Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 206 viesi un 4 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Apkure, santehnika

AutorsZiņojums
janisdaubergs
15. Feb 2018, 19:15 #3521

Kopš: 12. Sep 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 409

Braucu ar: E46 m54b30 cabrio


15 Feb 2018, 12:40:03 @SpOrcMeN rakstīja:
iedo kads galus kur var dabut labas nevis letas 6 mm granulas. Veikalu abc zinu.

Staļu interneta veikals
Offline
Mizx
15. Feb 2018, 19:31 #3522

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6203

Braucu ar:


15 Feb 2018, 12:44:56 @baisulis123 rakstīja:

15 Feb 2018, 12:37:33 @Mizx rakstīja:

15 Feb 2018, 07:18:51 @baisulis123 rakstīja:

14 Feb 2018, 22:38:10 @PitonZ rakstīja:
Kādu grīdas segumu var likt siltajàm grīdām izņemot flīzes?



Jebkādu.
Jebkādu ar piebildi, ka daži sils labāk, daži sliktāk un var mainīties ieklāšanas tehnoloģija, bet principā jebkādu.


Jā jā, kāda tad ir tur tā speciālā tehnoloģija. Atkal tu te demagoģiju stum.

Laminātu, flīzes, parketu, plastmasu, visu klāj tā pat kā parasti.

Siltās grīdas no parastās betona grīdas ne ar ko neatšķīrās, izņemot varbūt papildus biezāku izolāciju, ja ir tāda vēlme, apsildes trubām, un sietu uz kuras tās stiprinās.
Iesaku pagooglēt. Betons ir tikai viens no n-tajiem veidiem kā ieklāj apkures elementus. Jautājums nebija par segumu uz betona, bet vispārīgs. Rekonstruējot vecu vasarnīcu diez vai otrais stāvs neiebruks, ja tur ieliesi betonu, bet čakarēties ar radiatoriem arī nav īsti nopietni.
Offline
JDS
15. Feb 2018, 19:38 #3523

Kopš: 18. Mar 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 10962

Braucu ar: 3, 5, TS, YP

Mizx takaa zutis, vienmeer izlociisies kaa arii visu maksimaali sarezgjiis
Offline
baisulis123
15. Feb 2018, 20:08 #3524

Kopš: 20. Sep 2017

Ziņojumi: 1842

Braucu ar: E36 zemu lidot neaizliegsi

Kāds otrais stāvs skalu būdai ar siltajām grīdām! kad sapņo, tad aizver actiņas.

Man nekas nav jāgooglē plānprātiņ. man viss tāpat ir skaidrs.
Offline
Solo
16. Feb 2018, 00:21 #3525

Kopš: 05. Apr 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 1887

Braucu ar: 996 un 986

Nepieciešams zinošs un gudrs meistars kas tiktu galā ar gāzes katlu/boileri/pašu sistēmu kurai visu laiku ir kaut kādi gļuki dēļ it kā nepareiza zemejuma un kaut kādas statiskās strāvas impulsiem.

Rindu māja, ir problēmas ar radiatoru mikro palisām, utt nu vienu vārdu sakot - jārubī ģēla!



Offline
Amakatanav
16. Feb 2018, 18:31 #3526

Kopš: 06. Jul 2009

Ziņojumi: 1793

Braucu ar: muti pa ausīm.


15 Feb 2018, 19:38:57 @JDS rakstīja:
Mizx takaa zutis, vienmeer izlociisies kaa arii visu maksimaali sarezgjiis

Vai tad vēl kāds neina, ka Mizx nav jāņem nopietni?
Offline
jekabsl
20. Feb 2018, 09:34 #3527

Kopš: 28. May 2009

Ziņojumi: 690

Braucu ar: 318d MP-1015

Kungi, kur šodien meklēt labas 6mm granulas? Jānodrošinas ziemeļu kodienam.
Offline
e34
20. Feb 2018, 17:20 #3528

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 4014

Braucu ar: e53 is; Simply cleveri; Honda XL

Kungi, padalāmies ar gudrībām - kāds ir Jūsuprāt labākais granulu deglis jaunam Komfort 25kw malkas apkures katlam? Māja ir normāli siltināta un ir skaidrs,ka tie 25kw malkas katlam ir perebors,ņemot vērā mājas 100m2 platību, bez akumulācijas tvertnes to nemaz nevar normāli izdarbināt, turklāt vpizdu to malku un visu ar to saistīto cūcību, gribu uzlikt degli, tādējādi ceru izbēgt no darvošanās un pārējām problēmām.Opinions

Ko sakiet par Ferolli degļiem un visu šī slāva piedāvāto komplektu?

https://www.ss.com/msg/lv/construction/plumbing...fuel/bbekdi.html

[ Šo ziņu laboja e34, 20 Feb 2018, 21:52:47 ]

Offline
mats
20. Feb 2018, 22:12 #3529

Kopš: 21. Mar 2011

No: Liepāja

Ziņojumi: 896

Braucu ar: VAG palaistuli & Bavārijas drauskuli

Uz malkas katlu ir energoneefektīvi likt granulu degli.
Offline
e34
21. Feb 2018, 09:54 #3530

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 4014

Braucu ar: e53 is; Simply cleveri; Honda XL


20 Feb 2018, 22:12:14 @mats rakstīja:
Uz malkas katlu ir energoneefektīvi likt granulu degli.


Jo
Offline
mats
21. Feb 2018, 12:17 #3531

Kopš: 21. Mar 2011

No: Liepāja

Ziņojumi: 896

Braucu ar: VAG palaistuli & Bavārijas drauskuli

Man tik gari negribējās vakar rakstīt. Vismaz kāds uzrakstija manā vietā
Offline
Ismails
21. Feb 2018, 13:23 #3532

Kopš: 09. Aug 2017

Ziņojumi: 1289

Braucu ar: E46 Touring


21 Feb 2018, 10:20:17 @cufiks rakstīja:

21 Feb 2018, 09:54:20 @e34 rakstīja:

20 Feb 2018, 22:12:14 @mats rakstīja:
Uz malkas katlu ir energoneefektīvi likt granulu degli.


Jo




Neesmu mega specs, bet malkas katliem ir nepiemērota kurtuve beramajam kurināmajam, respektīvi granulu katla kurtuvē liesma silda ūdeni speciāli tai paredzētā vietā un ļoti efektīvi, turpretī malkas katlā caurules ir ap kurtuvi un ūdens sildās daudz neefektīvāk, tā, kā malkas pagales liesmu ir skujova notēmēt kkur, tas der, bet ar granulām būs jākačigārī vairāk un patēriņš, un izmaksas būs


Arī esmu nekas apkures jautājumos, tāpēc subjektīvi, jo pašam nav, praksē cilvēki liek un kurina, patēriņš ir lielāks kā tīrajam granulniekam, bet nedomāju, ka tāds, lai neapsvērtu šādu risinājumu, cik forumos redzēts, ap 2 maisiem diennaktī pie -10, bet nu šis arī subjektīvi, siltinājums utt. Kā arī var tur saregulēt, lai maksimāli maz iet skurstenī, nebūs malkas uzsildīšanas ātruma, bet ja sistēma visu laiku būs silta varētu būt ok. Malka silda galvenokārt ar infrasarkano siltumu, tāpēc der katli ar ūdens “kreklu”.
Un re kā krievs, gandrīz katru dienu pa deglim uzliek, ja spriež pēc video daudzuma, tirgū viens no lētākajiem un vienkāršākajiem degļiem.
Offline
Ismails
21. Feb 2018, 13:51 #3533

Kopš: 09. Aug 2017

Ziņojumi: 1289

Braucu ar: E46 Touring


21 Feb 2018, 13:41:09 @cufiks rakstīja:
Nav jau teikts, ka nekam neder, vienkārši tīri svilinot granulas tas ir neprāts, tāda veida risinājums der, ja var kurināt ar abiem, uztopīt ar malku un noturēt ar granulām.. Iegūstam sava veida autonomiju..

Man pie -10 ar aiziet kkas tuvu 2maisiem diennaktī, jauns "Kalvis" granulnieks, 120m2, cauri logi pirmajā stāvā



Tāds scenārijs visticamāk ir vislabākais un ekonomiskākais, bet, ja bunkurs ļauj var noziedod granulas arī pacelšanai, protams, vislabāk varētu komentēt kāds, kurš tikai lieto šādu sistēmu.
Offline
boltrix
21. Feb 2018, 13:59 #3534

Kopš: 06. Aug 2012

Ziņojumi: 157

Braucu ar:

Varbūt nedaudz ne par tēmu, varbūt neliela reklāma, bet te var palasīties par manu pieredzi ar apkures sistēmas maiņu, tai skaitā par Biodom 21 apkures katlu. www.superviriem.lv
Offline
cmax
21. Feb 2018, 14:50 #3535

Kopš: 03. Jan 2013

Ziņojumi: 1071

Braucu ar:


21 Feb 2018, 13:51:45 @Ismails rakstīja:

21 Feb 2018, 13:41:09 @cufiks rakstīja:
Nav jau teikts, ka nekam neder, vienkārši tīri svilinot granulas tas ir neprāts, tāda veida risinājums der, ja var kurināt ar abiem, uztopīt ar malku un noturēt ar granulām.. Iegūstam sava veida autonomiju..

Man pie -10 ar aiziet kkas tuvu 2maisiem diennaktī, jauns "Kalvis" granulnieks, 120m2, cauri logi pirmajā stāvā



Tāds scenārijs visticamāk ir vislabākais un ekonomiskākais, bet, ja bunkurs ļauj var noziedod granulas arī pacelšanai, protams, vislabāk varētu komentēt kāds, kurš tikai lieto šādu sistēmu.

Ceturto gadu tiek lietots Viadrus u25 kopā ar pelltech 20kW degli. 100m ļoti slikti siltinātai mājai pēdējās divas nedēļas iet 2 maisi diennaktī.
Puse no platības ir siltās grīdas, tā kā pamati nav siltināti tad ārpusē ziemā aug zāle
Pelltech izvēlējos dēļ tā ka ir papildus šneks granulu padevei kurtuvē-teorētiski precīzāka granulu padeve. Papildus katlā uzstādītas plāknses kas novirza liesmu lai tā vairāk "laizītu" katlu.
Problēmas nav bijušas.
Offline
Belluuns
21. Feb 2018, 16:22 #3536

Kopš: 16. Jun 2007

Ziņojumi: 9629

Braucu ar: quattro

Kādam varbūt lietots Harvia kamīns interesē?
Pagaidām viss vesels, jaukšu arā, kurtuve varu pārdot! Kurējies nav daudz!

Offline
Modrs
21. Feb 2018, 19:15 #3537

Kopš: 22. Nov 2004

No: Talsi

Ziņojumi: 10356

Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu

Piekrītu daļēji augstākminētajam par to, ka malkas apkures katls ir neefektīvs priekš granulām.

Zemāk citēts no Grandeg mājas lapas:
Kā atpazīt apkures katlu, kas nav piemērots granulām

Līdz ar biomasas granulu popularitātes pieaugumu patērētāju vidū, palielinās arī pieprasījums pēc tām piemērotiem apkures katliem. Diemžēl, tirgū ir izplatīti apkures katli, kuru konstrukcija nav paredzēta granulu kurināšanai. Katli, kas primāri paredzēti akmeņoglēm vai malkai, nekad nespēs nodrošināt pienācīgu efektivitāti, kurinot ar granulām. Zemāk ir piecas pazīmes, pēc kurām var skaidri pateikt, ka apkures katls ir nevis radīts granulām, bet tām tikai pielāgots.



1. Īsa konvektīvā daļa

Kurinot ar granulām, ir ļoti svarīgs pietiekami garš dūmgāzu ceļš. Malkas katlos parasti tiek izmantota tā sauktā plauktu sistēma. Šādā katlā kurinot granulas, dūmgāzes nespēs novadīt siltumu apkures sistēmā, un lielākā daļa enerģijas izplūdīs pa skursteni.


2. Augsta dūmgāzu temperatūra

Īsts granulu apkures katls vienmēr dūmgāzēs uzkrāto siltumu konvektīvajā daļā ar siltummaiņa palīdzību novadīs uz telpu apsildi. Ja skurstenī izplūstošo dūmgāzu temperatūra pārsniedz 150 C⁰, ir pavisam skaidrs, ka katls nav radīts granulām, un vairāk silda tuvāko apkārtni nekā Jūsu māju.



3. Iespējams izmantot jebkādu kurināmo

Sena patiesība – kas der visam, patiesībā neder nekam. Katra kurināmā sadegšanas temperatūra, liesmas intensitāte un dūmgāzu saturs un apjoms ir atšķirīgi. Tāpēc arī katram kurināmajam ir nepieciešams savs, specifiskas konstrukcijas katls. Katli, kas pielāgoti dažādiem kurināmajiem, ne ar vienu no tiem nesasniegs pienācīgu efektivitāti.



4. Ķeta (čuguna) korpuss

Ķets jeb čuguns, lai gan lētāks, ir nepiemērots granulu apkurei. Tā porainajā virsmā uzkrājas pelni un nosēdumi, kurus ir grūti iztīrīt. Toties pareizi aprīkots tērauda katls neizdeg, nerūsē un neaizaug ar sodrējiem. Tāpat ķeta katliem ir pārāk maza konvektīvās daļas virsma, un siltums no kurtuves izplūst skurstenī, nevis ar siltummaiņa palīdzību tiek novadīts apkures sistēmā.



5. Viena vītnes transportiera padeves sistēma

Granulu padeves sistēmā, kas sastāv no viena vītnes transportiera (šneka), ir iespējama granulu atpakaļgruzdēšana. Kā drošības sistēma, lai gruzdēšana nenonāktu līdz granulu tvertnei, tiek uzstādīta ūdens tvertne, kura atdalīta ar parafīna kārtu. Ja padeves sistēmā sākas gruzdēšana, parafīns izkūst un padeves sistēmā ieplūst ūdens. Šādā gadījumā granulas vītnes transportierī uzbriest un sadalās slapjā skaidu masā, un katla darbību var atjaunot tikai pēc padeves sistēmas izjaukšanas un iztīrīšanas.



Lai granulu apkure būtu efektīva un izdevīga, nepieciešams lietot tai speciāli radītu granulu apkures katlu, kurā neizpildās neviena no augstāk minētajām problēmām. Mūsu produkti ir radīti un jau 20 gadus pastāvīgi pilnveidoti, lai sasniegtu vēl labākus rezultātus, kurinot ar granulām. Mūsu klientu apkalpošanas speciālisti ar prieku atradīs Jums piemērotāko risinājumu.



Pašam ir Atmos DC25 apkures kats jau 21. gadu, un, tā kā nav absolūti neviena pazīme par to, ka tas drīz būtu jāmaina, piekombinēju DIY degli (skatīt manus iepriekšējos postus šai tofikā).

Pašā sākumā dūmgāzu temperatūra pēc "DIY ekonomaizera" bija ~ 160...170 grādi. Uz fikso uzmeistaroju pelnu uzkrāšanas vannu un dažādus dūmgāzu bremžēšanas sietus un nu šobrīd izplūdes gāzu temperatūra nepārsniedz ~ 102 grādus. Bet ir vēl idejas un mērķis nodzīt līdz 85...90 grādiem. Šobrīd katlā degšanas laikā ir -40...-60Pa un tas nozīmē, ka vēl var bremzēt dūmgāzes.


pats ekonomaizers



Ja runā par granulu degļa izvēli, tad svarīgi ir izvēlēties tādu, kurš "sagremo" visa veida granulas. Par ferolli ir dzirdētas visādas atsauksmes, bet nu, cik sapratu, tas deglis defaltā nav paredzēts 8mm granulām. Faktiski daudzi tirgū pieejamie granulu degļi ir paredzēti 6mm granulām, jo to konstrukcija ir pokemoniska.

Es pats kurinu visa veida granulas, tai skaitā industriālās

Offline
Ismails
22. Feb 2018, 09:56 #3538

Kopš: 09. Aug 2017

Ziņojumi: 1289

Braucu ar: E46 Touring

Ja neliktu ekonomaizeri, vai tik un tā atzītu par pieņemamu apkures risinājumu?
Offline
Tikai_lasu
22. Feb 2018, 17:11 #3539

Kopš: 12. Dec 2013

Ziņojumi: 1126

Braucu ar:


21 Feb 2018, 19:15:53 @Modrs rakstīja:
Šobrīd katlā degšanas laikā ir -40...-60Pa un tas nozīmē, ka vēl var bremzēt dūmgāzes.

Pārāk neaizraujies. Jo lēnāka dūmgāzu kustība, jo sliktāka siltumapmaiņa.
Offline
Modrs
23. Feb 2018, 21:57 #3540

Kopš: 22. Nov 2004

No: Talsi

Ziņojumi: 10356

Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu

Iemēģinu kūdras granulas. bildē gaišās ir industriālās. Nu nez..., rokas melnas, deglis jau pēc pirmā maisa manāmi apaudzis. Degļiem ar rotējošu degkameru pašā laikā...



Par ekonomaizeru - dūmgāzes pēc viņa ir par ~ 10..15 grādiem vēsākas. Uzskatu, ka tā ir must have lieta tiem katliem, kam dūmgāzes katlu izejā ir salīdzinoši karstas.

par to bremzēšanu - ja pēc kārtējā bremzētāja kritīs retinājums un pieaugs dūmgāzu temperatūra, tad jā - būs otra galejība.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo