Online
Pašreiz BMWPower skatās 214 viesi un 11 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Metināšanas darbi
Autors | Ziņojums |
bepino | | Kopš: 01. Nov 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 2204
Braucu ar: Radziņu
| Vai kāds vari izīrēt TIG metināmo aparātu uz nedēļu? | Offline | | |
Reinis_m | | Kopš: 30. Mar 2010
Ziņojumi: 1921
Braucu ar: SAAB 9-3, Jeep Cherokee
| Rīt kļūšu par pusautomāta īpašnieku. Kur Rīgā jāpērk pulverstieple un uz ko tur vispār jāskatās?
Sāktonēji plānoju metināt vienu vecu auto. | Offline | | |
bum_bumz | | Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 6746
Braucu ar: E34
|
19 Jul 2016, 13:55:53 @Reinis_m rakstīja:
Rīt kļūšu par pusautomāta īpašnieku. Kur Rīgā jāpērk pulverstieple un uz ko tur vispār jāskatās?
Sāktonēji plānoju metināt vienu vecu auto.
ar gāzi | Offline | | |
RSAWorkshop | | Kopš: 13. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 7054
Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31
|
19 Jul 2016, 13:55:53 @Reinis_m rakstīja:
Rīt kļūšu par pusautomāta īpašnieku. Kur Rīgā jāpērk pulverstieple un uz ko tur vispār jāskatās?
Sāktonēji plānoju metināt vienu vecu auto.
Jāskatās uz 3fāzu pusautomātu, kuram cena ir sākot no kādiem 600 eur vismaz
2. variants vienfāzes invertors, cena sākot no kādiem 900eur
Pārējos ss.lv variantus vari atmest
Tālāk 0.8mm stieple-spoles izmērs atkarīgs no pusautomāta
mazais balons AGAmix vai MISon, ogļskābā gāze īsti nederēs, jo metina ''netīrāk'' un lai veidotos elektriskais loks ir nepieciešama lielāka strāva, tātad vieglāk izdedzināt caurumus
Reduktors gāzei ar regulējamu padevi
Laba masas klemme
Metinātāja cimdi (garie), maksā ap 5eur
Laba maska, ar hameleonu vieglāk strādāt, dārgākās maskas ātrāk reaģē un mazāk bojā acis
Laicīgi iepērc dažus 0.8 pistoles uzgaļus un aerosolu pistolei
----------------- RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993 | Offline | | |
kexxx | | Kopš: 12. Dec 2010
Ziņojumi: 12309
Braucu ar:
| Lol, ne jau visiem mājās/garāžā ir pieejamas 3 fāzes
Galvenais, ja pērc nedārgo variantu, labāk ņem "parasto" trafu variantu ar pakāpju regulēšanu, nevis wannabe advancēto ar bezpakāpju regulēšanu (invertoru). Iemesls- parastais aparāts ir daudz drošāks, tur vnk nav nekā tāda smalka, kam salūzt, viss ir viegli nomaināms/saremontējams | Offline | | |
Reinis_m | | Kopš: 30. Mar 2010
Ziņojumi: 1921
Braucu ar: SAAB 9-3, Jeep Cherokee
| Fāzes tā kā būtu pieejamas, bet es neplānoju to darīt profesionāli, bet kaut ko pačakarēties savam priekam, tāpēc aparāts būs bišķi pieticīgāks, un baigi labprāt vismaz sākumā arī iztiktu bez gāzes balona nomas un ar to saistītā čakara. | Offline | | |
RSAWorkshop | | Kopš: 13. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 7054
Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31
|
19 Jul 2016, 17:28:46 @Reinis_m rakstīja:
Fāzes tā kā būtu pieejamas, bet es neplānoju to darīt profesionāli, bet kaut ko pačakarēties savam priekam, tāpēc aparāts būs bišķi pieticīgāks, un baigi labprāt vismaz sākumā arī iztiktu bez gāzes balona nomas un ar to saistītā čakara.
Kaut cik pačakarēties vienalga vajag metināmo, kurš spēj sametināt, nevis kkādu sūdu, kurš spēj uzpļūtīt tikai pusizkausētu drāti, kuru piedzen žiguļa logu tīrītāja motors
Par pulverdrāti vari aizmirst, dārgi un sūdīgi, tad jau vari ņemt elektrodu metināmo
un jā, ja nav 3 fāzes, tad tikai invertora tipa metināmais spēs kko sametināt, jo pārveido strāvas līkni, parastie nederēs
----------------- RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993 | Offline | | |
nagla | | Kopš: 04. Jan 2007
No: Olaine
Ziņojumi: 3235
Braucu ar: ML270 Stage1
|
19 Jul 2016, 13:55:53 @Reinis_m rakstīja:
Rīt kļūšu par pusautomāta īpašnieku. Kur Rīgā jāpērk pulverstieple un uz ko tur vispār jāskatās?
Sāktonēji plānoju metināt vienu vecu auto.
kur tu esi redzejis ka kads ar to sudu pulverstiepli metina,tas ir galigs mesls,ar elektrodu var sametinat daudz kvalitativak neka ar to pulverstiepli,plus vina nedzese pistoli,taka saperc laicigi rezervaes dalas jo pistoles gals izkusis atri vien! liels dislaiks pulverstieplei | Offline | | |
|
BMW330D | | Kopš: 18. Nov 2012
Ziņojumi: 95
Braucu ar:
| Nu nezinu, visi te baigie metinātāji
Man boksā stāv šāda metināšanas iekārta.
https://www.ss.lv/msg/lv/construction/tools-and...tric/bbdjhg.html
metināts ir daudz un viss kautkas, nekādu problēmu.
Ja rokas no pakaļas neaug, mājsaimniecībā ideāli par tādu cenu.
Ir viena nianse,veikalā teica, ka var metināt ar un bez gāzes, pamēģinājām bez gāzes, nu neko tur nevar sametināt, paņēmu Agamix mazo gāzes balonu un štelle aizgāja.
Mazā balona noma liekas bija 5centi dienā+samaksā par Agamix gāzi ap 40Eur.
Teiksim tā, budžetā līdz 300eiro šis ir labs variants. | Offline | | |
Reinis_m | | Kopš: 30. Mar 2010
Ziņojumi: 1921
Braucu ar: SAAB 9-3, Jeep Cherokee
|
19 Jul 2016, 19:10:22 @BMW330D rakstīja:
Nu nezinu, visi te baigie metinātāji
Man boksā stāv šāda metināšanas iekārta.
https://www.ss.lv/msg/lv/construction/tools-and...tric/bbdjhg.html
metināts ir daudz un viss kautkas, nekādu problēmu.
Ja rokas no pakaļas neaug, mājsaimniecībā ideāli par tādu cenu.
Ir viena nianse,veikalā teica, ka var metināt ar un bez gāzes, pamēģinājām bez gāzes, nu neko tur nevar sametināt, paņēmu Agamix mazo gāzes balonu un štelle aizgāja.
Mazā balona noma liekas bija 5centi dienā+samaksā par Agamix gāzi ap 40Eur.
Teiksim tā, budžetā līdz 300eiro šis ir labs variants.
Jāatzīst, ka tieši šāds te ir arī pasūtīts.
Ok, nu tad nāksies ņemt to gāzi. Es te skatos, ka nekāda Agamix nav - http://www.aga.lv/lv/products_ren/cutting_weldi...gases/index.html
Kas tad būtu vajadzīgs no šīm gāzēm?
Aga ir vienīgais vai labākais gāzes tirgotājs vai ir vērts pačekot vēl ko? | Offline | | |
ATB | | Kopš: 21. Sep 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 5259
Braucu ar: ♛ ♛
| Man ar aktuāli - kāda tiesi gāze bija domāta zem nosaukuma "aga mix"? | Offline | | |
RSAWorkshop | | Kopš: 13. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 7054
Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31
|
19 Jul 2016, 19:54:11 @ATB rakstīja:
Man ar aktuāli - kāda tiesi gāze bija domāta zem nosaukuma "aga mix"?
bija viņiem argona un ogļskābās gāzes maisījums
Pats personīgi lietoju mison 18
----------------- RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993 | Offline | | |
JZ | | Kopš: 31. May 2002
Ziņojumi: 9159
Braucu ar:
|
19 Jul 2016, 17:31:50 @RSAWorkshop rakstīja:
19 Jul 2016, 17:28:46 @Reinis_m rakstīja:
Fāzes tā kā būtu pieejamas, bet es neplānoju to darīt profesionāli, bet kaut ko pačakarēties savam priekam, tāpēc aparāts būs bišķi pieticīgāks, un baigi labprāt vismaz sākumā arī iztiktu bez gāzes balona nomas un ar to saistītā čakara.
Kaut cik pačakarēties vienalga vajag metināmo, kurš spēj sametināt, nevis kkādu sūdu, kurš spēj uzpļūtīt tikai pusizkausētu drāti, kuru piedzen žiguļa logu tīrītāja motors
Par pulverdrāti vari aizmirst, dārgi un sūdīgi, tad jau vari ņemt elektrodu metināmo
un jā, ja nav 3 fāzes, tad tikai invertora tipa metināmais spēs kko sametināt, jo pārveido strāvas līkni, parastie nederēs
beidz muļķības runāt, tie lētie (zem pāris k) 3fāzu nemaz nav 3fāzu, bet tiek izmantots spriegums starp 2 fāzēm, un vajadzīgs tas ir ja taisies ražot, nejau tur kādu virsbūvi paremontēt, kādu mēbeli no kvadrātcaurulēm sametināt vai ko tamlīdzīgu
tādam amatierim, kas metina kaut ko zem 3-4mm biezumā, pilnībā pietiek ar 1 fāzi, var pat arī stipri biezākus dzelžus metināt, tik tad jau jāsāk ar priekšsildīšanu, šuves vienu virs otras utt utml
daudz svarīgāk par tām fāzēm ir duty cycle - tb cik ilgi (garas šuves) var ar max slodzi dedzināt, un atkal - tādam iesācējam - amatierim - nu nespēs nekad pārkarsēt tādu 300eur aparātu, un, ja sanāk, nu aizej paelpo svaigu gaisu uz 10min, aparāts atdzisīs un varēsi turpināt, un vēlāk pārdomāsi darbu secību tā, lai nav no vietas metriem šuvju jādedzina
tas pats ar tām "strāvas līknēm" - saklausījies mārketinga tuftu... es ņemtu inverteri tikai tad, ja paredzēts to staipīt apkārt pa dažādām darbnīcām (tb inverteris būs uz pusi vieglāks par trafu, kādi 20kg pret 40kg), vai strādāt izbraukumā - cita iemesla to pirkt nav, esmu metinājis gan ar vienu, gan otru, un atšķirības šuvē, kad abi ir noregulēti pareizi - nav, iverteris pat principā ir lētāks izgatavošanā, agrāk vienkārši nebija pieejami tādi ļoti jaudīgi IGBT pieņemamās cenās, un kapars trafiem kļūst tikai dārgāks, par remontiem jau te teica - trafu aparātiem var beigties tikai diodes (maksā kapeikas), citam tur nav īsti kam nodegt, bet viens pats IGBT būs daždesmit eur, un tad vēl risks ka vaina būs kādā signāla ģenerātora ķēdē, un tāds remonts jau vienkārši nebūs tā vērts un meklēsi jaunu aparātu
par metināšanu bez gāzes - vajadzīga ir "pulverstieple", tā ir stieple kur flux un vielas, kas veido aizsargvidi šķidrajam metālam, jau ir stieplē iekšā (būtībā kā metināt ar elektrodu), metinājums ar tādu stiepli bez gāzes izskatīsies kā metinājums ar elektrodu, būs jātīra šlagu - sametināt var, bet daudz akurātāk ir metināt ar gāzi, un pulverstieples metinājums ar gāzi izskatīsies vēl labāk par parasto stiepli + gāze, un var ievērojami ātrāk metināt - svarīgi tikai ražošanai, ne amatierim
un 0.8 stiepli neieteiktu, virsbūves darbiem ērtāk ir izmantot 0.6, 0.8 būs vairāk kaut kam 1.5-3mm biezumā
un par gāzēm - Ar/CO2 mix ir priekš tīriem bleķiem - gludāka šuve, mazāk dzirksteļu salīdzinājumā ar CO2, CO2 šuve būs nedaudz karstāka - kas palīdz ja metini biezus bleķus (8+ mm) uz aparāta spēju robežas, tīrais CO2 gan ir ievērojami lētāks par mixu (2+reiz lētāks) | Offline | | |
BMW330D | | Kopš: 18. Nov 2012
Ziņojumi: 95
Braucu ar:
|
19 Jul 2016, 19:45:26 @Reinis_m rakstīja:
19 Jul 2016, 19:10:22 @BMW330D rakstīja:
Nu nezinu, visi te baigie metinātāji
Man boksā stāv šāda metināšanas iekārta.
https://www.ss.lv/msg/lv/construction/tools-and...tric/bbdjhg.html
metināts ir daudz un viss kautkas, nekādu problēmu.
Ja rokas no pakaļas neaug, mājsaimniecībā ideāli par tādu cenu.
Ir viena nianse,veikalā teica, ka var metināt ar un bez gāzes, pamēģinājām bez gāzes, nu neko tur nevar sametināt, paņēmu Agamix mazo gāzes balonu un štelle aizgāja.
Mazā balona noma liekas bija 5centi dienā+samaksā par Agamix gāzi ap 40Eur.
Teiksim tā, budžetā līdz 300eiro šis ir labs variants.
Jāatzīst, ka tieši šāds te ir arī pasūtīts.
Ok, nu tad nāksies ņemt to gāzi. Es te skatos, ka nekāda Agamix nav - http://www.aga.lv/lv/products_ren/cutting_weldi...gases/index.html
Kas tad būtu vajadzīgs no šīm gāzēm?
Aga ir vienīgais vai labākais gāzes tirgotājs vai ir vērts pačekot vēl ko?
Nenožēlosi šo izvēli
Par gāzi runājot, labākais variants zvanīt uz gāzes kantoriem, man Agamix ieteica viens metinātais, kurš ar to nodarbojās ik dienā.
Kad meklēju gāzi netā, neko neatradu zem Agamix, tad zvanīju, daži teica, ka nav, tad atradu Ramans Un Partneri Sia. | Offline | | |
RSAWorkshop | | Kopš: 13. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 7054
Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31
|
19 Jul 2016, 20:12:48 @JZ rakstīja:
19 Jul 2016, 17:31:50 @RSAWorkshop rakstīja:
19 Jul 2016, 17:28:46 @Reinis_m rakstīja:
Fāzes tā kā būtu pieejamas, bet es neplānoju to darīt profesionāli, bet kaut ko pačakarēties savam priekam, tāpēc aparāts būs bišķi pieticīgāks, un baigi labprāt vismaz sākumā arī iztiktu bez gāzes balona nomas un ar to saistītā čakara.
Kaut cik pačakarēties vienalga vajag metināmo, kurš spēj sametināt, nevis kkādu sūdu, kurš spēj uzpļūtīt tikai pusizkausētu drāti, kuru piedzen žiguļa logu tīrītāja motors
Par pulverdrāti vari aizmirst, dārgi un sūdīgi, tad jau vari ņemt elektrodu metināmo
un jā, ja nav 3 fāzes, tad tikai invertora tipa metināmais spēs kko sametināt, jo pārveido strāvas līkni, parastie nederēs
beidz muļķības runāt, tie lētie (zem pāris k) 3fāzu nemaz nav 3fāzu, bet tiek izmantots spriegums starp 2 fāzēm, un vajadzīgs tas ir ja taisies ražot, nejau tur kādu virsbūvi paremontēt, kādu mēbeli no kvadrātcaurulēm sametināt vai ko tamlīdzīgu
tādam amatierim, kas metina kaut ko zem 3-4mm biezumā, pilnībā pietiek ar 1 fāzi, var pat arī stipri biezākus dzelžus metināt, tik tad jau jāsāk ar priekšsildīšanu, šuves vienu virs otras utt utml
daudz svarīgāk par tām fāzēm ir duty cycle - tb cik ilgi (garas šuves) var ar max slodzi dedzināt, un atkal - tādam iesācējam - amatierim - nu nespēs nekad pārkarsēt tādu 300eur aparātu, un, ja sanāk, nu aizej paelpo svaigu gaisu uz 10min, aparāts atdzisīs un varēsi turpināt, un vēlāk pārdomāsi darbu secību tā, lai nav no vietas metriem šuvju jādedzina
tas pats ar tām "strāvas līknēm" - saklausījies mārketinga tuftu... es ņemtu inverteri tikai tad, ja paredzēts to staipīt apkārt pa dažādām darbnīcām (tb inverteris būs uz pusi vieglāks par trafu, kādi 20kg pret 40kg), vai strādāt izbraukumā - cita iemesla to pirkt nav, esmu metinājis gan ar vienu, gan otru, un atšķirības šuvē, kad abi ir noregulēti pareizi - nav, iverteris pat principā ir lētāks izgatavošanā, agrāk vienkārši nebija pieejami tādi ļoti jaudīgi IGBT pieņemamās cenās, un kapars trafiem kļūst tikai dārgāks, par remontiem jau te teica - trafu aparātiem var beigties tikai diodes (maksā kapeikas), citam tur nav īsti kam nodegt, bet viens pats IGBT būs daždesmit eur, un tad vēl risks ka vaina būs kādā signāla ģenerātora ķēdē, un tāds remonts jau vienkārši nebūs tā vērts un meklēsi jaunu aparātu
par metināšanu bez gāzes - vajadzīga ir "pulverstieple", tā ir stieple kur flux un vielas, kas veido aizsargvidi šķidrajam metālam, jau ir stieplē iekšā (būtībā kā metināt ar elektrodu), metinājums ar tādu stiepli bez gāzes izskatīsies kā metinājums ar elektrodu, būs jātīra šlagu - sametināt var, bet daudz akurātāk ir metināt ar gāzi, un pulverstieples metinājums ar gāzi izskatīsies vēl labāk par parasto stiepli + gāze, un var ievērojami ātrāk metināt - svarīgi tikai ražošanai, ne amatierim
un 0.8 stiepli neieteiktu, virsbūves darbiem ērtāk ir izmantot 0.6, 0.8 būs vairāk kaut kam 1.5-3mm biezumā
un par gāzēm - Ar/CO2 mix ir priekš tīriem bleķiem - gludāka šuve, mazāk dzirksteļu salīdzinājumā ar CO2, CO2 šuve būs nedaudz karstāka - kas palīdz ja metini biezus bleķus (8+ mm) uz aparāta spēju robežas, tīrais CO2 gan ir ievērojami lētāks par mixu (2+reiz lētāks)
kā tad, ka viss ir muļķības, ESAB jau arī ražo invertora mēslus, tikai nez kāpēc iegādājos ESAB caddy priekš mājas un šuvi metina normāli un gludi, kaimiņa 1fāzes ķīnietis tikai spļaudās un reti kad uztaisa normālu caurmetinājumu
Ko, kur un kā izmanto vai neizmanto 3fāznieks neesmu iedziļinājies, elektrība neinteresē, man pietiek ar to ka 1fāznieks normāli nemetina, 3fāznieks metina, attiecīgi izvēlos 3fāzu
----------------- RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993 | Offline | | |
ATB | | Kopš: 21. Sep 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 5259
Braucu ar: ♛ ♛
| JZ, kur tu šito visu esi samācijies? Pēc izglītības mehāniķis/ metinātājs/hvz kas vēl vienā personā? | Offline | | |
|
welder | | Kopš: 28. Mar 2010
Ziņojumi: 360
Braucu ar: 335d,exc530
|
19 Jul 2016, 19:45:26 @Reinis_m rakstīja:
19 Jul 2016, 19:10:22 @BMW330D rakstīja:
Nu nezinu, visi te baigie metinātāji
Man boksā stāv šāda metināšanas iekārta.
https://www.ss.lv/msg/lv/construction/tools-and...tric/bbdjhg.html
metināts ir daudz un viss kautkas, nekādu problēmu.
Ja rokas no pakaļas neaug, mājsaimniecībā ideāli par tādu cenu.
Ir viena nianse,veikalā teica, ka var metināt ar un bez gāzes, pamēģinājām bez gāzes, nu neko tur nevar sametināt, paņēmu Agamix mazo gāzes balonu un štelle aizgāja.
Mazā balona noma liekas bija 5centi dienā+samaksā par Agamix gāzi ap 40Eur.
Teiksim tā, budžetā līdz 300eiro šis ir labs variants.
Jāatzīst, ka tieši šāds te ir arī pasūtīts.
Ok, nu tad nāksies ņemt to gāzi. Es te skatos, ka nekāda Agamix nav - http://www.aga.lv/lv/products_ren/cutting_weldi...gases/index.html
Kas tad būtu vajadzīgs no šīm gāzēm?
Aga ir vienīgais vai labākais gāzes tirgotājs vai ir vērts pačekot vēl ko?
Gāzu kantori-Elme messer,Gasschema,Airok | Offline | | |
JZ | | Kopš: 31. May 2002
Ziņojumi: 9159
Braucu ar:
|
19 Jul 2016, 20:22:05 @RSAWorkshop rakstīja:
kā tad, ka viss ir muļķības, ESAB jau arī ražo invertora mēslus, tikai nez kāpēc iegādājos ESAB caddy priekš mājas un šuvi metina normāli un gludi, kaimiņa 1fāzes ķīnietis tikai spļaudās un reti kad uztaisa normālu caurmetinājumu
Ko, kur un kā izmanto vai neizmanto 3fāznieks neesmu iedziļinājies, elektrība neinteresē, man pietiek ar to ka 1fāznieks normāli nemetina, 3fāznieks metina, attiecīgi izvēlos 3fāzu
kur es teicu ka inverteri ir mēsli? es teicu ka šuve ir vienāda abiem, kad rīkojas ar tiem cilvēks, kas zina ko dara, un ka pluss inverterim ir ka tas ir viegls, mīnuss - dārgs remonts, un par to kādēļ aiz vien vairāk ražo inverterus - paskaties kapara cenas pasaulē, uzreiz kļūs skaidrs (kad saprot ka trafos tas svars ir no satītā kapara)
fakts ir tāds, ka visam zem 3-4mm, priekš weekendu warrioriem, pilnībā pietiek ar 1fāzu lētu aparātu, un lēts trafinieks būs uzticamāks par lētu inverteri
ATB, neesmu ne mehāniķis, ne metinātājs, bet, ja vajag, varu gan uzkonstruēt, saskrūvēt un sametināt[ Šo ziņu laboja JZ, 19 Jul 2016, 20:39:37 ] | Offline | | |
Reinis_m | | Kopš: 30. Mar 2010
Ziņojumi: 1921
Braucu ar: SAAB 9-3, Jeep Cherokee
| Ok, par gāzi gandrīz skaidrs.
Kas vēl tāds iesakāms? Kas tas par aerosolu, kas iepriekšējā lapā tika minēts? | Offline | | |
RSAWorkshop | | Kopš: 13. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 7054
Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31
|
19 Jul 2016, 21:23:35 @Reinis_m rakstīja:
Ok, par gāzi gandrīz skaidrs.
Kas vēl tāds iesakāms? Kas tas par aerosolu, kas iepriekšējā lapā tika minēts?
aerosols, kurš aizsargās pistoles uzgali no pielipušām šļakatām
----------------- RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993 | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|