Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 188 viesi un 11 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » BMW tūnings

Tēma: Chiptuning

AutorsZiņojums
N53series
17. Dec 2017, 17:26 #601

Kopš: 10. Apr 2017

Ziņojumi: 2891

Braucu ar:


17 Dec 2017, 16:56:36 @JZ rakstīja:
kaspich, es teicu ka benzīnu var neapskatīt vienas un tās pašas ātrumkārbas kontekstā tādēļ ka tiem nav tie kosmiskie dīzeļu griezes momenti, jo tipiski tiem jaudas līkne ir tālāk apgriezienu diapazonā, un tās jaudas sasniegšanai griezes moments ir salīdzinoši neliels
ar dīzeli ir tieši pretēji, tur viss labums ir zemajā galā, jo redlains jau ir pie cik tur, 4200-4500rpm? un attiecīgi, ja tur ir kaut kāda ievērojama jauda pie 2200 vai pat vēl mazāk rpm, tad griezes moments būs ārkārtīgi liels - kas nepatiks ātrumkārbai
tb izmantot benzīna motoru pieredzi kā pamatojumu ka tās kārbas ir ļoti izturīgas arī čipotu dīzeļu kontekstā - ir nepareizi

automātam pārnesumus nodrošina kaudze ar sajūgu pakām, to izmēri un materiāli nosaka max iespējamo griezes pārvades iespēju, un, par cik runa ir par masveida ražošanu, tad tādu 100% kvalitātes kontroli nodrošināt iespējams nav, un ražotājs kārbai norāda samērā konservatīvus max pieļaujamos slodzes apmērus, ņemot vērā vēl ieprojektēto drošības rezervi, kas autobūvē laikam bija x1,5 (sen lasiju, neatceros), tb tāda 420nm kārba pie 1,0 drošības rezerves turēs arī 600nm, bet tas būs pie nosacījuma ka tā ir ideālā stāvoklī, visi materiāli, eļļas, temperatūras utt utml ir normas robežās, BET līdz ko runa ir par kaut kādiem 200-400k km noskrējušiem auto, tad tas viss ir vistīrākā loterija, un apgalvot - mēs te dažus tādus nočipojām - viss ir labi, ir nepareizi, ja vien tu nevēlies dot kādu 6-12mēn. garantiju tai kārbai

un tas par to termo inerci jau ir cita "grūtības pakāpe", es varu saderēt ka ja tādam 6hp19 piekabinās max ražotāja atļauto piekabes svaru (pat nerunājot par kaut kādam lielākām laivām/kuteriem), nočipos uz tiem 420nm un tad izdomās pabraukāt pa kalniem, tad braucot augšā kalnā ar visiem tiem 420nm tā kārba pārkarsīs, un braucot lejā tādā pat garā pārkarsīs bremzes, un tas ir tikai normāli, jo extrēmajiem gadījumiem projektēt pilnīgi visas automašīnas būtu pilnīgi neracionāli


jaa, idejiski - taa.

es vnk akcenteeju teemu:
ja kaarbai juuk aaraa primaaraa ass[rauj nost zobus zobratiem, demolee gultnjus/sezhas vietas aaraa], tad - jaa, no way, taadu griezi chipot nevar.
Masveidaa gan neesmu taadus briinumus dzirdeejis.

Ja, piem., deg nost pirmo triis aatrumu frikciju diski, jaaierobezho griezes pieprasiijums shajos aatrumos. Jo, iz logjikas - peedeejos aatrumos sekundaaraas vaarpstas grieze ir kuda [3..5 reizes] mazaaka kaa pirmajos aatrumos - nekas slikts tur vairs notikt nevar.

ja, piem., deg nost pirmaa aatruma disku nakladkas - jaasamazina kaarbas slodze pirmajaa robaa, aatraak jaasledz uz naakosho. tb., kaarba netur tieshi termaali konkreetu robu.

moska es runaaju par kocmocu [nedomaaju, ka te kaads ko taadu dara], bet idejiski es to pasaakumu saprotu taa.
Offline
Staris
17. Dec 2017, 17:28 #602

Kopš: 24. Apr 2006

No: Ventspils

Ziņojumi: 30523

Braucu ar: ra ucuarB

idejiski pēc čipošanas mašīnas kārba/kompis lieki nepārtur augstos apgriezienus dīzelim? Mani nepamet sajūta, ka varētu daudz ātrāk slēgties pāri nevis vilkt līdz 4000rpm+
Offline
Kaross
17. Dec 2017, 17:51 #603

Kopš: 21. Oct 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 4361

Braucu ar: 535D F11, Audi 200 20VT, Audi 100 20VT, 344K V8, Ducati Monster, Audi V8 4.2

JZ prakstiski visam es piekrītu, bet pats tici tam teikumam - mēs te dažus nočipojām. Vairāk kā 6 gadus to darot ikdienā? E60 vien ir domāju tuvu simtam taisīti. Virs 50 noteikti.

-----------------
Individuāls CHIPTUNING, diagnostika un citi nestandarta darbi.
http://www.kaross-chip.lv
http://www.chiptuner.lv
DPF filtri un to problēmas
AdBlue remonts
Offline
JZ
17. Dec 2017, 18:02 #604

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:


17 Dec 2017, 17:26:19 @N53series rakstīja:

17 Dec 2017, 16:56:36 @JZ rakstīja:
kaspich, es teicu ka benzīnu var neapskatīt vienas un tās pašas ātrumkārbas kontekstā tādēļ ka tiem nav tie kosmiskie dīzeļu griezes momenti, jo tipiski tiem jaudas līkne ir tālāk apgriezienu diapazonā, un tās jaudas sasniegšanai griezes moments ir salīdzinoši neliels
ar dīzeli ir tieši pretēji, tur viss labums ir zemajā galā, jo redlains jau ir pie cik tur, 4200-4500rpm? un attiecīgi, ja tur ir kaut kāda ievērojama jauda pie 2200 vai pat vēl mazāk rpm, tad griezes moments būs ārkārtīgi liels - kas nepatiks ātrumkārbai
tb izmantot benzīna motoru pieredzi kā pamatojumu ka tās kārbas ir ļoti izturīgas arī čipotu dīzeļu kontekstā - ir nepareizi

automātam pārnesumus nodrošina kaudze ar sajūgu pakām, to izmēri un materiāli nosaka max iespējamo griezes pārvades iespēju, un, par cik runa ir par masveida ražošanu, tad tādu 100% kvalitātes kontroli nodrošināt iespējams nav, un ražotājs kārbai norāda samērā konservatīvus max pieļaujamos slodzes apmērus, ņemot vērā vēl ieprojektēto drošības rezervi, kas autobūvē laikam bija x1,5 (sen lasiju, neatceros), tb tāda 420nm kārba pie 1,0 drošības rezerves turēs arī 600nm, bet tas būs pie nosacījuma ka tā ir ideālā stāvoklī, visi materiāli, eļļas, temperatūras utt utml ir normas robežās, BET līdz ko runa ir par kaut kādiem 200-400k km noskrējušiem auto, tad tas viss ir vistīrākā loterija, un apgalvot - mēs te dažus tādus nočipojām - viss ir labi, ir nepareizi, ja vien tu nevēlies dot kādu 6-12mēn. garantiju tai kārbai

un tas par to termo inerci jau ir cita "grūtības pakāpe", es varu saderēt ka ja tādam 6hp19 piekabinās max ražotāja atļauto piekabes svaru (pat nerunājot par kaut kādam lielākām laivām/kuteriem), nočipos uz tiem 420nm un tad izdomās pabraukāt pa kalniem, tad braucot augšā kalnā ar visiem tiem 420nm tā kārba pārkarsīs, un braucot lejā tādā pat garā pārkarsīs bremzes, un tas ir tikai normāli, jo extrēmajiem gadījumiem projektēt pilnīgi visas automašīnas būtu pilnīgi neracionāli


jaa, idejiski - taa.

es vnk akcenteeju teemu:
ja kaarbai juuk aaraa primaaraa ass[rauj nost zobus zobratiem, demolee gultnjus/sezhas vietas aaraa], tad - jaa, no way, taadu griezi chipot nevar.
Masveidaa gan neesmu taadus briinumus dzirdeejis.

Ja, piem., deg nost pirmo triis aatrumu frikciju diski, jaaierobezho griezes pieprasiijums shajos aatrumos. Jo, iz logjikas - peedeejos aatrumos sekundaaraas vaarpstas grieze ir kuda [3..5 reizes] mazaaka kaa pirmajos aatrumos - nekas slikts tur vairs notikt nevar.

ja, piem., deg nost pirmaa aatruma disku nakladkas - jaasamazina kaarbas slodze pirmajaa robaa, aatraak jaasledz uz naakosho. tb., kaarba netur tieshi termaali konkreetu robu.

moska es runaaju par kocmocu [nedomaaju, ka te kaads ko taadu dara], bet idejiski es to pasaakumu saprotu taa.


bet tad jājautā - ja reiz dēļ tiem vājajiem posmiem kārbā tu nevari prasīt visu jaudu no motora, tad kāda jēga vispār kaut ko čipot virs normas?

par tiem pārnesumiem un jaudas ierobežošanu kaut kādā pārnesumā es īsti nepiekrītu, es drīzāk teiktu ka ja reiz kārba tur 420nm, tad drīkst to prasīt jebkurā pārnesumā tik ilgi, kamēr temperatūras ir normas robežās, vai arī nav konstatēta kaut kāda izslīdēšana, ja izslīd - avārijas režīms, ja temp kāpj, tad nogriež kādu procentu jaudas, ja vēl kāpj, vēl samazina jaudu, un ja vēl tas turpinās - avārijas režīms

tb automātam pārnesumi nav kā klasiskajai kārbai, kur ja kāds zobratu pāris jūk ārā, tad ierobežo jaudu tieši tam pārnesumam, automātam tev "pirmais" pārnesums var strādāt gan 1majā robā gan 75tajā, tb tas max griezes moments tam mezglam ir jāpārvada abos variantos, ja izslīd - tad tā jau ir katastrofāla problēma, ja vienkārši sāk silt, tad vēl ar to var cīnīties

gan jau ka tai 6hp19 bez tiem 420nm vēl kaut kādā ne tik publiskā papīrā var atrast cik ilgu laiku drīkst tā pavadīt max slodzes režīmā, pirms sāksies kaut kādas dzesēšanas problēmas, līdzīgi kā elektronikā, ja ir deklarēta nomināla slodze kādam elementam, tad nereti blakus ir pierakstīts ka ar radiātoru X turēs 150% un ļoti īslaicīgi arī 250%, tādēļ arī cilvēkiem rodas iespaids - oo, tā kārba tur arī 600Nm, bet tas ir vienreiz 10 minūtēs, nevis 24h lemānā
Offline
AF
17. Dec 2017, 18:33 #605

Kopš: 06. Nov 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 4157

Braucu ar: stūri rokās!

tādēļ arī cilvēkiem rodas iespaids - oo, tā kārba tur arī 600Nm, bet tas ir vienreiz 10 minūtēs, nevis 24h lemānā

this +1, palielam izsaka visu iepriekš izteikto, protams čaļi malači, beidzot sakarīgi visu izklāstīja, bet neuzsvēra galveno, kārba var būt izturēs tos 700-800nm pat, ražotājs nav stulbs, viņš ir norādījis to momentu, kuru garantēti tā kārba izturēs garantijas periodu, tai pat laikā praksē iztur Rumbulas dragreisu vakarus ar kāda solītajiem 350hp un 700Nm - jautājums cik ilgi.

Par kārbu frikcionu pārkaršanu,b eidzot par to kāds arī ierunājās, jo agrāk reti kurš vispār saprata kas īsti ir automāt kārba un ko tā ēd.
Teiksim piemērs iz dzīves - e60 535d nočipota cik vien var, izgrūsts viss degvielas sistēmas potenciāls + paagustināts degvielas spiediens reilā virs ražotāja iespējamajiem (1800) līdz (2200) - īslaicīgi pat 2500bar, bet sprauslām ātri abratkas mira.
Auto braukāja ikdienā u.t.t līdz aizbrauca uz biķerniekiem 2 apļi un kārba avārijas režīmā, atdzisa un atkal 1.5-2 apļi un viss, temperatūra kārbai biķerniekos cēlās super ātri, jo palielam nebija bezslodzes brīžu.
Nekas cits klientam neatlika kā manuālās kārbas instalācija, jo redz viņš gribēja maukt ar e60 arī pa biķerniekiem.

Protams cilvēki jau ir iemācījušies kārbās mainīt frikcionu uz cita materiāla kurš itkā turot lielākas temp. u.t.t bet nu tur ir savi mīnusi, piemēram frikcionu cluch in ir daudz asāks līdz ar to līganās gaitas vairs nebūs - godīgi mani izvizināja ikai vienreiz ar tādu kārbu, baigo atšķirību nejutu, varbūt kas mainās kad uzsilst.

vēl ir interesanta MB 1000nm kārbas, bet tur uzbūve drusku atšķirās, neesmu tur baigais spec. tamdēļ to te neminēšu kā piemēru, gan jau arī ir zemūdens akmeņi.

[ Šo ziņu laboja AF, 17 Dec 2017, 18:34:24 ]

Offline
N53series
17. Dec 2017, 19:00 #606

Kopš: 10. Apr 2017

Ziņojumi: 2891

Braucu ar:


17 Dec 2017, 18:02:00 @JZ rakstīja:

17 Dec 2017, 17:26:19 @N53series rakstīja:

17 Dec 2017, 16:56:36 @JZ rakstīja:
kaspich, es teicu ka benzīnu var neapskatīt vienas un tās pašas ātrumkārbas kontekstā tādēļ ka tiem nav tie kosmiskie dīzeļu griezes momenti, jo tipiski tiem jaudas līkne ir tālāk apgriezienu diapazonā, un tās jaudas sasniegšanai griezes moments ir salīdzinoši neliels
ar dīzeli ir tieši pretēji, tur viss labums ir zemajā galā, jo redlains jau ir pie cik tur, 4200-4500rpm? un attiecīgi, ja tur ir kaut kāda ievērojama jauda pie 2200 vai pat vēl mazāk rpm, tad griezes moments būs ārkārtīgi liels - kas nepatiks ātrumkārbai
tb izmantot benzīna motoru pieredzi kā pamatojumu ka tās kārbas ir ļoti izturīgas arī čipotu dīzeļu kontekstā - ir nepareizi

automātam pārnesumus nodrošina kaudze ar sajūgu pakām, to izmēri un materiāli nosaka max iespējamo griezes pārvades iespēju, un, par cik runa ir par masveida ražošanu, tad tādu 100% kvalitātes kontroli nodrošināt iespējams nav, un ražotājs kārbai norāda samērā konservatīvus max pieļaujamos slodzes apmērus, ņemot vērā vēl ieprojektēto drošības rezervi, kas autobūvē laikam bija x1,5 (sen lasiju, neatceros), tb tāda 420nm kārba pie 1,0 drošības rezerves turēs arī 600nm, bet tas būs pie nosacījuma ka tā ir ideālā stāvoklī, visi materiāli, eļļas, temperatūras utt utml ir normas robežās, BET līdz ko runa ir par kaut kādiem 200-400k km noskrējušiem auto, tad tas viss ir vistīrākā loterija, un apgalvot - mēs te dažus tādus nočipojām - viss ir labi, ir nepareizi, ja vien tu nevēlies dot kādu 6-12mēn. garantiju tai kārbai

un tas par to termo inerci jau ir cita "grūtības pakāpe", es varu saderēt ka ja tādam 6hp19 piekabinās max ražotāja atļauto piekabes svaru (pat nerunājot par kaut kādam lielākām laivām/kuteriem), nočipos uz tiem 420nm un tad izdomās pabraukāt pa kalniem, tad braucot augšā kalnā ar visiem tiem 420nm tā kārba pārkarsīs, un braucot lejā tādā pat garā pārkarsīs bremzes, un tas ir tikai normāli, jo extrēmajiem gadījumiem projektēt pilnīgi visas automašīnas būtu pilnīgi neracionāli


jaa, idejiski - taa.

es vnk akcenteeju teemu:
ja kaarbai juuk aaraa primaaraa ass[rauj nost zobus zobratiem, demolee gultnjus/sezhas vietas aaraa], tad - jaa, no way, taadu griezi chipot nevar.
Masveidaa gan neesmu taadus briinumus dzirdeejis.

Ja, piem., deg nost pirmo triis aatrumu frikciju diski, jaaierobezho griezes pieprasiijums shajos aatrumos. Jo, iz logjikas - peedeejos aatrumos sekundaaraas vaarpstas grieze ir kuda [3..5 reizes] mazaaka kaa pirmajos aatrumos - nekas slikts tur vairs notikt nevar.

ja, piem., deg nost pirmaa aatruma disku nakladkas - jaasamazina kaarbas slodze pirmajaa robaa, aatraak jaasledz uz naakosho. tb., kaarba netur tieshi termaali konkreetu robu.

moska es runaaju par kocmocu [nedomaaju, ka te kaads ko taadu dara], bet idejiski es to pasaakumu saprotu taa.


bet tad jājautā - ja reiz dēļ tiem vājajiem posmiem kārbā tu nevari prasīt visu jaudu no motora, tad kāda jēga vispār kaut ko čipot virs normas?

par tiem pārnesumiem un jaudas ierobežošanu kaut kādā pārnesumā es īsti nepiekrītu, es drīzāk teiktu ka ja reiz kārba tur 420nm, tad drīkst to prasīt jebkurā pārnesumā tik ilgi, kamēr temperatūras ir normas robežās, vai arī nav konstatēta kaut kāda izslīdēšana, ja izslīd - avārijas režīms, ja temp kāpj, tad nogriež kādu procentu jaudas, ja vēl kāpj, vēl samazina jaudu, un ja vēl tas turpinās - avārijas režīms

tb automātam pārnesumi nav kā klasiskajai kārbai, kur ja kāds zobratu pāris jūk ārā, tad ierobežo jaudu tieši tam pārnesumam, automātam tev "pirmais" pārnesums var strādāt gan 1majā robā gan 75tajā, tb tas max griezes moments tam mezglam ir jāpārvada abos variantos, ja izslīd - tad tā jau ir katastrofāla problēma, ja vienkārši sāk silt, tad vēl ar to var cīnīties

gan jau ka tai 6hp19 bez tiem 420nm vēl kaut kādā ne tik publiskā papīrā var atrast cik ilgu laiku drīkst tā pavadīt max slodzes režīmā, pirms sāksies kaut kādas dzesēšanas problēmas, līdzīgi kā elektronikā, ja ir deklarēta nomināla slodze kādam elementam, tad nereti blakus ir pierakstīts ka ar radiātoru X turēs 150% un ļoti īslaicīgi arī 250%, tādēļ arī cilvēkiem rodas iespaids - oo, tā kārba tur arī 600Nm, bet tas ir vienreiz 10 minūtēs, nevis 24h lemānā


ok, pa punktiem proveeshu.
jeega chipot? pat, ja kaarba kaadaa robaa netur max griezi? ljoti vienkaarshi - ja topii [piem., pie max t] Bikjernieku rezhiimaa, 1., 2.robaa grieze tiek ierobezhota, bet ikdienaa braucot augstaakos robos - dzineejs attiista max griezi.
otra teema - diizeljiem peec chiposhanas grieze parasti ir kaa kamielja mugura, nevis liidzena kaa stock variantaa [tajaa max griezes diapazonaa]. tb., Bikjernieku reziimaa - sanaak [deelj kaarbas] pataisnota grieze, normaalaa rezhiimaa - izmanto max celienu.
treshais - pag, tu runaa taa, it kaa jeedzines ''temperatuura'' attiektos uz visu kaarbu kaa punktveida kjermeni. tur tak chua frikcijas disku, atskjirigi dazhaadiem aatrumiem! tie cepjaas nost - taatad, jaapardala to termaalaa slodze!
ceturtais - tikai izstraadaataajs zin, kuri zudumi/kuraa briidi ir lielaakie. tur ir gan lokaalas paarkarshanas delj izsliidzeeshanas [taa neliela buus jebkuraa gadijumaa pat sasleegtiem diskiem] paarsleegshanaas briidii, gan rites pretestiiba gultnjos, u.t.t.
ja kaarbaa pazuud 15% [piemeeram], pie 200kW dzineeja jaudas tie ir 30kW TRIISDESMIT kW!
ko gribu pateikt - tu vari nocepinaat [lokaali uzcepinaat] frikciju diskus arii pie normaalas kaarbas t [to nepaarkaapjot]; iespeejams, ka var pamaniities hidrotransformatora diskus arii paarcept lokaali.
jaunajaam kaarbaam [8nieceem] - paskati, kaa taas straadaa kickdown rezhiimaa. tur pirmajos robos nepaatraukti dzineejs tiek tureets max jaudas punktaa! tb, jautaajums tikai, kas kuraa bridii sliid - hidrotransformators vai frikcijas diski, un kaads ir slodzes/siltumzudumu paardaliijums.
veelereiz proveeshu aktualizeet teemu - nevar pasaakumu skatiit kaa tupu viena parametra teemu. ir primaaraas vaarpstas Nm, ir sekundaaraa vaarpsta [kurai jaatur 4..5 reizes lielaaka grieze].
tas, kaa ir meeriijis/noteicis max griezi razhotaajs, jaaprasa vinjam! tas viens cipars bez measurement conditions nenosaka NEKO!
Offline
edzhaans
17. Dec 2017, 20:22 #607

Kopš: 15. Jan 2012

Ziņojumi: 7337

Braucu ar:

Man kaut kā gan liekas, ka nekas tur nebūs, tikai līko roku variantā. Pārčipos un sāks slīdēt diski, jo kā jau iepriekš minēja, nobraukums būs kosmisks
Lai nonāktu pie secinājuma jums vajg kaut kādu super laboratoriju vai, lūdzu, zvaniet uz BMW AG un prasiet, kas un kā, jo acīmredzot tur lohi strādā
Offline
N53series
17. Dec 2017, 20:36 #608

Kopš: 10. Apr 2017

Ziņojumi: 2891

Braucu ar:

2min internaatos; atradu 6HP26 service manual, kur skaidri un gaishi pateikts: ellja ir lifetime un taas mainja nav nepiecieshama
pirms 160.000km;
vai 10 gadiem.

izskataas, ka ir atrasta peedejaa gadsimta svariigaakaa info.
Offline
JZ
17. Dec 2017, 22:33 #609

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

Manuprāt tu pārāk sīki to kārbu skati, kaut kādai izpētes kārbai tur varētu kaut kāda individuāla sajūga temperatūras mērīt, bet ražošanas modelim tur to darīt vienkārši nav jēgas, jo tu vari izsecināt ka kaut kas ir kaput salīdzinot cik ātri izejošā vārpsta sasniedza paredzēto ātrumu (primārā*pārnesums), tb vai tas atbilda labaratorijā paredzētajiem lielumiem, ja aizņēma ilgāku laiku - kaut kas ir izbeidzies, slēdzam iekšā avārijas režīmu.

Tādēļ es ar "temperatūra" apskatu visas kārbas kopējo temperatūru - eļļas temperatūru, ja tā ir normas robežās viss notiek kā paredzēts, ja tā kāpj virs normas, bet pārslēgšanās anomālijas nav novērotas, tad kopējais darāmā darba apjoms ir par lielu - vajag ierobežot motoru (pa virsu tam, kas var būt ir paredzēts pirmajos pārnesumos lai kāds dīzelis nesatin kardānu).

Un tie pieļaujamie parametri ir noteikti ar to manis iepriekš minēto drošības koeficentu, piemēram kaut kāds x5 3l dīzelis ar 600nm un attiecīgo kārbu nekad neizies ārpus normas parametriem, kamēr neizdomās vilkt kuģi 30 grādu stāvā kalnā vairāku stundu ilgumā.

nezinu kā ir modernajiem automātiem un to hidrotransformātoriem, bet tai 6hp19 paaudzei tas hidrotransformātora sajūgs ir smieklīgs, un, manuprāt, paredzēts ne max slodzes režīmiem, bet tieši otrādi, kad ir minimāli paātrinājumi vai kruīzs, un kad tajā kārbā ir tie lielie jaudas zudumi, kas pārvēršas siltumā, tad praktiski viss tas rodas hidrotransformātorā eļļas "spaidīšanas" rezultātā - un kamēr viss ir normas robežās, galā ar to tiek siltummainis motora dzesēšanas radiātora, tb es nevienā brīdī neticēšu, ka tie kilovatos mērāmie zudumi tiek ģenerēti slīdot kādai sajūga pakai kārbā, kaut kas jau tur silst, protams, bet ne tie ntie kilovati, citādi tur viss izbeigtos ĻOTI ātri
Offline
N53series
17. Dec 2017, 22:50 #610

Kopš: 10. Apr 2017

Ziņojumi: 2891

Braucu ar:

paaag..
kaa tu domaa ZF nonaak liidz seerijveida kaarbai? tur desmitiem prototipu tiek nosvilinaati! simti!
protams, ka tur ir simuleeshana ar softiem, meeriishana ar simtiem termosensoru, bildes skatiishana ar termokameraam..

protams, ka paarsleegshanaas briidii disku paarim naakas dzeest ndesmit kW! taapat kaa tu parastu sajuugu slidini - tas tachu siltumaa novada to jaudu!
par rezervi - skaidrs, ka ir koefi. bet - taa termaalaa/jaudas managementa teema vareetu buut kuda sarezgjiitaaka.
dzinejiem [peedeejo 15 gadu] gan benziinam, gan dizelim ir jeedziens - pieprasiitaa grieze, ko nosaka DME/DDE, kaarba vadaas pa CAN. tb., ljoti iespeejams [preciizaak - 99% iespeejamiiba], ka pieprasiitaa grieze tiek ierobezhota [liidz avaarijas rezhiimam] 55 veidos, lai kaarbu nenomociitu.

p.s. es nesaku, ka konkreta auto kaarbai kaads tagad meera cilindru t. es saku par teemu - ja palielina griezi, tas buutu jaadara. tas, ko, man domaat, dara, piem., Alpina, vai AMG. ok, tuulinj buus bljaavinens - nesaliidzinam zoljika garaazhu ar Alpina. bet, tad arii saprotam, ka zoljika garaazhas garantija/sapratne ir taada, kaada taa ir.
man, savukaart, skjiet, ka te kaarbas tiek uztvertas kuda par vienkaarshotu.
Offline
JZ
17. Dec 2017, 23:04 #611

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

es pie max jaudas sajūgu neslidinu nedomāju ka kāds cits to dara, jo tā konstrukcija vienkārši nespēs aizvadīt prom to siltumu - tādēļ jau arī apdeg viss, kas var apdegt

pats jau uzrakstiji, ka motors ar kārbu runā, un, ir tikai normāli, ka kad kārba izdomā pārslēgties, tad motoram tiek palūgts biš atslābt, tas ir pašsaprotami - un tieši tādēļ pie pārslēgšanās nekādi ntie kw nav jānodzesē, jo griezes moments netiek pievadīts, pat F1 motoriem šodien ar zero shift kārbām motors izlaiž kādu cilindru pie pārslēgšanās, lai nav jāplēš kārbu kopā pilnīgi bez jēgas, visām kulaciņu kārbām ir tieši tas pats, nu, tādām kas nav galīgi kādā šķūnī uztaisītas

es vēlreiz teikšu - vismaz to 6hp un 5hp gadījumā, tie lielie zudumi (>10%) ir TIKAI hidrotransformātora dēļ (ne sajūga), to eļļu tur normāli tās lāpstas moca - tur tad arī tie zudumi siltumā, un sajūgus sāka tur likt lai tos nevajadzīgos zudumus mierīgā braukšanā vai konstantā kruīzā samazinātu līdz 0, vecākiem automātiem hidrotransformātorā sajūga nebija vispār, un pastāvīgi tika zaudēts kaut kāds procents jaudas siltumā

bet mēs te galīgi no tēmas novirzamies

p.s. es arī domāju ka tādu 6hp gadījumā jaudu neviens neierobežo pirmajos pārnesumos, jo praktiski pie jebkādas braukšanas vismaz 1majā pārnesumā nevar sasniegt max motora jaudu, ja vien nemēģina uzvilkt kuģi kādā 45 grādu kalnā, un pat tad riepas vienkārši izslīdēs - turpināšu tā domāt kamēr man kāds neparādīs kādu daudz maz oficiālu kārbas loģikas apraksta dokumentu, kur tas ir pieminēts

p.s.s. vecajiem ne elektroniski vadāmajiem automātiem hidrotranformātors absorbē to momentu, kad kārba pārslēdzas, bet motors turpina attīstīt max jaudu, bet nu tur viss bija kā tankā arī uztaisīts tādiem apstākļiem - bet negatīvais moments - hidrotransformātors tādēļ "slīd" vairāk kā modernajos, tb palielināts degvielas patēriņs visu laiku

[ Šo ziņu laboja JZ, 17 Dec 2017, 23:07:43 ]

Offline
N53series
17. Dec 2017, 23:40 #612

Kopš: 10. Apr 2017

Ziņojumi: 2891

Braucu ar:

es runaashanu ar shiim kaarbaam detalizeeti neesmu peetiijis, bet papeetot it kaa pat vienkaarshaakas lietas, naakas secinaat, ka sarezgjiiitiiba kaa viss samudriits, ir iespaidiiga. mees shobriid pienjemam it kaa logjiskas lietas [paarsleegshanaas bridii samazina jaudu, u.t.t.], mees reaali NEZINAM, kas notiek kuraa briidii. mees NEZINAM conditions katram paarsleegshanaas ciklam. tie staasti, ka peec chipa kaarba it kaa ilgaak ''velk'' - nelogjiski. un mees nezinam, kaapeec taa. un chipotaaji nezin. un, iespeejams, ka slodze konkreetam disku paarim ir 5X lielaaka. mok 10X lielaaka.
par zudumiem - jaa, lielaakie ir hidrotransformatoram [statiski], bet piikjii - disku paariem.
es saprotu, ka visam shim tusam iisti jeegas nav, paaraak daudz nezinaamaa.

p.s. par to griezes nomeshanu - jau 26.kaarba paarsleedzaas 150..200ms laikaa, ja pareizi atceros. jaunaas - ap 100ms. ko tur var atmest <0.05 sekunzhu laikaa? neko. kaa bija max grieze, taa ir. un diski paarsleedzaas ''hard switching'' [ja var ar elektroniku saliidzinaat]. tb., uz paardesmit ms tiem diskiem siltumaa paariet desmiti kW. labaa zinja: ja, piemeram, 30ms siltumaa aiziet 20kW, tad 3 sekunzhu griezumaa tie ir tikai 200W, kas ir pienjemams/logjiski saprotams cipars. moraale - taadaa kickdown rezhiimaa nevar sleegaat ik peec paaris sekundeem - neviena kaarba neturees.

[ Šo ziņu laboja N53series, 17 Dec 2017, 23:53:52 ]

Offline
JZ
18. Dec 2017, 00:11 #613

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

pie 4000rpm viens motora apgrieziens ir 15ms, pilnīgi pietiek, lai uz slēgšanās brīdi izlaistu kādu cilindru, rēķini ka "cietas" spararata masas nav, ir elastīgs hidrotransformātors, tarī palīdz, kā cilindru izslēgšanu dara, vai CAN ir pietiekami ātrs, neesmu pētijis, bet domāju ka ieguvumu ir pārāk daudz lai to ignorētu

es par 100% zinu ka sporta kārbām to dara (motoram gan ir ievērojami mazāka inerce), un tur slēgšanās ir <40ms http://www.geartronics.co.uk/gallery/motec_log.jpg , bez tā tās kārbas praktiski nav spējīgas izdzīvot
Offline
N53series
18. Dec 2017, 00:19 #614

Kopš: 10. Apr 2017

Ziņojumi: 2891

Braucu ar:

26.tajai kak bi noraadiits, ka saakot no 2.roba, hidrotransformators var tikt sasleegts, bet atkal - mees jau nezinam, pie kaadiem conditions.
jaaskataas konkreta CAN izpildiijums, bet idejiski kaads 100..500k bodu dCAN latency buus ms meeraams. teoreetiski - izlaizhot ciklus, varbuut laikaa var iekljauties. kaut ko baigi pluudeni reguleet gan laiks nebuus.
Offline
maks777
14. Mar 2018, 08:22 #615

Kopš: 29. Aug 2017

Ziņojumi: 147

Braucu ar:

Interneta redzeju ka piedava ta saucamo Eco Chip. it ka degvielas paterins var samazinaties lidz pat 20%. Var but kads par to kaut ko zini, vai jau to meginaji? Vai tas ir reali?

atrodu it ka tikai pie Chiptuninga majaslapa, bet man liekas, redzeju vel kaut kur

http://chiptuning.lv/lv/eko-tunings/
Offline
ozo
01. Apr 2018, 19:26 #616

Kopš: 27. Oct 2005

Ziņojumi: 18911

Braucu ar: Braucu ar

Passat B7 1.4 tsi 90kw, kas var un uz cik var sačipot?
Un vai to drīkst darīt DSG 7 pārnesemu kārbai.
Online
radari.lv
01. Apr 2018, 19:53 #617

Kopš: 12. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 403

Braucu ar: interesantiem auto


01 Apr 2018, 19:26:56 @ozo rakstīja:
Passat B7 1.4 tsi 90kw, kas var un uz cik var sačipot?
Un vai to drīkst darīt DSG 7 pārnesemu kārbai.


Mierīgi. Kārbu arī saprogrammēsim. https://k8-strasse.com/chip-tuning/volkswagen/p...t/1.4-tsi-122-ls

Var arī stage 2 tad 180zs.

-----------------
== Kesel Motorsport ==

brauc ātrāk - www.radari.lv
Offline
didzinators
01. Apr 2018, 19:55 #618

Kopš: 25. Nov 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 1407

Braucu ar: Japāņu ņivu


01 Apr 2018, 19:26:56 @ozo rakstīja:
Passat B7 1.4 tsi 90kw, kas var un uz cik var sačipot?
Un vai to drīkst darīt DSG 7 pārnesemu kārbai.


Nezinu par benzīnu, bet dīzelim noteikti nedrīkstēja, jo max. grieze tikai 250nm paredzēta
Offline
sys9291
01. Apr 2018, 19:56 #619

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5203

Braucu ar: F20 R1200RT

1.4 tsi jau tā knapi koā turas, ko tur vēl čipot? un vēl DSG...
vari interese pēc iebraukt dīleru servisā un apjautāties par dzinēja resursu...būsi nepatīkami pārsteigts...

[ Šo ziņu laboja sys9291, 01 Apr 2018, 19:57:19 ]

Offline
radari.lv
01. Apr 2018, 20:28 #620

Kopš: 12. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 403

Braucu ar: interesantiem auto


01 Apr 2018, 19:55:24 @didzinators rakstīja:

01 Apr 2018, 19:26:56 @ozo rakstīja:
Passat B7 1.4 tsi 90kw, kas var un uz cik var sačipot?
Un vai to drīkst darīt DSG 7 pārnesemu kārbai.


Nezinu par benzīnu, bet dīzelim noteikti nedrīkstēja, jo max. grieze tikai 250nm paredzēta


Karbu programmejot iesi iegust augstaku garantiju ka tai viss bus ok, optimize parslegsanas mirklus utt nekadu problemu


-----------------
== Kesel Motorsport ==

brauc ātrāk - www.radari.lv
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo