Online
Pašreiz BMWPower skatās 177 viesi un 12 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Vēja ģeneratori, saules paneļi utt.
Autors | Ziņojums |
viagris | | Kopš: 06. Jul 2004
Ziņojumi: 4699
Braucu ar:
| Vai tad ST nav pilnīgi vienalga ir vai nav kādam saules paneļi?
Ja klientam sistēma (saules paneļu) ir precīzi uzlikta, cik patērē, tad viņam tā nebūs tāpat izlīdzsvarota pa fāzēm un nespēs būt nekad 100% pašpietiekams, tātad lielāko daļu nodos un saņems atpakaļ un maksās ST par pārdali.
Ja sistēma ir lielāka kā vajag - ST iegūs liekos kw un ar to nosegs savus tīkla zudumus vai mātes uzņēmums nopelnīs (latvenergo)
Ja sistēma ir par mazu, tāpat izmantos ST sadales pakalpojumus.
Turklāt tāpat arī ši pieslēguma maksa mēnesī kopā salasās.Jautājums drīzāk, kā šos $ ST tērē, pieļauju, kā jau visās valsts iestādēs - pilnīgā baklažānā.
Paneļi ir, viedoklis ir, atbalsta kā mājražotājam nebija | Offline | | |
Blackadder | | Kopš: 15. May 2002
No: Aizkraukle
Ziņojumi: 2142
Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d
|
21 Mar 2023, 11:35:29 @Samsasi rakstīja:
vienmēr jau ir forši, kad no valsts kautko nahaļavu saņem atpakaļ
nu un saules panelis mudina samazināt citu energoresursu patēriņu un pārcelt to uz el.
un tur jau rēķināt kautkādu atmaksāšanās periodu ir nejēdzīgi
Nu, pirmais apsvērums ir cilvēcīgi saprotams, bet ... atkal, vai tas ir vienmēr tālredzīgākais, un vai gala rezultāts tīri ekonomiski sanāk tāds, kādu esi pats vēlējies. Jo, no sabiedriskā labuma viedokļa, teikšu godīgi, krietni jēgpilnāk būtu bijis atbalstīt lielās ražotnes, un mājsaimniecībām šajā sarakstā vispār bija jāatrodas saraksta apakšā. Vidusmēra mājsaimniecība diemžēl ir nespējīga uzturēt pat savu mājokli un mājokļa elektroinstalāciju pienācīgā tehniskā stāvoklī...
Otram apsvērumam noteikti piekrītu, jā, elektrifikācija ir a way to go ... bet atkal, tas notiks ar vai bez mājsaimniecību līdzdalības šajā tirgū.
Trešais apsvērums - jā, nu vispār jau tā tielēšanās ap atmaksāšanās periodu arī ir viena no lielajām nelaimēm visā šajā stāstā. Jo patiesībā - tā ir ražošanas iekārta savu kalpošanas periodu, kuras mērķis ir prognozējamu cenu veiktu savu funkciju, proti, ražot enerģiju. Ambīcijām par to, ka šādai iekārtai ir sevi "jāatpelna" 3 vai 5 vai 7 gados, ir pamatotas tikai ar spekulatīviem tirgus riskiem, ne ar ko citu. Normāli ir jārēķinās, ka tā ir ražošanas iekārta ar savu vērtību X, un reālo kalpošanas laiku Y. Attiecīgi, ja cilvēku apmierina tā vērtība, kuru iegūst X dalot ar Y, tad ieguldījums ir ekonomiski pamatots, punkts, āmen, savukārt visas pārējās cerībass, tai skaitā cerības uz kaut kādām subsīdijām un priekšrocībām no tīkliem un augstām tirgus cenām, kas ļaus atpelnīt "3 gados", ir tikai iegribas, kuras nevienam atbalsta sniedzējam nebūtu nu ne mazākā pienākuma censties apmierināt.
Tas ir līdzīgi kā nopērkot automašīnu par labu cenu, neviens tirgonis tomēr neuzņemsies garantēt arī nemainīgu degvielas cenu uz 10 gadiem. Saņēmi atlaidi mašīnas pirkumam - forši, malacītis, bet piedošanu, davai, saproti lūdzu, ka degvielas un riepu iegāde tomēr ir Tava darīšana. | Offline | | |
Blackadder | | Kopš: 15. May 2002
No: Aizkraukle
Ziņojumi: 2142
Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d
|
21 Mar 2023, 11:44:22 @dsks rakstīja:
Var jau būt,ka problēma arī daļēji ir tur, ka SadalesTīkls šobrīd ir tāda kā dārga restorāna statusā ... pāris mēnesī ienāk,noslauc un ar to arī pietiek ... būtu proletariāta ēdnīca, būtu vienmēr pārbāzts, stumtu iekšā maizi pa 20 centiem un arī štelles ietu
Nu, tas, ka mums ir kaut kādi īpaši augsti tarifi, vai diži savādāki, nekā citviet pasaulē, gan ir tāds mērens mīts. Līdz 2017.gadam mums bija proletariāta ēdnīca mājsaimniecību segmentā, proti, abonēšanas maksas mājsaimniecībām lielā dalā gadījumu nemaksāja.
Kādas bija sekas - bija saradušies aptuveni 60 000, ja atmiņa mani neviļ, tukšo pieslēgumu. Kur neviens neko nepatērē, vai patērē smieklīgos apjomos, maksājot kaut kādus 20 centus mēnesī. Toties visi šie tukšie pieslēgumi bija jāapkalpo tāpat kā jebkurš cits pieslēgums. Pēc katras avārijas jāved brigāde, lai tam tukšajam atjaunotu piegādi tikpat ātrā laikā kā jebkuram citam. Jāatjauno stabi, jāmaina skaitītāji.
Iedomājies, klients ir samaksājis dažos gados varbūt kādus dažus eiro, bet reālās viņa vēsturiskās apkalpošanas izmaksas sniedzas simtos ja ne tūkstošos. Un kā, Tev škiet, tādu klientu apkalpo? Es domāju, ka Tu labi nojaut, ka tāda iespēja - nemaksāt montieriem algas, neieliet degvielu izbraukumam, īsti nepastāv. Kas atliek - nākas iegrābties naudiņā, ko ir samaksājuši citi, reāli klienti. Un vēl jo vairāk, nonāc situācija, ka godprātīgam un rentablam klientam Tu esi spiests palielināt maksu par pakalpojumu tāpēc, lai nerentablais uz dirsas sēdētājs vaŗētu turpināt ērti sēdēt uz dirsas.
Lielā mērā diemžēl vēsturiskie tarifikācijas principi un arī Latvijai raksturīgā domāšana tīkliem liek izskatīties it kā dārgiem. Realitātē tīkli nav īpaši dārgi -vienkārši tiem ir tāda tarifu struktūra, lai mudinātu tērēt vairāk, nevis mazāk. Aktīvi tērējot, Latvijas tarifs iepriekšējos gados bija izdevīgāks, nekā kaimiņos, nemaz nerunājot par esošo situāciju (LT un EE jau sen ir paaugstinājuši). Un tā arī ir pareizi. Jo nenoslogota infrastruktūra pēc definīcijas ir neekonomiska. | Offline | | |
Samsasi | | Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4571
Braucu ar:
| Nu varam patīt atpakal, ka mums gaja ar lielo ražotnu atbalstu aka oik
Uzticiba kautko sapratigu no valsts sagaidit ir zudusi...te var skatities uz to, ka mums iet ar gazes terminali, gazes cenam, procentu likmem kreditiem utt.....
| Offline | | |
Blackadder | | Kopš: 15. May 2002
No: Aizkraukle
Ziņojumi: 2142
Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d
|
21 Mar 2023, 12:11:01 @viagris rakstīja:
Vai tad ST nav pilnīgi vienalga ir vai nav kādam saules paneļi?
Ja klientam sistēma (saules paneļu) ir precīzi uzlikta, cik patērē, tad viņam tā nebūs tāpat izlīdzsvarota pa fāzēm un nespēs būt nekad 100% pašpietiekams, tātad lielāko daļu nodos un saņems atpakaļ un maksās ST par pārdali.
Ja sistēma ir lielāka kā vajag - ST iegūs liekos kw un ar to nosegs savus tīkla zudumus vai mātes uzņēmums nopelnīs (latvenergo)
Ja sistēma ir par mazu, tāpat izmantos ST sadales pakalpojumus.
Turklāt tāpat arī ši pieslēguma maksa mēnesī kopā salasās.Jautājums drīzāk, kā šos $ ST tērē, pieļauju, kā jau visās valsts iestādēs - pilnīgā baklažānā.
Paneļi ir, viedoklis ir, atbalsta kā mājražotājam nebija
Par ST un paneļiem:
1. Līdz mirklim, kamēr paneļu jauda nav lielāka, nekā patēriņš konkrētās sprieguma pakāpes tīkla atzarā, no tehniskā viedokļa ST ir pilnīgi vienalga, vai tur ir vai nav paneļi. Ja sāk veidoties pārpalikumi, kuri jau ir jāizdod augstāka sprieguma tīklā, tad atkarīgs no konkrētas vietas un konkrētiem apstākļiem.
2. No ekonomiskā viedokļa - principā pieslēguma uzturēšanas izmaksas ir vienādas gan ar, gan bez paneļiem. Līdz ar to, ja ieņēmumi ir atbilstoši pakalpojuma sniegšanas izmaksām, tad viss ir kārtībā. Nelaime ir tur, ka sadales sistēmas pieslēguma faktiskās izmaksas aptuveni 80% apjomā ir fiksētas, neatkarīgi no patēriņa apjoma. Diemžēl tarifs to īsti neatspoguļo. Ja būtu cita tarifa struktūra - proti, lielāka abonēšanas maksa un mazāka mainīgā maksa, tad absolūti nekādu problēmu ar saules paneļu pieslēgumiem. Diemžēl lielākā daļa sabiedrības ir pieradusi pie cita principa - "ja es netērēju, tad man nekas nav jāmaksā". Bet šādam principam nav nekāda ekonomiska pamatojuma. Jo tas nenosedz pakalpojuma izmaksas.
3. Jā, taisnība, ka ST ar pārpalikumiem var segt tīkla zudumus. Faktiski, tas ir vienīgais, ko viņi ar tiem drīkst darīt. Bet tīkla zudumu segšana ar no klientiem saņemto enerģiju ir finanšu risks, jo vienkārši ir liela varbūtība, ka izveidojas situācija, ka no klienta saņem ļoti lētu enerģiju, bet atpakaļ nākas pārdot jau enerģiju, kas ir krietni dārgāka. Iepriekšējos gados tā izmaksu summa bija neliela, jo enerģija tirgū maksāja smieklīgas kapeikas, saules paneļu īpašnieku bija maz, bet ... šobrīd riskēt ar dažiem miljoniem gadā iespējamajām izmaksām - nav gluži prātīgi, tie klienti, kuri NAV saules paneļu īpašnieki, paldies neteiks.
4. Visu cieņu tiem, ieskaitot arī Tevi, kuri saules paneļus uzstādīja jau pirms visa šī atbalsta cirka. Jo, ar lielu varbūtību, tajos gadījumos lēmums tika pieņemts, domājot ar galvu līdzi, kur cik un kā tērēt, un kāpēc tas ir ekonomiski izdevīgi, nevis pēc principa "O, atbalstu dod, tātad jāņem, un jāprasa, lai dod vēl". | Offline | | |
Blackadder | | Kopš: 15. May 2002
No: Aizkraukle
Ziņojumi: 2142
Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d
|
21 Mar 2023, 13:02:20 @Samsasi rakstīja:
Nu varam patīt atpakal, ka mums gaja ar lielo ražotnu atbalstu aka oik
Uzticiba kautko sapratigu no valsts sagaidit ir zudusi...te var skatities uz to, ka mums iet ar gazes terminali, gazes cenam, procentu likmem kreditiem utt.....
Mhm. Ja ar tām lielajām ražotnēm ir domāts Rīgas TEC, tad realitātē ir tāda, ka bez šīm lielajām ražotnēm mēs būtu ļoti, ļoti dziļā dirsā jau vairākus iepriekšējos gadus. Un varētu dažu labu ziemas dienu visā Baltijā plānveidīgi slēgt gaismu laukā, vai arī diedelēt pie krieviem un baltkrieviem, lai sistēma neizdziest. Ar iepriekšējo, kapeikas vērto elektrības cenu neatmaksājās būvēt pilnīgi neko jaunu - un tieši tapēc arī gan leiši, gan igauņi lielāko daļu no savām ražotnēm arī slēdza, uz neatgriešanos.
Par gāzes termināli runājot - nu, ar iepriekšējo gadu stipri jau nu zemo cenu tas gāzes terminālis vienkārši bija stipri ekonomiski nepievilcīgs. Nelidoja bez kaut kāda valsts atbalsta.
Gāzes cenas lielos vilcienos mums ir tādas pašas, kā jebkur Eiropā, ir dažkārt īslaicīgi lētākas kā citu, ir savubrīd atkal dārgākas, bet nekā īpaša. Kāpēc lai mums tās būtu īpaši atškirīgas, kā citviet Eiropā? Jo mēs skaļāk gribam čīkstēt? Valdība jau sen vairs nemaisās gāzes cenās, un paldies Dievam, es vairs negribu piedzīvot tos laikus, kad bijušo PSRS republiku premjeri brauca klanīties Putinam un runāt par gāzes cenām, kā vēl kaimiņu Batjka to mūsdienās turpina darīt... Pats smieklīgākais bija, kad kovida laikā, kad gāzes cenas vispār bija ietriekušās zemē, Batjka žēlabaini raudāja, ka nedraudzīgajiem Baltiešiem esot lētakas cenas, nekā viedajam Batjkam... [ Šo ziņu laboja Blackadder, 21 Mar 2023, 13:30:20 ] | Offline | | |
4525 | | Kopš: 22. Jan 2018
Ziņojumi: 88
Braucu ar:
| Citāts no sadales tīkla lapas:
''Ja saulainā laikā, kad saules paneļi visaktīvāk ražo elektrību, jūs to patērējat ļoti maz vai nepatērējat vispār, spriegums uz invertora izvadiem palielinās. Kad tas sasniedz maksimālo pieļaujamo vērtību, drošības apsvērumu dēļ invertors automātiski izslēdzas.''
Kādam ir šādi bijis?
Vienkārši man kaimiņš, kurš dzīvo viens un neko netērē vasarā (krās kWh ziemai - siltumsūknim) gatavojās likt ~14 kW sistēmu.
Sanāk, ka man arī var invertors atslēgties, kad viņš ražos uz pilnu klapi?
Nav tā, ka mani tas baigi uztrauktu, jo es plānoju vismaz pusi no sava saražotā notērēt, bet negribētos savas dienas gaitas pielāgot saulei.
| Offline | | |
Samsasi | | Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4571
Braucu ar:
| a ko plāno darīt ar otru pusi? | Offline | | |
|
Samsasi | | Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4571
Braucu ar:
|
21 Mar 2023, 13:28:52 @Blackadder rakstīja:
21 Mar 2023, 13:02:20 @Samsasi rakstīja:
Nu varam patīt atpakal, ka mums gaja ar lielo ražotnu atbalstu aka oik
Uzticiba kautko sapratigu no valsts sagaidit ir zudusi...te var skatities uz to, ka mums iet ar gazes terminali, gazes cenam, procentu likmem kreditiem utt.....
Par gāzes termināli runājot - nu, ar iepriekšējo gadu stipri jau nu zemo cenu tas gāzes terminālis vienkārši bija stipri ekonomiski nepievilcīgs. Nelidoja bez kaut kāda valsts atbalsta.
nu manuprāt ja mēs būtu to termināli uzrāvuši laicīgi, tad sodien būtu zirgā... mums būtu normāls nodoklju donors utt.... bet nu ir kā ir... un no otras puses, skatoties kā viss notiek, varbūt labi kā ir kā ir. | Offline | | |
XK220 | | Kopš: 26. Dec 2015
Ziņojumi: 3264
Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu
|
21 Mar 2023, 13:43:44 @4525 rakstīja:
Citāts no sadales tīkla lapas:
''Ja saulainā laikā, kad saules paneļi visaktīvāk ražo elektrību, jūs to patērējat ļoti maz vai nepatērējat vispār, spriegums uz invertora izvadiem palielinās. Kad tas sasniedz maksimālo pieļaujamo vērtību, drošības apsvērumu dēļ invertors automātiski izslēdzas.''
Kādam ir šādi bijis?
Vienkārši man kaimiņš, kurš dzīvo viens un neko netērē vasarā (krās kWh ziemai - siltumsūknim) gatavojās likt ~14 kW sistēmu.
Sanāk, ka man arī var invertors atslēgties, kad viņš ražos uz pilnu klapi?
Nav tā, ka mani tas baigi uztrauktu, jo es plānoju vismaz pusi no sava saražotā notērēt, bet negribētos savas dienas gaitas pielāgot saulei.
Nekam nevajadzētu izslēgties, bet ierobežot max jaudu invertorā uz 11.1kW gan vajadzētu. | Offline | | |
4525 | | Kopš: 22. Jan 2018
Ziņojumi: 88
Braucu ar:
|
21 Mar 2023, 14:26:31 @Samsasi rakstīja:
a ko plāno darīt ar otru pusi?
To pašu ko visi- ziemas mēnešos tak neražo.
Gada griezumā man pietrūks, jo 10,5kW sistēma vidēji saražo 10500. Līdz šim man gada patēriņš ap 8000, bet priekš EV vēl nāks vismaz 4000 gadā klāt.
Ja gribētu apkuri uzlikt, tad vēl 10kW paneļi jākrāmē klāt. Bet tas nenotiks- tad jau drīzāk vēja ģeneratoru virzienā skatītos.
Man jau pašam liekas, ka tas būtu perebors, un kaimiņam vispār būtu grūti sagremot šo | Offline | | |
Samsasi | | Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4571
Braucu ar:
| A nu es saprat, ka pateresi tikai pusi no saražotā... Tb 10500/2 ir 5250 ...
Invant kā tur beigsies ar netto sistēmu... | Offline | | |
dsks | | Kopš: 12. Nov 2008
No: Liepāja
Ziņojumi: 1124
Braucu ar:
| https://neatkariga.nra.lv/izpete/409219-veja-tu...auda-no-lietuvas
Pret vairāku vēja ģeneratoru būvniecību sabiedriskajā apspriešanā izteikušies 18 Karostas iedzīvotāji un ar to pietika, lai vēja turbīnu uzstādīšanu nobremzētu visā Latvijā ...
Tagad viss skaidrs
| Offline | | |
Samsasi | | Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4571
Braucu ar:
|
22 Mar 2023, 08:42:12 @dsks rakstīja:
https://neatkariga.nra.lv/izpete/409219-veja-tu...auda-no-lietuvas
Pret vairāku vēja ģeneratoru būvniecību sabiedriskajā apspriešanā izteikušies 18 Karostas iedzīvotāji un ar to pietika, lai vēja turbīnu uzstādīšanu nobremzētu visā Latvijā ...
Tagad viss skaidrs
Nu viss kā parasti.... Domaju ka leiši uzcels, jo vini mūs zin, musu mentalitāti | Offline | | |
kkas | | Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 9318
Braucu ar: Alfu
|
22 Mar 2023, 08:42:12 @dsks rakstīja:
https://neatkariga.nra.lv/izpete/409219-veja-tu...auda-no-lietuvas
Pret vairāku vēja ģeneratoru būvniecību sabiedriskajā apspriešanā izteikušies 18 Karostas iedzīvotāji un ar to pietika, lai vēja turbīnu uzstādīšanu nobremzētu visā Latvijā ...
Tagad viss skaidrs
ja to raksta nra, tad skaidrs, kam tas ir izdevīgi. + iedzīvotāji ir tupeņi. redzēju kkādu interviju no Pāvilostas, šie tur pret, jo varēs kkur tālu jūrā redzēt ventilātorus un neviens tūrists vairs nebraukšot tapēc :esmulol: | Offline | | |
DimanC | | Kopš: 07. Jan 2004
Ziņojumi: 328
Braucu ar: elektrību
|
21 Mar 2023, 14:38:28 @XK220 rakstīja:
21 Mar 2023, 13:43:44 @4525 rakstīja:
Citāts no sadales tīkla lapas:
''Ja saulainā laikā, kad saules paneļi visaktīvāk ražo elektrību, jūs to patērējat ļoti maz vai nepatērējat vispār, spriegums uz invertora izvadiem palielinās. Kad tas sasniedz maksimālo pieļaujamo vērtību, drošības apsvērumu dēļ invertors automātiski izslēdzas.''
Kādam ir šādi bijis?
Vienkārši man kaimiņš, kurš dzīvo viens un neko netērē vasarā (krās kWh ziemai - siltumsūknim) gatavojās likt ~14 kW sistēmu.
Sanāk, ka man arī var invertors atslēgties, kad viņš ražos uz pilnu klapi?
Nav tā, ka mani tas baigi uztrauktu, jo es plānoju vismaz pusi no sava saražotā notērēt, bet negribētos savas dienas gaitas pielāgot saulei.
Nekam nevajadzētu izslēgties, bet ierobežot max jaudu invertorā uz 11.1kW gan vajadzētu.
"nekam nevajadzētu izslēgties" - tas ir kā
Piemēram, līnijā kaut kāda avārija, nevar paņemt max jaudu, Tu ražo, kaimiņi ražo, spriegums kāpj līdz 260V un vairāk, elektroierīces viena pēc otras sāk bojāties, bet kamēr invertori griežas ar jaudu zem 11.1kW, viss ir labi, tavuprāt?
Man saulainās dienās pa reizei ir zāģis "ieslēdzas-izslēdzas", jo mājas sadalē spriegums uzkāpj līdz 255V. Tajā brīdī invertors izslēdzas.
Šobrīd tiek izmeklēts vai problēmas ir "sadale-skaitītājs" vai līnijā kaut kāds kāsis vai kaimiņi taisa troksni. ST pieteikumu uztaisīju, viņu pirmais ieteikums pārbaudīt šķērsgriezumus.
[ Šo ziņu laboja DimanC, 22 Mar 2023, 09:43:31 ] | Offline | | |
|
elbruss | | Kopš: 12. May 2006
Ziņojumi: 1003
Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes
| Invertoriem iestatījumos ir norādīts (sadales) tīkla sprieguma un frekvences diapazons kurā tas strādā. Spriegums varētu būt kaut kādi 180V...250V. Ārpus šī diapazona slēdzas ārā. Arī ja tīklā kāda avārija un nav sprieguma, tad attiecīgi uzreiz izslēgsies.
Tev tiešām kopā ar sadeles tīklu jāmeklē kas par vainu, jo normāli sadalē vajadzētu būt ap 230V | Offline | | |
dsks | | Kopš: 12. Nov 2008
No: Liepāja
Ziņojumi: 1124
Braucu ar:
|
22 Mar 2023, 09:42:32 @DimanC rakstīja:
21 Mar 2023, 14:38:28 @XK220 rakstīja:
21 Mar 2023, 13:43:44 @4525 rakstīja:
Citāts no sadales tīkla lapas:
''Ja saulainā laikā, kad saules paneļi visaktīvāk ražo elektrību, jūs to patērējat ļoti maz vai nepatērējat vispār, spriegums uz invertora izvadiem palielinās. Kad tas sasniedz maksimālo pieļaujamo vērtību, drošības apsvērumu dēļ invertors automātiski izslēdzas.''
Kādam ir šādi bijis?
Vienkārši man kaimiņš, kurš dzīvo viens un neko netērē vasarā (krās kWh ziemai - siltumsūknim) gatavojās likt ~14 kW sistēmu.
Sanāk, ka man arī var invertors atslēgties, kad viņš ražos uz pilnu klapi?
Nav tā, ka mani tas baigi uztrauktu, jo es plānoju vismaz pusi no sava saražotā notērēt, bet negribētos savas dienas gaitas pielāgot saulei.
Nekam nevajadzētu izslēgties, bet ierobežot max jaudu invertorā uz 11.1kW gan vajadzētu.
"nekam nevajadzētu izslēgties" - tas ir kā
Piemēram, līnijā kaut kāda avārija, nevar paņemt max jaudu, Tu ražo, kaimiņi ražo, spriegums kāpj līdz 260V un vairāk, elektroierīces viena pēc otras sāk bojāties, bet kamēr invertori griežas ar jaudu zem 11.1kW, viss ir labi, tavuprāt?
Man saulainās dienās pa reizei ir zāģis "ieslēdzas-izslēdzas", jo mājas sadalē spriegums uzkāpj līdz 255V. Tajā brīdī invertors izslēdzas.
Šobrīd tiek izmeklēts vai problēmas ir "sadale-skaitītājs" vai līnijā kaut kāds kāsis vai kaimiņi taisa troksni. ST pieteikumu uztaisīju, viņu pirmais ieteikums pārbaudīt šķērsgriezumus.
spriegums kāpj līdz 260V un vairāk ... ??? ... Lai te pieslēdzas, kāds zinošāks, bet pieslēdzot invertoru Tev ir iestatījumu protokols ar max vērtībām ... attiecīgi invertora iestata max vērtības ... izejošā jauda ( attiecīgi kādu Tev ir apstiprinājis ST ) ... sprieguma augšējā robežā ( 255V ) ... frekvence ...
Kur tur kaut kas vairāk un no kā var rasties? | Offline | | |
DimanC | | Kopš: 07. Jan 2004
Ziņojumi: 328
Braucu ar: elektrību
|
22 Mar 2023, 10:00:44 @dsks rakstīja:
spriegums kāpj līdz 260V un vairāk ... ??? ... Lai te pieslēdzas, kāds zinošāks, bet pieslēdzot invertoru Tev ir iestatījumu protokols ar max vērtībām ... attiecīgi invertora iestata max vērtības ... izejošā jauda ( attiecīgi kādu Tev ir apstiprinājis ST ) ... sprieguma augšējā robežā ( 255V ) ... frekvence ...
Kur tur kaut kas vairāk un no kā var rasties?
jā, augšējā V sprieguma robeža ir 255V, tad invertors slēdzas, un tā tam jābūt.
Bet te tāds XK220 sarakstīja blēņas, ka nekam pie paaugstināta sprieguma nevajadzētu slēgties ārā | Offline | | |
elbruss | | Kopš: 12. May 2006
Ziņojumi: 1003
Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes
| Manuprāt, viņš runāja par jaudu nevis spriegumu... | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, dust, linda, mrc, noisex, smudo
|