Online

Pašreiz BMWPower skatās 191 viesi un 18 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » FLEIMS

Tēma: Šeit bija topiks (Kaspich, DM-101)

AutorsZiņojums
sys9291
18. Feb 2021, 15:32 #6341

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5204

Braucu ar: F20 R1200RT


18 Feb 2021, 15:26:40 @kexxx rakstīja:
Vienkāršāk runājot- tas kvēlsveču vadības bloks (ko tautā sauc par releju), sprāgst lielās slodzes dēļ (lieli ampēri jānodrošina ilgi un bieži)? Un dzinēja nepietiekama temperatūra šo efektu pastiprina, jo arī braucot jāsilda kvēlsveces?

Atslēgas vārds - lieli ampēri... - tātad kurā gadījumā viņi radīsies? (te nu būtu jāzin sveču bloka darbība un loģiski padomājot viss nostājas savās vietās)
P.S pat pie beigta termostata, kas knapi notur 60 grādus sveces netiek sildītas...

[ Šo ziņu laboja sys9291, 18 Feb 2021, 15:33:56 ]

Offline
kexxx
18. Feb 2021, 15:42 #6342

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 12320

Braucu ar:

Nu, tā padomājot, lielākā strāva varētu būt sveču uzkarsēšanas sākumā, kad tā ir auksta, pretestība zemāka un līdz ar to A lielāki... Plus arī mērķis ir uzkarsēt sveci ātri, lai var ātrāk startēt...

Bet tas tā primitīvi spriežot
Vadības blokam tur varētu būt kkāda sava loģika, kad vairāk sildīt, kad mazāk
Offline
sys9291
18. Feb 2021, 15:48 #6343

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5204

Braucu ar: F20 R1200RT


18 Feb 2021, 15:42:53 @kexxx rakstīja:
Nu, tā padomājot, lielākā strāva varētu būt sveču uzkarsēšanas sākumā, kad tā ir auksta, pretestība zemāka un līdz ar to A lielāki... Plus arī mērķis ir uzkarsēt sveci ātri, lai var ātrāk startēt...

Bet tas tā primitīvi spriežot
Vadības blokam tur varētu būt kkāda sava loģika, kad vairāk sildīt, kad mazāk

Sēdies 10! Un ja akumulators nenodrošina normālu spriegumu šīs sveces uzsilst lēnāk (pretestība mazāka A lielāki) ar visu no tā izrietošo. A kapēc akumulators tā dara - te nu ir pilna buķete: akumulators, ģenerators, IBS....
Tātad, kā jau DM rakstīja cēlonis nav sveču blokā un svecēs...

[ Šo ziņu laboja sys9291, 18 Feb 2021, 15:49:11 ]

Offline
cipargalva
18. Feb 2021, 16:07 #6344

Kopš: 07. Jul 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 6622

Braucu ar: quattro


18 Feb 2021, 15:48:29 @sys9291 rakstīja:
Un ja akumulators nenodrošina normālu spriegumu šīs sveces uzsilst lēnāk (pretestība mazāka A lielāki) ar visu no tā izrietošo.

Nu, ja spriegums mazāks, tad taču tieši proporcionāli samazinās arī strāva. Cik tad ir normāla sprieguma robežvērtība šajā gadījumā?
Vai sildīšanas laiks kaut nedaudz zem šīs vērtības tik ļoti pieaug, ka, neskatoties uz mazāko strāvu, tāpat pārslogo bloku?
Offline
sys9291
18. Feb 2021, 16:12 #6345

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5204

Braucu ar: F20 R1200RT


18 Feb 2021, 16:07:27 @cipargalva rakstīja:

18 Feb 2021, 15:48:29 @sys9291 rakstīja:
Un ja akumulators nenodrošina normālu spriegumu šīs sveces uzsilst lēnāk (pretestība mazāka A lielāki) ar visu no tā izrietošo.

Nu, ja spriegums mazāks, tad taču tieši proporcionāli samazinās arī strāva. Cik tad ir normāla sprieguma robežvērtība šajā gadījumā?
Vai sildīšanas laiks kaut nedaudz zem šīs vērtības tik ļoti pieaug, ka, neskatoties uz mazāko strāvu, tāpat pārslogo bloku?

Nu tā redzi arī ir - jo parasti sveču/bloka problēmas nāk tandēmā ar akumulatora uzlādes līmeņa problēmām... Jo pat viens starts aukstumā ar labi pasēdinātu akumulatoru noraksta sveču/bloka tandēmu... un tad vēl vecā metode 3x raustīt aizdedzi lai sildītu sveces
Offline
cipargalva
18. Feb 2021, 16:13 #6346

Kopš: 07. Jul 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 6622

Braucu ar: quattro

Man vēl nesen viens bmw braucējs teica, ka tā darot
Offline
Ismails
18. Feb 2021, 16:23 #6347

Kopš: 09. Aug 2017

Ziņojumi: 1289

Braucu ar: E46 Touring


18 Feb 2021, 16:13:53 @cipargalva rakstīja:
Man vēl nesen viens bmw braucējs teica, ka tā darot

Ja šī gadsimta bmw, tad jau nekāds ļaunums netiek nodarīts, jo ja ir nepieciešamība šādi izpildīties, tad kāds no posmiem jau ir atteicis darbību.
Offline
kexxx
18. Feb 2021, 16:27 #6348

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 12320

Braucu ar:

Par spriegumiem- vai tad tur nav 5v kvēlsveces? It kā pat tukšam aķim vajadzētu spēt nodrošināt kādus 10-11v... Vai arī pie tukša aķa svecēm nevar nodrošināt pat tos 5v?
Offline
uldens1
18. Feb 2021, 16:44 #6349

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 16210

Braucu ar:


18 Feb 2021, 16:27:07 @kexxx rakstīja:
Par spriegumiem- vai tad tur nav 5v kvēlsveces? It kā pat tukšam aķim vajadzētu spēt nodrošināt kādus 10-11v... Vai arī pie tukša aķa svecēm nevar nodrošināt pat tos 5v?
līdz blokam tāpat pienāk 12v
Online
sys9291
18. Feb 2021, 16:53 #6350

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5204

Braucu ar: F20 R1200RT


18 Feb 2021, 16:27:07 @kexxx rakstīja:
Par spriegumiem- vai tad tur nav 5v kvēlsveces? It kā pat tukšam aķim vajadzētu spēt nodrošināt kādus 10-11v... Vai arī pie tukša aķa svecēm nevar nodrošināt pat tos 5v?

kā jau DM rakstīja sveces tiek sildītas ar īsiem 12V impulsiem. Laikā starp impulsiem bloks mēra sveces pretestību lai noteiktu cik karsta viņa ir un cik ilgu nākamo impulsu jādod. Jo svece karstāka, jo īsāks impulss - līdz ar to bloks regulē katras sveces temperatūru. JA akumulators vājš, svece sils lēnāk - līdz ar to viņas pretestība ilgāk būs zema - tātd lielāki A caur viņu plūdīs ilgāk strauji samazinot viņas un bloka mūžu...
Offline
kexxx
18. Feb 2021, 16:55 #6351

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 12320

Braucu ar:

Skaidrs, izglītojoši... Paldies
Offline
cipargalva
18. Feb 2021, 17:04 #6352

Kopš: 07. Jul 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 6622

Braucu ar: quattro

kungi
Offline
maasters
18. Feb 2021, 20:19 #6353

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 846

Braucu ar:

Nixx , saprotams, ka tu gaidi to izdevību, kur varētu ielikt kloķi kasparam nu apmēram kā kāds ar vecu fordu gaida aiz fūres savu perfektu laika logu apdzīšanai, bet šoreiz iznāca "avārija"

Maiņstrāvas metināšana ir nišas lieta, ko neizmanto plaši. Loks uz AC izveidojas tāpēc, ka ir liels spriegums, kurš spēj izveidot gaisā plazmas kanālu, kas ir jonizēta gāze, kura labi vada elektrību. Loks turās tikai tāpēc, ka šīs jonizētās plazmas "relaksācijas " laiks ir mazliet ilgaks par maiņstrāvas pusperioda ilgumu, respektīvi gaisā esošais plazmas loks nepaspēj atdzist un zaudēt savu vadītspēju līdz nākamā pusperioda pīķa spriegumam, kurš šo loku atkal pa jaunam uzkarsē.

Kopsummā līdzstrāva karsē daudz vairāk nekā AC, jo AC jāņem vērā RMS. Starp citu tas spriegums ko norāda teiksim maiņstrāvas tīklā nav pīķa spriegums , bet gan RMS vertība, kas spētu izdalīt tādu pat jaudu pretestībā kā līdzvērtīgs līdzstrāvas spriegums. Respektīvi 230 volti AC , kas ir rozetē karsē caur rezistoru kā 230 vDC.
Toties reālā sprieguma vērtība rozetā katra pusperioda augšā ir 230 * 1.414 = 325 volti.

Induktīvās ķēdēs tiesi ir starpībā AC vai DC, jo ja strāva nemaina savu virzienu un apmēru iepretim laikam, tad tas nozīmē ka nav induktivitātes.
Indukcija ir tikai tad kad kautkas mainās, ja nekas nemainās tad nav arī induktivitātes.
Līdzstrāvai, kad tā plūst caur vadu ir tikai kapacitāte pret zemi.
Jja tev gadienā garlaicīgi un gribi padomāt iedošu hintu, šis ir tas iemesls kapēc ļoti garas elektrolīnijas veido uz augstsprieguma līdzstrāvas jeb HVDC bāzes , nevis maiņstrāvas, jo AC ir reaktīvā strāva, kuru veido gaisvadu linijas kapacitāte un induktivitāte. šī reaktīvā strāva reāli karsē vadus un izdalās siltumzudumos. DC tas nav.



Visbeidzot, kabeļiem kak raz ir starpība.
AC ir virsmas efekts, kas palielinās palielinoties frekvencei, jeb jo augstāka frekvence, jo strāva plūst pa aizvien seklāku kabeļa virsmas šķergriezumu, turpretim DC plūst pa visu vadītāju vienmērīgi, līdz ar to vada šķersgriezumu iespējams utilizēt pilnvērtīgak.
Ir vēl nianses bet nu tad te būtu grāmata jāraksta.




Offline
endurists
18. Feb 2021, 21:33 #6354

Kopš: 21. Apr 2009

Ziņojumi: 362

Braucu ar: Husaberg FE501 13' KTM Adventure LC4, BMW 120d

Prieks lasīt tādas, populārzinātniskā valodā izklāstītas, tēmas un lūgums pamest ideju, kāda fundamentāla kļūda varētu būt pie vainas: problēmas izklāsts, 20 gadīgs motocikls, 3 fāzu ģenerators, taisngriezis/reguators -> akumulators. Pats ģenerators dod ārā ap 50 - 60 voltiem/3krpm (kas ir OK pēc manuāļa) tukšgaitā (1,7k rpm) aiz taisngrieža uz akumulatora spailēm ap 13,6v - 14,00V, apgriezieniem ceļoties, voltāža krīt līdz 12,9/13,2v Taisngriezis mainīts, simptomi vienādi, arī pēc nomaiņas.

[ Šo ziņu laboja endurists, 18 Feb 2021, 21:34:22 ]

Offline
maasters
18. Feb 2021, 21:59 #6355

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 846

Braucu ar:

a kapēc mainīji taisngriezi? taisngrieža vienīgā funkcija ir "taisnot " ārā AC, ja diodes mērās kā veselas un zem slodzes (teiksim ģenim pielikta rezistīva elementa) arī viss ir normāli , tad tasngriezim nav nekāda vaina. Veici kādu testu tamlīdzīgu?


Nu palielam tas ģenerators sastāv no 3 fāžu tinumiem statorā un tinuma rotorā, kas veido rotora mag lauku. to sauc par ierosmes tinumu. tas kāda strāva un spriegums ģenim izejā atkarīgs no paša rotora RPM un rotora mag. lauka stipruma, kuru savukārt regulē sprieguma regulators.

Ja pieņemam ka tev mocim viss pārējais ar elektrību kartībā, tad jāskatās kāpēc spriegums neregulējas tā kā gribētos.

kad tu novēro šo defektu ja tiec klāt pamēri kāds spriegums iet uz rotoru caur slīdkontaktiem, kuri savienoti ar sprieguma regulatora izeju.
Ideja sekojoša, ja regulators jūt, ka ģenim pielikta aizvien lielāka slodze, respektīvi krīt spriegums, tad tas palielina strāvu uz rotora ierosmes tinumu. Tas savukārt pastiprina rotora magnētisko lauku, kas inducē lielāku spriegumu statora tinumos. Atgriezeniskā saite.

Parasti gan ir otrādāk, ka palielinot RPM ja ir sūdīga regulācija spriegums izejā tieši ceļas, nevis krīt.
Esi testējis ģeni, kad tas nav pieslēgts moča elektroshēmai? ja vari izdari tā, paskaties kas tad notiek.

tie 50/60 volti ko dododt ara pats ģenis ir DC pēc tasngrieža ar visu regulatoru pieslēgtu tikai bez jebkādas slodzes vai AC no statora izvadiem, kad biji noņēmis taisngriezi?

[ Šo ziņu laboja maasters, 18 Feb 2021, 22:05:55 ]

Offline
uldens1
18. Feb 2021, 22:07 #6356

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 16210

Braucu ar:

man jau liekas ka tam mocim nav ierosmes,bet ir magnētisks rotors
Online
endurists
18. Feb 2021, 22:10 #6357

Kopš: 21. Apr 2009

Ziņojumi: 362

Braucu ar: Husaberg FE501 13' KTM Adventure LC4, BMW 120d


18 Feb 2021, 22:07:56 @uldens1 rakstīja:
man jau liekas ka tam mocim nav ierosmes,bet ir magnētisks rotors


Jā, Uldenam taisnība - primitīvs magnētiskais rotors!

Pašu taisngriezi (diožu tiltu ) var elementāri nomērīt un tur viss bija kārtībā, vienkārši varēja pa lēto (25 Eur) dabūt vēl vienu un šķita ka tas veic arī sprieguma līmeņa regulāciju (lieko spriegumu caur ribām korpusā atdodot siltumā) .

[ Šo ziņu laboja endurists, 18 Feb 2021, 22:14:15 ]

Offline
uldens1
18. Feb 2021, 22:13 #6358

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 16210

Braucu ar:

kaspich kas ar mentiem??
Online
maasters
18. Feb 2021, 22:16 #6359

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 846

Braucu ar:

nu ja rotors ar patstāvīgajiem magnētiem, tad tur cita opera. šāds ģenis ja tam salike par lielu slodzi kritīsies spriegums, jo rotora mag. lauks nevar pieaugt lai kompensētu slodzi.

bet labāk iztestē bez moča vadiem, respektīvi ja vari noņem saslēdz vnk pa tiešo ar aķi un kādu mazu testa slodzīti un izgriez ar urbjmašīnu vai ko līdzīgu, tad skaties kas notiek. otrs variants iemauc ģenim teiksim + izejā ampērmetru un pamēri kā mainās strāva mainoties apgriezieniem, ej nu sazin moš tev tur ir kautkāda huiņa un vienā brīdī sāk tērēt vairāk , jo kritums par 1 voltu šādam neregulējama ģenim nav nekas neparasts ja tam uzliek lielāku slodzi teiksim.

tev vajag saprast vai vaina ir ģenī vai mocī, tad kad lokalizēsi problēmu jau būs daudz vieglāk saprast, kas tiesi vainīgs

[ Šo ziņu laboja maasters, 18 Feb 2021, 22:19:04 ]

Offline
endurists
18. Feb 2021, 22:22 #6360

Kopš: 21. Apr 2009

Ziņojumi: 362

Braucu ar: Husaberg FE501 13' KTM Adventure LC4, BMW 120d


18 Feb 2021, 22:12:10 @DM-101 rakstīja:

18 Feb 2021, 22:10:25 @endurists rakstīja:

18 Feb 2021, 22:07:56 @uldens1 rakstīja:
man jau liekas ka tam mocim nav ierosmes,bet ir magnētisks rotors


Jā, Uldenam taisnība - primitīvs magnētiskais rotors!


tad 2 vairanti:
a. nepareizi piesleegtas diodes;
b. kaada diode uz iiso.


Diodes veselas un grūti pieslēgt nepareizi, jo visi kontakti ir sabāzti rūpnieciski izgatavotos "štepseļos". diezgan parasts tas elements, trīs vadi iekšā un divi ārā!
http://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61GkmaFZ-zL._AC_SL1100_.jpg

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4