Online

Pašreiz BMWPower skatās 65 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Velosipēdu topiks

AutorsZiņojums
Araajz
27. Jul 2012, 12:33 #4141

Kopš: 30. Aug 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 28257

Braucu ar: E39


27 Jul 2012, 12:25:54 bertons rakstīja:
neesi bish galvaa sapisies? es uzdodu konkreetu jautaajumu par zobratiem, a man te shosejniekus, 28" piedaavaa.

ko tik rupji?
pats arī uz jautājumu, kur laba peldvieta pie ezera ar labu krastu, iesaki baseinu
Offline
Arsmens
27. Jul 2012, 12:35 #4142

Kopš: 28. Jun 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 13306

Braucu ar: Trim durvīm

Ā te vienu jautājumu gribēju pro-velistiem uzjautāt. Viens čoms uzlika ovālo zobratu uz klaņa un sākām filozofēt, kāds varētu būt iemesls, kāpēc profesionālā jomā šie nav aizgājuši? Tomēr tā fizika tur nav pavisam līdz galam tik laba kā liekas vai cits iemesls?
Offline
PASSATizhi
27. Jul 2012, 12:39 #4143

Kopš: 25. Jun 2009

No: Jūrmala

Ziņojumi: 8681

Braucu ar: 686hp

pakaļas slēdzis pie kaķiem atri vien
Offline
Arsmens
27. Jul 2012, 12:39 #4144

Kopš: 28. Jun 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 13306

Braucu ar: Trim durvīm


27 Jul 2012, 12:39:04 PASSATizhi rakstīja:
pakaļas slēdzis pie kaķiem atri vien

Tur tā lieta, ka tas slēdzis tik pat kā vispār nekustās!!!
Offline
PASSATizhi
27. Jul 2012, 12:41 #4145

Kopš: 25. Jun 2009

No: Jūrmala

Ziņojumi: 8681

Braucu ar: 686hp

labrīt
Offline
Arsmens
27. Jul 2012, 12:43 #4146

Kopš: 28. Jun 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 13306

Braucu ar: Trim durvīm


27 Jul 2012, 12:41:52 PASSATizhi rakstīja:
labrīt

Nu tas bija pa dienu, ne no rīta, bet savām acīm redzēju, tāpēc ir pārliecība, ka nekustās!
Offline
mpb
27. Jul 2012, 12:45 #4147

Kopš: 27. Sep 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 310

Braucu ar: dažādiem velosipēdiem


27 Jul 2012, 12:35:38 Arsmens rakstīja:
Ā te vienu jautājumu gribēju pro-velistiem uzjautāt. Viens čoms uzlika ovālo zobratu uz klaņa un sākām filozofēt, kāds varētu būt iemesls, kāpēc profesionālā jomā šie nav aizgājuši? Tomēr tā fizika tur nav pavisam līdz galam tik laba kā liekas vai cits iemesls?

slinkums atstāstīt, bet te ir pamatojums!
http://sheldonbrown.com/biopace.html
Offline
Arsmens
27. Jul 2012, 12:48 #4148

Kopš: 28. Jun 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 13306

Braucu ar: Trim durvīm


27 Jul 2012, 12:45:51 mpb rakstīja:

27 Jul 2012, 12:35:38 Arsmens rakstīja:
Ā te vienu jautājumu gribēju pro-velistiem uzjautāt. Viens čoms uzlika ovālo zobratu uz klaņa un sākām filozofēt, kāds varētu būt iemesls, kāpēc profesionālā jomā šie nav aizgājuši? Tomēr tā fizika tur nav pavisam līdz galam tik laba kā liekas vai cits iemesls?

slinkums atstāstīt, bet te ir pamatojums!
http://sheldonbrown.com/biopace.html

Plds, palasīšos. Arī vienu iemeslu tikko sasērčoju:

"One reason is that Ovals don't lend themselves to mass-distribution because of the large number of variations that has to be catered for. Different cyclists ride different machines, from small-wheeled bikes to recumbent trikes, and each of these requires differently orientated chainrings.

A lone engineer making something that really works, without the huge advertising budget of the big manufacturers and without resorting to the hype which has become today's norm, has little chance of influencing the habits of the millions of cycling comsumers. Nevertheless, a few Ovals are currently being mass-produced, specifically for racing cyclists - these are Osymetric and Q-rings."
Offline
badmoon
27. Jul 2012, 12:50 #4149

Kopš: 27. Jun 2005

Ziņojumi: 8417

Braucu ar: Braucu ar

Manam MTB 48 zobi priekšā, 11 aizmugurē, tātad 4,36 sanāk tas skaitlis, cik teorētiski var dabūt max ātrumu?
Ar šo velo laikam reizes 3 esmu uzslēdzis 3/8 un tad ar tikai pa kalnu uz leju

-----------------
..If I could be anyone, what would I choose to be for everyone?..
Offline
mpb
27. Jul 2012, 12:54 #4150

Kopš: 27. Sep 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 310

Braucu ar: dažādiem velosipēdiem


27 Jul 2012, 12:50:26 Badmoon rakstīja:
Manam MTB 48 zobi priekšā, 11 aizmugurē, tātad 4,36 sanāk tas skaitlis, cik teorētiski var dabūt max ātrumu?
Ar šo velo laikam reizes 3 esmu uzslēdzis 3/8 un tad ar tikai pa kalnu uz leju

atkarīgs no kadences! pie 90 rpm (netrenētai kājai jau liekas ātri) ir 49 km/h
Offline
Araajz
27. Jul 2012, 12:58 #4151

Kopš: 30. Aug 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 28257

Braucu ar: E39


27 Jul 2012, 12:52:39 bertons rakstīja:
visi taadi gonshkjegi ar pasaatu priekshgalaa, bet uz elementaaru jautaajumu atbildeet nevar.

Priekš remontu/upgreidu fetišiem ir velo meistari, nevis gonshkjegi
Offline
mpb
27. Jul 2012, 13:01 #4152

Kopš: 27. Sep 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 310

Braucu ar: dažādiem velosipēdiem


27 Jul 2012, 12:58:25 Araajz rakstīja:

27 Jul 2012, 12:52:39 bertons rakstīja:
visi taadi gonshkjegi ar pasaatu priekshgalaa, bet uz elementaaru jautaajumu atbildeet nevar.

Priekš remontu/upgreidu fetišiem ir velo meistari, nevis gonshkjegi
un tie, kuriem velo nav tikai pārvietošanās vai sporta līdzeklis.
Offline
subaru
27. Jul 2012, 13:59 #4153

Kopš: 17. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 10253

Braucu ar: rokām uz stūres

hmm ... tieši vakar paskatījos savam zobratus ...

(stc - nav jāskaita - uz viņiem ir rakstits cik zobi)

priekša (lielakais) 48 un pakaļa 13 (mazākais)
48/13 = 3.69

priekšā vēl lielāku nevajag, svdk nevarēs mežā pāri saknem tikt pāri, bet pakaļā gan es labprat mazako zobratu redzetu ar mazāk zobiem ... cik saprotu, tad par 11 zobiem mazāku nav .. bet domājams, ka tas būtu ok ... (48/11 = 4.36)

vnk kaukur pa šosi minot man tas 48/13 ir bik par īsu ...

nu pie reizes mainot pakaļā zobratus varētu nomigret aizmuguri no 7-speed uz 8-speed ...
Offline
subaru
27. Jul 2012, 14:02 #4154

Kopš: 17. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 10253

Braucu ar: rokām uz stūres


27 Jul 2012, 12:54:47 mpb rakstīja:

27 Jul 2012, 12:50:26 Badmoon rakstīja:
Manam MTB 48 zobi priekšā, 11 aizmugurē, tātad 4,36 sanāk tas skaitlis, cik teorētiski var dabūt max ātrumu?
Ar šo velo laikam reizes 3 esmu uzslēdzis 3/8 un tad ar tikai pa kalnu uz leju

atkarīgs no kadences! pie 90 rpm (netrenētai kājai jau liekas ātri) ir 49 km/h


nez cik man tas kājas trennetas vai netrennetas, bet pa turaidas kalnu leja braucot ar 48/13=3.69 man kājas aiziet raznosā pie kadiem 55-60 km/h ...
tad jau mok ir jēga no 48/11
Offline
mpb
27. Jul 2012, 14:02 #4155

Kopš: 27. Sep 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 310

Braucu ar: dažādiem velosipēdiem


27 Jul 2012, 13:59:07 subaru rakstīja:
hmm ... tieši vakar paskatījos savam zobratus ...

(stc - nav jāskaita - uz viņiem ir rakstits cik zobi)

priekša (lielakais) 48 un pakaļa 13 (mazākais)
48/13 = 3.69

priekšā vēl lielāku nevajag, svdk nevarēs mežā pāri saknem tikt pāri, bet pakaļā gan es labprat mazako zobratu redzetu ar mazāk zobiem ... cik saprotu, tad par 11 zobiem mazāku nav .. bet domājams, ka tas būtu ok ... (48/11 = 4.36)

vnk kaukur pa šosi minot man tas 48/13 ir bik par īsu ...

nu pie reizes mainot pakaļā zobratus varētu nomigret aizmuguri no 7-speed uz 8-speed ...

tad jāmaina pārslēdzējs arī!
un labāk likt 9nieci, vai pat 10nieci kaseti. ir patīkamāka braukšana, ja slēgties var ļoti pakāpeniski.

[ Šo ziņu laboja mpb, 27 Jul 2012, 14:03:37 ]

Offline
subaru
27. Jul 2012, 14:09 #4156

Kopš: 17. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 10253

Braucu ar: rokām uz stūres


27 Jul 2012, 14:02:30 mpb rakstīja:

27 Jul 2012, 13:59:07 subaru rakstīja:
hmm ... tieši vakar paskatījos savam zobratus ...

(stc - nav jāskaita - uz viņiem ir rakstits cik zobi)

priekša (lielakais) 48 un pakaļa 13 (mazākais)
48/13 = 3.69

priekšā vēl lielāku nevajag, svdk nevarēs mežā pāri saknem tikt pāri, bet pakaļā gan es labprat mazako zobratu redzetu ar mazāk zobiem ... cik saprotu, tad par 11 zobiem mazāku nav .. bet domājams, ka tas būtu ok ... (48/11 = 4.36)

vnk kaukur pa šosi minot man tas 48/13 ir bik par īsu ...

nu pie reizes mainot pakaļā zobratus varētu nomigret aizmuguri no 7-speed uz 8-speed ...

tad jāmaina pārslēdzējs arī!
un labāk likt 9nieci, vai pat 10nieci kaseti. ir patīkamāka braukšana, ja slēgties var ļoti pakāpeniski.


nuu problemu ar pakapenisko slegsanos nav .. jo jau tagad ar 3*7 ātrumiem ir pilnīgi labi .. tikai gribās max atrumu lielaku un min atrumu mazaku ... tip pakaļā lielo zobratu bikuc lielāku.
Tagad priekša (mazais) ir 28 zobi un aizmugure lielais arī 28 zobi ...
Offline
subaru
27. Jul 2012, 14:10 #4157

Kopš: 17. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 10253

Braucu ar: rokām uz stūres


27 Jul 2012, 14:04:37 bertons rakstīja:

27 Jul 2012, 13:59:07 subaru rakstīja:
vnk kaukur pa šosi minot man tas 48/13 ir bik par īsu ...


es tieshi par to pashu bet pasaatam kaarteejo reizi vajadzeeja baigo nazi nomeetaat


nu bet protams
šosejai savs ritens, mežam savs un pilsētai savs.
Tāpat kā ar mašīnām ... tikai lauķi un lūzeri brauc ar vienu mašinu visur - pa šoseju, pa pilsetu, pa granteni un uz mežu sēņot

[ Šo ziņu laboja subaru, 27 Jul 2012, 14:11:13 ]

Offline
bum_bumz
27. Jul 2012, 14:16 #4158

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6641

Braucu ar: E34


27 Jul 2012, 13:59:07 subaru rakstīja:
vnk kaukur pa šosi minot man tas 48/13 ir bik par īsu ...

Tiešām 3x gadā un tad no kalna, jeb tad jābrauc izkabināt sebos vienu-otru

Tūrisma ričam gribu 14-28 uz 8sp. Tā lai vienmērīgāk.
Ja sanāk situācija, kad varētu ieslēgt 48/11, labāk laižu brīvgaitā, izstaipos.
Offline
mpb
27. Jul 2012, 14:16 #4159

Kopš: 27. Sep 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 310

Braucu ar: dažādiem velosipēdiem


27 Jul 2012, 14:09:12 subaru rakstīja:

27 Jul 2012, 14:02:30 mpb rakstīja:

27 Jul 2012, 13:59:07 subaru rakstīja:
hmm ... tieši vakar paskatījos savam zobratus ...

(stc - nav jāskaita - uz viņiem ir rakstits cik zobi)

priekša (lielakais) 48 un pakaļa 13 (mazākais)
48/13 = 3.69

priekšā vēl lielāku nevajag, svdk nevarēs mežā pāri saknem tikt pāri, bet pakaļā gan es labprat mazako zobratu redzetu ar mazāk zobiem ... cik saprotu, tad par 11 zobiem mazāku nav .. bet domājams, ka tas būtu ok ... (48/11 = 4.36)

vnk kaukur pa šosi minot man tas 48/13 ir bik par īsu ...

nu pie reizes mainot pakaļā zobratus varētu nomigret aizmuguri no 7-speed uz 8-speed ...

tad jāmaina pārslēdzējs arī!
un labāk likt 9nieci, vai pat 10nieci kaseti. ir patīkamāka braukšana, ja slēgties var ļoti pakāpeniski.


nuu problemu ar pakapenisko slegsanos nav .. jo jau tagad ar 3*7 ātrumiem ir pilnīgi labi .. tikai gribās max atrumu lielaku un min atrumu mazaku ... tip pakaļā lielo zobratu bikuc lielāku.
Tagad priekša (mazais) ir 28 zobi un aizmugure lielais arī 28 zobi ...

http://veloatlaides.lv/lv/zobratu-kasetes/3294-...e-8sp-11-32.html 8 ātrumi
http://veloatlaides.lv/lv/zobratu-kasetes/3293-...e-7sp-11-28.html 7 ātrumi
Offline
PASSATizhi
27. Jul 2012, 15:08 #4160

Kopš: 25. Jun 2009

No: Jūrmala

Ziņojumi: 8681

Braucu ar: 686hp


27 Jul 2012, 14:04:37 bertons rakstīja:

27 Jul 2012, 13:59:07 subaru rakstīja:
vnk kaukur pa šosi minot man tas 48/13 ir bik par īsu ...


es tieshi par to pashu bet pasaatam kaarteejo reizi vajadzeeja baigo nazi nomeetaat
āksts neko nemetu, gonshegs tu mums te esi, 38km/h viņam pa īsu, pedāļus nevarot noķert es piemēram vairāk par 30 vispār reti kad uzgriežu, jo grūti ilgstoši man velo ir vairāk komforta pozīcijā, nevis guļošā, kā mtb, un vairak patīk visu dienu novalkāt 50kg piekabi ar bērniem, nevis stādīt ātruma rekordus tu tak pats neko no velo nerubī, bet priekštatu gribi uzbūvēt pretēju
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo