Online
Pašreiz BMWPower skatās 174 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Civilā aviācija (lidaparāti, katastrofas utt.)
Autors | Ziņojums |
Ansbergs | 06. May 2019, 20:30 |
#6441
|
| Kopš: 28. Mar 2017
Ziņojumi: 120
Braucu ar:
| https://www.nytimes.com/2019/05/06/world/europe...plane-crash.html
Lightning strikes airliners thousands of times a year, but it rarely causes even minor problems, because modern planes are designed to withstand it.
te arii atgriezhamies pie inzheneeru cietaas sejas ka zibens vainiigs. taalaak tekstaa iisumaa arii struktureeti sarakstiits viss ko vakarnakt teica gandriiz visi ar vienu iznjeemumu. atgaadinaashu ka ruslande ir valsts kuraa apmeeram reizi meenesii kaads pasazhieris pamanaas novelties no trepeem uz lidmashiinu. nemaz nerunaajot par fataaliem crashiem kas tajaa galaa ir smagi vairaak nekaa citur tas kko paraada par droshiibas un veselaa sapraata liimeni tomeer.
koderis, nemiiz airbaltic q400 gadiijumaa vairaak meeslus taisiija sensors kas iisti nesaprata vai durvis ir ciet vai nav. tagad tikai palikushas probleemas ar shasijaam [ Šo ziņu laboja Ansbergs, 06 May 2019, 20:34:11 ] | Offline | | |
sys9291 | 06. May 2019, 20:30 |
#6442
|
| Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5204
Braucu ar: F20 R1200RT
|
06 May 2019, 20:04:26 @KateG rakstīja:
06 May 2019, 18:54:38 @Bender rakstīja:
06 May 2019, 15:53:45 @sys9291 rakstīja:
A man tāds jautājiens - jūs kāds esat piedalījies reālā avārijas nosēšanās pasākumā? esat kādreiz evakuējušies no lidaparāta? Domāju ka jums pagrūti iedomāties kas notika salonā - lai gan ir pieejams salona video ar reālo skaņu...lai rastos kaut mazākais priekšstats kas tur notika... Jā tādā situācijā jau glupi meklēt un ņemt bagāžu... lai gan arī nav fakts ka tieši tas bija par iemeslu. Ja paskatās shēmā - tad redzam, ka visi bojā gājušie atrodas aiz spārna - tātas aiz degvielas tvertnes - un viņi vairs fiziski netika ārā...
Esmu ar trešo piegājienu zemē apsēdināts. Pamperis prasījās jau pēc pirmā piegājiena.
Un tikai sānvējš.
man JFK traapiijaas veetra/speeciigs saanveejsh.
nolaidaas ar otro. veejsh bija taads, ka ljotene gaaja lejaa 45 graadu lenkjiii, es mieriigi redzeeju skrejcelju.
bet, noseedinaja smalki. jaa, bija Aeroflot/krievi.
Nu es jau pāris gadus pa krievzemi tikai ar Aeroflotu lidoju. Savulaik punktu experimentiem pielika Vladivostok avia, kad Kemerovā paceļoties ar maigu blīkšķi izbeidzās abi dzinēji, noripojām no skreiceļa un nācās izbaudīt evakuācijas atrakciju... Viss notika tik ātri, ka apskaidrība par situāciju radās jau lidaparāta ārpusē... | Offline | | |
KaspichsS | 06. May 2019, 20:33 |
#6443
|
| Kopš: 04. Dec 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 1184
Braucu ar: E39/E60 LCI
| mani vakar izdraza alnis, taapeec garaaku pastaastu varu veelak.
iisais:
1. lidmashiinas potenciaals uz zemes 0V [volti]. mitraa laikaa - ari paceljoties tas nebuus milziigs. ktraa znjaa, ne saliidzinaams ar zibeni.
2. briidi, kad zibens traapa ljotenei [veidojas lokizlade], ljotenes korpusa potenciaals tiek uzlaadees no tuvu 0 liidz dazhiem simtiem tuukstoshu V vai pat miljoniem V.
3. shii uzlaadeeshana notiek mezhoniigaa temaa - ir runa par us jeb sekundes miljonajam daljaam;
4. lidmashinai ir liela korpusa virsma, attieciigi - liela kapacitaate [milifaraati];
5. lai uzlaadeetu lielu kapacitaati lliidz lielam potenciaalam, vajadziiga liela straada. Zibens gadiijumaa ir runa par tuukstoshiem A [ampeeru].
6. liels spriegums/potenciaals + liela straava ir milziiga energjija. Shajaa posmaa zibens saskares punktaa izdalaas miljoni Watu [MW];
7. naakoshajaa posmaa - zibens veido loizlaadi ar zemi. jau no CITA ljotenes punkta veidojas naakoshais zibens, kas iet uz zemi. Shajaa paarejas daljaa [starp abiem zibenjiem] pluust lielaa straava - tuukstoshiem A. taapeec tiek sadezinaata kraasa, piem. un taa kraasa sadeg sekundes miljonajaas daljaas!
8. zibens katru reizi sper savaadaak - nav striktas ieejas un izejas vietas. ja ieejas vai izejas vieta traapa neaizsargaataa vietaa [radars, sensors, lukturis] - tuukstoshi A un nenormaals potencaals iemauc elektronikaa. jaa, 100 reizes viss buus gerai. 101. - zhopa. paskatiet - ir ne mazums gadiijumu, kad peec zibens speeriena atrubaas elektronika. un apgalvot ''dofiga gadijumu, kad viss gerai'' - tas NAV arguments.
9. kaa jau mineju ieprieksh, tuukstoshi elektronikas komponentu [zeneri, supresori, arc izlaades lampas, polyswitch, utml] ruupeejas par to, lai elektroniku peec iespejas aizsargaatu.
10. situaacija ir taada pati kaa ar car crash testiem - visu nevar paredzeet. ja zibens izniicinaaja dalju elektroikas - inzhenieri peetiis, ulabos, modificees. Avio lielaakaa dalja uzlabojumu ir uz kaadu naaves. Diemzheel.
11. visbeidzot - man gluzhi nav paarlieciibas, ka RU ieguldiija taadu pashu effortu, kaa, piem., Airbus ljotenes izstraadee.
man ir miljons papildjautaajumu - vai nebija ieekonomeets uz salona apshuvumu - tas vareeja degt leenaak, ja buutu citi materiaali;
kaa aizsargaatas degvielas tvertens; kaadi risinaajumi dzineeju automaatiska shutdown gadiijumaa, ja ir ugunsgreeks, u.t.t. tas viss tachu ietekmee scenaariju! | Offline | | |
Ansbergs | 06. May 2019, 20:37 |
#6444
|
| Kopš: 28. Mar 2017
Ziņojumi: 120
Braucu ar:
| pajaat par alni bet 11ais punkts arii ir atsleega - diez vai kaads tur ir par sho domaajis to nacionaalo lepnumu buuveejot. maza pieziime - zibens vizbiezhaak spers asajaas detaljaas. spaarnu vai astes galos utt. te populaarznaatniski https://youtu.be/olxaFBtCV4Q | Offline | | |
Ch | 06. May 2019, 20:38 |
#6445
|
| Kopš: 08. Jan 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 4340
Braucu ar: E92 M3, E30 318i, F11 535d
| https://www.aircraftsystemstech.com/p/bonding-and-grounding.html
ieeespējams dēļ nepietiekama bondinga (sūdīgs dizains vai sūdīgs maintenance), zibens izšāva no ierindas kādu svarīgu kompi/kompjus, dēļ kā arī atgriezās un nolēma sēsties asap.
bet nu kāda jēga no tām spekulācijām, būs reports tad jau manīs. | Offline | | |
KaspichsS | 06. May 2019, 20:38 |
#6446
|
| Kopš: 04. Dec 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 1184
Braucu ar: E39/E60 LCI
|
06 May 2019, 20:30:02 @Ansbergs rakstīja:
https://www.nytimes.com/2019/05/06/world/europe...plane-crash.html
Lightning strikes airliners thousands of times a year, but it rarely causes even minor problems, because modern planes are designed to withstand it.
te arii atgriezhamies pie inzheneeru cietaas sejas ka zibens vainiigs. taalaak tekstaa iisumaa arii struktureeti sarakstiits viss ko vakarnakt teica gandriiz visi ar vienu iznjeemumu. atgaadinaashu ka ruslande ir valsts kuraa apmeeram reizi meenesii kaads pasazhieris pamanaas novelties no trepeem uz lidmashiinu. nemaz nerunaajot par fataaliem crashiem kas tajaa galaa ir smagi vairaak nekaa citur tas kko paraada par droshiibas un veselaa sapraata liimeni tomeer.
koderis, nemiiz airbaltic q400 gadiijumaa vairaak meeslus taisiija sensors kas iisti nesaprata vai durvis ir ciet vai nav. tagad tikai palikushas probleemas ar shasijaam
tu uz leitaam skaties fundamentaali nepareizi [manupraat].
parasti kresh ir vairaaku seciigu notikumu kopums;
situaacija kljuust kritiska, ja kaads it kaa plaanveida events izraisa negaidiitas sekas.
tu runaa taa, it kaa 100 reizes 100.tajam mochiija zibens, 100 reizes viss atrubiijaas.
nee, 99 reizes viss bija gerai. 100.reizee iemauca augstuma sensoraa. sagadiijaas.
un shows var saakties.
vareeja nolaisties bisku saudziigaak, neaizdegtos. ja pazuda sakari - moska antenaa iemauca.
piedevaam, vai 134.arii nebija, piem., tieksme leekaat? tb., taa ir teema par shasijaam, cik taas ir krutas. te video redzams, ka ljotene leekaaja kaa kazbeks, shasijas neslaapeeja kineetisko energiju.
| Offline | | |
ramex | 06. May 2019, 20:39 |
#6447
|
| Kopš: 08. Apr 2010
Ziņojumi: 2403
Braucu ar: H6
| jebāl...
iemeklē youtubē "lightning hits airplane"
par pārējiem taviem jautājumiem ja tas būtu noticis kāda citā valstī ne Krievijā un tā lidmašīna nebūtu "nacionālais lepnums" visticamāk tu uzzinātu pēc apmēram pusgada attiecīgās izmeklēšanas iestādes atskaitē. Par Krieviju nezinu man ir nelāgas aizdomas ka 100% patiesību tu neuzzināsi nekad.
| Offline | | |
Ansbergs | 06. May 2019, 20:41 |
#6448
|
| Kopš: 28. Mar 2017
Ziņojumi: 120
Braucu ar:
| shasijas ir paredzeetas x svaram. kaapeec netika apmesti veel pieci aplji dezigneetajaa waitingspotaa bet pa taiso maukts lejaa, to lai izmekleetaajiem skaidro tie divi chalji kas ar strikji nolaidaas no pilotu kabiines | Offline | | |
|
KaspichsS | 06. May 2019, 20:41 |
#6449
|
| Kopš: 04. Dec 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 1184
Braucu ar: E39/E60 LCI
|
06 May 2019, 20:37:04 @Ansbergs rakstīja:
pajaat par alni bet 11ais punkts arii ir atsleega - diez vai kaads tur ir par sho domaajis to nacionaalo lepnumu buuveejot. maza pieziime - zibens vizbiezhaak spers asajaas detaljaas. spaarnu vai astes galos utt. te populaarznaatniski https://youtu.be/olxaFBtCV4Q
jaa, protams, asaas kantes ir biistamaakaas. bet, var traapiit antenaa, dajebkur. var gadiities, ka traapa panelii, bet taa elektriskais kontakts ar blakus paneli nav labs - kniedes oksideejushaas. tad buus lokaals ugunsgreeks panelju sastikjeeshanas vietaa. aiz paneljiem toch iet daudz vadu - tie buus oglees sekundes tuukstoshdaljaa, pat, ja zibens tieshi netraapiis.
lasiiju, ka jaunaakajiem Airbus taam skjiedras aashuvuma plaaksneem taisa monoliitu straavu vadoshu ieksheejo slaani. lai izsleegtu shuves n shit.
TU 100.taadu, protams, nav!
| Offline | | |
sys9291 | 06. May 2019, 20:44 |
#6450
|
| Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5204
Braucu ar: F20 R1200RT
| nu labi zibens iespēra, kumeļš iespēra - nav principiāli - lidaparāts lidoja, vadība strādāja, lidaparāts palika vadāms. Tātad loģiski domājot - kļūda pilotēšanā, jo tādu āzi noķert un vēl pēc tam censties piespiest lidaparātu pie zemes... Tas jau vien norāda, ka vertikālais ātrums bija par lielu...
Manuprāt pareizākais risinājums pēc tāda āža bija iet uz GOaround - lai gan varu kļūdīties, jo pēc netā izskanējušas informācijas vadības sistēma bija direct law režīmā un piloti vienkārši nebija gatavi viņu pilotēt - tapēc arī sēdināja jebkuriem līdzekļiem... | Offline | | |
Ansbergs | 06. May 2019, 20:44 |
#6451
|
| Kopš: 28. Mar 2017
Ziņojumi: 120
Braucu ar:
| bet tak ir skaidrs ka “ai iespeera zibens” nedriikst buut argumets 21 gadsimtaa. zibens nav faking vulkaans vai cita cuuciiba kas buutu brutaala raritaate aviaacijaa. ar to reekinaas. lielaakoties | Offline | | |
KaspichsS | 06. May 2019, 20:45 |
#6452
|
| Kopš: 04. Dec 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 1184
Braucu ar: E39/E60 LCI
|
06 May 2019, 20:41:25 @Ansbergs rakstīja:
shasijas ir paredzeetas x svaram. kaapeec netika apmesti veel pieci aplji dezigneetajaa waitingspotaa bet pa taiso maukts lejaa, to lai izmekleetaajiem skaidro tie divi chalji kas ar strikji nolaidaas no pilotu kabiines
variantu daudz. piem., atrubiijaas pamatinfo sensori - augstums, aatrums, sakari. + suudiigi laika apstaaklji. moska pilotiem meerena panika, jo taa nav gadiijies.
par svaru - tas ir skaidrs. teema ir - KAA shasija uzvedaas kritiskajos rezhiimos.
viens scenaarijs - kaa 100.tais leekaa;
2. scenaarijs, piemeeram - tiek izniicinaati amorti/supresori, bet ljotene NEleekaa.
| Offline | | |
KaspichsS | 06. May 2019, 20:47 |
#6453
|
| Kopš: 04. Dec 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 1184
Braucu ar: E39/E60 LCI
|
06 May 2019, 20:44:43 @Ansbergs rakstīja:
bet tak ir skaidrs ka “ai iespeera zibens” nedriikst buut argumets 21 gadsimtaa. zibens nav faking vulkaans vai cita cuuciiba kas buutu brutaala raritaate aviaacijaa. ar to reekinaas. lielaakoties
zibens ir tik milziiga energjija, ka tas vienmeer ir un paliks arguments! | Offline | | |
KaspichsS | 06. May 2019, 20:49 |
#6454
|
| Kopš: 04. Dec 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 1184
Braucu ar: E39/E60 LCI
|
06 May 2019, 20:44:27 @sys9291 rakstīja:
nu labi zibens iespēra, kumeļš iespēra - nav principiāli - lidaparāts lidoja, vadība strādāja, lidaparāts palika vadāms. Tātad loģiski domājot - kļūda pilotēšanā, jo tādu āzi noķert un vēl pēc tam censties piespiest lidaparātu pie zemes... Tas jau vien norāda, ka vertikālais ātrums bija par lielu...
Manuprāt pareizākais risinājums pēc tāda āža bija iet uz GOaround - lai gan varu kļūdīties, jo pēc netā izskanējušas informācijas vadības sistēma bija direct law režīmā un piloti vienkārši nebija gatavi viņu pilotēt - tapēc arī sēdināja jebkuriem līdzekļiem...
zin kaa, taa ir teema ar ABS/DSC. es regulaari dzirdu - es ar ABS nebremzeeju. es maaku/krutak - bez.
viss ir kruta liidz briidim, kameer iestaajas naaves briesmas. tad lielaakaa dalja goncljegu vnk topii bremzhu pedaali liidz griidai. jo tie ir izdziivoshanas instinkti.
ja vechiem nebija sakaru da veel hvz, kas - iespeejams, panikaa laidaas lejaa, vnk naaves bailees.
p.s. iespeejams, ka bija apstaaklji, deelj kuriem piloti neticeeja borta datchiku raadiijumiem. variantu daudz. cerams, ka vismaz melnaas kastes nebuus ''bojaatas''.[ Šo ziņu laboja KateG, 06 May 2019, 20:50:54 ] | Offline | | |
sys9291 | 06. May 2019, 20:50 |
#6455
|
| Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5204
Braucu ar: F20 R1200RT
|
06 May 2019, 20:45:51 @KateG rakstīja:
06 May 2019, 20:41:25 @Ansbergs rakstīja:
shasijas ir paredzeetas x svaram. kaapeec netika apmesti veel pieci aplji dezigneetajaa waitingspotaa bet pa taiso maukts lejaa, to lai izmekleetaajiem skaidro tie divi chalji kas ar strikji nolaidaas no pilotu kabiines
variantu daudz. piem., atrubiijaas pamatinfo sensori - augstums, aatrums, sakari. + suudiigi laika apstaaklji. moska pilotiem meerena panika, jo taa nav gadiijies.
par svaru - tas ir skaidrs. teema ir - KAA shasija uzvedaas kritiskajos rezhiimos.
viens scenaarijs - kaa 100.tais leekaa;
2. scenaarijs, piemeeram - tiek izniicinaati amorti/supresori, bet ljotene NEleekaa.
a tu pastudē kapēc rodas āzis pie nosēšanās un kāda ir standarta procedūra pie āža... un amortizatori tur galīgi tēmā nav...
par pamatparamterim runajot - tie pazuda? nu tā būs utopija...[ Šo ziņu laboja sys9291, 06 May 2019, 20:51:46 ] | Offline | | |
cipargalva | 06. May 2019, 20:52 |
#6456
|
| Kopš: 07. Jul 2009
No: Valmiera
Ziņojumi: 6621
Braucu ar: quattro
| Skatos esat vērtīgi pavadījuši šo saulaino brīvdienu.
Cik aeronautikas inženieru šo topiku jau ir absolvējuši? | Offline | | |
|
KaspichsS | 06. May 2019, 20:53 |
#6457
|
| Kopš: 04. Dec 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 1184
Braucu ar: E39/E60 LCI
|
06 May 2019, 20:50:29 @sys9291 rakstīja:
06 May 2019, 20:45:51 @KateG rakstīja:
06 May 2019, 20:41:25 @Ansbergs rakstīja:
shasijas ir paredzeetas x svaram. kaapeec netika apmesti veel pieci aplji dezigneetajaa waitingspotaa bet pa taiso maukts lejaa, to lai izmekleetaajiem skaidro tie divi chalji kas ar strikji nolaidaas no pilotu kabiines
variantu daudz. piem., atrubiijaas pamatinfo sensori - augstums, aatrums, sakari. + suudiigi laika apstaaklji. moska pilotiem meerena panika, jo taa nav gadiijies.
par svaru - tas ir skaidrs. teema ir - KAA shasija uzvedaas kritiskajos rezhiimos.
viens scenaarijs - kaa 100.tais leekaa;
2. scenaarijs, piemeeram - tiek izniicinaati amorti/supresori, bet ljotene NEleekaa.
a tu pastudē kapēc rodas āzis pie nosēšanās un kāda ir standarta procedūra pie āža... un amortizatori tur galīgi tēmā nav...
es ljoti labi saprotu! es fizmatos esmu maaciijies!
un amorti ir kak-raz par teemu! Amortu uzdevums shaaaa situaacijaa - slaapeet potenciaalo energjiju, lai nav kineetiskaas emzaakaja punktaa un atkal - potenciaalaa lecot augshaa.
jaa, gaazaas lejaa par strauju, tur nav bazara. bet ljotene bija paarslogota, noteikti gribeeja izmantot visu skrejcelju. | Offline | | |
sys9291 | 06. May 2019, 20:56 |
#6458
|
| Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5204
Braucu ar: F20 R1200RT
|
06 May 2019, 20:53:24 @KateG rakstīja:
06 May 2019, 20:50:29 @sys9291 rakstīja:
06 May 2019, 20:45:51 @KateG rakstīja:
06 May 2019, 20:41:25 @Ansbergs rakstīja:
shasijas ir paredzeetas x svaram. kaapeec netika apmesti veel pieci aplji dezigneetajaa waitingspotaa bet pa taiso maukts lejaa, to lai izmekleetaajiem skaidro tie divi chalji kas ar strikji nolaidaas no pilotu kabiines
variantu daudz. piem., atrubiijaas pamatinfo sensori - augstums, aatrums, sakari. + suudiigi laika apstaaklji. moska pilotiem meerena panika, jo taa nav gadiijies.
par svaru - tas ir skaidrs. teema ir - KAA shasija uzvedaas kritiskajos rezhiimos.
viens scenaarijs - kaa 100.tais leekaa;
2. scenaarijs, piemeeram - tiek izniicinaati amorti/supresori, bet ljotene NEleekaa.
a tu pastudē kapēc rodas āzis pie nosēšanās un kāda ir standarta procedūra pie āža... un amortizatori tur galīgi tēmā nav...
es ljoti labi saprotu! es fizmatos esmu maaciijies!
un amorti ir kak-raz par teemu! Amortu uzdevums shaaaa situaacijaa - slaapeet potenciaalo energjiju, lai nav kineetiskaas emzaakaja punktaa un atkal - potenciaalaa lecot augshaa.
jaa, gaazaas lejaa par strauju, tur nav bazara. bet ljotene bija paarslogota, noteikti gribeeja izmantot visu skrejcelju.
ne tur skaties... labāk padomā par angle of attack, kā arī par CG... un padomā kas mainās... | Offline | | |
Ch | 06. May 2019, 20:56 |
#6459
|
| Kopš: 08. Jan 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 4340
Braucu ar: E92 M3, E30 318i, F11 535d
| Pie bounca turpinot nose down inputu nākamais bounce būs vēl lielaks un nākamais vēl lielāks.. Ar šasijas dizainu tur nekāda sakara.
Beidziet filosofēt. | Offline | | |
KaspichsS | 06. May 2019, 20:58 |
#6460
|
| Kopš: 04. Dec 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 1184
Braucu ar: E39/E60 LCI
|
06 May 2019, 20:56:49 @user rakstīja:
Kate, ko Tu darīsi, kad pēc izmeklēšanas būs oficiāls ziņojums, kurš apgazis visu Tevis rakstīto huiņu?
tu esi ii[ashi stulbs, piedod.
es runaju par damage, ko VAR izraisiit zibens. tu veeleejuma izteiksmi no staastiijuma/apgalvojuma atskjir?
puis, tavs IQ ir par zemu, lai piedaliitos diskusijaa. | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|