Online

Pašreiz BMWPower skatās 133 viesi un 3 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Jautājumi celtniekiem

AutorsZiņojums
Lala
05. Feb 2014, 16:59 #7741

Kopš: 16. Nov 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 3381

Braucu ar: Visādiem pedāļiem un Svensonu kasti.


05 Feb 2014, 16:00:28 Mizx rakstīja:

05 Feb 2014, 15:19:37 Lala rakstīja:
Tikai viens jautājums - arhitekts tur ir klāt stavējis, jeb atkal jau pašdarbībība arhitektūŗas piemineklī?

Par to var nesatraukties, šis objekts tāds, ka bez ziņas pat nošķaudīties nevar, viss līdz sīkumiem saskaņots, fiksēts, sienu zīmējumi un blablabla. No oriģinālās apkures sistēmas nav saglabājies ne smakas, radiatori neiederas tik vecā ēkā, kā arī ēkas specifikas dēļ ir mazefektīvi (centrālapkures sistēma tika demontēta pirms darbu sākšanas) attiecīgi apsildāmas koka grīdas ir prasība. Bet tā kā visādas nianses ir pietiekami specifiskas un pašam pēc tam to visu gribēsies izmantot, nevis taisīt biznesu un tad viss pie kājas, jātur roka uz pulsa par visām niansēm celtniecībā. Mums tak ar tiem meistariem ir kā ir — labie tik noslogoti, ka (pašam neiesaistoties šur tur pēc spējām) remonts ieilgtu uz 100 gadiem.


Es vairāk par to, ka, ja jau tik smalki viss, tad dīvaini, ka par grīdas risinājumiem nav izdomāts pirms...
Offline
Mizx
05. Feb 2014, 18:16 #7742

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6208

Braucu ar:


05 Feb 2014, 16:59:01 Lala rakstīja:
Es vairāk par to, ka, ja jau tik smalki viss, tad dīvaini, ka par grīdas risinājumiem nav izdomāts pirms...
Šādu ēku remontos ir pārāk daudz nezināmā. Sākumā projektā ir viens, bet darbu gaitā atklājas pārāk daudz nezināmu faktu — jaunas durvis, nišas, manā gadījumā norokot simtiem gadu veidojušos kultūrslāni pat krāsns "atradās" kur bija jāsākas kāpnēm. Nekādu tik vecu ēkas plānu nav nekādos arhīvos, visi zinātāji jau pirms pārsimt gadiem apmiruši. Sākumā neviens neparedzēja, ka vecās grīdas nav remontējamas un jāmaina, noplēšot 3 kārtas dažādu laiku un materiālu griestu apšuvumu līdz nonāca līdz vēsturiskajiem griestiem arī rodas daudz jaunu pārdomu, kā pareizi tālāk rīkoties. Protams, katrā stadijā kaut ko jaunu atklājot jāsauc eksperti, kas visu fiksē, tad jāsaņem saskaņojumi, kas no atklātā saglabājams, kas nav, kas jāmaina jo bojāts. Un tā kā šādas lietas atklājas katru mēnesi, projektu neviens katru mēnesi nepārzīmē, bet viss tiek veidots pēc fakta, projekta gala versija tiek sagatavota beigās, kad vairs nekas nemainīsies. Attiecīgi konkrētā stadijā arī ir diezgan operatīvi jāpieņem lēmums, kā turpināt darbus. Ja būtu pieejama pilnīgi visa informācija par ēku, kāda tā ir jau šajā beigu stadijā, daudzas lietas tiktu darītas pilnīgi citādi, kaut vai kāpņutelpa veidota pilnīgi citur, mainot visu ēkas plānojumu.

Tas tā, kopējai erudīcijai. Skaidrs, ka šādi notiek darbi arī Rīgas pilī un citos tik vecos objektos. Nezinātāji loģiski, ka beigās bļaus — kāpēc veikti citi darbi, kāpēc citas izmaksas, kāpēc tādas atšķirības no sākotnējā projekta, bet tāda ir šo objektu specifika. Un vienmēr ir jautājums — cik senu vēsturi ir vēlēšanās eksponēt. Varētu jau iekonservēt padomju gadu mantojumu tāpat kā pirmskara. Vai varbūt atkāpties 200 gadus senā pagātnē, noplēšot vēl kādu kultūrslāni. Vai noplēšot visus ar laiku radušos slāņus daļu Rīgas pils atgriezt agrīnos viduslaikos ar tikai akmens mūriem militārām vajadzībām un nekā dekoratīva. Lēmumi jāpieņem un risinājumi jāmeklē darbu gaitā.
Offline
PASSATizhi
05. Feb 2014, 21:11 #7743

Kopš: 25. Jun 2009

No: Jūrmala

Ziņojumi: 8681

Braucu ar: 686hp

gadijumā tu neremontē prezidenta pili?
Offline
Fandulis
05. Feb 2014, 21:40 #7744

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13381

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Tad vajadzēja likt radiātorus grīdā, tagad nevajadzētu čakarēt sev smadzenes.

dēļu grīda jau pati pasevi būtu silta, ja labi nopakots

[ Šo ziņu laboja Fandulis, 05 Feb 2014, 21:41:31 ]

Offline
Burkaans
05. Feb 2014, 22:06 #7745

Kopš: 02. Feb 2013

Ziņojumi: 1343

Braucu ar: E30 M54B30

Tas, ka caur dēļiem nesilda ir muļķības, esmu dzirdējis, ka līmē dēļu grīdas peldošā formātā, tikai ne no tik plāniem dēļiem, pie žūšanas var veidot visādas deformācijas, tie sūda alumīniji bija naudas izmešana, ir aitas ir cirpēji, pārdod tos mēslus citiem muļķiem, un uz savām lāgām uzkrāmē tos dēļus pa normālam, tev jau tās lāgas ir smagi pa biežu, tāda šķirbaina kūta grīda , ņirga nāk par sadarbību ar tik stulbiem arhitektiem un meistaru neesamību, ir tikai izpildītāji un naudas kāsēji, man gan savā mājā, gan "N" klientiem ir taisītas koka siltās grīdas ar vienkāršu siltās grīdas cauruli starp lāgām, lāgas ar soli 400mm un 32mm bērza/ melnalkšņa/ priedes dēlis. Viss silda, jo tas dēlis noizolē labi pāris grādus, kam ir neliela nozīme ja apkurei tiek izmantots siltumsūknis, bet vispār nekādas nozīmes pie jebkura cita enerģijas avota, un ja kāds pļūta ka dēli nedrīkst sildīt, tad apkurei zem grīdas vairāk par 30 grādiem nah nav vajadzīgs, bet saule caur logu grīdu mēdz uzsildīt arī vairāk par 50 grādiem, diez ko tad dēlis saka, nosvīst un skrien uz dušu , mani padomi pagaidām ir par velti, un klausi vēl diplomētos pamuļķus , ja tev nav kur likt naudu, labāk nosponsorē kadu bērnunamu
Offline
Burkaans
05. Feb 2014, 22:21 #7746

Kopš: 02. Feb 2013

Ziņojumi: 1343

Braucu ar: E30 M54B30

Un vēl maza piebilde, tie tavi arhitekti ir pamuļķi, jo ja vēlējies betonēt, tad ielikt 7cm estriha jebkura grīda iztur bez problēmam, ja to nav spējīgs turēt pārsegums, tad tas nav pārsegums bet šūpojošās lupata, kuru tāpat vajadzēja pastiprināt, agrāk pārsegumā bēra izdedžus, kas papildus ar savu masu daudz labāk slāpēja zemās frekvences, un ir divi varianti, kā to panākt;
1 smaga grīda ar lielu inerci, kuru var panākt ar smagu un slāņainu pildījumu, vai smagu virskārtu uz elastīgas pamatnes, piemēram estrih, bet tad ir ievērojams līmeņa pieaugums virs 100 mm
2 dubultais pārsegums, kad apkšstāva griesti ir viens pārsegums, kurš var būt pat ļoti samērā švaks, un starp švakajām sijām ar nelielu "lufti" pa vertikāli tiek ierīkots nesošais pārsegums, kurš tur grīdu, pīrāga biezuma pieaugums pietiek ar 30-50 mm

Un pie rekonstrukcijām/renovācijām, pa priekšu domā, tad veic demontāžas darbus, un turpina domāt apkopojot jauniegūto informāciju, un pirms sāk būvēt izdomā, kā un priekš kam lietos ēku un konstruktīvos risinajumus izdomāt pirms tam nav nekādu problēmu, jo pirmajā stāvā apakšā būs zeme, vai pagrabs ar apslēpto mantu, un no kā taisīts pārsegums starp stāviem arī nav grūti noskaidrot, un lai pareizi uzbūvētu, ko diezvai kāds mūsdienu "arhitekts"-dizainers, jo arhitekti drīz visi būs miruši a jaunu mums vienkārši nav, ir tikai nosaukums, ir jāzin gan vēlamais palodžu augstums, kur no logu ailēm skaitam atpakaļ mīnus grīdas seguma biezums utt, un salīdzinam ar faktisko un tad pieņem lēmmu, kādu konstrukciju uz kādām augstuma atzīmēm veidot, kvalitatīva celniecība ietver nedaudz vairāk zināšanu, kā papīru apzīmēt vai šķību putnu būri uznaglot.

[ Šo ziņu laboja Burkaans, 05 Feb 2014, 22:31:43 ]

Offline
pekinens
05. Feb 2014, 22:24 #7747

Kopš: 10. Nov 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 980

Braucu ar: e30; e87

putuplasts vai akmens vate? gribu nosoltināt gāzbetona mājeli -vasarnīcu, ziemā tur esmu maz... gala apdare vagondēlis. ar ko labāk? vate pievelkot mitrumu, putuplasts neelpojot, bet mitrumu arī neuzsūc.. pagājušogad nesanāca, bet šogad nav variantu. vajag..
Offline
Mizx
05. Feb 2014, 22:25 #7748

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6208

Braucu ar:

Nu, gandrīz prezidenta pils, principā stāsts tas pats, pat zīmējumi atklāti līdzīgi.

Radiatori grīdā īsti nesanāk, jo viens tas, ka kopējais slāņa biezums ierobežots, grīdu celt augstāku negribējās, jo sākas problēmas ar durvīm. Otrs tas, ka tika sarēķināti visi teorētiskie siltuma zudumi un radiatori vienkārši nevelk. Man siltumsūknis, citu variantu arī nebija, ar "malku" tur būtu citas problēmas, bet tam ekonomiski pamatotāk siltas grīdas.

Man tas melnās grīdas risinājums nebija gluži tik vienkāršs kā video, klasisku lāgu nebija, bija OSB un līstu sistēma pa taisno uz sijām lai visu padarītu maksimāli plānu, bet tāpat stingru. Saistītā problēma, ka grīdas dēļiem jābūt ieklātiem telpās gareniski, kamēr sijas ir šķērsām. Kā arī praksē nav video parādīto ideālo taisnstūra telpu ar ideālajiem apkures cilpu izvietošanas virzieniem un attiecīgi cilpu garumiem. Vajadzēja radošu pieeju, lai rezultāts būtu kā vajag.
Jā, tās plāksnes maksā labu naudu, bet bija jāizšķiras vai nu riskēt, vai labāk uzreiz ar garantiju uztaisīt, lai ir silts. Ja trubas vienkārši, tad darbojas konvekcijas princips — gaisa slānis. Plāksnes ir tieša un vienmērīga siltumpārnese uz dēļiem. Ja lietderība un silšanas ātrums paaugstinās kaut par pāris %, tad ir izdevumu vērts. Bet citādi, protams, minēšana kā būtu, ja būtu. Nepatiktu konstatēt, ka bez plāksnēm mazliet par vēsu / siltumsūknis sāk strādāt elektriskā sildītāja režīmā. Tad uz plāksnēm ietaupīto pāris gados nokurinātu. Negribējās izrādīties skopajam, kam par kaut ko jāmaksā 2x.
Offline
Burkaans
05. Feb 2014, 22:39 #7749

Kopš: 02. Feb 2013

Ziņojumi: 1343

Braucu ar: E30 M54B30

Man pašam kurās ar siltumsūkni, jau 8 gadi nav problēmu, tenu manā siltumsūknī nav vispār, jau pērkot zināju, ka man nevajag, rēķināt māku un zivi cērtu. Ja gribi zināt kaut ko vairāk, tad zvani. 29442707, moš kādu meistaru ar varu piespēlēt, pats gan esmu nedaudz par aizņemtu, varu tikai pakonsultēt, bet objekts pēc taviem nostāstiem liekas gana interesants, lai veicas.
Offline
Mizx
05. Feb 2014, 22:44 #7750

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6208

Braucu ar:

Burkān, jā, tas attiecināms uz jaunākiem celtniecības risinājumiem. Konkrētajā ēkā milzīgas sijas pāris metru attālumā cita no citas, uz tām vēsturiski biezi dēļi trīnītī, virs tiem kā nu kurā vietā (atkarībā no iepriekšēja remontēšanas laika), bet izdedži nekur. Šur tur smiltis, šur tur skaidu un kaļķu maisījums, šur tur principā nekas, jo ēka sākotnēji nebija paredzēta ikdienas dzīvošanai, attiecīgi skaņas izolācija nevienu nebija interesējusi. Un tad nu ir uzdevums uz dēļiem trīnītī, zem kuriem sijas 2 m attālumā uzlikt pēc iespējas plānu un vieglu silto grīdu sistēmu, jo katrs zaudētais centimetrs atsauksies uz durvju izmēru, bet pa durvīm jau oriģinālā 2 m garš cilvēks nekādi nevarēja iziet nepieliecoties. Negribējās, lai jāliecas arī 1,8 m gariem. Sijas mainīt nedrīkst, durvju izmēru arī ne, griesti trīnītī, grīdas dēļi telpai gareniski. Mazliet par daudz ierobežojošo faktoru. Jā, katrā punktā bija kāda izvēle, bet tā ietekmēja izvēles iespējas citā. Panāktais rezultāts — starp gristu sijas augšu un nākamā stāva grīdas virsmu ir tikai 14,8 cm. Plānāku slāni īsti neizdevās izgudrot. Protams, spečukiem labs treniņš pārdomāt risinājumus, kā to varēja saspiest plānāku, neupurējot siltumizolācju un siltumu, ja attālums starp sijām atšķirīgs, bet ~200 mm, griestu dēļu biezums 30 mm un grīdas dēļu 16 mm, tie jāizvieto perpendikulāri sijām.
Offline
Burkaans
05. Feb 2014, 22:46 #7751

Kopš: 02. Feb 2013

Ziņojumi: 1343

Braucu ar: E30 M54B30


05 Feb 2014, 22:24:26 pekinens rakstīja:
putuplasts vai akmens vate? gribu nosoltināt gāzbetona mājeli -vasarnīcu, ziemā tur esmu maz... gala apdare vagondēlis. ar ko labāk? vate pievelkot mitrumu, putuplasts neelpojot, bet mitrumu arī neuzsūc.. pagājušogad nesanāca, bet šogad nav variantu. vajag..


Putupolistirols ir elpojošs un mitrumu uzsūc, tikai mitrums šamējam īpaši nekaitē, un nav tendēts absorbēt mitrumu, ekstrudētais neelpo un mitrumu neuzsūc, nevajag jaukt impi ar pirkstu.
Vate ir draņķis kur ar to sūda elpošanu ir anormāli jācīnās, lai kaut kādu siltumnoturību panāktu, vēja plāksnes plēves utt, nah tev tas vajadzīgs.
Offline
Burkaans
06. Feb 2014, 07:50 #7752

Kopš: 02. Feb 2013

Ziņojumi: 1343

Braucu ar: E30 M54B30

Es liktu lāgas 80x60(cik platus var ielikt starp trinītī sanaglotajiem) un šeit vajadzētu sausas kalibrētas lāgas, lai šķērsribas var kvalitatīvi ielīmēt un tad gatavo redeli līmeņotu ieliekot apkšā balsta punktos piemēram neoprēna sloksnes, virziens gan būtu nepareizs, bet iegūtu 30 mm lāgas augstumam izturībai, tad saplākšņa sloksnes šķērsām lāgām un starp sloksnēm siltās grīdas caurule, bez uponora štrunta bleķiem, kas neko nedod, (to var pierādīt arī fizikāli), jo pa to folijas biezumu nekādu ievērojamu siltuma apjomu uz sāniem nevar aizvadīt, un tas, kādā virzienā tu tur pa apakšu vadi siltumu nekādāmērā nemaina to kā siltumu vadīs dēlis, un tas alumīnijs tāpat ar curuli saistīts ar gaisa šķirkārtu, kas izole siltumu utt.

Otrs risinājums ir likt 100x(80) lāgas, kur līmēt šķērsribas piemēram 50x100 un nelikt saplāksni bet šķērsribas izmantot dēļu montāžai, jo tām virziens būtu pareizs, līme lāgu ribu līmēšanai Soudal puracol express.
Offline
Lala
06. Feb 2014, 12:17 #7753

Kopš: 16. Nov 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 3381

Braucu ar: Visādiem pedāļiem un Svensonu kasti.


05 Feb 2014, 18:16:07 Mizx rakstīja:

05 Feb 2014, 16:59:01 Lala rakstīja:
Es vairāk par to, ka, ja jau tik smalki viss, tad dīvaini, ka par grīdas risinājumiem nav izdomāts pirms...
Šādu ēku remontos ir pārāk daudz nezināmā.
...Daudz paskaidrojoša teksta...


Tad viss bumbās
Offline
DjCrack
07. Feb 2014, 00:05 #7754

Kopš: 11. Jun 2002

Ziņojumi: 1348

Braucu ar: kursoru pa zrc.lv

Kur ir labākā cena termogrāfa nomai?
Offline
gxl
08. Feb 2014, 10:38 #7755

Kopš: 31. Oct 2007

No: Jūrmala

Ziņojumi: 176

Braucu ar: 200sx, SuperB, Tracer 700, 350EXC

Kāds var konstruktīvi pakomentēt tādu izstrādājumu kā stiklašķiedras armatūra?

Man viens pārdevējs ļoti saslavēja šo izstrādājumu, bet gribēju painteresēties, vai ir arī ēnas puses.

Kaut kas šāds:

[URL=null][/URL]brīnums

[ Šo ziņu laboja gxl, 08 Feb 2014, 10:38:45 ]

Offline
andrjuha
08. Feb 2014, 10:46 #7756

Kopš: 27. Dec 2012

Ziņojumi: 412

Braucu ar:


08 Feb 2014, 10:38:15 gxl rakstīja:
Kāds var konstruktīvi pakomentēt tādu izstrādājumu kā stiklašķiedras armatūra?

Man viens pārdevējs ļoti saslavēja šo izstrādājumu, bet gribēju painteresēties, vai ir arī ēnas puses.

Kaut kas šāds:

[URL=null][/URL]brīnums


zinu, ka shis arii nodarbojas ar taada tipa armatuuru.
http://durisolnami.lv/index.php/lv/

armatuura kaa armatuura, vinju nevar salociit vai metinaat, ir savas iipatniibas, veel taa ir viegla un var iemes bussaa daudz kilometrus. vari pameeginaat, peec daudziem gadiem padaliisies savaa pieredzee!
p.s. armatuura maksaa ap 500 E/t + PVN
cik taa plastmasas armatuura maksaa?
Offline
PASSATizhi
08. Feb 2014, 10:47 #7757

Kopš: 25. Jun 2009

No: Jūrmala

Ziņojumi: 8681

Braucu ar: 686hp

nez, man izskatās pec konkurenta tai siltumizolācijas krāsai, kura varēja aizvietot 50mm vati, kuru aktīvi virzija pagāšgad
Offline
ReG
08. Feb 2014, 12:32 #7758

Kopš: 21. Jan 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 1218

Braucu ar: 335d

lai cik tas buutu efektiivs, ja sev buuveetu taadu suudu ieksaa neliktu nevareetu pa nakti pagulet ja zinu kad maja turas uz stiklaskiedras
Offline
knapais
09. Feb 2014, 23:31 #7759

Kopš: 10. Dec 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 94

Braucu ar: np300,e46

Tā kā man ar ģeometriju un metemātiku neiet vispār nekā. Tad varbūt kāds var pateikt kāds te rādiuss sanāk un cik gara caurule vajdzīga izliektajai daļai?

Augstums rampai 2,75m apakšā taisnais gabals 5,80m

Offline
JZ
10. Feb 2014, 00:13 #7760

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

rādiuss jau ir dots, 8m, tas Rl posma garums starp katetēm būs 6.6m
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo