Online
Pašreiz BMWPower skatās 100 viesi un 15 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Elektroauto EV
Autors | Ziņojums |
wxy | 06. Dec 2021, 12:43 |
#3201
|
| Kopš: 14. Oct 2009
Ziņojumi: 1469
Braucu ar: savu auto
|
06 Dec 2021, 10:40:56 @smudo rakstīja:
06 Dec 2021, 10:22:36 @CP17 rakstīja:
Lai arī man ir saskrūvēti paneļi, varētu lūdzu saprotamā valodā kokunicēt, nevis 3kw/0.7L spirta pateriņa pret kabeli, bet reāli $ ieguvums, cik mēnesī?
Tu sareizini ar savu elektrības tarifu (ja lādējies mājās) ar 16kWh un dabūsi elektribas aptuvenās izmaksas uz 100km (tur gan laikam vēl nelieli zudumi lādējot jāpierēķina?) vasarā un sareizinot ar 32, dabūsi worst case scenāriju aukstā ziemas dienā braucot pa pilsētu.
Pie šodienas biržas cenām, velk uz V8 degvielas izmaksām
Bet nu tas tā, ieejot galējībās.
[ Šo ziņu laboja wxy, 06 Dec 2021, 12:44:13 ] | Offline | | |
smudo | 06. Dec 2021, 13:00 |
#3202
|
| Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3640
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
06 Dec 2021, 12:43:39 @wxy rakstīja:
06 Dec 2021, 10:40:56 @smudo rakstīja:
06 Dec 2021, 10:22:36 @CP17 rakstīja:
Lai arī man ir saskrūvēti paneļi, varētu lūdzu saprotamā valodā kokunicēt, nevis 3kw/0.7L spirta pateriņa pret kabeli, bet reāli $ ieguvums, cik mēnesī?
Tu sareizini ar savu elektrības tarifu (ja lādējies mājās) ar 16kWh un dabūsi elektribas aptuvenās izmaksas uz 100km (tur gan laikam vēl nelieli zudumi lādējot jāpierēķina?) vasarā un sareizinot ar 32, dabūsi worst case scenāriju aukstā ziemas dienā braucot pa pilsētu.
Pie šodienas biržas cenām, velk uz V8 degvielas izmaksām
Bet nu tas tā, ieejot galējībās.
Ja brauksi pa bāni labā ātrumā un lādēsies ionity bez abonementa, tad būs tuvāk V10 vai V12 #25euruz100km Es gan nekad EV neesmu uztvēris kā taupīšanas rīku. Pēdējos 3 ikdienas auto esmu pircis jaunus un ikdienā braucu maz - 10-15k km gadā un man degvielas izmaksas vs vērtības kritums, dīleru apkopes, apdrošināšana utt. veido ļoti nelielu daļu kopējo auto izmaksu.
Savi plusi un mīnusi ir gan EV, gan ICE. Eiropas Savienības kurss ir nosprausts kā mēs visi zinām, tad tas nav ar mērķi padarīt auto braukšanu lētāku
Visiem, kam patīk ICE, jābauda tie tik ilgi, kamēr mums to vēl ļauj un tas ir iespējams. | Offline | | |
V.I.P. | 06. Dec 2021, 13:15 |
#3203
|
| Kopš: 18. May 2005
Ziņojumi: 17357
Braucu ar: AA numuriem [///M4, G wagon, GSX-R]
| kuram no muusdienu elektroauto (bez audi e-tron) veel ir tas laadeeshanas "paklaajs"?
jo man pagaidaam veel *isties ar vadu katru dienu paaris reizes neshkjiet normaali. | Offline | | |
kamikadzemk | 06. Dec 2021, 14:20 |
#3204
|
| Kopš: 18. Apr 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3416
Braucu ar:
| https://www.nordpoolgroup.com/Market-data1/Daya...urly/?view=table
Rītdien no 7-8 elektrības cena
----------------- Dzīve ir kā sēdēšana pie interneta - jēgas nav, bet aiziet arī negribas | Offline | | |
smudo | 06. Dec 2021, 14:35 |
#3205
|
| Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3640
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
06 Dec 2021, 14:20:22 @kamikadzemk rakstīja:
https://www.nordpoolgroup.com/Market-data1/Daya...urly/?view=table
Rītdien no 7-8 elektrības cena
Paskatījo, ka pirms gada tajā pašā laikā bija EUR 53,07 vs EUR 1000,07 rīt! | Offline | | |
Damn | 06. Dec 2021, 14:36 |
#3206
|
| Kopš: 24. Aug 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 10803
Braucu ar:
| Tops LV 8-9, bet pa lielam no 7 līdz 21 [ Šo ziņu laboja Damn, 06 Dec 2021, 14:38:51 ] | Offline | | |
vaivads19 | 06. Dec 2021, 15:09 |
#3207
|
| Kopš: 01. Jan 2015
Ziņojumi: 69
Braucu ar:
| Cik kWh lien iekšā EV baterijā? Tik cik rakstīts manuālī +zudumi ~10-15%? Man viens īrnieks grib lādēt auto pie ofisa 1 stāva loga? skaitītāju likt negrib? Cik man kWh rēķināt par vienu uzlādi BMW i3 ? | Offline | | |
kamikadzemk | 06. Dec 2021, 15:16 |
#3208
|
| Kopš: 18. Apr 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3416
Braucu ar:
| Es sāku domāt, ka nofiksēt cenu uz 14 centiem izklausās kā ļoti labs dīls
----------------- Dzīve ir kā sēdēšana pie interneta - jēgas nav, bet aiziet arī negribas | Offline | | |
|
vaivads19 | 06. Dec 2021, 15:20 |
#3209
|
| Kopš: 01. Jan 2015
Ziņojumi: 69
Braucu ar:
| Ok par cenu. Bet kwh aprēķins pareizs man? | Offline | | |
kb | 06. Dec 2021, 16:05 |
#3210
|
| Kopš: 02. Jan 2007
Ziņojumi: 199
Braucu ar: i3s / Lexus GS300
| Koderi, pirmajā solī (ko tu sauc par lādētāju, bet kas faktiski ir fancy kabelis ar lampiņām) 10% zudumiem nav, kur rasties, jo nenotiek maiņstrāvas pārveide līdzstrāvā.
Kabelī līdz mašīnai varētu rasties max 1-2% zudumi, kad spriegums krīt kabelī dēļ kabeļa garuma un šķērsgriezuma.
Skaidrs, ka mašīnā esošajā AC=-->DC inverterī ir zudumi, bet par to neko nesaprotu.
Ja pareizi saprotu, tas, ko EV gadījumā uzskata par zudumiem, drīzāk ir nelietderīgs elektrības patēriņš auto sildīšanai un sistēmu uzturēšanai, kamēr notiek uzlāde.[ Šo ziņu laboja kb, 06 Dec 2021, 16:10:37 ] | Offline | | |
smudo | 06. Dec 2021, 16:20 |
#3211
|
| Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3640
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
06 Dec 2021, 16:05:39 @kb rakstīja:
Koderi, pirmajā solī (ko tu sauc par lādētāju, bet kas faktiski ir fancy kabelis ar lampiņām) 10% zudumiem nav, kur rasties, jo nenotiek maiņstrāvas pārveide līdzstrāvā.
Kabelī līdz mašīnai varētu rasties max 1-2% zudumi, kad spriegums krīt kabelī dēļ kabeļa garuma un šķērsgriezuma.
Skaidrs, ka mašīnā esošajā AC=-->DC inverterī ir zudumi, bet par to neko nesaprotu.
Ja pareizi saprotu, tas, ko EV gadījumā uzskata par zudumiem, drīzāk ir nelietderīgs elektrības patēriņš auto sildīšanai un sistēmu uzturēšanai, kamēr notiek uzlāde.
Lielākie zudumi varētu būt baterijās dēļ paša uzlādes procesa, kas ir elektroķīmisks process, bet zudumi ļoti atkarīgi no baterijas t uzlādes laikā. Pieņemu, ka konkrētajā gadījumā tiks lādēts ar 7 vai max 11KWh, kur baterija ļoti nesasils, bet aukstā laikā vartu rasties vajadzība pēc tās sildīšanas, kas radītu lielus zudumus, bet kā tas ir i3 gadījumā, nemācēšu pateikt. Jāmeklē YT video ar atbilstošu analīzi vai arī apraksti Google. Bet es no apsaimniekotāja puses rēķinātu lielāku zudumu ciparu, jo tomēr tas ir pakalpojums pats par sevi. Vienīgi mulsina norēķinu veida pa reizēm - i3 ir dažāda izmēra baterijas un arī katru reizi lādējot, uzlādes līmenis var būt ļoti atšķirīgs. Var lādēt 5% līdz 100% un var arī lādēt, piemēram, 50% līdz 75%. | Offline | | |
Marex_FF6 | 06. Dec 2021, 16:36 |
#3212
|
| Kopš: 25. Mar 2003
Ziņojumi: 5334
Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6
| Gludeklis palika mājās šodien... cipariņi no rīta un cipariņi ap vieniem dienā... tā kā dīzelis ar cauru bāku... īsti lidostā nenometīsis stāvvietā uz nedēļu, piemēram...
| Offline | | |
kb | 06. Dec 2021, 16:39 |
#3213
|
| Kopš: 02. Jan 2007
Ziņojumi: 199
Braucu ar: i3s / Lexus GS300
| Sentry režīms it kā tērējot ļoti daudz https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/sentry-...per-day.222979/.
Ja atstāj auto uz ilgāku stāvēšanu, rekomendācija esot sentry off, tad battery drain esot ļoti tuvu nullei.
[ Šo ziņu laboja kb, 06 Dec 2021, 16:42:22 ] | Offline | | |
Marex_FF6 | 06. Dec 2021, 16:48 |
#3214
|
| Kopš: 25. Mar 2003
Ziņojumi: 5334
Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6
|
06 Dec 2021, 16:39:57 @kb rakstīja:
Sentry režīms it kā tērējot ļoti daudz https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/sentry-...per-day.222979/.
Ja atstāj auto uz ilgāku stāvēšanu, rekomendācija esot sentry off, tad battery drain esot ļoti tuvu nullei.
Zinu zinu, ka tērē... webasto arī tērē...
Aizbraukšu mājās, atslēgšu uz nakti, paskatīsimies rezultātu... | Offline | | |
vaivads19 | 06. Dec 2021, 17:04 |
#3215
|
| Kopš: 01. Jan 2015
Ziņojumi: 69
Braucu ar:
|
06 Dec 2021, 16:20:12 @smudo rakstīja:
06 Dec 2021, 16:05:39 @kb rakstīja:
Koderi, pirmajā solī (ko tu sauc par lādētāju, bet kas faktiski ir fancy kabelis ar lampiņām) 10% zudumiem nav, kur rasties, jo nenotiek maiņstrāvas pārveide līdzstrāvā.
Kabelī līdz mašīnai varētu rasties max 1-2% zudumi, kad spriegums krīt kabelī dēļ kabeļa garuma un šķērsgriezuma.
Skaidrs, ka mašīnā esošajā AC=-->DC inverterī ir zudumi, bet par to neko nesaprotu.
Ja pareizi saprotu, tas, ko EV gadījumā uzskata par zudumiem, drīzāk ir nelietderīgs elektrības patēriņš auto sildīšanai un sistēmu uzturēšanai, kamēr notiek uzlāde.
Lielākie zudumi varētu būt baterijās dēļ paša uzlādes procesa, kas ir elektroķīmisks process, bet zudumi ļoti atkarīgi no baterijas t uzlādes laikā. Pieņemu, ka konkrētajā gadījumā tiks lādēts ar 7 vai max 11KWh, kur baterija ļoti nesasils, bet aukstā laikā vartu rasties vajadzība pēc tās sildīšanas, kas radītu lielus zudumus, bet kā tas ir i3 gadījumā, nemācēšu pateikt. Jāmeklē YT video ar atbilstošu analīzi vai arī apraksti Google. Bet es no apsaimniekotāja puses rēķinātu lielāku zudumu ciparu, jo tomēr tas ir pakalpojums pats par sevi. Vienīgi mulsina norēķinu veida pa reizēm - i3 ir dažāda izmēra baterijas un arī katru reizi lādējot, uzlādes līmenis var būt ļoti atšķirīgs. Var lādēt 5% līdz 100% un var arī lādēt, piemēram, 50% līdz 75%.
Paldies ar atbildēm. Visiem.
Pagaidām nosūtīšu savu piedāvājumu pēc max . Tad jau redzēs ko teiks klients | Offline | | |
Pufaix | 06. Dec 2021, 17:07 |
#3216
|
| Kopš: 07. Apr 2006
No: Jūrmala
Ziņojumi: 1724
Braucu ar: NC700XD, gludekli
| Uzliec skaitītāju un miers | Offline | | |
|
viagris | 06. Dec 2021, 18:37 |
#3217
|
| Kopš: 06. Jul 2004
Ziņojumi: 4702
Braucu ar:
|
06 Dec 2021, 15:16:13 @kamikadzemk rakstīja:
Es sāku domāt, ka nofiksēt cenu uz 14 centiem izklausās kā ļoti labs dīls
Šodien kā reiz to izdarīju | Offline | | |
karlitto | 06. Dec 2021, 18:48 |
#3218
|
| Kopš: 22. Jan 2004
Ziņojumi: 836
Braucu ar: LUFTWAFFE, K3
|
06 Dec 2021, 14:20:22 @kamikadzemk rakstīja:
https://www.nordpoolgroup.com/Market-data1/Daya...urly/?view=table
Rītdien no 7-8 elektrības cena
+1h pie mums | Offline | | |
deadalive | 06. Dec 2021, 22:27 |
#3219
|
| Kopš: 21. Sep 2008
Ziņojumi: 1545
Braucu ar: fiat panda 0,7tdi
|
06 Dec 2021, 18:48:44 @karlitto rakstīja:
06 Dec 2021, 14:20:22 @kamikadzemk rakstīja:
https://www.nordpoolgroup.com/Market-data1/Daya...urly/?view=table
Rītdien no 7-8 elektrības cena
+1h pie mums
Nav tik traki
----------------- crapwork
JA KĀDAM KAUT KAS NEPATĪK VNK IDITE NAHUJ PLEASE NEZVANIET UN NEKO NEPRASIET @LAKSHMI
Man tik dziļi pohui ka pat netaisos neko dzēst un slēpt :D @valvoline | Offline | | |
jkkk | 07. Dec 2021, 09:51 |
#3220
|
| Kopš: 30. Dec 2012
Ziņojumi: 420
Braucu ar:
| pamēģināju, kā šajos grādos uzvedas tesla model 3 sr+ ar siltumsūkni:
8 minūtēs salons uzsila no -12 uz +19. pa to laiku nepaspēju salikt sporta somu.
jūrmala - rīga - jūrmala -12 grādos 23,8 kwh/100km. tas ir divās vietās pamīcot gāzes pedāli, salona apsilde uz 20 grādiem.
auto noparkots pusotru stundu ar sentry un sildot salonu iztērēja 1,97 kwh ja nesilda salonu un neieraksta video ap mašinu, tad ir tuvu 0.
rudenī ap 8 grādiem šāds pats brauciens bija ap 15 kwh/100km.
labs pluss, ka nav lieki jāsalst pildoties benzīntankā.
tikai pliki dati. ja ikdienā brauc virs 150 (mēnesī virs 4500 ), tad ziemā nav ērti.[ Šo ziņu laboja jkkk, 07 Dec 2021, 09:58:26 ] | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo
|