Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 185 viesi un 4 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Kas notiek ielās?

Tēma: Ceļi...

AutorsZiņojums
alco
02. Mar 2016, 21:54 #3081

Kopš: 17. Feb 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 906

Braucu ar: Dienesta auto...


02 Mar 2016, 21:39:42 91 rakstīja:

02 Mar 2016, 20:03:11 Robercz rakstīja:
Vai ir reālā plānā pārredzamā nākotnē kāds bānis Latvijā?



Tuvākajā noteikti nē un tālākajā arī diez vai.
Pie mums dzīvo stipri par maz cilvēku, lai būtu jēga ko tādu būvēt.

Latvijā 64,6 tūkstošos km2 dzīvo 2 miljoni iedzīvotāji.

Salīdzinājumam:
Šveicē 41,2 tūkstoši km2 un 8,2 miljoni,
Austrijā 83,9 un 8,3,
Beļģijā 30,5 un 11,2,
Nīderlandē 41,5 un 16,8,
Slovēnijā 20,2 un 2,0,
Slovākijā 49,0 un 5,4,
utt.


Lietuvā 65,3 tk km2 dzīvo 3 mlj, bet bāņi tomēr ir un ir, kas pa tiem arī brauc. Tā kā iedzīvotāju blīvums nevar būt galvenais faktors.

Skaidrs, ka nav jēgas taisīt bāni no Rīgas uz Liepāju vai Kuldīgu, bet Via Baltica vai Rīgas apvedceļu jau nu gan derētu uzlabot, bet izskatās, ka valstī nav attīstības stratēģijas attiecībā uz ceļu būvi.
Offline
eriks100
02. Mar 2016, 21:55 #3082

Kopš: 21. Jul 2012

Ziņojumi: 53

Braucu ar:

Iesaku aizbraukt aiz Valles uz Neretas pusi, tur vispār čaļi pa smuko uztaisījuši, paredzēts eiropas fonda ceļš, ko sāka būvēt, līdzīgi kā Jaunjelgava>Kegums, jeb vienvāŗdsakot... afigenna

Aiz Jaunjelgavas nograuzuši izārdījuši visu, tb gatavojas darbiem labi, bet aiz Valles...

Vakar braucu, loģiku nesapratu- kilometrs uzbēŗts atremontēts jauns ceļš (segums pacelts par kādiem 30Cm+, pēctam beidzās, atkal kilometrs vecā seguma, un atkal lēciens par 30cm un atkal kilometrs un atkal kritums, vopšem moš kāds zin ideju kāpēc tā taisa ?

Pa nakti braucu atpakaļ, kad jau zināju +- kur sākas beidzas, uzbraukt drīkst akurāti, savāāk visādi, var kautko apakšā noraut , a vot nolaišanās vietā ar 150+ piezemēties gan forši- elpu aizrauj

+ izbraucot pirmstam pa jaunjelgavas ceļu, tagad sāk likties, ka tur būs tāds pats liktenis kā vallē- kilometrs gaisā un atkal zemē ...

[ Šo ziņu laboja eriks100, 02 Mar 2016, 21:57:09 ]

Offline
Android
02. Mar 2016, 21:57 #3083

Kopš: 16. Dec 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 5114

Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru


02 Mar 2016, 20:29:59 HaL rakstīja:
nu galvenais manuprāt ir uz brauktuves daļas plānot tās komunikācijas, kuras nav vairs jāaiztiek vai super reti. Savādāk tagad ir psc ar to brauktuvju rakāšanu. Ulmaņa gatve piemēra ir viena vieta jau cik reizes rakāta

tad vēl Andrej jautājums - vai tiešām starp dienestiem nav nekādas savstarpējas komunikācijas? Ar domu par rekonstruējamajiem ceļiem - būvētāji nesaskaņo ar trubeniekiem plānus? Savādāk prosta idiotiski - rekonstruē ceļu un gada laikā 100% ir uzrakts

