Online
Pašreiz BMWPower skatās 109 viesi un 8 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Civilā aviācija (lidaparāti, katastrofas utt.)
Autors | Ziņojums |
sys9291 | 07. May 2019, 10:31 |
#6501
|
| Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5204
Braucu ar: F20 R1200RT
|
07 May 2019, 10:07:07 @KateG rakstīja:
07 May 2019, 07:50:49 @FR888 rakstīja:
06 May 2019, 20:59:34 @KateG rakstīja:
06 May 2019, 20:56:54 @Ch rakstīja:
Pie bounca turpinot nose down inputu nākamais bounce būs vēl lielaks un nākamais vēl lielāks.. Ar šasijas dizainu tur nekāda sakara.
Beidziet filosofēt.
woowowoww - no kurienes radiisies energjija lielaakam bounce?
tu arii fizikas pamatus neesi apguvis
speciaali prieks tevis.
https://www.youtube.com/watch?v=KIHpR2ifhQc 6:30
nelien visur par specialistu ja nerubi. tas par ko Ch raksta ir aabece pilotesana un absoluti pareizi saka.
P.S. Par to "no kurienes papildus energija" vispar glups jautaajums. Lai tu savu behu ieliktu graavii kad saak kalbasiit uz slidena cela ari nevajag nekadu papildus energiju, tikai liikas rokas. un katrs nakamais kalbass uz katru pusi ir arvien lielaks, kamer attpoes gravi uz jumta. tas taa, lai vieglaak saprast.
lai vieglaak buutu saprast, meegjini aptvert - papildus enegrija tiek sanjemta no dzineejiem. abos tevis minetajos gadiijumos.
ja uzeiz peec pimaa touchdown eleroni gaisaa, dzineejiem reverss, pieaugoshas svaarstiibas buut nevar.
vai kaut dzineejiem shutdown.
bet nu blje taads speciaalists, ka apdristies..
1. eleroni gaisā neceļas (tu jauc ar spoileriem)
2. reversu nevar ieslēgt, ja nav slodzes uz abām galvenajām šasijām - tā sacīt aizsardzība pret nejaušu nostrādāšanu (šajā gadījumā arī spoileri izlaižas automātiski)
3. nosēšanās svars bija par lielu, kā rezultātā liels lidaparāta horizontālais ātrums, kā rezultātā ekrāna efekts no zemes tuvuma ir izteiktāks. Tas jau arī ir āža galvenais cēlonis...
[ Šo ziņu laboja sys9291, 07 May 2019, 10:32:08 ] | Offline | | |
Sandis_UR | 07. May 2019, 10:39 |
#6502
|
| Kopš: 06. Apr 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 3958
Braucu ar: BITURBO
| AVHerald raksta par direct law, kads var paskaidrot kas tas ir? | Offline | | |
arizah | 07. May 2019, 10:48 |
#6503
|
| Kopš: 17. Nov 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 11323
Braucu ar: 43
| Nezinu, kas tas ir sukhojam, bet gan jau kaut kas līdzīgs kā airbusam. Respektīvi normal law ručkas gājiens nav tieši proporcionāls kontroles virsmas gājienam. Tā vietā ar konkrētu ručkas gājienu tiek pieprasīta konkrēta reakcija no limašīnas, kuru arī kompjuters panāk, atkarībā no lidmašīnas ātruma. Piemēram, ručka 50% uz aizmuguri, elevators iet uz augšu tik, cik panākt 1.5G vertikālo paātrinājumu (cipari, protams, no zila gaisa izdomāti). Pie liela horizontālā ātruma tas elevatoram prasīs tur moš vienu grādu, bet pie maza ātruma - desmit. Tādējādi nav nepieciešams artifical feel uz ručku, jo ručka katrā gadījumā pie konkrēta gājiena sagādā vienu un topašu slodzi ļotakam.
Direct law lidmašina pārvēršas par "cessnu", respektīvi - cik pavilksi, tik arī paies kontroles virsma. Vēl ir izrubītas dažādas flight envelope aizsardzības, bet nu nekas no tā netraucē lidot.
Vēlviens svarīgs faktors - arī pie normālas nosēšanās lidmašīna īsi pirms touchdown pāriet uz direct law. Tā ka nosēšanos tas nekādi nevarēja traucēt. [ Šo ziņu laboja arizah, 07 May 2019, 10:52:32 ] | Offline | | |
bmwaddict | 07. May 2019, 10:55 |
#6504
|
| Kopš: 23. Oct 2002
No: Ogre
Ziņojumi: 8263
Braucu ar: BMW pa Los Angeles
|
07 May 2019, 10:48:16 @arizah rakstīja:
..
Vēlviens svarīgs faktors - arī normālas nosēšanās lidmašīna īsi pirms touchdown pāriet uz direct law. Tā ka nosēšanos tas nekādi nevarēja traucēt.
shitas izklausaas apmeeram taa itkaa tu mochii ar behu pagriezienaa un peekjsnji aktivaa stuure paarstaaj darboties. nezinu vai taa ir taa labaakaa doma. gan jau ka to paarsleegshanu uz direct law izdara pilots nevis lidene pati izdomaa taadaa atbildiigaa momentaa kaa noseeshanaas. | Offline | | |
arizah | 07. May 2019, 11:37 |
#6505
|
| Kopš: 17. Nov 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 11323
Braucu ar: 43
| Drīzāk tā - kad parkojies rimi stāvlaukumā aktīvā stūre pārstāj darboties. Bet tā kā ātrums ir 0, tad nekādu starpību tu nemani.
Tā nav tāda izteikta pārslēgšanās uz direct law ar pamatīgu blīkši un ļotaks noraustās, tas ir vairāk modificēts normal law turklāt tikai pa pitch asi.
When reaching 50 ft, auto-trim ceases and the pitch law is modified to flare law. Indeed, the normal pitch law, which provides trajectory stability, is not the best adapted to the flare manoeuvre. The system memorizes the attitude at 50 ft, and that attitude becomes the initial reference for pitch attitude control. As the aircraft descends through 30 ft, the system begins to reduce the pitch attitude to -2 °nose down over a period of 8 s. Consequently, the pilot will have to move the stick rearwards, so as to reproduce conventional aircraft aerodynamic characteristics. The flare technique is thus very conventional.
Kopumā tas izklausās sarežīti, bet praktiski tas ir direct law. Pāreja notiek pakāpeniski un nav īpaši manāma. Ātrums vienmēr uz flare ir plus/mīnus vienāds, tā ka uzvedība ir prognozējama.
p.s. atkārtoju, tas ir airbus, man nav ne jausmas, ko krievi ir savā superjetā sadarījuši. Bet skaidrs ir viens - nosēsties ar direct law tur nav jābūt Sulenburgeram.[ Šo ziņu laboja arizah, 07 May 2019, 11:41:27 ] | Offline | | |
FR888 | 07. May 2019, 11:41 |
#6506
|
| Kopš: 22. Oct 2015
Ziņojumi: 2642
Braucu ar: F06 640d Gran Coupe
| Kaspich - tu visu laiku gvelz taadas mulkiibas, man tev ir tikai viens ieteikums, iet laukaa kvasu padzerties.
Kas attiecas seit uz jautajumu par Direct Law - SSJ ir butiba tada pati sistema kas uz Airbus Fly-by-Wire. Normalos apstaklos kontroles virsmas = f(ruchkas input). Direct Law tur nekadas funkcijas nav. Notiek Lineaari. Pilots iespeejams uzraava purnu pa augstu iisi pirms touch down, kaa rezultaataa palecaas un tad vnk tupa pabiidiija ruchku no sevis (kas ir pizdec idiotisms no pilotesanas viedokla tai situacija). Talakais jau redzams tur video. | Offline | | |
arizah | 07. May 2019, 11:59 |
#6507
|
| Kopš: 17. Nov 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 11323
Braucu ar: 43
|
07 May 2019, 11:41:39 @FR888 rakstīja:
Pilots iespeejams uzraava purnu pa augstu iisi pirms touch down, kaa rezultaataa palecaas un tad vnk tupa pabiidiija ruchku no sevis (kas ir pizdec idiotisms no pilotesanas viedokla tai situacija). Talakais jau redzams tur video.
Cik nu tajos video varēja saprast, neko viņš neuzrāva - drīzāk pieļauju, ka tieši otrādi - neierēķināja palielināto ātrumu + palielināto svaru, kas summā rezultējas krietni lielākā inercē, tāpēc flare bija jāsāk daudz agrāk. Overweight procedure prasa "minimize v/s at touchdown". Taisīja normālu flare, nekādas reakcijas un ienāca zemē ar visiem 1000ft/min, loģiski, ka bunce, pēc kā vienīgais pareizais risinājums ir go-around. Tā vietā kā jau Tu pareizi atzīmēji - pastūma ručku no sevis un āzis gatavs.
ilustrācijai - klasisks āzis ar "paraušanu", instruktora komentāriem - NOTE: pridjerzhi šturval
Spied "Play", lai skatītos video!
[ Šo ziņu laboja arizah, 07 May 2019, 12:06:45 ] | Offline | | |
KaspichsS | 07. May 2019, 12:15 |
#6508
|
| Kopš: 04. Dec 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 1184
Braucu ar: E39/E60 LCI
|
07 May 2019, 11:41:39 @FR888 rakstīja:
Kaspich - tu visu laiku gvelz taadas mulkiibas, man tev ir tikai viens ieteikums, iet laukaa kvasu padzerties.
Kas attiecas seit uz jautajumu par Direct Law - SSJ ir butiba tada pati sistema kas uz Airbus Fly-by-Wire. Normalos apstaklos kontroles virsmas = f(ruchkas input). Direct Law tur nekadas funkcijas nav. Notiek Lineaari. Pilots iespeejams uzraava purnu pa augstu iisi pirms touch down, kaa rezultaataa palecaas un tad vnk tupa pabiidiija ruchku no sevis (kas ir pizdec idiotisms no pilotesanas viedokla tai situacija). Talakais jau redzams tur video.
man, savukaart, pat baigo ieteikumu nav. ibo, shaadu kompleksainu lohu saietu es sen neesmu redzeejis.
paariitis, kas kaut ko mazliet jeedz [piem., RVR - no dokumentiem] uzvedaas kaa augspraatigi smulji.
paareejie 95% vieniigais ko speej, piedirst 4 lpp par teemu ''jaa, es arii liku bagaazhu'' un kluup virsuu dajebkuram, kursh nav vinju smurgulju parashu kompaanijaa.
ja zini - sniedz info. ja nee - nu, a ko te veel piebilst. nu, tad tu esi sasniedzis savas krutaas eksistences augstaako virsotni. ko es tikai varu katram noveeleet.
ja es shaadi uzvestos, man katram no jums 33 reizes dienaa buutu jaanoveel atspaardiities, dzert kvasu, atljekaat alnim. bet nee, es staastu, rakstu blogu, skaidroju. bet, laikam, jaa - es esmu savaadaaks. bet, es noveerteeju juusu krutumu, patieshaam. liidz sirds dziljumiem.
man ir tikai viens izskaidrojums shaadai parasnjiku uzvediibai.
aciimredzot, jus regulaari pazemo. prieksnieks draazh, jaaj praatu. intiimaa draudzene iereec par iiso kraanu. pat tirguu galjas paardeveejs pasuuta nah, redzot juusu luuzera seju. un tad juus anonimi ielieniet sheit un variet buut varonji. jo te katru var nahuj pasuutiit. katram uzdirst. ja izdodaas liizingu nokaartot - blatot 55 veidos. neizdodaas - pajaat, vnk agresiivi kaut ko ljepiit. smulji, risiniet savas primaaraas problemas! saaciet pashi savus projektus, lai nav prieksnieku pazmojumi jaapaciesh. risiniet savas pashveerteejuma probleemas pashi. | Offline | | |
|
FR888 | 07. May 2019, 12:17 |
#6509
|
| Kopš: 22. Oct 2015
Ziņojumi: 2642
Braucu ar: F06 640d Gran Coupe
| Peedeejaa aazii jaa, bet es domaaju pie pirmaa touchdown. Tas man skiet vel nekur video nav uzpeldejis. Nu pareizi saki - flare jaasaak aatrak, bet taa kaa tas, iespejams, izdarits netika, tad lai glaabtu kko instinktiivi - mosh arii uzraava. A ir video no pirmaa touchdowna?
07 May 2019, 11:59:01 @arizah rakstīja:
07 May 2019, 11:41:39 @FR888 rakstīja:
Pilots iespeejams uzraava purnu pa augstu iisi pirms touch down, kaa rezultaataa palecaas un tad vnk tupa pabiidiija ruchku no sevis (kas ir pizdec idiotisms no pilotesanas viedokla tai situacija). Talakais jau redzams tur video.
Cik nu tajos video varēja saprast, neko viņš neuzrāva - drīzāk pieļauju, ka tieši otrādi - neierēķināja palielināto ātrumu + palielināto svaru, kas summā rezultējas krietni lielākā inercē, tāpēc flare bija jāsāk daudz agrāk. Overweight procedure prasa "minimize v/s at touchdown". Taisīja normālu flare, nekādas reakcijas un ienāca zemē ar visiem 1000ft/min, loģiski, ka bunce, pēc kā vienīgais pareizais risinājums ir go-around. Tā vietā kā jau Tu pareizi atzīmēji - pastūma ručku no sevis un āzis gatavs.
ilustrācijai - klasisks āzis ar "paraušanu", instruktora komentāriem - NOTE: pridjerzhi šturval
Spied "Play", lai skatītos video!
| Offline | | |
bmwaddict | 07. May 2019, 12:20 |
#6510
|
| Kopš: 23. Oct 2002
No: Ogre
Ziņojumi: 8263
Braucu ar: BMW pa Los Angeles
|
07 May 2019, 11:37:55 @arizah rakstīja:
Tā nav tāda izteikta pārslēgšanās uz direct law ar pamatīgu blīkši un ļotaks noraustās, tas ir vairāk modificēts normal law turklāt tikai pa pitch asi.
When reaching 50 ft, auto-trim ceases and the pitch law is modified to flare law. Indeed, the normal pitch law, which provides trajectory stability, is not the best adapted to the flare manoeuvre. The system memorizes the attitude at 50 ft, and that attitude becomes the initial reference for pitch attitude control. As the aircraft descends through 30 ft, the system begins to reduce the pitch attitude to -2 °nose down over a period of 8 s. Consequently, the pilot will have to move the stick rearwards, so as to reproduce conventional aircraft aerodynamic characteristics. The flare technique is thus very conventional.
Kopumā tas izklausās sarežīti, bet praktiski tas ir direct law. Pāreja notiek pakāpeniski un nav īpaši manāma. Ātrums vienmēr uz flare ir plus/mīnus vienāds, tā ka uzvedība ir prognozējama.
bet ja pienjemam ka zibens tur izsita vitaalu elektroniku (tikai pienjemam) tad iespeejams visas shiis automaatikas nedarboojaas - ja nav zinaams ne augstums ne aatrums, kas notiek, visam teoreetiski buutu jaapaarsleedzas uz direct law ar "shkjiibu stuuri" gluzhi kaa katram otrajam E60?
es vienk domaaju ka tas arii potenciaali vareetu sarezhgjiit noseeshanos ja lidenes reakcija uz vadiibu 101 reizi izraadaas savaadaaka nekaa ieprieksheeajas 100 reizes.. | Offline | | |
ramex | 07. May 2019, 12:32 |
#6511
|
| Kopš: 08. Apr 2010
Ziņojumi: 2403
Braucu ar: H6
|
07 May 2019, 12:21:29 @KateG rakstīja:
07 May 2019, 12:17:37 @user rakstīja:
Kate, labāk turpini stāstīt par lidmašīnas nosēdināšanu! vai arī aatzīsti, ka ne sūda no tā nesaproti
luuk, shis lietotaajs ir tipisks shii vortaala parasnjiks. vinjsh neko nejeedz nevienaa no teemaam. nu,taa, ka pilniigi bezceriigi. vinjsh ir sagjenereejis 26k komentu bez jebkaadas pievienotaas veertiibas. vinjsh paarmainjus meegjina liist pakaljaa te vienam, te oteam, te kopaa ar tresho nodirsh pirmos divus.
vortaala vadiiba, samizusies no apmekleejuma krituma, tur shaadus retardus, jo domaa, ka ''vinji veido klikskjus''. nu, apsveicama strateegjija.
bet, varbuut taada arii ir shii vortaala misija - 90% smurgulju, kas kaut ko drochii pie klavaam.
Perfekti aprakstīji pats sevi | Offline | | |
arizah | 07. May 2019, 12:56 |
#6512
|
| Kopš: 17. Nov 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 11323
Braucu ar: 43
|
07 May 2019, 12:17:07 @FR888 rakstīja:
Peedeejaa aazii jaa, bet es domaaju pie pirmaa touchdown. Tas man skiet vel nekur video nav uzpeldejis. Nu pareizi saki - flare jaasaak aatrak, bet taa kaa tas, iespejams, izdarits netika, tad lai glaabtu kko instinktiivi - mosh arii uzraava. A ir video no pirmaa touchdowna?
Tagad apskatījos to pasažiera video avheraldā - tur grūti saprast pitch, bet vertikālo ātrumu gan un tas izskatās pēc high flare, kas būtu vairāk Tavs variants. [ Šo ziņu laboja arizah, 07 May 2019, 12:56:36 ] | Offline | | |
sys9291 | 07. May 2019, 12:59 |
#6513
|
| Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5204
Braucu ar: F20 R1200RT
| pirmais touch down bija it kā normāls - lielāku pith leņķi nevarēja celt, jo ātrums bija par lielu... [ Šo ziņu laboja sys9291, 07 May 2019, 12:59:32 ] | Offline | | |
arizah | 07. May 2019, 13:00 |
#6514
|
| Kopš: 17. Nov 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 11323
Braucu ar: 43
|
07 May 2019, 12:56:21 @Kaross rakstīja:
Fizika ir fizika un lidmašīnas nelēkā.
Limašīna tiešām pārāk daudz nelēkā. Lidmašīna lido. Tai ir spārni. Ar izdaudzināto pamatskolas fizikas kursu te gan varētu dažam labam nepietikt, bet īsumā - cēlējspēks ir atkarīgs gan no ātruma. gan no uzplūdes leņķa. Āzī pēdējais mainās ļoti strauji un lielā diapazonā. Tā nav rallija mašīnas lēkāšana.
Jā, bet rallija mašīnai arī ir 4 spārni .. | Offline | | |
arizah | 07. May 2019, 13:08 |
#6515
|
| Kopš: 17. Nov 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 11323
Braucu ar: 43
| avheraldā raksta, ka uzreiz pēc katastrofas par varoni nodēvētais aizmugurējais cabin crew esot atrāvis vaļā aizmugurējās durvis
In Russian media they reported, that allegedly a flight attendant opened the rear emergency exit and was killed immediately by the intruding fire.
tas arī izskaidro milzīgo piedūmojumu, kas noteikti traucēja sagaidīt, kamēr visi mierīgi sameklē savu bagāžu. | Offline | | |
uldens1 | 07. May 2019, 13:12 |
#6516
|
| Kopš: 28. Feb 2008
Ziņojumi: 16205
Braucu ar:
| attieksme psc,tie krievi neko labāku par putinu ar nav pelnīuši | Offline | | |
|
KaspichsS | 07. May 2019, 13:13 |
#6517
|
| Kopš: 04. Dec 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 1184
Braucu ar: E39/E60 LCI
|
07 May 2019, 13:08:08 @arizah rakstīja:
avheraldā raksta, ka uzreiz pēc katastrofas par varoni nodēvētais aizmugurējais cabin crew esot atrāvis vaļā aizmugurējās durvis
In Russian media they reported, that allegedly a flight attendant opened the rear emergency exit and was killed immediately by the intruding fire.
tas arī izskaidro milzīgo piedūmojumu, kas noteikti traucēja sagaidīt, kamēr visi mierīgi sameklē savu bagāžu.
smuli, ko citee RU meedijus?
kad to izdariiju es, bljaa, kaa visi saklupa virsuu.
kad staasts par prieksheejo shasiju nu jau izskataas 90+% apstiprinaats, ugunsgreeks salonaa pirms nolaishanas nav apstiprinajies, zibens probleemas 50+%, [tb, manis ieliktais info - patiess] - nje to cto visi miizali ar RVR prieksgalaa vareetu atvainoties, sak, pogorichiljisj, bet juus to vien turpiniet, kaa kaut ko te pontot.
kaut kaads cmosnjiku saiets.. juus tak pirmie taadu sudu gadiijumaa apchuraatos, rautu savas bagazhas, gruustu malaa beernus un sievietes, lai tikai savas nozheelojamaaas pakaljas izglaabtu. interneta varonji hrenovie.. | Offline | | |
RVR | 07. May 2019, 13:20 |
#6518
|
| Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22289
Braucu ar: RVR
| Nelasīju pēdējās dažās lapās, ko tas lodāmurs rakstīja, bet tagad pamanīju, ka man esot par kaut ko jāatvainojas
Emm... par ko? Par to, ka rakstīju, ka ugunsdzēsējiem vienmēr ir trauksme pie emergency landing (kā tas arī ir), vai par ko?
Ātrumā nevaru atrast, ko es te vēl būtu rakstījis | Offline | | |
KaspichsS | 07. May 2019, 13:33 |
#6519
|
| Kopš: 04. Dec 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 1184
Braucu ar: E39/E60 LCI
|
07 May 2019, 13:20:54 @RVR rakstīja:
Nelasīju pēdējās dažās lapās, ko tas lodāmurs rakstīja, bet tagad pamanīju, ka man esot par kaut ko jāatvainojas
Emm... par ko? Par to, ka rakstīju, ka ugunsdzēsējiem vienmēr ir trauksme pie emergency landing (kā tas arī ir), vai par ko?
Ātrumā nevaru atrast, ko es te vēl būtu rakstījis
''Kate, davai, vismaz te nevajag umņičīt.''
shis bija tavs teksts par manis paarforvardeeto info no Dozdj. tagad izraadaas, ka tomeer tas info bija korekts.
tavs bazars - kompleksaina loha liimenii, piedod. tehniskaas lietaas tu neceert [nu, es domaaju, nesaaksi oponeet]. administratiivajaas, termnologjijaa - jaa, esi industrijaa. bet komunikaacija un tuseeshana ar cufikiem, useriem.. piedod, tu esi nolaidies liidz parashai. vismaz shajaa teemaa. | Offline | | |
RVR | 07. May 2019, 13:38 |
#6520
|
| Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22289
Braucu ar: RVR
| Ā, ok, sapratu
Nē, pie tā gan es palieku un neatkāpjos
Varu atkārtot vēlreiz, katram gadījumam:
"Kate, davai, vismaz te nevajag umņičīt."
| Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|