Online
Pašreiz BMWPower skatās 204 viesi un 5 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Alumīnija anodēšana
Autors | Ziņojums |
CaraCal | | Kopš: 30. Jan 2012
No: Jelgava
Ziņojumi: 106
Braucu ar:
| Ik pa laikam vajadzetu krasaini anodet terauda detaļas. Ir aktuali šādi apstrādāt al disku plauktus. | Offline | | |
Chainsaw | | Kopš: 28. Oct 2006
Ziņojumi: 6497
Braucu ar: trimmeri
| Riteņu detaļas caur primimbike.lv varot runāt, vismaz rotosa tantes tā runā | Offline | | |
sergis15 | | Kopš: 05. Apr 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 12023
Braucu ar: pikapu
|
27 Apr 2011, 16:08:45 Corey rakstīja:
Nevajag jau nu pārspīlēt. Esmu anododējis ar letākajām auduma krāsām, olu krāsām-pulveri Tādus bleķus kā bildē nav problēmu dabūt.
Nekas nav viegli, bet, ja 30min palasot netā, var uzzināt visu teoriju..kur problēma?
ak šie interneta pavēlnieki
nav nekā neizdarāma, ja palasīsi 30 min internetu
vecīt, ja esi tik mākulīgs, tad ej pārkrāso kādam maybach vai brabusu, domāju, ja palasīsi 40min internetu, tad tev pat pieredzi krāsošanā un speciāli paredzētu telpu + pro aprīkojumu nemaz nevajadzēs
šādus daiļdirsējus ik dienu sastopu, kas nesūda necērt, bet apgalvos, ka tas tā ir, un ka 100x tā darījis, tik nez kapēc visu uztic citiem darīt
----------------- Brīvības iela 117, Rīga.
GIANT/LIV, SCOTT velosipēdi, remonts un aksesuāri.
PM-Lūgums whatsapp vai 28610399
| Offline | | |
gumijkoks | | Kopš: 21. Apr 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 486
Braucu ar:
| Sergis15, iespējams te kolēģis nepilnīgi izteicās, bet taisnība vien ir - neliela izmēra alumīnija detaļas mājas apstākļos var dabūt tonētas ar elektrolīzes procesu. Par pigmentu izvēlējos auduma krāsas, process tiešām vienkāršs:
elektrolītā iemērkts alumīnijs un svina plāksne (būtiski, lai laukums lielāks kā detaļai). apmēram pusstundu palaižam cauri elektrību no akumulatoru lādētāja un tad detaļu iemērcam krāsvielā. Pēc neilga brīža detaļa jau ir ietonējusies.
Pirms gadiem 8 šitādā veidā velosipēdam nieciņus "anodēju" un vēl skolā ZPD uzrakstīju. Skolotājai ļoti patika
Tiesa gan liela izmera detaļas ar tādu mājas paņēmienu ir sarežģīti un neizdevīgi apstrādāt, jo vajadzīgs liels trauks ar daudz elektrolītu, tik pat liela apjoma svina plāksnes un labi lieli kabeļi.. | Offline | | |
JZ | | Kopš: 31. May 2002
Ziņojumi: 9159
Braucu ar:
| gumijkok, 30 min ir knapi knapi pietiekami kaut kāda toņa dabūšanai, un reti kura auduma krāsa vispār sūksies iekšā anodējumā, jo, parasti, tām ir daudz lielāks grauds nekā anodējuma porai (poras izmērs atkarīgs no elektrolīta sastāva un temperatūras), to jau nu tev vajadzēja zināt, ja reiz ZPD uzrakstiji par to lietu
var gadīties ka temperatūra bijusi augsta un strāva par lielu, ka poras izmērs izaug tik liels, ka sāk uzsūkt arī "lielās" auduma krāsas, bet tad tā krāsa mazgāsies ārā pie poru slēgšanas (kaut tai pašā vārošajā ūdenī), papildus tam - tas slānis ir ļoti mīksts un vairs īsti nepilda funkciju
tādēļ, ja grib to izdarīt daudz maz pareizi, ir jākontrolē strāvu, elektrolīta temperatūru un jāizmanto speciālās krāsas, lai varētu vēl mēģināt atkārtot to pašu toni citai detaļu partijai
1 uztaisīt ir vienkārši, bet 10 vienādas partijas, vai atkārtot to pašu 1. detaļas krāsu citai detaļai pēc 2 nedēļām - jau pavisam cits stāsts
riddler, anodēšana nepulēs detaļu, tā drīzāk to padara matētāku kā bija pirms tam, tā kā, ja gribi daudz maz spožu, grieztam metālām (virpotam/frēzētam) līdzīgu izskatu, nāksies slīpēt/pulēt, ar alumīnija ķīmisko vai elektropulēšanu pie mums neviens, cik zinu, nenodarbojas
pāris bildes ieskatam | Offline | | |
El_Camino | | Kopš: 20. Jul 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 1419
Braucu ar: 96' Dodge RAM 5.9
| Šits arī JZ darbs:
Man jau personīgi ļoti patīk kā sanāca!
-----------------
| Offline | | |
JZ | | Kopš: 31. May 2002
Ziņojumi: 9159
Braucu ar:
| Bildēs izskatās labāk | Offline | | |
El_Camino | | Kopš: 20. Jul 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 1419
Braucu ar: 96' Dodge RAM 5.9
| Arī tuvuma ir labi, un kam radīju teica ka kvalitāte tiesām laba un anodējums labi turās.
Tu izdomā ko daram ar aplocēm, jo ja sanāktu labi, varetu diezgan ok apjomu nodrošināt
-----------------
| Offline | | |
|
envy | | Kopš: 02. Aug 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 2194
Braucu ar: TFSI
| un ja baļļā varētu dabūt veselu moča disku | Offline | | |
JZ | | Kopš: 31. May 2002
Ziņojumi: 9159
Braucu ar:
| "problēma" ir tajā, ka tāda kapacitātes palielināšana no ~80l sistēmas kā man uz kādiem 400l, kā vajadzētu tādu izmēru daļām, izmaksātu materiālos ap 1000-1200 eur (trauki, skābe, sārmi, krāsas u.c.), un es jau neražoju, tas ir "hobija" līmenī, bet tam pustonnīgajam pasākumam jau vajag nopietnāku pieeju, un man vienkārši nav laika šobrīd ar to nodarboties | Offline | | |
endurists | | Kopš: 21. Apr 2009
Ziņojumi: 362
Braucu ar: Husaberg FE501 13' KTM Adventure LC4, BMW 120d
|
20 Mar 2014, 09:56:15 El_Camino rakstīja:
Šits arī JZ darbs:
Man jau personīgi ļoti patīk kā sanāca!
Man ka' reizi arī mocikletam interesē tiltiņus anodēt. Kā tur palika ar vidējo asi, vajadzēja kaut kādā veidā izolēt no vides? Aptuvens cipars šādam priekam? Krāsa visticamāk oranža![ Šo ziņu laboja endurists, 20 Mar 2014, 11:43:36 ] | Offline | | |
El_Camino | | Kopš: 20. Jul 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 1419
Braucu ar: 96' Dodge RAM 5.9
| Asi vajag izpresēt āra
-----------------
| Offline | | |
JZ | | Kopš: 31. May 2002
Ziņojumi: 9159
Braucu ar:
| Vajag lai katra detaļa ir viens vesels, bez iepresētām asīm, buksēm, helicoil tērauda vītnēm utt., ja tur kaut kas ir jāmaskē nost ar skočiem vai lakām - neņemu, man nav laika eksperimentēt kas izšķīdīs sērskābē, sārmā un kas nē
Tāpat nevar prognozēt īsti cik labs rezultāts būs ar lējumiem vai metinātām daļām, var nevienmērīgi nokrāsoties, var krāsā parādīties sīki pleķīši kur no kādas poras nāk ārā sērskābe un saēd krāsu, šāds risks ir arī ar detaļām kur ir labota kāda kļūda apstrādē ar iepresētu alumīnija "buksi", kamēr uz aci liekas ka ir ok, no tās šķirbas tomēr sūcas ārā skābe vēlāk, un bojā gan manas krāsas gan poru slēgšanas šķīdumus, nerunājot par vizuālo
Tādi aprīlijas tiltiņi būs ap 20-30 eur, atkarībā no tā, cik tīras tās detaļas un kas tur par pārklājumu ir bijis pirms tam, bet es ĻOTI nelabprāt kaut ko tādu ņemu taisīt
Principā anodēšanas pasākums ir piemērots jaunām, pilnībā virpotām/frēzētām detaļām
Ir bijusi slikta pieredze arī ar pulētām detaļām, uz aci izskatās perfekti, bet anodēšanas laikā virsmā veidojas krāterīši/poras, kas ir tādēļ ka kāds pulējot ir lietojis netīru smilšpapīru vai filci, kur pirms tam ir apstrādāts melnais vai nerūsošais tērauds, vai kāds cits metāls, kura daļiņas tiek iemīcītas pulētajā alumīnijā, un anodēšanas laikā "izdeg" paraujot sev līdz blakus esošo alumīniju, līdzīgi defekti ir manīti ar krievu ekstrūdēto materiālu ar
Un tos defektus redz tikai pēc anodēšanas, tb ir jau pāris stundas iztērētas uz to detaļu, bet vēlamā rezultāta nav, naudu es par tādu paprasīt nevaru, vai nu jāmēģina visu pa jaunam vai jādod atpakaļ kāda ir, tādēļ es praktiski neņemu lietotas, nezināmas izcelsmes daļas un iewaku griezties pie pulver vai auto krāsotājiem, tur vismaz būs garantēts rezultāts | Offline | | |
JZ | | Kopš: 31. May 2002
Ziņojumi: 9159
Braucu ar:
| Par vecām, izēstām, korodējušām detaļām - iepriekš aprakstītā dēļ - tikai uz pulveri vai autokrāsas, nekas labs tur ar anodēšanu nesanāks | Offline | | |
CaraCal | | Kopš: 30. Jan 2012
No: Jelgava
Ziņojumi: 106
Braucu ar:
|
20 Mar 2014, 11:52:39 riddler rakstīja:
20 Mar 2014, 09:23:11 JZ rakstīja:
riddler, anodēšana nepulēs detaļu, tā drīzāk to padara matētāku kā bija pirms tam, tā kā, ja gribi daudz maz spožu, grieztam metālām (virpotam/frēzētam) līdzīgu izskatu, nāksies slīpēt/pulēt, ar alumīnija ķīmisko vai elektropulēšanu pie mums neviens, cik zinu, nenodarbojas
pāris bildes ieskatam
nu es nedomaaju tieshi kaķa pautu versiju bet nu to oem spiidumu kas ir jaunai alu detaalei, jo piem vecas dzineeju daljas nooksideejas un izstaas peec suuda, opcija ir pulverot, nu kas ir taa so so, vai puleet kas ir par daudz bling tiiriit at draashu birsteem ir garaam, un tikai nostruuklots ir par daudz mateets + aatri sakorodees
kautkaads taads "spiidums" intereseetu
Sodas strūklas variants nederētu. Nebūs samatēts, bet tīrs. Ja sodu nemazgā nost tā arī aizsargā no korozijām. | Offline | | |
SkyBreak | | Kopš: 08. Apr 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 2
Braucu ar: MTB 26' ar cieto dakshu. Volvo s40 pakala dzen :)
| Sory par vecu sudu kustinasanu, bet vai musdienas vel ir kads, kas ar so nodarbojas? | Offline | | |
|
SkyBreak | | Kopš: 08. Apr 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 2
Braucu ar: MTB 26' ar cieto dakshu. Volvo s40 pakala dzen :)
| Ka butu ja, kka dabutu bremzu trosei virsu aluminija parklajumu un noandetu? Ir kads aluminijs kas padotos tik labi locei un krasa nelobitos nost locijuma vietaas?
Ka uz silikona vai plastmasa dabut shadu krasu?[ Šo ziņu laboja SkyBreak, 10 Apr 2014, 10:35:05 ] | Offline | | |
artys | | Kopš: 10. May 2008
No: Jēkabpils
Ziņojumi: 11258
Braucu ar: E30 cabrio, E53
| Kurš nodarbojas ar anodēšanu?
Vajadzīgs oficiāls darbonis, kurš varētu paņemt lielu pasūtījumu no Dāņu uzņēmuma.
----------------- Visa veida apdrošināšanas pakalpojumi, konsultācijas | Offline | | |
Pufaix | | Kopš: 07. Apr 2006
No: Jūrmala
Ziņojumi: 1724
Braucu ar: NC700XD, gludekli
| arī interesētu anodēšana ar papīru grāmatvedībai - ap 100 10x5cm frēzētas aumīnija kastītes.
| Offline | | |
erwinn | | Kopš: 07. Aug 2006
Ziņojumi: 919
Braucu ar:
| kur, kas ar to nodarbojas? Vajadzētu anodēt krosa mocim dzinēja vākus
| Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, Speedmotors, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|