piemēram Ziepniekkalna iela, bet nu daudzi jo daudzi tā

Principā prakse rāda, ka tādas normālas plānošanas nav, ir tāda puskliba komunikācija starp dienestiem, kura ir arī pārsvarā balstīta uz to, ka tie ir krāni, šitie kretīni utt, jo visu laiku viens mēģina otram ieknābt kā vien sanāk. LVC arī n-tos projektus ir nolikuši malā, jo tas pats Latvenergo paprasa pilnīgu kosmosu - piemēram, pārbūvēt kādu līniju vairāku km garumā, uzbūvēt transformatoru utt, kas ceļa pārbūves projektam pilnīgi nav saistoši, bet šie prasa tāpēc, ka vienk var paprasīt.
Otra lieta - katrai saimniecībai budžets plānojās pa savam, it īpaši ES fondu apguve, un bieži sanāk tā, ka ceļam nauda ir šogad (kura šogad jāapgūst, citādi atņems), kakuvadiem un ūdensvadam nauda būs pēc 2 gadiem, un arī obligāti ir jāapgūst. Godīgi sakot, neesam tālu tikuši no psrs bezjēdzības..

-----------------
В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
Offline
Oldijs
02. Mar 2016, 21:58 #3084

Kopš: 20. Jun 2012

No: Ainaži

Ziņojumi: 1397

Braucu ar: Igauņu divipieci


02 Mar 2016, 21:54:31 alco rakstīja:

02 Mar 2016, 21:39:42 91 rakstīja:

02 Mar 2016, 20:03:11 Robercz rakstīja:
Vai ir reālā plānā pārredzamā nākotnē kāds bānis Latvijā?



Tuvākajā noteikti nē un tālākajā arī diez vai.
Pie mums dzīvo stipri par maz cilvēku, lai būtu jēga ko tādu būvēt.

Latvijā 64,6 tūkstošos km2 dzīvo 2 miljoni iedzīvotāji.

Salīdzinājumam:
Šveicē 41,2 tūkstoši km2 un 8,2 miljoni,
Austrijā 83,9 un 8,3,
Beļģijā 30,5 un 11,2,
Nīderlandē 41,5 un 16,8,
Slovēnijā 20,2 un 2,0,
Slovākijā 49,0 un 5,4,
utt.


Lietuvā 65,3 tk km2 dzīvo 3 mlj, bet bāņi tomēr ir un ir, kas pa tiem arī brauc. Tā kā iedzīvotāju blīvums nevar būt galvenais faktors.

Skaidrs, ka nav jēgas taisīt bāni no Rīgas uz Liepāju vai Kuldīgu, bet Via Baltica vai Rīgas apvedceļu jau nu gan derētu uzlabot, bet izskatās, ka valstī nav attīstības stratēģijas attiecībā uz ceļu būvi.


Sie vardi nav nekadi saistami ar to kas LV notiek ar celiem
Cezara salati Mc`Donalda skan tik pat logiski ka ieprieks minetais.
Offline
sub_focus
02. Mar 2016, 21:59 #3085

Kopš: 07. Dec 2009

Ziņojumi: 254

Braucu ar: perdaljotu un kvadratu


02 Mar 2016, 21:55:18 eriks100 rakstīja:
Iesaku aizbraukt aiz Valles uz neretas pusi, tur vispār čaļi pa smuko uztaisījuši, paredzēts eiropas fonda ceļš, ko sāka būvēt, līdzīgi kā jaunjelgava>ķegums, jeb vienvāŗdsakot... afigenna

Aiz Jaunjelgavas nograuzuši izārdījuši visu, tb gatavojas darbiem labi, bet aiz Valles...

Vakar braucu, loģiku nesapratu- kilometrs uzbēŗts atremontēts jauns ceļš (segums pacelts par kādiem 30Cm+, pēctam beidzās, atkal kilometrs vecā seguma, un atkal lēciens par 30cm un atkal kilometrs un atkal kritums, vopšem moš kāds zin ideju kāpēc tā taisa ?

Pa nakti braucu atpakaļ, kad jau zināju +- kur sākas beidzas, uzbraukt drīkst akurāti, savāāk visādi, var kautko apakšā noraut , a vot nolaišanās vietā ar 150+ piezemēties gan forši- elpu aizrauj


tas viss laikam taapeec ka saaka to celu remonteet tikai ap jaanjiem un cik paspeeja tik paspeeja,bet sola ka sogad visu pabeigs cerams,pagaidaam ir kaa ir,tie kas nezin to celu,it sevisi pa tumsu tur ir jautri
Offline
RVR
02. Mar 2016, 22:00 #3086

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22288

Braucu ar: RVR


02 Mar 2016, 21:54:31 alco rakstīja:

02 Mar 2016, 21:39:42 91 rakstīja:

02 Mar 2016, 20:03:11 Robercz rakstīja:
Vai ir reālā plānā pārredzamā nākotnē kāds bānis Latvijā?



Tuvākajā noteikti nē un tālākajā arī diez vai.
Pie mums dzīvo stipri par maz cilvēku, lai būtu jēga ko tādu būvēt.

Latvijā 64,6 tūkstošos km2 dzīvo 2 miljoni iedzīvotāji.

Salīdzinājumam:
Šveicē 41,2 tūkstoši km2 un 8,2 miljoni,
Austrijā 83,9 un 8,3,
Beļģijā 30,5 un 11,2,
Nīderlandē 41,5 un 16,8,
Slovēnijā 20,2 un 2,0,
Slovākijā 49,0 un 5,4,
utt.


Lietuvā 65,3 tk km2 dzīvo 3 mlj, bet bāņi tomēr ir un ir, kas pa tiem arī brauc. Tā kā iedzīvotāju blīvums nevar būt galvenais faktors.

Skaidrs, ka nav jēgas taisīt bāni no Rīgas uz Liepāju vai Kuldīgu, bet Via Baltica vai Rīgas apvedceļu jau nu gan derētu uzlabot, bet izskatās, ka valstī nav attīstības stratēģijas attiecībā uz ceļu būvi.


Lietuvas "bāņus" uzbūvēja vēl padomju laikos. Tagad no nulles tur neko tādu nebūvētu.

Naudas ceļiem nav principā tā paša iemesla dēļ - ceļi vēsturiski ir sabūvēti pa visu teritoriju, bet iedzīvotāju tik maz, attiecīgi maz arī nodokļu ieņēmumu, lai to visu uzturētu.
Offline
alco
02. Mar 2016, 22:08 #3087

Kopš: 17. Feb 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 906

Braucu ar: Dienesta auto...


02 Mar 2016, 21:58:32 Oldijs rakstīja:

02 Mar 2016, 21:54:31 alco rakstīja:

02 Mar 2016, 21:39:42 91 rakstīja:

02 Mar 2016, 20:03:11 Robercz rakstīja:
Vai ir reālā plānā pārredzamā nākotnē kāds bānis Latvijā?



Tuvākajā noteikti nē un tālākajā arī diez vai.
Pie mums dzīvo stipri par maz cilvēku, lai būtu jēga ko tādu būvēt.

Latvijā 64,6 tūkstošos km2 dzīvo 2 miljoni iedzīvotāji.

Salīdzinājumam:
Šveicē 41,2 tūkstoši km2 un 8,2 miljoni,
Austrijā 83,9 un 8,3,
Beļģijā 30,5 un 11,2,
Nīderlandē 41,5 un 16,8,
Slovēnijā 20,2 un 2,0,
Slovākijā 49,0 un 5,4,
utt.


Lietuvā 65,3 tk km2 dzīvo 3 mlj, bet bāņi tomēr ir un ir, kas pa tiem arī brauc. Tā kā iedzīvotāju blīvums nevar būt galvenais faktors.

Skaidrs, ka nav jēgas taisīt bāni no Rīgas uz Liepāju vai Kuldīgu, bet Via Baltica vai Rīgas apvedceļu jau nu gan derētu uzlabot, bet izskatās, ka valstī nav attīstības stratēģijas attiecībā uz ceļu būvi.


Sie vardi nav nekadi saistami ar to kas LV notiek ar celiem
Cezara salati Mc`Donalda skan tik pat logiski ka ieprieks minetais.


Kā savādāk raksturot to, ka rekonstruējot a7 līdz Rīgas apvedceļam, netika padomāts ne kā apbraukt Ķekavu, ne paredzētas kaut 2 joslas katrā virzienā Šķiet dažiem nepielec, ka satiksme Latvijā vairs tāda kā 70.gados.

Tas pats Koknses "lielceļš" - 1 josla katrā virzienā, nav pat pusotras, lai smagos var normāli apdzīt. Un tad brīnamies par to, ka tur regulāri kāds apšķuiļās?

[ Šo ziņu laboja alco, 02 Mar 2016, 22:08:52 ]

Offline
alco
02. Mar 2016, 22:13 #3088

Kopš: 17. Feb 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 906

Braucu ar: Dienesta auto...


02 Mar 2016, 22:00:04 91 rakstīja:

02 Mar 2016, 21:54:31 alco rakstīja:

02 Mar 2016, 21:39:42 91 rakstīja:

02 Mar 2016, 20:03:11 Robercz rakstīja:
Vai ir reālā plānā pārredzamā nākotnē kāds bānis Latvijā?



Tuvākajā noteikti nē un tālākajā arī diez vai.
Pie mums dzīvo stipri par maz cilvēku, lai būtu jēga ko tādu būvēt.

Latvijā 64,6 tūkstošos km2 dzīvo 2 miljoni iedzīvotāji.

Salīdzinājumam:
Šveicē 41,2 tūkstoši km2 un 8,2 miljoni,
Austrijā 83,9 un 8,3,
Beļģijā 30,5 un 11,2,
Nīderlandē 41,5 un 16,8,
Slovēnijā 20,2 un 2,0,
Slovākijā 49,0 un 5,4,
utt.


Lietuvā 65,3 tk km2 dzīvo 3 mlj, bet bāņi tomēr ir un ir, kas pa tiem arī brauc. Tā kā iedzīvotāju blīvums nevar būt galvenais faktors.

Skaidrs, ka nav jēgas taisīt bāni no Rīgas uz Liepāju vai Kuldīgu, bet Via Baltica vai Rīgas apvedceļu jau nu gan derētu uzlabot, bet izskatās, ka valstī nav attīstības stratēģijas attiecībā uz ceļu būvi.


Lietuvas "bāņus" uzbūvēja vēl padomju laikos. Tagad no nulles tur neko tādu nebūvētu.

Naudas ceļiem nav principā tā paša iemesla dēļ - ceļi vēsturiski ir sabūvēti pa visu teritoriju, bet iedzīvotāju tik maz, attiecīgi maz arī nodokļu ieņēmumu, lai to visu uzturētu.


Starp citu tas, ko leiši būvē no Šauļiem uz Paņevežiem, gar a9 arī izskatās pēc "bāņa", nu vismaz Baltijas mērogos
Offline
Android
02. Mar 2016, 22:14 #3089

Kopš: 16. Dec 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 5114

Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru

Alco, nesatraucies, ar A7 cits stāsts.
Tas, ko tu nosauci par rekonstrukciju, bija tikai segas pastiprināšana - tb bez pamatu nomaiņas par EU finansējumu saglāba to, kas glābjams, lai nebūtu pilnīga traģēdija ar segumu, kura jau bija sākusies. Tādā pat kārtībā saveda arī pārējos galvenos ceļus.
Ķekavas apvedceļš nekur nav palicis, ir uzprojektēts, un, cik nesen manīju, iesākta kāda tur iepirkuma procedūra, tā kā tuvāko pāris gadu laikā vajadzētu tikt uzbūvētai.
Līdzīgs stāsts bija ar A1 Saulkrastu apeju - arī tās ietvaros saveda kārtībā arī veco A1 posmu caur saulkrastiem.

Par bāņiem - plānos ir arī Rīgas apvedceļam visā garumā sabūvēt 2. brauktuvi un 2līmeņu mezglus, visus. Projektēšanas un plānošanas joma pamazām tiek savesta kārtībā, un aizvien mazāk ir tādu variantu kā agrāk, kad liela daļa projektu nogulēja plauktos, sakrāja putekļus un tika izmesta, tagad daudz maz plāno tā, lai to, ko uzprojektē, to 2 gadu laikā arī sāk būvēt.

-----------------
В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
Offline
Maxis
02. Mar 2016, 22:39 #3090

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 10080

Braucu ar: F30 ‘19


02 Mar 2016, 22:08:15 alco rakstīja:

Kā savādāk raksturot to, ka rekonstruējot a7 līdz Rīgas apvedceļam, netika padomāts ne kā apbraukt Ķekavu, ne paredzētas kaut 2 joslas katrā virzienā Šķiet dažiem nepielec, ka satiksme Latvijā vairs tāda kā 70.gados.



facebook.com/LVCeli šodien bija ziņa, ka Ķekavas apvedceļa projekta realizācija atkal sakustējusies. Tur arī bija kkādi plāni klāt pielikti, lai būtu priekšstats par to, kas tur un kā plānots. Izsktās, ka jaunais "bānis" ies pāri Maxi Picai
Bet, vai šoreiz tiks līdz būvēšanai, grūti spriest, bet pirmoreiz to projektu es redzēju "papīrā" pirms bezmaz 10 gadiem, bet tā arī nekas nav noticis


Offline
alco
02. Mar 2016, 22:44 #3091

Kopš: 17. Feb 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 906

Braucu ar: Dienesta auto...

Ļoti ceru, ka Android klāstītais par Ķekavas un Rīgas apvedceļu tiešām materializēsies. Savādāk kaut kā skumji paliek, īpaši, kad no Eiropas tuvojies Rīgai, galīgi nav sajūta, ka brauktu uz Baltijas reģiona lielāko pilsētu.
Offline
RVR
02. Mar 2016, 23:02 #3092

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22288

Braucu ar: RVR


02 Mar 2016, 22:14:46 Android rakstīja:
plānos ir arī Rīgas apvedceļam visā garumā sabūvēt 2. brauktuvi un 2līmeņu mezglus, visus.


Ļoti apšaubu, vai mēs to savas dzīves laikā ieraudzīsim. Kādos posmos - varbūt, bet visā A4+A5 garumā... diez vai.
Offline
Android
02. Mar 2016, 23:19 #3093

Kopš: 16. Dec 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 5114

Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru


02 Mar 2016, 23:02:05 91 rakstīja:

02 Mar 2016, 22:14:46 Android rakstīja:
plānos ir arī Rīgas apvedceļam visā garumā sabūvēt 2. brauktuvi un 2līmeņu mezglus, visus.


Ļoti apšaubu, vai mēs to savas dzīves laikā ieraudzīsim. Kādos posmos - varbūt, bet visā A4+A5 garumā... diez vai.

Nav tik traki, cerība ir... un mirst pēdējā

-----------------
В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
Offline
pekinens
02. Mar 2016, 23:33 #3094

Kopš: 10. Nov 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 980

Braucu ar: e30; e87

par tām akām paturpinot.. kas labo tos caurumus, kas sarakti zemē? piem ūdens salabo trubu, bet kas to caurumu aizber ciet un uzliek asfaltu? tiem kas to dara vajadzētu pirkstus salauzt... ne reizi neesmu redzējis, ka būtu nolīdzinājuši taisni. kaut kādas pļekas bedres, padziļinājumi pacēlumi, bet nekad līdzeni..

[ Šo ziņu laboja pekinens, 02 Mar 2016, 23:35:37 ]

Offline
highlander
02. Mar 2016, 23:35 #3095

Kopš: 03. Nov 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1974

Braucu ar: diviem pedāļiem

ēē', iespējams dumjš jautājums, bet kad zelta tiltu plānots pabeigt?
Offline
Belluuns
02. Mar 2016, 23:42 #3096

Kopš: 16. Jun 2007

Ziņojumi: 9627

Braucu ar: quattro


02 Mar 2016, 19:50:45 Android rakstīja:
Šogad ir liels budžets (neatceros precīzi, bet ap 150 ļimakiem) paredzēts pašvaldību lauku ceļu sakārtošanai.

izklausās jau skaisti, tik, piemēram, manā pagastā ir ap 70km ceļu, no kuriem tik kādus 13km varēs sakārtot, ja ies pa pilnu programmu ar grunts nomaiņu, sāngrāvjiem, caurtekām, segumu. tas ir labākajā gadījumā. Lielu naudu noēdīs projekti un tāmes, pašiem ceļiem tur sūds vien sanāks
Offline
Android
03. Mar 2016, 01:23 #3097

Kopš: 16. Dec 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 5114

Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru


02 Mar 2016, 23:33:30 pekinens rakstīja:
par tām akām paturpinot.. kas labo tos caurumus, kas sarakti zemē? piem ūdens salabo trubu, bet kas to caurumu aizber ciet un uzliek asfaltu? tiem kas to dara vajadzētu pirkstus salauzt... ne reizi neesmu redzējis, ka būtu nolīdzinājuši taisni. kaut kādas pļekas bedres, padziļinājumi pacēlumi, bet nekad līdzeni..

Normāli būtu, ja tie kanalizatori pēc pus gada vai gada vēlreiz tās aizpļekātās bedres aiztaisītu ciet, līdzeni un kvalitatīvi.
Problēma ir tajā, ka kakuvadu nauda paredzēta tikai seguma atjaunošanai tieši virs tranšejas - 2-3m zonā, bet reāli, lai viss tas pasākums strādātu un traki nesēstos, tur vajadzētu 3x lielākā platībā mainīt, tad pēc gada var būt vajadzētu tikai asfalta virskārtu nomainīt.
Uz A6 starp Salaspili un Rīgu, kur pirms nepilna gada izveidojās iesēdums un tika pārrakta brauktuve, segumu atjaunoja pareizi, pareizajos apjomos un tehnoloģijā - tagad jau gads pagājis, nekas nav sasēdies, viss smuki un gludi. Tā kā var, ja grib un ir nauda... un ja ceļa pārvaldītājam ir pietiekami resns un garš krāns, uz kura uzvilkt, ja kaut kas nav kārtībā. Bet Rīgā izskatās, ka ir tikai bērnu izmēra ļenganais, ar kuru šie pat pa lūpām tam būvniekam uzšaut nespēj..

-----------------
В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
Offline
HaL
03. Mar 2016, 09:08 #3098

Kopš: 28. Jan 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 23635

Braucu ar: Turbo

Tātad principā pie vainas ir kāda konkrēta dienesta nevarēšana un/vai negribēšana ieviest stingrus kontroles mehānismus sabojātā ceļa seguma atjaunošanas kvalitātes pārbaudei?
Šī ir liela sāpe visiem braucējiem, vai tiešām tos mazo krāniņu vadītājus nevar nomainīt?

-----------------
Those who do not give a fuck change the world. The rest do not
Offline
RVR
03. Mar 2016, 09:42 #3099

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22288

Braucu ar: RVR

Attiecībā uz Rīgas ielām - tās uztur Rīgas dome (Satiksmes departaments), savukārt daudzviet racējs ir "Rīgas ūdens" (pašvaldības uzņēmums). Kā zināms, svarīgajos amatos parasti ir "politiski pareizie" cilvēki.

Neies taču čakarēt paši savējos
Offline
Robercz
03. Mar 2016, 09:47 #3100

Kopš: 27. Jan 2012

No: Jūrmala

Ziņojumi: 567

Braucu ar: 4

Otkati, otkati..
Par ceļu seguma kvalitāti runājot - ES ir vienoti standarti vai katrā dalībvalstī ir savi?
Esmu dzirdējis, runu līmenī protams, ka Polijā krituma/slīpuma (nezinu kā pareizi saucās - tip X grādi uz kilometru) normatīvs it kā esot tāds pats, kā LV, tik uz gandrīz divreiz garāku ceļa posmu.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo