Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 198 viesi un 5 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Civilā aviācija (lidaparāti, katastrofas utt.)

AutorsZiņojums
Kaross
04. Sep 2022, 22:48 #6921

Kopš: 21. Oct 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 4361

Braucu ar: 535D F11, Audi 200 20VT, Audi 100 20VT, 344K V8, Ducati Monster, Audi V8 4.2


04 Sep 2022, 22:37:20 @jurrus rakstīja:

04 Sep 2022, 22:22:55 @maarins1990 rakstīja:

04 Sep 2022, 22:18:24 @Kaross rakstīja:
Pēc apraksta spriežu, ka visi parubījušies un ļotene autopilotā dragā taisni līdz beidzas degviela?


Nav pirmais gadījums vēsturē ar šādu iznākumu. Dekompresija salonā, visi ieskaitot pilotus "iemieg" un Spoku lidmašīna pēc autopilota lido līdz degviela izbeidzas. Gan civilajām ļotenēm tas ir gadījies iepriekš, gan militārajām.

Jautājums no cilvēka, kas neko no tā nesaprot. Tā izrubīšanās notiek tik ātri, vai arī šīm ļotenēm nav pieejams papildus skābeklis?


Tās nav sekundes noteikti. Tādā augstumā kā lidoja Cessna savas 3-5 minūtes. 12km augstumā, kur Boeing iet, tad gan ir sekundes. Neesmu speciālists, bet domāju, ka jābūt maskām obligāti tādā lidaparātā.

-----------------
Individuāls CHIPTUNING, diagnostika un citi nestandarta darbi.
http://www.kaross-chip.lv
http://www.chiptuner.lv
DPF filtri un to problēmas
AdBlue remonts
Offline
ramex
04. Sep 2022, 22:51 #6922

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2403

Braucu ar: H6


04 Sep 2022, 22:47:03 @maarins1990 rakstīja:

04 Sep 2022, 22:37:20 @jurrus rakstīja:

04 Sep 2022, 22:22:55 @maarins1990 rakstīja:

04 Sep 2022, 22:18:24 @Kaross rakstīja:
Pēc apraksta spriežu, ka visi parubījušies un ļotene autopilotā dragā taisni līdz beidzas degviela?


Nav pirmais gadījums vēsturē ar šādu iznākumu. Dekompresija salonā, visi ieskaitot pilotus "iemieg" un Spoku lidmašīna pēc autopilota lido līdz degviela izbeidzas. Gan civilajām ļotenēm tas ir gadījies iepriekš, gan militārajām.

Jautājums no cilvēka, kas neko no tā nesaprot. Tā izrubīšanās notiek tik ātri, vai arī šīm ļotenēm nav pieejams papildus skābeklis?


Lielajām ļotenēm ir papildus skābeklis, bet tas īsti neko nedod. Jo personas pašām nesaprotot vienkārši lēnām iemieg, Tev nav apziņa īsti, shit dekompresija es miegu ciet - tas vienkārši notiek. Pēdējais pasažieru laineris , kurš nogāzās pēc degvielas beigām, tur izmeklētāji pierādija, ka stjuarts ir izmantojis 2 pieejamos skābekļa balonus, bet tāpat īsti nesaprata ko darīt ar lidaparātu, kas arī ir loģiski, jo stjuarti nav apmācīti vadīt lidmašīnu. Par šo ir pat sērija Air Crash Investigation, tik neatminos kura sezona un sērija. Tas pats ar militārajiem - Dekompresija salonā, novilkta skābekļa maska , un bums Iznīcinātājs lido līdz beidzas degviela. Ir visādi brīdinājumi, stūres raustīšana utt, bet tā diemžēl no šāda stāvokļa nespēj pamodināt pilotu. ( Powerā apgrozas arī ar aviāciju saistīti cilvēki, moš paskaidros vēl sīkāk ) Bet nu nebūtu jādomā, ka dekompersiju šim konkrētajam lidaparātam izraisija speciāli un tur lidoja Vatņiku ietekmīgas personas, jo tad kādam būtu uz borta jābūt "Kamikadzei" .



Helios 522
https://en.wikipedia.org/wiki/Helios_Airways_Flight_522

Ta ari saucas attiecigā AirCrash epizode - bija interesanta

[ Šo ziņu laboja ramex, 04 Sep 2022, 22:52:38 ]

Offline
mrCage
04. Sep 2022, 22:54 #6923

Kopš: 03. Apr 2021

Ziņojumi: 1976

Braucu ar:


04 Sep 2022, 22:47:03 @maarins1990 rakstīja:
Bet nu nebūtu jādomā, ka dekompersiju šim konkrētajam lidaparātam izraisija speciāli un tur lidoja Vatņiku ietekmīgas personas, jo tad kādam būtu uz borta jābūt "Kamikadzei" .


Par dekompresiju tā jau tikai tāda versija šobrīd .Īstenībā varbūt kas cits notika.


Offline
Corey
04. Sep 2022, 22:55 #6924

Kopš: 18. Aug 2008

Ziņojumi: 2406

Braucu ar: gc8 type-ra Honda crx

Ļotenē taču aiziet visādas trauksmes, ja spiediens krītas
Ja tas notiek momentā, tad tik, cik elpu vari aizturēt. Šitai cesnai, cik var uz ātro atrast, pilotiem ir skābekļa padeve.
Ir dzirdēts, ka arī, ja ar skābekli kaut kādi sūdi, tad vienkārši max ātri nomet augstumu. Gan jau te būs kaut kas sarežģītāks.
Offline
maarins1990
04. Sep 2022, 23:00 #6925

Kopš: 20. May 2020

Ziņojumi: 133

Braucu ar:


04 Sep 2022, 22:51:53 @ramex rakstīja:

04 Sep 2022, 22:47:03 @maarins1990 rakstīja:

04 Sep 2022, 22:37:20 @jurrus rakstīja:

04 Sep 2022, 22:22:55 @maarins1990 rakstīja:

04 Sep 2022, 22:18:24 @Kaross rakstīja:
Pēc apraksta spriežu, ka visi parubījušies un ļotene autopilotā dragā taisni līdz beidzas degviela?


Nav pirmais gadījums vēsturē ar šādu iznākumu. Dekompresija salonā, visi ieskaitot pilotus "iemieg" un Spoku lidmašīna pēc autopilota lido līdz degviela izbeidzas. Gan civilajām ļotenēm tas ir gadījies iepriekš, gan militārajām.

Jautājums no cilvēka, kas neko no tā nesaprot. Tā izrubīšanās notiek tik ātri, vai arī šīm ļotenēm nav pieejams papildus skābeklis?


Lielajām ļotenēm ir papildus skābeklis, bet tas īsti neko nedod. Jo personas pašām nesaprotot vienkārši lēnām iemieg, Tev nav apziņa īsti, shit dekompresija es miegu ciet - tas vienkārši notiek. Pēdējais pasažieru laineris , kurš nogāzās pēc degvielas beigām, tur izmeklētāji pierādija, ka stjuarts ir izmantojis 2 pieejamos skābekļa balonus, bet tāpat īsti nesaprata ko darīt ar lidaparātu, kas arī ir loģiski, jo stjuarti nav apmācīti vadīt lidmašīnu. Par šo ir pat sērija Air Crash Investigation, tik neatminos kura sezona un sērija. Tas pats ar militārajiem - Dekompresija salonā, novilkta skābekļa maska , un bums Iznīcinātājs lido līdz beidzas degviela. Ir visādi brīdinājumi, stūres raustīšana utt, bet tā diemžēl no šāda stāvokļa nespēj pamodināt pilotu. ( Powerā apgrozas arī ar aviāciju saistīti cilvēki, moš paskaidros vēl sīkāk ) Bet nu nebūtu jādomā, ka dekompersiju šim konkrētajam lidaparātam izraisija speciāli un tur lidoja Vatņiku ietekmīgas personas, jo tad kādam būtu uz borta jābūt "Kamikadzei" .



Helios 522
https://en.wikipedia.org/wiki/Helios_Airways_Flight_522

Ta ari saucas attiecigā AirCrash epizode - bija interesanta


+1 šī ir īstā par kuru rakstiju. Pagaidām uz sitiena saliekot kopā visus zināmos , tieši šis variants ir noticis arī šeit...
Offline
maarins1990
04. Sep 2022, 23:02 #6926

Kopš: 20. May 2020

Ziņojumi: 133

Braucu ar:


04 Sep 2022, 22:55:04 @Corey rakstīja:
Ļotenē taču aiziet visādas trauksmes, ja spiediens krītas
Ja tas notiek momentā, tad tik, cik elpu vari aizturēt. Šitai cesnai, cik var uz ātro atrast, pilotiem ir skābekļa padeve.
Ir dzirdēts, ka arī, ja ar skābekli kaut kādi sūdi, tad vienkārši max ātri nomet augstumu. Gan jau te būs kaut kas sarežģītāks.


Skatoties pēc viņu lidojuma, tieši arī šis ir noticis, vai arī pasažieris ir nogalinājis pilotu,un gājis iedzert pēdējo šampi ar sievu un bērnu... Kas būtu maksimāli stulbi pat Vatņikiem.
Offline
Ruuu
04. Sep 2022, 23:05 #6927

Kopš: 05. Nov 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 190

Braucu ar: BMW Compact 316 iA

Protams ka viņiem arī skābeklis ir. Bet nevar paspēt uzvilkt masku.
skybrary
Offline
maarins1990
04. Sep 2022, 23:06 #6928

Kopš: 20. May 2020

Ziņojumi: 133

Braucu ar:


04 Sep 2022, 23:05:06 @Ruuu rakstīja:
Protams ka viņiem arī skābeklis ir. Bet nevar paspēt uzvilkt masku.
skybrary

Tieši tā - jo šādā situācijā NEVIENS īsti nesaprot kas notiek, visi vienkārši "iemieg" Īpaši ja dekompresija ir lēna un nevienam nemanāma. Visi diemžēl aiziet čučiņā paši to neapzinoties.
Offline
Corey
04. Sep 2022, 23:22 #6929

Kopš: 18. Aug 2008

Ziņojumi: 2406

Braucu ar: gc8 type-ra Honda crx

Nu vai tad tiešām nav sistēma, kas par to brīdina?
Offline
maarins1990
04. Sep 2022, 23:27 #6930

Kopš: 20. May 2020

Ziņojumi: 133

Braucu ar:


04 Sep 2022, 23:22:35 @Corey rakstīja:
Nu vai tad tiešām nav sistēma, kas par to brīdina?


Čubriki raslabonā... un vienārši nemanot iemieg...
Offline
Lafter
05. Sep 2022, 02:06 #6931

Kopš: 23. Sep 2007

Ziņojumi: 28686

Braucu ar: wv

Pilots ziņojis par spiediena problēmām. Ja nav laidies zemāk, tad LLP. Cilvēciskais faktors.


Aaa. Pardon. Putins, Strelkovs, KGB utt vainīgi. Atvainojos ļoti


-----------------
Gribās pļūtīt? Nejūties novērtēts? Neviens nepievērš uzmanību?
Spied zemāk.
Spama topiks
Jā! Man jūk komati. Tas dēļ ilga perioda komunicējot citās valodās.
Offline
josi
05. Sep 2022, 07:25 #6932

Kopš: 24. May 2002

No: Sigulda

Ziņojumi: 3104

Braucu ar: Puf-puf


04 Sep 2022, 23:00:15 @maarins1990 rakstīja:

04 Sep 2022, 22:51:53 @ramex rakstīja:
Helios 522
https://en.wikipedia.org/wiki/Helios_Airways_Flight_522

Ta ari saucas attiecigā AirCrash epizode - bija interesanta


+1 šī ir īstā par kuru rakstiju. Pagaidām uz sitiena saliekot kopā visus zināmos , tieši šis variants ir noticis arī šeit...

Drīzāk jau šis gadījums ir tuvāks, bija arī atbilstoša AirCrash epizode
https://en.wikipedia.org/wiki/1999_South_Dakota_Learjet_crash

[ Šo ziņu laboja josi, 05 Sep 2022, 07:27:38 ]

Offline
Samsasi
05. Sep 2022, 09:29 #6933

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4575

Braucu ar:

Spānijas laikraksts "Diaria de Sevilla" vēsta, ka lidmašīnā, kas svētdien iekrita Baltijas jūrā netālu no Ventspils, ir lidojis pazīstams uzņēmējs ar ģimeni.

Saskaņā ar laikraksta rīcībā esošo informāciju, nelaimīgajā lidojumā bija devies gaisa taksometru un medicīnas lidmašīnu kompānijas "Quick Air" īpašnieks Grisemans kopā ar sievu un diviem bērniem.

Lidmašīnā bijuši arī divi suņi. Lidmašīnu vadījis pats Grisemans.
Offline
bum_bumz
05. Sep 2022, 09:35 #6934

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6749

Braucu ar: E34


05 Sep 2022, 09:29:57 @Samsasi rakstīja:
Spānijas laikraksts "Diaria de Sevilla" vēsta, ka lidmašīnā, kas svētdien iekrita Baltijas jūrā netālu no Ventspils, ir lidojis pazīstams uzņēmējs ar ģimeni.

Saskaņā ar laikraksta rīcībā esošo informāciju, nelaimīgajā lidojumā bija devies gaisa taksometru un medicīnas lidmašīnu kompānijas "Quick Air" īpašnieks Grisemans kopā ar sievu un diviem bērniem.

Lidmašīnā bijuši arī divi suņi. Lidmašīnu vadījis pats Grisemans.

Un džeks necērt tēmu par jūsu iepriekš aprakstītajām versijām, kuriozi.
Offline
kasparitto
05. Sep 2022, 09:37 #6935

Kopš: 11. Apr 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 742

Braucu ar:

https://skybrary.aero/articles/time-useful-consciousness

Pēc Flightradar datiem - viņi lidoja 36'000 pēdu augstumā. Šādā augstumā Time of Useful Consciousness ir aptuveni 1 minūte (atkarīgs no cilvēka utt., bet nu, vidēji).
Neesmu izmeklētājs, bet - šie paziņo par problēmām ar pressurization, tad ATC zaudē ar šiem kontaktu, kas nozīmē, ka uz radio neviens neatbild. Atlido pat fighter jets un arī šiem neizdodas pievērst viņu uzmanību..

Ar to skābekļa masku uzvilkšanu ir tricky, tā ir viena no lietām, ko speciāli trenējas simulatorā. Amizanti, bet tas, kas ir jāatceras ir nevis kā viņu jāuzvelk, bet gan tas, ka viņa vispār ir jāuzvelk..

Tas viss ir tikai minējumi forumā, bet, manuprāt, tas, visticamāk, arī būs negadījuma iemesls. Minūte ir īss laiks, diemžēl arī flightradar dati neuzrāda, ka viņi būtu centušies samazināt lidojuma augstumu, kas, protams, ir tas, kas šādā situācijā ir nekavējoties (pēc oxygen masku uzvilkšanas) jādara.

Atcerieties arī to, ka nav zināma pilota pieredze. Komerciālajā aviācijā mēs katru pusgadu sēžamies simulatorā un visādas situācijas tiek izspēlētas, līdz ar to, muskuļu atmiņā visi šie "drills" ir labi zināmi. Ja pilots to nav darījis un nespēj ātri reaģēt, minūte, diemžēl, paiet ļoti ātri.
Offline
Ch
05. Sep 2022, 14:23 #6936

Kopš: 08. Jan 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 4339

Braucu ar: E92 M3, E30 318i, F11 535d

Pirmkārt, atceramies, ka Cessna Citation ir turbofanu lidmašīna, kas lido līdz FL430 aka 13km augstumā, nevis kkāds kukuruzņiks

Normālā variantā lidmašīnā lidojot kruīza augstumā kabīnē spiediens ir ekvivalents atmosfēras spiedienam aptuveni 4km augstumā. Ja spiediens kabīnē krīt, nostrādā altitude alert (viuzāla un skaņas indikācija). Pēc procedūram, pilotam šādā situācijā jāuzvelk skābekļa maska (kas “barojas” no skābekļa balona) un asap jāsamazina augstums līdz tiem 4km. KKādiem Boeing, Airbus utt attiecīgi automātiski izkrīt skābekļa maskas. Tādā privātajā lidmašīnā es pieņemu, ka skābekļa masku nav un visdrīzāk ir pārnēsājami skābekļa baloni ar maskām, kas attiecīgi jāizmanto pasažieriem.

Dīvaini, ka ziņoja par spiediena zaudēšanu, bet nesamazināja augstumu. Drošivien jau bija nerubis. Vai arī maaaaybe lidoja virs kalniem tajā momentā, tur cik zinu ir speciālas driftdown procedūras, bet to kāds no flightops gan jau zinās labāk.

Strauja spiediena krišanās ir samērā obvious, bet lēnu, pakāpensiku spiediena zaudēšanu var arī nepamanīt. Galva paliek dulla, uznāk miegs, iestājas nerubis līdz tu vnk aizmiedz.

Iespējams, altitude alert nenostrādāja, iespējams skābekļa balons oxy maskai nefunkcionēja, varianti iespējami visvisādi. Katrā ziņā privātajā aviācijā cutting corners un procedūru apiešana diemžēl ir standarta prakse, tā kā nebrīnītos, ka izlidoja jau ar tukšu skābekļa balonu.
Offline
Usins
11. Sep 2022, 14:20 #6937

Kopš: 14. Jul 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 3531

Braucu ar: w163; w639; w203

kādēļ BTI9861 tā savādi riņķo ap lidostu pēc pacelšanās?

edit: pats atradu, twitter kāds 5. sept rakstīja par "training flight" ar šādu numuru.

[ Šo ziņu laboja Usins, 11 Sep 2022, 14:23:35 ]

Offline
romizz
12. Sep 2022, 08:45 #6938

Kopš: 27. Jan 2008

No: Madona

Ziņojumi: 4287

Braucu ar: VAG

Čekojoties AB online tagad jāmaksā kaut kādi mistiski 4 eur par check-in?
No rīta čekojos, samaksāju, īsti nesapratu par ko.
Offline
atrabotka
12. Sep 2022, 23:53 #6939

Kopš: 01. Mar 2022

Ziņojumi: 120

Braucu ar:

https://www.youtube.com/watch?v=aDffC9tO0fU
Offline
subaru
13. Sep 2022, 10:14 #6940

Kopš: 17. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 10285

Braucu ar: rokām uz stūres


12 Sep 2022, 08:45:44 @romizz rakstīja:
Čekojoties AB online tagad jāmaksā kaut kādi mistiski 4 eur par check-in?
No rīta čekojos, samaksāju, īsti nesapratu par ko.


vakar čekojos un nekas nebija jāmaksā.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo