

Principā, ja pārvietojies pilsētā uz darbu, ir abos galos lādētājs, tad var ņemt.

Protams uzlāde ir ilga... pilna baterija ap 3.5h.

Otro reizi neņemtu, tad vajadzēja konkrēta tipa auto...un GTE bija tajā brīdi vienīgais variants

Offline
versatile
20. Dec 2024, 12:35 #7929

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1208

Braucu ar:

Nesaprotu un nesapratīšu tos hibrīdus. Jā, ok, noteikti ir robežgadījumi, kad darbadienās nobrauc 30km, bet katru sestdienu uz Ludzu un svētdienā atpakaļ, kad tas hibrīds tiešām varbūt ir prātīgs risinājums.
Bet tā - ja Varšava 2x nedēļā, vai katru dienu nobrauc 300+ tad dīzelis (vai benzīns, kas nu kuram garšo labāk); ja dienas vidējais nobraukums zem 150 UN ir iespēja pa nakti lādēt mājās - tad elektro.
150km dienā, katru dienu, ir 55k gadā. Ar 150km tiek galā nu jau jebkurš jaunais elektroauto jebkuros reālistiskos apstākļos.
Ja nav uzlāde mājās, tad tur jau baigi jāpēta, bet tad nekāda medusmaize elektro nebūs.

Vislielākais elektro pluss ziemā ir salona priekšapsilde. Dīzelis ar visu attālināto startu neuzsildīs, benzīnnieks vēl kaut cik, bet tas 4kw fēns/siltumsūknis, kā nu kuram, vot tā ir štelle.

Volvo benzīnnieku ļauj attālināti uz 15min iedarbināt, bet tukšgaitā jau nešancē ne kondicionieris uz pilnu jaudu, ne apsilde. Siltāks/vēsāks kā ārā ir, bet elektro vari jau startā kāpt iekšā t-kreklā.

[ Šo ziņu laboja versatile, 20 Dec 2024, 12:43:08 ]

Offline
kkas
20. Dec 2024, 12:51 #7930

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9399

Braucu ar: Alfu


20 Dec 2024, 12:15:09 @marism rakstīja:

20 Dec 2024, 11:59:04 @RaL rakstīja:
@marism un @DusmigsZirgs

jūs tos auto pa lielam arī lādējat katru dienu? Cik saprotu, ikdienas maršruts līdz 50km un baterijas range tad arī lielu daļu, ja ne visu ikdienas maršrutu nosedz...?

Cik ļoti ilgtermiņa vidējais patēriņš atbilst ražotāja norādītajam?


Jā, pārbraucot mājās katru reizi uzlieku lādēties (lidz rekomendētajiem 80%), ar to man pietiek (un vēl paliek nedaudz rezerve) ikdienas maršrutam. Ja paredzēts tālāks brauciens, lādēju līdz 100%

Manam auto ražotāja norādītais patēriņs WLTP kombinētajā ciklā
degviela: 0,4 l/100 km, reāli 2,4 l/100km
elektrība: 16,7 kWh/100 km, reali 15 kWh/100 km (tas droši vien tādēļ ka garajos braucienos pa ceļam nekur nelādēju)


kapēc jaunam auto likt 80% limitu? Ja tu vairāk pa 5 gadi nebrauksi, nekā to dažu % kritumu nesajutīsi. vispār baterijas degradējas arī vienkārši nelietojot. ar laiku zaudē kapacitāti un bojājās atsevišķi elementi.
Offline
VMR
20. Dec 2024, 13:02 #7931

Kopš: 07. May 2006

Ziņojumi: 10331

Braucu ar: sporta variantu

Nav tik traki ar tiem pluginiem. Ja darbdienās tikai uz darbu, tad pilnīgi pietiek ar tiem 60-100 km, sanāk klusāk un ekoloģiskāk. Ja brīvdienās jāaizbrauc kkur tālāk, tad vienk brauc, neraizējoties par uzlādes pieejamību pa ceļam. Ja privātmāja un iespēja pa nakti lādēt, tad viss bumbās
Offline
Gestus
20. Dec 2024, 13:04 #7932

Kopš: 07. Mar 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 1193

Braucu ar: Paseratti

Tik cik sapratu, tad VW ļoti jūtigi ir uz lādēšanu no rozetes, bez zemējuma, vai sūdīga zemējuma, uzlādi neveiks, atšķirībā no korejiešiem, kam laikam po uz to zemējumu.
Offline
VMR
20. Dec 2024, 13:19 #7933

Kopš: 07. May 2006

Ziņojumi: 10331

Braucu ar: sporta variantu

1x mājās mēģināju lādēt. Zemējuma nav, viss notika
Offline
Gestus
20. Dec 2024, 14:53 #7934

Kopš: 07. Mar 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 1193

Braucu ar: Paseratti


20 Dec 2024, 13:19:04 @VMR rakstīja:
1x mājās mēģināju lādēt. Zemējuma nav, viss notika


Nu skaidrs, pats neesmu mēģinājis, tik pārdevējs sūdzējies, ka viņa WV bez zemējuma negrib lādet, tajā pašā laikā KIA no tās pašas rozetes lādējot bez problēmām.
Offline
VMR
20. Dec 2024, 15:14 #7935

Kopš: 07. May 2006

Ziņojumi: 10331

Braucu ar: sporta variantu

Caur pagarinātāju nedrīkst, laikam
Offline
marism
20. Dec 2024, 15:15 #7936

Kopš: 04. Jul 2005

Ziņojumi: 81

Braucu ar: k2


20 Dec 2024, 12:51:57 @kkas rakstīja:

20 Dec 2024, 12:15:09 @marism rakstīja:

20 Dec 2024, 11:59:04 @RaL rakstīja:
@marism un @DusmigsZirgs

jūs tos auto pa lielam arī lādējat katru dienu? Cik saprotu, ikdienas maršruts līdz 50km un baterijas range tad arī lielu daļu, ja ne visu ikdienas maršrutu nosedz...?

Cik ļoti ilgtermiņa vidējais patēriņš atbilst ražotāja norādītajam?


Jā, pārbraucot mājās katru reizi uzlieku lādēties (lidz rekomendētajiem 80%), ar to man pietiek (un vēl paliek nedaudz rezerve) ikdienas maršrutam. Ja paredzēts tālāks brauciens, lādēju līdz 100%

Manam auto ražotāja norādītais patēriņs WLTP kombinētajā ciklā
degviela: 0,4 l/100 km, reāli 2,4 l/100km
elektrība: 16,7 kWh/100 km, reali 15 kWh/100 km (tas droši vien tādēļ ka garajos braucienos pa ceļam nekur nelādēju)


kapēc jaunam auto likt 80% limitu? Ja tu vairāk pa 5 gadi nebrauksi, nekā to dažu % kritumu nesajutīsi. vispār baterijas degradējas arī vienkārši nelietojot. ar laiku zaudē kapacitāti un bojājās atsevišķi elementi.


Man jau dīlers arī saka ka var mierīgi laist uz 100% bet nu tākā VW manuālis rekomendē 80% un maniem ikdienas braucieniem pilnīgi pietiek arī ar tiem 80%, tad kāpēc ne...
Offline
marism
20. Dec 2024, 15:18 #7937

Kopš: 04. Jul 2005

Ziņojumi: 81

Braucu ar: k2


20 Dec 2024, 13:02:53 @VMR rakstīja:
Nav tik traki ar tiem pluginiem. Ja darbdienās tikai uz darbu, tad pilnīgi pietiek ar tiem 60-100 km, sanāk klusāk un ekoloģiskāk. Ja brīvdienās jāaizbrauc kkur tālāk, tad vienk brauc, neraizējoties par uzlādes pieejamību pa ceļam. Ja privātmāja un iespēja pa nakti lādēt, tad viss bumbās

Tieši tā.
Iepriekšējas paaudzes Tiguanu gan es nebūtu ņēmis dēļ range bet jaunais ir tieši kā priekš manis.
Offline
shirminieks
20. Dec 2024, 16:48 #7938

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1715

Braucu ar: 81

Bet tad vienkāršs jautājums:
- Ja mājās ir uzlādes iespēja katru dienu, kāpēc ņemt PHEV, nevis 100%-BEV?
- Ja mājās nav uzlādes iespēja, tad kāpēc ņemt PHEV, nevis parasto hibrīdu vai benzīnu/dīzeli?

Tas PHEV reāli ir tāds nišas produkts - vajag lai izpildās vairāi kritēriji:
- Ir iespēja mājās uzlādēt (citādāk būs vienkārši smags/dārgs iekšdedzes dzinēja auto);
- Ikdienas maršruts ir gana īss, lai var nobraukt ar vienu uzlādi (<60km lai ziemā ierakstās);
- Jābūt biežai vajadzībai braukt garus gabalus (>500km), lai nederētu pilnais-elektroauto.
Offline
marism
20. Dec 2024, 17:14 #7939

Kopš: 04. Jul 2005

Ziņojumi: 81

Braucu ar: k2


20 Dec 2024, 16:48:49 @shirminieks rakstīja:
Bet tad vienkāršs jautājums:
- Ja mājās ir uzlādes iespēja katru dienu, kāpēc ņemt PHEV, nevis 100%-BEV?
- Ja mājās nav uzlādes iespēja, tad kāpēc ņemt PHEV, nevis parasto hibrīdu vai benzīnu/dīzeli?

Tas PHEV reāli ir tāds nišas produkts - vajag lai izpildās vairāi kritēriji:

- Ir iespēja mājās uzlādēt (citādāk būs vienkārši smags/dārgs iekšdedzes dzinēja auto); Check
- Ikdienas maršruts ir gana īss, lai var nobraukt ar vienu uzlādi (<60km lai ziemā ierakstās); Check
- Jābūt biežai vajadzībai braukt garus gabalus (>500km), lai nederētu pilnais-elektroauto. Daļēji Check
Galvenais iemesls kādēļ neizvēlējos pilnu elektroauto - range anxiety, papildus neērtības (jāplāno uzlādes pa ceļam) iespējamās papildus aizkavēšanās (tipa - ieplānoju lādēties piem. Saldū, a tur izrādās viss aizņemts, ej nu gaidi tagad kādu 1/2 stundu kamēr atbrīvosies, vai arī meklē citur, a pa to laiku aķis sauss ). Tapēc, tīri sirdsmieram, paņēmu plug-in.
Offline
rencho
20. Dec 2024, 17:33 #7940

Kopš: 23. Mar 2009

No: Sigulda

Ziņojumi: 1424

Braucu ar: Škoda Kodiaq , MB W210 E240, Volvo S60 II

Apkopēs plugin hibridam nāk kas klāt vai nekas vairāk kā parastam benzīnniekam?
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, dust, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo