Online
Pašreiz BMWPower skatās 174 viesi un 18 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: DPF
Autors | Ziņojums |
RSAWorkshop | | Kopš: 13. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 7054
Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31
|
05 Sep 2024, 17:12:34 @abyss rakstīja:
Paga vairāk skābekļa = lielāka temperatūra degkamerā ?
Pie tam degviela tiek samazināta. Kompresija taču nemainās. Brīnos, kā te uz zemes vēl viss nav pārvērties pelnos
Kas notiek kad gāzes deglim palaid klāt skābekli?
----------------- RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993 | Offline | | |
RSAWorkshop | | Kopš: 13. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 7054
Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31
| EGR diez gan jūtami samazina temperatūru, par kādiem 200-300 grādiem, tas ļoti pozitīvi ietekmē smidzinātājus, vārstus, eļļas temperatūru un kvalitāti un citas lietas
----------------- RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993 | Offline | | |
cmax | | Kopš: 03. Jan 2013
Ziņojumi: 1071
Braucu ar:
|
05 Sep 2024, 17:12:34 @abyss rakstīja:
Paga vairāk skābekļa = lielāka temperatūra degkamerā ?
Pie tam degviela tiek samazināta. Kompresija taču nemainās. Brīnos, kā te uz zemes vēl viss nav pārvērties pelnos
EGR darbojas(ir atvērts) mazas un vidējas slodzes režīmos. Cilindrā iepumpētais gaisa daudzums nevar būt bezgalīgi mazs, pie konkrētā gaisa daudzuma samazinot degvielu paaugstinās sadegšanas temperatūra un ātrums, kas no vienas puses palielina jaudu bet no otras palielina arī NoX, lai samazinātu sadedzināmā gaisa daudzumu daļa no cilindra tiek aizpildīta ar izplūdes gāzēm, kas ,jau atdzesētas, samazina temperatūru un NoX daudzumu. Tā teikt dīzelis var būt vēl krietni ekonomiskāks nodrošinot atbilstošu dzesēšanu tikai komplektā nāk gāzes kameras cienīgs kokteilis izpūtējā. | Offline | | |
smudo | | Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3630
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
05 Sep 2024, 17:41:06 @cmax rakstīja:
05 Sep 2024, 17:12:34 @abyss rakstīja:
Paga vairāk skābekļa = lielāka temperatūra degkamerā ?
Pie tam degviela tiek samazināta. Kompresija taču nemainās. Brīnos, kā te uz zemes vēl viss nav pārvērties pelnos
EGR darbojas(ir atvērts) mazas un vidējas slodzes režīmos. Cilindrā iepumpētais gaisa daudzums nevar būt bezgalīgi mazs, pie konkrētā gaisa daudzuma samazinot degvielu paaugstinās sadegšanas temperatūra un ātrums, kas no vienas puses palielina jaudu bet no otras palielina arī NoX, lai samazinātu sadedzināmā gaisa daudzumu daļa no cilindra tiek aizpildīta ar izplūdes gāzēm, kas ,jau atdzesētas, samazina temperatūru un NoX daudzumu. Tā teikt dīzelis var būt vēl krietni ekonomiskāks nodrošinot atbilstošu dzesēšanu tikai komplektā nāk gāzes kameras cienīgs kokteilis izpūtējā.
Tiesi ta ari ir - jo liesaks, jo mazaks paterins mazas slodzes situacijas (papildus dzesesana ielas dieselim nav limitejosais faktors), bet tad viena brisi neieklaujas NOx normās, tadel ir EGR kas palidz ar to cinities nedaudz upurejot efektivitati. Tas ir tas, ar ko VW krāpās - lai mazinatu CO2 un paterinu, “pievera” acis uz NOx gazem. Bet tagad NOx un CO2 normas ir tik stingras, ka jau kadu laiku papildus liek ari NOx katalizatorus, jeb ta saukto AbBlue sistemu.l, lai butu max kompromiss starp NOx un CO2 (paterinu). | Offline | | |
josi | | Kopš: 24. May 2002
No: Sigulda
Ziņojumi: 3104
Braucu ar: Puf-puf
|
05 Sep 2024, 17:41:06 @cmax rakstīja:
pie konkrētā gaisa daudzuma samazinot degvielu paaugstinās sadegšanas temperatūra un ātrums, kas no vienas puses palielina jaudu bet no otras palielina arī NoX, lai samazinātu sadedzināmā gaisa daudzumu daļa no cilindra tiek aizpildīta ar izplūdes gāzēm, kas ,jau atdzesētas, samazina temperatūru un NoX daudzumu. Tā teikt dīzelis var būt vēl krietni ekonomiskāks nodrošinot atbilstošu dzesēšanu tikai komplektā nāk gāzes kameras cienīgs kokteilis izpūtējā.
Kaut kāds sviestains savārstījums - pirmkārt, jau tiek dedzinēts gaisā esošais skābeklis, nevis viss gaiss.
Otrkārt - samazinot dīzeļdegvielas daudzumu, pazeminās sadegšanas temperatūra un ātrums, jo vienkārši nav kam degt. Tas nav benzīns kuram ir nepieciešama noteikta maisījuma attiecībā.
Treškārt - izplūdes gāzes pašas par sevi ir karstas nevis atdzesētas, bet tā kā tās samazina pieejamo gaisa un līdz ar to tajā esošo skābekļa daudzumu, tad tiešām degšana notiek lēnāk un ar zemāku temperatūru.
| Offline | | |
Ksneps | | Kopš: 02. Sep 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 1395
Braucu ar:
| Tikai jautājums:
- kā izpaužas auizaudzis DPF?
- ko var sabojāt aizaudzis DPF?
- var mazgāt DPF, tas atrisinās problēmas uz kādu laiku?
- vai par izņemtu DPF var dabūt naudu?
Es tikai jautāju, netaisos ņemt nost. Gribu saprast, kas notiek, ja ir negatīvais scenārijs. kas var pārtapt pozitīvā scenārijā bez DPF. [ Šo ziņu laboja Ksneps, 05 Sep 2024, 22:28:10 ] | Offline | | |
cmax | | Kopš: 03. Jan 2013
Ziņojumi: 1071
Braucu ar:
|
05 Sep 2024, 22:12:59 @josi rakstīja:
05 Sep 2024, 17:41:06 @cmax rakstīja:
pie konkrētā gaisa daudzuma samazinot degvielu paaugstinās sadegšanas temperatūra un ātrums, kas no vienas puses palielina jaudu bet no otras palielina arī NoX, lai samazinātu sadedzināmā gaisa daudzumu daļa no cilindra tiek aizpildīta ar izplūdes gāzēm, kas ,jau atdzesētas, samazina temperatūru un NoX daudzumu. Tā teikt dīzelis var būt vēl krietni ekonomiskāks nodrošinot atbilstošu dzesēšanu tikai komplektā nāk gāzes kameras cienīgs kokteilis izpūtējā.
Kaut kāds sviestains savārstījums - pirmkārt, jau tiek dedzinēts gaisā esošais skābeklis, nevis viss gaiss.
Otrkārt - samazinot dīzeļdegvielas daudzumu, pazeminās sadegšanas temperatūra un ātrums, jo vienkārši nav kam degt. Tas nav benzīns kuram ir nepieciešama noteikta maisījuma attiecībā.
Treškārt - izplūdes gāzes pašas par sevi ir karstas nevis atdzesētas, bet tā kā tās samazina pieejamo gaisa un līdz ar to tajā esošo skābekļa daudzumu, tad tiešām degšana notiek lēnāk un ar zemāku temperatūru.
Pirmkārt Skābeklis/gaiss nav viens un tas pats bet primāri dzinējos tiek mērīta gaisa masa
Otrkārt svarīgs ir attiecība jo mazāk degvielas pret gaisu jo straujāka un karstāka sadegšana, liesais you know
Treškārt ko Tavuprāt dara EGR radiators. | Offline | | |
josi | | Kopš: 24. May 2002
No: Sigulda
Ziņojumi: 3104
Braucu ar: Puf-puf
|
05 Sep 2024, 22:48:21 @cmax rakstīja:
Pirmkārt Skābeklis/gaiss nav viens un tas pats bet primāri dzinējos tiek mērīta gaisa masa
Otrkārt svarīgs ir attiecība jo mazāk degvielas pret gaisu jo straujāka un karstāka sadegšana, liesais you know
Treškārt ko Tavuprāt dara EGR radiators.
1 - loģiski, jo nomērot visa gaisa maisu, būs zināms ka 21% no tās būs skābeklis.
2 - dīzeļdegviela tā nedeg, nejauc ar benzīnu.
3 - kāpēc BMW mēdz aizdegties ieplūdes kolektori - no tām "vēsajām" izplūdes gāzēm?
[ Šo ziņu laboja josi, 05 Sep 2024, 23:00:12 ] | Offline | | |
|
Kaross | | Kopš: 21. Oct 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 4361
Braucu ar: 535D F11, Audi 200 20VT, Audi 100 20VT, 344K V8, Ducati Monster, Audi V8 4.2
|
05 Sep 2024, 22:48:21 @cmax rakstīja:
05 Sep 2024, 22:12:59 @josi rakstīja:
05 Sep 2024, 17:41:06 @cmax rakstīja:
pie konkrētā gaisa daudzuma samazinot degvielu paaugstinās sadegšanas temperatūra un ātrums, kas no vienas puses palielina jaudu bet no otras palielina arī NoX, lai samazinātu sadedzināmā gaisa daudzumu daļa no cilindra tiek aizpildīta ar izplūdes gāzēm, kas ,jau atdzesētas, samazina temperatūru un NoX daudzumu. Tā teikt dīzelis var būt vēl krietni ekonomiskāks nodrošinot atbilstošu dzesēšanu tikai komplektā nāk gāzes kameras cienīgs kokteilis izpūtējā.
Kaut kāds sviestains savārstījums - pirmkārt, jau tiek dedzinēts gaisā esošais skābeklis, nevis viss gaiss.
Otrkārt - samazinot dīzeļdegvielas daudzumu, pazeminās sadegšanas temperatūra un ātrums, jo vienkārši nav kam degt. Tas nav benzīns kuram ir nepieciešama noteikta maisījuma attiecībā.
Treškārt - izplūdes gāzes pašas par sevi ir karstas nevis atdzesētas, bet tā kā tās samazina pieejamo gaisa un līdz ar to tajā esošo skābekļa daudzumu, tad tiešām degšana notiek lēnāk un ar zemāku temperatūru.
Pirmkārt Skābeklis/gaiss nav viens un tas pats bet primāri dzinējos tiek mērīta gaisa masa
Otrkārt svarīgs ir attiecība jo mazāk degvielas pret gaisu jo straujāka un karstāka sadegšana, liesais you know
Treškārt ko Tavuprāt dara EGR radiators.
Te nu gan raksti diezgan lielas muļķības, kas nekādā veidā nav saistītas ar dīzeli. Ikdienas režīmos dīzelis strādā pilnīgākajā "liesajā". 1:25 - 1:30 attiecībā degviela/gaiss.
Tikai max slodzē atkarībā no dzinēja vadības attiecība nokrīt uz 1:17; 1:18. Max jauda būs ap 1:15. Benzīns tādos režīmos pat braucams nebūtu un slāptu.
----------------- Individuāls CHIPTUNING, diagnostika un citi nestandarta darbi.
http://www.kaross-chip.lv
http://www.chiptuner.lv
DPF filtri un to problēmas
AdBlue remonts
| Offline | | |
Kaross | | Kopš: 21. Oct 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 4361
Braucu ar: 535D F11, Audi 200 20VT, Audi 100 20VT, 344K V8, Ducati Monster, Audi V8 4.2
|
05 Sep 2024, 22:27:27 @Ksneps rakstīja:
Tikai jautājums:
- kā izpaužas auizaudzis DPF?
- ko var sabojāt aizaudzis DPF?
- var mazgāt DPF, tas atrisinās problēmas uz kādu laiku?
- vai par izņemtu DPF var dabūt naudu?
Es tikai jautāju, netaisos ņemt nost. Gribu saprast, kas notiek, ja ir negatīvais scenārijs. kas var pārtapt pozitīvā scenārijā bez DPF.
1. ar lampiņām panelī, samazinātu veiktspēju, paaugstinātu patēriņu, retāk arī kūpošu izpūtēju.
2. Primāri turbīnu, dažādas blīves, EGR, retākos gadījumos arī pašu auto nodedzināt.
3. reizēm jā, reizēm nē. atkarīgs no kopējā stāvokļa.
4. reizēm jā, reizēm nē. atkarīgs no DPF tipa. Daudziem ir pilnīgi bezvērtīgi.
----------------- Individuāls CHIPTUNING, diagnostika un citi nestandarta darbi.
http://www.kaross-chip.lv
http://www.chiptuner.lv
DPF filtri un to problēmas
AdBlue remonts
| Offline | | |
Ksneps | | Kopš: 02. Sep 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 1395
Braucu ar:
| Paldies! | Offline | | |
cmax | | Kopš: 03. Jan 2013
Ziņojumi: 1071
Braucu ar:
|
05 Sep 2024, 23:40:26 @Kaross rakstīja:
05 Sep 2024, 22:48:21 @cmax rakstīja:
05 Sep 2024, 22:12:59 @josi rakstīja:
05 Sep 2024, 17:41:06 @cmax rakstīja:
pie konkrētā gaisa daudzuma samazinot degvielu paaugstinās sadegšanas temperatūra un ātrums, kas no vienas puses palielina jaudu bet no otras palielina arī NoX, lai samazinātu sadedzināmā gaisa daudzumu daļa no cilindra tiek aizpildīta ar izplūdes gāzēm, kas ,jau atdzesētas, samazina temperatūru un NoX daudzumu. Tā teikt dīzelis var būt vēl krietni ekonomiskāks nodrošinot atbilstošu dzesēšanu tikai komplektā nāk gāzes kameras cienīgs kokteilis izpūtējā.
Kaut kāds sviestains savārstījums - pirmkārt, jau tiek dedzinēts gaisā esošais skābeklis, nevis viss gaiss.
Otrkārt - samazinot dīzeļdegvielas daudzumu, pazeminās sadegšanas temperatūra un ātrums, jo vienkārši nav kam degt. Tas nav benzīns kuram ir nepieciešama noteikta maisījuma attiecībā.
Treškārt - izplūdes gāzes pašas par sevi ir karstas nevis atdzesētas, bet tā kā tās samazina pieejamo gaisa un līdz ar to tajā esošo skābekļa daudzumu, tad tiešām degšana notiek lēnāk un ar zemāku temperatūru.
Pirmkārt Skābeklis/gaiss nav viens un tas pats bet primāri dzinējos tiek mērīta gaisa masa
Otrkārt svarīgs ir attiecība jo mazāk degvielas pret gaisu jo straujāka un karstāka sadegšana, liesais you know
Treškārt ko Tavuprāt dara EGR radiators.
Te nu gan raksti diezgan lielas muļķības, kas nekādā veidā nav saistītas ar dīzeli. Ikdienas režīmos dīzelis strādā pilnīgākajā "liesajā". 1:25 - 1:30 attiecībā degviela/gaiss.
Tikai max slodzē atkarībā no dzinēja vadības attiecība nokrīt uz 1:17; 1:18. Max jauda būs ap 1:15. Benzīns tādos režīmos pat braucams nebūtu un slāptu.
Bet tas pilnīgais liesais jau arī ir visu ekoloģijas problēmu sakne-augsta temperatūra kas rezultējas ar daudz Nox, komplektā, protams, ar 3l/100km | Offline | | |
josi | | Kopš: 24. May 2002
No: Sigulda
Ziņojumi: 3104
Braucu ar: Puf-puf
|
06 Sep 2024, 10:34:36 @cmax rakstīja:
Bet tas pilnīgais liesais jau arī ir visu ekoloģijas problēmu sakne-augsta temperatūra kas rezultējas ar daudz Nox, komplektā, protams, ar 3l/100km
Joprojām turpini savu sviestu dzīt? Temperatūra dēļ liesā kā reizi ir zemāka, bet dīzeļdzinēji ražo vairāk NOx dēļ tā, ka cilindrā ir 2-3x lielāka kompresija, kas uzdzen augšā temperatūru, un ir vairāk skābekļa kam reaģēt.
[ Šo ziņu laboja josi, 06 Sep 2024, 11:45:27 ] | Offline | | |
sliir | | Kopš: 01. Sep 2013
Ziņojumi: 831
Braucu ar: Intel Ātruma Dēmonu
| Iedomājieties,mums,poweri ,ir tiešā saziņa ar cilvēkiem,kas labāk zin kā dzinēju ražotāji,zem kuriem vesela inženieru komanda strādā.
Inženieriem tika dots uzdevums samazināt NOx emisijas. Tādēļ tika izdomāta izplūdes gāzu recirkulācija. Nevis tāpēc ka tas kaut ko uzlabotu dzinēja darbībā vai ilgmūžībā.
Ja mēs sākam ar to ka EGR vārstam ir jābūt, pēc tam var domāt kā no šiem lemons uztaisīt lemonade un censties samazināt negatīvās sekas vai dabūt kaut kādus mazus ieguvumus (piemēram dzinēja ātrāka uzsilšana). | Offline | | |
sliir | | Kopš: 01. Sep 2013
Ziņojumi: 831
Braucu ar: Intel Ātruma Dēmonu
| Problēmas "risināšana" ar jaunas problēmas radīšanu.
Aha. Līdzīgi kā ar smēķēšanu - nomierina nervus, palīdz koncentrēties utt. Vieni vienīgi ieguvumi | Offline | | |
uldens1 | | Kopš: 28. Feb 2008
Ziņojumi: 16180
Braucu ar:
|
06 Sep 2024, 11:18:12 @sliir rakstīja:
Iedomājieties,mums,poweri ,ir tiešā saziņa ar cilvēkiem,kas labāk zin kā dzinēju ražotāji,zem kuriem vesela inženieru komanda strādā.
Inženieriem tika dots uzdevums samazināt NOx emisijas. Tādēļ tika izdomāta izplūdes gāzu recirkulācija. Nevis tāpēc ka tas kaut ko uzlabotu dzinēja darbībā vai ilgmūžībā.
Ja mēs sākam ar to ka EGR vārstam ir jābūt, pēc tam var domāt kā no šiem lemons uztaisīt lemonade un censties samazināt negatīvās sekas vai dabūt kaut kādus mazus ieguvumus (piemēram dzinēja ātrāka uzsilšana).
egr dod iespēju radīt dzinēju ar augstāku kompresijas pakāpi samazinot riskus rasties detonācijai,efektivāk sadedzināt degvielu. | Online | | |
|
josi | | Kopš: 24. May 2002
No: Sigulda
Ziņojumi: 3104
Braucu ar: Puf-puf
|
06 Sep 2024, 12:18:58 @uldens1 rakstīja:
egr dod iespēju radīt dzinēju ar augstāku kompresijas pakāpi samazinot riskus rasties detonācijai,efektivāk sadedzināt degvielu.
Benzīnam jā, bet dīzeļdzinējiem patiesībā jau tā kompresijas pakāpe pēdējo padsmit gadu laikā tiek mērķtiecīgi samazināta, lai tie varētu ierakstīties arvien stingrākajās ekoloģijas normās, tieši saistībā ar NOx veidošanos. Piemēram, 40-gadīgam VW 1.6TD dzinējam kompresijas pakāpe bija 23.0:1, tagad niknākajai 2.0TD CR versijai jau tikai 15.5:1.
[ Šo ziņu laboja josi, 06 Sep 2024, 13:33:15 ] | Offline | | |
uldens1 | | Kopš: 28. Feb 2008
Ziņojumi: 16180
Braucu ar:
|
06 Sep 2024, 13:33:02 @josi rakstīja:
06 Sep 2024, 12:18:58 @uldens1 rakstīja:
egr dod iespēju radīt dzinēju ar augstāku kompresijas pakāpi samazinot riskus rasties detonācijai,efektivāk sadedzināt degvielu.
Benzīnam jā, bet dīzeļdzinējiem patiesībā jau tā kompresijas pakāpe pēdējo padsmit gadu laikā tiek mērķtiecīgi samazināta, lai tie varētu ierakstīties arvien stingrākajās ekoloģijas normās, tieši saistībā ar NOx veidošanos. Piemēram, 40-gadīgam VW 1.6TD dzinējam kompresijas pakāpe bija 23.0:1, tagad niknākajai 2.0TD CR versijai jau tikai 15.5:1.
tikai tam vecajam dzinējam nebij turbīnas,bet jaunajam ar turbopūti tiek iepūsts 2,5 reizes vairāk gaisa cilindrā,un tas saspiešanas koeficents jau ir kādi 30:1 Ceru ka saprati domu | Online | | |
Locis | | Kopš: 14. Aug 2008
No: Dobele
Ziņojumi: 11221
Braucu ar: X5 , Jeep, Tuareg, L200, Jumper,Master ,Transit, Stralis x2, Volvo FL, Atego, Deu
|
06 Sep 2024, 11:18:12 @sliir rakstīja:
Iedomājieties,mums,poweri ,ir tiešā saziņa ar cilvēkiem,kas labāk zin kā dzinēju ražotāji,zem kuriem vesela inženieru komanda strādā.
Inženieriem tika dots uzdevums samazināt NOx emisijas. Tādēļ tika izdomāta izplūdes gāzu recirkulācija. Nevis tāpēc ka tas kaut ko uzlabotu dzinēja darbībā vai ilgmūžībā.
Ja mēs sākam ar to ka EGR vārstam ir jābūt, pēc tam var domāt kā no šiem lemons uztaisīt lemonade un censties samazināt negatīvās sekas vai dabūt kaut kādus mazus ieguvumus (piemēram dzinēja ātrāka uzsilšana).
Atvaino ,bet savā apmātībā pats spēj izsekot savam domu gājienam?
"Exhaust gas recirculation (EGR) is used to reduce the levels of NOx emitted by the engine. By recirculating exhaust gases into the engine’s cylinder, a percentage of the air is replaced with CO2. This process lowers the combustion temperature due to the reduced amount of oxygen which, in turn, reduces the amount of NOx formed."
Pirmkārt ,šis ir no Perkins mājas lapas. Varbūt viņi ražo dizeldzinejus kas citādu gaisu elpo un citādas vielas izdala.
Skaidri un gaiši tiek rakstīts ,ka egr dizeldzinejiem samazina gaisa temperatūru priekškamerā. Kas nozīmē,ja zemāka temperatūra ,jo labāk sadeg un pietiek ar liesāku ,nevajag tik daudz degvielas. Vienkārši to auto ir vai nu ekonomiskāki vai ar to pašu degvielas patēriņu ,pateicoties egr ,labāk strādā mazos ,vidējos apgriezienos.
Atzistu neesmu inženieris ,tāpēc no tā ko nesaprotu ,apmeklēju info un savienoju to ar mazuminu ko saprotu,nevis teloju gudrāku par visiem . | Offline | | |
josi | | Kopš: 24. May 2002
No: Sigulda
Ziņojumi: 3104
Braucu ar: Puf-puf
|
06 Sep 2024, 14:00:07 @uldens1 rakstīja:
tikai tam vecajam dzinējam nebij turbīnas,bet jaunajam ar turbopūti tiek iepūsts 2,5 reizes vairāk gaisa cilindrā,un tas saspiešanas koeficents jau ir kādi 30:1 Ceru ka saprati domu
Tas tomēr nav tas pats, tur jau cita fizika sākas.
1.6TD bija gan turbīna, bet tāpat pēdējam NA 2.0 SDI dzinējam kompresija arī ir tikai 19.0:1.
| Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|