Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 111 viesi un 6 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Ceļu Policija, CSN, likumi

Tēma: Un tā strādā policija

AutorsZiņojums
RVR
05. Dec 2024, 15:37 #5001

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22339

Braucu ar: RVR


05 Dec 2024, 14:28:45 @Elviss rakstīja:

Kad to štruntu sāka bīdīt, nebija nekādu RU draudu un par 5.pantu neviens nedomāja.



Tu tiešām domā, ka par visiem plāniem un to pamatojumiem uzreiz stāsta Panorāmā un Delfos?
Offline
RVR
05. Dec 2024, 15:42 #5002

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22339

Braucu ar: RVR


05 Dec 2024, 14:12:55 @RaL rakstīja:

galvenokārt samazinās uz pensionāru rēķina, kas retāk/mazāk izmanto auto transportu



Ne gluži tā.
Pensionāru īpatsvars tieši pieaug, jo lielākā problēma ir tajā, ka nedzimst jaunie.
Tagad ir nosacīts "otrais vilnis" kritumā, jo tiem, kas iztrūka 90.-ajos (kad bija pirmais straujais kritiens), tagad vajadzētu būt ap 25-30 gadiem un radīt nākošos. Bet tā visa nav un pēdējos 3-4 gadus pa vienai Siguldai nost katru gadu...
Offline
RaL
05. Dec 2024, 15:42 #5003

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3608

Braucu ar: kruīzu


05 Dec 2024, 15:35:53 @RVR rakstīja:

05 Dec 2024, 14:12:55 @RaL rakstīja:

Bet, kā redzam, no tās pašas ceļu noslogojumu statistikas, tad daudz kur mums jau sen vajadzēja 2+2 ceļus.
Te statistika kartē:
https://lvceli.lv/#_satiksme
Kaut kur bija arī excelī par visiem posmiem, kur precīzāk visu var redzēt.



Šī karte jau tieši parāda, ka ārpus Pierīgas noslogojums dramatiski nokrītas.

Tas, par ko varētu būt REĀLS stāsts, ir jauna 2+2 izbūve Rīgas apvedceļā. Plus Via Baltica, kas ir atsevišķs stāsts un tur jau daļēji ir ieplānoti darbi.


2+2 šobrīd vistuvāk būvdarbiem ir Bauskas apvedceļš un pēc tam Iecavas apvedceļš (kopā viss no Ķekvas apvedceļa līdz LT robežai, ja pareizi saprotu). Ir izlemts, ka tas būs PPP projekts un ir sākta iepirkumu dokumentācijas sastādīšana, bet kā jau zinām, kamēr nav sākušies reāli darbi, tikmēr nevar zināt, vai ieplānotie termiņi īstenosies.

Rīgas apvedceļu gribēja ātrāk, bet ar citu finansējumu, kas nesanāca + tur samērā daudz bija paļāvušies, ka RB nofinansēs apkārtceļu un tilta būvniecību pār Daugavu. Tā kā par RB šobrīd nav skaidrības un pārējais arī vēl ir miglā tīts, tad hvz, cik drīz uz kaut ko tur varam cerēt...
Offline
esir
05. Dec 2024, 15:45 #5004

Kopš: 08. Feb 2010

Ziņojumi: 619

Braucu ar:


05 Dec 2024, 15:29:59 @RaL rakstīja:

05 Dec 2024, 14:53:06 @esir rakstīja:

05 Dec 2024, 14:52:13 @Elviss rakstīja:

05 Dec 2024, 14:47:04 @esir rakstīja:
self driving auto tās 2+2 joslas maz ir vajadzīgas?


No 20 gadus veciem dīzeļiem un self driving?

Varbūt vispār ceļus nevajag, jo pa gaisu kādā brīdī lidosim


vai arī tomēr mēģināt domāt uz priekšu nevis tikai skatīties pagātnē...


self driving vēl tā īsti nav izdomāts, bet pie mums vidēji brauc ar +/- 15 gadiem veciem auto, tā kā, kad līdz tam nonāks vidusmēra braucējs, vēl tāli gadi jāgaida.


waymo jau tagad katru nedēļu autonomi nobrauc 1m jūdzes

un kāpēc, ja ir self driving katram būtu nepieciešams auto, kas 90%+ no laika stāv neizmantots?
Offline
RaL
05. Dec 2024, 15:47 #5005

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3608

Braucu ar: kruīzu


05 Dec 2024, 15:42:30 @RVR rakstīja:

05 Dec 2024, 14:12:55 @RaL rakstīja:

galvenokārt samazinās uz pensionāru rēķina, kas retāk/mazāk izmanto auto transportu



Ne gluži tā.
Pensionāru īpatsvars tieši pieaug, jo lielākā problēma ir tajā, ka nedzimst jaunie.
Tagad ir nosacīts "otrais vilnis" kritumā, jo tiem, kas iztrūka 90.-ajos (kad bija pirmais straujais kritiens), tagad vajadzētu būt ap 25-30 gadiem un radīt nākošos. Bet tā visa nav un pēdējos 3-4 gadus pa vienai Siguldai nost katru gadu...


šo biju domājis citādāk

pensionāru skaits palielinās, bet iedzīvotāju skaits krītas, jo mirst vecākie pensionāri, kas ar auto mazāk brauc, kā mūsdienās radušies pensionāri. Un līdz ar to autobraucēju skaits vēl nekrītas. hvz, kā labāk paskaidrot Mirst tie, kas ar auto nav braukuši, bet jaunie pensionāri, aks ar auto braukāja ikdienā arī lielā vecumā vēl aizvien brauc.

un arī 70 gadus vecs pensionārs pirms 20 gadiem bija fiziski "vecāks" kā šobrīd 70 gadus vecs.
Offline
RaL
05. Dec 2024, 15:53 #5006

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3608

Braucu ar: kruīzu


05 Dec 2024, 15:45:38 @esir rakstīja:

05 Dec 2024, 15:29:59 @RaL rakstīja:

05 Dec 2024, 14:53:06 @esir rakstīja:

05 Dec 2024, 14:52:13 @Elviss rakstīja:

05 Dec 2024, 14:47:04 @esir rakstīja:
self driving auto tās 2+2 joslas maz ir vajadzīgas?


No 20 gadus veciem dīzeļiem un self driving?

Varbūt vispār ceļus nevajag, jo pa gaisu kādā brīdī lidosim


vai arī tomēr mēģināt domāt uz priekšu nevis tikai skatīties pagātnē...


self driving vēl tā īsti nav izdomāts, bet pie mums vidēji brauc ar +/- 15 gadiem veciem auto, tā kā, kad līdz tam nonāks vidusmēra braucējs, vēl tāli gadi jāgaida.


waymo jau tagad katru nedēļu autonomi nobrauc 1m jūdzes

un kāpēc, ja ir self driving katram būtu nepieciešams auto, kas 90%+ no laika stāv neizmantots?


tas, ka kāda nezināma (sorry, par pašbraucošu Teslu esmu dzirdējis, bet tādu waymo ne) firma kaut ko kaut kur testē, nenozīmē, ka kaut kad drīzumā tas būs reāli nopērkams produkts. Cik zinu, ES šobrīd tik autonomi autopiloti kā ASV nemaz nav atļauti, nemaz nerunājot par pilnībā pašbraucošu auto. Līdz ar to tur vēl ir tāls ceļš ejams, līdz autonomi braucamie nonāks uz ceļiem. Tālāk kādam tie arī ir jānopērk un jāsāk lietot. Vēl tālāk - ir jāpaiet laikam, kamēr tas kļūst par mainstream un auto, kur cilvēks pats brauc, kļūst par retumu.

Varbūt esmu vecs, bet neticu, ka sabiedrība, jo sevišķi LV, ātri varētu uz kaut ko tādu pāriet. Pat ne 20 gadu perspektīvā, kas manuprāt būtu ātri.
Iesākumā varam paskatīties kaut vai uz parastu EV pieņemšanu.

Var jau būt, ka kļūdos.

p.s. tie, kas vēlas dalīt izmaksas, tie jau šobrīd savos ikdienas maršrutos to izmanto sarunātās grupās.

Manuprāt tāds autonomais auto ir līdzīgi kā taksis/car sharing. Pilsētā, jā, kaut kādos gadījumos ir ok, citur, ne. Bet arī pilsētā ir gana daudz dažādu mīnusu tādam pakalpojumam

[ Šo ziņu laboja RaL, 05 Dec 2024, 15:57:23 ]

Offline
esir
05. Dec 2024, 15:55 #5007

Kopš: 08. Feb 2010

Ziņojumi: 619

Braucu ar:


05 Dec 2024, 15:53:01 @RaL rakstīja:

05 Dec 2024, 15:45:38 @esir rakstīja:

05 Dec 2024, 15:29:59 @RaL rakstīja:

05 Dec 2024, 14:53:06 @esir rakstīja:

05 Dec 2024, 14:52:13 @Elviss rakstīja:

05 Dec 2024, 14:47:04 @esir rakstīja:
self driving auto tās 2+2 joslas maz ir vajadzīgas?


No 20 gadus veciem dīzeļiem un self driving?

Varbūt vispār ceļus nevajag, jo pa gaisu kādā brīdī lidosim


vai arī tomēr mēģināt domāt uz priekšu nevis tikai skatīties pagātnē...


self driving vēl tā īsti nav izdomāts, bet pie mums vidēji brauc ar +/- 15 gadiem veciem auto, tā kā, kad līdz tam nonāks vidusmēra braucējs, vēl tāli gadi jāgaida.


waymo jau tagad katru nedēļu autonomi nobrauc 1m jūdzes

un kāpēc, ja ir self driving katram būtu nepieciešams auto, kas 90%+ no laika stāv neizmantots?


tas, ka kāda nezināma (sorry, par pašbraucošu Teslu esmu dzirdējis, bet tādu waymo ne) firma kaut ko kaut kur testē, nenozīmē, ka kaut kad drīzumā tas būs reāli nopērkams produkts. Cik zinu, ES šobrīd tik autonomi autopiloti kā ASV nemaz nav atļauti. Līdz ar to tur vēl ir tāls ceļš ejams, līdz autonomi braucamie nonāks uz ceļiem. Tālāk kādam tie arī ir jānopērk un jāsāk lietot. Vēl tālāk - ir jāpaiet laikam, kamēr tas kļūst par mainstream un auto, kur cilvēks pats brauc kļūst par retumu.

Varbūt esmu vecs, bet neticu, ka sabiedrība, jo sevišķi LV, ātri varētu uz kaut ko tādu pāriet. Pat ne 20 gadu perspektīvā, kas manuprāt būtu ātri.
Iesākumā varam paskatīties kaut vai uz parastu EV pieņemšanu.

Var jau būt, ka kļūdos.


waymo = google self driving division, 100+k taxi rides nedēļā

tam pašam mercedes'am ir level 3 drive pilot, kas autonomā režīmā strādā uz noteiktiem ceļiem
Offline
RVR
05. Dec 2024, 15:59 #5008

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22339

Braucu ar: RVR


05 Dec 2024, 15:47:16 @RaL rakstīja:

šo biju domājis citādāk

pensionāru skaits palielinās, bet iedzīvotāju skaits krītas, jo mirst vecākie pensionāri, kas ar auto mazāk brauc, kā mūsdienās radušies pensionāri. Un līdz ar to autobraucēju skaits vēl nekrītas. hvz, kā labāk paskaidrot Mirst tie, kas ar auto nav braukuši, bet jaunie pensionāri, aks ar auto braukāja ikdienā arī lielā vecumā vēl aizvien brauc.

un arī 70 gadus vecs pensionārs pirms 20 gadiem bija fiziski "vecāks" kā šobrīd 70 gadus vecs.


Jā, tam var piekrist, ka autobraucēju īpatsvars mazliet palielinās un tāpēc to skaits šobrīd krītas lēnāk nekā kopējais iedzīvotāju skaits. Bet tas tā būs īslaicīgi un tas tikai pašreiz piebremzē kopējo tendenci. Pēc gadiem 10 pensijā ies tie, kam 1990. bija 20, un tad pensionāru-autobraucēju skaits jau kritīs proporcionāli iedzīvotāju skaitam.

P.S.

Jebkurā gadījumā - var te kāds apsaukāties un mētāties ar epitetiem, bet tam iedzīvotāju skaitam ir ļoti būtiska nozīme.
Gan tajā, cik daudzi fiziski izmanto pašu ceļu, gan tajā, cik nepieciešama loģistika kaut kādiem pakalpojumiem vienā vai otrā pilsētā pie ceļa, gan arī kopējās finansēs - ceļu uzturēšanai vajag finansējumu no valsts budžeta, kurā daļa no ieņēmumiem ir arī no fiziskiem nodokļu maksātājiem (kuru skaits samazinās).
Tāpēc tas ietekmē, patīk tas kādam vai nē...
Offline
Fandulis
05. Dec 2024, 16:09 #5009

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13490

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom


05 Dec 2024, 15:27:43 @markelis rakstīja:

05 Dec 2024, 15:17:30 @Fandulis rakstīja:
Sākt, nezinu ar kuru, bet ja jaunu, tad Tīnūžu, kur projekts jau bija gatavs. Citus posmus varēja pielāgot. Daugavpils, Sigulda, Jūrmala, Jelgava, VIA Baltica, Rīgas apvedceļš un neīstenojamais Z projekts.



valsts galvenaa autoceljaa paarbbuuves izmaksas ir saakot no 1 mlj. par kilometru. 2024.gadā SM celjiem vispaar kopumā (tai skaitaa uztureeshana un viss viss cits) bija 334 mlj. tas taa, tiiri info.


Tā tīri info es zinu cik maksā 1km

[ Šo ziņu laboja Fandulis, 05 Dec 2024, 16:10:03 ]

Offline
Fandulis
05. Dec 2024, 16:12 #5010

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13490

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom


05 Dec 2024, 15:35:13 @RaL rakstīja:

05 Dec 2024, 15:17:30 @Fandulis rakstīja:
Sākt, nezinu ar kuru, bet ja jaunu, tad Tīnūžu, kur projekts jau bija gatavs. Citus posmus varēja pielāgot. Daugavpils, Sigulda, Jūrmala, Jelgava, VIA Baltica, Rīgas apvedceļš un neīstenojamais Z projekts.


pēc noslodzes uz vienu joslu, primāri būtu jāsāk ar Rīgas apvedceļu, tad Ventspils šoseju līdz kaut kur pagriezienam uz Ķemeriem, tad tālāk jau pārējās: Bauskas, Tīnužu, Liepājas, Saulkrastu virziens (ne caur Ādažiem)



Tur jau tā lieta, ka vienalga ar kuru posmu sākt, galvenais to darīt, nevis novilkt desmit gadus un tad stāstīt, cik tas maksā šobrīd. Lētāk nebūs.
Offline
karro
05. Dec 2024, 17:23 #5011

Kopš: 08. Apr 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4648

Braucu ar: studentu variantu

Jāsāk laikam vairāk braukāt, citādi baigi neesmu pamanījis benefitus, ko dotu 2+2 visos virzienos. Vienīgais - dulburiem vairs nebūtu, kur idiotiski apdzīt, jo, ja vien cilvēks nav kravu pārvadātājs, tad uz 50km tas 6 min ietaupījums (90 vs 110kmh) baigi neko neietekmē, manuprāt. Ja ikdienā uz vienu pusi jābrauc vairāk kā 50km, tad, emm, pats vainīgs?

Drošība - jā, un te nu reiz pierādās, ka idioti bīda progresu
Offline
tg
05. Dec 2024, 18:47 #5012

Kopš: 09. Mar 2009

Ziņojumi: 956

Braucu ar: Ar ko pagadās

https://iauto.lv/lasitaju-pieredze/raksti/48955...iew=all#comments

Nedaudz par soda apmēriem Latvijā un kaimiņvalstīs.

[ Šo ziņu laboja tg, 05 Dec 2024, 18:53:51 ]

Offline
Elviss
05. Dec 2024, 18:54 #5013

Kopš: 02. May 2006

Ziņojumi: 22227

Braucu ar: VAZ 2101 80'

Ņemot vērā ceļu noslogojumu un to attīstību, pēc 40 gadiem viss atrisināsies pats no sevis un avārijas samazināsies, jo nebūs, kas brauc. Nav ko iespringt par to vidējā ātruma samazināšu.

-----------------

RT Translations
Offline
Samsasi
05. Dec 2024, 18:57 #5014

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4665

Braucu ar:

Alu cilvēki būs atpakaļ, kuri ar ezelīsiem jās.... Atslabstam, dumakie paši apsitisies, nav ko tērēt naudu, labāk katram pa rīsu pakai izdalīt. Un kaut kādiem ierēdņiem pie Lazdiņas pieliksim, lai neaizmirst nobalsot.
Offline
Rockstar
05. Dec 2024, 21:32 #5015

Kopš: 11. Dec 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 3711

Braucu ar:

RAIL BALTIKA UN RVR FANIEM!

Saitē norādītajā rakstā pirmajā attēlā ir apskatāma Torņakalna stacijas fotogrāfija, kur vienā no sliežu ceļa ir apvienoti divi sliežu platumi. "cara" un "Eiropas platumi"!!!

http://www.citariga.lv/lat/tornakalns/dzelzcels/stacija-tornakalns/

RVR 10 miljardi, 10 miljardi

[ Šo ziņu laboja Rockstar, 05 Dec 2024, 21:33:38 ]

Offline
subaru
06. Dec 2024, 08:26 #5016

Kopš: 17. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 10311

Braucu ar: rokām uz stūres


05 Dec 2024, 17:23:00 @karro rakstīja:
... jo, ja vien cilvēks nav kravu pārvadātājs, tad uz 50km tas 6 min ietaupījums (90 vs 110kmh) baigi neko neietekmē, manuprāt. Ja ikdienā uz vienu pusi jābrauc vairāk kā 50km, tad, emm, pats vainīgs?




pat ja 50 km būs uz abām pusēm ikdienā (uz darbu, piemēram) .. (tb 25 km uz vienu pusi), tad tas ir 22 h gadā ... maz?

pie 2+2 galvenais aspekts ir nejau ātrums un minūtes, bet brīva un drošāka satiksme ... brauc kāds lēnāk, jo whatever iemesls - huj sņim - jebkurš var apsteigt bez kaut kādiem bīstamiem manevriem utt.

Nesaku, ka nešķiļās uz 2+2 ceļiem, bet noteikti mazāk un arī sekas ir ne tik smagas. Pārsvarā jau dēļ atdalītām plūsmām.

[ Šo ziņu laboja subaru, 06 Dec 2024, 08:26:54 ]

Offline
Ksneps
06. Dec 2024, 08:47 #5017

Kopš: 02. Sep 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 1408

Braucu ar:


06 Dec 2024, 08:26:24 @subaru rakstīja:

05 Dec 2024, 17:23:00 @karro rakstīja:
... jo, ja vien cilvēks nav kravu pārvadātājs, tad uz 50km tas 6 min ietaupījums (90 vs 110kmh) baigi neko neietekmē, manuprāt. Ja ikdienā uz vienu pusi jābrauc vairāk kā 50km, tad, emm, pats vainīgs?




pat ja 50 km būs uz abām pusēm ikdienā (uz darbu, piemēram) .. (tb 25 km uz vienu pusi), tad tas ir 22 h gadā ... maz?

pie 2+2 galvenais aspekts ir nejau ātrums un minūtes, bet brīva un drošāka satiksme ... brauc kāds lēnāk, jo whatever iemesls - huj sņim - jebkurš var apsteigt bez kaut kādiem bīstamiem manevriem utt.

Nesaku, ka nešķiļās uz 2+2 ceļiem, bet noteikti mazāk un arī sekas ir ne tik smagas. Pārsvarā jau dēļ atdalītām plūsmām.


Visdrīzāk tie, kas ir pret 2+2 - vienkārši to nesaprot. Nesaprot to, ka atdalot plūsmas virzienu ir mazāk frontālu sadursmju ar smagām sekām. Cheeers!
Offline
versatile
06. Dec 2024, 09:05 #5018

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1208

Braucu ar:

Saprot. Arī dzōivesvietas izvēlē spēlēja lomu 2+2 šoseja uz to pusi. Nu i nah Baltezera korķī sēdēt, piemēram.
Bet bēda tāda, ka uz lielākās daļas ceļu tam nav ekonomiskā pamatojuma. Nice to have - pilnīgi noteikti, par to strīdu nav.
Tāpat kā atļautā ātruma pacelšana uz 130 vai vienalga cik - es tikai par. Bet tad lai ir žogi gar malām, avārijas apstāšanās vietas, apgaismojums, nekādu pieslēgumu. Bānis, vienvārdsakot. Un te jāsaprot, ka nav tā trafika, lai tas atmaksātos.
Un ar RB arī A1 trafikam vajadzētu kristies. Un arī A9 uz prāmi fūrēm vajadzētu samazināties.

[ Šo ziņu laboja versatile, 06 Dec 2024, 09:06:43 ]

Offline
subaru
06. Dec 2024, 09:19 #5019

Kopš: 17. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 10311

Braucu ar: rokām uz stūres


06 Dec 2024, 09:05:30 @versatile rakstīja:
...
Tāpat kā atļautā ātruma pacelšana uz 130 vai vienalga cik - es tikai par. Bet tad lai ir žogi gar malām, avārijas apstāšanās vietas, apgaismojums, nekādu pieslēgumu. Bānis, vienvārdsakot. ...


Un Latvijā pat tas neiet cauri
https://www.1188.lv/zinas/no-tresdienas-latvija...ar-90-km-h/38334


un uz siguldesnes, kas ir tikai vannabī ātrgaitas ceļš kaut kad palaidīs braukt uz 100, bet uz Ķekavas apvedceļa, kur ir viss ieskaitot žogus gar malām max ir 90 .. nu jo tāpēc, ka 90

[ Šo ziņu laboja subaru, 06 Dec 2024, 09:21:23 ]

Offline
karlitto
06. Dec 2024, 09:28 #5020

Kopš: 22. Jan 2004

Ziņojumi: 839

Braucu ar: LUFTWAFFE, K3


06 Dec 2024, 09:05:30 @versatile rakstīja:
Saprot. Arī dzōivesvietas izvēlē spēlēja lomu 2+2 šoseja uz to pusi. Nu i nah Baltezera korķī sēdēt, piemēram.
Bet bēda tāda, ka uz lielākās daļas ceļu tam nav ekonomiskā pamatojuma. Nice to have - pilnīgi noteikti, par to strīdu nav.
Tāpat kā atļautā ātruma pacelšana uz 130 vai vienalga cik - es tikai par. Bet tad lai ir žogi gar malām, avārijas apstāšanās vietas, apgaismojums, nekādu pieslēgumu. Bānis, vienvārdsakot. Un te jāsaprot, ka nav tā trafika, lai tas atmaksātos.
Un ar RB arī A1 trafikam vajadzētu kristies. Un arī A9 uz prāmi fūrēm vajadzētu samazināties.

tas nav par atmaksāšanos (kā fotoradariem un citām mērierīcēm) - tas ir par cilvēku dzīvībām un drošību - un izkļūšanu kādreiz no top 2 bojāgājušo skaitā ES
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo