Online
Pašreiz BMWPower skatās 249 viesi un 17 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Civilā aviācija (lidaparāti, katastrofas utt.)
Autors | Ziņojums |
xn3x | 15. Mar 2019, 09:18 |
#6281
|
| Kopš: 09. Sep 2007
Ziņojumi: 2702
Braucu ar: ģimenes universāli
|
15 Mar 2019, 08:02:54 @koderis rakstīja:
ar ko atšķiras Boeing 737-800 no MAX? par aviāciju neko nezinu, lidot besī
Jaunajiem MAX ir lielāki dzinēji, novietoti augstāk un vairāk uz priekšu, līdz ar to citādāks smaguma centra novietojums. Tas palielina iespēju nostallot, un tāpēc tika izveidota tā automātiskā sistēma, kas pati identificē potenciālu stallu un uzreiz veic manevru iziešanai no tā (jeb pikēšanu).
Tā ka ar vecajiem 737 viss chill, ļoti uzticami aparāti.
Izpētīju šo, kad decembrī bija jālido ar LionAir, un ļopene bija 737 [ Šo ziņu laboja xn3x, 15 Mar 2019, 09:48:21 ] | Offline | | |
sys9291 | 15. Mar 2019, 09:24 |
#6282
|
| Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5204
Braucu ar: F20 R1200RT
| skatoties grafikus rodas pamatots jautājums - kapēc stūres drebeklis ir ieslēdzies ieskriešanās laikā, pie kam nav skaidrs kapēc pitch leņķa sensoru rādījumi ir dažādi...
bet vienalga - situācija būtu glābta izlaižot flapus, grafikā skaidri redzams, ka problēma rodas tikai pie flapiem uz 0 grādiem
[ Šo ziņu laboja sys9291, 15 Mar 2019, 09:29:01 ] | Offline | | |
xn3x | 15. Mar 2019, 09:50 |
#6283
|
| Kopš: 09. Sep 2007
Ziņojumi: 2702
Braucu ar: ģimenes universāli
|
15 Mar 2019, 09:24:16 @sys9291 rakstīja:
skatoties grafikus rodas pamatots jautājums - kapēc stūres drebeklis ir ieslēdzies ieskriešanās laikā, pie kam nav skaidrs kapēc pitch leņķa sensoru rādījumi ir dažādi...
bet vienalga - situācija būtu glābta izlaižot flapus, grafikā skaidri redzams, ka problēma rodas tikai pie flapiem uz 0 grādiem
LionAir negadījuma tiešais cēlonis bija nepareizi AOA sensora rādījumi, kas bija problēma vairākus lidojumus iepriekš, un pirms pēdējā lidojuma viens sensors vēl tika nomainīts. | Offline | | |
sys9291 | 15. Mar 2019, 12:36 |
#6284
|
| Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5204
Braucu ar: F20 R1200RT
| nu tak grafikā redzams, ka leņķa sensoru rādījumi ir dažādi - bet arī fakts, ka stūres šeikeris sāka darboties uz zemes neiztur nekādu kritiku un ja tas notiek līdz V1 tad ir abort takeoff..ja vēlāk - tad... | Offline | | |
Ch | 15. Mar 2019, 16:08 |
#6285
|
| Kopš: 08. Jan 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 4340
Braucu ar: E92 M3, E30 318i, F11 535d
| MCAS ir aktīvs tikai lidojot bez autopilota ar ievilktiem flapiem. Ja šajā konfigurācijā AOA leņķis tuvojas kritiskajam, lidmašīna pati pietrimē vertikalo stabilizatoru, lai dabūtu degunu uz leju. Apturēt to var ar manuālu trimmingu.
Cik var saprast FCOM ne varda par to [ Šo ziņu laboja Ch, 15 Mar 2019, 16:11:26 ] | Offline | | |
arizah | 15. Mar 2019, 20:32 |
#6286
|
| Kopš: 17. Nov 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 11323
Braucu ar: 43
| Gan jau FCOMā ir aprakstīts, kas tas par STAB TRIM CUT OUT swtichu tur uz centra konsoles. Taču zīnāt FCOMu no galvas ir viens, cita lieta ir to situāciju atpazīt un tajā īsajā laikā saprast, kas īsti notiek.
Tāpēc normālās aviokompānijās ir ieviests evidence based training un jau pēc Lion Air crasha visi 737 max piloti devās uz simulatoru rindiņā un sastapās ar precīzi šādu scenāriju, iemācījās to keisu atpazīt un atbilstoši reaģēt. Ir viegli vainot lidmašīnu, bet beigās vienmēr vainīga tomēr ir sistēma. Neviens kautkā neuzdod jautājumu, kāpēc oktobrī nokrita šķībie, tagad kkādi melnie, bet Amerikā nezinkāpēc kopš 2010. gada (!) ir precīzi viens bojāgājušais. | Offline | | |
RVR | 16. Mar 2019, 07:52 |
#6287
|
| Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22291
Braucu ar: RVR
|
15 Mar 2019, 20:32:46 @arizah rakstīja:
beigās vienmēr vainīga tomēr ir sistēma
+1 | Offline | | |
Ksneps | 16. Mar 2019, 08:03 |
#6288
|
| Kopš: 02. Sep 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 1397
Braucu ar:
| Viņu izpratne par aaviāciju vnk. ir citādāka Africans build airplanes. [ Šo ziņu laboja Ksneps, 16 Mar 2019, 08:04:15 ] | Offline | | |
|
arizah | 18. Mar 2019, 20:53 |
#6289
|
| Kopš: 17. Nov 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 11323
Braucu ar: 43
| Šeit diezgan labi aprakstīts, kā tā varēja sanākt, ka MCAS sistēma, būdama tik kritiska, varēja “baroties” no viena AOA devēja
https://www.seattletimes.com/business/boeing-ae...-lion-air-crash/ | Offline | | |
Tikai_lasu | 18. Mar 2019, 21:22 |
#6290
|
| Kopš: 12. Dec 2013
Ziņojumi: 1126
Braucu ar:
| Tu labāk izstāsti, kā tas ir, ja tas AOA melo, tad ne tikai MCAS, bet arī piloti domā, ka purns iet uz augšu, jeb tur ir citi devēji, pēc kuriem var saprast kā tā nav? | Offline | | |
arizah | 18. Mar 2019, 23:33 |
#6291
|
| Kopš: 17. Nov 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 11323
Braucu ar: 43
|
18 Mar 2019, 21:22:09 @Tikai_lasu rakstīja:
Tu labāk izstāsti, kā tas ir, ja tas AOA melo, tad ne tikai MCAS, bet arī piloti domā, ka purns iet uz augšu, jeb tur ir citi devēji, pēc kuriem var saprast kā tā nav?
Vispirms jau abi crashi ir notikuši skaidros laikapstākļos, tā ka, ja visi striķi trūkst, var jau arī vienkārši paskatīties ārā pa logu. AoA devēji ir divi, tā ka pašu melošanas faktu vajadzētu spēt kā minimums noteikt. Bet pašas indikācijas kokpitā, domāju, tam Maxim nemaz nav. Kur ir purns, to rāda aviohorizonts (žiroskops). Tādi ir vismaz trīs kokpitā.
Te nevajadzētu jaukt AoA ar purnu - AoA (gaisa plūsmas virziens) ne vienmēr sakrīt ar purnu (pitch).
Uzskatāms piemērs, kad aviohorizonts rāda vienu, bet AoA patiesībā ir vertikāli lejā, bija AirFrance 447. | Offline | | |
Kaross | 19. Mar 2019, 00:49 |
#6292
|
| Kopš: 21. Oct 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 4364
Braucu ar: 535D F11, Audi 200 20VT, Audi 100 20VT, 344K V8, Ducati Monster, Audi V8 4.2
| Uz ātro pārlasiju wiki. Kas īsti notika ar to Air France. Pilots nolohojas vai tas AOA? Lidmašīna "stall'a" gāja visu laiku vienkārši lejā? Nessapratu. Maza sajēga par to. Un kā iespējams, ka "aviohorizonts rāda vienu, bet AoA patiesībā ir vertikāli lejā"?
p.s. palasiju vēl. Laikam visa cēlonis bija pilota errors un apledojušas pitot tubes, kas rādīja nepareizu ātrumu. AOA cik sapratu viss bija labi.[ Šo ziņu laboja Kaross, 19 Mar 2019, 01:00:29 ]
----------------- Individuāls CHIPTUNING, diagnostika un citi nestandarta darbi.
http://www.kaross-chip.lv
http://www.chiptuner.lv
DPF filtri un to problēmas
AdBlue remonts
| Online | | |
Tikai_lasu | 19. Mar 2019, 09:24 |
#6293
|
| Kopš: 12. Dec 2013
Ziņojumi: 1126
Braucu ar:
| Es ar neko nesaprotu un tādēļ prasu.
Tur taču varēja būt 100 iemesli, kādēļ tie slabilizatori pietrimmē uz tiem 2,5 (0,6) grādiem, nu kaut vai kādam apkopes babajam, no kabatas izkritis, un kaut kur iesprūdis kokosrieksts. Bet pilots tik mauc, kā parasti, līdz atduras pret zemi. Apmēram kā mana sieva pie stūres.
| Offline | | |
arizah | 19. Mar 2019, 10:06 |
#6294
|
| Kopš: 17. Nov 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 11323
Braucu ar: 43
|
19 Mar 2019, 00:49:45 @Kaross rakstīja:
Uz ātro pārlasiju wiki. Kas īsti notika ar to Air France. Pilots nolohojas vai tas AOA? Lidmašīna "stall'a" gāja visu laiku vienkārši lejā? Nessapratu. Maza sajēga par to. Un kā iespējams, ka "aviohorizonts rāda vienu, bet AoA patiesībā ir vertikāli lejā"?
p.s. palasiju vēl. Laikam visa cēlonis bija pilota errors un apledojušas pitot tubes, kas rādīja nepareizu ātrumu. AOA cik sapratu viss bija labi.
par to vertikāli lejā, es mazliet vienkāršoti izteicos, lai neieslīgtu te aerodinamikas lekcijās.
Mēģināšu precīzāk. Lai notiktos tā, ka aviohorizonts rāda vienu, bet AoA ir cits, nav jānotiek pilnīgi nekam. Tas vienkārši nav viens un tas pats.
Aviohorizonts rāda purnu attiecībā pret horizontu. AoA rāda gaisa plūsmas virzienu. Pēdējais kā likums ir paralēls lidmašīnas kustības virzienam, taču lidmašīna ne vienmēr virzās precīzi tur, kur rāda purns, jo tas nav vilciens. AoA var labi vizualizēt uzreiz pēc pacelšanās, kad parasti uz sānu logiem ūdens pilieni seko gaisa plūsmai, tādējādi precīzi uzzīmē tā brīža AoA. Un tad arī viegli novērot, cik tas atšķiras no horizonta.
Normālā flight range tie leņķi ir ļoti tuvu, respektīvi lidmašīna tomēr ir būvēta tā, lai kustētos tajā pat virzienā, kur rāda purns, taču iedomājies extreme case - lidmašīna iet plakaniski lejā (kā kļavas lapa), tad purns vēljoprojām rādīs kaut kur uz horizontu, taču gaisa plūsma satiks spārnu tuvu 90 grādiem. Protams, tas ir pilnībā stalled stāvoklis un spārni cēlējspēku neģenerē, taču stāsts ir par to, ka mēģināt AoA noteikt pēc purna, ir pirmais priekšnosacījums tādā stāvoklī nonākt.
šeit ir pietiekami vienkārši izskaidrota atšķirība starp horizontu un AoA:
Spied "Play", lai skatītos video!
Kas notika ar AF447 - tieši tā arī nogāja lejā. Takšto ar AoA viss bija labi samērā nosacīti. Ar domu AoA devēji tiešām rādīja patiesību, bet tā patiesība nebija diez ko patīkama. AoA bija 90 grādi un lidmašīna attiecīgi kustējās pa šo te vertikālo trajektoriju uz leju. Purnu mēģināja celt vēl vairāk augšā, taču tas nav veids kā iziet no stall'a. Kāpēc viņi tur nonāca, bija cits stāsts - apledoja pitot tubes, tajās palika iepriekšējais gaisa spiediens, kurš nu jau vairs neatbilda patiesībai, taču no kura kompis izrēķina ātrumu. Un AoA devēji, kuri nemeloja un teica rūgto patiesību: pie tāda AoA ātrumam bija jābūt 0, tāpēc bija airspeed disagree. Tā kā tāda situācija teorētiski ir iespējama, protams ir attiecīgas procedūras un pat memory itemi. Un pat simulatora trainingi. Taču, franču pilotus sargā arodbiedrības un tāpēc viņi jutās pārāk kruti, lai nodarbotos ar to, par ko patiesībā algu maksā.
| Offline | | |
sys9291 | 19. Mar 2019, 10:48 |
#6295
|
| Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5204
Braucu ar: F20 R1200RT
| AF katrastorofa nav attiecināma uz šo gadījumu, tur gan cēlonis, gan rādījumi bija pilnīgi atšķirīgi. AF gadījumā pie vainas bija pilotēšanas kļūda aizalušu Pito trubiņu gadījumā. Līdzīgs gadījums bija ar AN148 netālu no maskavas, kad apkalpe vienkārši nebija ieslēgusi apsildi...Abos gadījumos lidaparāts pats neveica nekādas pith leņķa korekcijas.
Kas attiecas par avio horizontu - tad viņš neizmanto AOA signālus, bet gan savus žiroskopus.
Saistībā ar AOA ir bijuši precedenti jau iepriekš, kad viens no sensoriem vienkārši iesala (pēc lidaparāta mazgāšanas) un rezultāts bija tieši tāds pats - vertikāls crash..no FL200. Un jau toreiz runāja par nepieciešamību atslēgt stab trim un trimmēt stabilizatoru manuāli... | Offline | | |
arizah | 20. Mar 2019, 07:53 |
#6296
|
| Kopš: 17. Nov 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 11323
Braucu ar: 43
| Tu kko būsi sajaucis. Neviens nemēģina sasaistīt AF un Maxi tagad. | Offline | | |
|
Sandis_UR | 30. Mar 2019, 09:38 |
#6297
|
| Kopš: 06. Apr 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 3958
Braucu ar: BITURBO
| Variet ieteikt kādu daudzmaz sakarīgu bezmaksas flight simulatoru? | Offline | | |
sys9291 | 30. Mar 2019, 10:14 |
#6298
|
| Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5204
Braucu ar: F20 R1200RT
|
30 Mar 2019, 09:38:42 @Sandis_UR rakstīja:
Variet ieteikt kādu daudzmaz sakarīgu bezmaksas flight simulatoru?
Bezmaksas sakarīgu nebūs -
nu sakarīgi darbojas lauztais P3D V4 torentos var dabūt - tāpat papildus jāuzliek lauztās lidaparātu pakas - tad sanāk kaut kas jēdzīgs.
Ja dators pašvaks - tad vecas MSFS bet lidaparāti jāliek papildus | Offline | | |
soulfreak | 01. Apr 2019, 18:21 |
#6299
|
| Kopš: 01. Oct 2004
No: Zilupe
Ziņojumi: 6606
Braucu ar: tīru sirdsapziņu
| P1 % mainās vairākas reizes dienā, to vispār nav korekti apskatīt, bet P2 praktiski ir 80-100% pilna, par P3 nav ne jausmas, bet arī diezgan pilna ir regulāri. | Offline | | |
Atzars | 01. Apr 2019, 19:04 |
#6300
|
| Kopš: 30. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 117
Braucu ar: e30
| Bezmaksas DCS, iesakumam tur ir full fidelity TF-51. Macibu militara lotene wwII | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|