Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 194 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Apkure, santehnika

AutorsZiņojums
Fandulis
13. Oct 2014, 13:38 #601

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13371

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom


13 Oct 2014, 13:33:38 Mizx rakstīja:

13 Oct 2014, 13:29:43 Fandulis rakstīja:
Cik izmaksāja, tikai siltumsūknis ar kontūru + darbs?
Uzskrūvētās mājsaimniecību atbalsta programmas cenas nebūs rādītājs, bet 17kW sūknis + akumulācijas tvertne, šķiet, 100 litri + 700 metri cauruļu dīķī + visādi sīkumi, sūkņi un tā nepilni 12000 LVL. Izbūvēja tā, lai vajadzības gadījumā var pieslēgt arī radiatorus.


Tātad noapaļojot tev par labu 3x dārgāk nekā gaisa sūknis. Nu, vienīgi, tev gan jau vairāk 2m.
Man vairāk interesē līdz 120-110 2m.
Offline
Mizx
13. Oct 2014, 13:39 #602

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6203

Braucu ar:


13 Oct 2014, 13:37:23 plakanais rakstīja:

13 Oct 2014, 13:33:38 Mizx rakstīja:

13 Oct 2014, 13:29:43 Fandulis rakstīja:
Cik izmaksāja, tikai siltumsūknis ar kontūru + darbs?
Uzskrūvētās mājsaimniecību atbalsta programmas cenas nebūs rādītājs, bet 17kW sūknis + akumulācijas tvertne, šķiet, 100 litri + 700 metri cauruļu dīķī + visādi sīkumi, sūkņi un tā nepilni 12000 LVL. Izbūvēja tā, lai vajadzības gadījumā var pieslēgt arī radiatorus.


100m2 māja



+



+

siltās grīdas

= 1500LVL



Tas nav nopietni... Un vēl brīnies, ka nepietiek...
Offline
plakanais
13. Oct 2014, 13:40 #603

Kopš: 02. Jul 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 25816

Braucu ar: Individual


13 Oct 2014, 13:38:31 Fandulis rakstīja:

13 Oct 2014, 13:33:38 Mizx rakstīja:

13 Oct 2014, 13:29:43 Fandulis rakstīja:
Cik izmaksāja, tikai siltumsūknis ar kontūru + darbs?
Uzskrūvētās mājsaimniecību atbalsta programmas cenas nebūs rādītājs, bet 17kW sūknis + akumulācijas tvertne, šķiet, 100 litri + 700 metri cauruļu dīķī + visādi sīkumi, sūkņi un tā nepilni 12000 LVL. Izbūvēja tā, lai vajadzības gadījumā var pieslēgt arī radiatorus.


Tātad noapaļojot tev par labu 3x dārgāk nekā gaisa sūknis. Nu, vienīgi, tev gan jau vairāk 2m.
Man vairāk interesē līdz 120-110 2m.


8-10x, nevis 3x dārgāk...
Offline
Fandulis
13. Oct 2014, 13:42 #604

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13371

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Plakanais, a tev ir ar vienu pūtēju vai vairākiem? Tas jau arī sdārdzina.
Offline
Mizx
13. Oct 2014, 13:44 #605

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6203

Braucu ar:

Ar ne-gaisa siltumsūkņiem tā problēma, ka Latvijā faktiski neprot tos ielikt ūdenstilpnēs, visi rok / urbj. Skaidrs, ka ne visās ūdenstilpnēs var ielikt, bet man nācās saukt lai labo, lai pārliek kā nākas utt. Tās bildes, ko daži salikuši savās mājas lapās kā reklāmas foto iegremdētai sistēmai, lielākajā daļā gadījumu tomēr nav nekāds labais piemērs. Jo jābūt garantijai, ka caurules tiešām neiesals, ka arī posms starp ūdeni un ēku nesasals. Toties ziemā prieks skatīties, kā dīķī konstanta temperatūra un laba efektivitāte. Dažreiz līdz pat 3 grādiem lielāka temperatūru starpība ienākošajai / izejošajai plūsmai kā norādīts bukletā.
Offline
Mizx
13. Oct 2014, 13:48 #606

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6203

Braucu ar:


13 Oct 2014, 13:38:31 Fandulis rakstīja:

13 Oct 2014, 13:33:38 Mizx rakstīja:

13 Oct 2014, 13:29:43 Fandulis rakstīja:
Cik izmaksāja, tikai siltumsūknis ar kontūru + darbs?
Uzskrūvētās mājsaimniecību atbalsta programmas cenas nebūs rādītājs, bet 17kW sūknis + akumulācijas tvertne, šķiet, 100 litri + 700 metri cauruļu dīķī + visādi sīkumi, sūkņi un tā nepilni 12000 LVL. Izbūvēja tā, lai vajadzības gadījumā var pieslēgt arī radiatorus.


Tātad noapaļojot tev par labu 3x dārgāk nekā gaisa sūknis. Nu, vienīgi, tev gan jau vairāk 2m.
Man vairāk interesē līdz 120-110 2m.
Man arhitektūras piemineklis — neko vizuālu modernu nedrīkstēja uzstādīt, attiecīgi rakšana tikai kopā ar arheologiem, bet no tiem priekiem nolēmu atteikties, ja ir dīķis. Cerēju, ka tajā izdosies labi ielikt un laikam ir izdevies. 300 m^2 ar tādiem gaisa štruntiem būtu visa māja jānokarina, 4 stāvi un ļoti biezas nesošās starpsienas.
Offline
Mizx
13. Oct 2014, 13:51 #607

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6203

Braucu ar:

Par normāliem gaisa siltumsūkņiem es uzskatu šos:

nevis tos kondicionierīšus.
Offline
plakanais
13. Oct 2014, 14:02 #608

Kopš: 02. Jul 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 25816

Braucu ar: Individual


13 Oct 2014, 13:51:29 Mizx rakstīja:
Par normāliem gaisa siltumsūkņiem es uzskatu šos:

nevis tos kondicionierīšus.


kāda velna pēc tāds būtu nepieciešams atvērta plānojuma 100m2 mājai? Man otrajā stāvā vispār nav radiatoru un piesilst siltajam gaisam ceļoties augšup.

Tu tak nevelc līdz refrežiratoru sakabē, lai vasarā nodzesētu automašīnas salonu...

[ Šo ziņu laboja plakanais, 13 Oct 2014, 14:03:50 ]

Offline
Mizx
13. Oct 2014, 14:19 #609

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6203

Braucu ar:


13 Oct 2014, 14:02:23 plakanais rakstīja:

13 Oct 2014, 13:51:29 Mizx rakstīja:
Par normāliem gaisa siltumsūkņiem es uzskatu šos:

nevis tos kondicionierīšus.


kāda velna pēc tāds būtu nepieciešams atvērta plānojuma 100m2 mājai? Man otrajā stāvā vispār nav radiatoru un piesilst siltajam gaisam ceļoties augšup.

Tu tak nevelc līdz refrežiratoru sakabē, lai vasarā nodzesētu automašīnas salonu...
Tu nonāc pretrunās — sākumā stāsti kā viss aukstā ziemā ir slikti, bet tagad taisnojies, ka pusi mājas nemaz neesi aprīkojis sildāmu, bet otrā pusē esi iebūvējis kaut ko pārdesmit kvadrātmetriem pilsētas dzīvoklim domātu. Loģiski, ka nav siltuma, ja neesi ieguldījis naudu tā dabūšanai... Man piesildīšana šadā veidā neder, jo nedēļām mājā neviens var nebūt, visam jādarbojas autonomi.
Offline
plakanais
13. Oct 2014, 15:15 #610

Kopš: 02. Jul 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 25816

Braucu ar: Individual


13 Oct 2014, 14:19:05 Mizx rakstīja:

13 Oct 2014, 14:02:23 plakanais rakstīja:

13 Oct 2014, 13:51:29 Mizx rakstīja:
Par normāliem gaisa siltumsūkņiem es uzskatu šos:

nevis tos kondicionierīšus.


kāda velna pēc tāds būtu nepieciešams atvērta plānojuma 100m2 mājai? Man otrajā stāvā vispār nav radiatoru un piesilst siltajam gaisam ceļoties augšup.

Tu tak nevelc līdz refrežiratoru sakabē, lai vasarā nodzesētu automašīnas salonu...
Tu nonāc pretrunās — sākumā stāsti kā viss aukstā ziemā ir slikti, bet tagad taisnojies, ka pusi mājas nemaz neesi aprīkojis sildāmu, bet otrā pusē esi iebūvējis kaut ko pārdesmit kvadrātmetriem pilsētas dzīvoklim domātu. Loģiski, ka nav siltuma, ja neesi ieguldījis naudu tā dabūšanai... Man piesildīšana šadā veidā neder, jo nedēļām mājā neviens var nebūt, visam jādarbojas autonomi.


Tu paķer kko no konteksta un mēģini apgāzt fiziku ar savu taisnību.

Es rakstīju 3x, ka reaģenta temperatūra sistēmā pie -25*C ir aptuveni +25*C un ar to nepietiek, lai piesildītu telpu līdz komforta temperatūrai.

Pat, ja Tev būs 100kW sistēma un viņa sildīs 100kubikmerus siltumnesēja, viņš nevar uzsilt vairāk, kā pats freons, to saproti?
Tas ir neatkarīgi no tā, cik liela ir sistēma un kā tā temperatūras diference tiek panākta gaisā, ūdenī, zemē vai kaut maksimas maisiņā.

Jā, siltai grīdai vēl ar +25 pietiek, taču neaizmirsti, ka jau metru no grīdas viņi atdzisīs līdz +20 un vēl augstāk līdz +16

Te ir tabula, pārsvarā visi pilda 410ra freonu, spriediet paši cik viņš atdod siltumu pie kādiem mīnusiem.


Offline
Mizx
13. Oct 2014, 15:36 #611

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6203

Braucu ar:

Plakanais, Tev tomēr pavājas zināšanas šajos jautājumos.
1) Tāpēc jau ir katls un tāpēc ir tā jauda, kas siltumnesēju uzsilda vairāk kā pašu freonu! Man ienākošā temperatūra ir, piemēram, +4 C, bet pa grīdām aiziet, piemēram, pieminētie +25 C. Ja ienāks +1, tad arī aizies tik, cik būs noregulēts. Tur tā sāls. Un tas pats visiem siltumsūkņu veidiem.

2) Siltā grīda nedrīkst atdzist tik strauji! Tai cilpās aizejošā un atpakaļ atnākošā temperatūra drīkst atšķirties par pāris grādiem, ne vairāk! Piemēram, iziet +25 C, atnāk +23 C. Citādi nav iespējama vienmērīga mājas sildīšana! Loki par garu utt. Jo sildīšana notiek cirkulējot siltam, nevis tam caurulēs atdziestot! Attiecīgi siltumsūknim ir jāuzsilda tā 2-3 C grādu atšķirība siltā iekšējā sistēmā, nevis jāmēģina no -25 C dabūt +25 C — loģiski, ka tas būtu pārāk ekstrēmi īsā laikā! Spēlēšanās notiek ar pāris grādu starpību, nevis ūdens "vārīšanu".
Offline
plakanais
13. Oct 2014, 15:49 #612

Kopš: 02. Jul 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 25816

Braucu ar: Individual

Kāds Tev vēl katls???

Freonu neviens nesilda ar katlu, viņu dzen ar kompresoru zem spiediena! Katls, varbūt, ir pēc kompresora, kas tāpat kā jebkurš cits alternatīvās apkures veids pieslēdzas tad, kad siltumsūknis (lasi kompresors) nenodrošina vairs efektīvu darbu.
Offline
plakanais
13. Oct 2014, 15:50 #613

Kopš: 02. Jul 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 25816

Braucu ar: Individual

Un par siltajām grīdām un atdzišanu te vispār ir atsevišķs stāsts, nepin to iekšā
Offline
Mizx
13. Oct 2014, 16:01 #614

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6203

Braucu ar:

Siltumsūknis arī ir tas "katls", jo par katlu sauc visu, kas silda. Siltumsūknim jāuzsilda 2-3 noregulēto grādu starpība iekšējā kontūrā. Ārējā kontūrā ir pārdesmit grādu zemāka temperatūra, bet tajā jābūt arī izejošā un ienākošā škidruma temperatūras atšķirībai. Jo lielāka atšķirība, jo labāk — efektīvāk. Problēmas sākas TIKAI ja katls nespēj ar saņemto temperatūru deltu uzsildīt atdoto temperatūru deltu paša nepietiekamas jaudas, pārāk maza vai bojāta ārējā kontūra dēļ.

Lai gan principā nesaprotu, kāpēc tērēju laiku mēģinot kaut ko paskaidrot kādam, kurš 100 m^2 mēgina piesildīt ar kondicionieri, piedevām, tikai pusē no tiem m^2 izvietojot sildelementus. Spriežot pēc apraksta — vēl arī nepareizi izbūvētus, jo pārāk liels temperatūras kritums sistēmā.
Offline
plakanais
13. Oct 2014, 16:12 #615

Kopš: 02. Jul 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 25816

Braucu ar: Individual


13 Oct 2014, 16:01:13 Mizx rakstīja:
Siltumsūknis arī ir tas "katls", jo par katlu sauc visu, kas silda. Siltumsūknim jāuzsilda 2-3 noregulēto grādu starpība iekšējā kontūrā. Ārējā kontūrā ir pārdesmit grādu zemāka temperatūra, bet tajā jābūt arī izejošā un ienākošā škidruma temperatūras atšķirībai. Jo lielāka atšķirība, jo labāk — efektīvāk. Problēmas sākas TIKAI ja katls nespēj ar saņemto temperatūru deltu uzsildīt atdoto temperatūru deltu paša nepietiekamas jaudas, pārāk maza vai bojāta ārējā kontūra dēļ.

Lai gan principā nesaprotu, kāpēc tērēju laiku mēģinot kaut ko paskaidrot kādam, kurš 100 m^2 mēgina piesildīt ar kondicionieri, piedevām, tikai pusē no tiem m^2 izvietojot sildelementus. Spriežot pēc apraksta — vēl arī nepareizi izbūvētus, jo pārāk liels temperatūras kritums sistēmā.


Monitoru, kurā Tu blenz, arī sauc par datoru? Vai arī Tu drukā nevis uz klaviatūras, bet ar procesoru? Tu tiešām nespēj saprast to, kas ir KOMPRESORS (siltumsūknis) un kas ir AUTONOMS APKURES VEIDS ( ten katls, jonu katls, granulu katls, CNG, šķidrā degviela) neatkarīgi no tā vai viņš ir iebūvēts tajā kastē vai nē?

[ Šo ziņu laboja plakanais, 13 Oct 2014, 16:19:27 ]

Offline
rihardsv
13. Oct 2014, 16:22 #616

Kopš: 20. Apr 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1821

Braucu ar: Veseliem spoguļiem

Meitenes, beidziet plūkties...

Man mājā otraja stāvā stāv gaisa siltumsūknis. Šādā laika strādā ideāli. Un temperatūrā līdz mīnus 10 arī ir ok. Bet ja ir aukstāks, tad bieži slēdzas iekšā atkausēšana, palielinās elektrības patēriņš utt.
Tas siltumsūknis ir kā palīgs apkurei, jo malkas katls netiek kurināts 24h/ diennaktī un arī šādā laikā katru dienu nekurina, bet pie lieliem mīnusiem siltumsūknis tikai viens pats nevar piesildīt pietiekoši otro stāvu.
"Plakanajam" ir taisnība.
Offline
artc
13. Oct 2014, 17:03 #617

Kopš: 23. Jul 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 2934

Braucu ar: muti

Diemžēl plakanais izskatās pēc tipa, kurš ir ieberzies uz reklāmas triku, ka viņa māju apsildīs ar parastu gaisa siltumsūkni un tagad mēģina savu sāpi izlikt ārā, ar putām uz lūpām, stāstot muļķības.
Offline
walder
13. Oct 2014, 17:24 #618

Kopš: 18. Apr 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 8562

Braucu ar: 7 seat MPV

Sliecos piekrist plakanajam, jo par siltumsūkņa "sūkāšanu", sākot no -10 sala, dzirdēts daudz.
Offline
PASSATizhi
13. Oct 2014, 17:30 #619

Kopš: 25. Jun 2009

No: Jūrmala

Ziņojumi: 8681

Braucu ar: 686hp


13 Oct 2014, 11:29:29 Fandulis rakstīja:
Ok, vēl ģeņģeris jāpērk.

Tad jau granulkatlu arī var klāt piepirkt

..nu labi, variantu ir jūra, tas vismaz ir skaidrs
parastā variantā pilnīgi pietiek ar piemērotu upsi, aķi un pareizu slēgumu, lai nodzēstu uguni un lai sūknis varētu novadīt no katla siltumu. tas pats ir piemērojams jebkuram katlam kam ir cietais kurināmais. bet ir vel daudz spītnieku, kas paļaujas uz labu laimi, un labo pārkarsētus katlus.
Offline
Puuchuks
13. Oct 2014, 18:19 #620

Kopš: 03. Jul 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 24359

Braucu ar: BMW


13 Oct 2014, 16:22:01 rihardsv rakstīja:
"Plakanajam" ir taisnība.

sāksim ar to, ka plakanais ir uzbūvējis 100 (viens simts) kvadrātmetrus 2 stāvos. kāda vēl taisnība? ieejas koridors+ wc+ lielā istaba+ kāpnes pirmajā un dažas mazas guļamistabas 2.stāvā - viss pareizi un loģiski?

otrs, 100kvm vasaras mājai (nepareizi nosiltinātai) ir 2x vienkāršākie gaiss-gaiss toshiba pūtēji. viņi piesilda to māju.
jā, -25grādos ar viņiem nepietiek - nav +20, un viņi tad ir energoneefektīvi, vienlaikus - pirms 7 g tie maksāja 995 lati gabalā laikam. salīdzinot ar zemes sūkni par padsmit k - kas īsti ir "efektīvs/neefektīvs"?
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo