Online
Pašreiz BMWPower skatās 200 viesi un 17 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Viss par E39
Autors | Ziņojums |
makukaka | | Kopš: 28. Apr 2016
No: Sigulda
Ziņojumi: 113
Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!
| Sveiki, radās jautājums - kā vieglāk saprast, vai m52b25 125kw dzinējs 96 gada sedanā ir no čuguna vai alumīnija sakausējuma? Cik esmu dzirdēji, čugunnieki ir izturīgāki, ja sāk pisināt dzinēju ar remapiem, modifikācijām utt, ar mērķi palielināt jaudu. Kādi būtu pieredzējušu BMW someljē ieteikumi, ar kuriem dzinēja mezgliem ir lietderīgāk uzsākt jaudas celšanu? Ja pareizi saprotu, tad ir arī tie paši m52b25 ar 142kw jaudu, bet ar ko atšķiras pats dzinējs vai tā apkare abiem variantiem?piemēram, Mans sedans pēc papīriem ir 523i ar 125kw, bet ir taču arī 525i ar 142kw (+/-, neatceros cik precīzi kw) , kas ir atšķirgs jaudīgākajam dzinējam no mazāk jaudīgā?
Ā, un meklēju oem E39 priekšējo bamperi M izpildījumā, var ar defektiem, jebkādā krāsā. Vēlams +/- Siguldas novada teritorijā + Rīga. PM [ Šo ziņu laboja makukaka, 04 May 2024, 01:37:52 ] | Offline | | |
makukaka | | Kopš: 28. Apr 2016
No: Sigulda
Ziņojumi: 113
Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!
|
04 May 2024, 01:35:35 @xn3x rakstīja:
M52 jau nāca alumīnija bloks.
Aa okei, paldies par info, man šķita ka m52 vēl arī bija ar čuguna blokiem, bet laikam tad pēdējie čugunnieki bija m50...
Bet ar ko izskaidrojama samērā daudzu kw atšķirība? Vai tas varētu būt atkarīgs no apkares (inžektori, ieplūde, dme mapi, utt), vai fiziskajām dzinēja izmēru atšķirībām (lielāki virzuļi, citi izmēri klaņiem/sadalenēm utt)? [ Šo ziņu laboja makukaka, 04 May 2024, 01:44:05 ] | Offline | | |
xn3x | | Kopš: 09. Sep 2007
Ziņojumi: 2702
Braucu ar: ģimenes universāli
| M52 jau nāca alumīnija bloks.
141/142 kW būs vai nu M52B28, vai M54B52, kas ir daudz jaunāks.
Ja gribi vairāk jaudas, jāskatās tilpuma palielināšanas virzienā - googlē pēc atslēgvārdiem "M52 stroker". Ja par procesu ir lielāks prieks, kā par rezultātu, var ņemties. Bet, ja mērķis ir jauda, nevis skrūvēšana, vienkāršāk un gan jau lētāk būtu vienkārši pārsēsties uz 530i/330i. | Offline | | |
makukaka | | Kopš: 28. Apr 2016
No: Sigulda
Ziņojumi: 113
Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!
|
04 May 2024, 01:43:55 @xn3x rakstīja:
M52 jau nāca alumīnija bloks.
141/142 kW būs vai nu M52B28, vai M54B52, kas ir daudz jaunāks.
Ja gribi vairāk jaudas, jāskatās tilpuma palielināšanas virzienā - googlē pēc atslēgvārdiem "M52 stroker". Ja par procesu ir lielāks prieks, kā par rezultātu, var ņemties. Bet, ja mērķis ir jauda, nevis skrūvēšana, vienkāršāk un gan jau lētāk būtu vienkārši pārsēsties uz 530i/330i.
Hmm, atkal tad būšu kļūdījies ar faktiem, cik skatījos pēc modeļiem pa gadiem, likās ka manīju arī dzinēja marķējumu m52b25 ar lielākiem kw. Pēc idejas, man sanāk tas 523i ir arī ar 2.5L, bet esot 525i arī ar 2.5L... Pag, sanāk tas ir tas pats gļuks ar sērijas nosaukumu kā 523i kuzovam? Tas ir, uz auto bagara uzraksts 525i bet faktiski ir b28? Lol
Jaudu gribas pacelt "prikola pēc", interesē gan pašam skrūvēt, gan pašam izbaudīt Iepriekšējais e39 ar m52b20 TU (galīgi sapists ar zemu kompresiju, nolaistu apkari, karsētu... paskrullē pāris lapas atpakaļ zem šī topika, es tad tikai sāku iepazīt auto uzbūvi xD) ar 110kw ziemas sniegā dev foršas emocijas, tāpēc paņēmu 523i ar 125kw un diezgan labu nenopistu dzinēju, bet tāpat sķiet ka pa maz jaudas manam prieciņam, jaudīgāks ir nenoliedzami un jūtami, bet ... gribas vairāk
Strokeri būtu interesanti taisīt, ja būtu kvalitatīvs un precīzs instruments, šķūņa variantā (zem debess), diezvai tur kas kvalitatīvs sanāks bez pārmērīgas pisšanās un periodiskam nervu sabrukumam [ Šo ziņu laboja makukaka, 04 May 2024, 01:57:56 ] | Offline | | |
xn3x | | Kopš: 09. Sep 2007
Ziņojumi: 2702
Braucu ar: ģimenes universāli
| Tieši tā.
Prikola pēc labāk ieguldi šo enerģiju un entuziasmu savā kvalifikācijas/ienākumu celšanā, un tad nopērc auto ar tādu jaudu, kā vajag. | Offline | | |
makukaka | | Kopš: 28. Apr 2016
No: Sigulda
Ziņojumi: 113
Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!
|
04 May 2024, 01:53:11 @xn3x rakstīja:
Tieši tā.
Prikola pēc labāk ieguldi šo enerģiju un entuziasmu savā kvalifikācijas/ienākumu celšanā, un tad nopērc auto ar tādu jaudu, kā vajag.
Grūti koncentrēties uz kvalifikācijas celšanu esošajā darbā un sfērā, kamēr ir milzīga zinātkāre par bmw (adhd stuff)
Nenoliedzami, ir vieglāk uzreiz paņemt kaut ko gatavu un priecāties, bet ir milzīgs prieks, kad pats vari kko sataisīt, ko iepriekš nemācēji/nevarēji! Kā labs piemērs esošajam e39 - cauri, izrūsējuši sliekšņi pirmspēdējā skatē. Izdomāju, ka nopirkšu metināmo un prikola pēc sataisīšu pats... bez pieredzes metināšanā utt, un pēc nepilniem 2 mēnešiem (auto zem klajas debess, kad bija lietus, tad metināt nevarēja ) atkārtotā skatē par sliekšņiem ne ieraksta
rekur vnz, var paskatīties LI3643 xD [ Šo ziņu laboja makukaka, 04 May 2024, 02:05:29 ] | Offline | | |
RSAWorkshop | | Kopš: 13. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 7054
Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31
| Čuguna M52 būs ļoti grūti atrast, ļoti rets motors un tam arī nav baigā nozīmē, tas pats alumīnija bloks ir pietiekami izturīgs ja viņu nepārkarsē
----------------- RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993 | Offline | | |
Deivid | | Kopš: 02. Mar 2004
Ziņojumi: 40692
Braucu ar: E46 M3 / C5X
| Sanak ka USA gaja cuguna M52, tas man jaununs | Offline | | |
|
RSAWorkshop | | Kopš: 13. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 7054
Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31
| Man šķiet, ka Taizemei arī
----------------- RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993 | Offline | | |
makukaka | | Kopš: 28. Apr 2016
No: Sigulda
Ziņojumi: 113
Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!
| Bet ja paaugstina kompresijas attiecību un vēl pieliek turbo pūti, tad čuguna bloks būtu kaut cik vairāk piekāpīgs pret šāda veida slodzi? | Offline | | |
5STAR | | Kopš: 17. May 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 115
Braucu ar: e34
| Te cilvēkam vēl nav izdzisusi gribēšanas liesmiņa. Nav jāklausas šitie vecie powera ūpji, kas jau apbērnojušies un ar škodu braukā ikdienā. Jāliek tik viss kopā un kā būs tā būs. | Offline | | |
makukaka | | Kopš: 28. Apr 2016
No: Sigulda
Ziņojumi: 113
Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!
| Nesen biju pārbaudīt AC sistēmu, spiediens turās itkā, tur viss ok, bet noķīlējis AC ventilators ar 4 piniem, pretestības sadegušas
Jautāums - cik saprotu, tad AC fēns kurš iet uz feislifta ar 3x piniem ir bez pretestībām, bet gan darbojas uz PWM... ( un biežāk sastopams šrotos)
Idejiski, cik tas būtu reāli, vai, varbūt kāds ko tādu jau ir realizējis - pie 4 pin pievienot kaut vai to pašu arduino nano, un sakodēt tā, ka, piemērma, kad uz AC dod 1x ātrumu, tad pa 1x vadu arduino nolasa ka ir padots signāls, un pa citu izvadu izdod PWM signālu ar attiecīgu aizpildījumu, kad padodas 2x ātrums pa otro vadu, tad arduino dara to pašu (caur citiem GPIO piniem) un padod pwm ar lielāku aizpildījumu, kad iet AC fēnam uz max ātrumu, tad iet caur arduino uz kkādiem 90% (nu vai arī cik skaitās 100% max speed)?
Arduino man ir, no 12v uz 5v pārveidotāju salodēšu, mosfeti arī ir...
Itkā kapeiku pisšana, bet būtu interesants side projekts...
Kādam varbūt zināmas PWM procentuālās vērtības uz AC fēna ātrumiem, un kāda frekvence viņam ir?[ Šo ziņu laboja makukaka, 11 Jun 2024, 00:37:04 ] | Offline | | |
makukaka | | Kopš: 28. Apr 2016
No: Sigulda
Ziņojumi: 113
Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!
|
11 Jun 2024, 00:36:21 @makukaka rakstīja:
Nesen biju pārbaudīt AC sistēmu, spiediens turās itkā, tur viss ok, bet noķīlējis AC ventilators ar 4 piniem, pretestības sadegušas
Jautāums - cik saprotu, tad AC fēns kurš iet uz feislifta ar 3x piniem ir bez pretestībām, bet gan darbojas uz PWM... ( un biežāk sastopams šrotos)
Idejiski, cik tas būtu reāli, vai, varbūt kāds ko tādu jau ir realizējis - pie 4 pin pievienot kaut vai to pašu arduino nano, un sakodēt tā, ka, piemērma, kad uz AC dod 1x ātrumu, tad pa 1x vadu arduino nolasa ka ir padots signāls, un pa citu izvadu izdod PWM signālu ar attiecīgu aizpildījumu, kad padodas 2x ātrums pa otro vadu, tad arduino dara to pašu (caur citiem GPIO piniem) un padod pwm ar lielāku aizpildījumu, kad iet AC fēnam uz max ātrumu, tad iet caur arduino uz kkādiem 90% (nu vai arī cik skaitās 100% max speed)?
Arduino man ir, no 12v uz 5v pārveidotāju salodēšu, mosfeti arī ir...
Itkā kapeiku pisšana, bet būtu interesants side projekts...
Kādam varbūt zināmas PWM procentuālās vērtības uz AC fēna ātrumiem, un kāda frekvence viņam ir?
Mazs update: poh nomainīju ac fēnu no razborkas, neesmu redzējis kā griežas, bet ac dzesē labi, +/- par 17C pie gaisa vada zemāk nekā ārā, ar to arī pietiek.
Jautājums - ka būtu tehnoloģiski pareizāk sametināt difu? Pusautomāts man ir. | Offline | | |
volcomy2 | | Kopš: 06. Jul 2013
No: Tukums
Ziņojumi: 30
Braucu ar: BMW E36
| Sveiki, peksni masinu nevar piedarbinat, starteja bet nelec, degviela pienak, sadalenes devejs nomainits, viss itka strada, pie kompi rada kludu uz imoblaizeri 1df5. jautajums ja vinu izkode tad kaut kas mainisies un vai tas var ietekmet dzineja darbibu. biju ar kontakt klineri patirijis stekerus un masina pieleca, bet pec laika atkal neleca, tapec doma atbrivoties no imoblaizera
525d 120 kw[ Šo ziņu laboja volcomy2, 08 Jul 2024, 20:12:55 ] | Offline | | |
HE9600 | | Kopš: 06. Jan 2005
No: Līvāni
Ziņojumi: 2455
Braucu ar: Veciem BMW
| Lētāk, prātīgāk sataisīt ews. | Offline | | |
volcomy2 | | Kopš: 06. Jul 2013
No: Tukums
Ziņojumi: 30
Braucu ar: BMW E36
| To pie auto elektriki dara? | Offline | | |
|
HE9600 | | Kopš: 06. Jan 2005
No: Līvāni
Ziņojumi: 2455
Braucu ar: Veciem BMW
| Brauc pie kāda elektriķa/diagnostiķa, kas specializējas BMW elektronikas remontā, būs visātrāk un lētak, jo šis ntās reizes atstrādāts darbs.
Var pie atslēgu meistariem, bet pieļauju, ka būs dārgāk.
Random servisā, kas labo "visu" būs visilgāk un dārgāk, jo 99% sākotnējā defektācija būs greiza, ieguldīts darbs, daļas un beigu beigās tāpat paņems "ārpakalpojumu" pie kāda speca. | Offline | | |
aycaramba | | Kopš: 12. Jul 2012
No: Rīga
Ziņojumi: 233
Braucu ar: ?318
| hello, ir sekojosha probleema - B44 nedaudz staigaa apgriezieni, briziem pieriistaas un neiet iisti kaa vajadzeetu. Taapat arii leeni kaapj un kriit apgriezieni.
kompi piesleedzot raada probleemu ar "camshaft position sensor".
taa kaa nav liidz galam ticiibas, ka tiesham taa ir vaina un negribeetos uzreiz kaapt melnajaa caurumaa un mainiit visu peec kaartas varbuut
ir kaads M62 specuks pie kaa tieshaam nodiagnosticeet un noveerst probleemu?
| Offline | | |
sys9291 | | Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5203
Braucu ar: F20 R1200RT
|
25 Jul 2024, 10:57:33 @aycaramba rakstīja:
hello, ir sekojosha probleema - B44 nedaudz staigaa apgriezieni, briziem pieriistaas un neiet iisti kaa vajadzeetu. Taapat arii leeni kaapj un kriit apgriezieni.
kompi piesleedzot raada probleemu ar "camshaft position sensor".
taa kaa nav liidz galam ticiibas, ka tiesham taa ir vaina un negribeetos uzreiz kaapt melnajaa caurumaa un mainiit visu peec kaartas varbuut
ir kaads M62 specuks pie kaa tieshaam nodiagnosticeet un noveerst probleemu?
nu šeit jebkurā gadījumā ir jāsāk ar sadalenes sensora maiņu...
Kā sacīt jāsaka lēti un dusmīgi...
[ Šo ziņu laboja sys9291, 25 Jul 2024, 14:03:41 ] | Offline | | |
aycaramba | | Kopš: 12. Jul 2012
No: Rīga
Ziņojumi: 233
Braucu ar: ?318
|
25 Jul 2024, 14:01:55 @sys9291 rakstīja:
nu šeit jebkurā gadījumā ir jāsāk ar sadalenes sensora maiņu...
Kā sacīt jāsaka lēti un dusmīgi...
tur taa lieta, ka oem vinsh tomeer ir diezgan padaargs. ja vel zinaatu ka vaina tieshaam ir tur..
par non-oem forumos ir raksti, ka nederot.. varbuut kaadam ir bijusi pieredze? | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, PERFS, SteelRat, linda, marihuans, noisex, smudo
|