Online

Pašreiz BMWPower skatās 100 viesi un 15 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
wxy
06. Dec 2021, 12:43 #3201

Kopš: 14. Oct 2009

Ziņojumi: 1469

Braucu ar: savu auto


06 Dec 2021, 10:40:56 @smudo rakstīja:

06 Dec 2021, 10:22:36 @CP17 rakstīja:
Lai arī man ir saskrūvēti paneļi, varētu lūdzu saprotamā valodā kokunicēt, nevis 3kw/0.7L spirta pateriņa pret kabeli, bet reāli $ ieguvums, cik mēnesī?


Tu sareizini ar savu elektrības tarifu (ja lādējies mājās) ar 16kWh un dabūsi elektribas aptuvenās izmaksas uz 100km (tur gan laikam vēl nelieli zudumi lādējot jāpierēķina?) vasarā un sareizinot ar 32, dabūsi worst case scenāriju aukstā ziemas dienā braucot pa pilsētu.

Pie šodienas biržas cenām, velk uz V8 degvielas izmaksām
Bet nu tas tā, ieejot galējībās.

[ Šo ziņu laboja wxy, 06 Dec 2021, 12:44:13 ]

Offline
smudo
06. Dec 2021, 13:00 #3202

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3640

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


06 Dec 2021, 12:43:39 @wxy rakstīja:

06 Dec 2021, 10:40:56 @smudo rakstīja:

06 Dec 2021, 10:22:36 @CP17 rakstīja:
Lai arī man ir saskrūvēti paneļi, varētu lūdzu saprotamā valodā kokunicēt, nevis 3kw/0.7L spirta pateriņa pret kabeli, bet reāli $ ieguvums, cik mēnesī?


Tu sareizini ar savu elektrības tarifu (ja lādējies mājās) ar 16kWh un dabūsi elektribas aptuvenās izmaksas uz 100km (tur gan laikam vēl nelieli zudumi lādējot jāpierēķina?) vasarā un sareizinot ar 32, dabūsi worst case scenāriju aukstā ziemas dienā braucot pa pilsētu.

Pie šodienas biržas cenām, velk uz V8 degvielas izmaksām
Bet nu tas tā, ieejot galējībās.




Ja brauksi pa bāni labā ātrumā un lādēsies ionity bez abonementa, tad būs tuvāk V10 vai V12 #25euruz100km Es gan nekad EV neesmu uztvēris kā taupīšanas rīku. Pēdējos 3 ikdienas auto esmu pircis jaunus un ikdienā braucu maz - 10-15k km gadā un man degvielas izmaksas vs vērtības kritums, dīleru apkopes, apdrošināšana utt. veido ļoti nelielu daļu kopējo auto izmaksu.

Savi plusi un mīnusi ir gan EV, gan ICE. Eiropas Savienības kurss ir nosprausts kā mēs visi zinām, tad tas nav ar mērķi padarīt auto braukšanu lētāku

Visiem, kam patīk ICE, jābauda tie tik ilgi, kamēr mums to vēl ļauj un tas ir iespējams.
Offline
V.I.P.
06. Dec 2021, 13:15 #3203

Kopš: 18. May 2005

Ziņojumi: 17357

Braucu ar: AA numuriem [///M4, G wagon, GSX-R]

kuram no muusdienu elektroauto (bez audi e-tron) veel ir tas laadeeshanas "paklaajs"?

jo man pagaidaam veel *isties ar vadu katru dienu paaris reizes neshkjiet normaali.
Offline
kamikadzemk
06. Dec 2021, 14:20 #3204

Kopš: 18. Apr 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3416

Braucu ar:

https://www.nordpoolgroup.com/Market-data1/Daya...urly/?view=table

Rītdien no 7-8 elektrības cena

-----------------
Dzīve ir kā sēdēšana pie interneta - jēgas nav, bet aiziet arī negribas
Offline
smudo
06. Dec 2021, 14:35 #3205

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3640

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


06 Dec 2021, 14:20:22 @kamikadzemk rakstīja:
https://www.nordpoolgroup.com/Market-data1/Daya...urly/?view=table

Rītdien no 7-8 elektrības cena


Paskatījo, ka pirms gada tajā pašā laikā bija EUR 53,07 vs EUR 1000,07 rīt!
Offline
Damn
06. Dec 2021, 14:36 #3206

Kopš: 24. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 10803

Braucu ar:

Tops LV 8-9, bet pa lielam no 7 līdz 21

[ Šo ziņu laboja Damn, 06 Dec 2021, 14:38:51 ]

Offline
vaivads19
06. Dec 2021, 15:09 #3207

Kopš: 01. Jan 2015

Ziņojumi: 69

Braucu ar:

Cik kWh lien iekšā EV baterijā? Tik cik rakstīts manuālī +zudumi ~10-15%? Man viens īrnieks grib lādēt auto pie ofisa 1 stāva loga? skaitītāju likt negrib? Cik man kWh rēķināt par vienu uzlādi BMW i3 ?
Offline
kamikadzemk
06. Dec 2021, 15:16 #3208

Kopš: 18. Apr 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3416

Braucu ar:

Es sāku domāt, ka nofiksēt cenu uz 14 centiem izklausās kā ļoti labs dīls

-----------------
Dzīve ir kā sēdēšana pie interneta - jēgas nav, bet aiziet arī negribas
Offline
vaivads19
06. Dec 2021, 15:20 #3209

Kopš: 01. Jan 2015

Ziņojumi: 69

Braucu ar:

Ok par cenu. Bet kwh aprēķins pareizs man?
Offline
kb
06. Dec 2021, 16:05 #3210

Kopš: 02. Jan 2007

Ziņojumi: 199

Braucu ar: i3s / Lexus GS300

Koderi, pirmajā solī (ko tu sauc par lādētāju, bet kas faktiski ir fancy kabelis ar lampiņām) 10% zudumiem nav, kur rasties, jo nenotiek maiņstrāvas pārveide līdzstrāvā.
Kabelī līdz mašīnai varētu rasties max 1-2% zudumi, kad spriegums krīt kabelī dēļ kabeļa garuma un šķērsgriezuma.
Skaidrs, ka mašīnā esošajā AC=-->DC inverterī ir zudumi, bet par to neko nesaprotu.
Ja pareizi saprotu, tas, ko EV gadījumā uzskata par zudumiem, drīzāk ir nelietderīgs elektrības patēriņš auto sildīšanai un sistēmu uzturēšanai, kamēr notiek uzlāde.

[ Šo ziņu laboja kb, 06 Dec 2021, 16:10:37 ]

Offline
smudo
06. Dec 2021, 16:20 #3211

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3640

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


06 Dec 2021, 16:05:39 @kb rakstīja:
Koderi, pirmajā solī (ko tu sauc par lādētāju, bet kas faktiski ir fancy kabelis ar lampiņām) 10% zudumiem nav, kur rasties, jo nenotiek maiņstrāvas pārveide līdzstrāvā.
Kabelī līdz mašīnai varētu rasties max 1-2% zudumi, kad spriegums krīt kabelī dēļ kabeļa garuma un šķērsgriezuma.
Skaidrs, ka mašīnā esošajā AC=-->DC inverterī ir zudumi, bet par to neko nesaprotu.
Ja pareizi saprotu, tas, ko EV gadījumā uzskata par zudumiem, drīzāk ir nelietderīgs elektrības patēriņš auto sildīšanai un sistēmu uzturēšanai, kamēr notiek uzlāde.


Lielākie zudumi varētu būt baterijās dēļ paša uzlādes procesa, kas ir elektroķīmisks process, bet zudumi ļoti atkarīgi no baterijas t uzlādes laikā. Pieņemu, ka konkrētajā gadījumā tiks lādēts ar 7 vai max 11KWh, kur baterija ļoti nesasils, bet aukstā laikā vartu rasties vajadzība pēc tās sildīšanas, kas radītu lielus zudumus, bet kā tas ir i3 gadījumā, nemācēšu pateikt. Jāmeklē YT video ar atbilstošu analīzi vai arī apraksti Google. Bet es no apsaimniekotāja puses rēķinātu lielāku zudumu ciparu, jo tomēr tas ir pakalpojums pats par sevi. Vienīgi mulsina norēķinu veida pa reizēm - i3 ir dažāda izmēra baterijas un arī katru reizi lādējot, uzlādes līmenis var būt ļoti atšķirīgs. Var lādēt 5% līdz 100% un var arī lādēt, piemēram, 50% līdz 75%.
Offline
Marex_FF6
06. Dec 2021, 16:36 #3212

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5334

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6

Gludeklis palika mājās šodien... cipariņi no rīta un cipariņi ap vieniem dienā... tā kā dīzelis ar cauru bāku... īsti lidostā nenometīsis stāvvietā uz nedēļu, piemēram...

Offline
kb
06. Dec 2021, 16:39 #3213

Kopš: 02. Jan 2007

Ziņojumi: 199

Braucu ar: i3s / Lexus GS300

Sentry režīms it kā tērējot ļoti daudz https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/sentry-...per-day.222979/.
Ja atstāj auto uz ilgāku stāvēšanu, rekomendācija esot sentry off, tad battery drain esot ļoti tuvu nullei.

[ Šo ziņu laboja kb, 06 Dec 2021, 16:42:22 ]

Offline
Marex_FF6
06. Dec 2021, 16:48 #3214

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5334

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


06 Dec 2021, 16:39:57 @kb rakstīja:
Sentry režīms it kā tērējot ļoti daudz https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/sentry-...per-day.222979/.
Ja atstāj auto uz ilgāku stāvēšanu, rekomendācija esot sentry off, tad battery drain esot ļoti tuvu nullei.



Zinu zinu, ka tērē... webasto arī tērē...
Aizbraukšu mājās, atslēgšu uz nakti, paskatīsimies rezultātu...
Offline
vaivads19
06. Dec 2021, 17:04 #3215

Kopš: 01. Jan 2015

Ziņojumi: 69

Braucu ar:


06 Dec 2021, 16:20:12 @smudo rakstīja:

06 Dec 2021, 16:05:39 @kb rakstīja:
Koderi, pirmajā solī (ko tu sauc par lādētāju, bet kas faktiski ir fancy kabelis ar lampiņām) 10% zudumiem nav, kur rasties, jo nenotiek maiņstrāvas pārveide līdzstrāvā.
Kabelī līdz mašīnai varētu rasties max 1-2% zudumi, kad spriegums krīt kabelī dēļ kabeļa garuma un šķērsgriezuma.
Skaidrs, ka mašīnā esošajā AC=-->DC inverterī ir zudumi, bet par to neko nesaprotu.
Ja pareizi saprotu, tas, ko EV gadījumā uzskata par zudumiem, drīzāk ir nelietderīgs elektrības patēriņš auto sildīšanai un sistēmu uzturēšanai, kamēr notiek uzlāde.


Lielākie zudumi varētu būt baterijās dēļ paša uzlādes procesa, kas ir elektroķīmisks process, bet zudumi ļoti atkarīgi no baterijas t uzlādes laikā. Pieņemu, ka konkrētajā gadījumā tiks lādēts ar 7 vai max 11KWh, kur baterija ļoti nesasils, bet aukstā laikā vartu rasties vajadzība pēc tās sildīšanas, kas radītu lielus zudumus, bet kā tas ir i3 gadījumā, nemācēšu pateikt. Jāmeklē YT video ar atbilstošu analīzi vai arī apraksti Google. Bet es no apsaimniekotāja puses rēķinātu lielāku zudumu ciparu, jo tomēr tas ir pakalpojums pats par sevi. Vienīgi mulsina norēķinu veida pa reizēm - i3 ir dažāda izmēra baterijas un arī katru reizi lādējot, uzlādes līmenis var būt ļoti atšķirīgs. Var lādēt 5% līdz 100% un var arī lādēt, piemēram, 50% līdz 75%.

Paldies ar atbildēm. Visiem.
Pagaidām nosūtīšu savu piedāvājumu pēc max . Tad jau redzēs ko teiks klients
Offline
Pufaix
06. Dec 2021, 17:07 #3216

Kopš: 07. Apr 2006

No: Jūrmala

Ziņojumi: 1724

Braucu ar: NC700XD, gludekli

Uzliec skaitītāju un miers
Offline
viagris
06. Dec 2021, 18:37 #3217

Kopš: 06. Jul 2004

Ziņojumi: 4702

Braucu ar:


06 Dec 2021, 15:16:13 @kamikadzemk rakstīja:
Es sāku domāt, ka nofiksēt cenu uz 14 centiem izklausās kā ļoti labs dīls

Šodien kā reiz to izdarīju
Offline
karlitto
06. Dec 2021, 18:48 #3218

Kopš: 22. Jan 2004

Ziņojumi: 836

Braucu ar: LUFTWAFFE, K3


06 Dec 2021, 14:20:22 @kamikadzemk rakstīja:
https://www.nordpoolgroup.com/Market-data1/Daya...urly/?view=table

Rītdien no 7-8 elektrības cena

+1h pie mums
Offline
deadalive
06. Dec 2021, 22:27 #3219

Kopš: 21. Sep 2008

Ziņojumi: 1545

Braucu ar: fiat panda 0,7tdi


06 Dec 2021, 18:48:44 @karlitto rakstīja:

06 Dec 2021, 14:20:22 @kamikadzemk rakstīja:
https://www.nordpoolgroup.com/Market-data1/Daya...urly/?view=table

Rītdien no 7-8 elektrības cena

+1h pie mums

Nav tik traki


-----------------
crapwork

JA KĀDAM KAUT KAS NEPATĪK VNK IDITE NAHUJ PLEASE NEZVANIET UN NEKO NEPRASIET @LAKSHMI

Man tik dziļi pohui ka pat netaisos neko dzēst un slēpt :D @valvoline
Offline
jkkk
07. Dec 2021, 09:51 #3220

Kopš: 30. Dec 2012

Ziņojumi: 420

Braucu ar:

pamēģināju, kā šajos grādos uzvedas tesla model 3 sr+ ar siltumsūkni:

8 minūtēs salons uzsila no -12 uz +19. pa to laiku nepaspēju salikt sporta somu.

jūrmala - rīga - jūrmala -12 grādos 23,8 kwh/100km. tas ir divās vietās pamīcot gāzes pedāli, salona apsilde uz 20 grādiem.

auto noparkots pusotru stundu ar sentry un sildot salonu iztērēja 1,97 kwh ja nesilda salonu un neieraksta video ap mašinu, tad ir tuvu 0.

rudenī ap 8 grādiem šāds pats brauciens bija ap 15 kwh/100km.

labs pluss, ka nav lieki jāsalst pildoties benzīntankā.

tikai pliki dati. ja ikdienā brauc virs 150 (mēnesī virs 4500 ), tad ziemā nav ērti.

[ Šo ziņu laboja jkkk, 07 Dec 2021, 09:58:26 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo