Online
Pašreiz BMWPower skatās 215 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Šeit bija topiks (Kaspich, DM-101)
Autors | Ziņojums |
maasters | 24. Jul 2020, 13:17 |
#3981
|
| Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
| te fuuzels gribeja dzirdet rezume par gaazi, (interesants nickname starp citu :d)
principa piekritu seit Kasparam, jasaprot ir tas, ka auto DME nav nekāds makslīgais intelekts, kas spēj izštukot ko tu tagad dedzini cilindrā. tas ir no zavoda uzprogrammets vadities pec zinamiem signaliem no vairakiem ievadkanaliem ka piem lambda , MAF utt. atkariba no ta tas algoritms spej pamainīt tev aizdedzi uc. lietas kautkadā diapazona. gāze sadeg savadak neka benzins, sadeg karstāk utt, izpludes gāzu temp pieaug, izmainās ari atgāzu sastāvs. tas dzineja kompis kautko "pievelk" cik spej, bet tas ir par maz cik vajadzetu.
rezultats? Limp mode.
tas cik daudz tas iespaido realo braukšanas gaitu utt es domaju jau ir atkarigs no konkreta dzineja modela un ta DME darbibas. ir tadi, kuriem izjut mazak to visu, ir kam bezmaz normali pabraukt nevar.
ka jau teicu gazes kompis ir "uzkarinats" uz īstā DME. pareizi butu ja DME jau no zavoda naktu uzprogrammes un paredzes šadai degvielai.
principa uzlikt gazi uz stock BMW DME ir apmeram ka normali "satjuningot" degvielas kartes cipojot. abos gadijumos dzinejs darbojas ta, ka DME nespej vairs savas iespeju robežas "izvilkt" un izlabot.
Un tomer, ir viens bet...
par gazi in general es tomer saku labak lai ir gaze veca nestradajoša benzina neka benzins. jo padoma kaspich, tapat 2/3 tie m52 kas ir latvija nestrada korekti, tad tur kada starpiba uz ko vini nestrada korekti neta?
kance kanco gaze tomer sadeg tirak neka benzins , ja ari nekorekti stradajoša benzina motora.
tas ir del pašas degvielas kimiskajam ipasibam.
kaut ari gazei degot atmosferiskos apstaklos nav tas pats kas cilindra zem spiediena, tomer salidziniet vai jus gribētu virtuve cept pankūkas uz benzīna plītiņas vai uz gāzes?
tas pats garaža ar aizvertam durvim, ja darbojas uz benzīna , man pec paris min jau ir dulla galva un prasas mukt lauka, uz gazes šads stavoklis pienak daudz velak.
teiksim ta , iekšdedzes dzineju atgazu kaitigumu primari nosaka pati degviela (tās tips, ķīmiskais sastāvs), kas tiek dedzinata un tikai tad tās sadegšanas apstākļi.
lidz ar to atbilde ir ne, gāze nav tas pats kas hujova stradajošs benzins un nepavisam nav pielidzinama DPF off kvepošam dizelim, tas ir ka salidzinat papirmalkas ugunskuru ar traktora riepu dedzinašanu.
Vienīgais kas gāzei ir kopigs ar benzīnu ir CO2 izmešu saturs, jo gāze vidēji tērē vairāk par benzīnu un kaut arī sadegot ekvivalentam gāzes duduzmam pret benzīna daudzumu Co2 būtu mazāk, toties lai sasniegtu to pašu jaudu dzinējā japatērē vairāk gāzes un rezultātā Co2 izlidzinās, bet gāzei ir mazāk citu kaitigo blakus produktu sadegot, kas ja tu stāvi pilsētā korķī karstumā un bezvējā nav mazsvarigi.
piekrīti tac kaspich?
es tevi saprotu tu pamatā heito gāzi jo tā tada veidā kādā to uzstāda pie mums vienkārši izpish tavus mīļotos dzinējus.
| Offline | | |
kexxx | 24. Jul 2020, 13:23 |
#3982
|
| Kopš: 12. Dec 2010
Ziņojumi: 12318
Braucu ar:
| Ja jau par atgāzēm tēma... Kur Rīgā benzīnniekam varētu nomērīt atgāzes un cik tāda procedūra pašlaik maksā?
Pieņemu, ka nomērīt var daudz kur, bet interesētu vieta, kur to izdarīs puslīdz precīzi, nevis ar hvz kādu 100 gadus neapkoptu un nekalibrētu iekārtu | Offline | | |
Peppa_pig | 24. Jul 2020, 15:40 |
#3983
|
| Kopš: 01. Apr 2020
Ziņojumi: 517
Braucu ar: ⸸PE☿PA⸸
| Wtf kur esat izravusi, ka gāze tērē 20-30% vairāk, tērē tik pat, dzinējs grab ka dizels wtf - tur pat pārslēgšanos nejut + cena 0.40 pret 1.20? Laikam tikai lietotas iekārtas uzstadat - darba drots ar gāzi (1.4i) jau 200000 km nobraucis (pie 100000 nomainīja reduktoru) tā tikai filtru maiņas pie 15000 km | Offline | | |
maasters | 24. Jul 2020, 20:25 |
#3984
|
| Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
| ari tad ja benzīns darbojas ideāli, un nav mehāniski sadilis uz gāzi tas tērēs vairāk degvielas.
kapēc?
Nē tas nav tikai deļ Limp bizkit mode.
Dzinēja vadības nespēja saprast "kas notiek" protams papildus palielina gāzes patēriņu, kas citkārt būtu mazāks, bet galvenais iemesls kapēc gāzi tērē vairāk L/100km nekā benzīnu ir pašas degvielas energijas blīvums to vajag saprast.
Gāzei ir zemāks energijas blīvums nekā benzīnam, viss ar to pietiek.
reku ir čārts ar enerģijas blīvumiem un siltumjaudu pēc degvielas tipa, ja kāds netic.
Links
dīzelim, ja kas ir lielākais siltumjaudas rādītājs uz svara vienību , taka nav nekāds brinums, ka dīzelis, ja darbojas kautcik pareizi patērē vismazāk degvielas.
fun fact , no visām zinamajām degvielām ko ikdienā lietojam (gāze, benzīns ,dīzels) dīzelis sver arī visvairāk uz litru, apmēram 830grami litrā
| Offline | | |
Sancix | 24. Jul 2020, 22:10 |
#3985
|
| Kopš: 03. May 2008
Ziņojumi: 6915
Braucu ar: to kas pa rokai
| Izmest flap ir tas pats, kas izmest disa/uzlikt m50 ieplūdi uz m52 vai pat m54. Ne velti šādas klapes nāk ne tikai dirseļiem. Tad jau varbūt atcelt vanosu darbību un braukt ar m50b25 bezvanosu ?
----------------- Viss par un ap kārdāniem. PM
| Offline | | |
uldens1 | 24. Jul 2020, 22:45 |
#3986
|
| Kopš: 28. Feb 2008
Ziņojumi: 16203
Braucu ar:
| tagad poļi un ne tikai taisa aftermarketa klapes [ Šo ziņu laboja uldens1, 24 Jul 2020, 22:45:31 ] | Offline | | |
Mikus188 | 24. Jul 2020, 23:00 |
#3987
|
| Kopš: 04. May 2008
No: Jelgava
Ziņojumi: 709
Braucu ar: E39 528 un E60 530xD
|
24 Jul 2020, 22:45:17 @uldens1 rakstīja:
tagad poļi un ne tikai taisa aftermarketa klapes
tāds svarīgs komentārs, būtu kādu linku vai kodiņu piemetis. | Offline | | |
maasters | 24. Jul 2020, 23:19 |
#3988
|
| Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
| protams ka darbiba arpus optimalas paaugstina paterinu , ari benzinam un dizelim ta buutu ari gāzei tā ir.
tas ko es saku, ka pat ja tev būtu divi indetiski N sērijas motori, vines ar DME uz benzīnu otrs uz LPG , abi darbotos optimāli, gāzenieks tāpat butu savi vidēji 15-20%, jeb par kautkur 1.5-2L uz 100 rijīgāks, tā vienkārši ir.
Te gan ir viena nianse ko derētu piebilst.
paskatamies šeit.
Links
Gāzes energijas blīvums MJ/kg ir pat drusku virs benzīna MJ/kg, bet blīvums uz litru benzīnam ir daudz augstāks.
te der atcerēties, ka gāze ir gāze un tas cik daudz gāzes izteiktas gramos saiet vienā litrā ir atkarīgs no tās spiediena.
skaidrs , ka neviens negribētu gāzes balonu, kam sieniņu biezums ir tāds ka ieliekot to mašīnā atsperes kopā saspiežas, zustu arī jēga no ekonomijas.
taka šis iemesls nosaka daudz.
starp citu arī gāzes iztvaices temp ir svarīga, jeb reduktora temp. ja tā ir par zemu, tad cilindros tiek nepilnīgi iztvaicēta gāze, tāda nevar pilnvērtīgi sadegt līdz ar to aug patēriņš.
pluss visam tam ir tāds vienīgi, ka gāzei ir augsts oktāns un lai vai cik precīzi vai neprecīzi tu viņu sadozē stobros detonācija nenotiek , tikvien kā zaudē uz ekonomiju un jaudu.
vopšem secinājums ir tāds, gāze ir tikai izdevīga tāpēc, ka tā ir lēta. Ja gāzes cena augtu teiksim un būtu 0.85 -0.90 centi par litru, tad varu teikt pavisam droši pazustu pilnigi jebkāda tolka no tās, ņemot vērā ka pateriņš ir ausgtāks un iekārta maksā naudu un laiku lai ar to čakarētos.
[ Šo ziņu laboja maasters, 24 Jul 2020, 23:24:40 ] | Offline | | |
|
maasters | 24. Jul 2020, 23:27 |
#3989
|
| Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
| cik esu lasijis viedokļi par pareizu gredzenu piedilšanas veidu atsķiras.
joks gan ir tāds ar iekšdedzes motoriem, ka tiem gredzeni piedilst visu laiku līdz vienā brīdi tie jau ir nodiluši...
nu kļūdas nemet, varbūt izlodēta check engine lampiņa? mosh OBD stekeris nokrita pa lv bedrēm
piedod es vnk pieduros
[ Šo ziņu laboja maasters, 24 Jul 2020, 23:28:36 ] | Offline | | |
uldens1 | 25. Jul 2020, 00:47 |
#3990
|
| Kopš: 28. Feb 2008
Ziņojumi: 16203
Braucu ar:
|
24 Jul 2020, 23:00:07 @Mikus188 rakstīja:
24 Jul 2020, 22:45:17 @uldens1 rakstīja:
tagad poļi un ne tikai taisa aftermarketa klapes
tāds svarīgs komentārs, būtu kādu linku vai kodiņu piemetis.
google nemāki?? | Offline | | |
kurils | 25. Jul 2020, 00:53 |
#3991
|
| Kopš: 27. Mar 2013
Ziņojumi: 774
Braucu ar:
|
23 Jul 2020, 16:40:24 @smudo rakstīja:
Ja nav grūti - intereses pēc, vai dzinēja pāradaptēšanai ir līdzīga procedūra kā automātiksās kārbas pāradaptēšanai? Ja ievada google par automātiskās kārba pāradaptāciju, tad urāda informāciju, bet attiecībā uz dzinēja pāradaptāciju pēc remonta ir ļoti skopa info. Iespējams, ka Tavā blogā par šo jau ir kas rakstīts? Ar auto remontiem nenodarbojos un neplānoju, bet interesē auto lietas, tādēļ jautāju vispārīgo zināšanu papildināšanai.
man ari interese ka notiek si dzineja paradaptesana. protams ja tss nav slepts info. un ko vajag izpildei. inpu, istu vai vel kautko citu? | Offline | | |
bmwaddict | 25. Jul 2020, 01:55 |
#3992
|
| Kopš: 23. Oct 2002
No: Ogre
Ziņojumi: 8263
Braucu ar: BMW pa Los Angeles
| He he man te liidziigs keiss, ne BMW bet tomeer, Chevrolet Equinox 2012 gads V6 3.0 LF1 direct injection motors civlim vienk nokjiileeja motors uz freeway braucot konstantaa aatrumaa, nekaadi check engine nebija vienk noslaapa un kad atvilka maajaas motoru pagriezt nevar. Karoche negaaja daudz kjeepaaties iesprauda taadu pashu 3.0 LF1 no kautkaada noshkjilta Buick donora ar noskreejienu kkaadi nieka 40k km. Vizuaali taads pats motors tikai viens sensors vairaak ko Equinox nemaz neizmanto. Neko viss kaatiibaa salikts cilvlis brauc check engine nav vispaar nekaadu pending kljuudu nav visi monitoru testi ir izieti bet bendziina pateerionjsh juutami pieaudzis. Nu nav gluzhi 2x lielaaks bet reaali par kaadu ceturto dalju noteikti. Hvz kaa tas ir iespeejams.. Kkad buus jaapiekjeraas jaapapeeta vienk interesants faktinjsh nu lai mees saprastu cik nenormaali preciizi visas taas elektroniskaas sisteemas straadaa Pagaidaam vienk ceru ka kautkas tur pamazaam adapteesies bet neizskataas.
[ Šo ziņu laboja bmwaddict, 25 Jul 2020, 02:01:52 ] | Offline | | |
smudo | 25. Jul 2020, 09:36 |
#3993
|
| Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3633
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
25 Jul 2020, 09:03:07 @DM-101 rakstīja:
25 Jul 2020, 00:53:06 @kurils rakstīja:
23 Jul 2020, 16:40:24 @smudo rakstīja:
Ja nav grūti - intereses pēc, vai dzinēja pāradaptēšanai ir līdzīga procedūra kā automātiksās kārbas pāradaptēšanai? Ja ievada google par automātiskās kārba pāradaptāciju, tad urāda informāciju, bet attiecībā uz dzinēja pāradaptāciju pēc remonta ir ļoti skopa info. Iespējams, ka Tavā blogā par šo jau ir kas rakstīts? Ar auto remontiem nenodarbojos un neplānoju, bet interesē auto lietas, tādēļ jautāju vispārīgo zināšanu papildināšanai.
man ari interese ka notiek si dzineja paradaptesana. protams ja tss nav slepts info. un ko vajag izpildei. inpu, istu vai vel kautko citu?
Kungi,ejam uz bimmerprofs.
Menu izveelamies sadalju Blog.
Ritinam uz leju liidz sadaljai Service procedures.
Un tur izveelamies vajadziigo.
Ja interesee kas siikaak,izveelamies opciju Search.
Ierakstam keyword.
Lasam rakstus.
Raksti pieejami arii latviski: N53series.blogspot.com
Paldies! Izlasīju blogu par N43/N53 dzinēja pāradaptāciju izmantojot INPA. Kuriem (jaunākiem/vecākiem) dzinējiem ir līdzīgs princips? Vai procedūras mēdz būtiski atšķirties?
https://bimmerprofs.com/re-adaptation-engine/" target="_blank" title="https://bimmerprofs.com/re-adaptation-engine/" class="postlink">https://bimmerprofs.com/re-adaptation-engine/
https://bimmerprofs.com/re-adaptation-engine/" target="_blank" title="https://bimmerprofs.com/re-adaptation-engine/" class="postlink">https://bimmerprofs.com/re-adaptation-engine/ | Offline | | |
uldens1 | 25. Jul 2020, 09:37 |
#3994
|
| Kopš: 28. Feb 2008
Ziņojumi: 16203
Braucu ar:
|
25 Jul 2020, 01:55:01 @bmwaddict rakstīja:
He he man te liidziigs keiss, ne BMW bet tomeer, Chevrolet Equinox 2012 gads V6 3.0 LF1 direct injection motors civlim vienk nokjiileeja motors uz freeway braucot konstantaa aatrumaa, nekaadi check engine nebija vienk noslaapa un kad atvilka maajaas motoru pagriezt nevar. Karoche negaaja daudz kjeepaaties iesprauda taadu pashu 3.0 LF1 no kautkaada noshkjilta Buick donora ar noskreejienu kkaadi nieka 40k km. Vizuaali taads pats motors tikai viens sensors vairaak ko Equinox nemaz neizmanto. Neko viss kaatiibaa salikts cilvlis brauc check engine nav vispaar nekaadu pending kljuudu nav visi monitoru testi ir izieti bet bendziina pateerionjsh juutami pieaudzis. Nu nav gluzhi 2x lielaaks bet reaali par kaadu ceturto dalju noteikti. Hvz kaa tas ir iespeejams.. Kkad buus jaapiekjeraas jaapapeeta vienk interesants faktinjsh nu lai mees saprastu cik nenormaali preciizi visas taas elektroniskaas sisteemas straadaa Pagaidaam vienk ceru ka kautkas tur pamazaam adapteesies bet neizskataas.
nu viens sensors vairāk Tad var gadīties ka tas motors ir pilnīgi savādāks tomēr,un savādāks es domāju kā viņu redz vadības bloks | Offline | | |
HiJaCKeR | 25. Jul 2020, 10:16 |
#3995
|
| Kopš: 04. Aug 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 4652
Braucu ar: BMW E90 330i
| par to saudzīgo braukšanu pēc remonta, tāda vienmēr ir pastāvējusi, ir dzirdēts, padomju laikos autosportam sagatavotus dzinējus pieslēdza pie elektro motora un ar to tos grieza lai piestrādātos | Offline | | |
doriftoo | 25. Jul 2020, 10:29 |
#3996
|
| Kopš: 01. Jan 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 715
Braucu ar: ///M50
|
25 Jul 2020, 09:25:07 @DM-101 rakstīja:
par gredzenu piedilshanas teemu.
1. uzreiz peec salikshanas gredzeni var nepigult blokam/chaulai visaa garumaa. taadeelj saaakotneesaa piestraade jaaveic mega saudziigi. Ietopiijot var izdzedzinaat gredzenus;
2. gredzeni nedaudz veerpjas, virzulim ejot uz augshu un uzleju. Attieciigi, to aareejaa virsma piedilst nedaudz ovaala. Ja shajaa posmaa nebrauc ljoti saudziigi, gredzenu var ''nolikt uz kantes'', tb., gredzens ar kanti iecirtiis chaulaa. Un atkal - DDM.
Arii peec galvas remonta, shaalju mainjas - jaabrauc ljoti saudziigi.
Sakariigs meistars liks chekot gan elljas konsistenci [ja iespeejams], gan skaidinju esamiibu [pie pirmajaam/aatrajaam mainjaam].
Un nav te nekaads ''domas dalaas''. Liks chekot elljas liimeni, taas pateerinju [ja nu kaadaa stobraa gredzeni salikushies ne/ideaali].
To e21 owners manuālī var izlasīt? Cienu visu ko lasu no tevis par auto elektronikas jomu, bet šeit nevaru piekrist.
Detaļas ir daudz precīzākas nekā tās bija laiku atpakaļ, honējumi smalkāki. Gredzeniem, atšķirībā no jebkuras citas daļas, vajadzīga slodze lai tie piediltu/piedeldētu cilindra honējumu. Tikko saliktu dzinēju piebraucot uz stenda var redzēt kā ar katru mērījumu jauda palielinās, tieši uz gredzenu piestrādes rēķina. Tieši ir jāizvairās no dudināšanas, tukšgaitas. Slodzei jābūt mainīgai, ideāli ir trases, serpentīni, jo uz ielas tas var izraisīt neizpratni citos satiksmes dalībniekos.
Eļļas maiņa gan, max 30-100km, tas pa lielam arī ir galvemais piestrādes ilgums.
Edit: ja ir vajadzīgs ilgāks laiks, tad ir jāmeklē kļūda jauno detaļu izvēlē un veco apstrādē.
Un ja meistars liks braukt saudzīgi pēc šāļu maiņas, "kamēr piedilst", ieteiktu nedarbināt dzinēju, bet aizvest pie kāda, kurš prot apieties ar mikrometru un noslaucīt smiltis no tikko no zemes paceltajām daļām.[ Šo ziņu laboja doriftoo, 25 Jul 2020, 10:34:37 ] | Offline | | |
|
maasters | 25. Jul 2020, 11:31 |
#3997
|
| Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
| Nu detalas ir palikusas precizakas , tas vien nozime to ka piestrade ilgst mazaku laiku ne to ka ta neilgst vispar. jebkura detala kurai ir slidvirsma pret citu detalu tomer ienem savu vietu un taa laika no taas nonak nost mikrodalinu slaanis , kautvai tie pasi tauki kas bija uz meistara rokas kad vinsh to lika kopaa.
nu pirma elja skaidrs ka jamaina atri.
Links | Offline | | |
uldens1 | 25. Jul 2020, 11:31 |
#3998
|
| Kopš: 28. Feb 2008
Ziņojumi: 16203
Braucu ar:
| krosa mocim ar pēc kapitalkas ir jādod ručkā | Offline | | |
doriftoo | 25. Jul 2020, 12:25 |
#3999
|
| Kopš: 01. Jan 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 715
Braucu ar: ///M50
|
25 Jul 2020, 11:56:14 @DM-101 rakstīja:
Aa,tad visi razhotaaji ir lohi,jo jauniem auto pirmos 1000..2000km samazina max pieejamo griezi?
Paskaidro,luudzu,kaa "slodze" uz gredzenu pieaugs,palielinot griezi? Vo,tiiri iz mehaanikas.
Atbilde - nekaa. Vieniigais - pie lielas griezes nepiedilushu var izdedzinaat.
Jaa,formaali (it seviskji mazjaudas) dzineeju var brauc (jaa,gan user manual piemin saudziigu braukshanu pirmos 1k km,gan eleketronika samazina griezi,kaa jau mineeju),bet no taa saucamaas "obkatkas" lielaa meeraa ir atkariigs rezultaats. Ja tas ir mans dzineejs,es obkarkas laikaa braukshu kaa pensis. Bet jaa,ja tiek izraveeti flapi,pdf,kati,kveelsveces - pajaat,obkatka nav nepiecieshama.
Spiediens.
Ražotājam arī 1.5L motoreļļas patēriņš uz 1000km ir norma. Ražotājam(pārdevējam) arī eļļas maiņas intervāls var būt bezgalīgs kaut pats mezgla izgatavotājs paredz ko pavisam citu. Ar to auto ir jābrauc tev(vispārināti) nevis ražotājam, ja kas saplīst pēcgarantijas laikā, tas jāremontē tev(atkal jau vispārināti), tādēļ uz visu nevar skatīties caur owners manual. Atkal jau nerunāju par vadības sistēmām, jo to algoritmu ietekmēt spēj retais, taču uzturēt dzinēja mehānisko pusi kārtībā jāspēj visiem. Hipokrātisks skatījums tev. | Offline | | |
doriftoo | 25. Jul 2020, 12:29 |
#4000
|
| Kopš: 01. Jan 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 715
Braucu ar: ///M50
|
25 Jul 2020, 11:31:43 @maasters rakstīja:
Nu detalas ir palikusas precizakas , tas vien nozime to ka piestrade ilgst mazaku laiku ne to ka ta neilgst vispar. jebkura detala kurai ir slidvirsma pret citu detalu tomer ienem savu vietu un taa laika no taas nonak nost mikrodalinu slaanis , kautvai tie pasi tauki kas bija uz meistara rokas kad vinsh to lika kopaa.
nu pirma elja skaidrs ka jamaina atri.
Links
nesaku, ka nav vispār, bet principā vienīgais mezgls, kuram ir nepieciešama piestrāde ir virzuļa gredzeni attiecībā pret cilindru. Jo visur citur ir eļļas slānim jābūt, ja tā nav, tad tur jau ir jāmeklē problēma un tā jārisina.
edit: protams, ka dzīvē ir citādāk, un ir brīži, kad eļļas bads ir neizbēgams(kas atkal ir vienkārši risināms no ražotāja puses), kā arī konstrukciju īpatnības un konstruktoru kāši.[ Šo ziņu laboja doriftoo, 25 Jul 2020, 12:32:40 ] | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4
|