Online
Pašreiz BMWPower skatās 114 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Dārza darbi un tehnika
Autors | Ziņojums |
Apins | 09. May 2020, 22:45 |
#4229
|
| Kopš: 14. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 3463
Braucu ar: RS, Jimny un R1200GS
|
09 May 2020, 22:30:23 @Kalnz rakstīja:
Un mega PALDIES @Apins par saldo ciparu pļāvējam mega aparāts!
Lai labi kalpo
----------------- Eu, kāpēc nerāda parakstu? | Offline | | |
Modrs | 09. May 2020, 22:51 |
#4230
|
| Kopš: 22. Nov 2004
No: Talsi
Ziņojumi: 10356
Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu
|
08 May 2020, 23:10:27 @Apins rakstīja:
Izskatās, ka šogad būs problēmas ar dārza tehnikas piegādēm, daudzām lietām jau piegādātāji sola piegādes tik uz vasaras beigām, tā kā, ja ir kas nepieciešams - ieteiktu nevilkt garumā lēmuma pieņemšanu
čau.
ar detaļàm kā būs nākotnē? | Offline | | |
Fandulis | 10. May 2020, 00:46 |
#4231
|
| Kopš: 29. Nov 2004
Ziņojumi: 13353
Braucu ar: sipisnīku pi vuškom
| Ko sakat par robotiem pļāvējiem? 1000 2m
Pagaidām skatos uz Worx wr143e, cena daudz pivilcīgāka kā pārējiem. | Offline | | |
bum_bumz | 10. May 2020, 00:54 |
#4232
|
| Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 6730
Braucu ar: E34
|
09 May 2020, 19:48:13 @volceens rakstīja:
kādi varianti priežu mežā zālāju dabūt? Bobcat frēze un sēklas? Ņemt virskāŗtu ar Bobi nost, ģeotekstils, melnzeme un sēklas?
Nebūs jums tur mauriņš kā pagalmā. Zem lielām, vecām, ļoti retām daudzmaz ok, zem jaunām būs jāsūc prom skujas | Offline | | |
suslik | 10. May 2020, 02:54 |
#4233
|
| Kopš: 19. Mar 2009
No: Jelgava
Ziņojumi: 468
Braucu ar: Craftsman, Cub Cadet, Vespa
|
09 May 2020, 12:20:23 @Apins rakstīja:
09 May 2020, 09:55:51 @kars rakstīja:
04 May 2020, 21:20:38 @Apins rakstīja:
03 May 2020, 23:12:28 @kars rakstīja:
Kādu eļļu un cik daudz vajag mazajam 4taktu zāles pļāvējam? Kaut kādu random 1l 10w40
Stumjamiem pļāvējiem parasti ir 450-600ml eļļas, labākā ir sae30 eļļa. Izņēmumi ir Honda dzinēji - tur mēdz būt citas eļļas.
es ielēju parasto 10w40, nekas slikts nenotiks?
Karstā laikā tomēr iesaku pļaut ar sae30, jo citādāk var viegli pārkarsēt dzinēju
Muļķības, Sae 30 ir minerālā eļļa, 10w40 ir pussintētika, minerālajai eļļai nav nekādas priekšrocības pret pussintētisko 10w40 dzinēja dzesēšanas ziņā. Pie tam daudziem dzinējiem rekomendē 10w30, kas ir vēl šķidrāka nekā 10w40 darba temperatūrā. Tā kā dzinēji ir gaisa dzeses, darba temperatūra var būt augstāka.
Re ko saka internets:
Regular oil starts to burn between 350 - 450 degrees F, While synthetic oil can continue to function at over 500 degrees. Sometimes piston/ring temperatures can rise to over 500 degrees under loads.
Sanāk, ka tieši sintētiskā ir labāka, piemēram, kāda 10w50 vai 10w60.
Bilde n Briggs&Stratton manuāļa.
Starp citu Apin kāda viskozitāte ir Briggs&Stratton Vanguard eļļai, tiem motoriem, kam Briggs dod lielāko garantijas laiku?[ Šo ziņu laboja suslik, 10 May 2020, 03:05:44 ] | Offline | | |
damnz | 10. May 2020, 18:17 |
#4234
|
| Kopš: 19. Dec 2013
Ziņojumi: 80
Braucu ar:
|
10 May 2020, 00:46:18 @Fandulis rakstīja:
Ko sakat par robotiem pļāvējiem? 1000 2m
Pagaidām skatos uz Worx wr143e, cena daudz pivilcīgāka kā pārējiem.
Ņem mcculloch r1000, tagad viņam LV cena ap 800-900e, ja tagad pērk, tad uzstādīšana viņam itkā pa velti(tas pats visiem hušiem un gardenām). Huša grupa ir vienīgā ar gida vadu, tādēļ tiem robotiem nekad nav problēmas ar mājas atrašanu.
P.s 800e redzēju Depo[ Šo ziņu laboja damnz, 10 May 2020, 18:20:09 ] | Offline | | |
32cm | 10. May 2020, 19:09 |
#4235
|
| Kopš: 14. Apr 2008
Ziņojumi: 2242
Braucu ar: EK
| Vajag sūda STIGA 48 S jaunu asmeni un asmens stiprināšanas skrūvi, vai var pasūtīt kaut kur internetā, lai atsūta ar omniva nav jābrauc pakaļ?
Silā neatradu rezerves daļās e-veikalā. | Offline | | |
DeeCee | 10. May 2020, 19:35 |
#4236
|
| Kopš: 29. Jun 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 9264
Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber
|
05 May 2020, 22:14:30 @Apins rakstīja:
Savas funkcijas veiks un ja rēķina, ka vienreiz gadā pietiek mauriņu apstrādāt, tad nekādu diženo izturību jau tam aparātam arī nemaz nevajag. Tur ir pavisam cita slodze kā pļāvējam, ko izmanto reizi nedēļā.
Paldies par aparātu!
mauriņa sūnu godam uzraka , pagaidām vienīgā problēma ir grozs - tizls(ļodzīgs un čakars dabūt vietā) un, ar skarifikatoru, ir pilnis ~ 1.5 kvadrātmetros, jāmauc bez un jāgrābj, tad viss ok. kaut kad ar atsperēm vēl jāpārbrauc pāri.
kā ir ar atsperēm un atklātām saknēm, var braukt pāri, vai būs kaput aparātam?[ Šo ziņu laboja DeeCee, 10 May 2020, 19:38:18 ] | Offline | | |
|
Lumpy | 10. May 2020, 20:20 |
#4237
|
| Kopš: 02. Sep 2012
No: Jelgava
Ziņojumi: 250
Braucu ar: XC90, Toyota, MAN
|
10 May 2020, 19:09:53 @32cm rakstīja:
Vajag sūda STIGA 48 S jaunu asmeni un asmens stiprināšanas skrūvi, vai var pasūtīt kaut kur internetā, lai atsūta ar omniva nav jābrauc pakaļ?
Silā neatradu rezerves daļās e-veikalā.
PM | Offline | | |
Modrs | 10. May 2020, 22:11 |
#4238
|
| Kopš: 22. Nov 2004
No: Talsi
Ziņojumi: 10356
Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu
| pĻac, nu ko var pērties par tām eļļam.
SAE30 minerālā un dzelzis kalpos tā, kā tam jābūt.
Thinner oils perform better in colder weather, especially when starting a car. Thicker oils perform better at higher temperatures. Single-grade oils, such as SAE 30, are thicker than lower grades, and in this case has a viscosity rating of 30 at a temperature of 100 degrees Celsius.
SAE 30- Warmer temperatures, most common oil for small engines.
SAE 10W-30- Varying temperature range, this grade of oil improves cold-weather starting, but may increase oil consumption.
Synthetic SAE 5W-30- Best protection at all temperatures as well as improved starting with less oil consumption.
SAE 5W-30- Very cold temperatures.
Vanguard 15W-50- Varying temperature range. For continuous-use, such as commercial lawn cutting or pressure washing.
10W-30 may contribute to oil consumption. Check the oil level regularly.
Warm-up is generally unnecessary in small air cooled lawn-mower type engines because they have a splash oiling system, not pumped. One or two revolutions, regardless of oil temperature, and everything that needs to be lubed is being lubed. This is why it's foolish to run multi-grade oils in lawn-mower type engines. A mono-grade oil is a more robust oil than a multi-grade, putting more oil between the moving parts. Then too, multi-grade oils shear down, then slip past the rings and carbon up the combustion chamber (much more than a mono-grade oil).
My 3-hp Briggs & Stratton lawnmower engine is over 35 years old. I bought the lawnmower used in 1978 (I think it was about five years old at the time) and had to replace the deck which rotted out about 10 years ago (picked up a throw-away from a lawnmower shop for a few dollars). Engine's still going strong although it's getting a little harder to start. Usta run it on 20W-50 because that's what I usta run in my car all the time. Then switched to mono-grade SAE-30 about 10 years ago like all the small engine owner's manuals say to do.
My mower runs about 30-40 minutes once a week, summer and winter. If it ever starts to smoke, I'll start running it on SAE-40 mono-grade. It holds little over 1/2-quart, and I change it twice a year (approximately every 15 operating hours) without adding any oil between changes.
un tā tālāk.
Kāda mārrutka pēc liet iekšā to, kas tur nav paredzēts un ostīt smurdīgu gaisu, iekoksēt gredzenus, safist katalizatoru (ja tāds ir) utt. Pie tam, ja dzelzis tiek lietots siltā laikā
Ja vēl 2cilindru motoros varētu pieļaut 10w30, kur minimāli mainās kartera tilpums un eļļas sūknis mazāk uzputo eļļu, tad viena cilindra gadījumā uzkarsušā motorā tur būs tāda migla pa kartera ventilāciju ārā.
Sae30 vs parējās multigrade eļļas - nu palasiet, nu tav tur tikai viskozitāte, bet gan piedevas, lai eļļa neputotu, neiztvaikotu utt
ak jā, cenuklubā valvoline sae30 kluba biedriem pa 3,49eur/l. jopcik, limonāde, pat kkāds eurol sūds tik lēti nemaksā. Es jau 15l iepirku [ Šo ziņu laboja Modrs, 10 May 2020, 22:13:07 ] | Offline | | |
cipargalva | 10. May 2020, 22:55 |
#4239
|
| Kopš: 07. Jul 2009
No: Valmiera
Ziņojumi: 6620
Braucu ar: quattro
| Kam tev 15 litri? | Offline | | |
suslik | 11. May 2020, 00:18 |
#4240
|
| Kopš: 19. Mar 2009
No: Jelgava
Ziņojumi: 468
Braucu ar: Craftsman, Cub Cadet, Vespa
| Pirmkārt, nevajag kā uz oficiālu informāciju atsaukties uz kaut kāda ananāsa tekstiem, un viņa pieredzi ar omes 30 gadīgo stumjamo, kuram vēl kā izrādās jaunībā lēja 20w50
Ja skatās tikai uz Oficiāliem manuāļiem nekur nav rakstīts, ka SAE30 labāk aizsargā pret pussintētiku 10w40 vai sintētiku 5w30 vai augstākas viskozitātes. Un Briggs rekomendē 15w50 tiem aparātiem, kam būs ilgstošs darbs, Tavis paša tekstā.
Vēl viens liels mīnuss SAE 30 ir tas, ka startējot temperatūrā zem +4C var sajāt cilindru(Pēc Briggs manuāļa)
Tā kā, ja kādreiz piešķil motoru zem +4C vai pļauj zāli ilgstoši minerālā SAE30 nav labākā.
Par to 10W30 Es nerekomendēju, tikai uzrakstīju, ka ir ražotāji, kas rekomendē (MTD, John Deere, piemēram)
Un ne jau visos gadījumos, bet kā švakāko no alternatīvām.
Arī benzīns daudzos manuāļos rakstīts, ka der 87 oktāns, bet tas vēl nenozīmē, ka tas ir labākais.
Cilvēks jautāja vai nekas slikts nenotiks, ka ielēja 10w40?
Nē nenotiks.
Lielākā daļa profesionāļu Latvijā lej 5W30 un 10W40, tie kas ar zālespļāvējiem naudu pelna zāli pļaujot.
Es Sae30 leju tikai klientiem un tikai tiem, kas paši to grib.
p.s. Benzīnu visur leju tikai 98 un cenšos Nestē.
[ Šo ziņu laboja suslik, 11 May 2020, 00:43:53 ] | Offline | | |
Kalnz | 11. May 2020, 08:28 |
#4241
|
| Kopš: 03. May 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 14307
Braucu ar:
|
11 May 2020, 00:18:30 @suslik rakstīja:
p.s. Benzīnu visur leju tikai 98 un cenšos Nestē.
Un kāds arguments ir 98-tā liešanai, ja izplatītāji iesaka tikai 95-to? | Offline | | |
Lumpy | 11. May 2020, 12:00 |
#4242
|
| Kopš: 02. Sep 2012
No: Jelgava
Ziņojumi: 250
Braucu ar: XC90, Toyota, MAN
|
11 May 2020, 08:28:27 @Kalnz rakstīja:
11 May 2020, 00:18:30 @suslik rakstīja:
p.s. Benzīnu visur leju tikai 98 un cenšos Nestē.
Un kāds arguments ir 98-tā liešanai, ja izplatītāji iesaka tikai 95-to?
Lielos vilcienos 95. markas degviela bioetanola piejaukuma dēļ ātrāk var sākt čakarēt karburatoru . Ar pirmo janvāri tā piejaukumu 95. benzīnam palielināja par 5%.
Te var bik sīkāk palasīt par to, kas un kur ir palielināts:
LINKS PAR DEGVIELU[ Šo ziņu laboja Lumpy, 11 May 2020, 12:01:59 ] | Offline | | |
Apins | 11. May 2020, 16:14 |
#4243
|
| Kopš: 14. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 3463
Braucu ar: RS, Jimny un R1200GS
|
10 May 2020, 02:54:55 @suslik rakstīja:
09 May 2020, 12:20:23 @Apins rakstīja:
09 May 2020, 09:55:51 @kars rakstīja:
04 May 2020, 21:20:38 @Apins rakstīja:
03 May 2020, 23:12:28 @kars rakstīja:
Kādu eļļu un cik daudz vajag mazajam 4taktu zāles pļāvējam? Kaut kādu random 1l 10w40
Stumjamiem pļāvējiem parasti ir 450-600ml eļļas, labākā ir sae30 eļļa. Izņēmumi ir Honda dzinēji - tur mēdz būt citas eļļas.
es ielēju parasto 10w40, nekas slikts nenotiks?
Karstā laikā tomēr iesaku pļaut ar sae30, jo citādāk var viegli pārkarsēt dzinēju
Muļķības, Sae 30 ir minerālā eļļa, 10w40 ir pussintētika, minerālajai eļļai nav nekādas priekšrocības pret pussintētisko 10w40 dzinēja dzesēšanas ziņā. Pie tam daudziem dzinējiem rekomendē 10w30, kas ir vēl šķidrāka nekā 10w40 darba temperatūrā. Tā kā dzinēji ir gaisa dzeses, darba temperatūra var būt augstāka.
Re ko saka internets:
Regular oil starts to burn between 350 - 450 degrees F, While synthetic oil can continue to function at over 500 degrees. Sometimes piston/ring temperatures can rise to over 500 degrees under loads.
Sanāk, ka tieši sintētiskā ir labāka, piemēram, kāda 10w50 vai 10w60.
Bilde n Briggs&Stratton manuāļa.
Starp citu Apin kāda viskozitāte ir Briggs&Stratton Vanguard eļļai, tiem motoriem, kam Briggs dod lielāko garantijas laiku?
15W50
----------------- Eu, kāpēc nerāda parakstu? | Offline | | |
KristsK | 11. May 2020, 16:54 |
#4244
|
| Kopš: 22. Aug 2005
No: Ikšķile
Ziņojumi: 2729
Braucu ar: uzrakstu www.margas.lv
| Kadu beņu labak liet husim 550xp ar autotune? 98?
----------------- METĀLA IZSTRĀDĀJUMI , GRILU GALERIJA šeit
| Offline | | |
|
Lumpy | 11. May 2020, 17:53 |
#4245
|
| Kopš: 02. Sep 2012
No: Jelgava
Ziņojumi: 250
Braucu ar: XC90, Toyota, MAN
|
11 May 2020, 16:54:38 @KristsK rakstīja:
Kadu beņu labak liet husim 550xp ar autotune? 98?
Jā. Vēlams no lielajām DUS, kur degviela vairāk kustas. Un uz eļļām arī labāk netaupīt - parastā Husqvarnas HP eļļa būs ok. | Offline | | |
KristsK | 11. May 2020, 18:27 |
#4246
|
| Kopš: 22. Aug 2005
No: Ikšķile
Ziņojumi: 2729
Braucu ar: uzrakstu www.margas.lv
| LS+ eļļu leju + tikai neste 95 , ja 98 nevar radīt kadus riskus tad lies to, ko parejie saka? Paldies!
----------------- METĀLA IZSTRĀDĀJUMI , GRILU GALERIJA šeit
| Offline | | |
smudo | 11. May 2020, 19:37 |
#4247
|
| Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3630
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
10 May 2020, 02:54:55 @suslik rakstīja:
09 May 2020, 12:20:23 @Apins rakstīja:
09 May 2020, 09:55:51 @kars rakstīja:
04 May 2020, 21:20:38 @Apins rakstīja:
03 May 2020, 23:12:28 @kars rakstīja:
Kādu eļļu un cik daudz vajag mazajam 4taktu zāles pļāvējam? Kaut kādu random 1l 10w40
Stumjamiem pļāvējiem parasti ir 450-600ml eļļas, labākā ir sae30 eļļa. Izņēmumi ir Honda dzinēji - tur mēdz būt citas eļļas.
es ielēju parasto 10w40, nekas slikts nenotiks?
Karstā laikā tomēr iesaku pļaut ar sae30, jo citādāk var viegli pārkarsēt dzinēju
Muļķības, Sae 30 ir minerālā eļļa, 10w40 ir pussintētika, minerālajai eļļai nav nekādas priekšrocības pret pussintētisko 10w40 dzinēja dzesēšanas ziņā. Pie tam daudziem dzinējiem rekomendē 10w30, kas ir vēl šķidrāka nekā 10w40 darba temperatūrā. Tā kā dzinēji ir gaisa dzeses, darba temperatūra var būt augstāka.
Re ko saka internets:
Regular oil starts to burn between 350 - 450 degrees F, While synthetic oil can continue to function at over 500 degrees. Sometimes piston/ring temperatures can rise to over 500 degrees under loads.
Sanāk, ka tieši sintētiskā ir labāka, piemēram, kāda 10w50 vai 10w60.
Bilde n Briggs&Stratton manuāļa.
Starp citu Apin kāda viskozitāte ir Briggs&Stratton Vanguard eļļai, tiem motoriem, kam Briggs dod lielāko garantijas laiku?
+++
Vēl drusku pakritīšu un nerviem tēmas lasītājiem, kam eļļas temats neinteresē.
SAE (minerāleļļas) vienīgā priekšrocība ir lētākas ražošanas izmaksas. Pussintētiskā vai sintētiskā eļļa vispārējā situācijā (ir arī īpaši gadījumi, kad jālieto minerāleļļa) būs labāka. SAE30 un 10w30 viskozitāte pie 100 grādiem būs vienā līmenī (jāņem vērā, ka ir ir pieļaujams viskozitātes intervāls lai kvalificētos konkrētam viskozitātes līmenim, kas katrai eļļai, pat viena ražotāja, atšķirties - lai objektīvi salīdzinātu, jāpēta tehniskā datu lapa, bet atsķirības nav lielas. Ja strādā ļoti karstos apstāļos, tad var lietot arī nākamā līmeņa eļļu, piemēram, 10W40. Zāles plāvējiem, tā kā tos nedarbina ziemā, principā nav tik būtiska viskozitāte zemās temperatūrās, tādēļ, lai taupītu centus, var lieto arī SAE attiecīgās viskozitātes minerāleļļu, bet tāpat pirmajās minūtēs pēc aukstā starta dzinējs labāk eļļosies ar 10W30 (vai 5w40), nekā ar SAE30, jo 10W nozīmē, ka pie zemākas (aukstākas) t aukstā starta brīdī tā eļļa ir tik viskoza, kā SAE10, bet pie 100 grādiem, savukārt, tā it tik viskoza, kā SAE30.
Nākamā lieta, kas jāsaprot, ka nevajag pārspīlēt ar eļļas viskozitāti un motorā, kas paredzēts 30 viskozitātes eļļai, liet klāt 50 vai 60 viskozitātes eļļu, jo tas rada slodzi uz eļļas sūkni un palēnina eļļas plūsmu dzinējā, līdz ar to vienā brīdī var panākt negatīvu efektu (mazāka jauda, lielāks patēriņš, augstāka darba t). Pēc manas pieredzes, veicot eļļas t monitorēšanu, redzu, ka pārejos no 60 viskozitātes eļū uz 40 viskozitātes eļļu, dēļ labākas eļļas plūsmas dzesēšanas sistēmā, samazināt eļļas t karterī (noteiktos apstākļot pat par 5-10 grādiem). Pēc teorijas visefektīvāk ir lietot tik škidru eļļu, kas vēl arvien visos apstākļos stabili nodrošina minimālo eļļas spiediena līmeni dzinējā. Protams, ka zāles plāvējiem nav eļļas spiediena indikators, tādēļ ar škidrām eļļām nav jāaizraujas.
Un pēdējā lieta, kas jāņem vērā, ka eļļas viskozitāte ir tikai viens no ļoti daudziem eļļas parametriem, un ielejot neatbilstošu pareizās viskozitātes eļļu, dzinējs arī var tikt pamazām bojāts. Tādēļ jālej konkrētiem motoriem paredzētas eļļas, ko iesaka ražotāji, jo vidējam lietotājam nebūs pieejami dati un zināšanas, lai atrastu viņa specifiskajiem apstākļiem nedaudz piemērotāku eļļu, nekā ražotāja vispārējie norādījumi vidējam lietotājam, jo ražotājs rēķinās ar kaut kādiem vidējiem statistiskiem zāles plāvēju lietošanas apstākļiem.
Īss summary ausktāk minētajam - vienādiem apstākļiem/pielietojumam paredzēta eļļa (t.i. ar vienādām/līdzīgām piedevām), pussintētika vai sintētika būs labāka par minerāleļļu.
| Offline | | |
suslik | 11. May 2020, 23:26 |
#4248
|
| Kopš: 19. Mar 2009
No: Jelgava
Ziņojumi: 468
Braucu ar: Craftsman, Cub Cadet, Vespa
|
11 May 2020, 08:28:27 @Kalnz rakstīja:
11 May 2020, 00:18:30 @suslik rakstīja:
p.s. Benzīnu visur leju tikai 98 un cenšos Nestē.
Un kāds arguments ir 98-tā liešanai, ja izplatītāji iesaka tikai 95-to?
Kā jau Lumpy minēja, dēļ piejaukumiem, nosēdumiem vai kvalitātes kopumā. Vienreiz uz ziemu bija palicis E95 bākā traktoriņam, kas bija jauns (pārdošanā) un pavasarī, kad piešķīlu motors sāka darboties nevienmērīgi un tā konkrēti nevienmērīgi jaunam traktoriņam. Kad attaisīju karburatoru tur viss bija ar nosēdumiem, kā 10 gadīgam.
Ne vienmēr, protams, tā notiek ar E95, bet kopš rudens visur lēju E98 un šogad problēmu nebija... varbūt, sakritība, tomēr patīkama.
Es pats kad lēju 95to to arī ieteicu klientiem
| Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|