Online

Pašreiz BMWPower skatās 267 viesi un 9 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehniska rakstura diskusijas

Tēma: Jautājumi spečukiem 22

AutorsZiņojums
wanksta
25. May 2020, 17:09 #6021

Kopš: 05. Jun 2012

Ziņojumi: 7362

Braucu ar: muti


25 May 2020, 16:57:31 @chillhouse rakstīja:
E46 sedans, jāmaina vadītāja durvis. Kādas problēmas varētu būt liekot durvis no angļa?


Nomainīt nepareizās durvis
Offline
Ruudis
25. May 2020, 19:28 #6022

Kopš: 19. Feb 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2106

Braucu ar: Pienpak


25 May 2020, 15:28:12 @slazdotaajs rakstīja:
Kā maina eļļas sūkni m57d30, cik liels čakars? Siltam motoram tukšgaitā eļļas spiediena lampiņa iedegas. Eļļu nomainīju, spiediena devēju arī, bet nekas nemainījās

Aukstam arī mirgo? Ja tikai kārtīgi uzsilušam, tad maini vēlreiz devēju uz kko labāku.
Būtu vsp sācis ar spiediena mērīšanu
Offline
elbruss
25. May 2020, 19:58 #6023

Kopš: 12. May 2006

Ziņojumi: 1003

Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes

Kāds ir zinošs par BMW ConnectedDrive?

Man ir 2017.gada 220i, kuram ir tas ConnectedDrive uzraksts. Es uzliku uz telefona to BMW Connected aplikāciju, izveidoju kontu un pievienoju tur savu auto. Man par brīnumu uz automašīnu atnāca pat drošības kods, bet nu neko vairāk tur izdarīt nevaru. Aplikācija ar auto sazināties nevar, lai nolasītu statusu, aizsūtīt navigācijai galamērķi nevar. Skatoties BMW pamācības video, tur ir pavisam citādi meņu pieejami tāpēc es pieņemu, ka man mašīnā kaut kas trūkst, lai tas viss darbotos. Kā tur vispār saziņa notiek? Nekādu SIM kartes vietu es it kā neredzēju.
Offline
Beewax
26. May 2020, 19:20 #6024

Kopš: 26. May 2020

Ziņojumi: 10

Braucu ar:

Sveiki, veco kontu vairs neatceros, tāpēc rakstīšu no jauna. Situācija tāda, ka auto gandrīz gadu tika ļoti maz lietots, gāzēju ar darba auto, nomainīju darbu un atsāku ar bavārieti vizināt savu pakaļu. Pirmais moments ir tas, ka ir palielinājies degvielas patēriņš(m52b28tu), nav nekādos padsmitos, bet nu 9,5 - 10 pa šoseju sanāk, itkā nekas būtisks, bet zinu ka iepriekš bija stabili par kādu 1-1,5 mazāk. Pāris reizes ir gadījies ka izmet čeku, ar pazīmēm, ka vismaz 1-2 cilindri atslēdzas. Piemetot pie kompja ir random misfire visos cilindros, tas parasti notiek, kad dzinējs darbojas pie lielas slodzes. Ar svecēm, spolēm, vadiem tur problēmu nav ir jau vairākkàrt viss čekots. Šodien nojaucu visu nost, nu ok ir minimālas plaisas standarta gofrai pie droseles, tā kas visiem plīst, tā būtu viena problēma, kartera ventilācijas trubas visas veselas, bet nu profilaksei derētu arī tās nomainīt, tālāk jautājums par pašu ieplūdes kolektoru, noņemot nost un apgriežot otrādi, man īsti nepatīk kā izskatās tā savienojuma šuve, savienojuma vietā vispàr ir pieļaujama kaut kàda sprauga? Augšpusē nekā tāda nav, jautāju tāpēc, lai izslēgtu vakuma noplūdi caur kolektoru. Pēc būtības gan vajadzētu būt kļūdai par vakumu,jo devējs kas mēra spiedienu kolektorā tak ir. Bet nu tomēr gribētos zināt vai tāda varbūtība pastāv?
Kolektora blīves gan arī nav pirmā svaiguma, iespējams, ka arī tur minimāli ir rauts klāt gaiss. Lai nu kā vismaz atradu, kur man pa druskai antifrīzs mūk projām

[ Šo ziņu laboja Beewax, 26 May 2020, 19:21:38 ]

Offline
rumpis
26. May 2020, 20:39 #6025

Kopš: 21. Jul 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 734

Braucu ar: Etalonu

Kas notiek ar to csdd atļauju autiņam ar ārzemju nr? Čoms kurš strādā ārzemēs, taisās atbraukt uz ilgāku laiku atpakaļ uz LV, bet auto uz viņa vārda, viņš pats vēl ir deklarēts LV + ārzemju numuri.
Cik skatījos, csdd prasa 10.- dienā Kā (un vai) to vispār pārbauda, varbūt kādam ir pieredze?
Offline
depo
26. May 2020, 20:44 #6026

Kopš: 09. Jan 2006

Ziņojumi: 20943

Braucu ar: Zirgu

Vai tad Latvija nezaudēja tiesu Briselē un šo maksu ārzemju mašīnām vairs nepiemēro ? Kautkas nesen bija sakarā ar šo tēmu.

[ Šo ziņu laboja depo, 26 May 2020, 20:45:04 ]

Offline
rumpis
26. May 2020, 20:49 #6027

Kopš: 21. Jul 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 734

Braucu ar: Etalonu


26 May 2020, 20:44:50 @depo rakstīja:
Vai tad Latvija nezaudēja tiesu Briselē un šo maksu ārzemju mašīnām vairs nepiemēro ? Kautkas nesen bija sakarā ar šo tēmu.

Nevar neko atrast. It kā tāds ierosinājums ir bijis, bet ar to arī viss beidzās. Nodoklis vēl joprojām ir pieminēts csdd lapā
Offline
Sancix
26. May 2020, 21:24 #6028

Kopš: 03. May 2008

Ziņojumi: 6914

Braucu ar: to kas pa rokai


26 May 2020, 19:20:49 @Beewax rakstīja:
Sveiki, veco kontu vairs neatceros, tāpēc rakstīšu no jauna. Situācija tāda, ka auto gandrīz gadu tika ļoti maz lietots, gāzēju ar darba auto, nomainīju darbu un atsāku ar bavārieti vizināt savu pakaļu. Pirmais moments ir tas, ka ir palielinājies degvielas patēriņš(m52b28tu), nav nekādos padsmitos, bet nu 9,5 - 10 pa šoseju sanāk, itkā nekas būtisks, bet zinu ka iepriekš bija stabili par kādu 1-1,5 mazāk. Pāris reizes ir gadījies ka izmet čeku, ar pazīmēm, ka vismaz 1-2 cilindri atslēdzas. Piemetot pie kompja ir random misfire visos cilindros, tas parasti notiek, kad dzinējs darbojas pie lielas slodzes. Ar svecēm, spolēm, vadiem tur problēmu nav ir jau vairākkàrt viss čekots. Šodien nojaucu visu nost, nu ok ir minimālas plaisas standarta gofrai pie droseles, tā kas visiem plīst, tā būtu viena problēma, kartera ventilācijas trubas visas veselas, bet nu profilaksei derētu arī tās nomainīt, tālāk jautājums par pašu ieplūdes kolektoru, noņemot nost un apgriežot otrādi, man īsti nepatīk kā izskatās tā savienojuma šuve, savienojuma vietā vispàr ir pieļaujama kaut kàda sprauga? Augšpusē nekā tāda nav, jautāju tāpēc, lai izslēgtu vakuma noplūdi caur kolektoru. Pēc būtības gan vajadzētu būt kļūdai par vakumu,jo devējs kas mēra spiedienu kolektorā tak ir. Bet nu tomēr gribētos zināt vai tāda varbūtība pastāv?
Kolektora blīves gan arī nav pirmā svaiguma, iespējams, ka arī tur minimāli ir rauts klāt gaiss. Lai nu kā vismaz atradu, kur man pa druskai antifrīzs mūk projām

Nevienam b28/b28tu nav devējs kas mērītu retinājumu/boostu. Ir tikai ieplūstošā gaisa temperatūra. Es lieku uz lieka gaisa ieplūdi ko nenomēra gmm. Meklē kur piesūc.

-----------------
Viss par un ap kārdāniem. PM

Offline
HE9600
27. May 2020, 06:59 #6029

Kopš: 06. Jan 2005

No: Līvāni

Ziņojumi: 2455

Braucu ar: Veciem BMW

Lūdzu, iesakiet kvalitatīvu degvielas noturīgo šļauku ražotāju, kas līdzinās oem kvalitātei.
Tās, ko tirgo IC un Ape ir mēsli, jau zb, jau n-tās reizes mainu. Citas pēc mēneša izšķīst, citas Max gadu iztur un saplaisā.
Offline
Beewax
27. May 2020, 10:34 #6030

Kopš: 26. May 2020

Ziņojumi: 10

Braucu ar:


26 May 2020, 21:24:04 @Sancix rakstīja:

26 May 2020, 19:20:49 @Beewax rakstīja:
Sveiki, veco kontu vairs neatceros, tāpēc rakstīšu no jauna. Situācija tāda, ka auto gandrīz gadu tika ļoti maz lietots, gāzēju ar darba auto, nomainīju darbu un atsāku ar bavārieti vizināt savu pakaļu. Pirmais moments ir tas, ka ir palielinājies degvielas patēriņš(m52b28tu), nav nekādos padsmitos, bet nu 9,5 - 10 pa šoseju sanāk, itkā nekas būtisks, bet zinu ka iepriekš bija stabili par kādu 1-1,5 mazāk. Pāris reizes ir gadījies ka izmet čeku, ar pazīmēm, ka vismaz 1-2 cilindri atslēdzas. Piemetot pie kompja ir random misfire visos cilindros, tas parasti notiek, kad dzinējs darbojas pie lielas slodzes. Ar svecēm, spolēm, vadiem tur problēmu nav ir jau vairākkàrt viss čekots. Šodien nojaucu visu nost, nu ok ir minimālas plaisas standarta gofrai pie droseles, tā kas visiem plīst, tā būtu viena problēma, kartera ventilācijas trubas visas veselas, bet nu profilaksei derētu arī tās nomainīt, tālāk jautājums par pašu ieplūdes kolektoru, noņemot nost un apgriežot otrādi, man īsti nepatīk kā izskatās tā savienojuma šuve, savienojuma vietā vispàr ir pieļaujama kaut kàda sprauga? Augšpusē nekā tāda nav, jautāju tāpēc, lai izslēgtu vakuma noplūdi caur kolektoru. Pēc būtības gan vajadzētu būt kļūdai par vakumu,jo devējs kas mēra spiedienu kolektorā tak ir. Bet nu tomēr gribētos zināt vai tāda varbūtība pastāv?
Kolektora blīves gan arī nav pirmā svaiguma, iespējams, ka arī tur minimāli ir rauts klāt gaiss. Lai nu kā vismaz atradu, kur man pa druskai antifrīzs mūk projām

Nevienam b28/b28tu nav devējs kas mērītu retinājumu/boostu. Ir tikai ieplūstošā gaisa temperatūra. Es lieku uz lieka gaisa ieplūdi ko nenomēra gmm. Meklē kur piesūc.

paldies, nezināju, ja tikai temp. mēra, būšu gudrāks tagad pēc tīri vizuālās apskates pašā kolektorā nekādu acīmredzamu problēmu nav, ta kā, pirmkārt ieplūdes gofru un kartera ventilācijas trubas samainīšu + kolektoram blīves un o-ringus, cerams, ka izmaiņas būs, ja ne, tad pa ķēdīti tālāk
Offline
doriftoo
27. May 2020, 11:50 #6031

Kopš: 01. Jan 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 715

Braucu ar: ///M50


27 May 2020, 10:34:36 @Beewax rakstīja:

26 May 2020, 21:24:04 @Sancix rakstīja:

26 May 2020, 19:20:49 @Beewax rakstīja:
Sveiki, veco kontu vairs neatceros, tāpēc rakstīšu no jauna. Situācija tāda, ka auto gandrīz gadu tika ļoti maz lietots, gāzēju ar darba auto, nomainīju darbu un atsāku ar bavārieti vizināt savu pakaļu. Pirmais moments ir tas, ka ir palielinājies degvielas patēriņš(m52b28tu), nav nekādos padsmitos, bet nu 9,5 - 10 pa šoseju sanāk, itkā nekas būtisks, bet zinu ka iepriekš bija stabili par kādu 1-1,5 mazāk. Pāris reizes ir gadījies ka izmet čeku, ar pazīmēm, ka vismaz 1-2 cilindri atslēdzas. Piemetot pie kompja ir random misfire visos cilindros, tas parasti notiek, kad dzinējs darbojas pie lielas slodzes. Ar svecēm, spolēm, vadiem tur problēmu nav ir jau vairākkàrt viss čekots. Šodien nojaucu visu nost, nu ok ir minimālas plaisas standarta gofrai pie droseles, tā kas visiem plīst, tā būtu viena problēma, kartera ventilācijas trubas visas veselas, bet nu profilaksei derētu arī tās nomainīt, tālāk jautājums par pašu ieplūdes kolektoru, noņemot nost un apgriežot otrādi, man īsti nepatīk kā izskatās tā savienojuma šuve, savienojuma vietā vispàr ir pieļaujama kaut kàda sprauga? Augšpusē nekā tāda nav, jautāju tāpēc, lai izslēgtu vakuma noplūdi caur kolektoru. Pēc būtības gan vajadzētu būt kļūdai par vakumu,jo devējs kas mēra spiedienu kolektorā tak ir. Bet nu tomēr gribētos zināt vai tāda varbūtība pastāv?
Kolektora blīves gan arī nav pirmā svaiguma, iespējams, ka arī tur minimāli ir rauts klāt gaiss. Lai nu kā vismaz atradu, kur man pa druskai antifrīzs mūk projām

Nevienam b28/b28tu nav devējs kas mērītu retinājumu/boostu. Ir tikai ieplūstošā gaisa temperatūra. Es lieku uz lieka gaisa ieplūdi ko nenomēra gmm. Meklē kur piesūc.

paldies, nezināju, ja tikai temp. mēra, būšu gudrāks tagad pēc tīri vizuālās apskates pašā kolektorā nekādu acīmredzamu problēmu nav, ta kā, pirmkārt ieplūdes gofru un kartera ventilācijas trubas samainīšu + kolektoram blīves un o-ringus, cerams, ka izmaiņas būs, ja ne, tad pa ķēdīti tālāk
Tiešām vieglāk ir nevis atrast vainu, bet mainīt visu, ko redzi? Nesaku, ka tās lietas nav jāmaina, ja reiz viss noņemts, tad pat muļķīgi būtu to nedarīt, bet ja to dara ar neskaidru motivāciju, tad jēgu neredzu. Liela varbūtība, ka vaina ir citur.

PS. Motora "kļūdu" nolasīšana vairumā gadījumu ir maza(svarīga, bet maza) daļa no diagnostikas.
Offline
Beewax
27. May 2020, 22:23 #6032

Kopš: 26. May 2020

Ziņojumi: 10

Braucu ar:

Neko uz sitienu nemainu, tikai rakājos, lai atrastu problēmu, man brīvā laika pietiek, par cik maiņu darbu strādāju, ta kā pa brīvdienām izjaukt un salikt atpakaļ īpašas grūtības nesagādā, vienā dienā lēnu garu izjauc, otrā saliec pagaidu variantā aizdomīgos elementus "salāpīju" cik nu labi tas bija iespējams, paskatīsies kā būs, tad arī 100% zināšu, ka konkrētās lietas arī radīja problēmu. vismaz pēc pirmā testdraiva, liekas, ka varētu būt ok, bija arī tukšgaitas gļuki pirmstam, šobrīd neko tādu vismaz pagaidām neievēroju. vai izmetīs atkal misfire vai nē, to tikai laiks rādīs, samērā reti tas gadījās. primārais šobrīd, pabraukāt kādus pārsimt km, nomērīt faktisko degvielas patēriņu.

neskaitot gofru, kas vairs nav tajā labākajā stāvoklī, smieklīgi, bet iespējams atradu galveno problēmas cēloni, kas vispār nekādu funkciju nepilda pēc būtības - kolektoram aizmugurē ir 3 "zagluškas", citiem dzinējiem, kam tiek pielietots tas pats kolektors noteikti, ka tur pienāk pa kādai vakuma šļaukai, bet ne b28tu, tad nu lūk, lielākā no "zagluškām" bija sākusi dalīties pa reizinātājiem un daļēji nobīdījusies nost nezinu kā vakar to nepamanīju, smieklīgi, bet visticamāk tā arī būs bijusi galvenā problēma.
bildi nevaru ielikt, bet gan jau, ka saprast var tāpat
Offline
wheelie
27. May 2020, 22:56 #6033

Kopš: 21. Mar 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6799

Braucu ar: 1.6

Kur varēja ieskaitīt ziedojumu bērnu slimnīcas kontā, te vēl mērījās puikas nesen

-----------------
8)
Offline
desadesa
27. May 2020, 23:24 #6034

Kopš: 01. Jul 2019

Ziņojumi: 2100

Braucu ar: noskrējienu <100k


27 May 2020, 22:56:31 @wheelie rakstīja:
Kur varēja ieskaitīt ziedojumu bērnu slimnīcas kontā, te vēl mērījās puikas nesen

bērnu slimnīcai pa taisno neviens nesūta, bet bērnu slimnīcas fondā gan
https://www.bsf.lv/lv/
Offline
Jurchixx
27. May 2020, 23:25 #6035

Kopš: 19. Apr 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 8261

Braucu ar: F32 M Performance, Yamaha R1


27 May 2020, 22:56:31 @wheelie rakstīja:
Kur varēja ieskaitīt ziedojumu bērnu slimnīcas kontā, te vēl mērījās puikas nesen


Bērnu slimnīcas fonds
LV02HABA0551000377020
Offline
FFL
28. May 2020, 13:36 #6036

Kopš: 08. Mar 2016

Ziņojumi: 835

Braucu ar:


27 May 2020, 22:23:27 @Beewax rakstīja:
Neko uz sitienu nemainu, tikai rakājos, lai atrastu problēmu, man brīvā laika pietiek, par cik maiņu darbu strādāju, ta kā pa brīvdienām izjaukt un salikt atpakaļ īpašas grūtības nesagādā, vienā dienā lēnu garu izjauc, otrā saliec pagaidu variantā aizdomīgos elementus "salāpīju" cik nu labi tas bija iespējams, paskatīsies kā būs, tad arī 100% zināšu, ka konkrētās lietas arī radīja problēmu. vismaz pēc pirmā testdraiva, liekas, ka varētu būt ok, bija arī tukšgaitas gļuki pirmstam, šobrīd neko tādu vismaz pagaidām neievēroju. vai izmetīs atkal misfire vai nē, to tikai laiks rādīs, samērā reti tas gadījās. primārais šobrīd, pabraukāt kādus pārsimt km, nomērīt faktisko degvielas patēriņu.

neskaitot gofru, kas vairs nav tajā labākajā stāvoklī, smieklīgi, bet iespējams atradu galveno problēmas cēloni, kas vispār nekādu funkciju nepilda pēc būtības - kolektoram aizmugurē ir 3 "zagluškas", citiem dzinējiem, kam tiek pielietots tas pats kolektors noteikti, ka tur pienāk pa kādai vakuma šļaukai, bet ne b28tu, tad nu lūk, lielākā no "zagluškām" bija sākusi dalīties pa reizinātājiem un daļēji nobīdījusies nost nezinu kā vakar to nepamanīju, smieklīgi, bet visticamāk tā arī būs bijusi galvenā problēma.
bildi nevaru ielikt, bet gan jau, ka saprast var tāpat

M52tu kad sākas šādi pigori ar misfire un šķībām adaptācijām, reizēm ir grūti atrast konkrētu cēloni, jo viņiem bieži vien vairākas lietas reizē.Ja motors sen nav kopts, uzreiz var samainīt kartera ventilācijas vārstu, vanos remkomplektu, pārbaudit izplūdes kolektora hermētiskumu + kolektoram aiz 6. poda ir tās gumijas zagluškas kuras saplaisā .

[ Šo ziņu laboja FFL, 28 May 2020, 13:38:25 ]

Offline
Beewax
28. May 2020, 13:43 #6037

Kopš: 26. May 2020

Ziņojumi: 10

Braucu ar:


28 May 2020, 13:36:42 @FFL rakstīja:

27 May 2020, 22:23:27 @Beewax rakstīja:
Neko uz sitienu nemainu, tikai rakājos, lai atrastu problēmu, man brīvā laika pietiek, par cik maiņu darbu strādāju, ta kā pa brīvdienām izjaukt un salikt atpakaļ īpašas grūtības nesagādā, vienā dienā lēnu garu izjauc, otrā saliec pagaidu variantā aizdomīgos elementus "salāpīju" cik nu labi tas bija iespējams, paskatīsies kā būs, tad arī 100% zināšu, ka konkrētās lietas arī radīja problēmu. vismaz pēc pirmā testdraiva, liekas, ka varētu būt ok, bija arī tukšgaitas gļuki pirmstam, šobrīd neko tādu vismaz pagaidām neievēroju. vai izmetīs atkal misfire vai nē, to tikai laiks rādīs, samērā reti tas gadījās. primārais šobrīd, pabraukāt kādus pārsimt km, nomērīt faktisko degvielas patēriņu.

neskaitot gofru, kas vairs nav tajā labākajā stāvoklī, smieklīgi, bet iespējams atradu galveno problēmas cēloni, kas vispār nekādu funkciju nepilda pēc būtības - kolektoram aizmugurē ir 3 "zagluškas", citiem dzinējiem, kam tiek pielietots tas pats kolektors noteikti, ka tur pienāk pa kādai vakuma šļaukai, bet ne b28tu, tad nu lūk, lielākā no "zagluškām" bija sākusi dalīties pa reizinātājiem un daļēji nobīdījusies nost nezinu kā vakar to nepamanīju, smieklīgi, bet visticamāk tā arī būs bijusi galvenā problēma.
bildi nevaru ielikt, bet gan jau, ka saprast var tāpat

M52tu kad sākas šādi pigori ar misfire un šķībām adaptācijām, reizēm ir grūti atrast konkrētu cēloni, jo viņiem bieži vien vairākas lietas reizē.Ja motors sen nav kopts, uzreiz var samainīt kartera ventilācijas vārstu, vanos remkomplektu, pārbaudit izplūdes kolektora hermētiskumu + kolektoram aiz 6. poda ir tādas gumijas zagluškas kuras saplaisā .

gumijas zagluškas domā ieplūdes kolektoram? vai arī vel kaut kur ir sabāzuši? viena zagluška ieplūdniekam bija beigta

vanosi 2 gadus atpakaļ tika pārlasīti, bet ne ar beisan systems o ringiem, varētu arī vēlreiz to procedūru veikt. ar grabēšanu vanosu reģionā problēmu nav, tas jau ir izdarīts iepriekš, tā vietā, lai vel vienu anti-rattle kitu sūtītu, laikam jāuzsūta vanosu tūļi, lai var beidzot sadales vārpstu ķedes spriegotājam ķerties klāt, cerams, ka tikai spreigotājs paguris, negribās likt kaut kādu aftermarket ķēdi.

p.s. kartera ventilācija ir kārtībā, jau nācās mainīt, trubas velreiz visas nočekoju, nav nevienai defektu, nav skaltušas.

[ Šo ziņu laboja Beewax, 28 May 2020, 13:53:55 ]

Offline
FFL
28. May 2020, 16:04 #6038

Kopš: 08. Mar 2016

Ziņojumi: 835

Braucu ar:

Tur maina pašu to membrānas uzparikti kartera ventilācijai
Offline
Beewax
29. May 2020, 11:03 #6039

Kopš: 26. May 2020

Ziņojumi: 10

Braucu ar:


28 May 2020, 16:04:42 @FFL rakstīja:
Tur maina pašu to membrānas uzparikti kartera ventilācijai

Es, sapratu, paldies. 2 gadus atpakaļ jaunu uzlika - orģinālu, nevis aftermarket, jau sāka gaudot maita
Offline
edzisgars
29. May 2020, 11:26 #6040

Kopš: 25. Jan 2012

No: Talsi

Ziņojumi: 37

Braucu ar: BMW

Interesē kur restaurē priekšējos paneļus - izšauts airbag.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, dust, linda, mrc, noisex, smudo