Online

Pašreiz BMWPower skatās 180 viesi un 15 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » FLEIMS

Tēma: Šeit bija topiks (Kaspich, DM-101)

AutorsZiņojums
HiJaCKeR
24. Oct 2020, 11:17 #5081

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4649

Braucu ar: BMW E90 330i

cilvēce atgriezīsies pie vecajām vērtībām - zirga
Online
kars
24. Oct 2020, 11:28 #5082

Kopš: 13. May 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 7661

Braucu ar: velo

Zirgi jau ir biezo hobijs.
Offline
HiJaCKeR
24. Oct 2020, 11:32 #5083

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4649

Braucu ar: BMW E90 330i


24 Oct 2020, 11:28:27 @kars rakstīja:
Zirgi jau ir biezo hobijs.

jā, nabadzīgākajiem būs ēzelīši
Online
Peppa_pig
24. Oct 2020, 13:25 #5084

Kopš: 01. Apr 2020

Ziņojumi: 517

Braucu ar: ⸸PE☿PA⸸

Kas nav saprotams - tos tosteris būve, lai būtu lietojams, tik pat cik mobilais. 2-3 gadi, nu šeit varbūt 4-5 un met ārā.

Man ne mazākās vēlmes, nekad nav bijis pat apsvērt domu par šo tosteru iegādi, bet nu jaunie minelli/meinstrimeri - tiem plukatam aizies.
Offline
Peppa_pig
24. Oct 2020, 13:32 #5085

Kopš: 01. Apr 2020

Ziņojumi: 517

Braucu ar: ⸸PE☿PA⸸

Ne tosteri, neiterese nekādas fkas, no BMW vairs nekas vecaks par 2003 gadu nebūs
Offline
HiJaCKeR
24. Oct 2020, 13:33 #5086

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4649

Braucu ar: BMW E90 330i


24 Oct 2020, 11:00:34 @uldens1 rakstīja:
es pa šito iedomājos kaut kad,ja mēs vienā rītā pamostamies un visi ieksdzes dzinēju auto ir pārvērtušies par elektro.Remontu gadījumā iestājas pilnīgs psc,elektroinženieri uz izķeršanu un peldas naudā

bērni, kuriem ir nosliece uz tehniskām lietām, jāsūta mācīties uz RTU elektrozinības

P.S. un uz LLU lopkopība

[ Šo ziņu laboja HiJaCKeR, 24 Oct 2020, 13:39:30 ]

Online
kars
24. Oct 2020, 13:39 #5087

Kopš: 13. May 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 7661

Braucu ar: velo


24 Oct 2020, 13:32:18 @Peppa_pig rakstīja:
Ne tosteri, neiterese nekādas fkas, no BMW vairs nekas vecaks par 2003 gadu nebūs
Man bmw beidzās 1998 gadā.
Offline
HiJaCKeR
24. Oct 2020, 13:41 #5088

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4649

Braucu ar: BMW E90 330i


24 Oct 2020, 13:39:32 @kars rakstīja:

24 Oct 2020, 13:32:18 @Peppa_pig rakstīja:
Ne tosteri, neiterese nekādas fkas, no BMW vairs nekas vecaks par 2003 gadu nebūs
Man bmw beidzās 1998 gadā.

nu nav tā bet nu katram savs, lai jau paliek
Online
kars
24. Oct 2020, 15:13 #5089

Kopš: 13. May 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 7661

Braucu ar: velo

Nu labi f31 328/340 varētu ieķert kā daily/ziemas auto kad viņš maksās 4-5k
Offline
Labais1234567891
24. Oct 2020, 20:27 #5090

Kopš: 03. Sep 2020

Ziņojumi: 944

Braucu ar: Teslu

Kasparītim atkal demences saasinājums?
Offline
spriditis
28. Oct 2020, 08:35 #5091

Kopš: 17. Mar 2006

No: Valmiera

Ziņojumi: 4052

Braucu ar: ar savu lāpstu blad

Sanak ka tas smakas pat nejuut ar ozu,ja beigti dpf,mes vienkarsi elpojam ieksa tas kaitigas gazes?
Offline
smudo
28. Oct 2020, 08:56 #5092

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3630

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


28 Oct 2020, 08:35:17 @spriditis rakstīja:
Sanak ka tas smakas pat nejuut ar ozu,ja beigti dpf,mes vienkarsi elpojam ieksa tas kaitigas gazes?


Gan DI benzīnam, gan dīzelim ir ļoti liels skait mikrodaļiņu (pamatā tās definē, kā daļiņas, izmērā līdz 50nm). Dīzeļiem, piem'wram, PM mikrodaļiņas pēc masas ir 1-10%, bet pēc skaita tas veido 90%. DI benzīnam savukārt, saskaņā ar vienu 2018. gada pētīju ļoti liels skaits ir tieši 10nm daļiņu (bet daudz ir arī 5-200 nm, kas veido melno apsūbējumu izplūdē), kura līdz šim vispār nepētīja. EURO5 un EURO6 DI un D prasības pret PM ir identiskas - 0,005g/km un 6x10x11pakāpē uz 1/km. Modernie filtri spēj nodrošināt, ka reāli vieglas slodzes režīmos daļiņu skaits ir pat 10 reizes mazāks, bet kā redzi, tad tāpat mēs runājam par skaitli ar 10 nullēm Principā tās 10nm daļiņas saskaņā ar pētījumiem esot lielā skaitā pat CNG darbinātos dzinējos! Tā kā filtri izfiltrē efektīvi lielākās daļiņas, bet patiešām mazās, nāk biezā slānī gan no DI, gan D dzinējiem. Tas ir viens no iemesliem, kādēļ DI dzinējiem n0 2019. gada ir obligāts sodrēju filtrs, bet patiešām mazās daļiņas tas nefiltrē. Tā kā ja negribas elpot PM, tad visiem jābrauc ar EV.
Offline
sipers
28. Oct 2020, 09:20 #5093

Kopš: 10. Apr 2017

Ziņojumi: 631

Braucu ar:


28 Oct 2020, 08:56:50 @smudo rakstīja:

28 Oct 2020, 08:35:17 @spriditis rakstīja:
Sanak ka tas smakas pat nejuut ar ozu,ja beigti dpf,mes vienkarsi elpojam ieksa tas kaitigas gazes?


Gan DI benzīnam, gan dīzelim ir ļoti liels skait mikrodaļiņu (pamatā tās definē, kā daļiņas, izmērā līdz 50nm). Dīzeļiem, piem'wram, PM mikrodaļiņas pēc masas ir 1-10%, bet pēc skaita tas veido 90%. DI benzīnam savukārt, saskaņā ar vienu 2018. gada pētīju ļoti liels skaits ir tieši 10nm daļiņu (bet daudz ir arī 5-200 nm, kas veido melno apsūbējumu izplūdē), kura līdz šim vispār nepētīja. EURO5 un EURO6 DI un D prasības pret PM ir identiskas - 0,005g/km un 6x10x11pakāpē uz 1/km. Modernie filtri spēj nodrošināt, ka reāli vieglas slodzes režīmos daļiņu skaits ir pat 10 reizes mazāks, bet kā redzi, tad tāpat mēs runājam par skaitli ar 10 nullēm Principā tās 10nm daļiņas saskaņā ar pētījumiem esot lielā skaitā pat CNG darbinātos dzinējos! Tā kā filtri izfiltrē efektīvi lielākās daļiņas, bet patiešām mazās, nāk biezā slānī gan no DI, gan D dzinējiem. Tas ir viens no iemesliem, kādēļ DI dzinējiem n0 2019. gada ir obligāts sodrēju filtrs, bet patiešām mazās daļiņas tas nefiltrē. Tā kā ja negribas elpot PM, tad visiem jābrauc ar EV.

Salona filtri palīdz pret šito?
Offline
smudo
28. Oct 2020, 09:32 #5094

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3630

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Nezinu - tad Tev ir jāpēta, vai salona filtrs var izfiltrēt PM, kas ir mazākas par 50nm un kur liels īpatsvars ir 10nm izmērā. Kā jau tika minēts, tad ar aci tādas daļiņas neredz, lai arī tās skaita ziņā ir 90%+ pēc daļiņu skaita gan D, gan DI dzinējiem. Saskaņā ar pētījumu, ko lasīju, tad viena lieta ir izmērs, bet pēc ķīmiskā sastāva tur ir vēl aptuveni 10 dažādas to mikrodaļiņu grupas. Kuras un vai visas ir kaitīgas, pētījumus neesmu lasījis (kāds kurs ir, var ielikt linkus tiem, kam tas interesē), jo tāpat dzīvojot pilsētā no tā pilnībā neizvairīsies un pēdējie pētījumi, kā jau minēju, pierāda, ka tās lielā skaitā izdala pat ar CNG darbināti dzinēji, lai arī ir vispārzināms fakts, ka dabasgāze ir vistīrāk sadegošā viela, kur tiek pieņemts, ka degšanas rezultātā izdalās tikai ūdens un siltums.
Offline
amons
28. Oct 2020, 10:15 #5095

Kopš: 14. Apr 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 845

Braucu ar: 325


28 Oct 2020, 09:50:35 @DM-101 rakstīja:

28 Oct 2020, 09:20:35 @sipers rakstīja:

28 Oct 2020, 08:56:50 @smudo rakstīja:

28 Oct 2020, 08:35:17 @spriditis rakstīja:
Sanak ka tas smakas pat nejuut ar ozu,ja beigti dpf,mes vienkarsi elpojam ieksa tas kaitigas gazes?


Gan DI benzīnam, gan dīzelim ir ļoti liels skait mikrodaļiņu (pamatā tās definē, kā daļiņas, izmērā līdz 50nm). Dīzeļiem, piem'wram, PM mikrodaļiņas pēc masas ir 1-10%, bet pēc skaita tas veido 90%. DI benzīnam savukārt, saskaņā ar vienu 2018. gada pētīju ļoti liels skaits ir tieši 10nm daļiņu (bet daudz ir arī 5-200 nm, kas veido melno apsūbējumu izplūdē), kura līdz šim vispār nepētīja. EURO5 un EURO6 DI un D prasības pret PM ir identiskas - 0,005g/km un 6x10x11pakāpē uz 1/km. Modernie filtri spēj nodrošināt, ka reāli vieglas slodzes režīmos daļiņu skaits ir pat 10 reizes mazāks, bet kā redzi, tad tāpat mēs runājam par skaitli ar 10 nullēm Principā tās 10nm daļiņas saskaņā ar pētījumiem esot lielā skaitā pat CNG darbinātos dzinējos! Tā kā filtri izfiltrē efektīvi lielākās daļiņas, bet patiešām mazās, nāk biezā slānī gan no DI, gan D dzinējiem. Tas ir viens no iemesliem, kādēļ DI dzinējiem n0 2019. gada ir obligāts sodrēju filtrs, bet patiešām mazās daļiņas tas nefiltrē. Tā kā ja negribas elpot PM, tad visiem jābrauc ar EV.

Salona filtri palīdz pret šito?


idejiski ir daargi salona filtri [reizes 3 daargaki kaa parastie], kas aiztur MP2.5, t.i., mikrodaljas ar izmeeru virs 2.5um


Par to filtru cenu nav tik traki, MANN-FILTER ir viens filtra modelis kurš filtrē PM2,5 daļiņu izmēru un maksā ap 30 Eur
Offline
smudo
28. Oct 2020, 10:21 #5096

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3630

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


28 Oct 2020, 09:50:35 @DM-101 rakstīja:

28 Oct 2020, 09:20:35 @sipers rakstīja:

28 Oct 2020, 08:56:50 @smudo rakstīja:

28 Oct 2020, 08:35:17 @spriditis rakstīja:
Sanak ka tas smakas pat nejuut ar ozu,ja beigti dpf,mes vienkarsi elpojam ieksa tas kaitigas gazes?


Gan DI benzīnam, gan dīzelim ir ļoti liels skait mikrodaļiņu (pamatā tās definē, kā daļiņas, izmērā līdz 50nm). Dīzeļiem, piem'wram, PM mikrodaļiņas pēc masas ir 1-10%, bet pēc skaita tas veido 90%. DI benzīnam savukārt, saskaņā ar vienu 2018. gada pētīju ļoti liels skaits ir tieši 10nm daļiņu (bet daudz ir arī 5-200 nm, kas veido melno apsūbējumu izplūdē), kura līdz šim vispār nepētīja. EURO5 un EURO6 DI un D prasības pret PM ir identiskas - 0,005g/km un 6x10x11pakāpē uz 1/km. Modernie filtri spēj nodrošināt, ka reāli vieglas slodzes režīmos daļiņu skaits ir pat 10 reizes mazāks, bet kā redzi, tad tāpat mēs runājam par skaitli ar 10 nullēm Principā tās 10nm daļiņas saskaņā ar pētījumiem esot lielā skaitā pat CNG darbinātos dzinējos! Tā kā filtri izfiltrē efektīvi lielākās daļiņas, bet patiešām mazās, nāk biezā slānī gan no DI, gan D dzinējiem. Tas ir viens no iemesliem, kādēļ DI dzinējiem n0 2019. gada ir obligāts sodrēju filtrs, bet patiešām mazās daļiņas tas nefiltrē. Tā kā ja negribas elpot PM, tad visiem jābrauc ar EV.

Salona filtri palīdz pret šito?


idejiski ir daargi salona filtri [reizes 3 daargaki kaa parastie], kas aiztur MP2.5, t.i., mikrodaljas ar izmeeru virs 2.5um


Pēdējo gadu pētījumi (2018 un 2019. gads), ko lasīju, tagad pēta tieši Nanoparticles, kas ir zem 0,05um. Ar visu, kas ir lielāks par nanoparticles (t.i. >50nm, jeb 0,05um) DPF un OPF ļoti labi tiekot galā jau sākot ar EURO 5, ja pētījumiem var ticēt:

1) Coarse particles or PM10—particulates of an aerodynamic diameter ≤ 10 µm
2) Fine particles or PM2.5—particles with a diameter ≤ 2.5 µm
3) Ultrafine particles of diameters below 0.1 µm or 100 nm
4)Nanoparticles, characterized by diameters of less than 50 nm.

Nanoparticles svara ziņā veido mazāk kā 10%, bet skaita ziņā 90%+ procenti. Otra liela daļa PM, kas nāk ārā no D un DI ir 100-400 nm (0,1-0,4um) - 90% masas un 10% skaita. Šos esošās tehnoloģijas labi filtrē un tas ir tas, kas veido sodrējus izplūdē (šeit apspriestā baltas lupatas metode ). Līdz ar to lai pasargātos no lielāka daļa PM, tad vajadzētu filtrus, kas filtrē 0,001-0,005um (10 - 50nm), kas, laikam pašreiz nav iespējams. Pētījumi saka, ka līdz šim pat nebija jēdzīgu mēraparātu, kas spētu samērīt tādus izmērus un viens no pētījumiem starp citu bija tieši kontekstā ar pārvietojamu šādu daļiņu mērīšanas ierīci.
Offline
kexxx
28. Oct 2020, 10:45 #5097

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 12318

Braucu ar:

Kkādu tādu pasūtīju, sanāca ap 25eur, tas ir tas niknais? Redzēs, vai mazāk dīzeļa smaka jutīsies

https://www.trodo.com/filter-interior-air-mann-filter-fp-2855

[ Šo ziņu laboja kexxx, 28 Oct 2020, 10:48:34 ]

Offline
smudo
28. Oct 2020, 10:46 #5098

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3630

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


28 Oct 2020, 10:28:55 @DM-101 rakstīja:
tev te viss ir chupaa. MP ar NP.
lielaakajaa daljaa Tavu ciparu jaabuut um.
jaa, peedeejaa laikaa saak peetiit nm izmeera mikrodalju ietekmi, bet datu par ljanumu [un kumulatiivo efektu] veel nav.
Es ceru, ka situaacija tur buus labaaka kaa ar MP [um], jo plaushaas ir mums aizsargmehaanismi tik maziem sudukiem.


Tev taisnība, es tur visu saucu par PM, kas nav korekti Principā EURO 5 un 6 PM nosaka svara ierobežojumus (0,005g/km), bet PN (kas ir izmērā zem 50nm/0,05um) nosaka skaita ierobežojumus 6.0x10 ^11/km. "Rupji" runājot, ja truba ir tīra, tas nozīmē, ka PM tiek filtrēti. Saskaņā ar man pieejamo info, ja pat ir 200k km dīzelis ar OEM DPF, kas vēl veic regulāras reģenrācijas un truba ir tīra, tad ar PM izmešiem ir OK. Savukārt, PN lielā skaitā iet cauri gan DPF, gan OPF, lai arī DPF un OPF nodrošina, ka reāli izplūdē nonāk 10-20 reizes mazāk, nekā noteiktais standarts (skatīt aukstāk), bet šajā gadījumā vizuālais tests par filtra spējām, iespējams, neko daudz neliecina, jo PN ir tik mazas, ka pie izplūdes sienām neķeras. Savukārt 2,5um salona filtri aiztur tikai veco dīzeļu izmestās daļas, kas ir 2500nm izmērā un kur ar aci var redzēt melnus dūmus un slikti sadegušu degvielu.

EDIT:

Reku var apskatīt, kas nāk ārā no moderna D. DI ir līdzīgi, bet lielāks īpatsvars ir PN un to izmērs in nedaudz mazāks, nekā D.

https://dieselnet.com/tech/dpm_size.php

[ Šo ziņu laboja smudo, 28 Oct 2020, 10:53:46 ]

Offline
karro
28. Oct 2020, 10:59 #5099

Kopš: 08. Apr 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4613

Braucu ar: studentu variantu

vakarā būs jāpiesēž izlasīt rūpīgāk, bet šis varētu būt "on topic" par benzīniem: https://www.researchgate.net/publication/264241...rom_a_GDI_engine

Offline
smudo
28. Oct 2020, 11:05 #5100

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3630

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Nav laika šodien diskutēt - daudz darba

Bet kā saprotu, Tu par šo

Es to lasu tā, ka tur ir DPFs vietā, bet vienkārši ir 300+ k km nobraukti, kas liecina, ka PM tas pamatā filtrē?


22 Oct 2020, 14:13:20 @Mikuzz rakstīja:

21 Oct 2020, 20:20:28 @Modrs rakstīja:

21 Oct 2020, 13:38:51 @Mikuzz rakstīja:
Arī DPF 300+k klubā

Braucu lielākus gabalus, termostati ok, nav pagaidām iemesla mirt viņam.


Ja nav grūti, variet nobildēt izpūtēju galus?

Bildes sagriezās, bet domu var saprast...


Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4