Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 239 viesi un 23 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Civilā aviācija (lidaparāti, katastrofas utt.)

AutorsZiņojums
sys9291
29. Jan 2019, 15:14 #6261

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5204

Braucu ar: F20 R1200RT

principā pilotēšanas kļūda. Ko var redzēt pēc video:
1. Sākumā viss šķiet normāli, ja neskaita palielinātu tangāžu (jo lielāka tangāža jo iespējams mazāks kustības ātrums, lai saglabātu normālu vertikālo ātrumu)
2. Neilgi pirms piezemēšanās dzinēju vilkme pieaug, ar to to cenšas samazināt vertikalo ārtumu, jo tangāžu vairs palielināt nedrīkst
3. Lidaparāts "iesēžas", kā rezultātā pat neliels tangāžas pieaugums rada katastrofālu cēlējspēka zudumu (stall). Un pēdējos metrus lidaparāts jau krīt...
Offline
arizah
30. Jan 2019, 11:20 #6262

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43

Man gan šķiet ar pitch viņam viss ir kārtībā. Tas ir delta wing un viņam vajadzētu turēt krietni lielākus leņķus. Kļūda ir vispār tur mēģināt nosēsties. Tur tak viss ir balts. Skrejceļš nav notīrīts, visapkārt kā pienā - gan augšā gan apakšā pa labi pa kreisi viss balts, nav ne horizonta, ne zemes, ne debesu. Tur ir pilnīgi neiespējami vizuāli noteikt tuvošanās ātrumu kā arī attālumu lidz zemei. Radio altimetra tai miskastei nav. Pēc baro tur neko nevar pateikt tik precīzi. Papildu visam viegli noķert kādu visual illusion. Vobšem pilnīga dezorientācija telpā, kam altimetra atskaite nevisai palīdzēs. Tipisks ausaiņu-militāristu - njessi, sjadjem.

Kad saprata, ka sūdi, gāja uz otro riņķi.
Pie tādiem approach speed, kāds ir viņam (noteikti virs 200kt), ejot pa glisādi, vertikālais ātrums sanāk arī krietni liels. To inerci sadzēst prasa laiku (un augstumu). Jebkurā gadījumā viņam no tā vien nevajadzēja izjukt.
Bet tas ir go-around no ļoti zema augstuma, tur daudz kas varēja nesaiet. Nezinu kādas ir procedūras tai miskastei, bet ja nu piemēram čaļi pasteidzās ievākt flapus pirms ir positive climb, cerot mazināt drag, tas varētu skaidrot to papildu iegrimšanu pašās beigās. Pētot to neskaidro bildi, pie touchdown es flapus neredzu, betnu tā bilde ir ļoti slikts clue. Tāpat viņi varēja tīri elementāri pārāk aizrauties ar skrejceļa meklēšanu un uz īsu brīdi pazaudēt ātrumu (uz final tur līdz stall margin nav īpaši tālu). Panesās stall warning, dod čadu, bet kamēr dzinēji iegriežas, nostallo aizvien lielāka spārna daļa un tāpēc uz beigām viņš grimst aizvien straujāk un vertikālais ir lielāks nekā paredzēts.

[ Šo ziņu laboja arizah, 30 Jan 2019, 13:48:04 ]

Offline
sys9291
30. Jan 2019, 14:53 #6263

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5204

Braucu ar: F20 R1200RT


30 Jan 2019, 11:20:41 @arizah rakstīja:
Man gan šķiet ar pitch viņam viss ir kārtībā. Tas ir delta wing un viņam vajadzētu turēt krietni lielākus leņķus. Kļūda ir vispār tur mēģināt nosēsties. Tur tak viss ir balts. Skrejceļš nav notīrīts, visapkārt kā pienā - gan augšā gan apakšā pa labi pa kreisi viss balts, nav ne horizonta, ne zemes, ne debesu. Tur ir pilnīgi neiespējami vizuāli noteikt tuvošanās ātrumu kā arī attālumu lidz zemei. Radio altimetra tai miskastei nav. Pēc baro tur neko nevar pateikt tik precīzi. Papildu visam viegli noķert kādu visual illusion. Vobšem pilnīga dezorientācija telpā, kam altimetra atskaite nevisai palīdzēs. Tipisks ausaiņu-militāristu - njessi, sjadjem.

Kad saprata, ka sūdi, gāja uz otro riņķi.
Pie tādiem approach speed, kāds ir viņam (noteikti virs 200kt), ejot pa glisādi, vertikālais ātrums sanāk arī krietni liels. To inerci sadzēst prasa laiku (un augstumu). Jebkurā gadījumā viņam no tā vien nevajadzēja izjukt.
Bet tas ir go-around no ļoti zema augstuma, tur daudz kas varēja nesaiet. Nezinu kādas ir procedūras tai miskastei, bet ja nu piemēram čaļi pasteidzās ievākt flapus pirms ir positive climb, cerot mazināt drag, tas varētu skaidrot to papildu iegrimšanu pašās beigās. Pētot to neskaidro bildi, pie touchdown es flapus neredzu, betnu tā bilde ir ļoti slikts clue. Tāpat viņi varēja tīri elementāri pārāk aizrauties ar skrejceļa meklēšanu un uz īsu brīdi pazaudēt ātrumu (uz final tur līdz stall margin nav īpaši tālu). Panesās stall warning, dod čadu, bet kamēr dzinēji iegriežas, nostallo aizvien lielāka spārna daļa un tāpēc uz beigām viņš grimst aizvien straujāk un vertikālais ir lielāks nekā paredzēts.

1. viņam nav delta wing - bet gan maināmā ģeometrija (0-20-60 grādi) ar augstuma stūres/stabilizatora klasisko shēmu supersonic drapakiem
2. dzinēju iegriešana līdz 100% - 10 sec + forsāža 3 sec
3. ātrums nosēžoties 280km/h
4. jaudas / svara attiecība 0,45...
Salīdzi normālas nosēšanās video no neta.... tur pich ir stipri mazāks...
Lietā daudz neskaidrību, jo pēc vienas no info nokritis pirms skrejceļa...

[ Šo ziņu laboja sys9291, 30 Jan 2019, 14:55:11 ]

Offline
arizah
30. Jan 2019, 16:17 #6264

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43


30 Jan 2019, 14:53:15 @sys9291 rakstīja:
Lietā daudz neskaidrību, jo pēc vienas no info nokritis pirms skrejceļa...


nu, es domāju, ka viņš nostalloja apmēram tad, kad kļuva redzams, tāpēc arī deva ručkā. Attiecīgi trajektorija stāvāka un touchdown punkts pirms plānotā.
Tāpēc arī bija tik ļoti piesardzīgs ar pitch pacelšanu, kas būtu tik kritiski nepieciešams vertikālā samazināšanai.
Tikai pašās beigās atļāvās biš pacelt, bet tad jau bija ieguvis tik daudz vertikālā ātruma, ka ar to galīgi nepietika.
Offline
ATB
30. Jan 2019, 19:35 #6265

Kopš: 21. Sep 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 5259

Braucu ar: ♛ ♛

Spied "Play", lai skatītos video!


Kas, pie joda, beigās tur notika?
Offline
arizah
30. Jan 2019, 19:50 #6266

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43

tas, kas pēdējās divās lapās apspriests
Offline
Harcix
02. Feb 2019, 17:33 #6267

Kopš: 16. May 2002

No: Valmiera

Ziņojumi: 7810

Braucu ar: V10

Kaads zin, rigas lidostaa, muitas/security kontrolee (lidojot prom) ir kaads ierobezhojums cigareshu skaitam?

-----------------
www.bmwpowerty.lv
Offline
oskars11
02. Feb 2019, 18:22 #6268

Kopš: 13. Aug 2006

No: Jelgava

Ziņojumi: 3116

Braucu ar: bbrent.lv


02 Feb 2019, 17:33:46 @Harcix rakstīja:
Kaads zin, rigas lidostaa, muitas/security kontrolee (lidojot prom) ir kaads ierobezhojums cigareshu skaitam?

Links
Offline
Karlio
06. Mar 2019, 15:28 #6269

Kopš: 23. Oct 2014

Ziņojumi: 515

Braucu ar: LCHF

Kas par prikolu - https://www.flightradar24.com/LAF025/1fb64987?

Var virs pilsētas ar lidmašīnu 60m augstumā lidināties? bled braucu mierīgi pa štrāsi un pēkšņi priekšā liekas ka tulīt nolaidīsies lidmašīna
Offline
RVR
06. Mar 2019, 15:33 #6270

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22291

Braucu ar: RVR

Spriežot pēc tur redzamā callsign un apkaimes, tie ir militāristi.

[ Šo ziņu laboja RVR, 06 Mar 2019, 15:35:04 ]

Offline
Karlio
06. Mar 2019, 15:35 #6271

Kopš: 23. Oct 2014

Ziņojumi: 515

Braucu ar: LCHF

Jā, laikam gan, izskatās, ka laižas lejā Lielvārdes lidlaukā.
Offline
xn3x
10. Mar 2019, 12:10 #6272

Kopš: 09. Sep 2007

Ziņojumi: 2702

Braucu ar: ģimenes universāli

Nu jopcik, Boeing. Reāli štruntīga statistika sāk veidoties. Izskatās, ka Max 8 kādu laiku labāk iekšā nekāpt.
737 Max 8 crash
Offline
tomick
10. Mar 2019, 19:11 #6273

Kopš: 31. Oct 2003

Ziņojumi: 3959

Braucu ar: 530i wrx :D

Varat ieteikt izklaides lidojumu trīs cilvēkiem virs Rīgas vai Rīgas apkārtnes ar civilizētu aparātu?

aeroklubs Lidojums ar cessna 172 ir ok?
Offline
St21
11. Mar 2019, 10:22 #6274

Kopš: 27. Apr 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 914

Braucu ar: 22″

6dien spilvē ar Piperu izšāvu, neskatoties uz brāzmaino vēju, bija baigi ok
Offline
Karlio
12. Mar 2019, 23:16 #6275

Kopš: 23. Oct 2014

Ziņojumi: 515

Braucu ar: LCHF

https://www.delfi.lv/news/arzemes/eiropa-sledz-...am.d?id=50901569
Offline
kaprons
13. Mar 2019, 00:07 #6276

Kopš: 20. Jan 2018

No: Salacgrīva

Ziņojumi: 5248

Braucu ar: Ātrumu, kas nogalina...

Boinks konkrētu līko ir ierijis
Cerams, tā nav globālā konkurences cīņa, kur 300 kakli aiziet uz razdaču( :austris_folijcepure: )
(Man puikam Oslo darba biedrene ir ar pelēku seju, jo laba draudzene tajā Etiopijas lidenē (starp tiem ANO laikam) nogāja lejā)

[ Šo ziņu laboja kaprons, 13 Mar 2019, 00:13:36 ]

Offline
Kaross
14. Mar 2019, 20:15 #6277

Kopš: 21. Oct 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 4364

Braucu ar: 535D F11, Audi 200 20VT, Audi 100 20VT, 344K V8, Ducati Monster, Audi V8 4.2

Saistībā ar Etiopiju. Lion Air Flight 610 melnās kastes dati.
MAX8 labāk laikam nekāpt iekšā.



-----------------
Individuāls CHIPTUNING, diagnostika un citi nestandarta darbi.
http://www.kaross-chip.lv
http://www.chiptuner.lv
DPF filtri un to problēmas
AdBlue remonts
Offline
Mike_November
14. Mar 2019, 20:58 #6278

Kopš: 04. Oct 2018

No: Rīga

Ziņojumi: 46

Braucu ar: dārgu degvielu


14 Mar 2019, 20:15:59 @Kaross rakstīja:
Saistībā ar Etiopiju. Lion Air Flight 610 melnās kastes dati.
MAX8 labāk laikam nekāpt iekšā.




Visā civilizētajā pasaulē Maxis ir izņemts no aprites, kamēr nenovērsīs potenciālo problēmu ar tiem nelidos.
RIX'ā ar Maxi līdz šim apgrozījās Norwegian un Turkish.
Offline
kkas
15. Mar 2019, 07:26 #6279

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9324

Braucu ar: Alfu

kā piloti 10 minūšu laikā nesaprata, ka sensori fail? vai tad nevar atslēgt un manuāli lidot?
īpaši, ja viens boings jau iepriekš nogāzās ar identisku eroru, tack backup plānam vajadzēja būt.
Offline
Lafter
15. Mar 2019, 08:43 #6280

Kopš: 23. Sep 2007

Ziņojumi: 28686

Braucu ar: wv


15 Mar 2019, 07:26:43 @kkas rakstīja:
kā piloti 10 minūšu laikā nesaprata, ka sensori fail? vai tad nevar atslēgt un manuāli lidot?
īpaši, ja viens boings jau iepriekš nogāzās ar identisku eroru, tack backup plānam vajadzēja būt.
Tā anti stall sistēma arī manuālā režīmā purnu met lejā. Pēc vinu pašu paziņojuma pēc lion crach.
,, aizmirsām pateikt, ka tā var gadīties. Respektīvi sistēma ir ok, bet dažreiz apstākļu sakritibas dēl varat piezemēties cieti! ,,

-----------------
Gribās pļūtīt? Nejūties novērtēts? Neviens nepievērš uzmanību?
Spied zemāk.
Spama topiks
Jā! Man jūk komati. Tas dēļ ilga perioda komunicējot citās valodās.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo