Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 65 viesi un 18 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
DimanC
02. Dec 2021, 10:00 #3121

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 329

Braucu ar: elektrību


02 Dec 2021, 09:51:59 @Marex_FF6 rakstīja:

Nezinu nevienu ICE, kuram dēļ puteņa un mīnusiem pie līdzvērtīgas pārvietošanās patēriņš paceltos par 50%! Tas ir vnk nereāli.
Te neputeņa "ziemas" rīts... 22 grādi salonā, chill mode un ceļš uz darbu... nu kāda var būt runa par elektro nākotni pie šādiem cipariem?

cmoon, Marex_FF6, Tu taču saproti visu.

ICE ļoti liela daļa enerģijas tiek izkūpināta gaisā - tukšgaita, vibrācijas, berze, siltums, utml. Pieliekot klāt "neoptimālus braukšanas apstākļus" un "3x lielāku siltuma daudzumu salonam", patēriņa pieaugums procentuāli ir neliels.

Savukārt EV, kur nelietderīgo patēriņu ir maz, stumšanos pa smagnēju sniega putru un salona piesildīšanu kw ziņā prasa tikpat daudz cik ICE, taču procentuāli tas ir daudz jūtamāk.
Offline
Marex_FF6
02. Dec 2021, 10:08 #3122

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5334

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


02 Dec 2021, 10:00:58 @DimanC rakstīja:
cmoon, Marex_FF6, Tu taču saproti visu.

ICE ļoti liela daļa enerģijas tiek izkūpināta gaisā - tukšgaita, vibrācijas, berze, siltums, utml. Pieliekot klāt "neoptimālus braukšanas apstākļus" un "3x lielāku siltuma daudzumu salonam", patēriņa pieaugums procentuāli ir neliels.

Savukārt EV, kur nelietderīgo patēriņu ir maz, stumšanos pa smagnēju sniega putru un salona piesildīšanu kw ziņā prasa tikpat daudz cik ICE, taču procentuāli tas ir daudz jūtamāk.


Mani kā lietotāju neinteresē terētiskais bulšits, mani interesē auto ar kuru var rēķināties un lietot ikdienā. Pielādējot, piemēram 800km un iegūstot 600km reāli, man liktos ok...
Augstāk redzamie cipari ir pie preconditionēta auto, tb uzsildītu no vada salonu, bateriju utt. Kas būtu ja sāktu ar aukstu, atkausētu logus utt...
Offline
Samsasi
02. Dec 2021, 10:30 #3123

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4583

Braucu ar:


02 Dec 2021, 10:04:14 @Vantage rakstīja:
Marex labi atspoguļo, ne 1D skatu.

Tagad nieka -2. Ko jūs darīsiet pie -10, -20 un -30?


neko, izslēgs pečku, uzvilks pižiku, kažoku un cimdus, izskrāpēs logā caurumu un brauks
Offline
Mizx
02. Dec 2021, 11:56 #3124

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6212

Braucu ar:


02 Dec 2021, 09:51:59 @Marex_FF6 rakstīja:

01 Dec 2021, 19:34:25 @Nixx rakstīja:
Pielej bāku uz 500 km, nu 3 dienas pabrauca pa puteni ar + 50 % patēriņu, 3 dienas pa slapju piķi ar normālu patēriņu, kopā vidēji patēriņš 25 % augšā. Nu normāli, neviens neko neklepo. Ziema taču
E-mašīnai cilvēks ieraudzīja to puteņa dienas patēriņu, uztaisīja ... ....


Nezinu nevienu ICE, kuram dēļ puteņa un mīnusiem pie līdzvērtīgas pārvietošanās patēriņš paceltos par 50%! Tas ir vnk nereāli.
Te neputeņa "ziemas" rīts... 22 grādi salonā, chill mode un ceļš uz darbu... nu kāda var būt runa par elektro nākotni pie šādiem cipariem?

Es arī nesaprotu kādā tehniskā stāvoklī jābūt auto, lai patēriņš mainītos par 50%. Tam Volvo tak nebija 1,2l dzinējs, kas ar uzdevumu vairs netika galā? Webasto ir izgudrots, lai faktiski neko netērētu, tam vajadzētu tērēt apmēram 0,15-0,20 litrus stundā. Lai to vispār pamanītu kopējā patēriņā, vajag pa nakti atstāt iesēgtu.
Offline
ParaTr00per
02. Dec 2021, 12:52 #3125

Kopš: 07. Oct 2005

Ziņojumi: 2056

Braucu ar: alumīnija spaini vai spaini bez vāka


02 Dec 2021, 10:30:34 @Samsasi rakstīja:

02 Dec 2021, 10:04:14 @Vantage rakstīja:
Marex labi atspoguļo, ne 1D skatu.

Tagad nieka -2. Ko jūs darīsiet pie -10, -20 un -30?


neko, izslēgs pečku, uzvilks pižiku, kažoku un cimdus, izskrāpēs logā caurumu un brauks

varbūt varētu pārstāt dir$t tie, kas no EV tik cik cūka no aviācijas?
Offline
Mixzzz
02. Dec 2021, 13:12 #3126

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2792

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


02 Dec 2021, 10:30:34 @Samsasi rakstīja:

02 Dec 2021, 10:04:14 @Vantage rakstīja:
Marex labi atspoguļo, ne 1D skatu.

Tagad nieka -2. Ko jūs darīsiet pie -10, -20 un -30?


neko, izslēgs pečku, uzvilks pižiku, kažoku un cimdus, izskrāpēs logā caurumu un brauks
ne jau pēkšņi tāpēc, ka temperatūra izmainījas par 4 grādiem patēriņš pieauga par 50% :facepalm: Tas augstais patēriņš saistāms vienk ar to, ka non stop snieg un tā šļura uz ceļa rada labu pretestību, kā arī visi nesen salikuši ziemenes, kas arī paņem savu daļu(šis pēdējais attiecas arī uz ICE, tomēr uz ziemenēm 0.5-1l klāt nāk parasti).
Offline
Mixzzz
02. Dec 2021, 13:13 #3127

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2792

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


02 Dec 2021, 11:56:28 @Mizx rakstīja:

02 Dec 2021, 09:51:59 @Marex_FF6 rakstīja:

01 Dec 2021, 19:34:25 @Nixx rakstīja:
Pielej bāku uz 500 km, nu 3 dienas pabrauca pa puteni ar + 50 % patēriņu, 3 dienas pa slapju piķi ar normālu patēriņu, kopā vidēji patēriņš 25 % augšā. Nu normāli, neviens neko neklepo. Ziema taču
E-mašīnai cilvēks ieraudzīja to puteņa dienas patēriņu, uztaisīja ... ....


Nezinu nevienu ICE, kuram dēļ puteņa un mīnusiem pie līdzvērtīgas pārvietošanās patēriņš paceltos par 50%! Tas ir vnk nereāli.
Te neputeņa "ziemas" rīts... 22 grādi salonā, chill mode un ceļš uz darbu... nu kāda var būt runa par elektro nākotni pie šādiem cipariem?

Es arī nesaprotu kādā tehniskā stāvoklī jābūt auto, lai patēriņš mainītos par 50%. Tam Volvo tak nebija 1,2l dzinējs, kas ar uzdevumu vairs netika galā? Webasto ir izgudrots, lai faktiski neko netērētu, tam vajadzētu tērēt apmēram 0,15-0,20 litrus stundā. Lai to vispār pamanītu kopējā patēriņā, vajag pa nakti atstāt iesēgtu.
Hz, visiem RWD drotiem, kas bijuši ziemā patēriņš +50%
Offline
Mixzzz
02. Dec 2021, 13:19 #3128

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2792

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


02 Dec 2021, 10:08:25 @Marex_FF6 rakstīja:

02 Dec 2021, 10:00:58 @DimanC rakstīja:
cmoon, Marex_FF6, Tu taču saproti visu.

ICE ļoti liela daļa enerģijas tiek izkūpināta gaisā - tukšgaita, vibrācijas, berze, siltums, utml. Pieliekot klāt "neoptimālus braukšanas apstākļus" un "3x lielāku siltuma daudzumu salonam", patēriņa pieaugums procentuāli ir neliels.

Savukārt EV, kur nelietderīgo patēriņu ir maz, stumšanos pa smagnēju sniega putru un salona piesildīšanu kw ziņā prasa tikpat daudz cik ICE, taču procentuāli tas ir daudz jūtamāk.


Mani kā lietotāju neinteresē terētiskais bulšits, mani interesē auto ar kuru var rēķināties un lietot ikdienā. Pielādējot, piemēram 800km un iegūstot 600km reāli, man liktos ok...
Augstāk redzamie cipari ir pie preconditionēta auto, tb uzsildītu no vada salonu, bateriju utt. Kas būtu ja sāktu ar aukstu, atkausētu logus utt...
Tev tam svētajam glābēja iiiilona auto viss labi? Egolps arī ar visiem 22C salonā iet vismaz 160km pa šo jauko laiku ar tomēr ievērojami mazāku akb Kā var no 320 nonākt pie 200km man īsti nav skaidrs
Offline
968-jk
02. Dec 2021, 14:11 #3129

Kopš: 08. Dec 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 13619

Braucu ar: 30niekiem

Kad apniks par ko pļūtīt, pajautājat DPD kurjeriem kā viņiem e-crafter'i uzvedas ziemā.
Offline
Mixzzz
02. Dec 2021, 14:22 #3130

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2792

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


02 Dec 2021, 14:07:36 @Nixx rakstīja:

02 Dec 2021, 13:19:03 @Mixzzz rakstīja:

02 Dec 2021, 10:08:25 @Marex_FF6 rakstīja:

02 Dec 2021, 10:00:58 @DimanC rakstīja:
cmoon, Marex_FF6, Tu taču saproti visu.

ICE ļoti liela daļa enerģijas tiek izkūpināta gaisā - tukšgaita, vibrācijas, berze, siltums, utml. Pieliekot klāt "neoptimālus braukšanas apstākļus" un "3x lielāku siltuma daudzumu salonam", patēriņa pieaugums procentuāli ir neliels.

Savukārt EV, kur nelietderīgo patēriņu ir maz, stumšanos pa smagnēju sniega putru un salona piesildīšanu kw ziņā prasa tikpat daudz cik ICE, taču procentuāli tas ir daudz jūtamāk.


Mani kā lietotāju neinteresē terētiskais bulšits, mani interesē auto ar kuru var rēķināties un lietot ikdienā. Pielādējot, piemēram 800km un iegūstot 600km reāli, man liktos ok...
Augstāk redzamie cipari ir pie preconditionēta auto, tb uzsildītu no vada salonu, bateriju utt. Kas būtu ja sāktu ar aukstu, atkausētu logus utt...
Tev tam svētajam glābēja iiiilona auto viss labi? Egolps arī ar visiem 22C salonā iet vismaz 160km pa šo jauko laiku ar tomēr ievērojami mazāku akb Kā var no 320 nonākt pie 200km man īsti nav skaidrs


Marekam ir (ziemas braukšanai) diezgan tūdīga kombinācija
RWD; "mazā" bača (49-50 kWh); bez siltumsūkņa.



aaaaaaaaaaaaa, tad skaidrs
Offline
Marex_FF6
02. Dec 2021, 14:52 #3131

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5334

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


02 Dec 2021, 14:07:36 @Nixx rakstīja:
Marekam ir (ziemas braukšanai) diezgan tūdīga kombinācija
RWD; "mazā" bača (49-50 kWh); bez siltumsūkņa.
Es saprotu, ka viņš ir neapmierināts es ari būtu

Bet viņš jau ir sapratis, kas jādara - vnk vajag nopirkt feisliftoto Performanci




Vej tikko Bjorns bija ielicis video, kā aukstumā čakarē SR+ ar čaina baču.
Viņam tā mašīna bija FL - ar siltumsūkni. Un tad pie - 2 .. - 5 patēriņš bija ap 16 ... 18. Oktovalve for win

+ viņš skaisti parādīja, ka [ne]lādējas nosalušas bačas



Tesla siltumsūkni M3 un nu jau Y ieviesa tikai šogad... Tā ka līdz šim visiem M3 bija parastais sildītājs...

Un atkal, man tiešām ir vienalga kāds sildītājs ir konkrētam auto....

Aerodinamiskā Teslas ručka ziemā...

[ Šo ziņu laboja Marex_FF6, 02 Dec 2021, 15:01:12 ]

Offline
elbruss
02. Dec 2021, 15:04 #3132

Kopš: 12. May 2006

Ziņojumi: 1007

Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes

Mūsdienu pasaulē nedrīkst būt "man vienalga" un vienlaicīgi prasīt izcilu rezultātu. Un tas ir ne tikai par EV.
Tas velns parasti slēpjas detaļās un rūpīgā izpētē.

P.S. Tās ručkas tesla reāli uzlabojusi pēdējo gadu laikā. Iespējams, tev vēl tas vecais mehānisms. Es biju reāli sajūsmā (no inženiera viedokļa) par izmaiņām, kad viņi ielika magnētiskā lauka leņķa sensoru

[ Šo ziņu laboja elbruss, 02 Dec 2021, 15:08:47 ]

Offline
Grivins
02. Dec 2021, 15:08 #3133

Kopš: 18. Jan 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 354

Braucu ar: BMW M1000RR #68

Pagājušajās brīvdienās devāmies uz motošosejas sezonas apbalvošanu Kauņā. Izdomājām, lai interesantāk, tad brauksim ar elektro. Neviens no mums 3 braucējiem nav elektro lietotajs. Paņēmām jaunu VW ID4. Mašīna patīkama, salons ērts un jaudas pietiekami. Izbraucot no Rīgas ar pilnu baču, rādīja ap 350km. Bauskā gājām Rimi, piemetām pie lādētāja. tālāk braucām līdz Kauņai, bez papildus lādēšanas. Kauņā atstājām mašīnu pie visenīcas un devāmies uz svinībām, baigi neiespringstot par lādēšanu, jo nākamajā dienā visu paspēsim. Nākamajā dienā nolēmām doties uz Akropoli un kamēr ieturēsim pusdienas, tikmēr salādēsim. Aizbraucam, bet tur pilns. Braucam uz nākamo punktu, tur arī pilns. Atrodam vienu punktu Kauņas mikrorajonā. Sēžam mašīnā, jo apkārt nekā nav. Piebrauc vietējais ar elektro un skatās uz mums. Pec kāda laika pienāk un saka, ka mums vairs nelādē, jo max var ladēt 30min. Tā nu viņiem esot iekārtots, ka var lādēt bez maksas, bet max 30min. Braucam tālāk uz Megu, jo tur arī ir lādēšanas punkti. Aizbraucot secinam, ka viens nestrādā, bet otrs pilns. Ieturam pusdienas un saprotam, ka diena jau pusē, bet vēl neesam tikuši ārā no Kauņas. Sarēķinam, ka tiksim līdz Paņevežiem, kur arī ir stacijas. Iebraucot pilsētā, tas pats, kas Kauņā. Pēdējā cerība Circle K un lieljaudas lādēšanas stacija pa ceļam uz Rīgu. Iebraucam un tā ir mūsu veiksme- viens štepselis brīvs. Liekam pie tās ātras lādēšanas, vienalga cik tas maksā, jo pulkstenis ir jau 18, bet mēs esam tikai Paņevežos. Cik nu tas ātri ir iepējams, salādējam un dodamies tālāk. Sākām rēķināt, ka tā ātrā uzlāde bija baigi sālītā - 28eur par aptuveni 150km. Mājās nonācām veikmīgi, bet pārleicību par to, ka nākotne jau ir klāt, neieguvām. Beigās sanāk, ne ērti, ne lēti. Sajūta kā ar mobilo telefonu 90tajos. Gadžets foršs, bet lietošana vēl nav diez ko ērta.

[ Šo ziņu laboja Grivins, 02 Dec 2021, 15:12:30 ]

Offline
AV
02. Dec 2021, 15:09 #3134

Kopš: 14. May 2002

Ziņojumi: 17407

Braucu ar: 500

Vai pareizi sapratu, ka Tesla 3 siltumsuknis paradijas tikai sakot no si gada modeliem?!

[ Šo ziņu laboja AV, 02 Dec 2021, 15:11:24 ]

Offline
ParaTr00per
02. Dec 2021, 15:11 #3135

Kopš: 07. Oct 2005

Ziņojumi: 2056

Braucu ar: alumīnija spaini vai spaini bez vāka


02 Dec 2021, 15:09:56 @AV rakstīja:
Vai pareizi sapratu, ka Telsa 3 siltumsuknis paradijas tikai sakot no si gada modeliem?!

tieši tā, MY2021.
Offline
AV
02. Dec 2021, 15:13 #3136

Kopš: 14. May 2002

Ziņojumi: 17407

Braucu ar: 500

Ok, wow... neliels 'minusins', ja plano izmantot ziema.
Offline
ParaTr00per
02. Dec 2021, 15:18 #3137

Kopš: 07. Oct 2005

Ziņojumi: 2056

Braucu ar: alumīnija spaini vai spaini bez vāka


02 Dec 2021, 15:13:49 @AV rakstīja:
Ok, wow... neliels 'minusins', ja plano izmantot ziema.

Nu... šajā ziņā tesla ļoti atgādina itāļu auto.
Offline
elbruss
02. Dec 2021, 15:24 #3138

Kopš: 12. May 2006

Ziņojumi: 1007

Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes

Nevarēju noturēties
Offline
Marex_FF6
02. Dec 2021, 15:27 #3139

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5334

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


02 Dec 2021, 15:09:56 @AV rakstīja:
Vai pareizi sapratu, ka Tesla 3 siltumsuknis paradijas tikai sakot no si gada modeliem?!

Jep, model 3 ieguva siltumsūkni, kad iznāca model Y... un jā, tas ir mīnuss... klāt pie pārējiem mīnusiem...
Offline
user
02. Dec 2021, 15:56 #3140

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 13768

Braucu ar:


02 Dec 2021, 15:08:45 @Grivins rakstīja:
Pagājušajās brīvdienās devāmies uz motošosejas sezonas apbalvošanu Kauņā. Izdomājām, lai interesantāk, tad brauksim ar elektro. Neviens no mums 3 braucējiem nav elektro lietotajs. Paņēmām jaunu VW ID4. Mašīna patīkama, salons ērts un jaudas pietiekami. Izbraucot no Rīgas ar pilnu baču, rādīja ap 350km. Bauskā gājām Rimi, piemetām pie lādētāja. tālāk braucām līdz Kauņai, bez papildus lādēšanas. Kauņā atstājām mašīnu pie visenīcas un devāmies uz svinībām, baigi neiespringstot par lādēšanu, jo nākamajā dienā visu paspēsim. Nākamajā dienā nolēmām doties uz Akropoli un kamēr ieturēsim pusdienas, tikmēr salādēsim. Aizbraucam, bet tur pilns. Braucam uz nākamo punktu, tur arī pilns. Atrodam vienu punktu Kauņas mikrorajonā. Sēžam mašīnā, jo apkārt nekā nav. Piebrauc vietējais ar elektro un skatās uz mums. Pec kāda laika pienāk un saka, ka mums vairs nelādē, jo max var ladēt 30min. Tā nu viņiem esot iekārtots, ka var lādēt bez maksas, bet max 30min. Braucam tālāk uz Megu, jo tur arī ir lādēšanas punkti. Aizbraucot secinam, ka viens nestrādā, bet otrs pilns. Ieturam pusdienas un saprotam, ka diena jau pusē, bet vēl neesam tikuši ārā no Kauņas. Sarēķinam, ka tiksim līdz Paņevežiem, kur arī ir stacijas. Iebraucot pilsētā, tas pats, kas Kauņā. Pēdējā cerība Circle K un lieljaudas lādēšanas stacija pa ceļam uz Rīgu. Iebraucam un tā ir mūsu veiksme- viens štepselis brīvs. Liekam pie tās ātras lādēšanas, vienalga cik tas maksā, jo pulkstenis ir jau 18, bet mēs esam tikai Paņevežos. Cik nu tas ātri ir iepējams, salādējam un dodamies tālāk. Sākām rēķināt, ka tā ātrā uzlāde bija baigi sālītā - 28eur par aptuveni 150km. Mājās nonācām veikmīgi, bet pārleicību par to, ka nākotne jau ir klāt, neieguvām. Beigās sanāk, ne ērti, ne lēti. Sajūta kā ar mobilo telefonu 90tajos. Gadžets foršs, bet lietošana vēl nav diez ko ērta.


cool, čoms līdzīgi stāstīja - dzīvo Beļģijā un ar teslu uz lv braukā reizi 2 mēnešos, pa ceļam gadoties visādi, ka piebraucot un nestrādājošas stacijas un tā.. palicis uz ceļa vēl nav, bet neērtības esot.. zinot, kā man ceļojumos reizēm ar benzīna atrašanu iet, tad es neesmu gatavs meklēt uzlādes stacijas vēl
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo